Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 10. 2013 03:00 18

Seznam kapitol

1. Nová generace karet? Ale kdeže 2. Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP 3. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 4. 3DMark 11, 3DMark, Anno 2070 5. Bioshock: Infinite, Crysis 3 6. Far Cry 3, Grid 2 7. Hitman: Absolution, Max Payne 3
8. Metro: Last Light, Tomb Raider 9. Výkon Asus DirectCU II TOP, dodatečné přetaktování 10. Hlučnost, teploty, spotřeba 11. Celkový výkon 12. Poměr cena / výkon 13. Závěr

Minulý týden AMD představilo nadcházející generaci svých grafických karet. Záměrně neuvádím novou generaci. S výjimkou highendu jde o lehce upravené modely řady HD 7000. Po testu Radeonu R9 280X z minulého týdne se dnes podíváme na slabší R9 270X. Ten vychází z Radeonu HD 7870 a pořídit jej budete moci za necelých pět tisíc.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Asus Radeon R9 270X DirectCU II TOP — HD 7870 OC za pět tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama