Zpět na článek

Diskuze: Nvidia GeForce GTX 1080 Founders Edition v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

ryohazuki007
ryohazuki007
Level 1 Level 1
26. 6. 2016 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_rog_strix_geforce_gtx_1080_review,16.html

:lol: :lol: :D

solely
solely
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test GTX 1080 Fouders Edition má smysl pouze pro představu, jaký má GTX 1080 reálný výkon a měl (by) vyjít v den kdy byl launch. Nad cenou u FE nemá cenu naříkat, je to edice určená pro nedočkavé uživatele, kteří rozpočet neřeší. V okamžiku, kdy se začínají objevovat nereferenční modely (a zatím jsou okamžitě beznadějně vyprodané) už ani výrobci FE partnerům neposílají...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@solely Já myslím, že jich pár ještě nějaký ten pátek na skladech bude.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner hlavně FE bude možné stále koupit u NV přímo

Reptile
Reptile
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner "oproti špičkovým GTX 980 Ti není náskok Founders Edition tak výrazný"

Zrovna jsem koukal na ty vysledky... ten vykon oproti 980ti je docela smutnej, na to co za tu kartu chteji :(

Ja to vidim tak, ze pretocena 480 bude ideal pomer cena/vykon ;)

humik
humik
Level 23 Level 23
22. 6. 2016 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @komplik: a to se vyplatí ...

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Reptile: Taky jsem ji vrátil z důvodu minimálního nárustu výkonu a investice do nové GPU by byla hloupost.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @KwazzyGT: a na čem teď běžíš? Na jakém monitoru hraješ? Kde byl minimální nárůst výkonu? Tohle je reference ... nereferenční udělá ve vysokém rozlišení náskok 15%, cena pod 20 tisíc, spotřeba o polovinu menší, než přetočená 980ti ...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @gogo1963: 15% no... zlatý oči...

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @komplik: to máte všichni problémy s procenty? Nereferenční 1080 je cca 30% nad referenční 980ti, kolik je nad ní přetočená 980ti? Kolik žere, jak topí?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @gogo1963: Z kontextu příspvěku těch 15% navíc bylo myšleno na nereferenční 1080... Zatím jsem neviděl test kde by nereferenční 1080 šla dále než cca 5% nad Founders a dokonce jsem neviděl test, kde by to nataktovali výš než Founders.

U 980Ti 15% u lepších edic opravdu není problém a typicky se dá přetočit cca o 20-25% (i referenčky boostily na 1200Mhz v klidu)

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @komplik: ale přetočení o 25% nedá 25% výkonu navíc

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 01:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @gogo1963: To záleží 980Ti nebo 980 poměrně dobře škáluje výkon s frekvencí.

GTX980 na 1,5GHz mi dávala s přehledem 20% nad referenci, což odpovídá i navýšení taktu (z reálného boostu)

980Ti na tom byla s OC ještě o něco lépe

VaxMarkus
VaxMarkus
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ten výkon tam je, ale proti minulé generaci zatím ten skok není tak výrazný, ale tohle taky ještě není Ti verze nebo Titan.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VaxMarkus 70% proti 980? No mě to přijde jako docela slušný skok.

telsamat
telsamat
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mne zklamání

980ti cena 14300
1080 FE cena 20500

Výkon takřka totožný, někde slabší, ale ne o moc, někde dokonce i 980Ti je lepší. No a když vezmu v úvahu cenu, tak bych asi rozhodně koupil 980ti.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@telsamat Takto to nemůžeš brát,

cena 980Ti je 14300 až teď právě kvůli 80. Kdyby 80 nebyla, tak 980Ti stojí 20+ jako měsíc, dva zpět...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč však proto nemá smysl srovnávat cenu nové karty kdy poptávka je vyšší než nabídka s kartou která se vyprodává.

980Ti se současnou cenovkou může lákat potenciální zájemce o 1070, oproti které bude mít o trošku lepší výkon v základu a dodatečné OC bude asi také +- stejné.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@telsamat hlavně je to doprodej 980Ti už se nevyrábí a co není na skadech to už nebude a 1080 jde také taktovat, byť ne tak dobře jako 980Ti. Pokud ale potřebujete ten výkon navíc, není co řešit. Byl to můj případ 980Ti mi nestačila

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@telsamat Bacha na to, hlavně na výsledky v nižším rozlišení, tam už to není o výkonu grafiky, ale o nedostatečném výkonu současných procesorů. Sebevýkonnější karta už s tím moc nenadělá.

