Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?

Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?

Daniel Wojtěch

Daniel Wojtěch

30. 1. 2014 12:00 18

Seznam kapitol

1. Které kamerky testujeme? 2. Cel-Tec E07 3. Prestigio RoadRunner 530A5 4. MIO MiVue 388
5. Cel-Tec CD50F 6. Záběry ze dne 7. Záběry z noci 8. Závěr

Navážeme na minulý test, který zahrnoval spíše levné modely v cenové relaci od jednoho tisíce korun do celkem přijatelných 3000 korun. Dnes se podíváme na kousky i jednou tak drahé a prověříme i kameru navrženou pro potřeby policie. Nejenom nás určitě zajímalo, zda se vyplatí.

Reklama

Do dnešního testu jsem kromě „obyčejných“ autokamer vybral i jednu víceúčelovou, kterou používá konkrétně Policie ČR jako zařízení pro dokazování přestupků a nejenom těch motoristických, ale i přestupků spáchaných například na přechodech, aby se předcházelo dohadům, zda jste šli na červenou či nikoliv.

Kamera je od českého výrobce a i v komentářích pod nedávnou recenzí jsem zaregistroval příspěvek jednoho našeho čtenáře, jenž odkazuje na jednu kameru téhož výrobce se slovy, že všechny testované strčí do kapsy. Nedalo mi to a pokusil jsem se ji do testu sehnat... a podařilo se to.

Někteří čtenáři naopak nebyli spokojeni s naším výběrem, ale předem bych rád upozornil, že se musíme spoléhat na nabídku obchodů, které s námi spolupracují. Ještě prozradím, že se nám podařilo se sehnat i jeden velmi zajímavý kousek ze zahraničí a s cenou pod psychologických 1000 Kč, ten vám ale nabídneme až v příští recenzi.

Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?
i Zdroj: PCTuning.cz

Co se týká velikosti a celkového návrhu dnes a dříve testovaných kamer, ten se nijak nemění. I přes značný pokrok bych je všechny označil za velké. Osobně od kamerky očekávám „bezúdržbový“ provoz a nenápadnost. Vůbec bych se nezlobil, kdyby výrobce kamerku přednastavil tak, aby do nastavení nebylo třeba zasahovat a úplně odstranil displej (od té doby, co kamerku vlastním a dennodenně používám, jsem na nastavení stejně nezasáhnul). Tím by se mohly rozměry značně zmenšil a schovaly by se třeba i za zpětné zrcátko. Po případnou změnu nastavení kamerky by se určitě dal vymyslet nějaký software. Ovšem jako důkaz na místě nehody by použít nešly.

To vše je ale hudba budoucnosti a já doufám, že výrobci kamer najdou ten správný směr, kterým se vydat a jim se následně přizpůsobí i automobilky, které by například mohli předpřipravit elektroinstalaci pro napájení autokamer.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama