Zpět na článek

Diskuze: Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě bych nezapomínal na monitor na kterém hrajete. Momentálně jedu na AW2523hf (360hz ips) a je to fičák, jaký jsem ještě neviděl. Nicméně pokukuju po OLEDu a ty rozdíly v naměřených input lazích při různých fps jsou dost brutální mezi různými modely. Nechystá se náhodou test nějakého Oled monitoru konečně?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 12. 2023 14:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Jeden „osvětový“ článek na OLED jsem dělal:

https://pctuning.cz/article/tak-vypada-budoucnost-hrani-superrychly-240hz-oled-asus-pg27aqdm-na-zpomalenych-zaberech

Jestli je něco, co opravdu nechci dělat, jsou to testy monitorů. S těmi technologiemi, co se nabalují na LCD, je to čím dál tím komplikovanější, a pokud se monitorům člověk nevěnuje na plný úvazek, tak to stojí za starou belu, takže v tomhle ohledu můžu jenom odkázat na ty, co se tomu na plný úvazek věnovat můžou. Když něco k monitorům nebo televizím hledám, většinou skončím na RTINGS.com. Něco takového je v českých podmínkách s publikem maximálně pár desítek tisíc lidí nerealizovatelné.

U nás už to nějak rozumněji, a ne jenom stylem „Firma XY mi poslala tenhle monitor, týden jsem na tom mastil CSko, má krásný barvičky a vůbec je super“, testují asi jenom v Computeru, a i tam je to v rozsahu pro časák, takže nezbude než jít na ty zahraniční testy.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 14:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)

Díky, přečtu si to a chápu, na rtings chodím a čerpám odtamtud. Jinak tvůj osobní názor, jít / nejít do oledu? Možná se to dočtu v tom článku, jdu na to .. Nebo ideálně je tu nějaký majitel Oled, který se podělí o zkušenosti?

Když jsem se díval zrovna ten Asus Strix se dá koupit za 21tis už a jestli dám 20 nebo 15 za "kvalitní ips"..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 12. 2023 14:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @LV426 Na hraní a filmy je to super, na práci s vektorovou grafikou nebo texty to není uplně ideální kvůli subpixelům. A být to za podobnou cenu při podobném rozlišení, tak hrábnu určitě radši po OLEDu, jenže většinou to za stejnou cenu není.

Sám mám priority zhruba v pořadí rozlišení, úhlopříčka, pozorovací úhly, obnovovací frekvence, barvy, jas, odezva, protože většinu času u počítače strávím v aplikacích a z aplikací nejvíc v Excelu, takže asi ještě dlouho zůstanu na LCD. Teď by se mi líbilo přejít ze 4K na 120 Hz a 50" přejít na 8K na 55 palcích a 100 Hz za 15–20 tisíc, a toho se asi ještě dlouho nedočkám. :D

Mít počítač převážně na hraní, tak to vidím asi jinak.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 14:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)

No já ho mám na hraní, prohlížení internetu a fotky/upravu fotek. Takže do něj asi půjdu, za 20 890,- co stojí teď na CZC to už není taková hrůza cenově, snad to QHD ta 4070tka dá. Jsem docela zvědavý, jestli ještě nějak poznám "plynulost" oproti té bestii co mám teď, protože ten Alienware co jsem psal výše, to je fakt žrádlo. Jak píšu tento příspěvek, tak zrovna přepínám z Rainbow Six siege, které mám omezené na 240fps (jinak cca 500,550fps..) a s přehledem minimálně pocitově nejplynulejší monitor, co jsem v životě měl a že jsem jich pár měl.

Co se priorit týče, pominu-li velikost/uhlopříčku, ta není o prioritách, ale potřebách, tak v prvé řadě věrnost barev a rychlost panelu, protože můžeš mít sebelepší monitor, ale když barvy budou mimo, co naplat, stejně tak když to bude "škubající se krám", co s tím..

