Zpět na článek

Diskuze: AMD Ryzen 7 9800X3D: Nejlepší herní procesor roku 2024 (a asi i 2025)

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Stewe
Stewe
Level 8 Level 8
30. 1. 2025 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takový to když AMD vydá procesor který má brutální výkon (dle slov autora) ale ani přesto nedostane zlatou medaili.
Nvidia vydá 5090 který posune výkon sotva o 25%, má brutální spotřebu ale ta dostane zlatou medaili :D

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 11. 2024 09:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hodnotenie uzivatela 9800x3d (kupene day1 na alze)
prechadzal som z 5800X, hrajem na 4K
ostatne Specs: 4080, 32gb ram...

Ten CPU mi neskutocne pomohol, hry kde som mal stutter jak krava zrazu nic, low 1% ovela vyssie, nie su take prepady, aj FPS v niektorych pripadoch poskocili. Lutujem ze som nesiel skor do 7800x3d ale nevadi.. teraz mam tento.

Maximalna spokojnost, robim si este k tomu undervolting kazde jadro zvlast a najhorsie jadro mam -35 (tu uz nastala pri tom jednom jadre nestabilita) ostatne zatial -45.. uberam pomalicky a som fakt zvedav pri akej voltazi dokaze udrzat boost 5200hz :D

Vela ludi mi hovorilo ze je blbost prechadzat, ze 5800x staci na 4K... tak im chcem ukazat velkeho Fakaca!! naserte si blbouni :D
Vlastne merania,cisla a skusenosti hovoria nieco ine.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Madlax taky hraju roky ve 4K a ten narust vykonu je i v tomto rozliseni.. kdo rika ze tomu tak neni tak to nema vyzkouseny.. tj souhlasim s tebou

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 3. 2025 23:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos No třeba kdo měl Intel, tak ve 4K už si dávno nekolik let (5 let) mohl užívat plynulé harní ve vysoké kvalitě! Konečně to AMD jakš-takš dorovnalo, a hlavně ve 4K to byla vždy velká trága. Ryzen 7 9800x3D na 1080p a 1440p praticky nemá konkurenci. Většina lidí hraje na tyto rozlišení! Proto nese nálepku nejlepší CPU! Kdy by se dělali testy jen ve 4K byl by to pouze průměrný CPU 😂. Ale taky jsem s ním velmi spokojený i oproti Ryzen 7 7800x3D je to velký posun co se stability týče! Pro lidi co hrají jen 4K a mají Intel 12.a více generace (nejméně i7) nemusí dělat UP výsledky jsou totiž srovnatelné.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 3. 2025 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Standartos 4070Ti je na tohle srovnani slaba..

Standartos
Standartos
Level 2 Level 2
26. 3. 2025 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos jo takle, no ja mam prave 4070ti :D

Martim
Martim
Level 29 Level 29
22. 11. 2024 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdy on ten PCtuning vlastne zacal? 2001?

A Zlobr stale ve forme testuje, dokonce AMD...!

Karel83
Karel83
Level 1 Level 1
20. 11. 2024 09:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,

můžu moc poprosit někoho o radu? Celej život jedu intel/nvidia (nejsem zarytej fanda, jen jsem si na to prostě zvyknul). Chci brzy koupit tohle CPU, ale absolutně se ztrácím v tom, jakou desku (chipset) si vybrat, vzhledem k tomu, že u AMD je teď snad 9 druhů chipsetu pro AM5. Může mi někdo prosím poradit, z jakýho chipsetu vybírat? Co jsem poslouchal recenze na zahraničních webech, tak x870 by měl být víc než ok? (x870e je asi zbytečný už).

Co se týče chladiče, je ARCTIC Freezer 34 eSports DUO White ok, zvládne uchladit?

Paměti G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO AMD EXPO předpokládám ok?

Další otázka, není tohle CPU zbytečný overkill pro hraní v QHD(monitor OLED 240hz), s kartou 4070 Super? (PC čistě na hry). Možná by mi stačil AMD Ryzen 7 7700X ?

Stavím si PC už asi 30 let a tohle je poprvé za život, co hodlám postavit PC na AMD platformě, takže jsem abolutně mimo... Uvítám každou radu.

Díky moc za případnou pomoc

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
22. 11. 2024 12:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel83 @Karel83 Jestli ti mohu poradit, tak osobně bych už zainvestoval do 2x32GB kit např. Patriot Viper Venom 64GB KIT DDR5 6000MHz CL30 (Na Alze momentálně vyprodené, proč asi? :-) ) S příplatkem 1300,- máš dvojnásobnou kapacitu s nepatrně horšími latencemi. Já měl pro můj budoucí AM5 build dva kandidáty X870 MSI tomahawk wi-fi, nebo ASROCK X870E Nova WIFI (cca o 2000,-kč dražší). Vzhledem k tomu, že X870 je spíš srovnatelný s B650, vzal jsem variantu od ASROCK X870E Nova WIFI. Tahle deska byla nějakou dobu beznadějně vyprodána (celosvětově) a nyní se doplnily zásoby. Neváhal jsem ani minutu. Pozor na Alze je cca o 500-700 dražší než jinde.

Výkon CPU se projevuje hlavně v rozlišeních 1080p a 1440p. Čím výkonější GPU, tím větší může být rozdíl. S RTX 4070S tam asi nějaký rozdíl bude, ale nečekal bych zázraky jako s RTX 4090. Varianta se 7700x bude každopádně "budget friendly" oproti v součastně nastřelené ceně novinky 9800x3D.

Osobně čekám na vydání 9950x3D, takže mě momentálně šílenství okolo 9800x3D netrápí :-)

Karel83
Karel83
Level 1 Level 1
22. 11. 2024 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Děkuju Bertrame :) Sjel jsem spoustu videí na youtube a prozatím jsem rozhodnutý pro GIGABYTE X870 AORUS ELITE WIFI7 ICE, ale na tvoje varianty se určitě podívám :) 9950x3D má bý ještě více výkonný, předpokládám?

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
23. 11. 2024 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Karel83 9950x3d má být výkonný, ale hlavné na aplikace. Na hry bude + - na úrovni 9800x3d,

Gigabyte Aorus Elite asi taky nebude špatná volba. Teď mám Gigabyte Aorus B550 Pro s 5800x3d a šlape to jako víno.

tady je odkaz na YT, kde vysvětluje rozdíly jednotlivých modelů. To se kolikrát člověk nedozví ani z recenzí.

https://youtu.be/WagOqmAQ93A?si=MuQe2zhBW1bk_h-e

https://youtu.be/UUjFgVHObdI?si=GGNnc0YOQBsUHI-e

Miroslav
Miroslav
Level 1 Level 1
18. 11. 2024 03:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

5.4Ghz a freeze systému.

CPU-Z je taky super nástroj pro benchmark.

BTW co single Core. Tedy thread a omezení. A RAM zvládá vůči ostatnímu? On zápis na multi rychlé frekvenci nemusí pobírat pólový můstek, nebo přístup k paměti. On mi je takt k ničemu pokud není efektivní vůči ostatnímu. A to myslím vůči ostatním komponent. Teda vhodně sladit frekvence a zvolit odladěný OS bez vlivu na přepnutí priorit.

Miroslav
Miroslav
Level 1 Level 1
18. 11. 2024 03:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miroslav @Miroslav Komprimace malého balíčku z emulované jednotky. A pod. Vynechal bych diskové pole. To je brzda. Ale když přistupují k RAM i přes více fyzicky zapojených páru. Stalo se mi, že prostě proces nezvládal přepisovat přeplněné RAMky. Tedy 2 v dualchannelu třeba 4GB 2x a přetečení třeba 7GB obraz s komprimací na dílčí soubory. Ty pak nahrát a spustit v paměti, ne z disku. Taky znám pár dalších možností jak ověřit rychlost a spolehlivost. Ale to je na delší dobu a korekci myšlenek. Teda článek, ne koment.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 18:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Alza.cz uz hlasi 1000+ prodanych kusů.. A pak ze nejsou ale viditelne zajem je brutalni... Jenom Mindfactory jich prodaly behem prvniho dne 1000ks taky...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a preco by o ne nemal byt debilko zaujem o top cpu na hry ? :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 12. 2024 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak treba proto ze je levnejsi nez konkurence a pritom je i vykonnejsi.. kdyby nebyl vyhodny tak se prodavat jak housky na krame opravdu nebude.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 11. 2024 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

amd prepusta 1000 zamestnancov, podla nemeckych stranokhlavne z gaming casti, lebo sa uplne prepadla a chce sa venovat naplno len cpu a ki. velmi zle spravy, asi sa chcu venovat len apu a mid class.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 11. 2024 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak z 99% jsou to nepotrebny office lidi, kde si cetl ze propousti naky vyvojare nebo inzenyry z vyvoje a vyroby?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 11. 2024 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos blba buzna nestaraj sa s tvojimy taraninamy

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
15. 11. 2024 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak že u vás Slováků tak často platí, že co slovo, to exkrement. Ono by to ani tak nevadilo, kdybyste s nimi oblažovali své soukmenovce na SK webech, ale vy prostě toužíte exportovat svou kultůru do světa 😀.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Nodar tomu debilovi sa pekne uz povedat neda. 15 rokov intenzivne klame

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Nodar pekne si mu to nandal :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ty mamomrd, co mi nandal ? sustavne tu klames kraviny. si retardovany, ze mongovia su oproti tebe geniovia.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Nodar pockaj, ked vam zacne slovensky stbak a komunista babis vladnut po dalsich volbach :D

Warder
Warder
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 14:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak Ty si taky .I. od narodenia alebo si sa len vyskytol podobne ako autor tohoto clanku ?

Vzdy ked sem hodim ockom tak sa naaramne pobavim na dristoch ktore tu odzneju.😆😆😆

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 14:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Warder ja sa sem len chodim zabavat na stratosovi. jediny dovod preco tu som. drazdit tu buznu je strasna zabava :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 11. 2024 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak je pravda že honzík se vždy lísá rád k lidem, co si myslí, že se ho zastávají. Viním nedostatek testosteronu a trochu demenci, protože ho i tak ty lidi mají za kašpara.

An7yk
An7yk
Level 1 Level 1
22. 11. 2024 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak ty máš dobře vymeteno teda s těmi komentáři, copak ti kdo udělal, rozházel ti někdo hračky?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @An7yk podle me je to nejaka psychicka porucha :)

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
22. 11. 2024 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Tak v tuhle dobu se propouští úplně všude. Včera jsem koukal na internet a prosakuje záměr AMD, že RDNA5 bude poslední RDNA vůbec. AMD se chce soustředit na UNDA, což mi připomíná to, co jsem psal cca před rokem, že klasická GPU možná brzo skončí a nahradí je jakýsi cluster, který skloubí grafiku, výpočty a AI do jednoho.

