Zpět na článek

Diskuze: AMD Radeon HD 7990 – dvoučipovka s dechberoucím výkonem se představuje

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Vít Komínek
Vít Komínek
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak zaprvé ti co tu píší o microshutteringu, tak AMD vydalo už i nový ovladač pro 7990, který by měl ho měl odstranit u většiny her co doposud byly.

Zadruhé: Spotřebou je na tom AMD ve výsledném efektu lépe, sice má vyšší spotřebu v loadu, ale také má znatelně nižší spotřebu v idle oproti nVidiím.

A nakonec mám ještě jednu připomínku a to ohledně výkonu... srovnávat Titana s dvoučipovkou 7990 nemá smysl. Ve srovnání 7990 s 690 je to už jiné. Souboj je téměř vyrovnaný, ale to zajisté AMD doopraví novými ovladači když si vemu srovnání 7970GHz s 680, kde Radeonka poměrně drtí 680ku.

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 4. 2013 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek Téměř vyrovnané? Až na to, že HD7990 je o cca 6-8% výkonnější než GTX690 při stávajících ovladačích. Stačí se podívat na jiné recenze než na tenhle jeden graf, co tu je a hlavně koukat na 2560x1440 :wink:

vlastoman
vlastoman
Level 1 Level 1
27. 4. 2013 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=T1ger]Vykon pekny pri cene mi vsak az trhlo zadkom :) A suhlasim s ostatnymi, ze to je uz dost neskoro. Ja by som uz radsej chcel vidiet novu generaciu kariet s mensou spotrebou a lepsim vykonom pri single GPU nez terajsia generacia.
Pri tejto karte som zvedavi jedine na chladenie a negativa spojene s multi GPU. Rovnako ma zaujima co ma 7990ka ponuknut naviac nez ekvivalent od nVidie.[/quote] no pži nejmeněí softwareově nicroshutter nevyřešíš chytrolíne a 6 až 8 % nad kde ? :D :D ve hrách ve kterých zas makaj nv karty zle ? ovl můžou přidat na fps ale nikdy nevřeší pády fps :D 690 má microshuttering řešnšj hardwareově ty génie

J_AN_O
J_AN_O
Level 1 Level 1
11. 5. 2013 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

už je doma :D aj zo sestrou :) http://imgupload.sk/viewer.php?file=gdq1rdt1bae9yje57ddb.jpg

http://imgupload.sk/viewer.php?file=8cd5vvyawz88nitgk67t.jpg
recenzie klamu je este lepsia ako gtx 690 a odost :) vytaktovat sa da na 1230 mhz a pamat 7000mhz

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Povedená karta a i její spotřeba není daleko od GTX 690. Pouze o 13W :)

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 Mno vypadá pěkně :-) a tak jak se Nvidia opozdila s Titanem tak AMD přišla s 7990 :-) Lidi četli jste to také? Nově grafiky Nvidie míří na trh :-) Což by byla super zpráva :-) Kdyby to vlastně nebyl podfuk a podraz na nás :( No hlavně na ty co se nechaj opít rohlíkem a nerozumí tomu... Nvidia dohání přeznačování k absurditě! Oba výrobci přeznačují Oem trh mnohdy na přání prodejců.. oba přeznačují i lowend... Ale takový zvěrstvo jako že celou modelovou řadu maj vytvořit z již cca rok a více starých karet je podle mě prostě svinstvo! A Nvidia si s námi vytírá zadek!!! Není to myslím ještě oficiálně potvrzeno Nvidii tak doufám, že je to jen kachna... Jinak by stále neměla Nvidia ani DX11.1 ale jen soft. náhražku... Přinejmenším by to chtělo aspoň nové revize čipů... Je mi jasný, že me skalní fandové zelené asi ukamenují... ale tohle by mělo naštvat i je...

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KOCHREN PS: díval jsem se na ty stránky techpoerup... ale takový graf jako zde tam nevidím... To tu bylo dáno účelově? Já vím že tu milují zelenou ale proč tady musí takhle lhát lidem... :( http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7990/26.html

Aleš Kaňák
Aleš Kaňák
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KOCHREN @KOCHREN: Nic nebylo vybráno cíleně. Naopak jsem uvažoval zda hodím graf pouze z 2560 nebo ze všech rozlišení.

