Zpět na článek

Diskuze: Doom: The Dark Ages dostal path tracing. Jak ho nastavit a kolik budete mít fps?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RIZECEK
RIZECEK
Level 22 Level 22
21. 6. 2025 05:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

10% vizuálu za 50% výkonu, kde na to člověk potřebuje 5090,aby to mohl hrát aspoň na 80 fps při 1080P.

Jako já už fakt nechápu co ty hry chtějí. O tolik výkonější hw, dlss kraviny a ty hry sotva chodí. RT/PT/Unreal Engine je zlo a porod dnešních her. Přitom se najdou starší hry jako Metro, Assassins Creed, Days Gone, Battlefield, kde ty hry furt vypadají skvěle a v nativních rozlišeních na RTX 2000 chodí možná, tak jako dnes hry na novém HW s DLSS. Trend, kterej člověk neovlivní a my jsme furt nuceni kupovat silnější, dražší, žravější komponenty.

Popravdě si ani nevybavím pořadnou hru za poslední 3 roky co by mě bavila, byla dobře optimalizovaná a graficky trochu na urovni.

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 6. 2025 15:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak povolili fsr4 na rx7900xtx . problem je ze za trosku quality obrazu stoji 30% fps dole oproti fsr3.1. bez pridavnych jednotiek je v podstate fsr4 nepouzitelny na 7xxx/6xxx amd. takze majitelia maju smolu.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
20. 6. 2025 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @stratossim0 to je to amd jak myslí na hráče přeci

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukam ze tady radi nejakej rudla nebo lojza,asi byl dlouho na slunicku 😆

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 6. 2025 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll to bude isto daky experiment, kolko toho vydrzia admini tolerovat :D

Mirdaa
Mirdaa
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 6. 2025 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll Stratos nebo Rudla Smudla, já v tom žádný rozdíl nevidim.

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 17:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tvl STRATOS ten clovek je no life a ti pod nim ale neva i tak se to da ja su taky porat v praci ale nemam telefon abych porat chatoval neni cas moc prace hlavne ze se mate kde vysrat hh

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
19. 6. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nevím, jak ostatní zde diskutující, ale zrovna Doom je typ hry, kde bych RT/PT detaily nehledal. V tak frenetické akci je čas studovat detaily stínování nebo odrazů v jednotkách pikosekund.

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U tak rychle hry jako doom je pro mě zbytečné si kryplit obraz dlss na performance u 5070ti, radši nativ na ultra bez pz pri vysokých fps. Neřeknu třeba u hellbladu, tam je čas na kochání.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas souhlasim, u takove hry mi prijde zaponani PT jako zcela zbytecne, u teto hry proste nemas cas se kochat kazdym snimkem a resit zda neco vrha stin realneji nez s klasickym RT... Stejne PT aktualne stale nema ve hrach smysl, kdyz to nativne nezvladaji poradne ani grafiky jako je RTX 5090, je to proste technologie budouctnosti a defakto to zatim ma jenom par her, kam si to zaplatila Nvidia.. jeste jsem nevidel hru bez "loga Nvidie" kde by to vyvojari dobrovolne immplementovali.. Nvidia to defakto jenom "vyuziva" jako propagaci na svuj DLSS protoze bez nej je to na 99% grafikach na trhu nehratelne..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "stejne PT aktualne stale nema ve hrach smysl, kdyz to nativne nezvladaji poradne ani grafiky jako je RTX 5090" píše náš hloupý Honza potom, co stále nechápe, že je nativ mrtvý, když se i jeho mrtvé AMD s 8% trhu soustředí na FSR 4.

Děkujeme

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Nech ho, už mu moc věcí nezbývá čím by svou milovanou AMD mohl obhajovat 😉

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Chceš tím říct, že je to k ničemu? Že to nemají vyvíjet? Že se to nemá používat, rozvíjet, testovat?

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Dalsi perla z posledni doby kdy si myslel,ze API vulcan je engine na kterym bezi Doom a tak ten engine vychvaloval jako priklad jak muze moderni hra dobre bezet vysokych fps :))) Ted uz to asi zase neplati...

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 19:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas Je to tak. Berme to jako technologické cvičení s příměsí nV PR. Jdeme dál.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
19. 6. 2025 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz odhlidnu od toho o cem ten clanek je (a co je pomerne nezajmave - resp jen to opakuje, ze se do her pridavaji p*coviny co nejsou videt bez lupy s strasnym dopadem na FPS i na nejdrazsim HW co jde koupit)....

.... tak jsem jedinej koho novy DOOMy a vubec strilecky tohodle typu vubec nebavej? A to rikam jako clovek co u puvodniho DOOMa stravil strasnyho casu a komplet upgradeoval pocitac.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Nejsi jediný. Hloupé střílečky s polointeligentními boty (kteří se v případě Dooma respawnují stále dokolečka - tak si to aspoň pamatuju, nevím, zda to je případ i této hry) můžou bavit možná tak malé děti.

S kvalitou "pro lupu" dojebanou "AI upscalingem" souhlasím taky. Ale nezapomeň, že zelená gilda nás uminuskuje. 🙃

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 08:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt to si piste ze vas uminuskujou :) Pro ne je PT + DLSS doslova "mantra"

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Stratos Mně to je vcelku jedno, ať si každý hraje jak uzná za vhodné. Já jsem jen poukázal na nesmyslnost a protichůdnost takového konání.

A že mě zdejší "tuneři" upalcují k smrti? Jaj, to nebudu týden spát! 😃

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt krásná konverzace s hlavním blbem, co tu dává všem 3 mínuska z jiných účtů😁 Doom je jedna z těch stříleček, kterou starší generace, a hlavně pepíci z čr, musí hrát na jednoduché, protože to jinak nezvládají, což je ok, ale pak je jasné, že je to čistě jen "hloupá střílečka" 🙃 Hlavně Např. Doom eternal byl hodně komplexní a dost náročné na skill, pokud si chtěl, aby to nějak vypadalo, doporučuji zkusit :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt Ono ta kvalita už je tak vysoká, že už ty rozdíly nebudou tak dobře pozorovatelné jako tehdy. Ale do fotorealistična máme stále daleko. Jsou to ale právě tyto detaily, které nás k tomu přibližují. A že to žere výkon je jasný. A žrát bude. Proto tu máme ruzné upscalingové nástroje.
Každopádně nesouhlasím s tím, že to je protichůdné. Každá ta věc dělá něco jiného a argument typu "jedním to dělám hezčí a druhým naopak ošklivější" zde moc nefunguje.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @casperdeluxe Ta kvalita je ale dosažitelná i tím starším ne-RT způsobem vykreslování, jen to holt je "starý a nemoderní" algoritmus (zato je vysoce efektivní z hlediska provozu, byť pro programátory to asi nebude tak jednoduché.)