VaxMarkus
VaxMarkus
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Díky pane Vágnere, že reagujete jako jeden z malá na komentáře.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
21. 6. 2016 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Mozno by to chcelo konecne zohnat 4k monitor na testy? ;-)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @CNN: Ony tam výsledky ve 4K tak nějak jsou prakticky u každé hry. Jen tam nejsou průměry, a momentálně nemám čas k tomu dodělávat vzorečky a generovat grafy.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
21. 6. 2016 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Tak jo, dostali ste ma. ;-) Z dielcich vysledkov som pozrel len Crysis 3 (pac ju stale povazujem za tak trocha hw narocnostny etalon) a nejak mi to uniklo. ;-) Berte to ako feedback, ze tie dielcie vysledky sa fakt citatelmi (az na oblubenu, ci nejakym sposobom kontroverznu) hru preskakuju. ;-)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @CNN: Já to vím, moc dobře. Řeší se to v podstatě od nepaměti (že lidi čtou ve čtyřech z pěti případů recenze stylem první strana, průměrný výkon, závěr + diskuze). Ale už jsem koukal, že už spousta zahraničních webů přestává zveřejňovat průměry. A myslím, že by to čtenosti článků prospělo. :D

TurboCmelak
TurboCmelak
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všichni zelení chrochtají, jak je to top karta atd.. noo.. když vidím ten rozdíl pár FPS, tak se můžu jenom smát těm, kteří jí hned objednali a dali za to ještě o těch 100 dolarů navíc..

To musela být sprcha při přechodu z 980ti..

CNN
CNN
Level 0 Level 0
21. 6. 2016 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TurboCmelak Myslim, ze z 980Ti neprechadzal na 1080Ti skoro nikto. ;-) Z 390X asi tiez prilis mnoho ludi nebude prechadzat na 480tku, ze. ;-)

15degren
15degren
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Já budu, ten hluk se nedá vydržet, mám sice R290 ale technicky je to stejná karta se stejným provozem.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
21. 6. 2016 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Errata: 1080 bez Ti samozrejme.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @15degren: z toho co dnes předváděl číňan tak R290X po OC vylo asi o 20% rychlejší než stock 480.

Lukášc
Lukášc
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @komplik: Pošleš mi link? Som zvedavý na tých 20% a hlavne na tú spotrebu a teploty. Je rozdiel to pretočiť na normálnom chladiči a na vodíku (prípadne dusíku). Toto bude úplná hlúposť.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 01:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN @Lukášc: o tom jeho streamu se píše všude hodně. byl to stock chladič. Vychází to z toho čínského benchmarku, opět v článcích jde dohledat název, případně link ke stažení...

grafické skóre bylo 139 tisíc, třeba stock TitanX dosahuje v tom testu hodně nad 300 tisíc, opět dohledatelné.

Někde v diskuzi právě kdosi postoval skóre z toho testu pro přetaktovaný R290X (tuším 1100 čip, 1375 paměťi) kde to vycházelo asi o 20% víc než to RX480.

Hledat zpětně se mi to nechce, ale bylo to pokud mě paměť neklame někde v diskuzi na videocardz

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TurboCmelak kolik myslíš, že se těch FE u nás prodalo? 10? Víc snad ani ne a těm je úplně jedno, co ty tady píšeš ... já mám o 100 dolarů levnější nerefenční Palit a nestěžuji si ... ani neřvu, jak je cool ... karta běží, žádný problém, žádný hluk, žádné přetáčení ... pár let mám klid

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 jen overclockers uk mluví o 1000 kusech 1080... desítky jich mizí z českých krámů... ty karty nejsou moc skladem protože se prodávají jak rohlíky.

TurboCmelak
TurboCmelak
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 No zrovna PALIT je značka kvality.. tak snad se nebude PÁLIT :P

humik
humik
Level 23 Level 23
22. 6. 2016 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @komplik: joo to rozhodně, jak rohlíky :D

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @komplik: tak na OC jich maji skladem relativne "dost". Vetsinou ale jen FE a nejlevnejsi zacinaji na 600 librach coz primym prepoctem je okolo 770,- Euro a je za FE stejne moc.