Zdroj je zde: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7990/25.html

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
25. 4. 2013 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KOCHREN @Aleš Kaňák: bohuzel tohle je snad jedina vec ve ktere budu souhlist s jednim recenzentem... kdo si kupuje kartu drazsi 5000kc a bude s ni hrat v necem horsim jak full hd?

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 na tych 13W jsi přišel kde? Prošel jsem si spoustu recenzí a ve všech vychází rozdíl kolem 80-100W.

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi Mrkni tady. Maximum: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7990/23.html
GTX 690 žere 334W a HD 7990 347W
Peak je rozdíl o 39W
Ale jinak pravda jinde jsem viděl i 50 až 100W rozdíl. Asi záleží jak to měří.
Někdo bere jen nejvyšší hodnotu a někdo dělá průměr což je praktičtější. :wink:

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi @Vlastimil91: mno já se právě kouknul zrovna na Guru3D a tam mají rozdíl přes 100W.

kamikzi
kamikzi
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 ja osobne si počkám až na kompletnú recenziu a porovnanie s Titanom, 690-tkou a samozrejme riešením sli(2x680) a crossfire(2x7970) a až potom si o tejto karte spravím názor :)
tak či tak ako už sa spomenulo v ostatných komentoch prišla táto karta trocha neskoro..

Aloush
Aloush
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kamikzi Možná kdyby jsi se mrknul na zdroj, tak je tam celkem slušné srovnání v různých hrách..

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kamikzi Recenze už jsou venku. Už jsem jich viděl cca 6 :)

martin714
martin714
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 00:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kamikzi @Vlastimil91: ten člověk má pravdu :-) a dokonce na důvěryhodných webech které moc nenasákly zelenou :D

Dzambor
Dzambor
Level 20 Level 20
24. 4. 2013 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 Nic co by sme tu uz takmer rok s GTX690 nemali.

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor souhlasím :-), ale řek bych, že to spíš vydali jako reakci na TITAN. I když to má proti němu jako multi GPU řešení spoustu nevýhod.

BL!zZard
BL!zZard
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Nevím jestli má GTX690 takový výkon v OpenCL (CUDA) jako má 7990. Tam je AMD o míle dál a v takovém bitcoin miningu v OpenCL bude podávat perfektní výkon narozdíl od nvidie.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor @BL!zZard: Tak ono obecně jsou karty Nvidie v bitcoin miningu k ničemu. Ostatně pokud se konečně dostanou na trh ASIC jednotky i od jiných výrobců než od Avalonu, tak to bude konec i pro grafiky AMD, co se bitcoinu týká.
Ale jinak souhlas. Je to v tuhle chvíli asi jediná grafická karta, která sama o sobě dá přes 1GHash/s. Tipoval bych jí někde kolem 1.2GHash/s v základu, poladěná bude atakovat 1.4GHash/s.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Vlastimil91]Povedená karta a i její spotřeba není daleko od GTX 690. Pouze o 13W :)[/quote]

Co je na ni povedeneho kdyz sveho konkurenta v nicem neprekonala?

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Jak to že v ničem? OpenCL tam nVidii rozmete a v mnoho hrách je rychlejší. Lépe škáluje ve vysokých rozlišeních 3x 1080p například :)

WinnyPHA
WinnyPHA
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 nj, hlavne ked minimalne dve tretiny kupujucich nikdy do kontantu s OpenCL ani nepridu... OpenCL je tak asi jedine cim sa moze AMD chvalit, ale akurat tak na papieri, lebo takmer nikde sa nepouziva... no a to skalovanie vo vysokych rozliseniach je sice pekne ale pri tom radeonackom microshutturingu bude mat uzivatel ine starosti ako cumiet na fps pri 3x1080p... a za dalsie taky JEDNOcipovy Titan prekonava az vo vysokych rozliseniach, s +50% spotrebov, 100 dolacoch cenou ... jedine k comu ta karta je dobra, ze mozno o par dolarov zrazi cenu Titanu a 690tky.

