Zpět na článek

Diskuze: ArmA III — test nároků očekávané české hry

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

18TommyBoy
18TommyBoy
Level 1 Level 1
8. 10. 2013 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zas ma sklamal ako KAZDA CAST ARMY... Ani poriadny zoom neni na zbran??? Vidno ze nie americka hra..

PKBO
PKBO
Level 1 Level 1
9. 10. 2013 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já jsem vyloženě naštvanej, hru jsem si nekoupil kvůli SP ale MP a dost mě žere že SP mě jede na high nastavení na 35-60 FPS a MP na 10-20 na uplné low s vypnutým vším co vypnout jde.

Arc
Arc
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 06:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kopírujete z jiného článku ? Alpha nestála 40€ ale 25 :wink:

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 06:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi to bude znít blbě, ale mohli jste srovnat kvalitu obrazu i ve večerních a nočních hodinách. ARMA III v noci s výhledem na nějakou pouličními lampami osvícenou vesničku je krásná.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Kdyby jen kvalita obrazu, totálně zpackali i test procesoru. Napsat že hra není náročná na CPu, když jasně škáluje i s i7 ? Hra je sakra náročná na CPU, jen ve FUll HD to není tak výrazné, protože FPSka více limituje grafika než procesor, ale v nízkém rozlišení je jasně vidět, že procesor ma obrovský vliv na plynulost hry. Na sestavě s i3 a silnou grafikou jsou silné propady FPS, které se u i5 na 4,5 GHz nedostavují. Pokud by jsme dali dostatek grafického výkonu pro hru, tak nejužší hrdlo bude zase procesor. Nenáročnost hry na procesor se dá říct v momentě, kdy nám hra nedělá rozdíly v procesor při ne 100 % vytížení grafiky, jinak je to jen nepromyšlení žvást !

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren JJ, většina CPU ( a všechny FXka ) dává průměr 40fps, což znamená že minima budou pod 30 čistě na CPu limitu a to že je "nenáročné na procesor"? To je děsně náročné na procesor, ostatně Arma vždy byla. Ocnutné FXko na 4,5Ghz nebo I5 na 3Ghz dává 50 fps. 60+ dává a oclá I5ka, což je jakž takž mimo CPU limit, ale CPU bude velkej bottleneck obecně pro každého kdo to nedrtí na colém Sandy bridge nebo podobném. Hra je i GPU náročná, ale tam si člověk sníží pár efektů a výkon rázem má, u CPU to tak easy neni.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Tome tento test jsi zpackal promiň.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @15degren: Mne na tom prekvapuje kombinace -PhysX pres procesor a hra nenarocna na procesor. Kazda hra co mela PhysX pres GPU tak to GPU zdimala do krve. Nemelo by to byt naopak, kdyz GPU ma byt lepsi na CUDA vypocty nez procesor? Diky

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @kingbean: Je to dané tým, že väčšina toho čo PhysX ponúka a je akcelerované cez CPU, je na CPU aj optimalizované. Cez GPU PhysX sa akcelerujú náročnejšie procesy, ktoré ale Arma III nevyužíva. Dokonca pre starší PhysX SDK 2.x platilo, že niektoré GPU akcelerované "efekty", ktoré bolo možné akcelerovať aj na CPU, bežali na CPU iba na jednom vlákne (t.j. to boli tie, ktoré pre CPU optimalizované neboli a kvôli ktorým sa na PhysX nadávalo, že ako celok nie je optimalizovaný čo nebola pravda). Arma III myslím používa novší PhysX SDK 3.x, ktorý je oproti 2.x prerobený a ktorý má viaceré optimalizácie práve pre CPU a je pre viaceré prípady oveľa efektívnejší ako jeho predchodca. PhysX je proste klasický fyzikálny engine ako Havok alebo Bulet, len sa voči nemu vytvorilo kopec predsudkov, ktoré boli založené hlavne na predsudkoch voči NVIDII a nemali reálny základ.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
28. 9. 2013 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @mareknr: To je sice hezký, ale když grafika to brzdí, tak výkon CPU nepomůže. A grafika to evidentně brzdí prakticky vždy, neboť pokud se nastaví hra tak, že nebrzdí, tak už je pak skoro jedno, jestli CPU dává 50, 60 nebo 100 FPS

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 9. 2013 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé, zkoušel jsem doma High detaily na fullHD rozlišení a jde mi to okolo 40 fps na HD5850 a Phenom2 X3 3,2GHz. Že by tedy byla HD5850 na úrovni GTX660???

