Zpět na článek

Diskuze: Megatest 28 grafik — přehled testovaných modelů AMD/ATI

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

venox
venox
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zase tam nieje 5870?????? preco??????? TOP grafika, rad by som ju porovnal s novymi.... paneboze!! :shock:

Malin
Malin
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@venox neni tam ani 5850 ?????? :shock:

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malin Byt jsem se k tomu vyjadroval uz vcera, dodam komentar i sem. Jedna se o megatest aktualne dostupnych grafickych karet, ktere jsou v testu vsechny (s vyjimkou lowendovych HD 6400, 6500 a 6600, ktere vysly teprve pred par dny a behem testovani nebyly dostupne). V testu proto nejsou zarazeny jiz nahrazene rady GTX 470, 480 a Radeony rady HD 5800. Kazdou z techto karet lze sice nekde najit skladem, ale jde o doprodeje starych zasob, proto nejsou v testu obsazene (prosim nemichat se ctverici opravdu starych karet jako HD 4850, ktere jsou v testu kvuli orientacnimu porovnani, o kolik si uzivatel upgradem pomuze, HD 5850 nebo GTX 470 dnes bude nekdo stezi menit za lepsi). To plati i udajne nove HD 5850 od Sapphire, ktere se uz samozrejme take nevyrabi. I v tomto pripade se Sapphire za kazdou cenu potrebuje zbavit zbytku skladovych karet, dokud jsou vubec prodejne a velmi dobre se toho zhorsilo jejich marketingove oddeleni (proto ta velmi nizka cena, ktera je bezesporu velmi lakava). Diky nizke cene je navic po kartach vysoka poptavka a sehnat je je takrka nemozne (napriklad Alfacomp z dostupnosti jednotek kusu na par minut dela velkou show). I presto vsechno by teoreticky samozrejme slo karty do testu dat (byt by to vzhledem ke koncepci megatestu nemelo realny prinos), ale je tu jeste dalsi problem v podobe casove zvladatelnosti, otestovat kartu ve vsechn hrach a nastavenich bohuzel opravdu neni legrace. Nicmene pokud tu budou taci stale presvedceni, ze jsem karty nezaradil kvuli nenavisti AMD, pravdepodobne uz jim to lepsim zpusobem nevyvratim. Pouze si dovolim smazat zbytek komentaru o jednom a totez, jednou to tu opravdu staci.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
28. 4. 2011 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malin Výsledky testů si rozvracet nedáme! Pakližééé!! :D

Tachy
Tachy
Level 1 Level 1
29. 4. 2011 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malin @Tomáš Šulc: Rozumim, ale nesouhlasim! Komponenty se nekupuji pouze nové ale i použité od kamarádů nebo v bazarech. Mam Radeon HD 5850 a rád bych vědel jak jsem na tom, případně pokud ho budu chtít prodat kupec bude vědět do čeho jde. Pokud jde o časovou náročnost by bylo vhodné udelat raději dvě skupiny grafických karet (herní a HTPC) a udělat dva testy. Na každou skupinu jsou jiné požadavky. O porovnání ATI HD 5450 vs AMD HD 6990 v jednom testu nikdo nestojí, o zařazení 5850/5870 stojí všichni.

Hellraiser
Hellraiser
Level 3 Level 3
28. 4. 2011 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Malin]neni tam ani 5850 ?????? :shock:[/quote]
Souhlasím s oběma HD5870 a HD5850 by tady rozhodně měli být s cenou kolem cca 3.000,- to jsou zajímavé kousky

Srne?ek
Srne?ek
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také se přimlouvám za 5870, je to karta, která něco dokázala jako TOP model...

survivor2000
survivor2000
Level 20 Level 20
28. 4. 2011 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To snad není pravda, pripada mi, ze nekdo z PCTunningu tuto sérii karet 5870/5850 nesnasi, jinak si nedovedu vysvetlit proc jednu z top karet, kterych se za posledni rok prodalo od ATI v CR nejvice nepřidáváte do srovnávacích testů. Tudiz timto vasim megatestem grafik si akorat řežete pod sebou větev. Nechápu, že zařadíte do testu takové skvosty jako je 5450 5500 3870 4850 a TOP grafiku v ČR ATI 5870/5850, která strčí do kapsy 80% všech karet ve vašem megatestu včetně NVidii! Takovéto ohlasy jsou v diskuzích téměř na denním pořádku, to to jako žádný šefredaktor nečte nebo je Vám to jedno? Prosím o zařazenení 5870 do vaseho megatestu.