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2023 13:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @LV426

Takže mám od rána doma ten Asus OLED 27" a vcelku zklamání. Budu vracet. To, že je na něm "vypálený" svislý pruh (výrobní vada), to by se vyřešilo jiným kusem, ale celkově jsem čekal o dost víc teda. Mám oled televizi a na filmy supr, ale jako monitor fakt ne. Barvy nějaké zvláštní, moc tmavé mi to přišlo, zkoušel jsem různá nastavení a nevím, současné IPS mi je příjemnější na oči, není to tak hnusně přesaturované "z krabice". Odlesky hrůza, není nad matnou povrchovou upravu, tady opět neznám odlesk, tam se mi to lesklo poměrně hodně. Písmo, texty apod... současný 25" FHD AW má nižší dpi a i tak mi to přijde lepší, než ten QHD 26,5" oled... no zkrátka, za ty prachy fakt nééé... až to vychytají za nějaký rok, ok.. teď asi ne.

Nicméně plynulost byla fantastická a to teď mám ten rychlý 360Hz AW, přesto mi ten oled přišel ještě o chlup znatelně rychlejší, pecka.

Takže až v další, přesdalší generaci udělají matný 27" QHD oled, který bude mít přirozené barvy z krabice, abych se s tím nemusel půl dne prcat a písmo bude zobrazovat normálně ostře a ne nějaký rozplizlý hnus a bude to stát 10,15tis.. ok ..

Ještě je otázka co miniled..

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 13:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nvidia reflex snižuje input lag i u vsyncu. Pokud hra podporuje např. nvidia reflex, ale má z nějakého důvodu rozbitý g-sync, třeba jen na konkrétním modelu monitoru, tak se dá pomocí v-sync + reflex dosahovat slušných input lagů.

Nicméně to, co tady otestovali, je celkem fuk, je jedno, zda máte 40 nebo 60ms input lag, v obou případech netrefíte ani vrata od stodoly.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 12. 2023 13:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP Tak ona to není vysloveně střílečka, ve které by panáci běhali padesátkou, dělali stometrové skoky díky raketovému jetpacku a člověk by potřeboval dát za desetinu sekundy headshot na první dobrou, jinak skončil.

A s nastavením, na kterém by to jelo na 150 fps, by ten input lag vypadal taky jinak, já se snažil jít spíš po nastaveních, ve kterých už to balancuje na hranici hratelnosti pro normální lidi (resp. po nastavení, kde je snímková frekvence plynulá, ale input lag už je výrazný), ne pro někoho, kdo je zvyklý hrát hry z esportů na 300 fps. :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
29. 12. 2023 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

10 měření je dost málo, ještě k tomu když je v naměřených datech takový rozptyl. Ty vaše výsledky jsou hodně divné, když input lag je ve 4k při 30 base fps stejný při zapnutí FG. Z principu technologie tam musí být prodleva alespoň 1.5 snímku, takže při 30 fps zhruba 50ms.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 12. 2023 10:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @panjaksli Proč tam musí být z principu prodleva 1,5 snímku? Já žiju v tom, že minimálně půl snímku. A ještě to neplatí pro generovaný, ale až pro renderovaný. Generovaný to může vyplivnout v podstatě hned, a ten renderovaný se na půl snímku odloží do bufferu (při 55 fps interpolovaných cca 18 ms, naměřený rozdíl mezi prvním (88 ms) a druhým snímkem (105,7 ms) s posunutým obrazem je 19 ms, takže i to sedí). Vymluvte mi to.

Ano, výsledky jsou „divné“. Ale mám tam jenom to, co jsem natočil, tedy v podstatě viděl na vlastní oči. Můžeme řešit, čím to může být. Jestli si to vybavuju dobře, tak jsem se na tom taky zarazil a speciálně u tohoto měření ex post při přebírání výsledků zkusmo znovu všechno nastavil a nastřelil další tři měření, jestli nebylo něco blbě nastavené, a vycházelo to stejně. Budeme-li vycházet z toho, že FrameView měří latence do zobrazení renderovaného snímku, tak se to významně nerozchází ani s výsledky z něj.

U naměřených hodnot není problém s tím, že měřím přesnou veličinu a mám velkou chybu měření, tam je problém s tím, že měřím hodnotu, která je správně ve velkém velkém rozsahu. Není to jako kdybych měřil teplotu a teploměr měl odchylku 1 %. Nějaká chyba měření je tam asi jenom v tom, že někdy není úplně zřejmé, kdy monitor začíná překreslovat obraz, protože je tam kvůli LCD na čtvrtině obrazovky „prolínačka“. Takže když je překreslených jenom pár řádků, nemusí to být vidět a „naměřený“ čas ustřelí o to o jedno překreslení.