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 9. 2013 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Games.cz: "Arma 3 je výborná vojenská simulace a zároveň konečně i hra, která má své chyby,..."

Games.cz konečně po dlouhém hledání našli hru, která má chyby a snad se z toho i radují...

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja si pockam na verziu 1.2 ci 1.3. Aj pri dvojke boli naroky v dobe vydania krvave, po updatoch sa plynulost vyrazne zlepsila.

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu Obavam, ze ze to kdysi vychazelo jako verze 1.0 byla u ARMA 3 alfaverze na jare, verze 1.1 by tak odpovidala bete v lete no a 1.2 odpovida ted vydane hre :-)

Tim chci rict, ze si s odladovanim dala Bohemia vice prace, nez uz predchozich titulu, takze se hodne bojim, ze uz nejaky velky skok ve vykonu nehrozi. Ale uvidime.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako dikes za clanok, pri rannej kavicke v robote potesi.
ARMU3 testujeme prakticky od zaciatku.Ale napr. ked hrame na naplnenom servru a napr. urobim nalet nad mestom, tak FPS tragicky poklesnu/1920x1200/ detaily :High+vela veci povypinane.Zostava i7 2600K,16GB DDR3,GTX770 cca 1200Mhz/7500 ide aj viac ale je to zbytocne, tej hre momental nepomozu ani 3SLI Titan alebo CF 7970. Dam tomu este sancu.Fuknem i7 na cca 4.5 Ghz+ ,VGA na max co znesie+ vcera mi kamosi na TS radili hodit ARMU na SSD disk, no uvidime ... Zatial mi ta optimalizacia pride dost nestastna, ale samotna hra je podla mna uzasna, len to dotiahnut

15degren
15degren
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho Ahoj, zkus vypnout HT procesoru, měli by zmizet propady v FPS, hra nemá odladěnou funkci více vláken a k propadu dochází když enging nesmyslně přenese dvě nejnáročnější vlákna na jedno jádro.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren skusim, to ani nenapadlo. Ozaj pri novych hrach vypinat HT ? Hm... :x

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @blahorodie: To by aj mňa zaujímalo či je pri nových hrách stále výhodnejšie mať vypnutý HT.

HentaiRush
HentaiRush
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od kdy je BI pražská firma? :p Nesídlí náhodou někde u Brd? :)

pHnix
pHnix
Level 1 Level 1
29. 9. 2013 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HentaiRush Bohemka sídlí v Pražských Košířích

Herpes
Herpes
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že by nebylo od věci přidat mezi CPU FX-6300 a to jak na defaultních hodnotách, tak i přetaktovaný. Výsledky by byly zajímavé:)

Cernakus
Cernakus
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

udělat v roce 2013 AAA hru na jedno jádro je vcelku odvaha :D

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cernakus [quote=Cernakus]udělat v roce 2013 AAA hru na jedno jádro je vcelku odvaha :D[/quote]

To se mi moc nezda .... uz predchozi ARMA 2 umela vyuzit jako jedna z mala her i 6 jader (neboli vykon na 6 jadrtech byl cca o 15-20% vyssi nez na tech stejnych 4 jadra).

Tak by me hodne prekvapilo, pokud by ARMA 3 byla v tomto ohledu horsi.

Spis by me zajimalo, jaka verze PhysX byla poizita - cetl jsem blogy o porovnani vykony PhysX 2 versus PhysX 3 a 3 je o hodne vykonejsi (na CPU implementaci). Ale nevim, jestli je uz PhysX 3 komercne dostupne.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Jo a PhysX SDK 3.x je komerčne dostupný už tretí rok. Je ale viacero príčin prečo sa zatiaľ nepoužíval. Dve hlavné sú nasledujúce:

1. Keď v roku 2010 vyšiel PhysX SDK 3.0, tak bol len podmnožinou toho čo už bolo implemetované vo PhysX SDK 2.8.x. Vyplývalo to z toho, že jadro PhysX-u sa prerábalo. Až s príchodom SDK 3.2 minulý rok sa toto vyrovnalo.

