Zpět na článek

Diskuze: Nový únik odhaluje specifikace NVIDIA RTX 5090 a RTX 5080, nejvyšší model si prý vyžádá 600 W

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
30. 9. 2024 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechno zlý, je k něčemu dobrý... při téhle spotřebě se mezi dětmi pařícími Kvejka RTX se ztratí nejedna pěstírna... :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 11. 2024 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus Nesmysl, Pěstírny se "takto" ztrácejí již od doby dvoujádrových X2 grafik, jenom Ty, jsi tak mladej, žes to nezažil...................................................................................................

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
30. 9. 2024 10:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ti, co neřeší peníze, nebo které GPU živí, si 5090 koupí “no matter what”. Ostatní si rozmyslí, jestli dají 70-80k za GPU.

Šílená spotřeba bude přímo úměrná šílené ceně i výkonu.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Tak tak, každá věc si svého kupce najde 😉

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
28. 9. 2024 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Počkal bych na recenze a hlavně ceny 😁 spíš je otázka jestli příchod nových vůbec zlevní 40xx třeba 80ku na dvacku nebo spíš houno 💩

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 9. 2024 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @Jaroslav Papež Nvidia nema moc ve zvyku zlevnovat starou generaci, radeji ji proste prestane vyrabet...

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
30. 9. 2024 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Tak určitě. Proto nyní stojí nejlevnější 4080 stejně jako 7900xtx a ta tvoje 7900xtx co máš na bazaru stojí nová 27k. Kolik že tě stála před dvěma roky 27? :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 9. 2024 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech Tvrdil, že ji kupoval za 26 s DPH v CZC. v době, kdy tam stála 30…

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2024 07:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech Ale fakturu nám ne a ne ukázat i když jsme ho x-krát vyzývali 😃

Pravda je ale taková, že 7900xtx již dávno prodal a sám má dona Nvidii.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2024 09:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech no nevim ale kdyz prisla 4080 na trh, stala v naky TOP edici klidne o 10-15tis vic nez 7900XTX v TOP edici... 4080 zlevnila az pote co na trh dorazila edice 4080 Super.. A to hlavne kvuli tomu protoze se skoro vubec neprodavala coz dokazuji statistiky prodejnosti na mindfactory.de za cely rok 2023 a taky clanky o tom jak musela Nvidia nekolikrat pro maly zajem pozastavovat vyrobu...

https://diit.cz/clanek/nvidia-zastavila-dodavky-geforce-rtx-4070-4080-neni-zajem

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2024 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo není zájem o karty, co mají 88% trhu, dobrej joke
Diit a dd si muzou podat ruce, dvojí debilismus :D :D

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2024 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo No jo. Je to tak. Zastavili výrobu. Nvidiu nikdo nechce. Jen se to jaksi projevilo na druhé straně a propad přišel u AMD. Nvidia naopak zůstala na svým co se týče prodejů grafik.
teď tedy přišel u AMD nárůst prodejů o 9% oproti předchozímu kvartálu. Na druhou stranu ale přišel propad tržeb gaming sektoru z 922M na 648M.
Takže jo. Nvidia se neprodává a pozastavuje výrobu, ale odnáší to AMD... :D

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
1. 10. 2024 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Dobře, o kolik tisíc, za ty téměř dva roky zlevnila Saphire Nitro 7900xtx?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 10. 2024 10:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Cituji: ”Je to tak. Zastavili výrobu. Nvidiu nikdo nechce”

Jen jestli nedošlo k nějakému omylu. Do TSMC zavolali z Nvidia, že chtějí zastavit výrobu a v TSMC to popletli a zastavili výrobu AMD čipů. A AMD teď dumá, proč jim klesá tržní podíl 😱

seltino
seltino
Level 35 Level 35
3. 10. 2024 16:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo tohle dělá ale snad úplně každý, proč by vyráběli dál 40 tkovou řadu když bude 50tková? podívej se na AMD a procesory, jak za poslední 2 měsíce leze nahoru cena 7800x3d, stával už 9k a nyní stojí přes 11K (já jej kupoval před 14 dny za 10500kč), tedy zdražení o víc než 20 procent. proč tomu tak je? protože omezili výrobu, je jich málo na skladech a cena roste. Proč by vyráběli dál něco co nahradí novým produktem? prodej 9800x3d je za rohem. A proč to tak můžou dělat? protože v herním procesoru nemá AMD adekvátní konkurenci, stejně jako Nvidia v absoluním high end grafické karte.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 11:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

5080 s 16gb vram je celkem zklamání, některé leaky zas říkají, že bude mít 20.. to asi ne, ovšem další, že 5080 S bude mít 24, to už by bylo přijatelné :) je mi blbé skákat z 7900xtx na 5080 a jít o 8gb vram níže, i když reálně 5080 bude 1000x lepší karta.. ale ten pocit je divnej :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 9. 2024 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Já mám doma taky 4 čelovky a zatím jsem využil jen jednu. 😃 Ale z těch čtyř mám prostě lepší pocit.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
30. 9. 2024 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Netrpíš náhodou psychickou poruchou? Nejdřív tu v každé diskuzi pliveš na AMD viz ("Darth36: to je pravda, protože přešli pryč z toho hovna amd, viz 88% trhu 😆 😆") a pak tu napíšeš, že se ti nechce skákat ze 7900xtx na 5080 16gb. Proč sis tedy to "hovno" kupoval? To mi hlava nebere.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2024 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Víš, že existuje scénář, že si nějaký produkt pořídíš, máš s ním nepříjemné zkušenosti a pak si až uděláš názor? :D To je novinka, viď.

Mně jako pokročilému uživateli AMD karty zas tak nevadí, jen jsem proti jejich doporučování pro casualy, tedy pro drtivnou většinu trhu, protože se jen setkají s problémy, na jejich vyřešení nemají kapacitu.

Vždy se bavím o produktech a co je lepší produkt, už by jsi to mohl pochopit :D

Každopádně propad AMD mě těší na srdíčku hlavně díky lidem jako ty a stratos.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
1. 10. 2024 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Darth36 Tohle už neokecáš. Tak si přizneš, že si jen prachsprostý troll, co si na diskuzích léčí svou dušičku blitkama a u toho žereš prášky na hlavu.

Na rozdíl od tebe ty rozklepaná chudinko fandím jen a pouze své peněžence.

Jsi přesně ten typ uživatele, o kterých jsem psal. Největší problém tvého PC jsi ty sám.😉

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2024 01:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram co bych měl okecávat, proto tebe je zkušenost s HW co koupíš na mávnutí ruky? jo ták :D
Ja také chtěl zafandit s AMD své penežence, ale dopadlo to tak, že klipy z adrenalinu mají dva roky opoždené audio, několik driveru co měli stuttering a takové helldivers jsem si na zacatku nemohl ani zahrát, protože amd.
Takže ne, není to jen o peněžence.
Největší problém mého PC je bohužel současně AMD gpu, ale tak to díky bohu vidí konečně více lidí, viz klesající market share. + samozřejmě dělám optimalizaci Esport her za peníz, a s amd kartama se seru 2 déle.

fandit peněžence nějak nemusím, ale chápu, že nižší třída to má jinak.

takže tak.. :)

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 07:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tu sa ukazuje nenazranost Ngreedie pretoze moze.

A sprostost kupujucich lebo jej to dovolia.

A dovolia jej to lebo kupuju aj predrazene karty. Dokonca aj od skalperov a vo velkom... A preco by mali ryzovat scalperi ked moze Nvidia ?

Ved zakaznik rozhoduje ci produkt uspeje, lenze v sr a cr su len komenujuci co minuskuju nadavaju na ceny a aj tak si kupia Ngreediu. Lebo sama vyhovorka ze neni co ine kupit, ze neni konkurencia a podobne zvasty...

Kua tak nekupi clovek nic a ked to spravi 1000, 10 000 100 000 ludi potom sa az nieco zmeni...

