profile-image

StratoLZImo

12 096 bodů
Zbývá 904 bodů do dalšího levelu
12 000 13 000
dnes 04:38 Přečtení článku
2 b
dnes 04:36 Přečtení článku
2 b
dnes 04:33 Přečtení článku
2 b
dnes 04:22 Přečtení článku
2 b
dnes 04:22 Denní návštěva
4 b
včera 10:08 Přečtení článku
2 b
včera 10:08 Denní návštěva
4 b
14. 12. 2025 11:02 Přečtení článku
2 b
14. 12. 2025 11:01 Hodnocení komentáře
2 b
14. 12. 2025 10:57 Přečtení článku
2 b
14. 12. 2025 10:56 Přečtení článku
2 b
14. 12. 2025 10:55 Denní návštěva
28 b
Bonus za 7 dní v kuse
13. 12. 2025 10:38 Přečtení článku
2 b
13. 12. 2025 10:34 Přečtení článku
2 b
13. 12. 2025 10:33 Přečtení článku
2 b
13. 12. 2025 05:38 Přečtení článku
2 b
13. 12. 2025 05:38 Denní návštěva
24 b
Bonus za 6 dní v kuse
12. 12. 2025 09:31 Přečtení článku
2 b
12. 12. 2025 09:30 Přečtení článku
2 b
12. 12. 2025 09:28 Přečtení článku
2 b
12. 12. 2025 09:26 Přečtení článku
2 b
12. 12. 2025 09:22 Přečtení článku
2 b
12. 12. 2025 03:42 Denní návštěva
20 b
Bonus za 5 dní v kuse
11. 12. 2025 05:57 Denní návštěva
16 b
Bonus za 4 dny v kuse
10. 12. 2025 11:35 Přečtení článku
2 b

Komentáře

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
25. 11. 2025 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram FSR4 sa sice zasadne zlepsilo, ale stale je znatelne horsie. O rozsahu hier podporujucich DLSS vs FSR sa je zbytocne bavit. Amd anti-lag je horsie a ma vyrazne mensiu podporu v hrach (pruser s prvou iteraciou anti-lag v klasickej amd fashion radsej ani nespominajme). Spotrebu by som primarne neriesil, ale je to fakt. CUDA support na produktivitu tiez hra v prospech nvidia gpu. NVENC je kvalitnejsie nez amd encodery.... Nech sa pozries ciastkovo na akukolvek technologiu alebo pridavok, nvidia je popredu.

Problemy s ovladacmi malo a ma samozrejme aj amd. Akurat amd gpu maju pod 10% podiel trhu a titulky s ich problemami nezneju tam bobmasticky a netahaju tolko views. Su specificke problemy, ktore trvalo amd opravit dlhe mesiace. Obe strany si na poli ovladacov nemaju co vycitat. Ze by bol na tom jeden lepsie nez druhy ale nie je pravda.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
25. 11. 2025 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Jan Belka Zaujimave ako ty dojdes k opacnemu nazoru a vykladu, nez je pravdepodobny alebo realny. Pravdepodobnejsim scenarom je, ze bordel robili amd ovladace. Napriek korektne odinstalovanym amd ovladacom. V opacnom garde totiz nvidia ovladace problem nerobia. Je toho plny internet, ale DDU je vo vacsine pripadov potrebne kvoli amd ovladacom. Cize obvykle su zdrojom problemu tie.

A ty si ten posledny, kto by mal inych poucovat o komplexnom citani s porozumenim. Mam vytiahnut konkretne priklady, kedy si vec poriadne neprecital, nepochopil alebo dospel k presne opacnemu zaveru nez clanok ktory si postol? Je ich za tu dobu uz dost :)

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
29. 10. 2025 09:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Lebo pomer cena / vram je najhlavnejsia klucova metrika? A hlavne preto, lebo to momentalne hovori v prospech amd? Rozdiel v efektivite vyuzitia a sprave vram v prospech nvidii ignorujeme? Ze nvidie maju GDDR7 s vyssou priepusnostou ignorujeme?

