Zpět na článek

Diskuze: Asus Dual RTX 4060 OC Ed.: prémiová RTX 4060 za cenu nejlevnějších v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
5. 7. 2023 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OT otazka: kolko by ste chceli za pouzitu 3090, uz mimo zaruky, ak by ste predavali? Evga XC3 Ultra.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Timmah! @Timmah! 16-19k czk.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
6. 7. 2023 05:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karel88l To je hodně, za 15000 máš nové rtx 4070 a za 19000 RTX 4070ti, pokud někdo potřebuje velkou VRAM tak se dá 3090 sehnat i za 12-14 tisíc bez záruky, o pár tisíc dráž s delší zárukou.

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
6. 7. 2023 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Fox_25

12k? To kde?

Ja teda nehodlam tu svoju predat za menej ako 700. To si ju radsej necham, prikupim ten enclosure a stale ju budem pouzivat. No uvidime.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 7. 2023 19:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Timmah! za 12k jsem nikde nevidel.. staci projet aukro,bazos,15-16k dostanes urcite.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
7. 7. 2023 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karel88l Aukro a ani bazos nejsou cenový etalon, kolik těch karet se za 16 a více tisíc se reálně prodá? A i na tom bazosu se objeví 3090 za 12-14 tisíc, jen tam nevisí tak dlouho jak ty dražší.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
7. 7. 2023 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Timmah! Však ji prodej za kolik chceš, ale uvědom si že stačí přidat 120E a máš novou 4070ti, vč. záruky. 700 euro za grafiku bez záruky a se spotřebou 350W je prostě hodně. A teď si představ že si nemusíš kupovat použitou 3090 za 700E, ale že ti někdo prodá třeba 3080 za 300-350E.

Zdeněk
Zdeněk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Má smysl na tohle upgradovat z mé 2060S? Jak je na tom karta s micro stutteringem (0,1 a 1%low)? Co jsem se díval na testy na YT, tak jsou v grafech (pokud ve videu jsou) vidět nepříjemné propady výkonu a zvětšuje se doba vykreslení snímku [ms].

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk @Zatara do stutteringu velmi mluví i CPU a všechny ty intra latence. Např. přechod z 8700k na 13.gen mi perfektně vyčistil lows se stejnou grafikou. Záleží co máš. Ale tvému zájmu o minima rozumím. Právě tam je ten fluidní průběh obrazu a celkový dojem plynulosti, jenže tohle je fakt ořezaná karta ... Ja bych se šedesátce vyhnul. Jenže dosud měly 60ti a 70 256bit, když už nic...

Zdeněk
Zdeněk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 21:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @Epidot Desku mám ROG Strix B550 a CPU R5 5600, takže to by mělo být v pohodě. Upgrade který má podle mě smysl je výše od 6700XT, 3060Ti, než třeba 3070 tam bych už volil RX 6800, všechno už jsou to ale příplatky a prostě už starší karty, což úplně něchci, i když mají dobrý výkon. Vždycky jsem se držel cenou upgradu GPU do 10k se slušným výkonovým skokem, ale to na co jsem byl zvyklý už zkrátka asi není možné. Když se dá dohromady inflace a "nenažranost" nvidie 10k na to nestačí. Rozumný upgrade by byl třeba 4060Ti, ale tam taky nezkousnu tu úzkou sběrnici, která podle mě bude dělat stuttering stejně jako 4060. Takže zbývá jen RX6800 a nebo přeplatit na 4070...EDIT: DLSS nepoužívám, z té matlaniny se mi dělá zle, ten neostrý obraz nesnesu.

jiři koudelka
jiři koudelka
Level 0 Level 0
6. 7. 2023 06:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @Zatara do 10.000 sa zmestis len s novou 3070 alebo 6700xt. obe firmy su rovnako nenazrane.
3070 je o 58-60% rychlejsia ako 2060s
rx 6700 xt je 39-44% rychlejsia ako 2060s
rx 6800 je o 69-74% rychlejsia
4070 mas dvojnasobok vykonu a najtichsie cievky vdaka malej spotrebe. vsetko co ide cez 200w viac alebo menej pocut.

