Zpět na článek

Diskuze: Asus Crosshair VI Hero – Jak taktovat AMD Ryzen

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

testík, ale stálo by za doplnění jak si vede s dual rank pamětí. Přeciž 2x16GB už nebude zas tak neobvyklé a dost by bylo zajímavé info zda zvládne aspoň dva takové moduly o taktu 3Ghz. :idea:

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Tak tohle by me taky zajimalo, pac zrovna takovou sestavu jsem si chtel sestavit na domaci paranske a univerzalni pouziti. A to do prazdnin.

2x16GB by melo vystacit doufam na dalsich 5-7 let, nez se bude resit dalsi novy PC.

mittar
mittar
Level 6 Level 6
24. 4. 2017 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Dneska mi dosel druhej RAM modul, na to ze to jsou navic ECC si nemuzu na rychlost stezovat [url]https://valid.x86.fr/n04u6t[/url]

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 @mittar: Mel bych nejake otazky:

Proc Gigabyte AX370-Gaming K7, kdyz se lisi od K5 jen barvou a taktovanim, je i jiny duvod?

Je konfigurace zcela stabilni?

Chtel bych na K5 + 64GB ECC postavit "nenarocnou" WS s provozem 24/7.

Diky.

mittar
mittar
Level 6 Level 6
25. 4. 2017 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 @Bespi: Tak mezi K5 a K7 je rozdilu kotel. Mozna jsi myslel jen 5. 5 a K7 jsou stejny krom cipu pro zmenu BCLK. Prakticky nepodstatny a na provoz 24/7 bych to radeji ani nemenil. Konfiguraci mam naprosto stabilni, ale musel jsem si tim trochu pohrat (protoze overclock), pokud bych nemenil BCLK tak staci jen manualne nastavit voltaz a casovani pameti, s BCLK na 102.3Mhz jsem musel jeste zapnout CPU Vcore LLC na Low. Zadnou nestabilitu nezaznamenavam, pokud bych chtel mit absolutni jistotu tak BCLK na 100Mhz. Jen chvili trvalo nez jsem pochopil jak naucit Ryzen pameti a hlavne jsem mel kliku pri vyberu. Bral jsem to jednotlive po kusech, primo ty moje nejsou v QVL mam tam 2x CT16G4XFD824A (Crucial) ... v QVL jsou nicmene tyto CT16G4WFD824A. Podle me jedinej rozdil je ze moje jsou low profile a ty druhy normalni provedeni, ja mam ty low profile. Z 2400 to jde na 2933 (3000) bez zmeny casovani s 1.35v (0.675 termination) - 17.17.17.17.39 (mam tam ted omylem 37 a jede to bez erroru taky, 17 ale je minimum, pri 19 ani nemusis pak zvedat napeti) nicmene casovani mam nastaveny rucne). Protoze to je dual rank, na 3200 to nedostanes, maximum je tech 3000 coz ale na ECC a vubec jsou to origo 2400 je uplne super. Pri pouziti 4x nicmene netusim jestli to neda treba max jen 2666.

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
24. 4. 2017 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten pán nemá ve všem pravdu. Mám MSI Tomahawk ,kupoval sem kvůli PCI slotu. I tato deska už má nový bios a proti původnímu už je kus dál, součásti je Agesa 1.0.0.4. Ryzen absolutně nepotřebuje drahou desku, ani na OC dostal sem se na 4Ghz jak nic, jen mám stock chladič :!: Za celou dobu mi systém ani jednou nespadl. A můj pohled do budoucna? Myslím že bude třeba více jader.Osobně sem přešel z 3570K@4Ghz a v multiplayrových hrách při 64lidech na serveru je to poznat. :wink: jedu na 3,8Ghz ,při 1,320V. K tomu 16Gb dualrank paměti na 3Ghz. A to mám hodně levnou desku.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
25. 4. 2017 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Jak dobře jsem udělal, že jsem poslechl rady a před 5 ,lety místo Káčkový I5ky koupil Xeon E3-1230 v2 (dtto I73770 bez integr. grafiky ) - stály +- stejně ( I5K a Xeon )
Zatímco Káčkový I5ky ze stejný generace už dnes ztrácí dech a lidi je mění za vícejádrový, já si pořád chrochtám spokojeností, po změně GK na GTX 1070 i tak ještě nevytížím procesor na 100%, takže ještě pár let vydrží.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
25. 4. 2017 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Ten pán si prostě jen přihřívá svou polívčičku a nedělá mu problém lhát.

Dnes je intel v prdeli, a tak je třeba šířit FUD, aby se utlumil ten hype kolem AMD. Stačí se podívat, jak Obřík akcentuje nějaké stupidní hry, jako by základem uživání PC bylo hraní a taktování.

Pro pobavení dobrý, ale pak přijde reálný člověk s požadavkem na PC z vytištěnou stránkou z Tuzingu s těmahle pohádkama a chce na práci i7, protože "tady píšou že to nefunguje."

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy Taky se hlásim. Asus B350-Prime, 2*8GB Corsair Vengeance LPX 3200MHz. V UEFI jsem zapnul D.O.H.C 3200Mhz, ručně nastavil paměti na 2933MHz a jede to...sic s časováním jako na 3200 ale o to u Ryzenu moc nejde. PC jede 24/7, encoduju i při hraní, bez jediného pádu. CPU jsem zatím netaktoval. Taky jsem měl štěstí? :lol:

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Buď za 2933MHz rád :)
Mimochodem, DOHC paří asi někam jinam :D

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer @Cemada: No jóó do motoru. Správně to má být D.O.C.P. :)

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer @Cemada: Nepaří, ale patří :D
Ten edit tu fakt chybí...

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
24. 4. 2017 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy skus trosku polaborovat s nastaveniami, ja som na 1,318V na 3,925MHz, stabilne (R7 1700)

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
24. 4. 2017 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Určitě by to šlo doladit lépe ,ale nechce se mi s tím až tak hrát. Vše jede parádně, a stock to krásně uchladí. :wink:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Nemá někdo z vás chuť kvůli mně vyzkoušet a nahlásit limity underclocku R7 1700?

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 3,8GHz jedu na 1,275V (R7 1700)

TurboCmelak
TurboCmelak
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Xcute: Díky přízpěvku na DD od CEMEDA jsem se dozvěděl, že by měla být voltáž nižší než 1.303-330 při 3.8ghz.

No a tak jsem si pohrál v biosu a dostanu se s 3.850mhz na 1.199-260v max. Většinou to tak kolísá lehce u 1.2v.. Teploty 35-40° max při plné zátěži po hodině v Aida64.

Včera jsem nahrál na HERO 1101 bios, který vyfixoval nějaký ten bug a pro 3.8ghz stačí už jen dát násobič na 38, nastavit ram na 3200 a krásně najede i na automatiku. Nicméně auto voltáž dává zbytečně moc. To bylo zatím nejméně kam jsem se dostal..

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Cemada: @skaven321/Cemada očividne ste sa s tým pohrali, ale mám jednu otázku, aký stabilný takt dá 1700ka len zmenou násobiča bez laborovania z napätím ?

Viem, je to kus od kusu ale aspoň tak približne.

Diky moc.

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Maťko911: To je otázka. Jak píše TurboCmelak, tak jemu na HERO stačí nastavit násobič a deska si dá napětí sama. U sebe na Asus Prime X370-Pro jsem to nezkoušel, ale zkusím.
Jinak při fofr testu jsem se dostal při 32x na napětí 0,95V, prošlo to POSTem a BOOTem, plnou stabilitu musím ověřit.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @TurboCmelak: Tohle jsem si pod odpovědí na svou otázku nepředstavoval. Nenávidím overclockery...

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @TurboCmelak: Čéče, hezky jsi to vyladil :)
Já nemám takovou trpělivost. Udělal jsem si tenkrát v excelu tabulku, vytiskl a zapisoval: násobič (zvedal po 0,5) a napětí (zvedal po 0,125) + jestli to prošlo POSTem, BOOTem a 15min stability testu. Prostě jsem šel po větších krocích a těch 3,8GHz při 1,275V dopadlo nejlépe. Možná by snesl o trošku méně, ale zatím jsem to nijak neřešil :D
Tady jsem ale rád, že Obr nahodil onu teorii. Např. bezpečné voltáže je dobré znát a o memory hole jsem třeba vůbec nevěděl. Až bude klid, pořádně si článek přečtu a třebas zase budu chvíli experimentovat :D

TurboCmelak
TurboCmelak
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Maťko911: U mě na HERO jde dát 40 násobič a jen nastavit RAM na 3200mhz a jede to.. Nicméně auto dává někdy šílené voltáže.. lepší je ruční lazení.. mě zajímalo 3.8ghz.. časem se budu zajímat o 4.0 - 4.2.. zatím bylo maximum 4147mhz.. né moc stabilní.

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Maťko911: Mrknu doma do tabulky, jestli jsem to zkoušel.

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Xcute: No tak si kup 25W CPU :D

Ti to testuju. Nabootoval jsem se 100x32 (což je nastavení v defaultu, ale násobič jsem dal napevno) při 1,1V a při zátěži ve Win postupně snižuji V. Jsem zatím na 1,075V. Až to chcípne, tak uvidím, s jakým V to nabootuje. Tak vydrž. Mám čas jen do 18:00.

TurboCmelak
TurboCmelak
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Cemada: Vyladil.. u mě stačí nechat voltáž na auto a přidat +offset na 0.0500v a většinou to dává jen 1.199.. ale musíš na CPU SOC přidat na 1.15 aby to vůbec najelo :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Cemada: Ježiš, tak to promiň, předem moc děkuju. Já 25W cpu mám (XE3), právě, že se to ve mně pere, jestli čekat dlouho na "lv" (T) modely, kterých se můžu dočkat až u Opteronů, nebo si růčo poladit R7 1700. Chci to chladit pasivně, 45W už je moc.

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Xcute: Deska Asus Prime x370-Pro, BIOS v0515, na pevno nastavený násobič na 31 a CPU voltage na 0,925V

V zátěž všech jader 43W (dle Asus AIsuiteII) :D

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
24. 4. 2017 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Xcute: No nevím, jestli R7 1700 donutím jít na 45W :D To asi bude chtít i razantněji stáhnout frekvenci.
Test na delší dobu...ale to jistí víkend :D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @Cemada: To zní velmi dobře, ještě jednou díky.

armagedon
armagedon
Level 11 Level 11
24. 4. 2017 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V 11. kapitole se pise ze:
"Procesor navýšil frekvenci o 18 % (z 3400 MHz na 4020 MHz)."

Neni pravda. Zakladni frekvence taktovaneho R5 1600 je 3200MHz a tedy doslo k pretaktovani o 25%.
Neco mi rika, ze v autorove pripade nejde o proste prehlednuti :)

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 4. 2017 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@armagedon Nejprve by to chtelo si o Ryzenech něco zjistit ... zakladni takt je 3,2 ... dynamicky pak pro všechna jadra 3,4 - to znamena ze jedou v plne zatezi na této frekvenci, pak mame ještě XFR frekvenci ... a ta je 3,7 atd ....

armagedon
armagedon
Level 11 Level 11
24. 4. 2017 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Jiste, tak proc nepocitat procenta od dynamickych (= PROMENNYCH) hodnot co?
Hlavne kdyz se mi to zrovna hodi do kramu ;)

cihla
cihla
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Ale no tak, Zdeněčku, nebuď naštvaný (mohla by ti prasknout cévka) že tvůj milovaný Intel má konečně (po letech bídy) konkurenci! :D

Phantomiux
Phantomiux
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

aj ked som jeden z mala, ktory to tak zrejme vidi. Zakladom je ale pouzivat vlastnu hlavu.

Recenzie existuju dvoch zakladnych podobach - bud su pozitivne, alebo negativne. Ano, mozete argumentovat, ze existuju aj objektivne (nepliest s "objektivne", co je casty jav AMD blogu - ak by to nespomenul aspon 3x za recenziu, tak si tu "objektivnost" ani nevsimnem), ale v podstate najobjektivnejsi je aj tak datasheet, akakolvek recenzia sa uz z povahy veci bez subjektivnej zlozky od autora nezaobide - najcastejsie v podobe bagatelizovania chyb, alebo naopak, az na ich prehananie.

Pokial ale predpokladame, ze vieme pouzivat vlastnu hlavu, tak paradoxne najidealnejsim zdrojom informacii su pre nas recenzie "negativne". Pokial totiz chceme "pozitivne", tak nam postacia PR materialy od vyrobcu, tam mame zarucene, ze o negativna ani nezakopneme. Pri negativnych ale prichadza na radu ta tazsia cast, a to je vyhodnotenie, ci sa jedna len o "cisty hate" (a takym nema zmysel stracat cas), alebo sa jedna o vytknutie realnych chyb (i ked mozno podanych stylom, akoby sa jednalo o koniec sveta). A podla mnozstva takychto vytknuti a ich zavaznosti je velmi jednoduche si spravit si obraz, ci mi to naozaj prekaza do takej miery, aby som odriekol kupu, alebo sa cez to dokazem povzniest.