Cize celkovo maju nvidie malo vram a pri kartach typu 5070 je to problem. Nastastie nas tu zachranuje amd. Skoda ze 94% trhu to vidi inak.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
20. 9. 2025 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Stratos Spravne! Za kazdych okolnosti treba v pripade amd gpu pozriet na heureku a ucelovo vybrat najlacnejsi model. V pripade hnusnej nvidie naopak treba na heureku nepozerat a davat do porovnania modely z vyssej casti cenoveho spektra. Je potrebne cielene ohybat kriteria, aby nam to vyslo v prospech amd co nejlepsie. Robis skvelu a zasluznu pracu!

Odkazat na video ku gpu z uplne inej vykonovej kategorie a mimo kontext je tiez v poriadku. Hlavne ked mozeme poukazat ze nvidia je zla.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
20. 9. 2025 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "cele mi to prijde jako hra nvidie jak vydelat naky penize" Neuveritelne Honziku, teraz si "kapnul" na nieco doteraz nevidane! Koho by napadlo, ze korporaty robia veci za ucelom dosiahnutia zisku!

Ako napriklad amd, ktore minuly rok cielene zdrazovalo 7800X3D, aby na release 9800X3D mohlo cenu napalit do vysin. Vyuzili dominantnu trhovu poziciu, mindshare a dobry produkt aby "vydelali naky penize".

Neskutocne, prelomove, ohromujuce. Tvoja analyza a zhrnutie intelu je tiez bezchybne. Zvlast ked sa odkazes na tvoje klasicke "vsichni vime". Ale ty vies najlepsie a mal by si nas castejsie oblazit svojou osvetou. Myslienky velikana ako ty si nemozes nechavat pre seba!

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
5. 9. 2025 00:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 cervena uderka je este asi v soku z poslednych cisel trhovych podielov. Predsa len 94% pre nV musi extremne boliet. Dajme im cas nech si zrovnaju narativy a znova vyrazia do spravodliveho boja.

Vyzera to, ze teraz maju ako modlu cinsku konkurenciu. Na trhu s gpu to urcite v dohladnej dobe natru zelenym a natrhnu im prdele.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
4. 9. 2025 23:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Ja Ku https://wccftech.com/nvidia-gpu-market-share-swells-to-94-percent-amd-drops-to-6-in-q2-2025/

94% podiel je za Q2/25 a vychadza zo spravy JPR. Reporty JPR su dnes uz povazovane za relativne spolahlive. V minulosti ich viac krat citovalo aj samotne amd, cim im nepriamo dodalo kredibilitu.

Ked sa pozries na ine ukazatele, naopak to nasvedcuje ze cisla budu realne. Povedal by som, ze predaje amd tento rok sa k podielu 14% nepriblizili ani z lietadla. Tvoje dojmy, ze by to mohlo byt inak, na tom nic nezmenia.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
4. 9. 2025 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Pride mi prekvapive a poburujuce, ze niekomu ako ty by vyrobca typu MSI neposlal produkty na testovanie... SKANDALOZNE!

Mam osobny tajny typ, preco by tomu tak mohlo byt... Ako priklad staci ked som si precital tvoju "recenziu" na monitor (farby nastavovane a hodnotene od oka a pod.).

Alebo lokalne zastupenie MSI venovalo 5 minut na internete "vyskumu", ako ty a tvoj kolega z amDDworldu uz dlhe roky posobite na cz/sk HW scene. Ono ucelove lzi a vasa "objektivita v suvislostiach" nie je valnej vacsine normalne zmyslajucich ludi po chuti.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
3. 9. 2025 11:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 :D Normalne pocujem, ako sa rozsypali sny a nadeje na amDDworlde a facebookovom koutku. Budu musiet porozmyslat, cim nabit srackomety na dalsiu ofenzivu.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
3. 9. 2025 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek @Stratos Super ze si zasa raz vynekroval 2 mesiace stary prispevok a postujes ceny v case, ked je situacia na trhu diametralne odlisna. Taktiez normalna cena je skor 17k Kc, neprilepsuj nasilu v prospech amd.

Pre kontext sa pozrime, ako sa amd gpu v Q2/2025 darilo celosvetoto: https://wccftech.com/nvidia-gpu-market-share-swells-to-94-percent-amd-drops-to-6-in-q2-2025/

6% trhovy podiel pre amd. Predaje zjavne rastu.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
29. 8. 2025 13:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos A dost. Zasa davas plny priechod svojmu autizmu a produkujes nechutne lzi. Je cas znova ti zatat tipec.