Modulární koncept samostatnýcz zařízení tak jak ho známe dnes CPU,GPU, Zákl. deska, paměti nebude trvat na věky.

Pavel Ondráček
Pavel Ondráček
Level 2 Level 2
14. 11. 2024 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dá se tento procesor doporučit i na střih videa? Nebo bych měl volit jinou variantu? Stále se jen mluví jak je dobrý na hry ale co ostatní

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 08:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Ondráček @Pavel Ondráček na video 12-16 jadrovy cpu... tam ti cache nepomoze, ta je halvne na hry. v aplikaciach ho predbehuje vetsina cpu a to riadne. to ze ide na aplikacie lepsie ako 7800x3D i tak je to stale malo a 6-8 jadier navyse to ani zdaleka nenahradi.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 11. 2024 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Ondráček @Pavel Ondráček v jakym pomeru chces herni a pracovni CPU?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 11. 2024 22:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos debile, neexistuje pomer herny a pracovny cpu. bud mas cpu na pracu, alebo len na hranie. zahras sa na kazdom cpu, na kozdom nemozes optimalne pracovat, ak raz niekdo potrebuje cpu na pracu 9800x3d je mu na hovno a potrebuje 12-16 jadrove amd, nie 8 jadrove.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
22. 11. 2024 13:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak Když bych to s tou prácí na PC myslel opravdu vážně, Šáhl bych po AMD Threadripper nebo Intel Xeon. Všechna ta konzumní řešení ve formě Ryzen 9 a i9 jsou defakto jen kompromis mezi prací a hraním v cenově únosné hladině.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Bertram tak to souhlasim, kompromis je to kazdopadne.. Ono zalezi proste na tom jak to kdo chce mit.. Pokud chce nekdo nekpmpromisni pracovni masinu tak proste musi jit do Threadripperu, ovsem pokud nekdo hraje a sem tam neco dela i pracovne tak nemusi bejt 9800X3D zas tak spatná volba.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
13. 11. 2024 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 todle vypadá na zkrat

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 09:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 když si proctes ty komentáře, tak to tam měl typek napasovany jako prase. Jsou tam fotky desky, kde je zničený ten socket na desce. Ty plasty jsou nalomený a drazka je taky vyvalena. Buď to někdo pos... V MSI při kontrole a už to tak přišlo, nebo to tam borec narval jak čuně. Každopádně řeší to HW Jesus a pokud mu to borec pošle, tak se dozvíme víc

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 12. 2024 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Alixon nekdo se pozorne nekoukal na fotky, protoze by Darth36 hned poznal ze slo o chybu uzivatele :)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Alze zvedli cenu R5 7600 o dvě stovky.

Darim
Darim
Level 20 Level 20
13. 11. 2024 03:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když i Obr napsal "Nejlepší herní procesor současnosti. Tečka.",tak o čem tady trubky Intelacký vůbec diskutujete?

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 06:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darim @Darim témata se vždy najdou. Tak tu diskusi rovnou vypneme.

Darim
Darim
Level 20 Level 20
1. 2. 2025 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner ono by to bylo nejlepší, protože co tady ty děti píšou je neuvěřitelný.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 2. 2025 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Darim kdyby děti. Takto zde debatují dospělí lidé.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 08:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darim @Darim mozes mi povedat, kdo tvrdi, ze nieje momentalne najlepsi herny cpu debilko ? :D kdo ma peniaze navyse a 4080s/4090/7900xtx a chce sa len hrat vhodna kupa. kdo hlada najlepsi pomer cena/vykon a nepotrebuje vsade 165fps-500fps kupi r7 7700 za 220e a usetrene vyse 300e da do lepsej grafiky. 7700+7900xt = viac ako 9800x3D a 7700xt = rovnaka cena .

to je to iste, ako ked sa povie na 4090 ze je moc draha. je a je to top grafika, a kdo chce si ju kupi. to iste u cpu 9800x3D je top cpu a prilis drahe, kdo chce si ho kupi. kdo mysli ekonomicky a nezenie sa za kazdym fps a mu je jedno ci ma 140fps ,alebo 170fps... a koli hrstke zle optimalizovanych hier tiez je 300e navyse zbytocny luxus.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 09:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak kde koupím r7 7700 za 220 euro? U nás běžně přes 7 tisíc. V Mironetu za 6245, - to je zatím nej cena co jsem našel.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 09:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Lukáš Meistner je problem objednat z nemecka, rakuska, danska ? 2-4 dni doprava ta uz nezabije. reklamacie u cpu su velmi vzacne.

https://geizhals.at/amd-ryzen-7-7700-100-000000592-a2872864.html?hloc=at&hloc=de&hloc=pl&hloc=uk&hloc=eu

k tomuto cpu ked kupis 4070 za 540e sa vsetko v pohode zahras. ak masturbujes u mnoztva vram 7900xt za 690e. ale na 4070 mi 4k na dlss vsetko krasne ide 100-144fps podla hry. neonanujem nad kazdym jednym detailom a vetsinou nevidim, ci hram ultra ,alebo hig. hlavne pomer cena/vykon sedi.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak zcela upřímně s tím nemám žádnou zkušenost. Oni to pošlou k nám?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
13. 11. 2024 14:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Obecně řečeno objednávky ze zahraničních obchodů v rámci EU fungují principiálně úplně stejně jako byste si zboží objednal v ČR. Konkrétní obchod nemusí do ČR zasílat, to si musíte zjistit na stránkách e-shopu. Většinou stačí zboží vložit do košíku a v zadání adresy pro doručení kouknout, zda vám to nabídne ČR (a za kolik). Pozor na rozdíly cen mezi jednotlivými přepravními společnostmi.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Lukáš Meistner ano das do kosika, a bud maju postovne zdarma,alebo 4,99-5,99 s dhl alebo postou. vela krat sa da vybrat i ups a dalsie.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak děkuji. Zní to lákavě. Procesor bych risknul

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Lukáš Meistner s 7700 urcite nic nepokazis. vsade je ako najlepsi pomer cena/vykon

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak jasný, vůbec nepochybuji. Jen na Alze je dražší o tři tisíce než 7600, která by mě stačila. Tak jsem to neřešil

Darim
Darim
Level 20 Level 20
1. 2. 2025 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @DrTranZistor děkuju za poučení, že 7700+7900 je lepší než 9800+7700,bez tebe bych to nevěděl😂Kolik počítačů jsi postavil, že jsi tak chytrej?

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
12. 11. 2024 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To mňoukání tady v diskuzi lol 😁

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 06:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @Jaroslav Papež pan Papež mňouká, jiní diskutují.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokud nám zvedl značně multijádrový výkon tento procesor vůči 7800X3D tak připravovaný 9950X3D bude ještě větší bestie... 9800X3D je tedy taková ochutnávka co ZEN5 dokáže... Zvednout výkon o 50% v rámci jedné generace je celkem brutál a to AMD nic nenutí jít tak velkým tempem, protože INTEL se zasekl a v poslední geenraci mu výkon spíše klesl..

https://diit.cz/clanek/ryzen-9-9950x3d-ve-factorio-o-50-rychlejsi-nez-ryzen-9-7950x3d

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Mluvit o zvedání výkonu o 50% v rámci jedné generace na základě jedné hry? Opravdu? Není to i na tebe už trochu moc?

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe že tě to ještě překvapuje... Však nemůže hodnotit podle dalších nebo třeba většího rozlišení, protože by tady nemohl plácat tydle blbosti no

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @h1av0un Já se toho vola pak zeptám, kde má to 50% navýšení výkonu až výjdou recenze. Jak hlásil, že 9950X3D je o 50% výkonnější než předchozí generace

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe keby len jednej hry aj jednej grafiky a to len 4090 :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "taková ochutnávka co ZEN5 dokáže" :D :D :D ty seš kašpar
Co takovej starfield, který si tu dával do nebes ještě nedávno? je ten ochutnávka toho, co zase dokáže intel, a AMD ne, když tam intel procáky scalujou lépe? 😂

co AMD dokázalo tuhle generaci je posun v rámci méně, než 10%, aby to bylo fér, nedám sem jen techpowerup, který jako jedni z mála testovali ty procáky i s rychlou pamětí a verzí windowsu, která nekurví performance ve hrách:
https://www.techspot.com/articles-info/2915/bench/Average-p.webp

Důvod, proč se factorio tak rozjíždí na x3d je ten, že se do té cache snad vleze vše, co ta hra potřebuje 😂

Fakt mě udivuje ta tvá potřeba psát hovna i v případě, že amd ten top produkt má. Škoda jen, že ten top produkt vydalo dvakrát a skoro stejný..jak ty tupci z intelu

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 ah, děkuji, souhlasim :D

michalos
michalos
Level 20 Level 20
12. 11. 2024 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Viděl si výsledky ve starfield, kde je 9800x3D s docela veklým odskokem vepředu? :)

https://www.youtube.com/watch?v=P6zJMSx4Ceo

A ano, se všema updatama latencí pomocí nové agesy, která vyšlo nedávno, tak je 9950X masakr CPU, který seká vesmeš vše a docela o dost a 9800X3D je bestie na hraní. To jen o výkonu. Ve spotřebě taky :) Co více chceš? ZEN 5 se povedl, jen byl uspěchaný launch....

Nebo by jsi šel do krámu a na práci si koupil 14900K či 285K? I dont think so...

Na hry by jsi jsi koupil 14900K či 285K? I dont think so.....

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 23:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Být mi jedno, že za pc nechám tak 120k, beru 14900k na hry :D ale bohužel se mi nějak tolik za procák + 17k desku, drazší ramky a loterii nechce zkoušet :( ale čistě jen kvůli kompetitivním hrám co hraji, to všichni pročka jedou jen na 14900k. Na casual hraní samozřejmě 9800x3d stačí.

neboj, viděl jsem :D
https://tpucdn.com/review/amd-ryzen-7-9800x3d/images/starfield-1280-720.png
https://www.youtube.com/watch?v=raf_Qo60Gi4

jak launch zen 4, tak 5 se bohužel nepovedl, 4 musela mít ve světe bundles, a 5 to vylepšila vydáním 9800x3d, který je vlastně 7800x3d + 3-5%.

mirda
mirda
Level 24 Level 24
13. 11. 2024 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Ty máš dost.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @mirda copak se ti nelibí uličníku, klidně to napiš 😂

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Když tuto myšlenku použijeme obecně, kde se tedy v AMD stala chyba, že nestíhá na poli GPU? A proč velebíš AMD teď s údajnými 50% plus a ne 4090, která má oproti top modelu AMD opravdu o 50% vyšší hodnoty? Že by znovu dvojí metr?

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak speciální pro stratose, na kterýho nemůžu z nějakýho dlvůdodu reagovat. Problémy s biosem má každej druhej a to že to ignoruješ jen svědčí o tom, jak moc neobjekivní seš. Prej stačí správné ramky a víc nemusí obyč uživatel řešit:D To žiješ posledních x let v jeskyni nebo co?:D

edit: Tak mi jen blbnuli komentáře a jejich načítání, im so sorry za spam

Alferi
Alferi
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h1av0un @h1av0un Me tedy RAM běží i na 6400 CL32 bez problému, ale obavy jsem měl, pamětliv velkého trápení a ladění stabilního nastavení na AM4.

Martim
Martim
Level 29 Level 29
12. 11. 2024 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h1av0un @h1av0un ti chytrejsi si loadli novy bios a jsou fpoho, hlavoun se stale marne snazi portovat Zen 5 na AM4

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 14:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martim @Martim Hlavoun se tlemí tomu amaterismu a debilním komentářům. A ty, nebudu sprostej, troubo - todle je přesně to o čem tady mluvim! A on to tady podá jako ti chytřejší:D já už z vás mam fakt dost :D AMD funboys jsou vážně speciální skupina lidí

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrá a upřímná recenze. Klobouček.

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda výkon to má krásnej a že to je nej herní CPU souhlasim, ale s výroky jako brutální výkon, když se jedná o novou generaci a ve spoustě her se výkon zvedl ze 130 boů na 140 mi teda jako velká brutalita fakt nepřipadá. Tak když už jsou ty jedničky na trhu, je třeba taky, aby byli i jedničky co se týče plug and play.. Je to pořád otřes hlídat si správné ramky, verze biosů a další sra*ky. Těžkej amaterismus. A tak strašně bych je chtěl mít v lásce a todle to to tak ztěžuje

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 08:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h1av0un @h1av0un To si nevybereš. Správné UEFI nebo nastavení v něm, aby nedegeadoval HW. Ti amatérští výrobci si mohou podat ruce....

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h1av0un @h1av0un

1) ramky staci koupit jakekoliv s EXPO profilem na tom nevidim nic hrozneho

2) BIOS vubec resit nemusis, jediny co v nem nastavis je zapnout EXPO profil aby ti ramky jely na 100% o nic jinyho se starat nemusis jako bezny uzivatel.

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ano, ty si argument dycky najdeš. Prostě je to amaterismus jak sviň.. Problémy s biosem má každej druhej a to že ty ho tady naprosto ignoruješ, je jen důkaz toho, jak moc neobjektivní seš.

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos problémy s biosem má každej druhej. To že to ignoruješ jen svědčí o tom, jak moc neobjektivní seš.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka BIOS vubec resit nemusis" :D :D ty lháři

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 noooo, když se budeme chytat slovíček, tak v BIOSu nic řešit nemusí, jen to chce trošku nakouknout do UEFI. Jen malinko.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Oskar Schindler to je pravda, třeba takové 6xx desky, nedejbože se starším biosem, budou potřeba malinký bios update 😁

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 mnohem vetsi maglajz kolem neustaleho meneni BIOSu mel tento rok spise INTEL kde neustale opravoval problemy s 13/14 generaci svych procesorů a stale to neni vyresene 100%... Mira reklamaci je nadale obrovska a neustale tyden co tyden stoupa.. https://diit.cz/clanek/intel-odmitl-vyreklamovat-nestabilni-core-i9-14900k-pro-pouziti-tekuteho-kovu

aktualni cisla ohledně reklamací jenom z ALZY jsou doslova "desiva" pokud vemu v uvahu ze procesor vzdy patril k nejmeně reklamovanomu HW vubec..

Core i9-14900KS - 8,89 %

Core i9-14900K - 4,86 %

Core i9-14900KF - 4,71 %

Core i9-13900KS - 9,87 %

Core i9-13900K - 6,13 %

Core i9-13900KF - 6,42 %

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Baví se tu někdo o Intelu? Nebo proč ho pořád vytahuješ? Všichni víme, jak na tom Intel aktuálně je. Jsou v prdeli. U AMD můžou porovnávat maximálně svoje produkty se svýma a soustředit se na svoje chyby a problémy. To, že má AMD problém s RAM je obecně známá věc a s Intelem to nemá absolutně nic společného.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe zajimave ze ty problemy nikdo nehlasi, to ze si nekdo koupi ramky urcene pro intel bez EXPO profilu a pak se divi ze mu to deska jaksi nechce "pozrat" je pouze jeho problem a neznalost.. Ja stavim AM5 uz sakra dlouho, testuju pod nim ramky mesic co mesic a nikdy jsem nemel problem.. dokonce jdou ramky i dobre taktovat, vytahnout 6400MT/s ramky na 7200 neni zadny problem.. ted mi maji dokonce prijit i nove G.SKILL trident Z5 Neo Royal s 8000MT/s takze hned poreferuju jak to bezi na X870E s 9800X3D co tu na to uz mam pripravenej..

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Co to je zase za výcuc, na kterej se nikdo neptal? Koupíš intel CPU, koupíš desku, zapojíš to do sebe, koupíš ramky, zapojíš, zapneš XMP profil a jedeš. Neměníš firmware, nic nečasuješ, nic nenastaveuješ. O tomdle se tu mluví. Ale jo, zase napiš nějakou blbost, prosim tě.

Zkrátka moje 11th gen pude tak za rok rok až 2 roky do kopru, tak pojedu poprvé na AMD, pokud se do tý doby něco nezmění, jako že určitě ne.. Ale nadšenej z toho fakt nejsem. Jsem prostě konzerva.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @h1av0un on si zde nekdo stezuje ze musi u AM5 desky nastavovat vic veci nez jenom aktivaci EXPO rezimu na ramkach? clovece nevsiml sem si a to jsem prosel i diskuzni foru zde na PCT nikde nikdo nic takovyho neresi :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos jaj, takže celé téma se odvíjí od diskusí na pctuningu? tak to je super, můžeš si prosím projet 7900xt/xtx tady na fóru a podívat se, jak super produkt to je? :D :D
Ty jsi hlupák fakt..Nevím, jestli může AMD něco vyčítat intelu potom, co 7800x3d na začátku lidem přímo "bouchlo" na desce :D
https://wccftech.com/amd-ryzen-7-7800x3d-cpu-burns-up-kills-itself-the-asus-x670-motherboard/
+ o intelu se tu nikdo nebavil, jen o tvém hloupém tvrzení, že v biosu člověk nic dělat nemusí :D :D

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 děkuji

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 To uz si tady tak nevidite do huby, ze jenom abyste mohli oponovat Stratosovi, tvrdite naprosty nesmysly, ktere si hned v odkaze i vyvracite? AMD hned na zacatku reklo, ze 7800x3d se nema taktovat, vyrobci desek (hlavne tedy asus), na to prdeli, prekracovali limity, o kterych AMD jasne reklo, ze se prekracovat nemaj a tak nektery ty cpu zacaly odchazet. Me to tedy prijde jako jasna chyba na strane vyrobcu desek a ne na strane AMD. Zatimco intelu cpu ted odchazej kvuli chybe ve vyrobe a kvuli tomu, ze jely na deskach na limitech, o kterych nejenom ze intel nerekl, ze prekracovany bejt nemaj, ale sam na tech limitech delal testy, aby do grafu byly co nejlepsi vysledky. A u obou chyb se je snazil intel tajit co nejdele to slo. Vazne ti neprijde, ze mezi temadle dvema vecma je celkem podstatnej rozdil a ac je vysledek v dusledku stejnej (mrtve cpu), tak pokazde je chyba nekde naprosto jinde?

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Takže ty slow BOOTy jsou jen jako? Plnej reddit o tom? Plný youtube? Všude návody jak to fixnout? To se neděje že? To si někdo jen tak natáčí videa a píše vymyšlený problémy....

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 12:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Grew "AMD hned na zacatku reklo, ze 7800x3d se nema taktovat" doporučuji ti sjet si to celé, co se tehdy stalo, nícméně nebudu to roztahovat na delší odpověď: při 5800x3d amd dodalo všem výrobcům desek parametry, na kterých má cpu jet, u 7800x3d to tak neudělalo - proto všichni výrobci plašili jak blázni a vydávali bios updates jeden za druhým. Navíc se jednalo o problém hlavně "ramek", tedy co dokázalo udělat expo :) Doporučuji si to načíst před poučováním.
"“We have root caused the issue and have already distributed a new [AMD Generic Encapsulated Software Architecture] that puts measures in place on certain power rails on AM5 motherboards to prevent the CPU from operating beyond its specification limits, including a cap on SOC voltage at 1.3V,” AMD spokesperson Matthew Hurwitz" tohle je určitě info, co se nemá dostávat ven po vydaní.

Intel věc je samozřejmě horší, ovšem co se týče větších obchodů v zahraničí, tak to asi zas takový problém nebyl, když ma ryzen stále o asi 2% větší reklamovost.
Jako upřímně napcat si něco jako 14900k/ks do pc a nechat to v defaultu je blázinec, ale samozřejmě za to nemůže trpět zákazník, to ne.
ale těch problémů je moc na obouch stranách - jak intel, tak amd teď vlastně vydali řady, kde nakonec upravují výkon, protože to špatně otestovali, latence se opravuje.. za mě katastrofa oba poslední launche

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 14:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 No to je divný, že 6XX desky budou potřebovat update BIOSu, aby uměly pracovat s nejnovějšíma CPU.
To dá rozum, že ho potřebujou, když vznikly/byly vyrobený před tím, než ten CPU potažmo AM5 vůbec vzniklo.

Zato Intel žádný updaty BIOSu nepotřebuje, že?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Majky666 nepotrebuje přece, Intel je dokonaly i bez toho :) hele tys ho vazne setrel.. super prispevek..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 18:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos setřel? to ty jsi říkal, že nic nikdo v biosu dělat nemusí, ty šášulko :D :D :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 18:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Majky666 A kdo říká, že intel ten update biosu nepotřebuje? prosím číst před tím, než začneš psát :) týká se to tvrzení, že v biosu nikdo nic řešit nemusí.

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 19:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 krom updatu BIOSu, zapnutí expa, vypnutí instalace toho bloatwaru od Gigabyte(fakt nechápu proč je to v BIOSu a v defaultu on) a nastavení PBO -30 jsem už v BIOSu nic nedělal.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Majky666 taky že ano, normální věci - v biosu se prostě někdy něco udělat musí, to bylo jen upozornění na tvrzení tady hlupáka, že ne.

Stewe
Stewe
Level 8 Level 8
14. 11. 2024 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @h1av0un Koupil jsem 7800X3D k tomu B650 desku a ramky s EXPO. Zapojil do sebe zapl EXPO a od té doby na to nešáhl... :D Měl by jsi to sám zkusit než to vyhejtíš. Aby jsi nebyl diskusní lejno jako jsi ted.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stewe hele je to marny on to nepochopi..

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 09:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe ano je to pravda s tím slow bootem. Včera jsem ho složil a pc se spouští 40+sec. Oproti polovině s 5600x. Mám nejnovější ovladače i BIOS

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Ales Blumenstein deska asus?

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 09:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h1av0un @h1av0un Mě ten nárůst v některých hrách brutální příjde. Mám 5800x3D což je někde na úrovni 7700x. Nečekal jsem, že 9800x3D může být o 16-60% výkonější i ve 4k než 7700x. https://www.youtube.com/watch?v=5GIvrMWzr9k

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram ale tady srovnávám nárůst výkonu oproti předchozí generaci tzn 7800X3D. Jiný CPU mě nezajímá/nepodstatný srovnání. Mě zajímá nástupce herního krále.. A tam je nárůst ve FUllHD - OK, je to v některých hrách velice razantní nárůst, ale ve většm rozlišení to padne až na třeba 4% a ruku na srdce, kdo dneska hraje ve fullhd krom e-sportovců? Okolo sebe nemam ani jednoho hráče.. DOSLOVA ani jednoho. Všichni dávno přešli na minimálně WQHD.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @h1av0un To z toho tvého příspěvku není úplně poznat s čím to porovnáváš. "když se jedná o novou generaci a ve spoustě her se výkon zvedl ze 130 boů na 140" je hodně širokej pojem.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram to je ale balanced upscaling :D  2227x1253. rozdíl člověk pozná opravdu jen, pokud nejede hry na max grafiku, ale fps, tam ano :)
viz https://www.youtube.com/watch?v=rsNBWG2wSG0
ani hogwarts, ani survivor ti ve 4k nic neudělá.

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram to se samozřejmě omlouvám, ale tak logicky hodnotím s CPU, který nahrazuje.. Ale chápu, mohlo to být matoucí:D

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Darth36 Co si tak pročítám internet, tak lidi s RTX 4090 a 4k monitory hraji nejnovější AAA tituly i na DLSS Performance, aby se dohrabali alespoň na 100fps. Podle mě DLSS balanced používá víc lidí, než DLSS Quality. Alespoň teda ve 4k.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Týjo to si upřímně nemyslím, jelikož je dlss často v defaultu na quality, tak určitě bude nejpoužívanější spíš to, jako né že by dlss bylo ošklivé v balanced ve 4k, ale dneska už člověk vidí spíš kombinaci dlss quality + FG viď.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Darth36 Asi máš pravdu s tím FG. Osobně se mu spíš snažím vyhnout. Přechodem z 2560x1440p 16:9 na 3440x1440p 21:9 mi klesl výkon v CP2077 s pathtracingem a DLSS Quality ze 70 na 55fps. Dal jsem přednost DLSS balanced před FG. Mě to FG zatím nepřesvědčilo a vidím víc obrazových artefaktů s FG než s agresivnějším DLSS.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram cyber má docela ty FG artefakty nepříjemné no, taky nemusím FG, zatím jsem ho měl jenom ve wukongovi (tam to jinak nejde bohužel na hezké nastavení a hra je vlastně celej jeden artefakt) a teď ve final fantasy 16, kde mi to nějak překvapivě moc artefaktu nedělá, a to mám horší fsr fg a mám na to citlivé oči.. Na cyber si čekám na 5080s s 24gb vram, to si snad už užiju ten patch tracing, protože vím, že s ním má dost problémy i 4090 😁

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Darth36 Taky jsem čekal na 5080, ale neudržel jsem nervy a raději vzal 4080s za 28k. Mám pocit, že ta 5080 bude mnohem dražší(35-40k).Ono už těch 28k čistě jen za gpu je strašnej ranec.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram to né, to by nikdo nekoupil, bude okolo 30-35 víc ne, ale já osobně čekám až na super no, ta snad bude mít víc vram, sice nvidia žere vram méně, než amd, ale často ve hrách jdu na 17-18gb vram, tak se mi nechce do 16 :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 11. 2024 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Darth36 Ale zase jak píšete, ta Nvidia potřebuje méně VRAM, tak s ní byste 17-18 GB neviděl a 16 GB by vám stačilo. Nejsou snad v Nvidii úplní hlupáci, aby si nedokázali spočítat, kolik paměti je potřeba. Dobře, pokud by někdo chtěl provozovat 4060 na 4K, tam by to haprovat mohlo, ale 4080 je na toto rozlišení určena.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 12:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Slusnak123 Hale to je pravda, ale bohužel jsou tu tituly, které jsou dobré, ale nikdy se jim nedaří fixnout memory leak a 24gb vram v základě znamená, že si to zahraju déle, než s 16gb vram - napadá mě teď třeba nedavný jedi survivor, tam je to furt, prostě čím dál jdeš, tím víc se vram plní a na max detaily ve 4k ti zaplní vram jak na 7900xtx, tak na 4090 klidně do hoďky a půl, a vzhledem k tomu, že jak na 4090, tak na 7900xtx startuje na 14gb, tak by ten čas hraní nebyl tak velký :D ona ta hra necrashne, ale pak to začně sypat z ram pamětí a běží to strašně.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 11. 2024 13:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Darth36 Já s tím zkušenost nemám, protože hraji ty indie hry a jeste spise strategie. Měl jsem problém jen s Anno 1800, kde jsem musel přikoupit RAM z 16 na 32 GB.

Nicméně já bych obecně řečeno uvažoval takto: pokud hraní nějaké konkrétní hry znamená potřebu nesmyslného množství VRAM, je to chyba té hry a spíše bych očekával fix od vývojářů, nebo případně v ovladačích karty. Abych si kvůli tomu kupoval kartu s vyšším množstvím VRAM, což mě bude na penězích stát o 10, 20 tisíc více, to mi přijde nesmyslné. Nehledě k tomu, že bych si třeba musel koupit i nový zdroj, tedy další peníze navíc. To by mě jedna hra přišla de facto na 30 tisíc (ok, pořád bych měl lepší kartu i na další hry plus do budoucna).

Suma sumárum, buď bych to hrál přerušovaně (po hodině vypnul a zase zapnul), nebo v nižším rozlišení, nebo na nižší detaily, anebo to nehrál vůbec. 5080 s 32 GB VRAM bude znamenat co? Že ta hra bude fungovat o hodinu déle než na kartě s 24 GB VRAM? A co pak?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Slusnak123 hodne modernich her uz dneska hlavne umi to ze pokud dojde VRAM zacnou snizovat rozliseni nahravanych textur.. Bohuzel hodne lidi si toho ani nevsimne v tom pohybu.. Tuhle se to probiralo v diskuzi na PCT a nekdo tam uvadel i konkretni priklad hry kde to videlv praxi... takze si clovek muze blaohe myslet ze ma dostatek VRAM ale to si to hra jenom automaticky prizpusobi na jeho HW..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 19:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Slusnak123 no vzhledem k tomu, že 4080s byla o 200$ levnější, než 4080, tak čekám 5080s optimisticky o 100-200$ dražší :D Ale to jsem dal případ memory leaku - spoustu singl her, co jsem hrál, jede nad 16gb vram u AMD (hlavně nové hry) takže nějak optimisticky nečekám, že to padne dolů - kor když existují ještě módy, které ty textury zvednou na vyšší rozlišení, tak neodolám :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
13. 11. 2024 16:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Darth36 Tak to by se vám hodilo, kdyby paměti na grafické kartě byly jako RAMky, prostě sloty, kam si dokoupíte, kolik potřebujete. 😃

michalos
michalos
Level 20 Level 20
12. 11. 2024 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h1av0un @h1av0un S BIOSama píšeš total nesmysly... Na ZEN 5 jsem postavil už 8 kompů a žádný problém, nastavím EXPO a jede to! Se ZEN 4 jsem jich postavil asi 10 a taky vždy vše v pohodě.

Problém bude spíše mezi židlí a klávesnicí...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos presne tak, mam to uplne stejny.. zapnu XMP a jedu, nic dalsiho resit nemusim..

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 13:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos u ZEN 5 jto přehánim, ale stejně je to teprv otázka času, jak ještě vylezou nový MB, tak to bude beztak to samý:D Nicméně jestli ti přijde, že ZEN 4 byla bezchybná architektura, kde si nemusel nastavovat nic v biosu a vše šlapaloi, tak asi žiješ v jiný dimenzi. To neni ani tak problém mezi židlí a kávesnicí jako spíš v celkvý existenci. Stačí zuadat do googlu ZEN 4 bios problem. Tos mě teď fakt rozesmál. MG plnej facebook problémů s tim, že někomu nefakčí CPU kvůii špatnýmu biosu a ty tady napíšeš todle ho*no. Jojo, jak říkáš. Problém mezi židlí a klávesnicí. Jak todle vůbec můžeš napsat:D:D To jsou fakt růžový brýle fanboye

Takže s problémem mezi židlí a klávesnic

Npetr1
Npetr1
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně nástupce za ty degradované procesory Intel.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 08:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Npetr1 @Npetr1 kdo ho realne potrebuje ? bezny hrac si vystaci s ryzenom r7 7700 za 220e , uspora 330e, rozdiel vykonu pri 4k skoro nic, pri qhd trochu, akurat kdo hra s higend grafikou za 1000-2000e na fhd , zbada rozdiel.

kdo chce cpu "pre moznu buductnost" kupi si prave ten za 220e, ked mu za 2-3 roky nebude stacit preda za 150e a kupi si potom aktualne cpu zase. cpu v tejto triede najpomalsie stracaju na hodnote a maju najoptimalnejsie vyuzitie. taky ryzen 7 10700 zase posluzi dobre popripade ak medzicasom vyjde r7 9700x3D

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak "kdo ho realne potrebuje ? bezny hrac si vystaci s ryzenom r7 7700 za 220e , uspora 330e, rozdiel vykonu pri 4k skoro nic, pri qhd trochu, akurat kdo hra s higend grafikou za 1000-2000e na fhd , zbada rozdiel."