1. kapitola od Obra je teda pre mna vdacny material. Kritikou nesetri, body 1, 2 a 5 su prinajlepsom sporne a nebral by som ich teda moc vazne. Bod 4 je tiez premielany dost hodne a rozhodne nie je tak zly, ako tvrdi Obr. Avsak body 3, 6 a 7 povazujem za dost zavazne, aby o nich uzivatel mal prinajmensom vediet - a uprimne, na AMD Blogu sa to clovek nedozvie aj napriek "objektivite" tamojsieho reddaktora.

Tuto recenziu teda vobec nehodnotim tak zaporne ako vacsina z vas. Ako celok na utvorenie nazoru je sice az prilis tendencna (co ma u Obra moc neprekvapuje), ale niektore detaily rozhodne stali za pozornost a pokial ich clovek dokaze identifikovat, tak mu rozhodne pomozu, aby zostal v obraze...

yoo
yoo
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phantomiux Bod 5 bych nebral sporně ale rovnou záporně , stačí se podívat na ty kvanta vrácených proc. na alzu :D

ArgCZ
ArgCZ
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yoo a kde ty kvanta najdu?

yoo
yoo
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yoo @ArgCZ: lol neumíte číst a přemýšlet ? :D
Šak sem to myslel ironicky ! Nepsal jsem že z bodem souhlasím , ale že není sporný ale rovnou "záporný" pac tam je vráceno jen po 1ks :roll:

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
24. 4. 2017 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phantomiux Souhlas ohledně potřeby kritických recenzí, ale i u Obra je to tak nějak selektivní - že by ta deska neměla žádnou byť sebemenší chybičku?

Obr dělá velice často obecné závěry na povrchních základech svých měření či jednorázových zkušeností, aniž by je řádně zdůvodnil. Tím se IMO příliš neliší od jistého nejobjektivnější bloggera.
Např.:
"I když byl systém plně stabilní i na vyšších taktech, několikrát za hodinu deska odmítka postnout, po resetu už ano, což svědčí ne o nestabilitě nastavení komponent, ale o problémech BIOSu."
Proč by to nemohlo být nestabilitou nastavení? Jak při vlastním nastavování tedy vyloučit nestabilitu nastavení?

Závěr:
Reklama na ASUS, s troškou informací o RYZENu:-)

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
24. 4. 2017 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik Kdybys měl blbě nastavení, deska Ti nepostne a už vůbec to nepojede hodinu.

Nestabilní nastavení poznáš tak, že to sice najede, ale pak to zatuhne při testu atd.

Systém "občas to najede, občas ne" obvykle znamená, že někde fluktuuje voltáž či nastavení mezi "funguje" a "nefunguje".

Obecně pokud neni deska na super taktování a nemáš vážně skvělý zdroj, tak má voltáž skoro všeho tendenci být sotva v limitech. Což obvykle způsobuje popsaný problém typu "občas postne občas ne".

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
26. 4. 2017 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik @Daemonius: 1, Vysvětlení bych čekal od autora podobných definitivních závěrů.

2,Nestabilita může být způsobena vícero důvody. Např. po hodině se deska zahřeje a původní nastavení již není stabilní, ale s jiným nastavením by bylo vše OK.

3, Napětí kolísá vždy. To je IMO hlavní důvod proč na kvalitnějších deskách je stabilní nastavení OC na vyšších hodnotách.

4, Nějak mi chybí teorie, proč je to způsobeno (kolísání napětí ) BIOSem.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phantomiux Obecně souhlas, ne ale s hodnocením Obrova článku.
3. složitá jen pro nás hračičky, kteří se to naučí. Normální User si nechá postavit PC, jede v oficiálních podporovaných hodnotách (RAM 2400, 2666 apod), a jeden mu to stabilně, i když o fous pomaleji.
6. FMA3 - to opravdu nemá smysl řešit, padalo to v jediném benchmarku speciálně vyvinutém pro Haswell. S časovačem je spíš problém ve Windows, ale uvidíme
7. podobně jako 3. pro BFU je t jedno, ovšem na dalších vylepšeních se pracuje. Ovšem není pravda, že Agesa 1.0.0.4 mají jen některé desky, co jsem se díval, tak všichni výrobci ji mají již nejpozději od 10.4.