Ja som uz 10 rokov nekupil novu kartu, vsetko bazarovky...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M je to tak, prej neni konkurence dyt mimo 4090 ma konkurence odpoved na vsechny modely a ve vetsina pripadu s mnohem lepsim pomerem cena/vykon a vetsi VRAM.. Tak jaka pak neni konkurence? tohle sou jenom vymluvy nic vic.. Stacilo by u jedny generace aby se lidi proste "sprajcli" nekupovali to a hned by sly ceny dolů.. bohuzel kde neni vůle..

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo konkurence je,ale stoji za hovno kdyz je jen o kousek levnejsi a ma horsi vlastnosti.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo nie vola neni, len budu setcia pindat a nadavat minuskovat a aj tak kupia predrazene alebo dokonca od skalperov...

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Konkurence, která pouze dohání nejnovější trendy, v následující řadě vyklidí pozice a bude doufat, že výsledky utáhne na ceně, není právoplatná konkurence.

Proč by se lidé měli šprajcnout proti nejlepší dostupné kvalitě?

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza co je na ngreedi najlepsia dostupna kvalita ? Za take prachy tak malo vram ? Uzka pam zbernica aj v hi-ende ? Vydanie karty z gddr6 a nepreznacit ju ani to dovolit poriadne preznacit ?

Kokos fakt sa uz selsky rozum vytraca...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @M oproti serii, kterou amd oznacila jako chybnou a raději jde zpět na monolit je to zlatíčko 😂

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @M Ipřes tyhle "nedostatky" jsou ty karty pořád výkonnější a nabízejí více, i když si za to zákazník zaplatí.

Asi pořád nechápeš, že velikost vram nebo šířka sběrnice, i když nejde o nezanedbatelné položky, nejsou jediná objektivní a už vůbec ne finální a nejdůležitější hlediska hodnocení.

Á propos, jakou vram osadí AMD sérii 8000? Nebude to náhodou gddr6? Já jen, že když už vram chceš používat jako argument, zkus něco, čím při argumentaci nesklidíš posměch.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 9. 2024 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @M Já myslím, že to uvádění parametrů sběrnic a paměti je zlo a lidi by to neměli vědět. To, zda jsou parametry dostatečné, za vás vyřešil výrobce karty. U lyží taky zkoumáte, co je tam za dřevo?

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @M Má málo VRAM, úzkou sběrnici a já nevím co ještě a stejně si konkurenci namaže na chleba... tak kdepak asi soudruzi udělali chybu 🤔

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 Potom by se ale tihle cvoci neměli čeho chytit 😁

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 22:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza Teda, ja nevidim problem v tom, kdyz naky vyrobce grafiku osadi gddr6 ramkama od zacatku vyroby a celou dobu tak tu grafiku prodava, ja vidim problem v tom, ze vyrobce nekdy v prubehu zivotniho cyklu osadi grafiku horsima ramkama a prodava ji dal pod stejnym oznacenim a za stejnou, nebo dokonce vyssi cenu, pricemz tezi z toho, ze recenze uz jsou napsane a zakaznik tak vlastne kupuje neco horsiho, nez co podle recenzi a testu ocekava...

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2024 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Grew Nevím, kde bereš info o tom, že gddr6 nejsou odlišeny. Podíval jsem se na Alzu a na oblíbený německý krámek zdejšího šaška a na obou to uvedeno je. Gigabyte to má dokonce napsáno na krabici. Tím pádem bych spíše vinil konkrétní výrobce a prodejce, jak moc zřetelně tohle uvedou.