Můžu naměřit cokoliv s odchylkou v rozsahu vykreslování jednoho snímku a bude to dobře, a to za předpokladu, že hra funguje dokonale. Jenže ona ani ta hra vždycky dokonale nefunguje. I při měření minutových průměrů dokáže průměrná snímková frekvence ustřelit třeba proto, že scheduler Windows potřebuje velice nutně vyřídit nějaký systémový proces, kvůli kterému se zachroustá procesor. Takové měření se zahazuje, protože je zřejmé, že problém nebyl v grafice, neměří se to stokrát. Tady jsem to nezahazoval.

Že to vychází „stejně“, mi kvůli tomu nepřišlo zase tak divné. Z měření na jiných nastaveních vychází, že snímek se dá vygenerovat během 2–3 ms. U měření bez framegenu výrazněji ustřelilo jedno měření na 119 ms, je možné, že se to někde ve frontě pozdrželo o jeden snímek. Následující (renderovaný) snímek už zůstal v bufferu jen tak dlouho, že to odpovídá snímkové frekvenci.

Kdyby tam nebylo to jedno měření se 119 ms, je průměr 85,2 ms a rozdíl 3 ms už není tak velký oproti tomu, jak dlouho trvá generování snímku u jiných nastavení. Takže ano, kdybych tam těch měření měl sto, tak už jeden úlet na s průměrem nepohne. Nebo ten výsledek prostě můžeme ignorovat s tím, že se při měření hra někde hra zdržela o jeden snímek a výrazně vybočuje od ostatních měření.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
30. 12. 2023 10:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)

1. Jak se input na vygenerovaném snímku může projevit "hned" ? V nejlepším případě vzorkuju input zrovna v době kdy se jde kreslit 2. reálný snímek, takže čekám určitě na 1 snímek než se celý vykreslí než můžu vůbec začít interpolovat s předchozím snímkem, tedy čekám minimálně 1 snímek (takže jsem přestřelil o ten půlsnímek).
2. Není poskytnutý 4K záznam (nebo jsem si aspoň nevšiml) a hlavní pointou bylo, že 10 měření určitě není statisticky významných, nevím co s tím má společného to, co jste napsal tady v odpovědi o vašich emprických metodách měření.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2023 18:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @panjaksli Tak teď už ale vůbec nerozumím. V nejlepším „čekám určitě na 1 snímek“. Ano. Ale v našem případě je prodleva na vstup z myši při tom nastavení s framegenem mezi mezi 59 a 109 ms, tedy mezi 3,3 a 6 zobrazenými snímky. Respektive bez framegenu je to (při 29 fps) mezi 57 a 119 ms, tedy mezi 1,6 a 3,5 snímky.

Je 1,6 snímku více než 1 snímek? Je, ne? Je 1,6 snímku od pohybu myší dostatek času na to, aby se do toho promítl pohyb myši? Je, ne?

Je 59 až 109 ms více než 35 ms potřebných na jeden snímek při 29 fps? Je, ne? Tak v čem je problém?

Tím „hned“ je míněno ve vztahu k vyrenderovanému snímku. Tedy že se může interpolovaný snímek (ve srovnání s renderingem) zobrazit prakticky ihned po dokočení renderovaného snímku.

Z jiných her vím, že framegen zvládá ve 4K generovat snímky i při snímkových frekvencích 200 fps (tzn. generování jednoho snímku ve 4K pak trvá maximálně 5 ms). Kolik fps zvládne maximálně, netuším.

Neexistuje důvod, proč by musel framegen způsobit odložení prvního posunutého (interpolovaného) snímku o 1,5 snímku nebo o 1 snímek. Generovaný snímek s posunutým obrazem se může po vyrenderování posunutého snímku zobrazit jen s prodlevou potřebnou pro interpolaci (pravděpodobně jednotky milisekund), jediný problém bude v tom, že posun obrazu na něm bude poloviční oproti renderovanému snímku. Renderovaný snímek potom bude mít zpoždění jen 0,5 snímku za interpolovaným.

Při 55 fps to znamená, že kvůli zapnutí framegenu se v ideálním případě renderovaný snímek zpozdí o 9 ms + čas na interpolaci.