Já zase nesouhlasím s tím, že je "nutno" směřovat k fotorealističnosti. Není to vůbec pravda a spousta úspěšných her naopak staví na zjevné NEfotorealističnosti, ať to je "blbost" jako Minecraft nebo série Borderlands. Ta protichůdnost zvyšování kvalit textur/náročnosti algoritmu renderování scény a následného hraní v low-res a upscalování je prostě protichůdná, s tím se smiř. 😀 Navíc právě "jho fotorealismu" a vysoké grafické kvality je IMHO jedním ze zásadních důvodů, proč dobrých a kvalitních her vzniká čím dál tím méně.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt "Ta kvalita je ale dosažitelná i tím starším ne-RT"
Ne není. Respektive pakliže se bavíš o kvalitě, jakože testura, tak ano. Pakliže se bavíš o kvalitě, jakože "takto to v reálu vypadá/funguje", tak ne.

"Já zase nesouhlasím s tím, že je "nutno" směřovat k fotorealističnosti"
To jestli souhlasíš nebo nesouhlasiš s fotorealističností je tvoje věc. Jsou hry, kde ta grafika neudělá tolik. Ale asi se shodneme, že je lepší mít hru v lepší grafické kvalitě. Nedovedu si představit, že bych hrál například KCD v grafice Minecraft...

"Ta protichůdnost zvyšování kvalit textur/náročnosti algoritmu renderování scény a následného hraní v low-res a upscalování je prostě protichůdná, s tím se smiř."
Ne není protichůdná. Protože pokud mám například při použití RT stín tam, kde má být, tak mi ho upscaling nehodí jinam. Je potřeba si uvědomit, že je rozdíl ve kvalitě "grafiy" a v kvaliě "obrazu".

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt Levely se dají vyčistit na 100%. Odměny i tak motivují.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
20. 6. 2025 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @casperdeluxe Ale samozřejmě že kvalita je dosažitelná. Stačí se podívat třeba na rozdíl GTA5 legacy vs nová "RTX" verze, a to se bavíme o 13 let staré hře. Rozdíly jsou, ale naprosto minimální a kdyby se upravil původní engine, tak by to šlo také. Podobně je na tom třeba Frostbite engine, i tam je RT jen na efekt, který byl záměrně zdůrazněn a rovnou se dá říct, že v takové grafice se ten tvůj KCD představit dá, takže ani tento mírně demagogický argument se nedá takto lehce aplikovat. Shodneme se na tom, že hry které nemají dostatek schopností zaujmout jinak, musejí holt investovat do grafiky, a takových je většina. Her, kde se snoubí kvalitní grafika (ať už RTX ON nebo OFF) a hratelnost je naopak naprosté minimum.

Jediný režim, kdy lze říct, že kvalita je opravdu jinde, je PT (což je ve skutečnosti jedna varianta skutečného raytracingu), ale ten je tak náročný, že komplexní velké prostředí nemá a nebude mít šanci upočítat jakákoli dnes myslitelná grafika.

Mít "stín na správném místě" není otázka toho, zda hra podporuje RTX. 😀 To sis vymyslel. Ve všech případech, a dokonce i u PT jsou stíny pouhá aproximace a v podstatě autorská licence, dosažená velmi omezenými algoritmy. Nevím, zda to má smysl vysvětlovat, protože tady jde o matematiku a fyziku (nikoli o marketing), ale dá se říct, že "staré" metody jsou postavené na limitech schopností kreativity programátora (a vůbec to neznamená, že mají automaticky stín na špatném místě), ty nové zase na limitech výpočetního výkonu, takže třeba omezený PT bude fungovat pouze v omezených prostředích (velikost, materiály, počet světel, počet odrazivých materiálů, výpočet difuze, atd.) Ve skutečnosti ti dnes i ten nejlepší PT prezentuje stíny tam, kde by třeba v reálu žádný stín nebyl, nebo naopak nevykreslí stím, který tam reálně je. Takže ve skutečnosti je rozdíl jen ve dvou věcech: náročnosti na schopnosti programátora a náročnosti na výpočetní výkon, přičemž tyto dvě veličiny jdou v obou případech proti sobě. A jako "důkaz" si můžeš prohlédnout libovolný "fotorealistický" výstup jakéhokoliv profesionálního rendereru - ani tam, kde na rychlosti výpočtu nezáleží, se dají nalézt chyby. Protože, a to by sis měl uvědomit především, raytracing (resp. jeho všechny varianty, které se používají) je sám o sobě aproximativní algoritmus, který nikdy neaspiroval na skutešný fotorealismus, ale jen na přiblížení se k němu (ovšem za cenu brutální neefektivity vykreslení scény.) Ve výsledku máš tak dvě na první pohled nereálné scény, kde jedna z nich vyžaduje více úsilí programátora a grafiků, druhá zase velmi výkonný HW, to je celé.

Historie se opakuje. Před lety jste vzdychali nad (přehnanými) particle efekty generované přes PhysX, ačkoli to s realističnosti nemělo nic společného. Dnes vzdycháte nad "jinak" (nikoliv "správně") nakreslenými stíny, přičemž s realističností to opět nemá nic společného. Já chápu, proč vývojáři hypují RTX, protože jim to umožňuje přenést jejich problém a náklady na API a na uživatele, který si musí koupit výkonnější HW. Je to stará vesta, která tu je už od dob 16-bitů (8-bity API neměly). Ale není to nic spojené s kvalitou zobrazení, to je právě ten marketing, který to má celé zakrýt a donutit kavky solit peníze za nový HW.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
20. 6. 2025 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @uni1 Díky, tak to je pokrok! Byl to jeden z důvodů, proč jsem kdysi Doom zavrhnul.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
9. 7. 2025 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Darth36 no nevim jestli zrovna ty mas kredit na to abys o nekom rikal ze je blb, tve prispevky jsou jasny dukaz toho ze to v ty hlave taky nemas zapojene tak jak by melo byt :)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
10. 7. 2025 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Maximumspeed77 Možná jen neumíš česky. Ale spíše budeš jen ubohý dement, který slintá nesmysly.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Nejsi jediný, kdo se nenechá strhnout davem. Budeš asi stejně jako já ve skupině 40+ a máš raději už klidnější hry s pořádným příběhem nebo nějaký simulátor. 🫠

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Už to chudák nevydržel honzíku koukat na ty bludy a terminoval se sám 😂

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 15:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Darth36 no nejak tak nejraci bych pozval jeho mati na ples hhh

ps....!!! snad to neni obluda

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 27 Level 27
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Lepší by bylo kdyby se místní šašek Belka smaže nebo že by už konečně dostal ban za ten jeho spam co tuna má denně 10+ příspěvků 🤔

To byl asi ten AMD blb Lojza ten měl také 40+ 🤣

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 16:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Smazaný uživatel kazdopadne - sobe a - vsem ale to jen kdys by nahodou nemel kdo davat - hhhh

takze vzdy a vsem ja jen aby nebyl sam a nepotreboval dalsich 10 uctu

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 06:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V testoch sa aspon ukazalo ako stoja dnesne GPU za ho*vno.

Na karte za 2500€ nemat v native aspon 4k 60FPS vsetko na ultra s PT je otrasne.

Bud je HW tak slaby na spotrebu co ma, alebo sa uplne kasle na optimalizaciu (co skor, ved prvy doom ide aj na tehotenskom teste) alebo oboje dokopy...

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Co teprv chudaci s Amd, ti kartu za 2500 eur ani nemaji.

Ale vážně, mě spíš zaráží, jak "dokonalý" RT je najednou vlastně o ničem a až PT je to pravé ořechové. Za chvíli přijde jiné "Té" a zjistíme, že PT je vlastně sračka, klasika..

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Tak jde o to hlavně zatopit AMD a nabídnout něco, s čím budou mít problém a přesvědčit masy, že to potřebují. Jakmile to začne AMD v dané třídě dotahovat, najednou se objeví nějaká nová fičura, kterou do té doby nikdo nepotřeboval nebo spíš nad tím ani nepřemýšlel. NVidia moc dobře věděla, že AMD už to s tím RT myslí vážně a než je technologicky "dožene", tak se vytáhne další eso z rukávu. A jsme tam, kde jsme byli. "Máme něco, na co konkurence nemá odpověď, byť je ta vychytávka v plenkách" . Jednooký mezi slepými králem....

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 08:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @He3lix mas pravdu tuto strategii Nvidia razi uz dlouhodobe.. Uvedu jeden priklad...

Treba Tessalace, tu ATI vymyslelo jako zcela prvni na svete uz nekdy v roce 2001 s grafikou Radeon 8500. Technologie uz tenkrat fungovala celkem pekne, ATI ji tehda experimentalne implementovala do par her, + dokonce sla i tehda "vynutit" v kazde hre pomoci ovladacu. Ovsem Nvidia to HW neumela a tak to ATI tedy do DX knihoven neprosadila.

O mnoho let pozdeji pak stejnou technologii tedy Microsoft implementoval do DX9 a Nvidia s velkou pompou zacala tuto technologii prosazovat jako nastroj sveho marketingu, jak to delala? NO jednoduse do své tehdejsi generace grafik udelala totalne predimenzovanou tessalacni jednotku, ktera zabirala i celkem dost cast cipu jako takového, ovsem bylo to za jasnym ucelem..

Nvidia ve spolupraci s par hrama udelala takovou "svinarnu" proste zacala tessalaci implementovat v doslova silene mire a i tam kde nebyla ve hre videt. treba pod uroven textury zeme apod.. Hra pak vytezovala tessalacni jednotku mnohem vic nez bylo zdravo a vykon na tehdejsich Radeonech sel do kopru.. Ve hrach kde byla tessalace implementovana v rozumne a normalni mire melo AMD podobny vykon jako Nvidie, ale v tech par hrach proste Nvidia deklasovala konkurenci. Viz treba Crysis 2, kde treba byla pod urovni zeme pod celou hrou pocitana tessalacni jednotkou hladina more a treba betonove patniky meli tak brutalni tessalaci ze i kdyz sis je priblizil doslova na 1cm od povrchu stale nebyly videt zadne hrany.. Tehda se o tom dost mluvilo a nektere HW weby proste zjistili ze Nvidia takto "poskozuje" zamerne konkurenci.. Podobne to bylo i se zaklinacem, kde tessalace byla pouzita na celou plochu zeme i kdyz ta zeme pod travou nebyla videt apod..

AMD se branilo jednoduse, proste u dalsi generace grafik tu tessalacni jednotku "nesmyslne" predimenzovali taky..

Nvidia ale nelenila a proste si vymyslela zas neco novyho a tim byl Ray Tracing :) Opet udelala identickou strategii, predimenzovala RT jednotku v cipu a nutila nektere vyvojare nebo si to proste zaplatili aby do hry implementovaly RT v mnohem vetsi mire aby to opet na konkurenci jelo hure...

AMD to opet vyresilo stejne a u 9000 geenrace tu RT jednotku predimenzovali stejne...

Aktualne tedy Nvidia jede zas ve stejnym duchu ale s PT a jelikoz je to tak silene narocny ze ani jejich predimenzovana RT jednotka to nezvlada ani u 5090, tak proste pristli s FAKE FPS a upscalingem u DLSS4 aby to vykomenzovali :)

Nvidia se proste nemuze chovat "normalne" a proste davat hracum her normalni grafiky a nenutit vyvijare delat tyhle svinarny, jim jde jenom a ciste o prachy a je jim uplne fuk jakym zpusobem k tomu dojdou..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Honzíku nikdo to nečte, ale opět milerád factchecknu tvé fantazie o nahé lise su a amd.

"Ovsem Nvidia to HW neumela a tak to ATI tedy do DX knihoven neprosadila." lež

"Microsoft implementoval do DX9 a Nvidia s velkou pompou zacala tuto technologii prosazovat jako nastroj sveho marketingu" :DDD hodně dobrá fantasy honzíku, lež.

" Viz treba Crysis 2, kde treba byla pod urovni zeme pod celou hrou pocitana tessalacni jednotkou hladina more a treba betonove patniky " :DDDDD to tu tenhle jouda píše furt už roky, vágner mu to tisickrát vyvrátil, koho zajímá, může poguuglit, že to opravdu nebyl velky konspirační plán nvidie.

Joo honzíku, Nvidia poslední roky sype do her zajimávé technologie jednu za druhou a jak si krásně popsal - místo toho, aby ubohé amd příšlo taky s nečím, jen se snaží dotahovat, a někdy to ani raději nedotáhne. Nebudeme tu snad poslouchat, jak je RT nvidia nesmysl, když se už dlouho i ubohé konzole snaží o jeho implementaci, a tam to má celé amd, že ne? 🙃

AMD se prostě nemůže chovat "normálně" vydat grafiky, které jednou nebudou pozadu a nebudou mít žádné problémy, bohužel. Pak to tak vypadá a AMD už je na nejnižším podílu trhu v historii, zatímco Nvidia si od doby RTX drží samé rekordy, děkujeme.

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Darth36 No... pan Belka je jaký je a jinak to asi už nikdy nebude. Holt by na to muselo jít AMD od lesa (a prostě do toho nalít hromadu peněz a něco vymyslet). Musela by přijít "grafická Lisa Su" aby se stal zázrak.

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 hh ty vole zapomels na minecraft jak jel kdys byl celkem novej a hlavne pokazde nakej mod co extremne ale brutalne extremne zvedl narocnost a porat jen kostky posukany proc nema amd kartu co by to zmakla kdys ani 5090to poradne neda a to mega nadupana karta kde amd nema ani prd na odpoved proc ji nema tvl prober se

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Rudla Smudla mam 3090 na vode ale custom loap a ani ta to nedava na 1K textur a shedry a to je hodne dobra karta

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Rudla Smudla ted uz sem se rozepsal budu psat casto tak me neserte nebo vas poslu nekam

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 15:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Rudla Smudla jeste dulezita vec ddement at vubec nepise pls dik

ps..., chodim sem snad 10+ let a je to porat to stejny ale ja uz se na to divat nemuzu zacnu to uzemnovat a bude

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Rudla Smudla mimochodem minuska si budu davat hned sam at je tam 1 navic hh

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Rudla Smudla a este neco davej te me jen --------- a hodne dlouhy pac aspon budu vedet jak to je s nesouhlasem neco jakoze NV nema 90+ procent trhu pokud chapete

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @He3lix ty ses taky na seznamu kecalu nebo hh ---- jen do me kecalove cekam na to 1 - mozna -- kdys by to slo si dam na hned hh

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Rudla Smudla Já začínám mít pocit, že si ho redakce vydržuje, aby jim zajišťoval návštěvnost. Což je nejspíš blbost, ale jak říkám, dojem.

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M jo, to máš pravdu. 👍

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Celý RTX je o tom, že se zlepší kvalita o 10%, ale náročnost naroste násobně. A důvod pro to popsal He3lix kousek nademnou. A protože lidi jsou ovce, tak to nvidii funguje.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 08:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt prvni hry v dobe RTX 2000 kam Nvidia "protlacila" par RT efektu jako bylo v te dobe treba Battlefield, sel vykon klidne az o 80-90% dolu :) Nejvtipnejsi v ty dobe bylo ze vizuali dopad skoro nikdo neopoznal a tak Nvidia zacala uplacet vyvojare aby hry bez RT vypadaly doslova "hnusne" mnohem hur nez 10 let stary hry kde se scena nasvicovala klasicky rasterizaci, treba Crysis 3 dodneska bez RT vypada lepe nez nektere hry s nim.. Je to jenom umele protlacovani technologie na kterou HW nema vykon jenom za ucelem vetsich prodeju jejich HW nic vic.. Tuhle strategii Nvidia razi snad poslednich 20 let.. Dycky si neco vymyslej, na co jeste HW pripravenej neni a tlacej to doslova nasilim.. RT klidne mohlo prijit do her az tento rok a niikomu by to nevadilo a hlavne by to konecne behalo pouzitelne i na grafikach dejme tomu za 10tis+... Vsak vsichni vime jak brutalne podrazila RTX 2000 generace vuci GTX 1000 a to jenom proto aby se Nvidii zapaltily ty obrovské financni vydaje ohledne Ray tracingu protoze do toho narvali silene penez, graficky cipy musely bejt kvuli tomu od ots vetsi + naklady na marketing a propagaci a "uplaceni" vyvojaru her, kam si Nvidia musela RT zaplatit :) Ve finale to vsechno zaplatil zakaznik, ktery ten RT ve finale ani nechtel.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt "Nejvtipnejsi v ty dobe bylo ze vizuali dopad skoro nikdo neopoznal a tak Nvidia zacala uplacet vyvojare aby hry bez RT"
nejvtipnější je, že je tohle lež a blbeček to šíří furt :D
"Je to jenom umele protlacovani technologie na kterou HW nema vykon jenom za ucelem vetsich prodeju jejich HW nic vic" Honzík se zde tváří, jako by se jednalo o první technologii, která není od začátku perfektní, ale není to opravdu poprvé.

"Dycky si neco vymyslej, na co jeste HW pripravenej neni a tlacej to doslova nasilim" Ano, děkujeme Nvidii, že má koule inovovat, a amd děkujeme za to, že se zmůže jen na dorovnání nvidie po 2-3 letech od vydání nových technologíí.

"Ve finale to vsechno zaplatil zakaznik, ktery ten RT ve finale ani nechtel"

Od doby RTX má nvidia rekorní podíl na trhu, zatímco AMD rekordně klesá na GPU dno v moment, kdy se společnosti extrémně daří.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2025 09:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Stratos 😂😂😂 nvidia se snaží inovovat dělá a zkouší nové technologie viz cyberpunk atd. Ale je to podle tebe špatně ty vole být to na tobě tak ještě dneska hrajeme ve 2d modelech. Nikdo tě nenutí si ty technologie zapínat

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 6. 2025 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Tom2308 Také si říkám, co ten Belka vlastně chce. Cílem snad je realistická grafika, k čemuž se dnes už blížíme. Ale Belkovi to nevoní, protože tahounem technologií není AMD 🙄

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Slusnak123 tak samozrejme nejlepsi grafiku a fyziku mel crysis to byl vrchol a pak to slo vsechno jenom dolu (do hajzlu).