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 7. 2023 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @Zatara R5 5600 čistě z hlediska frametime není žádný sprintér. Čili VGA vem jakou chceš, třeba 3080 z druhé ruky.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk @Zatara z 2060s by som na 4060 neupgradoval. dlss uz mas, skor ak by sa ti dala dobre predat tvoja a kupit 3060ti sa dobry peniaz pouzitu, alebo 3070. 4xxx radu treba pockat na super refresh.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jak si stojí proti 1070, diky.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 7. 2023 12:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @QproTestCzech Pokud chybí přímé srovnání, je potřeba to srovnat přes nějakou kartu, která se objevuje ve starších i nových testech (uznávám, že to trvá o něco déle než napsání vašeho příspěvku). Třeba přes 2060. 4060 je asi o 50 % výkonnější než 1070 FE v 1080p. Ve vyšších rozlišeních jí ale dochází dech.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 14:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @QproTestCzech z 1070 na 4060 by sa uz oplatilo. niekde pomaly dvojnasobny raster, k tomu dlss.
tu mas porovnanie 1070 vs 3060ti , je to podobne . a byt tebou pohladam pouzitu 3060ti/3070. https://youtu.be/B5dDrQ7UOFk

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
5. 7. 2023 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle karty jsou opravdu low-end, nebo chcete li nižší střední třída pro 1080p.
Upgrade z 3060 je nelogický nesmysl, na tuhle kartu se bude upgradovat z 960/1050ti/1060/2060 atd..
3060 byla vždy vysmívaná a teď je to tak, že kdo ji má je rád že ji má.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
5. 7. 2023 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @genserak80 ano upgrade cycle u nv karet je typicky 2 generace, 4000 rada typicky nebude cilit na uzivatele 3000 rady. Navic upgrade se tolik nedela, spise se koupi pocitac a v nem to bude, pripadne je to pro nekoho prvni pocitac

s1p0 shipo
s1p0 shipo
Level 1 Level 1
5. 7. 2023 20:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @genserak80 z GTX1060 jsem skákal na RTX4070, protože 4060 nedávala smysl (-8x PCIe, jenom +2GB VRAM). Měla klasický 8pin a vešla se do skříně s 3,5" HDD disky (4070Ti+ už byly dlouhé).
4060 bude spíš pro nové sestavy, byla by nic moc upgrade

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
7. 7. 2023 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s1p0 shipo @s1p0shipo no ale někdo třeba nemá tolik peněz co ty, tak pořídí 4060 :-)
Z 1060 si pomůže velmi

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 00:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podle mě je toto velice nešťastné řešení. Ale mám podezření že to je levárna a v refreshi RTX 4000 přijde něco jako Super řada s 160bit sběrnicí a 10GB - i tak by to ale bylo jako upgrade z 3060 12GB pofidérní. Nyní s tím recenzovaným to nikdo jako upgrade ze zmíněné nemůže brát. Jednoduše 3060 byla postavená příliš velkoryse a nastavila laťku tak že i těch potenciálních 10GB VRAM bude stále bráno s despektem.
Jako upgrade to může považovat majitel 6GB GTX 1060/2060 díky vyšší efektivitě, ale ne víc jak fHD či příbuzné rozlišení na 16:10.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
5. 7. 2023 00:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin Co testuju grafiky, tak Nvidia nikdy necílí na lidi s minulou generací karet. Žiju v tom, že hlavní důvod, který k tomu mají, je ten, že proti předchozí generaci nejsou nárůsty výkonu tak zajímavé, aby to většině lidí stálo za upgrade, a sami myslím říkali, že mají zkušenost s tím, že lidi nejčastěji mění grafiky ob jednu generaci.

A ano, taky si myslím, že si atraktivnější alternativy nechávají na refresh. Dá se předpokládat, že se AMD o něco pokusí. V podstatě stačí dát na Radeony rychlejší paměti a dostanou se výkonem výš. Pak je logické to přebít. Takže jestli má někdo třicítky a chce upgradovat, tak bych počkal, co z nich vypadne buď na podzim, nebo spíš někdy kolem března/dubna příštího roku. V podstatě můžou všechny čipy trochu oříznout a posunout je o model níž. Nebo si můžou zopakovat to, co udělali u GTX 600 a GTX 700.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 00:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) asi tak. Jako upgrade z letité 1060tky by to nebylo špatné, spotřeba obdobná, výkon jinde i trošku použitelné RT.
Ale logika pravidelných upgradů ve střední třídě u obou výrobců už nějaký čas neplatí, lepší ob generaci, nejlépe o dvě.
Kdo má 12GB 3060 tak ho 4060 vůbec nemusí vzrušovat.

jiři koudelka
jiři koudelka
Level 0 Level 0
5. 7. 2023 02:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner upgradovat malo vzdy zmysel az o 2-3 generacie na rovnaky model

