Zpět na článek

Diskuze: Domácí síťování: Server 12 jader a 72 GB RAM do 5000 Kč

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

_havran_
_havran_
Level 0 Level 0
12. 8. 2019 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybych nosil klobouk, smeknu ho. Výborná práce.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_havran_ Dobrý den,

díky :-)

Pochvala vždy potěší.

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bude to zrat jak protrzeny. Proto jsem radsi o podobnym levnym nakupu prestal uvazovat a za podony penize koupil "bezny" PC + pouzity PCIe RAID radic (vcetne RAM cache a BBU).
Disky se nevypinaji - mam v podstate nonstop diskovou aktivitu, i kdyz nizkou - a pokud si PC jen tak tise bezi a nedela nic narocnyho, je idle odber kolem 50W (4 x 3.5HDD) se vsim vsudy - peak odber co jsem zaznamenal je asi 90W.
Ano, nemam 10Gbit (ale na nej nemam ani sit) a moje disky - byt jsou pomalejsi - 1Gbit dokazi saturovat.

Ta beruska v clanku bude mit idle odber tak 110-120W minimalne - peak nevim...odhaduju 200W minimum. Nezda se to moc na ty koniky pod kapotou, ale 50W vs 100W je ~1900CZK rocne na elektrice.
Takze na obcasny hrani je G6 apod. urcite bozi, ale nechat to doma bezet 24/7 bych asi nechtel.
Ale tesim se na dalsi clanky. :wink:

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N_o_c_l_a_f Dobrý den,

ohledně spotřeby, v idle mi to ukazuje 90W, pokud ho nechám dělat něco namáhavějšího, lehce to vyskočí na 150W a s CPU burn se dostanu na/nad 300W.
(Otázka je, jak moc přesně ten měřák z Lídlu měří.)

Pokud má někdo notebook s raněnou dvoujádrovou potvorou, může to pro něj být zajímavá a levná alternativa pro vývoj.

Pro provoz 24/7 jsou samozřejmě úplně jiné, mnohem lepší alternativy. Tento server je v noci slyšet i přes zavřené dveře.

A každopádně díky za přečtení :-)

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 8. 2019 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun to je hodně dobrá spotřeba. Já mám server postavený na i3-4130T, P9D-C/4L
s C224 chipsetem, osazeno 16GB DDR3 ECC unbuffered, 1x SSD, 3x3,5" HDD/SW RAID5 a žere mi to v idle kolem 35W, v burnu kolem 90.
10Gbit síť tam nemám, prozatím stačil teaming na onboard síťovkách.
Jedu na tom nonstop.

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun OK, to +- sedi, ja pocital s 4 HDD jako mam ja, ale vam tam bezi jen 2 SSD.
Nicmene load 150W je peknej. Skoro az podezrele peknej, vzdyt kazdej ten Xeon ma TDP 95W. To mi nejak nestymuje. :D

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @N_o_c_l_a_f: Doplnění: Tím něčím namáhavějším jsem myslel spustit čtyři nebo pět virtuálů, každý se čtyřmi virtuálními CPU a 8 GB paměti a pak tam něco blbnu.

Na druhou stranu, reálně, naplno vždy pracuje nanejvýš jeden virtuál. Většina procesorů nejspíš chrápe. U DB je zase problém v tom, že sice potřebuji spoustu paměti, ale většina jobů jede (odhadem) jen na jednom vláknu.

Taky jsem to mohl nějak proměřit, ale tohle je hučící potvora. Podle mě jde o to, aby člověk rychle dokončil práci, takže o 100W více nebo méně, je v podstatě jedno.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @N_o_c_l_a_f: Odhaduji, že to je velkým počtem jader. Zatížit všech dvanáct je kumšt. Podle mě ten druhý procesor spíš chrní a snaží se jen ten jeden.

Nejspíš to jde ruku v ruce s kombinací s nastaveným profilem napájení, mám to vedle sebe, tak to mám nastavené na "ticho", aby mě to náhodou nevcuclo :lol:

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N_o_c_l_a_f jako vzane? 1900 rocne na elektrice je problem? kolik utratis za pivo pripadne cigara, drogy nebo taxiky za mesic, ty skudlile :)

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody Dobrý den,

osobně, pro provoz 24/7 bych to určitě nedoporučoval.

