Zpět na článek

Diskuze: Domácí síťování: Pirátské vysílání – skutečný hardware

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

timens
timens
Level 1 Level 1
8. 8. 2019 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kurzové sázky - Tenis. Velmi spolehlivé informace.
www.nitexe.blogspot.cz

JaneCk
JaneCk
Level 20 Level 20
5. 8. 2019 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně zase nějaké IT porno od Petra s praktickou ukázkou :D . Díky za to..

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaneCk Myslis ne nejake OBR. onanije, resp. psychopztie, upronr nechapu proc v demokraticky myslici yemi tyto bytosto prezivaji,. nuc to neumemi jen skodit

Jako vazneO.Maiere. dej nam svobodu od svy K.S nazotu

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaneCk Díky :-)

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun Vzkutku moc hezká recenze, P.Šaroune, kůli vám jsem přepnul na cz diakritiku. Moc hezká recenze!

Pěkně válíš chlape!

Cyrus [SK]
Cyrus [SK]
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pod chladičem je čtyřjádrový procesor Intel Atom C2538, osazené jsou 2 GB DDR3 s možností rozšíření. Nepotřebujeme ohromný výkon, naopak čekáme solidní provedení, bezporuchový provoz, dlouhou výdrž a spolehlivost"

Dlouha vydrz a spolehlivost, yea sure....

https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/51367-nekolik-generaci-intel-atomu-predcasne-umira-ktere-a-proc?start=3

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cyrus [SK] Jen pro úplnost, na rozdíl od kolegy Zdenka, nemám Intel rád. Byl jsem jejich fanda až do doby i5-2500K, ale jak začali šulit vývoj (zlepšovala se jen grafika) a pod rozvaděč tepla začali patlat to bláto, dostal jsem pocit, že mě hrozně šulí. Nicméně, problémy může a občas má AMD, pak zase Intel. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Ano, tahle chyba Intelu byla škaredá.

V každém případě díky za přečtení :-)

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cyrus [SK] Dobrý den,

tento hardware už je nový a zmíněná chyba se ho netýká.

Petr

Ikk
Ikk
Level 8 Level 8
5. 8. 2019 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun V práci nám umřely 3 ks z 4 ks DS1515+, všechny kusy byly kupovaný v jedné várce a umřely v rozmezí 30 dní!!! Synology se k danému problému (umírající CPU) navíc postavilo čelem a i když už dané zařízení nebyly v záruce, tak bez potíží vyměnily za nové s již novými CPU. Takže za mě u Synology palec nahoru.

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Ikk: To znamena jen jedine, P. Šaroun je chclap co ma exp. no ne , diky P.Š.

Sumeper že PCT ma v záloze takovéto schopné lidi!

freferg
freferg
Level 12 Level 12
5. 8. 2019 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevíte prosím někdo jak propojit 2 synology, které jsou v jiných objektech. U jednoho Synology mám veřejnou IP.
Zkoušel jsem to skrz připojení vzdálené složky CIFS a i NFS. Ani jedno se mi nepovedlo. Nikde jsem se ani nedočetl, zda je potřeba k tomu přesměrovat ještě nějaké porty v routeru??? Podpora Synology mi neodpověděla.
Představuji si to tak, že si nastavím automatické zálohy některých složek z jednoho Synology do druhého.

Děkuji.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
10. 8. 2019 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@freferg Pouzivam na to Cloud Sync. Ac se to podle nazvu nezda, zadny server mimo nepotrebuje a umi p2p synchronizaci. Obousmerne. Synchronizuji takto 3 NASy popropojovane pres VPN.

zvavrik
zvavrik
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@freferg Nejjednodušší je asi VPN a rsync. Obojí se dá naklikat přímo v DSM. A ano asi bude potřeba "nějaké" porty přesměrovat.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@freferg Dobrý den,

to bude v jednom z příštích dílů, protože to řeší poměrně dost lidí. Asi ne úplně v příštím, protože bych to chtěl zpracovat celkem dobře.

Petr

roob
roob
Level 36 Level 36
5. 8. 2019 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@freferg co znamena prepojit? Napr. zalohujem jedno syno v meste A na ine syno v meste B cez hyper backup.. predpokladam, ze synchronizacia bude fungovat uplne rovnako...

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Mimochodem o HW se zde nezabývám, pac na P.Šarouna nemám, je to king dle recenzí. Klobouk dolů pane P.

Sislik
Sislik
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek dobrej, proti nemu nic nemam, ukazky mereni rychlosti jsou super :-)
Ale chybi mi tam dulezite doporuceni, ze pri dnesnich kapacitach disku se silne nedoporucuje stavet nove RAID 5 pole.