Navíc se zdá, že jde jen o pár levných verzí 4070, rozdíl ve výkonu karty je na úrovni chyby měření, takže je kolem toho akorát tak humbuk a nic jiného.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2024 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza a je aspon ta Gigabyte lennejsi? ono totiz GDDR6 cipy jsou mnohem levnejsi jak GDDR6X tj melo by se to celkem znatelne projevit na koncovy cene pro zakaznika..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 10. 2024 10:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Grew To máte pravdu, je to velký problém. Ale stejný problém, ne-li mnohem větší, je třeba i vydávání nových driverů pro grafické karty, které zvyšují (nebo spíše optimalizují) výkon dané karty v určitých hrách. To je vlastně také něco, co tu kartu modifikuje až následně, poté, co byla uvedena na trh a zrecenzována. Třeba si pod dojmem recenze naplánujete koupi AMD 7800XT, protože na tu vaši hru je to tak akorát. Ale protože AMD karty zrají jako víno, ukáže se, že jste si mohl koupit levnější 7700XT. A zbytečně jste utratil peníze za dražší kartu

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 10. 2024 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo …kterou ovšem určuje výrobce karty, že?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2024 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo idiot, nvidia predava vyrobcom cipy. ked oni usetria na ram, nvidia z toho nic nema, ale vyrobca karty.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
2. 10. 2024 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Je streda... mama ti uz vymenila povlecenie na postel?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 10. 2024 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 muze ale nemusi, doporucenou cenu nastavuje vzdy Nvidia nebo AMD.. Nvidia sama prisla s tim ze udela novou verzi 4070 s levnejsimi DDR6 pametmi, takze pro tuhle edici mohla nastavit i nove oficialni nizsi doporucene ceny..

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 10. 2024 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ano, to mohla. A pokud to udělala, kdo tedy doporučené ceny nedrží? Že by to byli výrobci karet nebo prodejci?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 10. 2024 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza u AMD grafik neni s doporucovanymi cenami zadny problem, obcas jsou dokonce ceny i pod touto hranici a to velmi brzy po uvedeni na trh..

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
27. 9. 2024 18:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čo sa čudujete kremík je na konci využitia možno sa dostanú na 1nm aj keď pochybujem ze bude rentabilná výroba aj keby pre cely svet v jednej fabrike .Možno skladanie na výšku .Kremík je zadarmo a je na konci atómovej štruktúry .To nieje na neschopnosti vývojárov to sme na konci jednej éry .

Kremík si zaslúži pohárik na koniec služby ľudstvu

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xfce4 @xfce4 bohuzel nvidia jede stale v monolitech, budoucnost je davat cipy vedle sebe nebo na sebe.. delat doknekonecna velke monolity je proste nesmysl.. rekl bych ze tohle bude asi posledni geenrace protoze ty ceny sou sileny

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Když se podívám na parametry, tak mi vychází RTX 5090 = 2× RTX 5080, což naznačuje, že ta prohlášení o monolitické architektuře se týkaly generace RTX 40xx

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo nikdo nechce chiplet popleto, stačí se podívat, na jaký % to amd na trhu dostalo 😂

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
28. 9. 2024 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo no o koľko je nižšia spotreba AMD na výkon/wat nemyslím že vôbec je rozdiel kvôli rovnakej výrobe u toho istého výrobcu

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 9. 2024 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Tak já nevím, můžou za vysoké ceny monolity nebo vysoké marže?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 9. 2024 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 vice mene oboje, protoze monolit je na vyrobu samozrejme drazsi, protoze cim je cip vetsi, tim klesa vyteznost a ve finale je tedy cip jako jeden kus drazsi.. (TSMC si totiz uctuje cenu za jeden vyrobeny wafer a je jim naprosto ukradeny kolik funkcnich cipu ti dodaji) marze ma pak samozrejme taky vliv... A jelikoz vime dle financnich vysledku ktere jsou verejne ze Nvidia ma marze nejvyssi ze vsech tri firem na trhu tj AMD/Intel tak u nich se pak ve finale spoji vysoka marze + vysoka vyrobni cena a vysledek vsichni známe.. + taky nvidia vzdy dava na svy grafiky ty nejdrazsi mozny pameti na trhu, AMD vzdy chvili ceka az ceny klesnou protoze ten priplatek ve vetsine pripadu bohuzel neprinasi stejne % vykonu navic.... vsak GDDR7 maji byt drahy jako "prase" to se vseobecne vi.. Proto AMD prislo od rady 6000 s tou infinity cache aby kompenzovala to ze na grafiku da levnejsi ramky s mensi propustnosti a ono to funguje velmi dobre protoze Nvidia s generaci RTX 4000 prisla s necim podobnym, sice jim to nefunguje tak dobre, ale neco jim to taky pridava, takze viditelne tento vymysl u AMD byl opravdu dobry napad, kdyz se toho nakonec chytla i Nvidia..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 9. 2024 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo jojo, nvidia ma 88% trhu, ale výsledky ukazujou, že ten zisk je kvuli marzi jen :DDD ty ses popleta