Ad 2, výsledky z FrameView jsou při těch snímkových frekvencích průměrem z cca 500 snímků, to už je statisticky významný vzorek? Přesto vychází obdobné jako časy u druhého snímku chyceného kamerou bez těch cca 7-9 ms na myš a monitor.

https://1drv.ms/x/s!AgUP38bcJ6Ox1Q2I1XYt6uReMKaa?e=lY1v64

Na jedno nastavení je tam dvanáct měření, ne deset, ale to je detail. Celkově je ale jen v těch v grafech 120 měření input lagu kamerou, a to jsem jich dělal obvykle 13–15 pro případ, že by některé nevyšlo a nemusel jsem to znovu nastavovat a doměřovat (třeba že se nevejdu do 2sekundového okna, nebo nevyjde úder do myši). Ani měření, co byla navíc nevycházejí jinak.

Rozptyl hodnot i rozložení vychází u všech měření obdobně, liší se v podstatě jen v závislosti na tom, jak dlouho trvá rendering jednoho snímku.

Je sto dvacet měření statisticky významný vzorek na to, aby z toho člověk posoudil, jak se to obvykle chová a jestli těch dvanáct měření na jedno nastavení nějak vybočuje od stovky dalších hodnot?

Když na stejném nastavení udělám dalších čtyřicet měření, která budou dopadat stejně jako to, co je tam naměřeno, o kolik se maximálně odchýlím? Když těch měření udělám o další stovku víc, o kolik nanejvýš změní průměr?

Jako jo, já bych to strašně rád měl s každým nastavením změřené stokrát. Ale půl minuty trvá, než se připraví záznam, a pak z toho vypadne 250MB video, které se nahrává tři čtvrtě minuty na kartu, a mezitím je ještě vždycky potřeba minutu načítat uloženou pozici a chvíli to po načtení nechat odstát. A pak je potřeba spočítat frejmy na videu, to je se zapsáním taky při raketovém tempu na minutu na kus. Čistý čas šest hodin na jedno nastavení, kdyby to dělal robot.

Špinavého času volným tempem je to v reálu i na těch patnáct měření spíš dvě hodiny na jedno nastavení, stovka měření by byla celodenní práce na jedno nastavení. A to je trochu velký luxus na to, abych pak zjistil, že jsem se s průměrem u 88 ms seknul o čtyři milisekundy. Bohužel to nemáme hrazené z grantů, takže holt nemůžeme dělat tu správnou vědu. 😐

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
29. 12. 2023 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahooj, reflex i dlss+fg funguje dobře, ale já spíš vidím problém v tom, že karta za 35klacků sotva rozdejchá hru na fullhd 🫤 na těch +-90fps což mi přijde jako nejnižší hranice pro pocitově fajn hraní stříleček

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @papez007 twe.. PATHTRACING... Vies co to je? Ako je to náročné? 😂

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
29. 12. 2023 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Madlax hej Bro, vybíjej si tu frustraci za houno pod stromečkem na někom jiném 😹

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @papez007 90 fps na 4k/ dlss 3.5 s patchtracingem a fg, mas to opravené

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2023 11:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Madlax kazda nova technologie se musi pouzivat tak aby to behalo rozumne na highendu aktualni doby,, udelat hru tak ze beha v 15fps na karte za 50tis neni umeni ale vrcholny amaterismus. kdyby to aspon byla naka revolucni grafika jako treba v Crysis 3 svy doby, to se ale o tyhle hre rici opravdu neda, nektery efekty jsou zde horsi nez v 5let+ starych hrach..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 12. 2023 11:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Stratossimo Přesně! Každá hra by měla mít nastavení grafiky ořezaný tak, aby s vypnutým DLSS na maximálním nastavení chodila na mainstreamových grafikách aspoň na plynulých 60 fps a na grafice za padesát to jelo ve 4K na 165!

Je nehorázný, že někdo z vývojářů dovolí hráčům ve hře nastavit takové detaily, že to aktuální karty nezvládnou bez DLSS! Správný vývojář zná limity současného hardwaru a nenabídne hráčům nic, co by mohlo jít za ně!

Prostě vrcholný amatérismus, profíci se poznají tak, že path tracing ve hrách nenabízejí!

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 12. 2023 12:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Stratossimo Mě nikdy nepřestane fascinovat ta vaše zvrácená logika, že být v Cyberpunku coby maximální nastavení Ultra, na kterém jede v nativním rozlišení ve 4K na RTX 4090 na 76 fps, byl by Cyberpunk ukázkou dobře odvedené a profesionální práce, protože by jel při maximálním nastavení na RTX 4090 na krásné snímkové frekvenci.