Já podobné mašiny využívám pro:
* testování, mám na tom VMware a zkouším různé věci

* když potřebuji pracovat s větší DB, protože pokud se celá DB vejde do paměti a vypnout se bezpečnostní funkce, jako zápis po každém inzertu, chová se to geniálně svižně (chce to vědět, co člověk dělá)

Za pár kaček zapnete chroustalku, uděláte potřebou práci a pak jí zase vypnete. Určitě to není něco, co by mělo jet celý den. V noci bývá server skutečně dost slyšet.

Plus...samozřejmě, ty finance jsou také důležité ;-)

Petr

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody @Petr Šaroun: tak ho dam do spajzu nebo nekam kde ho neslysim a tech par kacek mi prijde fakt smesnych, to je rozdil ceny 4 lahvi coca coly mesicne :)

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody @goodbody: Ja mam v rohu satny zamykatelny rack a satna ma svoje vlastni soupaci dvere.
A kdyz jsem tam mel predchozi hlucnejsi (=3 vetraky v casu) PC, tak to bylo v noci slyset. Jednoduse proto, ze nocni byt nedovoli hluk ktery by klidne prosel jinde.

A co se tyce penez. Radsi budu mit ty 4 koly mesicne, nez vyhazovat ty samy penize do kose na elektrice. Zvlast kdyz na ten 24/7 provoz mi ta uspornejsi varianta poslouzi stejne dobre a k tomu bude i tissi.

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody @N_o_c_l_a_f: no a o kolik te bude stat ta tissi varianta se STEJNYM vykonem a stejnou RAM vic? :) to bude vic nez 41 koly za mesic.

roob
roob
Level 36 Level 36
12. 8. 2019 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ako zaujimavost, ok.. prakticke vyuzitie nula cela nula nula. Spotreba bude astronomicka, a je to pomalsie jak ryzen 3600. Plus sa to moze zajtra pokazit, takze vela snahy bez zaruky. A proliant domov? Naposledy ked som instaloval windows na 6000€ proliant, tak som skoro zinfarktoval, nechcelo poznat disky, az nakoniec z usb cdromky to slo, zo sata vstavanej nie.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
14. 8. 2019 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob No nevím, na Proliantu je instalace windows i jiných OS díky intelligent provisioning práce pro opičku.

roob
roob
Level 36 Level 36
14. 8. 2019 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos vybalim windows server cd z krabice. Vlozm do cdromky v servri, nabootujem. Nieje disk (raid5 zo 4 diskov). Ok, stahujem ovladac, nacitam ovladac nieje disk. Ok, stahujem iny ovladac... nic nejde. Pre opicku.. V zufalstve urobim nelogicky krok, dam do USB externu cdromku, nabootujem, disk zrazu je, vsetko ok.

roob
roob
Level 36 Level 36
12. 8. 2019 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob a yo.. u nas na bazosi 8GB DDR3 ECC 89€ kus, to kto predava za 8€(200 korun)?

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Tenhle server papa Registered, predpokladam ze za tech 89€ jsou unregistered.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
12. 8. 2019 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Tvl takovou masinu na domaci zvejkani, to jako fakt :-D ? Na nejaky Nasko nebo maly server bohate staci ITX deska s J1900 nebo necim podobnym co ma kolem 10w a vykon pomerne slusny, fakt nedavam na co by nekdo doma potreboval 12core stroj..

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
12. 8. 2019 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Maxik: Taktez 10 Gbit doma moc nechapu, to ma tak 1 clovek z 1000 kdovi jestli a je dost diskutabilni jestli to ma proto ze to potrebuje a setri to cas pri praci.

roob
roob
Level 36 Level 36
12. 8. 2019 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Maxik: 10Gbit vyuzijes ak strihas video.. viem si predstavit niekoho co napr. nahrava svadby, to moze byt jednotlivec a "kancelariu" ma doma. Tak si kupi riadne velky NAS a nemusi potom surove video kopirovat hore dole, ale edituje priamo cez LAN. Tak isto tento server na hry nevyuzijes, to je tuk tuk na celo... ak potrebujes virtualizovat par pocitacov, tak to moze byt to prave, ale zas su pomale tie xeony uz na dnes..