Podle testů HW unboxed je v některých hrách jako Star Wars Jedi survivor,Hogwarts legacy a Homeworld 3 rozdíl oproti 7700x +16% +33% a +34% FPS ve 4k high/Ultra s DLSS na balanced. Ve hře Asseto Corsa až +60% FPS, což už pozná i slepej :-D.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Já to beru spíš tak, že je to hlavně CPU na marketing. "Máme nejvýkonnější CPU na hry" Což je dobře. AMD o sobě dává vědět, což je pro firmu velmi důležité.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Ty. Páč ten nový výkonný "zbytečný" HW tlačí na existující HW a snižuje cenu. Třeba pro tebe 😉

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Bertram ano, v niektorych hrach, v niektorych situaciach, a hlavne s akou grafikou ;) pisem o beznom hracovi. ten si nekupi 4090 alebo 4080super, popripade 7900xtx . 220e vs 550e to je 2,5x priplatok, to za tych par fps nestoji. tych 330e usetrenych ked vrazis do grafiky, mas vetsi prinos. napriklad miesto radeonu 7700xt za 420e kupis za 700e 7900xt . co ti prinesie viac muziky za tvoje peniaze ? 9800x3D ma zmysel len vtedy, ak niesi obmedzeny ziadnym rozpoctom a kupujes k nemu grafiku za 1000e+ alebo hras specificke hry.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @uni1 nenapisal som zbytocny :D :D :D napisal som presne , kdo ho realne potrebuje. ten co chce vyhadzovat peniaze a ma neobmedzeny rozpocet. lebo ten cpu potrebujes sparovat s top grafikami, aby priniesol uzitok pre par hier.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Takže znovu.

Potřebuješ ho ty, viz má předešlá reakce.

Potřebuje ho top tier hráč, viz tvá reakce.

To dáme, můžeme pokračovat 😉

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 09:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Já můžu hovořit jen sám za sebe. S RTX 4080 Super by pro mě upgrade z 5800x3D (herně na úrovni 7700x) na 9800x3D dával smysl zvlášť v rozlišení 3440x1440, ve kterém hraju. I pro někoho třeba s takovou RTX 4070 Super by nárůst mohl být dost znatelný. Jestli to za to stojí? No u mě to znamená: nová deska, ram, CPU a chladič. Takže za plnou palbu hned po uvedení asi ne. Spíš tak za pár měsíců až se cena i dostupnost usadí.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @uni1 ja nic takeho netvrdim :D ja konstatujem, ze bezny hrac, zbytocna volba. rada je usporene peniaze dat do grafiky. to je upozornenie pre ludi. co maju grafiku za 300-600e akupia za 550e herby cpu,a cakaju zazraky ,to nespravi. vetsinou nebadatelne rozdiely.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak I ten běžný hráč profituje z vývoje high-end. Zlevňuje to mainstream, jak jsem psal 😉

Já moc nevím, co je běžný hráč 🤷‍♂️ Hraji od 8bitů, singleplayer, je to koníček, těším se z 4k high-fps hraní, entuziasmus v PC HW.... Jsem běžný hráč? 🙂

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @uni1 ten běžný hráč profituje z vývoje high-end. Zlevňuje to mainstream, jak jsem psal 😉

Už to začínáš dávat ;-)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak je rozdil davat za TOP herni procesor 13 tis nebo za TOP herni grafiku 50tis..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos opravdu? A v čem je ten rozdíl?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @casperdeluxe ze za graifku das 4x tolik... ten nepomer je alarmujici...driv jsem daval za TOP Intel procesor 15-20tis a za grafiku to samy.. Diky AMD nam cena TOP procaku klesla znacne smerem dolu a diky Nvidii nam narostly ceny TOP grafik znacne nahoru :) Cenova politika obou firem je znacne rozdilna rekl bych :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos Řekl bych, že se bavíš tršku o jiných CPU. Tehdy jsi za ty love kupoval CPU v HEDT segmentu. Když se dívám, tak TOP CPU Intelu byl Intel Core 2 Extreme QX9770 za 1400USD. Oproti tomu např i7 960 byla za 400USD. Dneska si koupíš HEDT CPU klidně za 130K.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
13. 11. 2024 13:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos Cituji “ je rozdil davat za TOP herni procesor 13 tis nebo za TOP herni grafiku 50tis..”

Jestli ono to nebude tím, že v případě RTX 4090 si kupujete o dost větší kus křemíku než u Ryzenu 9800X3D, tedy musíte platit větší část waferu. Bylo by zajímavé porovnat, kolik se čeho vejde na wafer a přepočítat to na ceny. Ale tuším, že z pohledu zákazníka by ten přepočet pro AMD dopadl špatně.

Ve výše uvedeném se mimochodem skrývá i odpověď na otázku, proč se AMD nehrne do výroby high-end GPU.

Také bychom se mohli zabývat např. energetickou efektivitou, kdy 76,3 mld. tranzistorů v RTX 4090 má spotřebu 450 W, zatímco 57,7 mld. tranzistorů v 7900XTX 355 W (nebo také 420 W).

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 "v případě RTX 4090 si kupujete o dost větší kus křemíku než u Ryzenu 9800X3D"

Je to 70,6mm² (9800X3D) vs 609mm² (RTX4090), respektive 8,6x tak velký čip

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos ty buzna zase plodis kraviny. podla prepoctu potreby kremika amd cpu by 4090 mala byt ovela drahsia!! 530€x 8.6, nvidia to dava strasne pod cenu.

Npetr1
Npetr1
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 11. 2024 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Já mám AMD Ryzen 9 3900 a grafickou kartu RADEON VII a jsem maximálně spokojen .

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
11. 11. 2024 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ked som pred mesiacom posmesne pisal, ze dobremu CPU musi BOHATE stacit 100 watt, tak ma teliatka tu dokola poucovali preco im beriem moznost VOLBY ist az na 300+watt intelom.

MOZNOST VOLBY !!

to iste posmesne pisem o PC GPU. Spamatajte sa. PS5 PRO GPU v desktop podobe s 20 TFLOps s novym RT a ML upscale blokom za 300 euro do 200 watt TDP je to prave pre bezneho hraca.

ten recenzovany procak je Ti verzia CPU, ako si ich Nvidia rada oznacuju, je tu luxusny benefit, nic viac, tak ci tak na tom smejde hrajete hry urcene pre Xbox series S, ze no.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK Proc porad tak pejorativne / nasertivne? Pokud si nekdo vypne primotop v pracovne a da si tam dvoukilowatt PC, je to jeho boj/vec. Kdyz to skoro nikdo nebude kupovat, tak se to nevyplati delat a vyresi se to taky.

Ja s tim v podstate souhlasim, jen mam limit trochu vyssi - CPU za me do 150 a GPU do 300 (bezproblemove chladitelne vzduchem).

S cim souhlasim maximalne, je domrvena uroven grafiky diky xbox S. Za to jsem MS proklel. Ten bazmek nikdy nemel vyjit. Az do dalsi generace se vse vyviji tak, aby to na Sku bezelo a pak se pridavaji detaily a serepeticky pro vyssi verze konzoli. Dementni kravatacke rozhodnuti vyrazne cenove podlezt PS4 muze za tu stagnaci, ve ktery se az na vyjimky placame. Pritom to bylo kolik? 150 USD babek? A prd to Microsoftu pomohlo...

Doufam, ze priste uz MS prejde do cloudu/podobny zlocin nevypusti do sveta.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
11. 11. 2024 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik pretoze som o dekady starsi a skusnejsi a chujko /!/, ktory "ladi" latencie pamate a PBO o 100Mhz .. pre co/koho/naco vlastne .. a smejem sa hlasno .. a bojuje za 300 watt intel je zalostna vizitka PC sceny. Uboziaci.

XSS nas automaticky od zaciatku posunulo ku PS4 HD hram. Nic viac. CPU je OK. Pamate je vsak malo a GPU je skutocne 540-720p orezavatko. Nevadi. R* hovori, ze to pri GTA6 absolutne nevadi. Uvidim a pobavim sa.

Dobrou spravou je, ze dalsia konzolacka gen bude nesmierne vydarena. Vsetko je KONECNE stole od povedzme roku 2026-2027 .. vyrobny proces menej ako 2nm, Zen6, velmi dobre RT, nie tie dnesne Nv kravinky, velmi dobre ML, fenomenalne SSD s HW kompresiou a datami až do GPU cache GPu konzol, 1TB+/sec RAM.

Uz len ten kapital, tvorba AAA hier je sokujuco draha a s tym suvisi velke investicne riziko a samozrejme nekonecne dlha tvorba hier. To je extremny problem. Pomoct bude musiet aj AI automatizacia.

Teda 2 problemy. Kapitalova a casova pasca. HW uz nebude problem.

PC deti vsak takto svet nevidia, ze ano. Ladime latencie a staviame vodnikov.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Sailor SVK nie, si len psychycky vadny jedinec, ktory vie kazdemu nadavat. asi nejaky byvaly komunisticky stbak :D :D :D nasraty na cely zivot, ze ho mas tak dodbrany, tak ti neostalo nic len nadavat na cely svet a cakat, kym otrcis krpce :D a mozes mi nadavat kolko chces, mne su zufalci ako ty uplne u prdele. :D :D

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Sailor SVK Ale drtiva vetsina tech lidi si to ladi proto, ze je to proste bavi. Sednou si po navratu z prace a crcaji se s x promennymi v manualnich nastavenich BIOSu u CPU, pameti a pak ve Widlich u GPU, aby pak pres noc nechali bezet stability testy.

Proste jste si jen nerozumeli - urcite vedi, ze nahani drobne nekde ve 4K a grafika neodpovida potencialu PC, protoze primarne se vyviji na (nejslabsi) konzoli. Jen nechapou, proc vas tak sejri, ze si chteji hrat. Delaji to jen pro ten pocit, ne, ze by snili o tom, jak se jim zapne nejaka lepsi grafika nebo objevi novodobe Mendocino.

Stamgast v pajzlu protoci tisic evri mesicne a stravi tam 80 hodin casu. Paragladista projezdi nevim kolik, aby si zalital (vybavu neresim), i ti, co chodi casto horsky tury v tom protoci x penez. Nedejboze kdyz nekdo ladi pc o kazdy MHz a k tomu jeste o vikendu vyslapne na Gerlach - taky jen pro ten pocit, i kdyz ho slezl uz po paty. Chce to vic v klidu.