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 08:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mloveckyorigin ved ono to ani nieje urcene na upgrade. na nemcoch to pekne rozanalyzovali. 4060/4060ti si kupi bud niekdo, kdo stava lacny budget pc, alebo mu oddide stara 9xx/10xx popripade 2xxx karta a chce kupit novu lacnejsiu nahradu pre fhd. dalej vysvetlovali, preco su 1060/2060/3060 tak oblubene karty, lebo drtiva vetsina ludi hra starsie hry, kolko krat 5 rokov stare i viac, a malo hraju nove AAA tituly. vela krat starsie hry maju lepsiu hratelnost a zabavu oproti vycackanym novinkam a su vychytane chyby. napriklad jedna z najuspesnejsich hier tohto roku je zelda na switch ktora bezi na 11watt apu z roku 2017. takze hratelnost a zabava nieje o grafike. teraz i vela ludi preslo po mesiaci z diablo4 na indie hru. tiez mi chvilu postaci 3060ti. zistil som ze na pouzitej karte za 2800czk sa slusne zahram i fortnite, i diablo a vsetko co mam v knihovni na steam/epic/battlenet. rozdiel grafiky oproti o 50% vykonnejsej 6950xt moc nebadam a mam usetrene stovky euro, a drzat to len koli max detailom v novych hrach je to zbytocne.

Saskardin
Saskardin
Level 1 Level 1
5. 7. 2023 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mloveckyorigin Presne. Mám 2070Super a súčasné low-midend modely má absolútne nevzrušujú, na tejto karte mi idú veci, ktoré hrám v 1440p High úplne na pohodu

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 09:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Saskardin no ved teby by malo zmysel jedine na 4070 upgradovat. ale 2070 ma stale dost vykonu. to je dovod preco sa celkovo amd a nvidia karty slabo predavaju. ked ma niekdo 2060s/2070/2080 alebo 3060/3060ti/3070 tak nema potrebu upgradovat, lebo par desiatok % vykonu moc neprinesie. vetsinou su to zanedbatelne detaily bez ktorych sa da zit. 6950xt som na diable 4 ani nedokazal ultra detailoch vytazit na plny vykon. teraz hram hig, a na nekonecnom grinde nevidim rozdiel. to je cisto a tom, ze niekdo potrebuje mat dobry pocit, ze mu bezi vsetko na max, alebo sa chce niekomu pochvalit.
navyse s gsync/freesync uz nieje problem ani a drobnymi fps drops. jeden nevlastny syn pouziva 2060super druhy ma 1160super, a na fhd su obaja spokojny. hraju fps hry lepsie ako ja so super grafikou a milion fps.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 7. 2023 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Já třeba provádím upgrade až když má model za stejné peníze cca dvojnásobný výkon (v rasterizaci). To je přibližně každou třetí generaci. S VRAM to obvykle také vychází na dvojnásobek. A je mi úplně jedno, jak se karta jmenuje.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
5. 7. 2023 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @MuhahaMiro souhlasím a vidím to stejně. Jediné nové tituly které hraji na PC jsou The Witcher 3 next-gen, Cyberpunk 2077 a Microsoft Flight Simulator 2020. Ve zmíněných titulech mi bohatě stačí aktivovat FSR 2.x abych měl v 1440p 40-60 fps na ultra detaily.
Ačkoliv mám kartu z konkurenční stáje AMD (Sapphire RX 5700 XT Nitro +) a občas zápasím s ovladači v OS (ve hrách vše šlape jako švýcarské hodinky!), tak přesto jsem upgrade na RTX 4070/4070Ti prozatím vzdal.
Ne proto, že bych ji snad nechtěl ale rád bych, za ty peníze co za to chtějí, viděl Nvidia GPU s 192bit sběrnicí a ideálně s 12GB VRAM u nižší třídy RTX 4060/Ti, respektive 256 bit a 16GB VRAM u RTX 4070/Ti.
Samozřejmě mě to trochu mrzí, protože Ray Tracing ve starých hrách alá Quake, Doom, Descent, Half-Life + dva tituly zmíněné výše bych si dal líbit. Na novinky mám XSX a PS5, takže nakonec i zmíněný TW3 next-gen mohu hrát s RT globálním nasvícením i na konzoli.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 7. 2023 11:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Pavel Ondruch Zkuste počkat na refresh. Třeba posílí paměť a tím pádem i sběrnici.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
5. 7. 2023 11:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) presne. 2 generacni cyklus je normalni, navic jsou lide co maji i starsi veci a jsou lide co kupuji prvni pocitac.

Sam hraju tituly 2018-2020. 10400F a 3060ti na 3440x1440 ideal, levna a ticha masina. Ale grafika na 1000rpm porad vyri vzduch. Na stole to bylo docela vnimatelne, pod stolem uz se to ztrati a nejhlucnejsi je cvaknuti ve zdroji, tim treba akusticky poznam ze se pocitac vypl.