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 @WinnyPHA: Já nevím já mít desktop tak by mě to celkem táhlo. Takové 3 monitory či pět.
Toto je boží a lepší jak plazma.
http://images.bit-tech.net/news_images/2010/06/no-amd-tablets-any-time-soon/five-screen-eyefinity-large.jpg
Nebít to tak drahé tak si to teď hned koupím ,ale třeba se k tomu časem dostanu. Zatím jsem to dopracoval jen na NB za 54K :)

Darkhunter
Darkhunter
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 @WinnyPHA: By ses divil, kolik lidí ho používá :) Nebo spíš je to míň lidí, ale ty si těch karet kvůli výkonu koupí daleko víc...

CNN
CNN
Level 0 Level 0
24. 4. 2013 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 @Darkhunter: Vidim, ze co ATInar, to vedec a fanaticky vypoctar. :-D

WinnyPHA
WinnyPHA
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 @Vlastimil91: ja mam pred sebou 32" FullHD telku a myslim ze ta velkost na hranie je idealna... a staci na to dva roky stara Highendovka :D za zlomok ceny toho co je na tom obrazku :D a no ma to este jednu malu chybicku... podstatu hry, coz je auto a trat je na strednom monitore, dalsie styri ukazuju obrubnik a mantinely :D

WinnyPHA
WinnyPHA
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 @Darkhunter: Darkhunter viem co myslis, ale to sa nebavme potom o 7990 ako o hernej grafike, nV ma pre tento segment ine karty, a popravde testy vykonu v DP som uz dlho len tak nevidel, obcas na nejakych forach na to natrafim, AMD je na paprieri vo vypoctoch vykonejsia, ale tiez je to o tom, ze jedno alebo druhe moze sadnut viac Radeonu, GTXke alebo Quadru.

WinnyPHA
WinnyPHA
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 @CNN: muhahaha... si zabil :D ale prave som zistil ze vsetci recenzenti pekne osieraju, lebo DD pisal ze to je najvykonejsia referencna grafika sveta, a oDDbornik ma vzdy pravdu, a nic len pravdu :D

Michal Magda
Michal Magda
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rozmyslam ci ma cenu vymenit za MSI GTX680 Lightning 1430MHz/7400MHz, ci sa tymi taktmi aspon nepriblizujem ku Titanu, to neviem

kalam
kalam
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na TechPowerUp je výsledný graf aji z 1280*1024 :D...

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=kamikzi]ja osobne si počkám až na kompletnú recenziu a porovnanie s Titanom, 690-tkou a samozrejme riešením sli(2x680) a crossfire(2x7970) a až potom si o tejto karte spravím názor :)
tak či tak ako už sa spomenulo v ostatných komentoch prišla táto karta trocha neskoro..[/quote]

vsak ty vysledky na starnce techu uz jsou, je tam snad 15 her ve vsech rozlisenich....a ati se zadarilo v crysis a metru :) GJ jak bych rekl :)

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RulezZzOr ponekud divne mi jsou vysledky z WOW v DX11, skoro 2x mene FPS jak 7970...to nasere :D pak to zdiskreditovava kompletni average...

martin714
martin714
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RulezZzOr budou muset doladit ovladače no :-)...ale bez těch her kde byli problémy to vypadá docela dobře :-) http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7990/26.html

kalam
kalam
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_hd_7990_review,1.html .... nové hry+ vysoké rozlišení--- čili 7990 jednoznačně nejrychlejší

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak by mě zajímalo bude i recenze tady na PCT? :?:

Blizzard
Blizzard
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 Nevím jak pro vás, ale pro mě to není žádná novinka ... jak už zde někdo říkal, nic, co by 690 neměla ... bude opět záležet, jen kdo jakou značku preferuje. A já bych radši šel do TITANU nebo 690 :)

BL!zZard
BL!zZard
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blizzard Pravý BL!zZard by šel do AMD

Braňo1977
Braňo1977
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečne sa zmohli po vyše roku na duálku.Teraz stačí čakať rok-dva na schopné ovládače :)

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Braňo1977 souhlasim, tudle kartu bez dokonale provedeneho ovladace, ktery bude resit neduhy dvojcipove konfigurace nema smysl provozovat. tudiz cekat, cekat a zase cekat.. a mezitim koupit titan light edition.