survivor2000
survivor2000
Level 20 Level 20
28. 4. 2011 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@survivor2000 A jestli si myslíte, že je to zastaralá karta, která je překonaná serii 6870/6850 tak jste NA VELKÉM OMYLU :!: :!: :!:

Stolker
Stolker
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@survivor2000 To si děláte srandu ne? jak to že nemáte v testu asi nejvýhodnější kartu posledního měsíce a to 5850? Hele ten test si klidně o den pozdržte, vzhledem k tomu že jsou na ni na ruzných e-shopech važně slušný fronty, je naprosto nutný jí mít v testu- ja jsem si třeba jednu předevčírem koupil... Jako jestli nemůžete žádnou sehnat, tak zitra večer jedu do prahy a a klidně vám jí tam přivezu a na test pujčím ale pochybuju že problem je v tom že se nedá sehnat...Fakt se trochu snažte- ted odebíram 0,30,- za trest!

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
28. 4. 2011 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@survivor2000 @Stolker: Když se půl roku doprodávaly GTX9800, tak tu znělo ozvěnou, jaké skvělé karty za skvělou cenu si člověk může koupit. Když se stejně doprodávají HD5850, jedná se o "vyčůrané čištění skladů" (viz diskuse pod nvidia částí testu), které bude jen krátkodobé, karet je "málo" a vůbec je to celé "fuj". Reálně se totiž jedná o skvělý nákup při zohlednění poměru cena/výkon, dnes totiž nic lepšího koupit nejde.

rotikus
rotikus
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Achjo, už dlouho mě štve, že se tu v testech vůbec neobjevuje Radeon 5850, který vlastním a nelze nevidět, že i dnes je velice zajímavou volbou za dobré peníze. Objevil se tu v testu snad jen jednou, když to byla novinka.V minulosti mi tu bylo řečeno, ať se podívám na výsledky 5870 a odečtu si 10% či co. No teď už tu není ani 5870. Nejde jen o mě, ale i to že v takovém testu by skutečně ani jedna z těchto karet, neměla chybět. Obzvlášť když vidím jiné typy, které jste do testu zařadili... Výkonově jsou 58** na tom víc než dobře a jejich cena je dnes lákavá.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
28. 4. 2011 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trosku me take mrzi absence 5850. Precejen je to ted prodejni hit. Co se tyka popisu, tak bych tam uvital doplneni o poctu maximalni pripojenych monitoru. U nVidie se bezne psalo ze jen 2, tak jsem mel radost, ovsem tady se tato informace nejak vytratila. Jako dalsi vec, ktera mi tu chybi zminit je vyhoda referencnich 6950, kde je dualbios a tak je tu dost bezpecna moznost zkusit kartu odemcit na 6970 bez strachu ze zniceni karty.

sfusama
sfusama
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 23:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss Ludé mějte rozum, spíš bude v pekle mrznout, než by se zde v testu objevila Ati 5850 za 2550Kč, vždyt by měla výrazně lepší poměr cena/výkon než konkurence, a jěště by lid oprávněně poukazoval, proč nedostala nějaké ocenění (samozřejmě pravidelní čtenáři vědí, že protože nepodporuje physX) :confused:

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss Jo, je to dost neuvážený krok, alespoň ta 5850 pro srovnání se tam mohla vejít, vždyť to byl hit už od svého vydání a teď prakticky ve stádiu klinické smrti na čas ožila, stejně jako 5830 která byla ale zombie už když byly známé její specifikace a nyní zažívá plnohodnotný život, byť s jepičí životností 8)

ArgCZ
ArgCZ
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OMG jedna z nejvíce zastoupených DX11 karet mezi hráči od AMD co se prodává za výhodné ceny dodnes a chybí v testu? Směšné, tohle se snad ani nedá okecat, co se přestat bránit a zařadit jí do testu než vás vaši čtenáři rozcupujou, teda pokud si ty články nepíšete pro sebe?

alica
alica
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Oceňujem zaradenie HD 4850 pre porovnanie. Ja ju zatiaľ tiež stále ešte používam a som zvedavý čo by mi priniesli novšie modely :-).