Jeste to par let vydrzi, pak uz bude pro me dostacujici vykon pasivne chlazeny, pripadne to bude hratelne i na macu. Uz ted co dokaze porting tool v beta macos14 je neuveritelne, a to je jen nastroj pro vyvojare co ma pomoct portovat pc hry bez sloziteho prepisovani. Treba cyberpunk 2077 na m1 max v medium 1440p na cca 35 fps na par kliknuti uzivatelem, tri prekladove vrstvy, jedna pro windows z macos, druha pro x86 na arm a treti dx12 na metal. Par optimalizaci nebo nativni arm binarka a bude to zase jinde.
Dokonce upscaling od Apple je kvalitativ e vyse nez FSR2 a blize DLSS. DigitalFoundry publikovali zrovna vcera video na tema porting toolu a srovnavali i upscaling

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
5. 7. 2023 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123
Můžu se čistě pro zajímavost zeptat, z čeho na co jste historicky upgradoval?

U mě vypadalo nějak takhle
9700pro - 8800 512 - 2900XT - gtx260 - 4870 - 5870 - 290x - furyX - 5700xt- 1080ti - 6800xt - 4090

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
5. 7. 2023 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @komplik Jirko, DF videa jsou fajn ale ruku na srdce, tohle normálního hráče nezajímá.
Když máš doma AMD kartu a zapneš si FSR 2.x reálně rozdíl proti DLSS, nebo čemkoliv od konkurence (Intel, Apple) nepoznáš, jednoduše proto, že běžný hráč nemá obvykle doma konkurenční technologii/GPU aby mohl provést přímé srovnání.
Taky si uvědom, že DF ukazují srovnání s brutálním zoomem a vysloveně se soustředí na porovnání, ale upřímně normální hráč hrající na FHD, 1440p nebo 4K prakticky nepozná rozdíl pokud na něj není upozorněn.

Na druhou stranu mám kolegu v práci, co má RTX 3070 a tvrdí mi, že když zapne DLSS 2.x u MSFS 2020 tak si okamžitě všimne, že písmo, tabulky, popisky, atd. na palubní desce Cessny nejsou tak ostré a čitelné jako v nativu, takže DLSS vůbec nepoužívá ve hrách.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
5. 7. 2023 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) věděl bych o jedné výjimce. Maxwell vs Pascal. Sám jsem tenkrát upgradoval z GTX 960 2GB na GTX 1060 6GB a to byl masivní rozdíl ve výkonu v FHD i 1440p! Takové masivní zvýšení výkonu mi v současné době u Nvidia chybí celé roky.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Pavel Ondruch to masivní zvýšení výkonu Nvidia furt má, ale bohužel už jen u těch nejdražších karet, však 4090 rozdupe 3090 do země, ale bohužel u slabších modelů to tak není..

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
5. 7. 2023 12:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @830 u mě to bylo Radeon 9800 PRO 128MB (super výkon ale chybělo DX9c s HDR) - Radeon X1650 Pro 256MB (kvůli DX9c/HDR a TES Oblivion) - X1950 GT 256MB (vydržela 6 let v kombinaci s socket 754 AMD Athlon 64 3000+ Venice) - R9 270X 2GB (Battlefield 3) - GF 960 2GB (Battlefield 4, The Witcher 3) - GTX 1060 6GB (DCS World, nestíhala v 1440p) - RX 5700 XT (1440p - takřka 4 roky dodnes, nadčasová GPU TW3 next-gen, CP77 i MSFS 2020 stále na ultra s FSR 2.x)

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
5. 7. 2023 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 ano máte pravdu, bohužel tyhle grafiky jsou cenově, pro mě, přes čáru.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
5. 7. 2023 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @MuhahaMiro tak ja jsem z 2070 upgradoval na 4070 a ten výkon tam je fakt znát ono 2070 už jaksi ve qhd nestíhala full HD bylo nějak tak v pohodě

Martin
Martin
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 Teď si představ, že já přecházel z dnes už legendy AMD HD 7970 Ghz na Rtx 2080 na které hraji do teď. To byl sakra skok. Teď i díky DLSS nemám potřebu vyměňovat a spokojeně si počkám na 5000/6000 řadu od Nvidie kdy bude opět podobný skok.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Lama007 no a 3060ti je o kusok rychlejsia od 2080super , preto uz som si presiel 6800,6950,3080, zistil som ze vykon 2080s staci na vetsinu. tych 50% vykonu navyse, fakt ide na zbytocne detaily, bez ktorych sa da v podohe zit. vetsina hier my nevyuzije ani 3440x1440 8gb, ked sa rozumne nastavi

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 7. 2023 14:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @830 Je to dlouhá historie, ale málo karet. Snad jsem na nic nezapomněl.
S3 Virge - Voodoo Banshee - Voodoo 3/2000 - GF 3 Ti 200 - Radeon X800 - GTX 260 - GTX 660 - GTX 1080 - RX 6800.