Tech 100 kousku vzhledem k dobe, kterou to prodavaji, tak je ok.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @komplik: k nám přišlo pár kusů ... třeba nereferenčních Palitů 20, byly pryč za minutu, další možná o měsíc ...

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @TurboCmelak: z nereferenčních je dosud nejchladnější ... a kdepak myslíš, že se Palit vyrábí? Ve Vrchteplé? :D

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @tombomino: Oficiální cena FE v Anglii je 619 liber. Jestli mají FE za 600, jsou levnější než NVIDIA samotná.

A samozřejmě že mají FE, ty jsou tady tři a půl týdne, v anglii jsou dostupné přímo od NVIDIA, nereferenčky začaly reálně před pár dny.

A těch kusů nebylo 100 ale přes 1000, což v průměru vydá 40+ karet denně.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @gogo1963: Tak teď třeba Alza nebo CZC mají cca 10+ FE skladem... a co jsem sledoval tak se jich prodaly docela velké počty.. ve srovnání s 10 :)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @komplik: Levnejsi-nelevnejsi..je to porad drahe ako prasca..770,- Euro za referenci??

Ano bylo to 1000, to byl preklep. Na Velkou Britanii s 60mil obyvatel je to ok ;) Vzhledem, ze je FE edice maji skladem ted bezne, tak bud lidi cekaji na nereferenci karty a nebo ta prvni "horecka" uz opadla.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @komplik: 10 byla nadsázka samozřejmě, ale ani zdaleka se nemůžem rovnat počtům dodaných a prodaných za hranicemi ...

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @tombomino: Nieje divu, ako vykona stredna trieda vela muziky za malo penazi, comu odpoveda i hlucnejsie chladenie kde sa setrilo na vsetkom okrem vykonu, aby bol pomer cena/vykon najprivetivejsi. Keby 1080 mala cenu cca 400€ nik by nemohol na nu povedat krive slovo, lenze za cenu 800€ pri ktorej sa uz ocakava higend s urcitim konfortom a ziadnim setrenim je to proste nepredajny kus len pre zmagorete deti a nadcencov.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @gogo1963: s tím naprosto souhlasím

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 6. 2016 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U Dooma je asi chybička u Fury, ne? Vždyť moje R9 380 4GB dává víc fps...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerrow Nejsem si chyby vědom, narval jsem tam virtual texturing page size na nightmare, tak jestli to nebude tím.

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 6. 2016 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Že by tam byl takový drop? I tak je ale divné, že by Fury měla třetinový výkon jako GTX980Ti, když v jiných testech je to cca 10% (jak kde). Třeba nějaká chyba v ovladačích, nebylo by to ani u jedné firmy poprvé, ikdyž teď spíš čarovala nVidia :D

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 04:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Jerrow: Podle infa z jineho webu, nastaveni stinu "Nightmare" muze byt opravdu oeverkill. Takze je to mozne ze je to timto nastavenim. Jine weby napr. pouzivaji radeji "Ultra" misto "Nightmare".

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Jerrow: Nebo prostě Fury tuhle hru nestíhá... Jsou hry ve kterých FuryX šahá na 970...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
22. 6. 2016 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @tombomino: No mě to zajímalo kvůli tomu, že AMD tvrdilo, že díky rychlostem HBM dokáže práci s pamětí optimalizovat a ty 4 GB nejsou nějakým výrazným omezením. Budu to muset ještě zkusit.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 04:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @komplik: to nema s 970 nic spolecneho. Je to nastavenim hry. 970 by se s tim nejspise ani nerozjela..

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Tady je treba link, kde o tom pisi
http://www.pcgameshardware.de/Doom-2016-Spiel-56369/Specials/Benchmark-Test-1195242/
"Die Schattenoption im erweiterten Grafikmenü, welche die Auflösung der dunklen Flächen steuert, hat sich ebenfalls eine gesonderte Erwähnung verdient. Es handelt sich laut unseren Tests um den Haupt-Performancekiller - falls Doom auf Ihrem PC ruckelt, lohnt es sich, an diesem Schalter herumzuspielen. Doom bietet hier fünf Stufen an, von niedrig bis "Albtraum" (Nightmare). Die Bezeichnung für die letztgenannte Stufe ist berechtigt, denn hier kommt jede Grafikkarte ins Schwitzen: Ohne 6 GiByte Grafikspeicher akzeptiert der Renderer den Wunsch nicht, die Stufe "Ultra" ist auf 4-GiByte-Grafikkarten das höchste der Gefühle. "
Je to bohuzel v nemcine, ale ve zkracene forme rikaji, ze Stiny jsou vubec nejvetsi zrout vykonu a v pripade 4GB karet, tak je mozne nastavit nejvyse "Ultra". V pripade 6GB a vice karet to stoji i presto hodne vykonu.