"zrejme se tam uz projevil ten malej zajem o RTX 5000" Clovek na ktoreho reagujes prispevok editoval a napisal "omlouvam se". Za idiota vychadzas znova len ty.

"...kvuli cemuz musela nvidia snizit vyrobu o citelnych 30%.." LZI. Zdroj na toto tvrdenie? (Dufam ze zasa posles clanok, ktory ma hned v uvode napisane, ze ide o nepodlozene spekulacie, ktore nejde overit.

"...AMD vyrostlo ted o 70%" Z coho amd vyrastlo? Z absolutneho dna 8% celosvetoveho trhoveho podielu? neskutocne

"Takze ten 22% pokles by celkem odpovidal onomu 30% snizeni vyroby u RTX 5000 u ktere zajem mezi zakazniky v retailu citelne poklesl.." To je co za nezmyselne lzi?? Citas ty vobec fakty, na ktore reagujes? Nvidia zaznamenala v gamingu 14% narast medzikvartalne a 49% medzirocne. Nvidia v gamingu rastie a neustale lame rekordy.

"...AMD dokazalo vykon vyhnat ovladacema o 10-12%" LZI. Saskujes tu a posielas wall of text tweetu v anglictine, ktoremu zjavne vobec nerozumies. Keby si mu rozumel, tak nemozes napisat, ze narast ide jednostranne na vrub vylepseniam ovladacov zo strany AMD.

Spravil si zo seba idiota. Nebolo by od veci, aby si cital na co reagujes a ujasnil si zakladne fakty. Ze ti nejde anglictina ani percenta uz vieme. Skus svoje nezmysly a lzi pred postnutim konzultovat aspon s nejakym primitivnym free LLM. Usetris si potupu a vysmech, sasku.

Nvidia rastie a lame rekordy. Mozes sa aj posrat a postavit na hlavu, fakty a realitu to nezmeni.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
23. 7. 2025 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @Stratos Zase si zareagoval na nieco uplne ine, namiesto obsahu mojho prispevku. Ake necakane :)

Tak sa pozrime na posledne dve generacie amd gpu. RDNA3, ktora bola vyrazne horsia vykonovo, nez sa ocakavalo a nez kremik naznacoval. Podla tvojich vlastnych slov je to bugom, ktory neopravili a vydali to v takom stave. Tak to aj dopadlo, RDNA3 bol predajny prepradak. Za dane ceny nekonkurencie schopne gpu, ktore boli v danej dobe najhorsie predavanymi gpu amd za poslednych 20 rokov. Pisalo sa o tom vsudemozne po webe.

RDNA4 vyzeraju byt technicky solidne karty, ale amd nacvicovalo s releasom. Odkladali ho mesiace, lebo cakali na uvedenie nvidii. Na poslednu chvilu potom v panike znizovali ceny kariet, ktore uz boli naskladnene. A mali problem distributorom refundovat tieto rozdiely (pretoze im zjavne predavali gpu s napalenymi cenami). A v konecnom dosledku cisla naznacuju, ze RDNA4 tiez nie je predajny hit.

Kolko krat si o tychto veciach informoval? Tu v komentaroch alebo na svojom HW koutku? Nula krat? Myslel som si :)

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
22. 7. 2025 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Stratos a preco ty nepriznas, ze si neobjektivny lzivy zmrd, ktory by si zasluzil ban natrvalo?

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
22. 7. 2025 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ty si selektivne nikdy nepamatas nic dobre od nvidia / intel a uz vobec nic negativne zo strany amd. Kde bude asi problem?

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
23. 7. 2025 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @Stratos Zase si zareagoval na nieco uplne ine, namiesto obsahu mojho prispevku. Ake necakane :)

Tak sa pozrime na posledne dve generacie amd gpu. RDNA3, ktora bola vyrazne horsia vykonovo, nez sa ocakavalo a nez kremik naznacoval. Podla tvojich vlastnych slov je to bugom, ktory neopravili a vydali to v takom stave. Tak to aj dopadlo, RDNA3 bol predajny prepradak. Za dane ceny nekonkurencie schopne gpu, ktore boli v danej dobe najhorsie predavanymi gpu amd za poslednych 20 rokov. Pisalo sa o tom vsudemozne po webe.

