Zpět na článek

Diskuze: Nvidia vydá RTX 5070 až v březnu, čeká, s čím přijde AMD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
14. 2. 2025 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sranda bude az vyvali nejake slusne GPU cinani to bude breku v usa, zatim nvidii rozslapli babovicku s AI ASIKem. Jiste si uvedomuji jaky byznys by se v tom dal delat a potencial maji brutalni a zrejme i vlastni vyrobu na top technologiich.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK Pokud ty ceny budou platné tak jsou ty ceny dobré nebo špatné? Když netuším co ty karty zvládnou, tak cena nic neříká. Může to být extra drahé nebo extra levné.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
14. 2. 2025 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik .. intel ma low end, Nv ma high end, AMD by rado vyzralo najvacsiu skupinu v strede, mainstream .. ratam, ze coskoro uvidime krala strednej triedy .. hehe .. 9070XT .. ale velmi necekam, ze ho u nas uvidim pod 700 euro.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
13. 2. 2025 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jestli bude 5070Ti za 35k tak si ji muzou strcit do spic. Pokud se AMD cenove nepochlapi s 9070XT tak tuhle radu uplne kaslu. No a i kdyby 5070Ti nakonec davala cenovy smysl, tak stejne chvily jeste pockam jestli to bude vubec pouzitelne a jestli to taky nebude plamenomet jako silnejsi braskove.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye @Mikye Samozřejmě že nebude za 35k. Za 35k koupíš 5080. To jsou zase jen nějaké výstřelky. Samozřejmě je to od extrému k extrému. Může se objevit za tu cenu někde nějakej takovej produkt. Ale normální cena bude dle mého cca 26k

seltino
seltino
Level 35 Level 35
13. 2. 2025 14:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe výrobci a prodejci si za ty top edice co stojí u 5080tech přes 40K těch 35K dle mého názoru řeknou, rozhodně řeknou, protože to prostě své kupce najde. Hodně lidí raději připlatí 5K než čekat měsíc dva dokud nebude trh karet nasycený, tak ty top edice 5070TI budou atakovat cenovku základních modelu 5080tek.

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe podle me par edic bude za msrp. tedy nejakych 22k a pokud to bude stejny jako s 5080, tak kdo bude pristi ctvrtek ve 3 na alze, tak ma relativne velkou sanci si jeden kus uzmout :)

to cenove rozpeti asi bude mazec od tech 22 az mozna i k tem 35k.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
14. 2. 2025 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe I těch 26k za vyšší střední třídu mi příjde jako naprostej úlet.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 12:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Bertram za 26tis jsem kdysi kupoval GTX 1080 Ti AORUS Waterforce s vodnim blokem a 4 letou zarukou a upravenym BIOSem z vyroby s vetsim TPD :) dneska za to clovek koupit "tupej" mainstream.. silena doba.. A highend v podobe 5090 stoji 3-4x tolik.. Hrani na PC zacina bejt tezce drahej konicek vuci letum minulym..

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @seltino A někdo tě nutí kupovat vodou chlazenou suprimku která na launch byla za 42300? Mohl sis na launch koupit základní Palit nebo Gainward za 30.

Stejné je to při launchi každých grafických karet, ale když jich je nedostatek tak výrobci budou preferovat prémiovější modely kde mají daleko vyšší marži než na těch základních. Případně do toho zasáhnou i prodejci a distribuce, která tu cenu při nedostatku může natáhnout a v době krypta to bylo nataženo už z fabriky, potažmo dodavatele čipů, myšlen výrobce grafických čipů.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Ta cena jistě nebyla na launch, pochybuji že by ASUS chtěl jen 4,5 tisíce nad základní cenu. To muselo být v době kdy ty tička byla už pod 20k.

Mě třeba 1080 + water blok od slovinců stálo taky těch 26k, ale bylo to kupovanou minutku po startu prodejů. Zase pak jsem koupil výkonněšjí 2070S za 16k, potom 3060Ti za 17,5k a počítám že 5070 v mnou akceptovatelném provedení seženu do 22 tisíc, byť raději bych cenovku do 20k. Za 20200 se teď doprodává 4070S v provedení které je pro mě hraniční, ale to je tím jak už jsou to jen zbytky, dřív se v té ceně dalo sehnat daleko lepší provedení

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 15:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye @Mikye budu od 884€(22100czk) ked chvilu pockas, az sa ustali trh

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor Jestli to nvidia nacenila stejne, jako rtx 5080 a rtx 5090, tak za msrp (+ u nas dph a priadne neco malo navic) po vyprodani prvni varky dlouho nebudou a na tu/k te cene se dostanou nejdriv tak za rok-rok a pul, az se na ne zacnou objevovat prvni (skutecne) slevove akce...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Grew ponahlas sa niekam ? ty co sme si nakupili pred 2 rokmi 4xxx karty sme vysmiaty a si ich uzivame :) netreba stale upgradovat, kazda druha generacia bohate staci