2. PhysX väčšinou využívajú hry založené na UE3 v ktorom je PhysX implementovaný. A tam je verzia 2.x. Takže nový PhysX SDK 3.x by sa mal viac presadiť v hrách, ktoré budú používať UE4, kde je integrovaný PhysX SDK 3.3.

Len pre zaujímavosť z hier budúceho roku bude napríklad Witcher 3 využívať PhysX SDK 3.x. Viď aktuálny rozhovor k technologickej stránky hry:

http://www.dsogaming.com/interviews/cd-projekt-red-talks-the-witcher-3-tech-tessellation-physx-dx11-2-windows-8-global-illumination/

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Pravdepodobne by to mal byť PhysX SDK 3.x. Ale to nie je nikde potvrdené. Spýtal som sa na to Zogrima na physxinfo.com. Keď odpíše dám vedieť.

Cernakus
Cernakus
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Tak já myslím, že testy CPU jsou docela výmluvné a to jak u intelů, tak u AMD.

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 @mareknr: Diky za podrobne informace. PhysX 3.2 je velmi dobry engine.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 @mareknr: Takže Arma 3 využíva PhysX SDK 3.2.4.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 @Nalim27: Nie je zač. Arma 3 je tuším prvá hra čo využíva nový PhysX SDK 3.x.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 @mareknr: No tak nie. Nový PhysX sa použil už v hre Warframe.

CZECHYa
CZECHYa
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=HentaiRush]Od kdy je BI pražská firma? :p Nesídlí náhodou někde u Brd? :)[/quote]

BI sídlí v Mníšku pod Brdy. :)

Sasakr
Sasakr
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice mě umínusujete, ale mně se Arma 2 líbila graficky víc. Mělo to svý mouchy, ale stejně mi to přišlo jako nejrealističtěji vypadající hra. Ono to totiž není o rozlišení textur apod., ale zkrátka o tom, jak moc velkej dojem reality to umí navodit. A to uměla Arma 2 zkrátka skoro dokonale. Tohle vypadá moc "jako hra".

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=15degren]Kdyby jen kvalita obrazu, totálně zpackali i test procesoru. Napsat že hra není náročná na CPu, když jasně škáluje i s i7 ? Hra je sakra náročná na CPU, jen ve FUll HD to není tak výrazné, protože FPSka více limituje grafika než procesor, ale v nízkém rozlišení je jasně vidět, že procesor ma obrovský vliv na plynulost hry. Na sestavě s i3 a silnou grafikou jsou silné propady FPS, které se u i5 na 4,5 GHz nedostavují. Pokud by jsme dali dostatek grafického výkonu pro hru, tak nejužší hrdlo bude zase procesor. Nenáročnost hry na procesor se dá říct v momentě, kdy nám hra nedělá rozdíly v procesor při ne 100 % vytížení grafiky, jinak je to jen nepromyšlení žvást ![/quote]

Já v testu vidím i vyšší rozlišení než FullHD. :twisted:

Pan_Z
Pan_Z
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám malý dotaz nezkoušel někdo ovladače grafiky 13,9 a pak 13,10 beta z hlediska výkonu? Mám 13,9 tak se ptám jestli má smysl instalovat 13,10 beta? Děkuji za odpověď.
Mám Ati 7850 2GB OC z výroby 975MHz a PhenomII X6 3,6GHz a jedu na velmivysoké, na ultra sekačka. díky.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=15degren]Ahoj, zkus vypnout HT procesoru, měli by zmizet propady v FPS, hra nemá odladěnou funkci více vláken a k propadu dochází když enging nesmyslně přenese dvě nejnáročnější vlákna na jedno jádro.[/quote]

takze som vypol na i7 to HT a sekol som ju na 4.5GHz, ide to podla mna lepsie, dost som ako prekvapeny! To som urobil z tej i7 vlastne i5 a ide to lepsie. No asi do prichodu GTA V, necham HT vypnute :wink:

Reklama
Reklama