Aros
Aros
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Proti HD 5550 má „sedmdesátková“ verze navíc o 100 MHz vyšší takt jádra a prodávají se karty s pamětmi DDR2, DDR3 i GDDR5 (sběrnice je ve všech případech 64bitová).[/quote]

Asi 128bit ne?

Varimathras
Varimathras
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Komu chybí 5850 mrkněte sem [b]http://nejmenovany konkurencni web/test-18-grafickych-reseni-v-interaktivnich-grafech[/b]
A po najetí myší do grafů... úžasné :-)

Panoramix0903
Panoramix0903
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slušný prehlad, ale na to, že vyšiel dnes,
chýbajú tam aktuálne grafické karty ako:

HD6570 - 57,55 € / 1 733,81 Sk s DPH
HD6670 - 76,44 € / 2 302,83 Sk s DPH

ďalej nie je pravda že HD6450 sa nepredáva,
nie je problém ju kúpiť a stojí cca 38,68 € / 1 165,15 Sk s DPH,
v prevedení od Sapphire ( 11190-02-20G )

a neposlednom rade, naozaj v prehľade chýbajú
karty HD5850 a HD5870. Toto by sa nemalo stávať.

Panoramix0903
Panoramix0903
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Panoramix0903 A ešte k tej HD5750 s pasívnym chladením. Verzia od Gigabyte sa neoplatí brať. PowerColor v pasívnom prevedení nevyžaduje prídavné napájanie PCI-E 6-pin, Gigabyte áno. Taktiež, PowerColor má podstatne zníženú spotrebu a momentálne je to naj karta na trhu s pomerom výkon/spotreba. Karta má komplet upravenú napájaciu kaskádu a obvody. Tu si pozrite spotrebu. Myslím, že nepotrebuje komentár.

[url]http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_5750_Go_Green/27.html[/url]

Cena karty je cca: 108,96 € s DPH ( viem, o niečo viac, ale za také prevedenie sa oplatí priplatiť )
[url]http://www.tichepc.sk/Powercolor-Radeon-HD-5750-1GB-GDDR5-128bit-PCI-E-HDMI-2xDVI-retail_2_.html?arg1=001001162000[/url]

Hydrrra
Hydrrra
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kde je 5850 a 5870??? -0.30 z prémií pane autor.

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
28. 4. 2011 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorry za mierny offtopic, ale chcel by som poprosit redakciu pri teste Nvidia kariet otestovat nielen ich herny vykon, ale aj vykon v GPGPU aplikaciach...napriklad rychlost raytracingu v Nvidia Garage, alebo rychlost renderovania v Octane Renderi (da sa stiahnut demo + testovacia scena).
Dakujem

palqo
palqo
Level 23 Level 23
28. 4. 2011 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Akoze, toto uz vyzera na podplacanie za nezaradenie niektorych modelov. Akurat neviem ci od nVidie ktora sa boji konkurencie alebo od AMD, ktore sa trapne snazi donutit ludi kupovat novu radu (vid trebars nemoznost prehravat 3D blu-ray na rade 5000 udajne koli HDMI 1.3 portu, ktora sa da obist jednoduchou zmenou v registroch). A ano, mam 5870 (MATRIX) a chcem ten cip tiez vidiet v teste v porovnani s novou uzasnou generaciou 6000, ktoru sa nam AMD snazi tak okato natlacit zneprijemnovanim pouzivania generacie 5000. -0,30 panovi nezaujatemu redaktorovi...Je zrejme, ze po nespocetnych uletoch mu redakcia mlcanim davno vyjadrila podporu

palqo
palqo
Level 23 Level 23
28. 4. 2011 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo Aha, pardon. Toto nie je pan nezaujaty redaktor, ale iny. Ale aj tak, vynechat 5870/5850 je hanba. Ja som nemal problem najst tieto karty skladom a to v Alze co je viac cesky predajca ako slovensky.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
28. 4. 2011 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo Staršný, 5850/5870 má asi tak 80% hráčů tj. převážně vašich čtenářů a vy je nedáte do testu ??? Před rokem neexistovala přijatelná varianta ze strany NVdie a tak jsme si skoro všichni kupovali tyto karty. koho zajímá HD 5450 v testu, tu má asi tak 0,001 % hráčů, pokud vůbec, tak tam dejte ty karty, se kterými jde hrát a má je dnes v počítačích většina !!!