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Slusnak123 Chce hlavně vyhrát tu křižáckou výpravu co vede proti Nvidii a Intelu, až ty dvě firmy zaniknou tak bude hotovo... jenomže v tu chvíli ztratí jeho život smysl a zanikne i on 😀A teď babo raď... zánik těch firem asi nikdo rozumný nechce, kdežto zmizení Honzíka by asi lidem vrásky na čele nepřidělalo 😄

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Slusnak123 Hlavně, že ten kripl hraje na nVidii :))))

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Stratos Mě se strašně líbí vaše flexibilita. Na jednu stranu jste odrazoval od 8GB karet jak je to hrozný přijde s tím AMD a najednou ono to vlastně stačí na full HD... Ošklivé hnusné DLSS... Najednou AMD pochopil že t jednotky jsou cestou díky tomu se výrazně přiblíží v RT k Nvidia a taky jejich FSR4 už je na velmi slušné úrovni a je to špatně... A též nevadí pravděpodobnost podle zvěstí že FSR 4 na starší generace buď bude ale s daleko nižším dopadem na vyšší fps (takže k ničemu) nebo jako vždy amd bude makat na vývoji tak dlouho že už to nebude třeba protože už budou venku minimálně další 2 generace které mají též t jednotky.

Na DDwolrdu jste jednou psal že máte rád Apple a jejich politiku a na mobil nedáte dopustit. Ta firma sama má svůj ekosystém uzavřený víceméně vše s čím přijde je pouze pro jejich software a hardware ale to nevadí... Pak tu máme Nvidia která funguje stejně ale vše co obdivujete na Apple je rázem u Nvidie špatně.

Pořád čekám vaše vyjádření k výsledkům alá 8% trhu pro AMD... Sám jste říkal že víte že AMD posílí.

A jen na závěr měl byste sám přestat s tím nesmyslem že AMD záleží na hráčích a Nvidii ne... Pravda je ze ani jedné firmě na tom nezáleží obě pracuji pro zisk... Pouze AMD s tak nízkým podílem si nemůže dovolit nic.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
19. 6. 2025 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Slusnak123 jestli je vpredu ten nebo ten o tom se hadaji jen decka na piskovisti.. to nikoho intelektualne na vysi nezajima, fakt je ze prinos pro vizualni stranku je vykoupen nesmyslnymi pozadavky na vypocetni vykon a litografie holt neskaluji tak rychle jako pozadavky poo vykonu, navic s mensimi litografiemi ktere jsou blizko fyzikalnich limitu prudce roste cena a tedy za vicemene okem neviditelne vizualni prinosy platite uplne zbytecne desitky tisic za karty .. pritom by stacilo rozumne nastaveni a ty hry se daji naprosto luxusne hrat s prumernymi kakrtami z obou taboru, ale tak nekterym z vas i tohle casem dojde az dospejete.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 12:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Maximumspeed77 ach ano, aka můj standart je klidně hrát na malé fps s nastavením medium "luxusně", a vy k tomu taky jednou dospějete 😂 Další expert, co dle sebe soudí, že to tak musí mít i ostatní. Ono kdyby to zůstalo u " však hrát se dá s běžným hw na rozumné detaily" tak by to bylo v pořádku, ale neobešlo se to bez těch "intelektuálních" poznámek, že? :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 6. 2025 13:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Maximumspeed77 Tak já jsem zrovna příklad člověka, který nehraje ty hry, co se objevují v recenzích na grafické karty. Tedy mě by mohl být celý raytracing a DLSS apod. úplně ukradené. Moje hry jsou čistý rastr a 60 fps. Takže bych mohl být takový ten kverulant, co vykládá, jak jedině rastr je pravověrné hraní. Ale vzhledem k tomu, že hraji na PC nějakých 30 let, tak chápu, že každá taková technologie tlačí celé PC odvětví dopředu. A je celkem jedno, zda se konkrétní technologie uchytí, neuchytí, či ji někdo jiný později modifikuje. Nezáleží ani na tom, zda je určitá technologie v době svého vzniku příliš náročná. Důležité je, že tu je pořád nějaký tlak na vývoj. Jinak bychom byli pořád na úrovni 8bitů. Zároveň se snažím nepropadat takové té nostalgii, jak za mého mládí byl svět radostnější a hry hratelnejší.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
19. 6. 2025 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Darth36 No vidis a me staci v pohode detaily na high pripadne ultra ktere zvladne i moje rx6750.. v QHD, kdyby to nestacilo pouziju FSR .. tim chci rict ze karty jako 5090 si kupujou magori, tem normalnejsim z nas staci prumerne vykonne grafiky a upravime si nastaveni tak aby to bezelo, jen idiot vsecko da na max a pak to hraje na 30 fps :-D Me to proste vadi, ta hra musi jet plynule tj aspon kolem 100fps s adaptive sync, radeji ozelim detaily ktere stejne nevidim treba mezi nastavenimi ultra a high nevidim vetsinou zadny rozdil ale v FPS je obrovsky a pak nevidim duvod pouzivat funkce ktere zerou vykon a nejsou videt.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 6. 2025 14:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Maximumspeed77 Ale kdyby vám hra jela na průměrné kartě v 8K v ultra nastavení a s path traycingem kolem těch vašich 100 fps, tak byste to nastavení tak nechal. Nebo ne? 😃

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 14:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Maximumspeed77 ano, slovo priemernost ta uplne vystihuje (popri tvojom avatarovi)... a priemernost nie je to co svet posuva dopredu

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 16:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Stratos hele proc ma AMD procak co ma 8 jader za 12+K kdys ja sem kupoval za 12K i7 9700k za asi 12K proc nemaj tu 9800x3d za treba lidovejch 8K co by se este dalo jen pozor ten intel stal 12k pred asi 8 rokama proc ted to super zadarmo levny amd je za 13