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 9. 2024 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo TSMC opravdu není jedno kolik funkčních čipů ti dodají. Procentuálně garantují určitou výtěžnost a v případě, že by vadných čipů bylo více tak jsou vázani smlouvou a došlo by na sankce ze strany zadavatele. Opravdu sis myslel, že si můžou dělat co chtějí?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
29. 9. 2024 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo jj hlavne je v MCM i ekonomicka efektivita vyuziti i castecne vadnych cipu, ale cely design MCM je zrejme narocnejsi na oddladeni a to neni divu je to pomerne slozita vec a aby to fungovalo efetivne pri tech obrovskych prenosovych rychlostech v GPU neni tak jednoduche proto nvidie zatim sla cestou monolitu, jim je to jedno cena se prenese na zakaznika a ten to zaplati. AMD se MCM uz osvedcilo u ryzenu, ale u grafik je to o par levelu narocnejsi. Nicmene litografie stale postupuje a mooruv zakon stale plati takze tezko rict kde jsou ty meze kremiku.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 9. 2024 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo aaaha. Takže RTX grafiky dělají asi 10% obratu firmy a podle toho víme, že je na nich 64% marže? Myslíš, že je stejná i na těch kartách za mega?

Tom1122
Tom1122
Level 21 Level 21
27. 9. 2024 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

16 GB je vzhledem k očekávané ceně hodně žalostné...Spotřeba otřesná.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

16 GB na 5080 je sakra málo, 400 W je sakra hodně

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavně že to bude žrát jak mikrovlnka, ale aby tomu dali víc VRAM, to ne.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Majky666 @kamilfingr Tobě přijde 32gb málo? A mikrovlnka zere kolem 1000W ne jen 600, to max na nejaky eko mod😆

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 13:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RTX 5080 viditelne nazene vykon hlavne navysenou (+16%) frekvenci vuci RTX 4080, pocet jednotek se skoro nezmenil (+10%), s tim pujde ruku v ruce i zvysena spotreba o 80W protoze vyrobni proces je defakto stejny vuci predchozi generaci, tj neni kde brát. Samozrejme par dalsích % vykonu dodaji GDDR7 díky větší propustnosti, takze se da ocekavat ze tech +30% vykonu by to vuci RTX 4080 dodat mohlo, otazka je ale v tom zda se vysledna cena taky nenavysi o cca 30% a v pomeru vykon/cena se teda nikam opet nehneme...

Taky je pro me celkem zklamani ze RTX 5080 nema 20-24GB VRAM, ale stále bídnych 16GB, tj v tomto smeru nulový progress..

Nejhorsi je u nové RTX 5000 generace to, ze nuzky mezi 5090 a 5080 se opet rozestoupi mnohem vic nez tomu bylo doposud, coz indikuje, ze 5090 bude pekelne draha.. odhaduji ze 70tis+ s DPH.. 5080 by nam mohla cenove zapadnout nekam tesne pod oficialni cenu 4090 s tím ze vykon bude plus minus stejny, mozna o par % lepsi..

Mozna i proto aktualne Nvidia omezila dodavky 4090, aby vyhnala ceny trosku nahoru (coz se ji aktualne dari) a nebyla pak 5090 v ocich zakaznika tak draha, kdyz uvidi aktualni ceny RTX 4090 v obchodech.

Tj cely segment herních GPU se u Nvidie opet cenove asi posune nahoru o desitky procent. Kolik bude stat nejaka mainstreamova RTX 5070 se i celkem bojim spekupovat 18-20tis s DPH?