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek 80% hráčů :lol: Ty žiješ v hodně naivním světě

which
which
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak kuli tomuhle sem se musel registrovat, protože tahle grafika ( kterou mám ) je asi na tomhle webu neviditelná, proč tam není ?

alienhan
alienhan
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč vás tu tolik žadoní o test 5850? V testu je přeci 6850, stačí si "její" výsledek přepočítat o několik procent a máte výkon 5850 :wink:

Kejso87
Kejso87
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Tomáš Šulc]Byt jsem se k tomu vyjadroval uz vcera, dodam komentar i sem. Jedna se o megatest aktualne dostupnych grafickych karet, ktere jsou v testu vsechny (s vyjimkou lowendovych HD 6400, 6500 a 6600, ktere vysly teprve pred par dny a behem testovani nebyly dostupne). V testu proto nejsou zarazeny jiz nahrazene rady GTX 470, 480 a Radeony rady HD 5800. Kazdou z techto karet lze sice nekde najit skladem, ale jde o doprodeje starych zasob, proto nejsou v testu obsazene (prosim nemichat se ctverici opravdu starych karet jako HD 4850, ktere jsou v testu kvuli orientacnimu porovnani, o kolik si uzivatel upgradem pomuze, HD 5850 nebo GTX 470 dnes bude nekdo stezi menit za lepsi). To plati i udajne nove HD 5850 od Sapphire, ktere se uz samozrejme take nevyrabi. I v tomto pripade se Sapphire za kazdou cenu potrebuje zbavit zbytku skladovych karet, dokud jsou vubec prodejne a velmi dobre se toho zhorsilo jejich marketingove oddeleni (proto ta velmi nizka cena, ktera je bezesporu velmi lakava). Diky nizke cene je navic po kartach vysoka poptavka a sehnat je je takrka nemozne (napriklad Alfacomp z dostupnosti jednotek kusu na par minut dela velkou show). I presto vsechno by teoreticky samozrejme slo karty do testu dat (byt by to vzhledem ke koncepci megatestu nemelo realny prinos), ale je tu jeste dalsi problem v podobe casove zvladatelnosti, otestovat kartu ve vsechn hrach a nastavenich bohuzel opravdu neni legrace. Nicmene pokud tu budou taci stale presvedceni, ze jsem karty nezaradil kvuli nenavisti AMD, pravdepodobne uz jim to lepsim zpusobem nevyvratim. Pouze si dovolim smazat zbytek komentaru o jednom a totez, jednou to tu opravdu staci.[/quote]
mate uplnu pravdu co ste tu napisal, ale jedno ma mrzi ze netestujete prave spominanu 5850 extreme lebo aj ked ma problme z dostupnostov(nieje tomu tak vsade) ma neuveritelny pomoer cena a vykon a ruku na srdce ak by mala podobny pocin ina firma s nv grafikou tak uz by tu bola recenzia kao byc......ale demogogia o tom ze tento web je ´zeleny´ a ze nv podplaca tento web je prinajmensom detiske a smiesne to mussia uznat vsetci....aj ked tu mame ´zeleneho´ obra zlobra, ale nic to nemeni na tom ze tento web je kvalitny a ma kvalitne recenzie a na tuto sa velmi tesim lebo sam uvazujem ze prejdem po rokoch v high ende na low end(aj ked karta na ktoru mam zalusk tu nebude testovana a sice 6670)

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nepopisujte 3870 jako high end, to high-end nebyl ani omylem. Byl to vyšší mainstream, jak již bylo psáno konkurence pro 8800GT se kterou prohrála. High end tehdy byla 8800Ultra která ve finále byla schopna vyklepnout i 3870X2. rv670 byla jen die shrink R600 + odebrání nepotřebných či nefunkčních částí čipu.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH 3870 s DDR4 byla dost dobrá kartička a hlavně levná - s 8800GT prohrávala hlavně s vyhlazováním tam byla slabší, jinak to byla remíza. Sám jsem ji měl od PowerColoru ale dlouho u mě nevydržela, hned jak vyšla 4850 tak jsem si ji pořídil. Jo, to byly časy kdy i výkonné grafiky byly jednoslotové, dnes i karty typu 5770 jsou dvou....