Je to z duvodu URE (unrecoverable read error rate) a vyskyt tuty chyby je prave nebezpecnej v pripade vypadku disku v RAID 5 poli, protoze s cim vetsim polem, tim je vyssi pravdepodobnost, ze dojde k chybe cteni behem rebuildu pole po vlozeni novyho disku.
V tom pripade jsou jen 2 moznosti - zachrana dat ve specializovany firme (nebude levna zalezitost) nebo se s datama rozloucit :-)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
6. 8. 2019 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sislik Prdlačky, riziko je pro RAID 1 i RAID 5 stejné, tedy RAID 1 i 5 tě ochrání proti výpadku jednoho HDD, rebuild RAID 1 a RAID 5 má na zbývající zdravé HDD stejný vliv, tedy musí se všechny celé přečíst. Že rebuild RAID 5,6 trvá dlouho na věci nic nemění, počet přečtených sektorů kvůli rebuildu je u RAID 1 i RAID 5 stejný. A závěrem: RAID tě nikdy nezbavovalo nutnost dělat zálohy.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 01:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Dobrý den, tak já se domnívám, že pisatel původního postu má pravdu. Přestavba RAID 1 trvá v řádu hodin. Tedy doba ohrožení je u RAID 1 kratší. Přestavba RAID 5 trvá významně déle. Jeden nečitelný sektor na RAID 1 znamená obvykle ztracený soubor/jeho část. Nečitelný sektor na RAID 5 je větší problém.

A samozřejmě máte pravdu, že RAID nás nezbavuje nutnost provádění záloh.

V každém případě si vážím každého názoru (byť s ním nemusím souhlasit) a konstruktivní diskuze!

Mimochodem, mám možnost výše uvedené vyzkoušet, ale nejsem si jistý, jestli by to zajímalo víc než jen nás tři 8)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
6. 8. 2019 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Petr Šaroun: Rebuild RAID 5 trvá oproti RAID 1 významně déle pouze na řadičích kde je něco shnilého. V obou případech rebuild znamená přečíst zbývající disky a jeden disk zapsat, výpočetní náročnost RAID 5 je v dnešních poměrech malá. Jeden nečitelný sektor v degraded state je na RAID 1 i na RAID 5 stejný problém, přijdete o stejný jeden sektor na filesystému.

Uznám argument, že na nějaké pochybné plečce z Číny trvá rebuild RAID 5 neskutečně dlouho, tudíž mnoho hodin jedete v degraded state a proto se na takové plečce RAID 5 nedoporučuje.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @rnb: Co argument, že s narůstající kapacitou a každým dalším diskem se zvyšuje pravděpodobnost vzniku URE?

U RAID 5 musíte přečíst dejme tomu tři disky * až 12TB?

rnb
rnb
Level 0 Level 0
6. 8. 2019 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Petr Šaroun: To samozřejmě zvyšuje, nicméně pokud mám tři HDD s MTBF 1 200 000 hodin, tak je to jednou za 400 000 hodin a to jsme tedy s pár hodinami rebuildu v klidu.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @rnb: To dává smysl. Tak teď se vám mě povedlo dost nahlodat :wink: :lol:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
7. 8. 2019 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Petr Šaroun: Ani ne, pravidelně zálohuji :-)

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
7. 8. 2019 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @rnb: A o tom to je :lol: :wink: :idea:

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sislik Požádám redakci o doplnění tohoto textu do článku:
_____________________________________
Upozornění:
Pro stavění pole RAID je doporučené používat disky k tomu určené, nikoliv běžné kancelářské disky.
Pokud na běžném kancelářském disku dojde k chybě, disk se může pokoušet stále dokola opakovat čtení a celé diskové pole by mohlo přestat odpovídat. Více se dozvíte v předchozím díle zde.
https://pctuning.tyden.cz/hardware/site-a-internet/52293-domaci-sitovani-disky-do-domacich-serveru-a-nas

Do RAID 5 doplnit:
Upozornění:
Při použití velkých disků trvá přestavba pole opravdu velmi dlouho, data mohou být poměrně dlouhou dobu ohrožená. Navíc, pokud při přestavbě dojde k chybě URE (Uncorrectable Read Error) tj. například se objeví nečitelný sektor na dalším z původních disků v RAID, může se pole vážně poškodit a dojít ke ztrátě dat.

Ikk
Ikk
Level 8 Level 8
6. 8. 2019 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun Pokud někdo má na NAS opravdu důležité data a ne jen fotky z dovolené a filmy z uloz.to, tak ví jak k tomu přistupovat a ví, že mít data na jednom místě je nebezpečné ze spousty důvodu. Když už se bavíme o Synology, tak Synology umí velmi jednoduše nakonfigurovat dvě a více zařízení do Clustru, které se v reálném čase plně zrcadlí. Umřel disk? OK v po ho nic se neděje. Poškozené zařízení odpojíme, ať se minimalizuje možnost dalšího selhání a začneme s rebuildem pole na Hot-Spare disk. Pokud není tak pošleme zprávu správci. Po dokončení všeho se dané zařízení opět připojí do clustru a to vše v reálném čase aniž by uživatel cokoliv zpozoroval. Ano souhlasím, že dát domů >40k kč jen za NAS bez disku je nereálné. U firemních nasazení se již bavíme v cenách nových aut. Ale každý by měl vědět jak moc si cení své data.