Akorat..jste si jisty, ze to slo v tom menu na "nightmare" pro Fury nastavit?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 6. 2016 04:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @tombomino: Tak jsem to zkusil. V zásdě je to tak, když se to pokusím na 4GB kartě nastavit na Nightmare, tak to vyhodí
Notice:
Your video card does not have enough on board dedicated Video Memory (VRAM) for this setting. You need to have a video card with more than 5GB VRAM for this quality settings. To prevent crashes this change will be canelled.
Takže pro Fury to opravdu nastavit nejde.
Ale chová se to dost debilně. :D Totiž když tam tohle nastavení dám na kartě s 8 GB, tak tam zůstane po spuštění i na tom Radeonu (což byl můj případ, Radeon jsem testoval až po dvou GeForce, ze kterých si to nastavení pamatoval). Když to na Radeonu změním na Ultra, a pak se tam pokusím zpátky dát Nightmare, tak už mi to oznámí, že to nejde a nechá předchozí nastavení (Ultra). Ale když tam u Radeonu mám Nightmare a zkusím znovu vybrat Nightmare, tak mi to opět oznámí, že nechá původní nastavení, což je Nightmare, takže tam Nightmare zůstane.
A vypadá to, že to nastavení touto cestou funguje, protože když shodím obě kritické položky na ultra (shadows i i virtual texturing page size), tak jdou průměrné fps ve 2560 × 1600 ze 34,4 na 51,3.

No, a pak je tu ještě možnost:
*"+menu_advanced_AllowAllSettings 1" *
(https://www.google.cz/search?q="%2Bmenu_advanced_AllowAllSettings+1"&oq="%2Bmenu_advanced_AllowAllSettings+1"), při níž to jde nastavit také a ten výkon +-0,5 fps odpovídá prve naměřeným výsledkům.

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som prekvapený z odstupu v DirectX 12 hre Rise of Tomb Raider medzi GeForce a Fury. Zaujímavé. Ostatne, ale 4K nieje hrateľné ani na jednej.

Naopak DirectX 12 v Total War: Warhammer nedominuje v oboch nižších rozlíšeniach GeForce nad Fury tak dominantne čo bolo vysvetlené nedostatočným výkonom CPU* avšak naopak 4K je oproti Rise of Tomb Raider hrateľné.

Inak pekná recenzia - vidno, že si si dal na tom záležať a konečne aj novšie hry si zapracoval.

* ono pre mňa je pojem nedostatočný výkon súčasných procesorov pri pretaktovanom 4.3GHz Intel Core i7-4960X (22nm, Ivy Bridge-E, 6C/12T, 15MB L3 cache, 130W TDP) naozaj na popukanie. Práve DitectX 12 ako low-level API by mali ťažiť aj slabšie procesory a to vonkoncom nemám na mysli Core i7-4960X...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tralalák AMD v RotTR v DX12 ztrácí oproti DX11, nové NV v DX12 získávají, starší NV v DX12 ztrácí ale méně než AMD. Na YT je spousta videí s DX11 vs DX12.

Ale to je benchmark, pokud vím DX12 bylo vysvětleno hlavně tím, že v CPU náročnějších scénách to běží lépe... benchmark v tomto případě není CPU náročnější.

Navíc je to NV friendly titul, bylo by divné, kdyby se tam NV nevytáhla, stejně jako je tomu u titulů poporovaných AMD...

vlastoman
vlastoman
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak, jenom úvaha, že bych ze svého Titanu x chlazeného vodou přestoupil na toto? Ani nápad! Přetočenej je na 1580 mhz a všude jsem vysoko nad možnostmi 1080. Díky nechci, čekám na nový titan :-).

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vlastoman Taky je ta karta o dost levnější než ten Titan :)

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vlastoman taky tě nidko nenutí, ale oč je "toto" horší, než tvůj vodník?