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 ještě HD3870 v jedné ze sestav mám a opravdu se stále na ní dát hrát drtivá většina her na max detaily bez vyhlazování (17" monitor)

MajklGT
MajklGT
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Zrovna HD4850 jednoslotova nebyla dobra volba. Byla hlucna a jeste se "pekla zaziva"

Stolker
Stolker
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 @MajklGT: přihodtě tam sakra tu 5850 prostě do testu patří, už jen proto aby ten kdo si ji za par korun koupil zjistil jak moc se mu to vyplatilo, dd dělal test přímo těhle sapphire extreme ale to mi nepříjde jako nezaujatej autor... nenutte me abych vas prudil a do kazdy novinky/ zpravy na fb se ptal jestli už tam date tu 5850, jedna kata jsou testy na hodinu a pul max a myslim ze dost lidi dalo najevo že o to maj zájem...

zorrrro
zorrrro
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=venox]zase tam nieje 5870?????? preco??????? TOP grafika, rad by som ju porovnal s novymi.... paneboze!! :shock:[/quote]
Nejde o nenavist, ale podla mna o cisty a zdravy rozum ju tam zaradit, verim ze vela ludi ma prave tieto karty ako GF470/480 a HD5850/5870 a prave takyto test im ukaze ci ma zmysel investovat do noveho. Ak to nebude sak svet sa nezbori, poladame inde, ale bude to skoda nemat priame porovnanie na tej istej zostave.

Ricky
Ricky
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaj těším se jak v testu dopadne moje stařičká 3870, mám verzi od PowerColor s accelerem a pro moje občasné hraní a sledování filmů s FullHD rozlišením monitoru bohatě stačí :)

Pyshtone
Pyshtone
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Timmah!]Sorry za mierny offtopic, ale chcel by som poprosit redakciu pri teste Nvidia kariet otestovat nielen ich herny vykon, ale aj vykon v GPGPU aplikaciach...napriklad rychlost raytracingu v Nvidia Garage, alebo rychlost renderovania v Octane Renderi (da sa stiahnut demo + testovacia scena).
Dakujem[/quote]
Nac zustavat takto dozadu, dovolim si odkazat na aktualni clanek na bittechu. http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2011/04/26/best-graphics-card-for-folding/1

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
29. 4. 2011 01:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=zvirek]Staršný, 5850/5870 má asi tak 80% hráčů tj. převážně vašich čtenářů a vy je nedáte do testu ??? [/quote]

To cislo zdaleka neni pravda. Je mozne ze tyto karty ma ve vasi rodine ci okoli 80% hracu, ale to neni zadna statistika.

Podle celosvetove statistiky ma 5850 2.33% hracu, 5870 ma 2.23% coz je dohromady 4.56%. Do 80% tomu jeste "trochu" chybi.

Pro zajimavost, nejvice ma GeForce 9800 - 5.68% tesne nasledovana GeForce 8800 5.59%. Nejrozsirenejsi AMD karta je HD 5770 s 3.95%.

A jeste jedno cislo, DX11 grafiku ma stale jeste pouhych 20.04% hracu, DX10 grafiku ma 70.2%

Vse cerpam ze statistik Steamu, coz pokryva spoustu hracu.