RDNA4 vyzeraju byt technicky solidne karty, ale amd nacvicovalo s releasom. Odkladali ho mesiace, lebo cakali na uvedenie nvidii. Na poslednu chvilu potom v panike znizovali ceny kariet, ktore uz boli naskladnene. A mali problem distributorom refundovat tieto rozdiely (pretoze im zjavne predavali gpu s napalenymi cenami). A v konecnom dosledku cisla naznacuju, ze RDNA4 tiez nie je predajny hit.

Kolko krat si o tychto veciach informoval? Tu v komentaroch alebo na svojom HW koutku? Nula krat? Myslel som si :)

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
22. 7. 2025 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Vitaj spat honziku. Vidim ze nutena pauza ti vobec nepomohla a rovno si zarabas na dalsiu. Jednoznacne je problem hlavne v nvidia mobilnych grafikach. Ceny amd notebookov su dnes uplne v poriadku, ze?

"kdyz vime jake silene marze dneska Nvidia i Intel obcas maji.." tak sa podel, ake su tie marze. Pretoze nie nevieme. A ty uz duplom nevies absolutne nic.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
18. 6. 2025 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Estetika je zrejme subjektivna a proti gustu... Ale za seba nemozem nez s tebou suhlasit. Mne to pripada ako vrcholny gyc, ktory moze oslovit leda tak zastupcov niektorych mensin, sejkov ovesanych zlatom a podobne.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
18. 6. 2025 21:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Neuveritelne! Nasiel sa od teba komentar, s ktorym suhlasim a dal som mu palec nahoru. Predpokladam, ze to je klasicky pripad vynimky potvrdzujucej pravidlo. Resp. aj rozbite hodiny ukazu 2x za den spravny cas...

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
18. 6. 2025 15:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Honziku, znova sa strapnujes. EVGA pripadom sa tu budes ohanat bez podrobnej znalosti problematiky este dalsie desatrocie, ohybas a vymyslas si k tomu veci podla aktualnej potreby. Z GPP si v minulosti urobil uz GPP 3.0, bolo by nacase zacat fabulovat uz o 4.0. Hlavne ze odkazes na 7 rokov stary clanok z DIIT klauniady.

A klasicky demostrujes problem s ucivom 5. rocnika zakladnej skoly, kedy si zasa raz musel upravovat svoj prispevok, lebo nevies normalne pracovat s percentami (toto je uz niekolky krat, co si sa takto strapnil).

Realne o cenotvorbe vies velke gulove. Situacia tak, ze AMD ma na poli gpu objektivne horsie produkty. Po blamazi a vesmes tragickych RDNA 3 kartach su RDNA 4 aspon solidne. Stale su, ale velmi zle nacenene. Cize ANO, amd gpu by mali byt vyrazne lacnejsie, aby kompenzovali svoje nedostatky. Inak bude pokracovat, co vidime teraz: dalsi prepad trhoveho podielu. V tomto case uz pod 10%.

Ku 9070XT vs 5070Ti: 5070Ti je v priemere povedzme o ~7-10% vykonnejsia karta. Zaroven v jej prospech hovori mierne nizsia spotreba, kvalitnejsie DLSS4, vyssi RT vykon, kvalitnejsie encodery, podpora CUDA... Cize ANO, v rozumnej miere sa priplatok oplati, resp. 9070XT by malo ist s cenou dole.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 13:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @memro Citanie s porozumenim nebude tvoja nasilnejsia disciplina. Jasne som napisal "historicky".

Prusery nvidie sa pocitaju. Aj za to schytavaju posmesky a kritiku z kazdej strany. A opravnene. Obe strany si v tomto momente nemaju co vycitat.

Aktualne oblubena hlaska radoby PC chytrakov naopak je, ze amd problemy s ovladacmi nema. Aku relevanciu maju problemy nvidie pri diskusii o problemoch amd? Mame z nejakeho dovodu ignorovat historiu amd v tomto ohlade alebo ich sucasne prusery a laxny pristup k rieseniu?

Uplne najlepsi je narativ radoby PC chytrakov, ze je samo o sebe zle, ked nvidia vydava rapidne hotfixy na riesenie existujucich problemov. Samozrejme nie je idealne, ked oprava trva. Ale za mna je to lepsie nez napr. 3 mesiace problem ignorovat a vobec neriesit.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid fakt v poslednej dobe dostava jednu ranu za druhou 🤣 este v amd skonci svata Lisa a Honzik zrejme skonci v liecebni 😄

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 09:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @humik "DLSS > FSR, lepsie RT - toto již neplatí, jen chybí zatím dostatečná podpora pro amd ...."

Ano, stale to jednoznacne plati. DLSS 4 transformer je lepsie nez FSR 4 (ktore ma minimalne nateraz beztak mizernu podporu). Amd sa sice s RDNA 4 dotiahlo s vykonom v RT, ale nvidie su stale na tom vo vseobecnosti lepsie. To s podporou je co za neargument? To, ze "jen chybí zatím dostatečná podpora" je koho problem? Ze amd nieco ma, ale nikto to nepodporuje efektivne znamena, ze to co ma nvidia je v tomto momente objektivne lepsie.

"lepsie encodery nvenc, cuda - pokud mě toto nezajímá, nemá to pro mě žádný přínos a nepotřebuji to..."

Super argument. To, ze to subjektivne teba nezaujima je relevantna metrika pre porovnanie?

Neviem co si chcel svojim prispevkom vlastne dosiahnut. Snazil si sa mi vyvratit ze: DLSS > FSR a nvidia ma lepsie RT, co sa ti nepodarilo, lebo je to fakt. Este si pre istotu doplnil ze pre implementaciu amd nie je "dostatocna podpora" (v preklade co ma amd sa realne nevyuziva, minimalne nateraz). Ostatne plusy si odbil tym, ze teba nezaujimaju. Tiez velmi relevantny argument pre objektivizaciu plusov a minusov.

Spravil si tu nejaku sialenu rozcvicku z amd apologizmu, ktora ti nevysla. Cast si odbil nepravdou, ze nieco uz neplati, ked to jasne a jednoznacne plati. A navrch aj zlepsenia, ktore amd dosiahlo zatial podla teba sameho nie su "dostatocne podporovane". Zbytok si odbil tym, ze TEBA to nezaujima. Predstav si ze su ludia, ktorych to zaujima.

Suma sumarum tvoj pripevok isiel oponovat a vyvracat, co som napisal vyssie a podaril sa ti presny opak. 5060 Ti je vykonnejsia a objektivne technicky lepsie vybavena karta nez 9060 XT. Ci stoji za priplatok (a ako vysoky) vzhladom k vyssiemu vykonu a mnohym dalsim plusom je na zvazeni kazdeho. Zjednodusena odpoved ale je: ano stoji.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @casperrapid Tiez nikde netvrdim ze 9060 XT je zla karta per se. Suhlasim so vsetkym co si napisal, 5060 Ti je objektivne lepsia karta a optimalne by bolo, keby amd zlacnilo a zacalo realnu cenovu vojnu s nvidiou.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @humik Historia a tragicky track record AMD ohladom ich ovladacov a podpory. Snad sa tu teraz nebudeme tvarit, ze na tom amd bolo historicky nejak dobre?

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM @Stratos Kritiky mas vzdy plnu drzku. Ty ako recenzent mas nastaveny a niekde zverejneny transparentny system hodnotenia?

Daj par prikladov kde si ty vo svojich recenziach hodnotil produkty negativne a konstruktivne si ich kritizoval. Zvlast by ma zaujimalo, kde si dal nejakemu podpriemernemu produktu adekvatne hodnotenie, napr. 2/10. Aby si patricne vyuzival celu stupnicu.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "hele co tak pozoruju urcite pracujou na smeny, protoze to je vice mene 24 hodinovy provoz, tuhle nekdo naklikaval i ve 3 rano asi pul hodiny :)"

Ano, kvoli tebe ma urcite 3 zmennu sluzbu nejaka zla zelena uderka alebo akeho fiktivneho nepriatela si si to vybajil. Netrpezlivo cakaju, aby ti obratom vyminuskovali kazdy prispevok, kludne aj uprostred noci! To znie velmi pravdepodobne 😂

Reklama
Reklama