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proč jsou na guru3d ve stejných hrách o 50% lepší výsledky? Jen kvůli jinému procesoru?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 Jiné nastavení detailů. Třeba RotTR s 2xSSAA je záhul, běžně se testuje s SMAA. S 2xSSAA se hra generuje v 2x vyšším rozlišení a donwsampluje na native, vlastně se dá říct že je to ekvivalent DSR s faktorem 2. 4xSSAA pak na FHD generuje hru v 4k... Při kombinaci s 4xDSR to generuje dokonce krásných 7680x4320

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik tady je hekzý popis

http://www.geforce.com/whats-new/guides/rise-of-the-tomb-raider-graphics-and-performance-guide

a tady je benchmark na GTX1080 v maxout +4xSSAA na fullHD

https://www.youtube.com/watch?v=aSQiR_MwBLw

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik: dík za info

r4in
r4in
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nevím, proč zmiňujete v testu DirectX 12 tituly, když sestava běží pod Windows 8 64bit, ergo DirectX 12 nepodporuje a dané hry potom běží pod DirectX 11.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@r4in jo pak by ta 980ti byla někde jinde :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 Jo, to jsem tam zapomněl doplnit, na těch pár nových her jsem zneužil jiné SSD s desítkama.

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vpodstate je to titan x zlaveny o 200e ale dostanete o 4gb vram menej :D mne obeb nv ci uz 1070/1080 pridu ako fail vdaka cene...

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@luciferik to jsi zrovna netrefil :D

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 preco vsade inde im vychadza daka 1080 MSI v 1440p/4k cca rovnako ako titan x, 1070 cca ako 980ti...myslim vsetko nereferencne nie tieto FE...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
21. 6. 2016 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @luciferik: Co přesně znamená podobně? Rád bych takové testy viděl. Ono ty FPS mohou vypadat podobně, ale 10FPS rozdíl z 200 je něco jiného než 10 ze 40... a to v případě 4k bývá běžný rozdíl TitanX vs 1080FE. Vyjádřeno procenty je to 20.

Nereferenční 1080 mají typicky o cca 5% navrch oproti FE.

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @komplik: si pozri test na guru3d kde maju realne vysledky v 4k tam ma 1080 vs titan x cca rozdiel 3fps max...to iste 1070 vs 980ti

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @komplik: 10 ze 40, když 30 má slabší a 40 silnější je 33%

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 02:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @luciferik: http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_1080_review,13.html

Rotr 38 vs 46 - 21 procent
Hitman 27 vs 47 - 74 procent!
...
GTA 48 vs 58 - 21 procent
Division - 36 vs 44 - 22 procent
Witcher 3 39 vs 48 - 23 procent

další tituly si najděte v odkazu.... Z těhle pěti je průměř 32% více výkonu na 1080... A zbylé tituly na tom nejsou nijak výrazně jinak ve prospěch Titanu.

Chtěl bych vidět ten test o kterém mluvíte... Na stejném webu vidím 10x vyšší rozdíl.

Rozdíl vůči 1070 budou asi ty 3%

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 01:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @gogo1963: Některé tituly jsou lepší, některé horší, sumarizoval jsem rozdíl mezi TitanX a 1080 napříč spektrem a rozlišeními... a zaokrouhlil na celé desítky procent :)

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aaah, dobry takže, to to World of Tanks rozjelo, to byly nervy.

Gembler23
Gembler23
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fallout 4 hraju na max pri rozliseni 2560x1440 s Fury Tri-X, proto me zarazily namerene fps.
Kvuli monitoru mg279q jsem musel opatrit launcher (jinak hra bezi max na 48fps a se stutteringem), kde jsem vypnul vsync a v ovladacich jsem nastavil max fps 60 kvuli fyzice a animacim a zadnych dropu jsem si zatim nevsiml, maximalne mi to poskakuje mezi 59-61. Muzete mi hodit odkaz, nebo alespon priblizne rict, kde ta lokace je? Mam projitych cca 90% mapy.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 zkusím v dohledné době vyšťourat save a nahodím odkaz, jestli na to nezapomenu.