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Dobrý den,

paměti 8 GB ECC kus na Aliexpressu za 15$, dokonce je v článku i odkaz (několik odkazů).

Jsou firmy, které to kupují z Číny a prodávají to tu na nehorázné ceny, pak je na vás, jestli to budete akceptovat.

Ad 10 Gb síť, když ukazuji jetý server, tak ho ukážu i s originální HP síťovou kartou, hlavně když stojí 500,- Kč.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
12. 8. 2019 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: jj je to stare pomale a zrave.. navic kdo potrebuje hodne dat nemusi to nutne honit pres lan na nasko ale neni problem mit 10tky TB v PC., pripadne jen zalohovat na nas kde uz delsi trvani zalohovani nevadi. Proste na doma je tohle uplnej nesmysl, tak mozna pro ajtaka kterej nema co delat po praci a chce si hrat.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Maxik: Dobrý den,

ano, je to hračka pro ajťáka.

Případně pro vývojáře, který má pracovní notebook a programuje. Ohromná paměť je pro práci s databází neocenitelná.

Ve chvíli, kdy se celá databáze vejde do paměti, je to úplně jiný zážitek.

Dále byste nevěřil, jak svižný je na tom třeba střih videa, jen se musí zapnout několik optimalizací Windows, aby se zvýšil poměr cache. Dvanáct jader a hromada paměti ... to v určitých případech natrhne prdel i Ryzen 1700X s 16 GB RAM (osobně vyzkoušeno).

Těch scénářů, kdy to dokáže odvést neuvěřitelnou práci, je samozřejmě mnohem víc. No a nikomu to nenutím. No a není lepší článek o serveru než sto dvacátý první článek o myši? :D

Každopádně díky za přečtení :wink:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
13. 8. 2019 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Petr Šaroun: Klídek, naivka ještě v životě neviděl tripple nebo quad nebo six channel, dual socket a write-back RAID řadič se SAS HDD. Ten kdo to poznal to adekvátně označuje jako úplně jiný zážitek :lol:

CalebCox
CalebCox
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @rnb: Mno nastesti jsem z "onainie" nad HW vyrostl... je to jen budouci kus elektrosrotu, jako zde popisovany server.

Stale mi doma strasi neco obdobneho, postavene na Supermicro desce tusim s Xeonem L5630, puvodne tam bylo nejaky X57xx, 48GB RAM, 4xLAN(+dedikovana pro management), onboard 2-kanal SAS radic (LSI-1068E), v Intel tower kejsu, Delta zdroj, nejake ty SAS disky...

No a je to dlouhodobe vyple, jelikoz jen aktivni IPMI (management) znamena odber cca 10W, v idle standardne prez 100W... po roce behu 24/7 prislo vyuctovani a server jsem bez milosti vypnul a nahradil podstatne uspornejsim zelezem na 24/7 beh.

Po procteni clanku jsem chvili koketoval s myslenkou dokoupit dvojnasobek ram a dve 6-jadrova CPU... ale nastesti me to uz zase preslo :D

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 8. 2019 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @CalebCox: Pokud je pro Vás problém 100 W v idle, zjevně nejste cílová skupina ...

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
14. 8. 2019 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @CalebCox: jj, přesně to je jeden z důvodů, proč se dnes konverguje do virtualizace a zároveň se upgraduje na poslední verze železa.