Blizzard
Blizzard
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=BL!zZard]Pravý BL!zZard by šel do AMD[/quote]
věc názoru :)Já jsem odjakživa "zelenáč" :D Ale jako ne zaslepený ... i některé AMD grafiky se mi líbí (7970,7770,7950,7870). Stejně to mám i s procesory. Mám radši Intel, ale AMD mně taky nevadí (965BE, ...) :wink:

J_AN_O
J_AN_O
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no konečne vyšla :) už len počkať na cenu a ptoom sa uvidí ale mal som hd 6990 tak nemal by som porustit tradiciu z hd 7990 :) ale ma zaujíma jedna vec mam už jednu hd 7970 vapor-x ghz 6gb mam objednanu takú istu este jednu ale nebola na sklad, ale rozmyslam ze dokupim len hd 7990 ?oplatí sa to z hladiska výkonu ci pri troch bude vacsi alebo tam sa to uz tak nerozlisuje ?

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J_AN_O cena je jasná - 999 dolarů, tedy přesně ta samá cena jako Titan.

J_AN_O
J_AN_O
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi to viem ale či bude kurz 1:1 dolar euro ci bude iný tak som myslel :)

J_AN_O
J_AN_O
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co sa týka wowka mne teraz ide wowko tak 60 az 200 fps na ultra ale zalezi od oblasti stary svet pernamentne 180 fps a to mam len jednu hd 7970 zatial a ked dám dve treba urobit len jednoduchu vec zapnut afr :)

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J_AN_O co je to afr?

keistown
keistown
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J_AN_O Nevim jestli to byla chyba wow samotnyho, nebo ovladacu, ale s Nv 2xx mi v Cata prestalo SLI fungovat a v Pande taky neslo.

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=martin714]budou muset doladit ovladače no :-)...ale bez těch her kde byli problémy to vypadá docela dobře :-) http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7990/26.html[/quote]

http://tpucdn.com/reviews/AMD/HD_7990/images/perfrel2_2560.gif

hodne pekne :))))

keistown
keistown
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RulezZzOr Hlavne je treba si to dokazovat grafem, kde nejsou pocitany hry kde CF nefungovalo, vypada to pak lip. :lol:

BL!zZard
BL!zZard
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RulezZzOr Pěkné :wink: , právě na taková rozlišení je tato karta dělaná a je vidět že Radeonům a této obzvláště sednou.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=nostrom][quote=Vlastimil91]Povedená karta a i její spotřeba není daleko od GTX 690. Pouze o 13W :)[/quote]

Co je na ni povedeneho kdyz sveho konkurenta v nicem neprekonala?[/quote]

NIC na nej neni povedeneho..., dalsia chujovina na trhu , ktora nikomu nic neprinesie. Kto chce vykon , bez microshuteringu, bere GTX 690 , Nechapem na co AMD vyrobila tu kartu :idea: .Ziaden zisk z nej nebude mat, dobre ... Mozno si urobili reklamu, ale to je tak cele :roll: Mne je uplne u pič... ci mam v case Nvidiu alebo AMD, ale nech makaju na rade 8xxx a ty nenazranci z Nvidie na ozajsnej rade GTX 7xx :x /nie len orezat Titan a dat cenu 600e/... Clovek sa musi este aj rozculovat pri rannej kavicke :wink:

ps: Vlasto ty by si si mal najst nejaku suku co robi v AMD a bude pokoj :D nc v zlom, ale den musime zacat s usmevom

T1ger
T1ger
Level 1 Level 1
25. 4. 2013 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vykon pekny pri cene mi vsak az trhlo zadkom :) A suhlasim s ostatnymi, ze to je uz dost neskoro. Ja by som uz radsej chcel vidiet novu generaciu kariet s mensou spotrebou a lepsim vykonom pri single GPU nez terajsia generacia.
Pri tejto karte som zvedavi jedine na chladenie a negativa spojene s multi GPU. Rovnako ma zaujima co ma 7990ka ponuknut naviac nez ekvivalent od nVidie.

Reklama
Reklama