Elwen
Elwen
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi pane Vágner. Mám otázečku. Proč testuje stále starou verzi 9.1 ve WOT chápu, proč ale netestujete vždy i novou verzi? Je mi jasné, že ta hra kartě nebude dělat žádný problém, ale když už tam máte starou verzi, tak můžete přidat i tu optimalizovanou a novou. WOT prošlo za tu dobu hodně změnama. Samozřejmě novou verzi nemusíte počítat do grafů, ale bylo by zajímavé vidět, jak se výsledky oproti starším verzím liší.

humik
humik
Level 23 Level 23
22. 6. 2016 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen protože se wot furt mění, nemá v testu co dělat...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen Hlavně je to kvůli tomu, že spoustu karet nemůžu na novějších verzích přetestovat, druhá věc je, že chytnout tu správnou mapu a dostat se na správné místo a chvíli i přežít je v random battles někdy zábava i na dva dny. Ale v nové metodice novější verze bude.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner akorat WOT je takova zvlastni hra. Mi to treba behalo mezi 35-100FPS. Ten rozptyl je skoro giganticky v zavislosti na mape, miste na mape a poctu "kolem jezdicich" tanku. Nevim, jestli jine hry trpi stejne tak velkym rozptylem.
:)

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

výsledky, zvlášť mě překvapilo jak nevalně si vedou červené karty, myslel jsem že Fury je lepší. Spousta humbuku o červeného tábora, ale výsledky hovoří jasnou řečí. Typl bych že slušný podíl na horších výsledcích AMD mají pouze 4GB VRAM. Těch 6GB 980TI je do vyšších rozlišení mnohem lepším vkladem. A je vidět že OC verze GTX970 si nevede špatně. 1080tka by se mi líbila, ale počkám si až bude konkurence která srazí ceny, tak na Vánoce bych do ní šel....

Gembler23
Gembler23
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 No, ja tu kartu mam, jeste se slabsim biosem, nez je Nitro (Tri-X@1040vs1050@Nitro), jedu na 2560x1440 a pri pohledu na grafy se nestacim divit, coze to za sunku vlastne mam :D

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 02:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 To se nesmíte bát přitlačit na kvalitě detailů... i ultra nastavení v mnohých hrát nezmanená maximální. A o antialiasingu ani nemluvě. Mám jen tři recent herní tituly a se všema mám na FHD problém je v maxout s max AA rozchodit na 60FPS i na 1080

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 tak spousta her je dělána tak aby jela dobře i na konzoli takže jde o 30+ fps tak to vypadá celkem plynule :idea: .
Osobně jsem měl referenci 290 a nyní Phantom 970. Čistě výkonnostně jde o stejnou třídu ovšem provozní vlastnosti jsou někde jinde. Z porovnání mi vyjde že Radeony jsou více závislé na optimalizaci a také mnohdy jim moc nevoní starší hry.
Ale k testům - dřív platilo že grafiky AMD zrají s věkem, no u novějších GCN žádný zázrak, předchozí verze grafik s GCN více navyšovaly výkon, Fury mi přijde nemastná neslaná. Zřejmě jí hodně ublížil 28nm proces v kombinaci s menší kapacitou VRAM.

Gembler23
Gembler23
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 @komplik: To se nebojte, ja tlacim dostatecne, ale na AA hazim bobana, protoze rozdil mezi 2xMSAA a 4xMSAA proste uz na svem monitoru nevidim. No a kdyz uz jsme u toho videni a nevideni, tak se spis ridim tim, ze co nevidim, tak to snizuju/vypinam (napriklad rozdil mezi ssao a hbao v nfs apodobne). Taky nezapinam film grain, motion blur a podobny kurvitka.
A u MP her jdu bez milosti po fps. I kdyz overwatch na epic vypada nadherne, na 60fps to hrat nehodlam na 144Hz monitoru.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 @komplik: tak AA je dost diskutabilní efekt vzhledem k tomu jaký je žrout výkonu. Pokud je jemnější obrazovka tak výsledek aby se hledal lupou. To za shození třetiny fps opravdu nestojí.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
23. 6. 2016 01:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 @Gembler23: Ty "kurvítka" nemají de facto dopad na výkon, oproti těm stínům nebo AA. Obecně co se týká osvětlení a stínů, to je něco co je z mého pohledu bomba. U her mi typicky nižší AA a to dokonce jen post procesingový obvykle stačí, ale v leteckém simu 4xMSAA + 4xSGSSAA znamená téměř nulový shimmering a cokoli nižšího znamená že ve virtuálních kokpitech všechno strašně žije

komplik
komplik
Level 21 Level 21
23. 6. 2016 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 @DDR0: Třetina je dobrá, vhodná kombinace ubere i 70%, důvod proč jsem kupoval právě 1080... pro titul kde je ale brutální shimmering a nic jiného než správný mód AA nepomůže