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Výborný prostor na 4080Ti že?

seltino
seltino
Level 35 Level 35
27. 9. 2024 13:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo bohužel když konkurence je schopná vyrobit pouze kartu, která je schopna konkurovat RTX4080 a pro příští generaci karet nenabídné žádné výkonné řešení, může si Nvidia zaúčtovat za 5090tku kolik chce, když i 5080tka bude mnohem výkonnější než cokoliv co nabídne konkurence. Já osobně 5090tku koupím ikdyž ji mám jen na hry a hraji pár hodin za měsíc. Pro většinu lidí je na hraní 4090tka overkill na hodně let, já ale hraju pouze ve VR simracing na highend headsetu co má 2880x2880 na oko a umí 120hz (16.5 mil pixelů) a tam i 4090tka dostává naprdel a nemá dost výkonu (konkurenční řešení se tam nechytá vůbec) a je potřeba zvolit hodně kompromisů v nastavení pokud člověk chce hrát v nativu. Navíc na konci roku už přijde i komerční headset s rozlišením 3840x3840 na oko (29.5 mil pixelů) a na ten bude slabá i ta 5090tka... Tak či tak, hraní ve 4k či VR na highendu stále není pro každého, je to pro úzkou skupinu lidí a každý má to na co si vydělá. Ferrari si taky každý nekoupí. Každopádně je fajn že člověk žije v době, kdy se ještě technologické limity posouvají dál a dál, byť si za to člověk musí hodně zaplatit. Ale jak zní jedno moudro, to není drahé, to jen ty málo vyděláváš. Není to žádná základní životní potřeba, takže je jedno kolik to stojí, když to člověknutně chce musí se postarat aby na to měl. Spotřebu karty neřeším, teplo jsem vyřešil odvodem veškerého tepla z PC mimo místnost tam, kde nevadí.

Elkedak
Elkedak
Level 45 Level 45
27. 9. 2024 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino
Ty máš Pimax Crystal Ligh?

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 16:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino zatím přeci AMD tvrdila, že její výpočetní výkon v nové generaci i v main streamu bude lepší. Pokud udrží úroveň paměti cca 30% nad 5080, může to být zajímavé, protože hrubý výkon roste podle velikosti bucketu, který povolí paměť. Velikost bucketu dokáže až 2x zrychlit výpočet (větší bucket, méně větších úloh). Testoval jsem 7900 XTX a vůbec to nebylo špatné, respektive cca 30% lepší než tvrdil benchmark... právě díky pamětem.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
27. 9. 2024 16:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Elkedak mám plnotučný Pimax Crystal, ne light (zobrazovací panely mají ale stejné)

seltino
seltino
Level 35 Level 35
27. 9. 2024 16:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @pzdm 7900XTX má více paměti už teď než 4080tka a výkon podobný, tak proč by měli mít nějaký nárust výkonu o 30 procent nad 4080tku, když 5080tka přijde s novým čipem a pamětí GDDR7?AMD nikdy nenasadilo ani paměti typu GDDR6x, vždycky tam cpali horší a levnější DDR6tky. Tomu co se u AMD naslibuje před uvedením poduktu nevěřím ani za mák, minulost ukázala jak to pak vypadá. 7900XTX měla být karta s brutálními takty a výkonem která zadupe 4090tku do země a jsou rádi že můžou konkurovat 4080tce. Když se to nepovedlo, prohlašovalo se že za to může chyba v návrhu a že další generace bude na tom uplně někde jine a ono ejhle uběhl nějaký čas a v další generaci už ani žádný high end mít nebudou....

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino renderery jako redshift - cinebench umí definovat velikost dlaždice. Výchozí nastavení je defenzivní tak, aby jej GPU zvládla. Ve stejné velikosti bucketu je 4080 proti 7900 xtx cca o 40 procent rychlejší. Jenže kde už nejde využít větší bucket na 4080, na 7900 to jde. Dělal jsem široké testy kdy rychlost byla při změně bucketu až dvojnásobná. Tedy pokud AMD dodrží slib výpočetního zrychlení a ponechá velikost paměti jedná se o flexibilnější řešení i kdyby byly stále řekněme cca 25 procent pomalejší v benchmarku...