Když jsem naposledy upgradoval naši serverovnu, snížil jsem odběr jen serverů z 10kW (špičkově 15kW) na 5 (provozní špička je pak okolo 8-9kW). To se při těch cenách za elektřinu (včetně chlazení, na to je důležité nezapomínat, každá desetitisícovka BTU stojí firmy ročně docela hodně peněz) vyplatí upgrade i dřív, než za 5 let.

roob
roob
Level 36 Level 36
12. 8. 2019 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob a to je nic, nemozes tam dat normalne disky, lebo server predavaju bez ramika na hdd.. takze treba 3x predrazene HP disky kupovat. Na 2,5" SSD ani neexistuje ramik, tak som to tam prichytil zdrhovacou pasko, nebude mi nejake HP diktovat aky disk mam davat do 6000€ servra kwa!

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Dobrý den,

v serveru JSOU NAPROSTO NORMÁLNÍ DISKY :idea: . Nic spešl od HP. Můžete používat jak SAS tak i SATA disky. Tyto řadiče provozuji roky a originální disky používám pouze do ÚPLNĚ NOVÝCH serverů, které jsou ještě pod maintenance.

Mimochodem, P400 resp. P410ka je báječný řadič i do stolního pecka. Nikdy jsem se s žádnou NEkompatibilitou nesetkal.

Rád bych uvedl na pravou míru celý problém s disky s HP.

Pokud do serveru HP, ale i DELL použijete disk, který nebyl výrobcem testován, nemáte zaručenou kompatibilitu. Tj. nikdo nezkoumal, jestli třeba v RAID5 se pole nedostane do stavu, do kterého by se určitě dostat nemělo.

Samozřejmě nedokážu vyloučit, že v nějaké zemi má HP licenční podmínky nastavené tak, že to nesmíte udělat.

Do serverů DELL jsem přidal desítky disků, které nebyly výrobcem schválené, ovšem tyto disky nebyly nikdy zapojené do RAID 5, buď se jednalo o samostatné disky pro zálohy, nebo šlo o disky do RAID 10. Nebyla na to ani jedna reklamace.

Každopádně díky za přečtení.

:-)

kleofas
kleofas
Level 1 Level 1
15. 8. 2019 01:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Petr Šaroun: Zdravím, s těmi disky to není tak docela pravda, doporučuji navštívit stránku http://dascomputerconsultants.com/HPCompaqServerDrives.htm, kde je tabulka kompatibilních a nekompatibilních disků. Ta nekompatibilita sice nespočívá v tom, že by server disk nerozeznal, normálně se detekuje a pracuje. Problém spočívá v tom, že server chybně detekuje teplotu disku ze SMART a zvýší rychlost ventilátorů na maximum, protože si myslí, že se přehřívají.

No a na shánění rámečků se mi líbí czechserver, ale když, tak bereme rámečky i s disky, cena bez disku 303,- s diskem 378,- není co řešit.

roob
roob
Level 36 Level 36
12. 8. 2019 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Petr Šaroun: jasne ze su "normalne" len ked kupis novy server, tak nemozes kupit 2TB disk v alze za 80, lebo ho nemas ako vopchat dnu. Pozeral som fotky, to SSD co pisem vyssie som daval do dellu nie hp.. pointa ale ostava.

gck23
gck23
Level 25 Level 25
13. 8. 2019 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Záleží, co máš za server, my jsme pro small business zákazníky bežně cpaly serverový intel S4510 místo 4x dražších originálních ssd. Jediný, co řve je management.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Já si ten krok od HP/DELL vykládám jinak.

Například Apple znepříjemňuje život těm, kteří si koupí neoriginální baterku.
(Těm se zobrazuje otravná hláška.)

Tady HP i Dell, v tomhle jsou stejní, vlastně říkají. Tady je disk, ve kterém je firmware, KTERÝ NAŠI TECHNICI DO ZBLBNUTÍ TESTOVALI A KTERÝ 100% FUNGUJE. Pokud použijete tento, neměli byste mít žádný problém. Navíc, jak budeme aktualizovat firmware řadiče, opět tyto disky znovu a znovu otestujeme, abychom vám náhodou nedodali firmware, aby vám spadlo pole.

...a dodávají: Pokud si tam dáte vlastní disk, no tak vám samozřejmě neručíme za nic no....

Zvýšená cena disku pokrývá náklady na testování všech firmwarů s tímto typem disku.

A proč jsou originální disky HP/DELL značené nálepkou HP/DELL?

No protože se sice jedná o hardware WD/Seagate/Hitachi, ale s firmwarem, který nezpůsobí žádný problém.

Tak to chápu já, tak to říkali na školení a nevidím v tom nic záporného. Naopak nás ujistili, že není problém použít v serveru jiný disk, ale že se máme vyhnout komplexním diskovým polím.

Skutečně, mně osobně to nepřijde tak hrozné, naopak se mi zdá, že se výrobce snaží dodávat dobré firmwary.

Ale váš názor respektuji. Mimo to, argumentujete věcně. ...a bohužel, ani jeden z nás s tím nic nenadělá no :lol:

roob
roob
Level 36 Level 36
12. 8. 2019 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Petr Šaroun: to by som bral, pokial by predavali zvlast aj ramik... nepredavaju. Takze prvy disk musi byt od nich, potom ked sa pokazi uz mozem kupit hociaky. A ano, narobime :) nekupime server hp/dell ;) V mojom pripade som chvilu zvazoval maly proliant gen10 s opteronom.. ale len chvilu, potom som kupil jazdenu i5ku, dosku, 16ramky, 1TB disk a bednu som zobral z vyradeneho PC a mam ubiquiti NVR na ubuntu a velka spokojnost. A este to bolo aj lacnejsie.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
13. 8. 2019 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Blbost. Ty rámečky jsem normálně kupoval zvlášť. Podle mě jich na Ebay bude hafo...

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 8. 2019 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Tak třeba HP mě naštvali, když přestali do těch jejich mikroserverů, konkrétně (HPE ProLiant MicroServer Gen10), dávat iLO tedy vzdálenou správu. Najednou to je jen předražený pecko s dvoujádrovým procesorem .... :confused:

Co to jako je, dvě jádra? Bez iLO?

Klidně by to mohl být čtyřjádrový procesor a dvě jádra vypínat, to se dá nastavit v power managementu.

Myslím, že jste udělal dobře, že jste si to poskládal. :wink:

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 8. 2019 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @cursedslayer: ty ako sukromnik si ich kup kde chces, my sme normalna pc predajna a kupujeme od nasich dodavatelov = eu velkoskladov.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
13. 8. 2019 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @cursedslayer: Dobrý den,

ano, rámečky se dají běžně sehnat.

Petr

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
12. 8. 2019 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Petr Šaroun: to roob:

Ano samostatne ramiky oficialne nekupis ale cez napr. eaby ich kupis bez problemov. Tak isto kupis aj redukciu na 2.5 SSD/HDD.
Kupoval som to tak do svojich serverov.

K clanku - osobne by som isiel do novsej verzie so Sandy/Ivy Bridge CPU. Menej zeru, su tichsie, vykon lepsi... Je to citelny skok.

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 8. 2019 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: a oficialny distributor na Sk mi naozaj tie ramiky predat nechcel, takze si nechajte tie vase minusy.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Já Vám žádný mínusy nedávám, nemůžete vědět všechno. Ale očividně je poptávka, tak nevidím důvod to neprodávat jen proto, že to Váš distributor čert ví proč neumí nikde sehnat (nebo nechce, nebo to má zakázané atd...).
Koupím z aliexpressu/ebay a zákazníkovi řeknu že to není originál ale replika. šmitec. Pokud originál stojí 2k+ a replika 200-300kč a zákazník jich do serveru potřebuje třeba 10ks, už si to hodně rozmyslí, obzvlášť, když na tom rámečku fakt nic není...

roob
roob
Level 36 Level 36
14. 8. 2019 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @cursedslayer: zakaznik ktory da 6000€ na dvojprocesorovy server nebude setrit a hlavne cakat na ramceky z aliexpresu ale kupi si original, lebo ktomu ma kupeny aj nejaky NBD aleboco. V delli sa mu vys*ru reklamovat jeho disky z alzy. Ci?

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
15. 8. 2019 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Ramceky nikto z velkych vyrobcov serverov samostatne nepredava. Preco, tak to je skoda rozpravat. Redukcie na 2.5 disky predavaju. Priamo od Dellu sme raz kupovali redukcie. Samozrjeme predrazene za kus plechu.

Duncan66
Duncan66
Level 1 Level 1
13. 8. 2019 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den,
děkuji za skvělý článek a skvělý nápad.
Taky děkuji za připomenutí a poukázání na to, že i pomalu dekádu staré "železo" dokáže za řádově menší peníze i dnes předvést velmi podobný výkon v mnoha činnostech, jako nejnovější stroje.

Měl bych dotaz. Předpokládám, že doma nemáte box na racky a v něm třeba dvacet takových mašin a tak by mě zajímalo, zda by byly reálné uprávy, aby se to dalo chladit něčím tišším, protože ty "originální" větráky, to je tedy hukot....

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 8. 2019 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duncan66 pokud bych přestavoval servery na tišší domácí provedení, tak zvolím asi vodníka na chlazení CPU + pomaloběžné ventilátory na ovívání VRM, ať se neupeče deska. Možná by bylo vhodné ovívat i karty, ty mohou také počítat s nějakým airflow. Největším problémem bych ale viděl nutnost udělat (koupit?) emulátory ventilátorů. Servery si tohle dost hlídají a pokud nejsou zapojené, nebo nedosáhnou požadovaných otáček, tak nenaběhnou.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
13. 8. 2019 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx Dobrý den,

emulátor ventilátoru je skutečně nutné udělat a dělají se. Mimo to, vyndavat to z původní skříně není dobrý nápad i kvůli tomu, že server nemusí naběhnout kvůli chybějícímu přednímu panelu, což je opruz, ale je to tak.

Pro úpravu je lepší varianta Tower, řada serverů se ve variantě tower prodává, na úpravu jsou mnohem lepší.
V těch skříních bývá i dost místa, takže se tam vodní chlazení krásně vejde, plus jsou výrazně tišší by default.

Předělat server 2U na něco jiného bude dost výzva. Rozhodně by to stálo za zdokumentování a článek. Už jednou jsem se do toho pouštěl, no znova to dělat nebudu :lol:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
13. 8. 2019 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duncan66 Rozhodně nikoliv v původním chassis a úprava se nevyplatí. Servery prostě nejsou vhodné do pokojíčku.

Shaquille
Shaquille
Level 1 Level 1
13. 8. 2019 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim,
mam tady nejake starsi servery na prodej presne na tyto ucely.
Kdyby byl zajem, poslete mi SZ na foru, domluvime se.
Jsem z Prahy.
z lepsich mam ted treba
HPE ProLiant DL120 Gen9

Intel Xeon E5-2603 v3 6C
8GB DDR4 RDIMM
4x 3.5" hot plug
2x GLAN

mukl
mukl
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, mam dotaz. Lze vyuzit tento server k lepsimu online streamu ?
dekuji

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mukl za tuhle cenu co ti dal Peta, urcite!

jen si staci poradne precist recenzi!

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: kalibr Pane!

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@V_pro Zase odpovi, sam sobe, nekde na cznews zaznelo, 'pravil predstavitel Japonska! Korejcum se nesmi clovek otacet zady, hned vam vrazi kudlu do zad!'

O ceskych panacku to plati to same!

Swiso
Swiso
Level 0 Level 0
14. 8. 2019 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc díky za velmi zajímavý článek! Nejen tento, ale i vaše ostatní články jsou přesně to, co je hodno PC tuningu. Články jsou plné zkušeností, rad a hlavně osobního postoje. Velmi dobré, velmi pěkné. Těším se na vaše další články!

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
14. 8. 2019 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K té BBU na řadiči: řadič bez BBU funguje defaultně ve writethrough režimu (tj. čtení se cachuje, zápis nikoli), pokud je BBU přítomna, mění se na writeback (tj. cachuje se i zápis). Dá se to vynutit v BIOSu řadiče, pokud má člověk koule, nebo nedůležitá data, nebo ultraspolehlivou UPSku a víru v spolehlivou redundanci PSU.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt Dobrý den,

to jsem si také myslel, zní to totiž logicky, ale ... poněkud se mi to nepotvrdilo. Resp. nedokážu jednoznačně říct, kdo z nás má pravdu. Možná máme pravdu oba a záleží na použitém systému Windows/Debian.

Petr

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
15. 8. 2019 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun No tak já to mám ověřeno se starou dobrou Netfinity7100, na které mi kdysi BBU klekla a ten impakt byl docela měřitelný. Vynucená změna na writeback v BIOSu řadiče (tehdy ještě Adaptec) znamenala návrat zpět.

Je ovšem možné, že dnešní iterace RAID řadičů pouštějí ke kontrole více operační systém a přiznávám, že mě nikdy nenapadlo s tím moc experimentovat, protože všechny řadiče mám s BBU (a navíc jich už moc není - jen pár vyšších PERCů, protože SAN a servery jsou běžně bez disků)

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vente si, ze cchcete rozjet nejakej projekt na internetu, aplikaci etc. konektivitu mate a potrebujete server co utahne aspon nejakej load v radu stovek/tisicu useru (nez to posunete na vysssi level)

takze db cela v pameti a k tomu 12/24 jader je dobrej start a za pakatel.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody Přesně tak, za ty prašule to není špatná hračka :-)

Není to špatné ani jako vývojový server pro samostatného programátora, kterého prudí, že musí běžet na omezeném virtuálu. Znám tak ochotné ajťáky, kterým když programátor řekne, že pro svůj virtuál potřebuje 50-60 GB RAM, začnou se chovat jako ňoumové. Čas programátora je drahý, jiného prostě nebaví čekat, až se někde něco uklohní na "ve firmě průměrném virtuálu s 4 GB ram a 3x CPU".

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 8. 2019 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun Vývojář má mít osobní pracovní stanici s i7 nebo i9 6 nebo 8 jader a 64 GB RAM. Náklady na ni jsou při dnešních platech vývojářů akceptovatelné a hlavně vyjde levněji než virtuál na serveru s Xeonem.

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun ja sejich jako ajtak zastanu, voni nejsou noumove, ale 50-60gb ram stoji tolik zee by sef nemel premie a misto stavby domaciho pivovaru, dovoleny pro zenu aby neprudila a par karatu pro milenku by musel koupit nejaky ram - coz ani nevi na co to je :)

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun tak to je, ja uz jsem si v praci pozadal o budget :)

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @rnb: Dobrý den,

teorie dobrá, ale znám překvapivě mnoho vývojářů, kteří mají/musí mít pracovní notebook. A například PHPkáři zdaleka nejsou tak placeni jako třeba profíci C#/Java. Pak tu jsou i další důvody, jako je třeba reinstalace lokální mašiny.

V bohaté Pražské firmě si řeknete o nový server za sto hadrů a služebáka k tomu, pokud to dobře podáte, dostanete k tomu ještě thajskou masáž plus dvacet litrů odměnu za dobrý nápad. Bohužel, ne všechny firmy jsou bohaté a ne všechny firmy v Praze.

Ovšem, souhlasím s vámi, že v ideálním světě by to tak mělo fungovat. Ale těch věcí, které by se v ideálním světě neměly... :confused:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 8. 2019 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @goodbody: 4x16 GB stojí 7500 Kč i s DPH, Váš šéf má nějaké malé prémie :idea:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
15. 8. 2019 04:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Petr Šaroun: No a já znám spoustu vývojářů, co se pokorně vrátilo k desktopu, protože žádný notebook nemůže nabídnout srovnatelný komfort moci testovat si vše u sebe lokálně.

Avšak ani pro vývojáře s notebookem není třeba živit plnotučný server pro vývoj, na standardní mašině s opakuji i7/i9 a 64 GB RAM se nepochybně dají rozjet virtuály s 50 GB RAM a dá se to zaplatit bezproblémově.

vojacekr
vojacekr
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek je skvely a to uz je co rict, kdyz uz jsem ho pochopil i ja, jen byl kratky. Nechystate se vydat nahodou nejakou knihu? Dobre se to cte a clovek se spoustu veci nauci. Dekuju.