Dusan
Dusan
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

P. Vágner projel jsem si testy v Rise of TR a průměrná snímková frekvence mě vyšla 118 Fps, nastavení jsem použil to co uvádíte, při rozlišení FHD. Použito GK GTX 1080 GLH Phoenix,I7 6700K-4,5Ghz.
Ten rozdíl je dost markantní.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
21. 6. 2016 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dusan Pod DirectX 12? Něco málo půjde předpokládám na konto procesoru a vyšších taktů, ale i tak je to velký rozdíl.

tohle mi z toho vypadlo (plus další dva podobné)
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/nvidia-gtx-1080/pics/rotr-ref.png
Tady je ještě nastavení setupu
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/nvidia-gtx-1080/metodika/rotr-setup-01.png
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/nvidia-gtx-1080/metodika/rotr-setup-02.png

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 02:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner S 2xSSAA mám
Mountain peak 102 (min 60, max 144)
Syria 73avg, 38min, 84max
Valley avg 73, min 49, max 93

hodnoty zaokrouhlené. Mám to ale na vodě a power limit na 120%. Boostí na 1885MHz

Na vzduchu s 120% power limit a 91 stupňů temp limit a 4xSSAA to nedávalo na těsno 60 FPS

Dusan
Dusan
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Ok, projedu znovu, jen resolution mám 1920x1080 a refresh rate 144Hz, jinak vše stejné nastavení. Dík

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 02:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @komplik: mimochodem s tím 2xSSAA je to takový pěkný sweet spot na FHD, kdy to drtivou většinu čsu běží 60+ FPS... bohužel na ultrawide už mám o 10FPS méně a běží to něco lehce nad 50, musím používat jen SMAA, s ním to ale sviští v průměru cca 80FPS, ale stejně mám zapnutý VSync, což je pohoda...

Teploty typicky 46°C, zátěž gpu cca 85%, spotřeba kolem 150W. Na 980 jsem to musel hodně taktovat, teploty i přes vodníka byly kolem 60°C a spotřeba byla 200W.

Ale memory usage 7,2GB... a to někdo bude tvrdit že 4GB na FHD hraní pohodově stačí :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
22. 6. 2016 04:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @komplik: Ano, nastavoval jsem to tak, aby to na fullHD běželo na GTX 1080 nějak rozumně, ale v metodice i pro slabší karty už nejspíš budu muset jít s detaily dolů.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
23. 6. 2016 01:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: To 2xSSAA => SMAA bude dost výrazný rozdíl. Na 980 to běželo poměrne dobře i s max out nastavením.

Moc bych ty detaily nedával dolů pokud to nebude vyložený low end... přecijen s novými procesy se ten výkon posunul nahoru.

FuWU
FuWU
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky lidi za věcnou diskusi bez hejtu, nechápu jak se to stalo, ale dobrý :)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za peknou recenzi. Prijemne prekvapilo i strizlive hodnoceni.

L!po
L!po
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 6. 2016 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u WoT je chybně popsanej graf č.2 ;) jinač slušná recenze..
dost by mě ještě zajmala spotřeba po připojení 3(FHD) monitorů ve windows(extended desktop).. a to i u jinejch karet.. např u mojí HD7970 je to +100w(z toho cca 40w monitory) což je dle mého dost..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
22. 6. 2016 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@L!po Jo, popisek u grafu z WOT je blbě (je to 2560 × 1440), to vím, nestíhám opravit, během zítřka. (:

azirek
azirek
Level 1 Level 1
22. 6. 2016 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doom u Fury vám hází dosti podivné výsledky, buď je to způsobeno tím, že při virtual texture memory při nastavení "nightmare" je 4 GB málo a 6 GB dostačuje nebo je problém ještě někde jinde...

Např. zde

http://www.techspot.com/review/1173-doom-benchmarks/page4.html

není v rozlišení 2160p při nastavení "ultra" rozdíl mezi Fury a 980Ti tak propastný, jako u vás...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 6. 2016 03:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@azirek S velkou pravděpodobností ano, rozebírá se to výše (a proč jsem to tak zkusil nastavit, je tam také).

Reklama
Reklama