Phantomiux
Phantomiux
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb Aj pre toto mam rad konstruktivnu diskusiu :wink:

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
24. 4. 2017 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..jak recenze tak trošku návod. V jednom s Obrem souhlasim a to je, že bych ještě počkal. Nic ve zlém, ale ty desky mi přijdou většinou někde na úrovni betaverzí, kdy se to sflikovalo "aby to už bylo hotové" a pushnulo do výroby. Pokud bude nějaká další generace desek tak budou nepochybně o dost lepší a pravděpodobně půjde vše i značně lépe taktovat.

Mimochodem to, že umí řadič jen 1T časování je teda dost velký problém..

mittar
mittar
Level 6 Level 6
25. 4. 2017 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius To neni presny. Pokud mam pameti na 2400 a 2666 tak to jede na 2T az vyse se to prepne na 1T navic to ma byt jedna z veci v nove AGESA moci menit vice nastaveni pro pameti.

Jiří
Jiří
Level 26 Level 26
24. 4. 2017 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Celá platforma AM4 je pěkná jen na papíře a velmi user unfriendly. To všechno jsou problémy jako z 90. let. Pochyboval jsem už když byl předprodej prvních ryzenů noooo a teď už se těm lidem jen směji. Tohle určitě není něco co by chtěl mít člověk doma. Je možné, že někomu to jede bez problému, ale pak je spousta lidí, kterým to bez problém nejde a to je velký problém. Kdo z Vás by chtěl koupit/sestavit PC a pak stahovat napájecí schéma do win a spoustu dalších věcí, které by mělo řešit AMD a uživatel by měl být oproštěn všech těchto hovadin. Nikdo se nemůže divit intelu, že nezlevnil procesory ani o korunu.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
24. 4. 2017 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří PC stavene na AM4 se v "montovnach" normalne vyrabi plno lidi si to sklada doma a jsou spokojeni .....ale jen trolove delaji z minority majoritu >> opravdu nelze par ojedinelych BFU povazovat za vetsinu jen proto ze si nedokaze poradit v momente co narazi na nejaky problem ktery by nedokazali vyresit ani na Intel platforme :)

polozme si otazku >> kolik lidi se realne venuje OC a nebo tuningu sveho "mazlicka" ? verme nebo neverme drtivou vetsinu uzivatelu tohle absolultne nezajima a resi spise prakticke vyuziti + spolehlivost atd. a prave proto je pro drtivou vetsinu tahle platforma velmi zajimavy pocin ..

za dalsi vetsinu techto problemu ktere postihuji vsechny vyrobce HW resi naprosto standardni updaty ...ze by jakekoliv problemy melo jen AMD se tvrdit neda

QQZW
QQZW
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Zdendo,docela solidní návod s troškou recenze.Díky.
Ale s úvodem musím nesouhlasit,zrovna včera jsem četl na zahraničním webu recenzi na Gigabyte gamimg 5 a tam se ukázalo v čem vězí většina problémů s platformou AM4.Dělali to dva lidi a první si stěžoval jak je to neodladěný a jak to má spoustu bugů,že mu nešli nainstalovat windows atd.Druhý recenzent žádný problém neměl a to z toho důvou,že si nejdřív aktualizoval veškerý software včetně windows a vše jelo bez problémů!
Takže to je ten problém většiny nespokojenejch uživatelů...

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@QQZW Hmmm mate to napsane nejak divne. Pokud se tam prvni recenzent teprve snazil nainstalovat windows ( neslo mu to), tak jak podle vas splnit tu jednoduchou podminku "nejdřív aktualizovat veškerý software včetně windows"?

QQZW
QQZW
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@QQZW @Nalim27: Abych to upřesnil,první recenzent vzal instalaci windows co se mu válela někde doma a druhej stáhnul nejnovější ze stránek MS.
Poučení je,že na nový platformě nemá cenu ani vytahovat CD s ovladači k MB,ale vše stáhnout ze stránek výrobce.Tím se předejde spoustě problémů.

mittar
mittar
Level 6 Level 6
24. 4. 2017 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@QQZW @Nalim27: Plno recenzentu proste vzalo disk s Windows z jinyho pocitace ... ja taky par hodin jel na W10 po i7-3820 a treba se divil, ze mi CPU-Z neukazuje SHA instrukce a benchmarky jsou nejak slaby. Btw u koho uvidite screen s CPU-Z s Ryzen a bez SHA tak tuplove nedelal cistou instalaci Windows, ale proste vzal starej system a tradaa, mam tam prece vsechny hry a testy, nebudu delat cistou instalaci ...