PS:::cekam na odpoved ktere se nedockam

jo minusko sem zapomel je to tam

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 16:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Stratos pudu po tobe jak slepica po flusu chapes ty kecale ukecanej uz nebus porat jen kecat zapomen na to

hh zas ten minus malem sem zapomel XD

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Rudla Smudla intel 9700K, 8 jader a 8 vlaken, procesor vyssi stredni tridy, pokud ho mas, tak jediny mozny upgrade je uz jenom 9900K, dalsi generace intel cpu mela jinej socket vs 9800x3d, 8 jader 16 vlaken, absolutni high end, co se tyka herniho vykonu (lepsi cpu na hry v soucasne dobe proste neni), do budoucna je mozny jeste pripadny upgrade, diky tomu, ze do am5 socketu vyjde minimalne jeste generace cpu. Vazne si chces stezovat na to, ze si pred sedmi lety kupoval za stejne penize intel cpu nizsi tridy, pricemz diky inflaci je v prepoctu ryzen 9800x3d vlastne levnejsi?

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
4. 7. 2025 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Rudla Smudla Protože je lepší, než ten tvůj přihřátej Slowtel. To jsi fakt tak blbej?

stylar
stylar
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Absolutně zapomeň na nativ 4k 60fps pathtracing je RTX5090 extrémně slabá, tak si vem kolik generací potřebuješ.

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 16:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar @stylar de o to ze nekdo to chape nekdo ne a nekdo si to spocita a nekdo ne nema to cenu oni si pojedou svoje

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 16:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar @stylar at ukazou amd co neco takovyho dovede

a zase sem zapomel na minuska kurna to by se nemelo stavat

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar @stylar mne to pride ze rtx karty vedia len dopocitavat pixely a generovat fake frames....

stylar
stylar
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar @M Bez toho by to bylo absolutně nepoužitelné (pokud ti tedy nestačí jednotky fps), takže doporučuji počkat na PTX 7090 AI v ceně nového Ferrari.

Rudla Smudla
Rudla Smudla
Level 8 Level 8
19. 6. 2025 18:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar @M to me taky prislo s tou 50 generaci ale oni maj hlavne v tom ai hodne navrch ale to neni pro hrace zatim moc casem ale urco bude a co amd to je totalne mrtva generace ale nv na tom dela porat ale pockat ne ona vlastne sere na hrace sem zapomel - pro me

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 6. 2025 20:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak jako jak nastavit, já to mám tak, že vše na max detaily, vypnout pitchoviny a mazače typu bloom, dof apod. a pokud je tam 120+ fps, tak hraju. A když ne, tak teprv řeším, co snížit, což se mi už dlouho nestalo. Každopádně nastavit si grafiku snad umí každý, ne? A kdo ne, tak stejně takový článek číst nebude, protože tomu nerozumí.

Navíc Doom už mám dávno odinstalovaný a už ne, díky. Až dostanu chuť na Dooma, nainstaluju znovu toho prvního (2016).

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 tak okurková sezóna, levný a líní redaktoři beze snahy jakékoliv reflexe svých čtenářů.

Však ten úpadek je dost znát. Jediný, kdo se trochu snaží je pan Rybka a jeho fantasmagorie. To se občas číst dá.

Mě už drží jen diskuse.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 06:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Já se bojím, že i ta diskuze pomalu upadá, pár lidí, co něco věděli a byla s nima sranda je pryč nebo zabanovaná a vlastně už kolikrát není ani o čem diskutovat, protože recenze stojí za houby a články čím dál víc o ničem. Rybka a jeho bláboly tady nemají vůbec co dělat.

Schválně co bude další recenze, noťas za 150 litrů? 10.4 supergaming sluchátka pro desetileté? Procák za dva tisíce na počítání oveček před spaním?

iSheepTM
iSheepTM
Level 44 Level 44
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
19. 6. 2025 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @LV426 můžete rozšířit řady externích redaktorů a tvořit zajímavé články. Ale vezme to buď spoustu hodin času (grafiky a procesory) a lidi řeknou, že to stejně stojí za pendrek. Nebo to nevezme tolik času, lidi to nebudou číst (myši, sluchátka a podobný binec) a stejně budou říkat, že to stojí za pendrek.

Ruku na srdce: kdy naposledy jste vy tunili PC, nebo dělali rešerši kombinace procesor+základovka. Já to dělám jednou za x let, když dimenzujem servery. Jako jo, když se řešily ULi vs VIA vs nForce vs intel, byla to krásná doba, ale už bych to zpátky nechtěl.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
19. 6. 2025 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @LV426 Zase kde na netu najdes takovy zabavny koutek s AMD proletarem, co neumi matiku z pate tridy zakladky 🤣🤡

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 08:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @LV426 Diskuse upadá proto, že jste tady spousta z vás toxičtí, zrovna ty jsi exemplární příklad zdejšího obecního zeleného blba, který si myslí, že má jedinou a stoprocentní pravdu, a přitom obhajuješ jen nějaký svůj nerdovský názorek mladého panice (naše "diskuse" ohledně monitorů budiž tomu názorným příkladem.) A myslíš si, že tu když péruješ stratose (červeného blba) tak tě to dělá velkým pánem.

A obecně to upadá proto, že PCMR umírá - nejsou hry, není dostupný HW (jj, chudá lůza a plebs nemá na tu tvou shitvidii, dokonce ani na to podělané AMéDéDé) a za blbou hru co dohraješ za 10 hodin dneska SW housy chtějí nesmysl, a ještě ti ji nasekají do placených DLC, anebo u online her ji po pár letech nechají umřít (na servery nebo cheatery) - zdravíme do EA! A ti co na to mají, už většinou mají i jiné koníčky, přátele a zájmy a tobě se jen smějí. 🤣

edit: zvolil jsem slovník a tón, kterému jistě budeš rozumět, neboť jej sám používáš.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt Nemyslím si, že by nebyl HW nebo hry. Her mám teď v knihovně víc, něž budu schopny dohrát asi😁 Ale jak píšeš, lidi co na HW mají, většinou mají i jiné zájmy a hlavně rodinu, raději vezmu synátora na kolo, k vodě nebo večer něco s rodinou opečeme na zahradě, něž se dohadovat v diskuzích...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt Solidní rant :D Nicméně to bohužel jede na vlně typu už mě hry nebaví, tak to upadá všude..
PC gaming naopak celkem roste a užírá u konzolí docela podstatný podíl, už např neexistuje, aby takové CoD, nebo i velké GTA mělo většinu zisků z prodeje konzolových her..

Že není dostupný HW taky moc neznamená že na něj nikdo nemá, ale díky prodejům můžeme vidět, že se to prostě hned vykoupí..
Také to, že kdysi nejpopulárnější 1060 a 1650, aka levnoučké karty, co se trápili na vrchol několik let dnes do roka přejedou podílem 2-4x dražší karty, co se týče poměru u hráčů taky moc nenaznačuje, že jsou lidé chudý🙃 specíálně, když je dnes 3060 a 4060 na vrcholu s tím, že jím 4070 a 4070S šlapou na paty, a to jsou karty za 13-16 tisíc...

placené DLC je samozřejmě pravda, ovšem zase musím nesouhlasit s délkou her, však co druhá hra, to abys tam byl minimálně 80h :D

Já už taky bohužel nehraji tolik, co jsem nechal comp a celkově co jsem dokázal nahrát za mladších let, ale to opravdu neznamená ,že to tak mají všichni 😉

ono jakmile se začne tvrdit většina a je to založené jen na osobních pocitu, je to bohužel vždy špatně.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @callisto HW je. Hry jsou. Ale HW je drahý a hry jsou fádní, neinvenční a "pro změnu" drahé (v poměru cena/výkon). Já mám taky (jen) na Steamu možná 300 her, co jsem za ty dekády nasbíral, ale kolik rodin si může dovolit herní PC za 100 papírů? Řeknu ti to rovnou, na jedno takové "herní dělo" poskládám desítky "pleček" kde "investor" řeší, že cena nesmí překročit 25k a z ceny GPU se dnes doslova všichni hroutí. Vždyť se koukni, v čem Češi jezdí, typicky jsou to X let staré leštěnky po Helmutech, tak kolik z nich bude mít kilo na skutečně herní stroj? To je jedna věc.

Druhá věc je ta, že ať dělám co dělám, nevidím prakticky žádnou hru, za kterou bych byl ochoten utratit tu cenu, kterou za ni výrobce chce. Naposledy jsem se spálil s BF2042 (a předtím jinak skvělé BF5, kterému docela nepěkně a záměrně ukončili herní život). Poslední skutečně dobrý kauf byly hry od R* (a musím zmínit i Bohemia Interactive), ale ti vydávají hry velmi zřídka, protože tam je svět ještě v pořádku. Ale zrovna tyhle hry běhají dobře i na PC za 30k, totéž platí pro "ne-AAA" hry, jenže to už jsme mimo vody AAA her a PCMR a na takové hraní ti stači daleko levnější konzole.

Bývaly doby, kdy jsem jako mlaďoch naládoval do Amigy HW klidně za 100 tisíc, a to byly doby, kdy to byly sakra velké peníze. Dneska bych to už neudělal, i když těch prostředků mám daleko víc, protože v tom prostě nevidím smysl. Počítače i hraní mě stále baví, jen už mě nebaví za to zbytečně utrácet, tím spíše, že je vidět, že pro firmy jedoucí v PCMR jsem jen chodící pokladnička.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 6. 2025 10:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt Tak na jednu stranu píšete, že jste v mládí investoval do počítače 100 tisíc, na druhou stranu si stěžujete, že HW je drahý. Tomu nerozumím. V přepočtu na kupní sílu je ten HW dnes za babku. Navíc dost lidí, co začínali hraním někdy v devadesátkách, už má kariéru a peněz spoustu. To samé hry, kdo chce, kvalitní hry si najde a nemusí to být zrovna AAA tituly. Spíš v tom vašem lkaní vidím vzpomínkový optimismus. Patrně vás to hraní už tolik netáhne. Ale to nevadí, pořád se dá dělá spousta jiných aktivit.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 10:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt Ty si taky dobrý pacoš, nic neupadá simtě. Když má někdo svůj názor a nebojí se ho říct a nenechá si srát na hlavu, nebojí se označit věci pravými jmény, je toxický? (Který blb tohle slovo vymyslel). Člověk je tu prakticky denně, tak tu mluví familiérněji, co je na tom. Nesmíš být taková útlocitná bukvička :)

A diskuze tu upadají, protože není o čem diskutovat, ono je to jedno s druhým, víš?

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Darth36 Kdybys četl solidně, dočetl by ses, že mě hraní stále baví. Jenže si raději zahraju starší kvalitní hry, než ty dnešní grafické orgie (alias sračky.)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Slusnak123 Já bych řekl, že jsem se vyjádřil dostatečně jasně a žádná kontradikce tam není. Zkus číst pozorněji. A že je HW dnes v přepočtu za babku, tak to taky není úplně pravda, oproti situaci před 30 lety se jaksi změnila ekonomická situace a např. bydlení dnes není tak levné, jako bylo před lety. Dnes je běžné, že rodina dá jednu celou mzdu na splátku hypotéky (pokud tedy vydělávají tolik, aby na tu hypošku vůbec měli...)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @LV426 Jenže ty své názory prezentuješ jako fakta, to je ten problém, na který jsem tě upozorňoval, a ne jednou. Stejně tak jsi to byl ty, kdo na normální názor spustil hysterické pokvikávání a proud urážek, protože se ti jen nelíbil. Navíc jsi tu bědoval, že sem už nikdo nechodí, aby si s tebou hrál na blbýho a blbějšího, tak jsem ti jen napsal, proč to tak je, protože místo věcné diskuse si tu kompenzuješ problémy latentní homoklády, která by nejraději lízala prdel JenJsemLhalovi a místo toho tady musí mistrovat stratose a dělat si z něj legraci (i to je mimochodem určitý znak kultu, nebo sektářství - najít si arch nemesis a z ní udělat terč pro zbytek sekty a vzájemně se v této činnosti podporovat)

Tu žumpu jste si tady z toho udělali sami.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 11:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt mně teda nepřijde, že dnes vycházejí "sračky".. Co minulý rok, tak letos vyšlo hodně zajimavých a dobrých titulů. PCMR tedy opravdu obecně neumírá jen proto, že raději hraješ starší hry :D

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @LV426 musím souhlasit. Také jsem si na tvou rétoriku musel zvyknout, na můj vkus je zbytečně útočný, ale jak píšeš, jsme tu doma a slabý se můžou vrátit třeba na "cnews" Tynyt 😉 (ber to s humorem)

Kvalita článků upadá o tom je zbytečné diskutovat. A vážně nebudu články psát já, byla by to hrůza a mám jiné povolání. To neznamená, že na úpadek nemohu upozornit, kdo jiný, než čtenář, který web navštěvuje od jeho vzniku. Nově mají silného partnera "Alza" a já očekával zvýšení kvality článků a ono úpadek....