survivor2000
survivor2000
Level 20 Level 20
29. 4. 2011 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=tynyt]Výsledky testů si rozvracet nedáme! Pakližééé!! :D[/quote][quote=Tomáš Šulc]Byt jsem se k tomu vyjadroval uz vcera, dodam komentar i sem. Jedna se o megatest aktualne dostupnych grafickych karet, ktere jsou v testu vsechny (s vyjimkou lowendovych HD 6400, 6500 a 6600, ktere vysly teprve pred par dny a behem testovani nebyly dostupne). V testu proto nejsou zarazeny jiz nahrazene rady GTX 470, 480 a Radeony rady HD 5800. Kazdou z techto karet lze sice nekde najit skladem, ale jde o doprodeje starych zasob, proto nejsou v testu obsazene (prosim nemichat se ctverici opravdu starych karet jako HD 4850, ktere jsou v testu kvuli orientacnimu porovnani, o kolik si uzivatel upgradem pomuze, HD 5850 nebo GTX 470 dnes bude nekdo stezi menit za lepsi). To plati i udajne nove HD 5850 od Sapphire, ktere se uz samozrejme take nevyrabi. I v tomto pripade se Sapphire za kazdou cenu potrebuje zbavit zbytku skladovych karet, dokud jsou vubec prodejne a velmi dobre se toho zhorsilo jejich marketingove oddeleni (proto ta velmi nizka cena, ktera je bezesporu velmi lakava). Diky nizke cene je navic po kartach vysoka poptavka a sehnat je je takrka nemozne (napriklad Alfacomp z dostupnosti jednotek kusu na par minut dela velkou show). I presto vsechno by teoreticky samozrejme slo karty do testu dat (byt by to vzhledem ke koncepci megatestu nemelo realny prinos), ale je tu jeste dalsi problem v podobe casove zvladatelnosti, otestovat kartu ve vsechn hrach a nastavenich bohuzel opravdu neni legrace. Nicmene pokud tu budou taci stale presvedceni, ze jsem karty nezaradil kvuli nenavisti AMD, pravdepodobne uz jim to lepsim zpusobem nevyvratim. Pouze si dovolim smazat zbytek komentaru o jednom a totez, jednou to tu opravdu staci.[/quote]

Dobry den, prestoze se tu maze jeden komentar za druhym ohledne 5870/5850 bohuzel musim pridam dalsi a reagovat tim na vas post. Firmy CZC, Alza a Mironet mají ATI 5870 bez problemů skladem, volal jsem tam! Vaše slova: [i]"I presto vsechno by teoreticky samozrejme slo karty do testu dat (byt by to vzhledem ke koncepci megatestu nemelo realny prinos), ale je tu jeste dalsi problem v podobe casove zvladatelnosti, otestovat kartu ve vsechn hrach a nastavenich bohuzel opravdu neni legrace."[/i] Zajímal by mě Váš koncept megatestu, pokud by tam neměla 5870 reálný přínos? Předpokládám, že většinu bude zajímat poměr cena/výkon/spotřeba kde právě dominuje 5870, ale třeba ne, třeba se mýlím a to právě Vaši čtenáři chtějí vědět, jestli už svojí grafiku vyměnit či nikoliv[b]Podívejte se zde v diskuzi na palce[/b] Je to jen proto,ze všichni takový test přivítají, ale když tam nebudou mít svojí grafiku, tak je to akorát naštve a že těch lidí je. Věřím, že je to časově náročné, ale když vyřadíte Ati5450 a NV220 a nahradíte tím co má většina v PC, tak se to 5 lidem líbit nebude, ale 5000 ano. Pevně věřím, že s námi čtenáři přestanete válčit a 5870 do testu zařadíte.

Tachy
Tachy
Level 1 Level 1
29. 4. 2011 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozumim, ale nesouhlasim! Komponenty se nekupuji pouze nové ale i použité od kamarádů nebo v bazarech. Mam Radeon HD 5850 a rád bych vědel jak jsem na tom, případně pokud ho budu chtít prodat kupec bude vědět do čeho jde. Pokud jde o časovou náročnost by bylo vhodné udelat raději dvě skupiny grafických karet (herní a HTPC) a udělat dva testy. Na každou skupinu jsou jiné požadavky. O porovnání ATI HD 5450 vs AMD HD 6990 v jednom testu nikdo nestojí, o zařazení 5850/5870 stojí všichni.

rotikus
rotikus
Level 1 Level 1
29. 4. 2011 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, komentář pana Šulce je sice pěkný, ale žádné relevantní důvody, proč karty chybí v něm nesdělil. Ať už je to s dostupností jak chce, jedná se o aktuální produkty, které spousta uživatelů vlastní, a proto je měření relevantní. V době kdy karty (zejména 58*) přišly na trh, byly absolutně nedostupné - byl to snad důvod je nerecenzovat?!! Nebyl.
Rovněž neobstojí argument s náročností měření. Když už se megatest dělá a měří se desítky karet, tak změřit 2/4 navíc už není nic markantního.
Nemyslím si, že je někdo v redakci zaujatý proti nějakým produktům, ale důvody proč karty 5850, 5870 a 470, 480 nebyly zařazeny nám zůstanou buď skryté, nebo,žádné nejsou a nebo jsou nesmyslné.

Reklama
Reklama