Jinak to byly zajimavy informace o PS6 co tam pisete. Nemate k tomu odkazy? Byl by to mega posun u vseho, mit tam 2 nm, Zen6 a k APU rychlou pamet. Rad bych si to precetl cele. Jen at paneboze v MS nenapadne konkurovat s x86 strevama Switchi, to bychom se zas nehli z mista a uz bych vazne uvazoval o osobni navsteve Redmondu nebo kde ted sedi..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
11. 11. 2024 19:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik .. chlapce, mna neseru tieto hry deti, je ich ale luto, nech sa s tym decko camca, nech s tym podobany incel bohapusto straca cas, vyrastie z toho, aj ked dnes este nevie, ze by sa mal rehotat sam nad sebou.

PC blbecek dnes stale nechape, ze PC je v grotesknom kolapse, ze intel je v havarii storocia, ze 450 watt grafiky za 1250 euro je zanik rima, ze exkluzivne hry pre PC nie su, nebudu a ich 1000 wat zdroje skvaria kraviny urcene pre 200 eurovy xbox.

Opakujem. Radsej sa budem ucit vysivanie ako opat raz stracat cas v biose. Kurva jebnem tam default a nechcem to PC viac vidiet. Mam s PC o dekady viac skusenosti, hrabat sa v tom opat a zbytocne je diagnoza. Je mi luto kazdeho blba co s tym straca cas. Mam v riti ci Fortnite ide 214 alebo 228 fps. Kurva !

Ad PS6.

https://videocardz.com/newz/amd-reportedly-won-contract-to-design-playstation-6-chip-outbidding-intel-and-broadcom

AMD reportedly won contract to design PlayStation 6 chip, outbidding Intel and Broadcom

Moj odhad pre PS6 vychadza zo zdraveho rozumu. PS6 by nemala prijst skor ako na vianoce 2027.

Pre tuto PS6 teda mozme vychadzat z Zen6+, z vyrobneho procesu pod 2nm, uz dnes ma PS5 PRO najmodernejsie AMD GPU na trhu s ML AI blokom a ehm najlepsim jeho RT HW, PS5 ma zaroven najlepsie riesenie SSD IOP na trhu, uz dnes ma UMA RAM s priepustnostou takmer 600 giga/sec.

HW RT urobi medzi rokmi 2024 a 2027 obrovsky progres, mozem o tom pisat hodiny, to co mame dnes je velmi naivne primitivne. ML AI blok v PS6 bude o 2 generacie dalej. Interpolovat budes moct nielen rozlisenie obrazu, textur, animacie, budu experimenty so stochasickou fyzikou. RAM tam bude minimalne 32 GB a priepusnost vysoko nad 1TB/sec.

PS6 SSD skutocne custom low level radic s HW kompresorom moze kludne teoreticky dodavat data do GPU cache aj cez 50GB/sec, co su parametre beznej dnesnej PC DRAM !

Mas teda terabajtove SSD pole spojene >extremne< rychlo a PRIAMO na GPU cache, to uvolni tlak na velkost hlavnej pamate. Zabudni na posrate dnesne PC a jeho upotene PCI linky.

vsetko do 250-280 watt TDP max.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Sailor SVK diky za odkaz. Kez by to tak bylo a zadne nizsi (nedejboze handheldove, MS zkousi kde co) varianty!!!

Jinak asi pred 2 lety jsem vyslovil teorii (na svethardware a mozna i tu) ze v neprilis vzdalene dobe dGPU skonci a prijde über APU. Psal jsem to na odlehceni pri diskuzi s nejakym 6xALU nebo Jim Kellerem..

Pointa je, ze si zacinam myslet, ze minimalne AMD se vyda tim smerem. Pojede monolit APU do ultraboook a chiplet APU konzole+desktop a chiplet CPU servery+desktop. Dari se jim v tom, sjednoti vyvoj, usetri naklady, nebudou se trapit s honenim nV draka v architekture, ktera jim neni vlastni. Uvidime posledni dve generace dGPU od AMD. Mezitim prvni vlastovka Strix Halo (testuji cenovou hladinu i skalovani vykonu, jader atd.) a na konci RDNA 8xxx budeme zirat s otevrenou pusou, co bude Strix Halo Ii nebo III zvladat.

Samostatne karty pojede AMD jen na AI a co delal Xilinx. Nakonec se muze stat i to 400-500 evri APU z konzoli, po kterym volate (300 je nerealne).🙂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
11. 11. 2024 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik MS s xboxom opat vybuchol. Zdrvujuco prehrava s PS5. Samozrejme opat ochotne idu do novej konzoly. Je to demenetne spravanie prilis velkej firmy. Proste tie straty nejako prezijeme a opat raz bude dobre.

MS si vyskusalo variantu s lacnym mensim SKU. Predava sa dobre ale vojnu im to nevyhralo. Myslim, ze dalsi tento pokus uz nebude. Schodnejsia je klasicka a PREMIUM drahsia verzia !!

PS5 PRO je najvykonnejsie spotrebne SOC riesenie na trhu. CPU, GPU, RT, ML blok. Rozbeha GT 7 v 4K/120 alebo 4K/60 s RT alebo NMS v 8K/30. V PC zen 5 podobe do toho pustis trochu viac stavy a mas idealne a velmi lacne kombo. APU na UMA 32GB GDDR7 RAM s SSD.

Renesancia herneho PC !!

Toto ale zda sa nikto nechce vidiet.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Sailor SVK jono, a elden ring nezvládne 60 😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
12. 11. 2024 06:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Darth36 elden ring je groteskny priklad zleho kodu v jednom vlakne, chce 5Ghz na jedneho avatara co bezi v PS4 grafike bez interakcie. From soft je cele triedy daleko od kvalitneho programovania. To iste capcom RE engine v DD2.

humik
humik
Level 23 Level 23
12. 11. 2024 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Sailor SVK co je tohle za hovna ?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Sailor SVK a to isté wukong v ue5.. :) ps5 je cokoliv, jen ne pro bohužel.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Sailor SVK tak dík žes poslal odkaz, že to jde :D nedejbože když se sníží detaily na ps5 pro verzi, tak fps na pc poskočí klidně o 50, to je asi tolik, kolik dává pro max 😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
14. 11. 2024 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Darth36 v grafe pri PC za 3000 euro mas neustale poklesy ku 50fps s fake DLSS rozlisenim .. uz sa zobud !

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Sailor SVK ano, s experimentálním path tracingem na max 😂ty sa zobud

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK 640 kB by mělo stačit každému. Bill Gates 1981

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Majky666 @Majky666 Což je urban legend.

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 11. 2024 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Majky666 @uni1 Jojo, je to urban legend. Sám Gates popřel, že to řekl.

Michaela Svobodova
Michaela Svobodova
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- Udělala jsem chybu ? 🤦🏻‍♀️

- 9800X3D jsem dnes převzala od kurýra měla jsem štěstí a podařilo se mi 7.11 kolem 16:05 zablokovat poslední kus z TS Bohemia.

- Ale udělala jsem asi velkou chybu koupila jsem si 8000mhz 48gb paměti protože jsem viděla že deska podporuje 8000mt tak jsem nad tím neuvažovala.(G.SKILL 48GB KIT DDR5 8000MHz CL40 Trident Z5) pak o víkendu jsem dostudovala že 6400 Ram stačí bohatě.

- Mám tu Ram vrátit(nerozbalená) nebo tu 8000mt snížit na 6400 a upravit ty latence podle nějakého seriózního návodu a doufat že ten 8000mt modul poběží dobře na nízkých latencích?

- další chyba byla PCIE: 5.0 crucial hdd když jsem viděla ten zápis a čtení říkala jsem si paráda to bude změna ale když jsem o víkendu něco nastudovala asi jsem jen vyhodila zbytečně peníze za 2T to jsem za stejnou cenu mohla mít pcie 4.0 4T Hdd. (často stříhám 360 dlouhá videa a jedno si vezme přes 80Gb dat jako nic i když jsou v H265).

- ono je to všechno tak složité když se o to člověk nezajímá průběžně a byl pátek CPU se podařilo sehnat a já jsem ve FOMO modu nakupovala komponenty 🐄. Vím že jsem zbytečně přeplatila ale říkám si že to snad mělo smyls a nebudu muset dávat do PC 5+ roků ani Ň.(mam 4090 Gigabyte už víc jak rok) stará sestava byla I9 10850K z490 MSI 64gb ram.

- I9 sestava bude sloužit v rodině dále jako Herní PC (musí si akorát koupit grafiku na úrovni +- 3080 a hrát FHD nebo 2K)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 13:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michaela Svobodova @Michaela Svobodova hlavne tyhle pameti nejsou delany na AMD platformu ale jenom na INTEL bacha na to!!!

Certifikovane pameti musi mit od Gskill pridomek NEO, pak je garantovana funcknost a stabilita a to ze deska pozere "EXPO" rezim. Takze pameti bych vratil a vzal radeji naky 2x32GB 6000MHz CL30 z té jiz zminovane edice NEO

https://www.gskill.com/products/1/165/326/Trident-Z-Neo-For-AMD

ivan hrabec
ivan hrabec
Level 33 Level 33
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Hlavně dobrá latence !

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @ivan hrabec ano idealne CL28-30 to je asi idealni se drzet..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Ales Blumenstein dobra volba

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Stratossimo za 3500 je to zlata volba 😃

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Lukáš Meistner ano pro paní, která to má i jako workstation rozhodně lepší vaše volba 🙂 jakožto 64BG. Já mám pc na hry a filmy + net

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Ales Blumenstein já mám stejné využití jako vy. Ale nový PC stavím na 10+ let a vzhledem k tomu, že se AMD nekamarádí s obsazením všech 4 modulů, vezmu tuto kombinaci. Poměr cena výkon je u 2x32 lepší než u 2x16.