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojacekr jsem pro knihu rozhodne

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
14. 8. 2019 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody Díky, knih jsem napsal celou řadu, ovšem ne o IT :lol: a vydat je taky nemůžu, Kulhánkovský styl by byl pro mnoho lidí dost těžko stravitelný. :lol:

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
16. 8. 2019 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody @Petr Šaroun: A muzes dat neco na odkaz: by to y P.S.(Díky, knih jsem napsal celou řadu, ovšem ne o IT a vydat je taky nemůžu, Kulhánkovský styl by byl pro mnoho lidí dost těžko stravitelný. )

greybear
greybear
Level 1 Level 1
20. 8. 2019 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody @V_pro: Ja myslím že práve Kulhánek a Kotleta sú snáď najlepšie predávaní cz sf autori, takže hardcore styl je in.

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
16. 8. 2019 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody @V_pro: Jo, hm.. promin Peto :) jsem svine, nj. zivot nauci

V_pro
V_pro
Level 1 Level 1
16. 8. 2019 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody @V_pro: Psychopatie:

léčba:

muzikoterapie – léčba hudbou
arteterapie – léčba malováním
hipoterapie – jízdy na koni pro malé děti
canisterapie – hra se psy pro děti

v širším smyslu zastaralý termín pro dnešní pojemporucha osobnosti obecně, což kromě antisociální poruchy může zahrnovat i lehčí formy, jako například narcistickou, histriónskou, paranoidní, schizoidní, anankastickou, vyhýbavou, závislou nebo hraniční osobnost

prevzato z Wiki

Viking7
Viking7
Level 1 Level 1
15. 8. 2019 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravim, je moznost Vas nejako kontaktovat?
prave som dokoncil podobny kutilsky projekt, kde som si rozbehal na serveri z ebayu esxi s pfsense ako openvpn serverom a dalsimi VM pre pracu si spravu lokalnej siete.
ako zaujimavost, hlucne chladenie som vyriesil odstranenim povodnych vetrakov a nainstalovanim potrubneho ventilatoru (125mm) priamo do racku, ktoremu som utesnil jednotlive skary na skrynke, aby som dosiahol pracovny tlak, ktory dokaze vytiahnut teplo zo skrinky.

avsak zostava mi tam par veci (snmp monitoring, enviro, backupy VM) a podla vasich kvalitnych clankov, by som mal par otazok ku kutilskemu usmerneniu. ak by ste mali cas na kratky telefonat, hodte mi prosim Vas kontakt na ondrej.ac (at) gmail.com. vdaka.

mrtvy_muz
mrtvy_muz
Level 5 Level 5
16. 8. 2019 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chystal jsem se poslat na pctuning podobný článek :lol:
osobně rok provozuji podobný server 24/7

1) elektřinu neřeším: kdo má na opici, má i na banány
2) používám platformu supermicro, nyní generace x9
3) server jsem komplet přehodil do "normálního" case
4) server není slyšet ani vidět
5) používám přímý přístup k HW ve virtuálech (VT-d)
6) provozuji tak Kodi, NAS, APčko,Firewall atd...
7) vypnul jsem tak hromadu RPi, routerů a elektroniky
7) výsledek je neskutečná lábauž a pohoda

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
22. 8. 2019 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mrtvy_muz Ve vysledku az se ti s tim neco stane, umrti zdroje, HW tak ti nebude fungovat nic, tomu rikam vyhra :-D Proto je pro spolehlivost a snazsi a rychlejsi opravu, lepsi nektery veci nechat fungovat samostatne.

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
23. 8. 2019 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik to bys moh napsat kazdymu kdo ma NAS, ze je to blbost a kdyz mu v tom neco umre, tak nebude mit pristup k datum a bude to muset resit :)

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
23. 8. 2019 06:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik tak ty kramy zase vytahne ze spajzu a zapoji, no.

Synthytony
Synthytony
Level 1 Level 1
27. 8. 2019 05:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim,

doma se mi "vali" Intel® Server System R2308GZ4GC (databazovy server). Nemam pro nej vyuziti...

Info v sz ;-)

Reklama
Reklama