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl jsem napsat Zdendovi, ale on to stejně asi ví, že se snažil tentokrát, hodně kurvadrát, dokonce starýho bubáka ze skříně vytáh a jal se zhusta strašit, potom jsem ale koutoul vzad udělal a hle, zas šit. Inu, diskuze to rozhodla a to jsem ho měla tak rád, našeho Obla. Toš kde je ta kua svoucí, sry, pravda skvoucí, dali-či nedali Zdendovi kousek špatnej čipu, snad. Ale jak krásně čtivě a objektivně to podal, naoko se narážek vyvaroval, přesto se mé blahorodí ptá, co ta diskuze ku.va znamená! )))

sirjumanuel
sirjumanuel
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přečetl jsem první stránku testu... A hned mi bylo jasné kdo je autorem... :roll:

Woyta
Woyta
Level 1 Level 1
24. 4. 2017 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sirjumanuel Mňo před týdnem jsem si koupil Ryzen 5 1600, desku Asus s B350 a k tomu 16gb ram. Stálo mě to 12 700kč.
Tak se kouknu kolik mě podobná sestava vyjde u Intelu. Tak za 12 000kč mám tak akorát procesor i7-5820K a na zbytek už nemám peníze, pokud se nespokojím s Xeon E5-2609. Nebo uberu jádra a pujdu do i5.
Pak tu mame desku. At si trochu zataktujeme stejně jako u AMD, tak zvolíme desku se Z270. Která je zase dražsí než kousky s B350 pro AMD.
Ať počítám, jak počítám, tak mi vychází, že cenová politika AMD je nastavena poměrně agresivně.

Že se věci ladí za pochodu? A kde se tenhle princip v dnešní době nepraktikuje?
BTW Intel tak mel a ma problemy.
První serie je vždy pro nadšence a fandy co musí mít danou věc jako první. Pak dochází k optimalizacím.

Koupil jsem, nestezuju si jsem spokojen.
PS: Nez me nekdo narkne jako Fanboye AMD, tak posledních 8 let jsem žil s CPU od Intel.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 05:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me na OBRa mrzi, ze proste musi za kazdou cenu recenze na produkty AMD stavet konfrontacne. Proc?
---
Ten prvni odstavec preci sel napsat i normalne. Jinak ale s vetsinou veci tentokrat souhlasim. To je na tom to uplne nejhorsi, ze OBR si kolikrat ruzne vymysli a prikrasluje si to, aby mu to do jeho konfrontacniho tonu sedelo, ale tentokrat nemusel. RyZen je sam o sobe skvely procesor, ale AM4 desky proste stojej za CENZURA. To je proste pravda a duvody jasne OBR popsal a nemusel nic vymyslet a hazet na AMD spinu, proste bud to nezvladla AMD nebo se deskam vyrobci nevenovali dostatecne, ale fakt je, ze ty veci popisovane v clanku nefunguji a tim je to pro zakaznika dane, vubec se teda nedivim lidem, co novy pocitac nutne potrebuji, ze jdou do Intelu, u AMD bude trvat minimalne pul roku nez to vyladi. :confused:

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
25. 4. 2017 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx A kolik jsi tedy ty osobně postavil PC s Ryzenem?

Serburac
Serburac
Level 24 Level 24
25. 4. 2017 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, neporadí někdo z Vás s taktováním pamětí adata xpg z1 3200 2x8 GB na gigabyte gaming 5 x370? Přes BIOS nahodím xvm profil na 3200 a PC nenajede. Přes CPU Z jsem si našel nastavení časování pamětí a zkusil to přes RYZEN MASTERA a nenajede. Utilita pro taktování v app easy tune rovnou padá. V Defaultu se mi paměti nastaví na 2133. Po hodně pokusech se mi podařilo paměti rozjet na 2400. Nevím zda je to náhoda, ale v tomto taktu mi PC asi 3x za den zatuhlo, což se předtím nestalo. Pokud by se někdo chtěl podělit o zkušenosti, budu rád.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Serburac To je OK, to je normalni chovani, reklamuj to.