Ale jo, jinak si. Myslím, že 2x16 bohatě stačí.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 06:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michaela Svobodova @Michaela Svobodova koupit si do sestavy určené na střih videa herní procesor? Zvláštní volba. Osobně bych u PC volil jiný ale jinak bych si na střih pořídil jakýkoliv Mac s M2 Pro a vyšší. Ty stroje jsou na tohle přímo dělané. Aktuální Mac Mini s M4 Pro je naprosto úžasné mini zařízení s obrovským výkonem určené právě pro tvůrce.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michaela Svobodova @Michaela Svobodova Pokud nejsi nějaká FullHD vášnivá pařanka tak na to video bych raději vzal Ryzen 9-7950X, o pětikilo dražší, ale výkonem na tohle někde jinde 😉

Alferi
Alferi
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měnil jsem jej za sestavu s pořád solidním procesorem 5800X, v kombinaci s grafikou 6800XT v rozlišení QHD. Co je vidět i bez benchmarků je zásadně lepší plynulost (vyšší minimální fps), jinak ten posun v max. fps není v průměru až tak na zadek usazující. Ale plánuji za čas upgrade grafiky a tam ten vysoký potenciál bude po ruce. Raději pořizuji ambicioznějsí komponenty, než abych po dvou letech brblal něco o žábě na prameni. Cena je nic moc, ale to u novinek (a netrpělivých) už tak bývá.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
11. 11. 2024 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to vidíš Obře, nakonec jsi ten Intel pohřbil osobně, protože tahle recenze prostě nešla napsat tak nějak, "aby z toho nějak ten Intel vybruslil". Je to marný a je to pryč. Osobně mám AldeLake - funguje, dělá co má, ale vím s jistotou, že je to definitivně poslední Intel.

Ten je Kromě OEM definitivně vyřízenej.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan on je v retailu vyrizenej rekl bych uz tak minimalne 2 roky, ovsem vyrobcum uz konecne dosla trpelivost i v OEM a posledni hrebicek do rakve byly ty umirajici cipy, ktery zpuosibly rade OEM vyrobcu sileny problemy jak financní tak hlavne jim to posramotilo povest ze jejich sestavy nejsou proste 100% stabilni, coz je v OEM segmentu nutnost a povest se zde buduje vetsinou dlouho, ovsem da se velmi rychle zkazit..

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
11. 11. 2024 12:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co kdyby v herním testu byly hry vytěžující procesor? Třeba Factorio, které má benchmark atd.

Alferi
Alferi
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Pardon, ale v čem je údaj v historickém designu Factoria relevantní?

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
11. 11. 2024 12:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alferi @Alferi Ve všem.

Netuším co to je historický design. Normálně tam je OOP, máš nějaké entity, procházíš seznamy, stejně jako v jakékoliv jiné hře. Akorát tady těch objektů je opravdu hodně a tudíž se dá velmi dobře měřit zatížení procesoru, práce s cache a pamětí atd.

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 21:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alferi @Alferi v počítání spritů/units v reálném čase. Pokud už máš mega fabriku, tak je to pěkný záhul na cpu. 3d cash, latence a prostupnost tam hraje velkou roli.

Se starým cpu (r7 5800x) mi už dokonce padaly fps, protože cpu nestíhal. A to je ve Faktoriu nastavené na tvrdo 60 fps.

Alferi
Alferi
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alferi @Kryptofasista Jako benchmark teda asi zajímavé, i když to zní vzhledem k indie grafickému designu bizarně. Asi se ale podívám po testu na budovatelské Anno 1800.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
12. 11. 2024 09:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alferi @Alferi Mě zase přijde bizarní testovat hry, které nereflektují proč si takový procesor pořizovat. Buď tedy hraješ hry, které mají opravdu velké měřítko jako zmíněné Factorio a nebo třeba tahovky, kde musíš čekat než AI provede tah.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
11. 11. 2024 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procesor je to super to je bez debat, ale pro koho je vlastne urcen?

Je nazvan "hernim procesorem" coz je technicky pravda, protoze pro jine aplikace nedava smysl - bez3D je mnohem levnejsi a poskytne mimo hry stejny vykon.

A ve hrach je rozdil ve vykonu v 1920*1080 - pokud hrajete v 2.5K nebo 4K rozdil se smrskne nebo uplne zmizi: https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-7-9800x3d/20.html protoze uzke hrdlo je v tom okamziku grafika - i kdybyste nahodou meli 4090...

Ja cuchal prasarnu uz kdyz se cena 7800x3D zvedla prez prazdniny z 8500Kc na 12500Kc - bylo jasne, ze je to priprava na "koukejte jak je nova generace jen o chloupek drazsi".

Jinak nez mne zdejsi ruda uderka narkne z toho ze nenavidim AMD - v compu mam 7800x3D a je fajn... ale co se tyce hrani ve 4K jdem po upgrade z 12600 nepoznal rozdil.

Jo a predem pro retarda - NE POROVNANI CEN V DOBE UVEDENI PODSTATNA NENI. Novy HW kupuju ted ne loni ani kdykoliv jindy v minulosti. Podle teto dementni logiky by vse co jde koupit byla skvela koupe protoze mne comp s Pentiem 90 prisel v roce 1993 na 75k.

Abych si odpovedel na uvodni otazku - tenhle proc dava smysl pro nekoho komu +10% FPS v 1920*1080 stoji za tech x tisic priplatku a zaroven potrebuje na compu provozovat CPU intenzivni aplikace. Pokud tyhle 2 podminky nejsou splnene tak jsou v nabidce procy s lepsim pomerem cena vykon.

Pokud jen hrajete a mate doma jakejkoliv solidni proc (cca Ryzen 7600 co stoji 5KKc) tak se vyplati ty prachy pouzit upgrade grafiky a nVidia uvede na CES novou generaci :)

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave já třeba přecházím z 5600X protože jsem na něj našel kupce i deskou a ram za ještě slušný prachy, musím to stihnout do vánoc, protože slouží jako dárek. 7800x3d nemá pro mě smysl za tyhle peníze a ta 9800x3D bude velký boost i v QHD. Měl jsem doma i 5800x3D na půjčku a už to byl rozdíl oproti té 5600X

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 15:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Ales Blumenstein mal si rozdiel 6jadro vs 8 jadro bol rozdiel. tiez som siel 5600x-5800x-5800x3D. s rtx 4070 a 4k ale ziaden rozdiel v podstate. 8vs8 jadro. tak ako vetsina ludi v 4k nezbadas skoro rozdiely, pokial nemas a to i s top gpu . pri qhd nieco. akurat kdo chce hrat fhd s grafikou za 1000-2000e zbada rozdiel. uplne staci x7700 za 220e na vetsinu hier. tych tych 330e navyse je vyhodenych, za to lepsiu grafiku priplatit

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @zeldiak ale já mám pořád 5600x a nehraju na 4K

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Ales Blumenstein pisal si ze si mal pozicane 5800x3D , tam samozrejme fhd citis o 33% jadier viac a este k tomu 3D cache ako pri vyssom rozliseni. ale to nic nemeni na tom, ze grafiku aku planujes kupit , nevyuzije ani r7 7700

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Podle recenzí je i v aplikacích až 25% nad 7800x3D. Se současnou cenu 7800x3D přez 12 000,- těch 13990,- zase nevypadá tak blbě a těch 1500-2000 bych si za devítkovou řadu připlatil.

Problém je, že to není jen 10% v 1080p, ale ve 4k high/ultra s DLSS balanced je to oproti 7700x +60% FPS v Asseto Corsa, +33% v Hogwarts Legacy, +16% ve Star Wars Jedi survivor nebo +34% v Homeworld 3.

https://www.youtube.com/watch?v=5GIvrMWzr9k

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram ano ale len s rtx 4090 :D testy s 4070/7800xt su uplne ine :D ked dal 4090 dlls balaced tak 7700x mal len 150fps pri 4k strasne!!!!

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @zeldiak No s příchodem nové generace RTX 5000, která je defakto za rohem to bude tak, že s RTX 5090 ty rozdíly budou ještě větší, RTX 5080s bude něco málo nad úrovní dnešní RTX 4090 a RTX 5070s se bude blížit výkonu RTX 4080s. Teď pominu fakt, že ty karty budou drahé jako pra.., ale čím silnější GPU budou vycházet, tím se výkon CPU projeví i v mid/high endu a nejen v XX90 řadě.

100fps ve 4k je pro mě naprosto v pohodě, ale když bych měl 144hz, 175hz nebo 240hz panel, tak bych samozřejmě uvítal víc. Není to jen o fps. Vyšší FPS = nižší input lag.

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
11. 11. 2024 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za test s Eco mode.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jiné hodnocení tento nový král herního světa ani dostat nemohl. Určitě by se mi líbilo ho mít, ale byla by to zbytečná investice. 7800X3D+4070S+3440x1440. Tohle mi ještě určitě nějakou dobu vydrží. Kéž by podobné hodnocení získal taky někdy v budoucnu i nějaký ten Radeon. 😊

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 až to budou karty co maji ficury jak nvidia a bude to fungovat jak nvida, tak to treba tak dopadne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @n3v3r3k bohuzel dokud Nvidia neuvolni sve technologie jako free, tak je AMD nikdy mit nemuze.. viz jejich CUDA/DLSS apod... kazdopadne RX 8000 ma prinest velky výkonnosntí upgrade RT jednotek + vuci DLSS ma prijit i modernejsi FSR 4.0 o kterém psali treba na TechpowerUp. Dobrou zpravou je, ze FSR 4.0 ma bejt opet OPEN free a mel by makat na vsech kompatibilnich zarizeni jako je to dneska s FSR 3.2

https://www.techpowerup.com/326643/amd-confirms-fidelityfx-super-resolution-4-0-will-be-ai-powered-focused-on-efficiency

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo a proc by mela nvidia neco dobrovolne davat za free ? tvl je to firma co chce a generuje zisk! podivej se na amd, to porad dava neco za free a v gpu divizi je na kolenou.

fsr je porad vuci dlss matlanice.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @n3v3r3k pak ale nemuzes chtit po AMD aby melo stejne ficury prece, kdyz je z logiky veci ani mit nemuze..

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo Co třeba udělat stejně funkční fičuru pod logem AMD?