Ještě jsem od Nvidia zkoušel TNT2, ale to tenkrát s AMD procesorem prostě nefungovalo, tak jsem ji musel vrátit a měnil jsem právě za Voodoo 3/2000.

S3 Virge byla bída, byla tam nějaká pseudo 3D akcelerace, ale Quake se na tom hrát opravdu nedal. Velice rychle a rád jsem ji vyměnil za Banshee.
Voodoo 3/2000 byla celkem dobrá, lepší než Banshee samozřejmě. Zkoušel jsem ji taktovat, ale šlo to jen o málo.
GF 3 Ti 200 byla super, z ní jsem byl nadšen. Dala se masivně přetaktovat (cca o 30 % jádro i paměti). A to byla tenkrát obskurní značka Palit. Sundal jsem z ní chladič s malinkatým bzučícím fanem a přilepil jsem tam nějakou velkou hliníkovou kostku ze starého CPU.
X800 výkonově se snažila, ale jinak zklamání, artefakty v obraze při hraní. Už si na ni příliš nepamatuji, vytěsnil jsem ji z paměti.
GTX 260, GTX 660 obě výkonově průměr. Tady jsem se držel cenovky do 5000 Kč a začal jsem uplatňovat pravidlo upgrade na dvojnásobek výkonu. U GTX 260 jsem měl monitor 1280x1024, u GTX 660 s rozlišením full HD, takže mi to výkonově stačilo.
GTX 1080, tu jsem koupil od Zotac s blokem na vodní chlazení, dobrý výkon, byl jsem s ní velice spokojen. Zde už jsem kupoval 4K monitor, tak jsem musel navýšit i cenový limit. Kartu jsem kupoval za 14 tisíc Kč v roce 2018.
RX 6800, výkon hezký, dostačující pro moje potřeby. Kupoval jsem tento rok v lednu za 11,5 tisíc Kč. Byla v CZC jako zánovní se zárukou dva a tři čtvrtě roku, tak jsem se nachal zlákat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 14:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123 mne by tiez 6950xt oc vykonom viac nez stacila, ale ta nestabilita driverov a spotreba, a nekonecne resety jej driverov. spät na nvidiu a ani raz to neseklo ,nezatuhlo,slape ako hodinky, este i masivne pretaktova a podvoltovana. ide az do 2000mhz. radsej menej vykonu, ale 100% stabilitu a bez problemov. hned po dovolenke skusam novy driver vysiel. medzitym pokukujem, ak by niekdo predaval pouzitu 4070, ale tie si nikdo nepredava. este keby bola super lacno 3080 by som zobral, kludne i z farmy a urobit ghettomod :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 7. 2023 14:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @MuhahaMiro Mně se to neseká při hrách, ale prostě špatně bootují windows. Když nabootují normálně, už není žádný problém. Je možné, že to souvisí s aktualizacemi Win. Já mám teď zase období, kdy to bootuje normálně, tak kolem toho chodím opatrně, ani nedýchám a při zapnutí počítače se krátce pomodlím.

jiři koudelka
jiři koudelka
Level 0 Level 0
5. 7. 2023 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123 a presne to nechceme, nestabilny system. ty amd drivery s win11 je hroza.

Martin
Martin
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 7. 2023 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @MuhahaMiro Přesně tak. Shodím z ultra na high a fullhd/144hz dostanu skoro vždy a kde je problém zapnu DLSS kde není DLSS zapnu v ovladačích NIS. Jsem jeden z těch pro které je plynulost důležitější než ostrost tudíž 4K se budu vyhýbat do doby než ho budou s prstem v nose zvládat mainstream karty, takže horizont 5-10 let.
Nechápu ani věčný hate na ty fičurynky jako DLSS. Je teda pravda, že já hry hraji a nečučím na screen pří 400% zoom, takže rozdíl oproti nativu opravdu nevidím. Teda pardon ve witcher next-gen jsem viděl. DLSS vypadalo líp jak nativ. Diablo 4 tahle dnes už stařičká karta zvládne na 144 tak jaký je důvod měnit?

Reklama
Reklama