K RAID5, normále ho používáme, čas obnovy RAID1 vs. 5 na solidním (např. již zde řešené Synology) zařízení je stejný.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
5. 8. 2019 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sislik Dobrý den,

děkuji, velmi dobrá připomínka!

Nějak to sesumarizuji a do článku přidám.

Mám tu XY různých řadičů od PERC po ARECA a na pole jsem se chtěl zaměřit později, tyto testy jsem udělal jen tak "By-the-Way" a dokonce jen s disky, které tam mám :-( Moderní firemní 8 TB plotnové disky poskytují až 240 MB/s, chtělo by to otestovat s nimi. Bez nich je to stejně jen orientační. Bohužel mi je nikdo nedá.

Petr

drnoha
drnoha
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím a pozdravuji!

Děkuji za zajímavý článek, sám mám doma DS918+ a momentálně 2x 10 TB IronWolf disky v SHR (s dvěma disky režim Raid 1).

Řeším ale, jak co nejlépe celé NAS zálohovat. Nechci kupovat druhé 4 diskové NAS a dělat kopii 1:1, více mi vyhovuje zálohování na externí USB uložiště, byť i za cenu, že to musím dělat ručně.

Mám doma 2x 5 TB externí disk a co bych potřeboval poradit je, zda existuje na Synology nějaký software, který je schopen udělat zálohu všech dat s tím, že je tato záloha rozdělována na X menších disků, čili zaplní se 1x disk, NAS vyzve k připojení disku 2, zálohuje na něj, pokud dojde místo i zde, požádá o disk 3, atd.

Děkuji.

roob
roob
Level 36 Level 36
6. 8. 2019 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drnoha nemusis to robit rucne, normlane 1x10TB (pripadne vacsi koli verziam) externy USB disk a hyperbackup. Problem je pri poziari/kradezi.

drnoha
drnoha
Level 1 Level 1
7. 8. 2019 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Tohle bude fungovat do okamžiku, kdy přidám do NAS další disk, kapacita raid pole tak bude 20 TB a jeden 20TB disk neseženu, takže to musím rozdělovat na více disků.

roob
roob
Level 36 Level 36
7. 8. 2019 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @drnoha: ak mas 2 USB, mozes napojit 2x externy disk a niektore data zalohovat tam, ine tam. Ale to je uz blbost, kup druhy NAS iba na zalohy.

kernel
kernel
Level 1 Level 1
7. 8. 2019 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @drnoha: Ono taky zalezi kolik tech dat mate. Ja pouzivam Nextcloud instalovany na Linuxovem home serveru. Nektere adresare synchronizuji s desktop PC a jednou mesicne kopiruji jeste bokem.
Synology funkci cloudu a synchronizacnich klientu urcite take ma. Pak mi nevadi kdyz umre disk na serveru, mam je i jinde.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drnoha Dobrý den, na to se podíváme také v rámci zálohování.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LivingLegend Ano, máte samozřejmě pravdu, dokonce jsou i 58U, které se uchytí do stropu.

Výšku 48U považuji za maximální nejběžnější, proto jsem to napsal takhle.

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ze takovej navod mate radi, je to technicky, ale proti tomu co musej umet zdravotni sestry, je to kabaret o nicem. no a ajtak ma 50+, zdravotni sestra ma 30+ a pak mi rikejte ze penize odrazi hodnotu prace.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
8. 8. 2019 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody Ajťák má 50+? No, jak kde. :wink:

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
6. 8. 2019 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody nic ji nebrání se to naučit zaplaví se trh profesionály a klesna tak i cena práce ..

btw kolik vydělá práce sestry a kolik vydělá práce nějakého IT specialisty (když už jsme u těch hodnot práce)

ano souhlasím, že mzdy některch profesí jsou velmi bídné a jsou společensky hodnotné ..

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
6. 8. 2019 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody jinak prima navvod a davam + , ale az budu umirat tak mi to bude platny jak zimnik.

Jakub Holeček
Jakub Holeček
Level 1 Level 1
7. 8. 2019 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel jinak pěkné levné úložiště je degradováno absencí druhého zdroje, alespoň jako option.
Ale pro data jednorázové potřeby proč ne.

wattar
wattar
Level 6 Level 6
8. 8. 2019 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RS818+ za 25 tis? Proč, když si můžu pořídit o 10 "klacků" levnější TS-431XeU od Qnapu, který má navíc 10Gb v základu ;)
Z dlouhodobého hlediska Synology prostě nechci používat, protože vzhledem k jejich konkurenci oni jednoduše neumí nabídnout výkonný HW za dobrou cenu, což zmíněný Qnap umí. Ještě potřebuji používat i tiering, nebo NAS s AMD procákem, což u Synology taky nejde :(
Připadá mi, jako by jim kdysi ujel vlak a nemůžou ho dohnat.

Reklama
Reklama