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo a proc ne ? taky maji ing ne ? ale asi ne tak dobry jako je ma nvida.

mohli to fsr udelat stejne dobry jako je dlss ne ?

muj deda vzdy rikaval : "bud sikovnejsí"

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 11:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo nech da amd free intelu 3D cache. taka 14600kf- 14700kf (respektive nove 6 a 7 ) s 106mb 3D cache by bol zaujimavy procesor

hor411
hor411
Level 3 Level 3
11. 11. 2024 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Losfantos Nemyslíte, že by to bylo AMD stejně na nic? Jak chcete udělat třeba "CUDA od AMD", když (skoro) veškerý software umí JEN CUDA? A protože všichni budou furt dokola kupovat jenom nV jak střelení, tak proč by vývojáři podporovali "CUDA od AMD", když mají stejně "všichni" nV? Začarovaný kruh.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 12:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @n3v3r3k jenomze oni s tim prisli pozdeji protoze treba cekali ze nvidia DLSS otevre svetu a udela z toho standart a zacne spilupracovat na vyvoji s ostatnima, Kdyz videli ze Nvidia nic takoveho neudela tak zacli s vyvojem vlastniho reseni jako OPEN FREE a hlavne mnohem komplexnejsiho reseni protoze to funguje napric vsema platformama a dokonce i na Nvidiich.. Na to ze na tom zacli pracovat mnnohem pozdeji se na Nvidii znacne dotahli a dokonce i Microsoft udelal z FSR 2.2 obecny standart a je jiz soucasti DX knihoven.. Stejne to udelalo AMD i z pohledu G-SYnc. kdyz videli jak zamerne Nvidia blokuje tuto technologii jenom na svuj HW udelali Free Sync a ten dneska totalne ovladl trh a funguje uplne vsude bez omezeni a po HW G-Sync uz doslova nestekne dneska ani pes protoze to proste nema zadny ekonomicky smysl to do monitorů davat... pritom vsichni tehda rikali jak Free Sync nema sanci a ze se to neprosadi.. Uplne stejne to muze ve finale dopadnout i s DLLS..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 11. 2024 13:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo Nepřekrucujte to. Vy dva se Stachem tvrdíte, jak je DLSS fuj a nativ je jediná cesta. Pokud by si to samé myslela i AMD, nebyl by důvod nic jako DLSS, resp. FSR vyvíjet. A kdyby si AMD myslela opak, měli s tím přijít dříve než Nvidia a nabídnout to tedy “zdarma” jako první. Žádný reálný důvod čekat, až Nvidia něco vymyslí a nabídne to “zdarma”, neměli.

A to, že je něco zdarma, je úplný nesmysl. Platíte to v ceně té karty. A obráceně - když si koupíte Nvidia kartu, musíte platit něco navíc za to, aby karta uměla DLSS?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Slusnak123 je k tomu donutil trh protoze nvidia DLSS tak moc vsem nutila vsemozjema reklamama, clankama apod.. Ze to proste lidi zacli vyzadovat logicky.. Ono jenom kolik jsme mely placenych clanku o DLSS zde na PCT behem tohoto leta ze? :)... FSR zdarma opravdu je, muze ho pouzivat kazdy i kdyz nema HW od AMD... A v cene karty opravdu zaplaceny neni kdyz AMD je pri stejnym vykonu stale mnoho levnejsi nez Nvidia a obecne AMD ma i mensi marze nez nvidia a to celkem radikalne.. takze jediny kdo tu plati DLSS jsou obycejni lidi co to kolikrat ani nepouzivaji, za FSR opravdu nikdo nezaplati ani korunu navic zvlast ted kdyz je to soucast DX knihoven, stejne tak Free Sync nikdo z vyrobcu monitorů nebo televizi nemusi za tuto technologii AMD platit zadne licencni poplatky, coz se o monitorech i s blou nalepkou G-Sync compatible rici neda. i za tuhle samolepku se musi platit poplatek... pritom je to pouze prejmenovany Free Sync

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 11. 2024 13:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo Tak donutil trh, říkáte? Ať je tedy AMD tím leaderem, který trh tvoří.

A co se týká toho FSR zdarma, je to software, který někdo musel vytvořit, v AMD asi sedí nějací lidé, kteří jsou za to placeni. Z čeho ty peníze na mzdy tedy AMD podle vás bere?

A proč by někdo, kdo má doma Nvidii, měl používat FSR? To je jako byste si koupil telefon od Apple a chtěl na něm rozjet Android.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 13:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Slusnak123 zaplatilo to AMD aby podporilo herni trh, jako jiz udelalo nekolikrat a z techto veci tezime dodnes, vsak velka cast DX12 je defakto dilem AMD, ktere to dalo svetu zdarma a to same Vulkan.. taky z velke casti dilem AMD.. Co udelala pro hrace Nvidia? :) nevim o nicem cim by Nvidia nezjistne podporila herni trh a hrace her, umi z nich jenom tahat prachy nic vic..

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k Pohádky o krásné a hodné princezně AMD a o zlém a ošklivém černokněžníkovi NVIDIA. A přitom to milé děti bylo všechno úúúplně jinak. Ach jo...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 14:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo
"Co udelala pro hrace Nvidia?"
Nvidia nám dala všechny ty technologie, které pak musí AMD dohánět a napodobovat.
Nedávno jsi se tu oháněl videem o RT jak to jde na AMD bez speciálních jednotek. Dnes tu píšeš o vylepšení vykonu RT jednotek v AMD. Cituji :"ma prinest velky výkonnosntí upgrade RT jednotek" Podle tebe přece nikoho RT nezajímá. Tak v čem podle tebe tkví to zlepšení? Proč to AMD dělá, když to podle tebe nikoho nezajímá?

A k tomu zbytku. Už ti to tu napsalo více lidí. Proč vůbec AMD reaguje na něco? Proč nevymyslí něco svého? Proč nepřišlo první se svýma RT jednotkama, freesync, FSR.....?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 11. 2024 14:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo Až bude AMD rozdávat grafické karty zadarmo, pak si tu můžeme psát o tom, jak AMD dělá něco zcela nezištně pro hráče. Ale to asi nenastane, že…

A jinak píšete: “zaplatilo to AMD aby podporilo herni trh”

Ano, ale z čeho to AMD zaplatila, kde vzala ty peníze, které pak šly na mzdy vývojářů? Neprodává náhodou AMD něco? Třeba grafické karty?

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2024 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratossimo V tomhle nevím jistě paměť už tolik neslouží ale myslel jsem že Mantle vznikl tehdy hlavně proto že se na něm dařilo lépe Radeonum a Nvidia v něm ztrácela. Takže bych to nebral jako hrdinství o záchraně herního trhu ale spíš marketing...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
11. 11. 2024 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Losfantos low lvl API s lepším využitím MT výkonu je vám málo? :D Však z toho profitují úplně všichni ..

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 08:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratos ty woe ty seš takovej alibista:D:D Prej oni čekali, že to dá Nvidia free světu:D:D To může čekat možná tak takovej trouba, jako seš ty:D Kloudnej člověk s bussiness myšlením to fakt nečeká. AMD je na TOP co se týče CPU, ale v grafikách se na TOP prostě jen tak nevyhrabou. Nvidia si svoje know how SAMOZŘEJMĚ bude držet pod pokličkou a mě fakt nevadí si připlatit za stabilitu a super výkon. Ostatně podívej se, jak si AMD umí nechat zaplatit svoje CPU :D:D Ale to ty prostě nevidíš, protože červená barva ti vlaje před očima. Viz třeba zdražení 7800X3D před příchodem 9800. Nemluvě o tom, že se stačí podívat na rozdíl ve větším rozlišení než fullhd a máme tady nový CPU za "velký prachy" s větším výkonem o 4%.. Takže si tydle kecy o tom, jak je nvidia hamižná a chudák dobrák AMD to odsírá strč někam:D

peregrin2023
peregrin2023
Level 24 Level 24
12. 11. 2024 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Slusnak123 napriklad proto ze NVIDIA docela kasle na majitele starsich karet? Protoze pri koupi noveho HW posilam ten starsi do rodiny tak se docela hodi ze jsem nemusel vyhodit moji oblibenou 1080Ti protoze s FSR3 ve FHD dava v Cyberpunk/High stale peknych 70 FPS.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @h1av0un On už tyhle pohádky se Stachem omílá x let, a všichni se jim za to smějou, ale asi je to baví, prostě masochisti 😁

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 11. 2024 12:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Josef Pindak Pokud nenapíšete, na co reagujete, tak se těžko odpovídá. Ale soudím, že reagujete na toto: “A proč by někdo, kdo má doma Nvidii, měl používat FSR?”

Za prvé, řada 1000 už je hodně za zenitem, tedy vyčítat výrobci, že se nestará o funkčnost této generace v roce 2024 je pošetilé.

Za druhé, řada 1000 nemá ten správný hardware, který DLSS ke své funkčnosti potřebuje. To je holt technický vývoj. To je jako byste se divil, že dnes nikdo nevyrábí magnetofonové přehrávače (neberte doslova, asi se to pořád minoritně vyrábí) a přitom vy máte doma krásnou sbírku kazet.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Slusnak123 no vidis a pro AMD nebyl problem pro GTX 1000 udelat nahradu za DLSS co dela to same a funguje to stejne.. Nvidia s mnohem vetsim tymem lidi i rozpoctem tohle nedokazala a dokonce od DLSS3 odstrihla i RTX 2000/3000.. tady je videt jak nvidie doslova sere na lidi a taha z nich jenom prachy, naopak AMD se snazi podporovat PC hrace at maji AMD grafiku nebo Nvidii, podporuje vsechny stejne..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratos "Nvidia s mnohem vetsim tymem lidi i rozpoctem tohle nedokazala"

Sám jsi tu napsal, že AMD reaguje na trh. Nvidia s tím přišla a AMD kopíruje. Nevidím jediný důvod, proč by měla NV dávat své technologie všem bez rozdílu. Proč by to dělala?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratos bohužel, nvidia raději, aby si lidé kupovali nové karty, a bum 88% trhu, možná to v amd chápou stejně dementně, jako ty 😂

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2024 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @Stratos Ne, nedělá to samé a nefunguje stejně. Jediná společná myšlenka je upscalling, rozdílné je provedení.
Ze srandy jsem na chvíli zkusil FSR v HZDR. Bez pohybu jsou znatelné minimální detaily. V pohybu jde o strašnou mazanici, která umí detaily vykreslit se zpožděním, pokud se pohyb zastaví. A jako bonus -10fps ;-)

Á propos, kdyby šlo o stejnou věc, asi těžko by AMD do nové řady vložilo RT jednotky. Naopak to vypadá, že si AMD uvědomuje, že to bez nich prostě nejde.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 11. 2024 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 Ze 7800x3D na 9800x3D nemá smysl přecházet ani s RTX 4090 natož se 4070 super. S tou sestavou máš na pár let vystaráno. Já s 5800x3D a 4080 Super nad tím upgradem na 9800x3D/9950x3D a AM5 uvažuju.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram U tebe to smysl asi má. Já si ještě počkám na novou generaci grafických karet. Nemám kam spěchat. Pořád si zahraju vše co vychází bez větších kompromisů a bez velkých výdajů na energie. ☺️

Reklama
Reklama