Ale protože tam jde zapnout i RT Overdrive, se kterým jede v nativním 4K bez DLSS jenom na 21 fps, jsou vývojáři Cyberpunku vrcholní amatéři. :D

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2023 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Adam Vágner (pctuning.cz) Myslim, ze vsetci vieme, ze ak by to bolo v RT naopak a pathtracing by takto zvladalo AMD, tak by sme od Stratosa a spol. citali o tom, aku ma AMD technologicku prevahu a taha vyvoj hier dopredu. Aj DLSS s Frame generation hatoval a s FSR 3 je to uz vlastne ok. Ked AMD zrovna krok s NV vo vykone v RT, pride k zmene nazoru aj u fanatikov ako Stratos. Klasicky.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 12. 2023 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Stratossimo zase meles hovadiny a ignorujes fakta a reknes jen co se ti hodi.Cyberpunk hraju v 3440x1440p na 5800x3d + rtx4090,detaily na max.zapunute dlss+fg,zapnuty pathtracing a jede to krasne plynule,prumer mam 150fps pri spotrebe gpu 330W.Kdy tohle zvladne nejaka amd karta ??

A co Avatar frontiers of Pandora,takova krasna grafika sponsored by amd,bundlujou to ke kartam a na koutecku ani zminka ? Chybi mi tvoje kecy,ze tu hru zaradis do sveho testlabu,ale asi se nehodi co,kdyz v tom amd karty dostavaji na prdel 😀

Nations112
Nations112
Level 4 Level 4
31. 12. 2023 16:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Adam Vágner (pctuning.cz) Já se divím, že tu na něj ještě máte nervy. Já třeba patřím mezi lidi, kteří momentálně preferujou u CPU i GPU AMD, ale to co předvádí stratos je komedie... 😀 Na jeho fanpage už to došlo tak daleko, že jakmile někdo začne tvrdit něco, co je proti jeho předsvědčení, tak tam rozdává bany jeden za druhým... My s kolegou už jsme ho chytli oba. Lidi už mu tam začínají dávat slušnou čočku a kdykoli tam příjdu se podívat, tak některé komentáře smazané... Profesionalita a nestrannost jak se patří! :D... A vám tady bude něco vyčítat... A to říkám jako jeho bývalý čtenář, ale co předvádí poslední rok, to se prostě nedá číst. To je takový druhý Obermaier a i ten se už dokonce zklidnil! :D

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2023 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Stratossimo starfield ti nejede ani na 60 fps v nativu vve 4k 7900 xtx a praisujes to ty nulko :D :D

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 1. 2024 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Adam Vágner (pctuning.cz) Všichni programátoři jsou podle Belky a Stacha líní a neschopní amatéři (pokud to tedy neladí zrovna do noty AMD), oni by určitě dokázali vytvořit úžasný optimalizovaný engine či SW a to ještě v řádu několika dnů 😁

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @papez007 Za 35 tisic si kupujes urcity vykon. Nie zaruku, ze kazdu hru das na maximalne detaily a v tvojich specifickych podmienkach (ako je pozadovanych 90FPS a to predpokladam, ze chces aj v minimach). Okrem toho Cyberpunk pouziva pathtracing, ktory je dost narocny na vykon. Musis sa proste rozhodnut, ci chces lepsiu grafiku alebo viac FPS. V tomto problem nevidim.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
29. 12. 2023 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @papez007 Ceny GPU obecně jsou bohužel smutná realita, ale jinak jsem si aktuálně na PC nainstalil Crysis (páč trocha té nostalgie) a jo, aktuální nižší střední to dává na 1200p s prstem v nose, ale kdysi to deptalo i tehdejší hiend... takže nic nového pod sluncem.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 12. 2023 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @papez007 U prvního Crysis jsem odehrál čtvrtku hry na 19 fps, protože jsem prostě nechtěl shazovat detaily.

A dnes je 90 fps na maximální kvalitu grafiky s DLSS na Quality „sotva rozdejchá hru“. ;-)

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
29. 12. 2023 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) díky moc i Chozemu, páč jsem si uvědomil, že by mohla být vánoční sleva na předražený Crysis 3 a taky že je 😁 už je to pár let co jsem ho pařil naposled ještě odněkud čornutého a těch 30éček co chtějí za 9hodin hraní na nejtěžší obt mi přišlo moc 😹

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) přesně, mě to dělalo kolem 25fps a bylo to hratelné díky skvěle postavenému enginu.

Jsou ale hry kde i u těch 60fps to přijde jako to Crysis kolem dvaceti...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 12. 2023 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mloveckyorigin Myslím, že je to vývoj a v dnešní době za ten lag může masivní post processing a to, že se kvůli dosažení kompromisu z hlediska výkonu a kvality spousta věcí řeší přes akumulaci dat do bufferů z více snímků.

V prvním Crysis to sice bylo rychlé, ale zase z toho ani náhodou nejde dostat to, co z moderních enginů. I dnes dokáží vývojáři udělat MMO FPS s minimálním input lagem, ale obvykle mají zase o to jednodušší nasvícení scény nebo efekty.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
30. 12. 2023 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) je to možné, bylo/je to časté hlavně u menších enginů, nejvíc se to projevuje když dojde na nějakou akci a spojené efekty, pak subjektivně těch 60 fps je takových "gumových".

Mimochodem, mohl by to řešit přechod části studií co vzdali vlastní na UE, ale mám obavu aby se ten trh enginů až příliš "nekonsolidoval". Už i mí oblíbení Croteam se Serious Sam sérií přešli u posledního dílu Talos Principle na UE5 (ostatně přechází i polští autoři Zaklínače).

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 00:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak RTX dělá hodně o tom žádná, a také podpora NV, Reflex funguje i na GTX 900, tedy 970/980 které jsou dodnes podporované, tedy v době kdy AMD odpálilo i mnohem mladší Polaris a i první RDNA to má nahnuté. Tady je vidět kdo si tu podporu může dovolit - ikdyž vzhledem ke konkurenci by se vůbec nemuseli snažit. Tolik k kultovním hláškám jistého garáž blogu kde "hráči NV vůbec nezajímají".

Ještě by to chtělo aby krom HL2 se nadšenci dali do RTX modu Doom 3, tam by to získalo úplně jiné grády díky tmavému kontrastnímu prostředí.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2023 16:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když CP vyšel, nebyla grafika nic moc. Hlavně nasvícení a stíny. Pohled na město byl děsně plochý. S raytracingem (DLSS 3.5, RayReconstruction ...) se ale situace neskonale zlepšila. Nyní musím říct, že CP vypadá parádně. Odrazy a stíny jsou na RTX 4070 úžasný. Dal jsem si celou hru znovu a byl to zážitek.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2023 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Oldass taky se na to chystam, hned jak vyjde 5000 řada :) musí to být pecka

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Oldass RT je tam od prvního dne. Nějak ti ten příběh nefunguje...

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni-1 😂další L do sbírky, koukám co příspěvěk to kravina

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni-1 ach boze, zase nic nechape, ako vzdy

Petr Sehnal
Petr Sehnal
Level 1 Level 1
28. 12. 2023 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za objektivní vysvětlení pocitu neplynulosti Cyberpunku (relativně vysoké input lagy). V posledním patchi podle mého názoru také výrazně vylepšili stabilitu framerate, v minulosti to hodně "pokuckávalo".

huby99
huby99
Level 25 Level 25
28. 12. 2023 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jsem se dočetl tak plynulý obraz s Frame Generation je od 120 fps a více a s monitorem 120Hz. Mám třeba 60hz monitor a dělá to vady, technologie je nepoužitelná.

Petr Sehnal
Petr Sehnal
Level 1 Level 1
28. 12. 2023 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 mám 120hz a používám na 80+ fps a dle mého názoru dobré na single player. Artefakty jsou místy znatelné ale hodně to v poslední době vylepšili.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
28. 12. 2023 17:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 Ano, většina lidí si naivně myslí, že to udělá z 30 FPS dvojásobek a že to bude super, ale jak u NVidie tak u AMD je jasně popsané, že to je pro vysoký framerate.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2023 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista uz ked zo 60 spravis 80-90 je to ok. samozrejme optimalne je zo 100 spravit 144. no z 30 na 60 by som si oci netrapil ani v native.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2023 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 no so 120fps /144fps je to pohodicka. no je cas aby si updatol monitor. presiel som zo samsung g5 3440x1440x165hz na g7 4k 144hz a i ked qhd bolo fajn, 4k je uplne super. ale pri oboch dlss 3,5 ziadne problemy. a je to sakra velky rozdiel ked prepnes qhd nativ na 4k dlss.

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @MuhahaMiro prechod zo 60hz 2560x1440 na 165hz 3440x1440 bol pocitovo najvacsi upgrade vobec, input lag uplne inde (stare ips HP 27" vs VA ASUS 34"). tie hry zrazu reagovali na moj vstup uplne inak, pre mna prakticky hned. neplávalo to všetko ako predtým. K tomuto ma doviedlo vyskusanie si rychlejsieho monitoru u kamosa :D ten rozdiel sa uz nedal doma dalej ignorovat :D

huby99
huby99
Level 25 Level 25
29. 12. 2023 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @MuhahaMiro mám 32´´ 3840x2160 60Hz, Hraji bud nativ 4K nebo 4K DLSS Quality. To DLSS lepší jak QHD ale pořád slabší jak Nativ. Hraji na RTX 4070. 60 FPS mi stačí ale FG prostě nefunguje při 60 hz. Je to i zmíněno u AlanWake 2 na YouTube na RTX 4090 ve 4K s FG něco jen přes 60 fps, hráč zmiňuje, že my obraz vidíme jinak než on a, že to není ono.

jiři koudelka
jiři koudelka
Level 0 Level 0
29. 12. 2023 13:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @huby99 preto som tiez kupoval 4k monitor rovno 144hz. pokial niesom nuteny nejdem pod 100-120fps. pokial to pc nedava, radsej znizit detaily.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @huby99 no 4k je super rozlisenie, ale tych 60hz je zalostne malo. preto som dlho cakal na 4k monitor, kym budu rozumne ceny. 300e tu behaju g7 28" 4k 144hz, co uz je celkom fajn. 32 som videl od 400e, ale staci mi mensi, o to je obraz ostrejsi. i ked uz davno som to mal prepojene so neo qled tv 120hz, monitor mam radsej , mensi obraz mi viac vyhovuje. mal som 4070 a vsetko v pohode. som ju nedavno predal za 600e hned ako boli iste 40xx super. zatial posluzi 3070ti za par e a potom kupim bud 4070super alebo 4070ti super. ale myslim ze obycajna 4070s bude stacit. mne dlss ani fg nevadi.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2023 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @matkas10 pravdu povediac druhy krat by som si asus va panel nekupil. mal som g5 oddysey 34 3440x1440x165, ale strasny ghosting ma ten va panel, celkovo vetsina va, jedine ked som mal 240hz g7 32, ta ghosting mala minimalny. teraz g7 s ips 4k144hz skoro ziaden ghosting. napriklad u diabla4 to bolo hodne neprijemne na g5

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2023 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DLSS, RayTracing, Frame Generation.... hádám, že tady v diskuzi bude brzo veselo 😁

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
28. 12. 2023 15:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Snad už tu byl a nic neříkal, nebo neměl slov. Nebo to možná byl někdo z army, protože mi chvíli po vydání zmizely z prémií dvě kačky. :D

A občas má ve zvyku diskutovat o článcích z PCT jen z bezpečí svého facebooku, kde má jistotu, že se diskuze bude ubírat podle jeho představ, tak uvidíme.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2023 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) uz ti dal palcek dole :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 12. 2023 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @MuhahaMiro Už tu byl zase. On na to snad má nějaký skript, je schopný mi dát dislike i za to, že napíšu, že jsem první Crysis hrál na 19 fps. :D

A to jsem tehdy měl Radeon X1950 Pro!

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
28. 12. 2023 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si pamatuji jak v den vydání to vyšlo na PS4, ale ta hra byla téměř nehratelná a grafika měla artefakty. Po letech to Poláci konečně dobře optimalizovali.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
29. 12. 2023 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @honza9800 Asi něco jako No Man´s Sky. Aktuálně moje nejoblíbenější hra. Buďme rádi, že se to vývojáři snaží opravit a vylepšit, narozdíl od Bethesdy, kde na to obvykle kálí a nechají to na modderech. U techto her jsem si zvyknul, že musím cca 2 roky počkat... :)

Mafian2771989
Mafian2771989
Level 38 Level 38
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2023 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela užitečnej článek po dlouhej době, i když já sem ze starý školy a těmhle tech. AI „upscalingů“ a generování snímků nepřicházim na chuť, ale koukam, že se problémy s inputlagem slibně řeší...

Reklama
Reklama