Serburac
Serburac
Level 24 Level 24
25. 4. 2017 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx No čekal jsem trošku konstruktivnější reakci, která by popsala konkrétní nastavení časování s různými frekvencemi, na kterých by to běhalo. Na reklamaci to není, v default nastaveni vše šlape bez problému. Bohužel když jsem si paměti pořizoval, vycházel jsem pouze z článku o certifikaci pamětí ADATA pro ryzeny a neprostudoval si podporu pamětí pro desku. Takže pravděpodobně můžu jen doufat v podporu s dalším biosem.

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Serburac: kolega ma taky x370 G5, pameti corsair 3200 a jen aktivoval docp a vse nabehlo.. pohlidej si update biosu, gigabyte casto na web zverejnuje jen dlouze testovane biosy, na forech ale najdes kazdy tyden novy.. vim ze asi pred 2ma tydny uz hlasil ze ma odladenej bios i s agesou a vse slape s taktem 3200ram bez jakyhkoliv saskaren.. to ja s asusem rozhodne rict nemuzu :(

Woyta
Woyta
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Serburac: Na 3200 moc paměti nenajede . Udělej update biosu. Nacti xmp profil. Stáhni rychlost na 2933 případně 2660. A uvidíš co to udělá.

Serburac
Serburac
Level 24 Level 24
25. 4. 2017 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @amadjr: Bios mam F5, pokud zvolím xmp profil naskočí v biosu ukazatel na 3200 a nenajede. I když nechám xmp a stáhnu to na 2933 či 2666 nenajede. Hledal jsem tu aktivaci DOCP a nenašel jsem kde se to volí :(. Jediná změna, která se mi podařila, bylo rozjet paměti na 2400 přes RYZEN MASTER. Zkoušel jste někdo utilitu EASY TUNE? Ta mě vždy po kliknutí na změnu ohlásí pád a nic se nestane...

razor329
razor329
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Serburac: Gigabyte gaming 5 stale nacita xmp profil.Takze hoci ty nastavis xmp a potom ručne zmenis na 2933 alebo 2666 bios stale nacita 3200mhz preto komp nenabehne.Odskusane na bios F4

razor329
razor329
Level 1 Level 1
3. 5. 2017 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Serburac: Mal som rovnaky problém.
Nakoniec uz nesla doska ani na zalozny bios.
Vymena za asrock taichi, tam zase prestal po týždni komp sa zasekol pri boot do win 10.
Prestal fungovat jeden zo slotov, bios ramky ukazoval ale iba singl channel.
Znova nova doska a znova ten isty problem. Ramky corsair 3000mhz singl
2x8gb Druhe ram g.skill tridenz 2x16gb cl16 3200mhz.
Doska gigabyte gaming 5
Ryzen 1800x od 6.3.2017 v skrinke ale nefunkcny. Zatial sa ukazuje moja neschopnost poskladat AMD aby fungovalo dobré v lightroom 6.10.

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Serburac: docp ma jen asus, je to xmp jen jinak pojmenovane.. F5 sedi.. jake presne mas ramky? zvedal jsi napeti ramek na 1,35V rucne? zvedal jsi napeti na SOC CPU na 1,25V rucne?

Serburac
Serburac
Level 24 Level 24
3. 5. 2017 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @razor329: Já už svůj problém s Biosem vyřešil. Mám gigabyte gaming 5 desku. Bootovat šlo pouze se záložního bakcup biosu a tudíž jsem mohl reflash pouze zalozní bios. Postup opravy byl následující:
1-přepnout switch na singl bios, druhý switch na záložní a nabootovat.
2-přepnout za chodu switch ze záložního na hlavní bios a udělat save a je opraveno.
jediné co se mi nedaří je ozjet své adata xpg z1 3200 mhz RAM na tuto frekvenci. Ale jak jsem výše psal, tyto ram nejsou v seznamu podporovaných pamětí desky, tak snad další bios to pořeší.

Serburac
Serburac
Level 24 Level 24
26. 4. 2017 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @amadjr: Děkuju za radu, napětí jsem nechával na auto, možná to bude tím. Každopádně se mi včera sesypal BIOS a nabootuju pouze přes záložní BIOS a netuším co s tím dál reflesh biosu nepomáhá a na bootovací bios nenajedu:(.

Pap1er
Pap1er
Level 1 Level 1
25. 4. 2017 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tešil som sa na zaujímavý článok...
po prečítaní prvého odstavca som to vzdal...
Žiadny z argumentov na prvej stránke nie je ničím podložený, pre bežného užívateľa je to značne zavádzajúce :/

Nestrannosť recenzenta v tomto článku proste neexistuje.

Reklama
Reklama