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino btw já mám 4080 Black panthera.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
27. 9. 2024 20:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @pzdm já počkám až AMD ty karty uvede a jak jsem psal výše, co se týče výkonu karet a slibů AMD nevěřím dokud karta nevyjde ven a nebude možnost ji vyzkoušet v reálu. To že by ale představili kartu, která bude konkurovat 5080tce, která bude pravděpodobně výkonem lehce nad stávající rtx 4090tkou, tak tomu opravdu nevěřím. 4080tku jsem měl taky, super karta, ale na Crystal nestačila.

Tripe
Tripe
Level 28 Level 28
27. 9. 2024 23:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino Jaký komerční VR headset s rozlišením 3840x3840 má vyjít na konci roku?

edit: aha, už jsem to našel, asi máš na mysli Pimax Crystal Super?
A btw ten tvůj Pimax Crystal má nějaký slušný passthrough (ar)? Jak jsou na tom Pimaxy v této oblasti. Dík

seltino
seltino
Level 35 Level 35
27. 9. 2024 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Tripe jo mam na mysli Pimax Crystal Super. Co se tyce Pimax headsetu tak je to primarne PCVR headset, skvely na litání a simracing, nejlepsi obraz na spotrebitelskem trhu.ikdyz Crystal umi fungovat i bez PC, tak jsem si stim nikdy nehral. Light a Duper bude jen PCVR, nema v sobe samostatny procesor.. passthrough je pouze cernobily a zadna hitparada, na AR zapomen, tenhle headset je zameren jinym smerem.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 9. 2024 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino 100% souhlasím, zatím jen vaříme z povídaček obou stran

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ty děláš, jako by AMD mělo na nVidii odpověď. Nemá. Může jen doufat, že užene pár zákazníků, pokud nasadí cenu kolem 50-60% odpovídajících modelů nVidie.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Krejza tak u 6000 i 7000 rady odpoved melo a stejne Nvidia zdrazovala.. Nvidia se proste chova tak ze zadnou konkurenci nema, i kdyz to neni pravda a podle toho nasazuje ceny.. Je to jenom o lidech co jim dovolej nic vic..

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 9. 2024 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Stratossimo Očividně se tak chová oprávněně, když má zisky a naprostou převahu trhu. To značí kvalitnější výrobek.

Kde by bylo AMD, kdyby nemělo GK v konzolích?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 9. 2024 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Stratossimo Naopak, AMD se chová jako by žádnou konkurenci neměla. Jinak by se trochu více snažili.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Stratossimo Jsi natvrdlý ? Tak asi to adekvátní odpověď nebyla, jinak by lidi kupovali lepší produkt a pak by musela Nvidia jít s cenou dolů... je to tak těžké pro Tebe pochopit ?

Xaver20
Xaver20
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A proč tě vůbec vzrušuje cena mainstreamové 5070? Však AMD v příští generaci highend vypustilo právě proto, aby mohlo vrhnout všechny síly na mainstream. Tudíž předpokládám, že zde vytvoří Nvidii takovou konkurenci, že ceny klesnou minimálně o desítky procent. Takže můžeš být naprosto v klidu, AMD určitě nezklame a všechny nás zachrání před nenasytnou Nvidií.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
27. 9. 2024 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Xaver20 ako AMD si dá o 5% menšiu cenu a bude skoro konkurenčne

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Xaver20 Srackosima vzrušuje vse, co se jmenuje nvidia😁

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
27. 9. 2024 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @callisto Kazdy je nejakym sposobom postihnuty :P

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ty voe ty Tvoje věštby to je fakt něco, však si řekneme až to vyjde, do té doby si můžeš plácat blbosti jaké chceš 🤔

Reklama
Reklama