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt HW i her je mnoho. Nostalgie je svině, když zvítězí, je čas na nový koníček.

PC gaming roste, sám jsem byl překvapen.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 12:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt Tak tady na tu žumpu nelez a máš klid. Pokud máš trojciferné IQ, tak snad dokážeš rozlišit od fakt a osobních názorů, jak si to přejímáš ty je pouze tvoje věc. Jestli na to tvoje mozková kapacita nestačí, tak máš smůlu. Já píšu (pochvopitelně) za sebe, asi jako každý, buď s tím souhlasíš nebo ne, asi jako u každého. A ty pindy co tu teď máš, to samé můžu říct o tobě, respektive o komkoli taky, opět, takže nechápu, co řešít.

A na ddementovi si nic nekompenzuju, ten mě "pouze" nebetyčně sere svýma lžima a dalšíma sračkama a pokud sis všiml, mám ho permanentně zablokovaného a vůbec na něj NEREAGUJU.

Mimochodem příspěvek, kde bezdůvodně na někoho sprostě útočím bych taky chtěl vidět. Běž si dát prosím tě něco studeného na hlavu a nějak tu krizi středního věku utěš, nejsi sám, kdo ji má.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Darth36 Ok, tak například? 😀

Co považuješ za "dobrý a zajímavý titul?"

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 13:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt Určitě z poslední doby: Clair Obscur: Expedition 33, FF16, baldur's gate 3, Elden ring s DLCs, Alan wake 2, Dragons dogma 2, KCD 2, space marine 2, helldivers 2.. to jsou jen ty, co mě napadnou z hlavy, do dvou-tří let staré, určitě je toho ještě víc, když si člověk najde nějaké žebříčky, tak jich bude mnohem více.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @LV426 Já to rozlišit dokážu, to jen ty je stavíš do role faktů a pak se podle toho chováš jak Hitler v berlínském bunkru. A vzápětí kulervoucně brečíš jako schizofrenní želva že to tady upadá, no aby taky ne, kdo by se tady taky snažil, když je pod každým článkem od tebe nablito a místo věcné diskuse je tu konstantní flamewar? Možná Obr, který je už tak profláklý, že jinde by měl šanci jen po lobotomii a pod pseudonymem.

A s tím denialem, jako že na nikoho neútočíš, to si taky protiřečíš jako agent Andrej. Kousek výše se zase za ostřejší slova dle vlastního vyjádření vůbec nestydíš, což potvrzuje i třetí člověk.. 😀 Když se už vydáš jedním směrem, tak si za ním stůj, je to zásadové, což ostatní lidi umí ocenit. Mohls být za drsňáka. Takhle jsi jen za pitomia.

Ale neboj, už jdu. My starší pardi taky čas od času děláme i něco produktivního, co nám přináší samá pozitiva. Sedět celý den na PCT a čekat na druhého polointeligenta, se kterým zavedeš čtvrtinteligenční debatu, to není nic pro mě.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 6. 2025 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner mnoho neznamená kvalitu. S nostalogií si čas od času pustím emulátor C64 nebo Amigy, na PC hraju hry, které mě skutečně baví, protože jsou kvalitní - teď jsem třeba skoro na konci Pirates! a je to prostě stále zábava. Čekám jak dopadne BF6, ale zatím moc velká očekávání nemám, navzdory hypům co rozjíždí někteří trubkaři placení EA.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 6. 2025 13:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt Tu kupní sílu jsem mel na mysli izolovaně. Kolik si ze svého příjmu můžu koupit grafických karet, resp. hardwaru obecně. Hypotéku do toho prosím nemotejme, protože to je typicky oblast, která se dost liší případ od případu - každý může mít jinou úrokovou sazbu apod. Navíc za tu hypotéku získáváte docela podstatnou protihodnotu v podobě nemovitosti, jejíž cena v čase neklesá, na rozdíl od hardwaru.

Pamatuji si, že za svůj první pc jsem v roce 1997 dal 30 tisíc (i s monitorem) a to tam byl procesor AMD K6 a grafika S3 Virge DX. Tedy žádná hitparáda. A to tehdy byla průměrná hrubá mzda kolem 10 tisíc. Jaký si dnes pořídíte pc za trojnásobek průměrné mzdy, tedy za nějakých 130 tisíc? Absolutní dělo. A ještě dodávám, že ani ty hry už dnes často nestojí 2 tisíce, a pokud ano, cena rychle padá, a pokud nepadá, tak v přepočtu na kupní sílu je to zase jiná hodnota než v devadesátkách.
Vývoj průměrné mzdy

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 6. 2025 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt Já měl krizi nějaký rok zpět, taky jsem přestal hrát, jak nic není a kde co. A teď? Za poslední cca 2,3 roky co zase hraju se našlo spousta vynikajích her, schválně se teď dívám na Steam co jsem třeba hrál naposled .. TloU 1,2, AoE 4, Calisto Protocol, Ghost of Tsushima, Terminator resistance, Grim Dawn, Aliens dark descent, Days Gone, Robocop atd atd., těch her jsou mraky.. a výborných. Jasně, mládí bylo jen jedno, doby, kdy jsme pařili CCčka, Warcrafty, Duka 3D, Half Life, poprve Dooma, Hexena, Wolfa, Heretica, Quaka, Unreal a všechno to bylo poprve už jsou pryč, ale pořád se u her dá luxusně pobavit. Narozdíl třeba od nových filmů, tam zastávám jiný názor :)

Reklama
Reklama