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Grew MSRP pro FE karty a nejzákladnější provedení AIB pro ČR obsahuje DPH. Pro 5070 je to 16499, ale to neznamená že ti ASUS prodá za tu cenu ROG Strix, ne, bude to maličáká a hlučná dual. Jenže pokud se k nám vůbec dostanou, nebo pokud jich vůbec bude chtít dělat asus tolik, když už tak nedostatkové čipy může prodat s 300-400 dolarovým příplatkem v ROG Strix provedení.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
13. 2. 2025 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD čeká na nVidii a nVidia čeká na AMD. Doufám, že se tedy dočkáme vydání jedné či druhé karty alespoň do příchodu příští generace.....🤔

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Titulek jak z nějakého proAMDDwebu a pak,že tyhle stránky jsou zelené 😁

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nvidia zjistila, že si ty lidi prostě místo čekání ty dražší karty koupí, tak chce logicky z jejího pohledu nafarmit větší peníze, kdo by to čekal :D 5070 pak zadupe amd karty do země, aby se neřeklo, že "levnou" kartu v nové serii nemaj a pojede se to samé, co už několik let..

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Nekoupí si je nikdo když nejsou. A odstup 5070Ti od 5070 smysl dává, pokud se průběžně vyrábí, pár dní znamená větší skladovou zásobu. Hlavně ale pokud konkurence vydává produkt, není špatné v podobnou dobuvydat vlastní, místo aby všechna pozornost šla na konkurenci, jde i na tebe. Je to zcela běžná marketingová praxe.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik tak oni se vykoupi instatne, ale nikdo si je nekoupi? :D vsak 5080 nema zadne velke postihy v dodávkách, jen rychle zmizí, stačí sledovat německé a cz shopy, alza jich už vydala přes 2000.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Darth36 ze by Alza vydala pres 2000ks 5080 za cca dva tydny je totalni nesmysl.. tolik jich eni neprislo do CR :) obvolej si par nejvetsich ceskych VO a zjisti si fakta, treba EDSystem, 100mega apod..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 14:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Stratos zjisti si fakta ty blbe, alza nebere uz drtivou vetsinu veci pres b2b ale naprimo 😂 Proč by tedy lhali ? a lžou teda jen u 5080, ale u 7800xt né? bud potichu radsi už :D :D ty se ti tak musej smat, pokud je opravdu telefonicky otravujes :D :D uz vidim nateseny PM, jak jim vola belka honzik

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2025 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Stratos Od tohoto okamžiku kdykoliv se budete odvolávat na Alzu, budu psát, že vaše čísla jsou totální nesmysl. 😃

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Mě on srát nebude, Vágner tu už se svou hyper-korektností není, tedy ZERO tolerance vůči dementům, jako je kaBELKA Pjetro bača-de a podobně, já je nechám zabanovat okamžitě, jak mi dojde trpělivost." (Zdenek Obermaier, 12.09.2024 09:25)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner spíš ho šlehlo z těch věcí, co tu stratos píše dříve, než ho stihl smazat 😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner bud znesie naozaj vela alebo len nema cas 😂

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
13. 2. 2025 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @somnio A nebo (velice nepravdepodobne) se u obra zacinaji objevovat prvni zachvevy dospelosti?

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @somnio evidentne jen Obermaieruv vykrik do tm

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 a nie jediny z redakcie pctuningu:

"Mínus body za negativní hodnocení, mám dojem, že toho moc nenaleveluje 😌" (Václav Vlček, 02.09.2024 22:44)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

genialny tah nvidie. vydat 5070 az po 9070. tym ze ludia budu najskor cakat na vypustenie 5070 jej ceny a recenzii, nebudu kupovat 9070 ale vyckavat.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor i když to bude opačně, tak nebudu vyčkávat na 9070.

Mimochodem, zatím nevíme co 9070 budou zač, kolik to bude stát, jak dobré to bude, jedno vím už teď CUDA, Tensor Core ani DLSS to mít nebude.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave chyba je na strane Nvidie..

https://www.youtube.com/watch?v=kb5YzMoVQyw

"5090 jsou defakto všechny "jednofázové". Někdo tam sice předřazuje pro jednotlivé vodiče jakousi ochranu, která hlídá kolik toho jde po jednotlivém kabelu, ale nějaký power balance ty karty vůbec nemají, protože se to v tom konektoru stejně spojuje v jeden. Klidně by k té kartě mohla vést dvojlinka. A pak stačí jen ošoupaný konektor, který někdo použil na své předchozí kartě a změna v přechodových odporech stačí na to, aby jedním drátem teklo 20 ampér a vedlejším 2. Tohle je mizerný design. Víc proužků (kablíků) není víc adidas, ale větší průser. Se 4090 to nebylo tak jasné, ale u 5090 která má nárazové odběry přes 600watt se to hodně projevuje. A taky je jasné, že házení viny an uživatele, že to blbě zapojili nebylo na místě a je to od začátku průser nvidie a výrobci jako cablemod a pod jsou ve všem nevinně."

uz se to resi vsude mozne..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 11:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos vsude mozne vsichni resi jaky jsi kokot

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @somnio ale vůbec mu to nevadí, taky bych chtěl občas mít takový "zenový" náhled na věci 😂

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
13. 2. 2025 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos samozrejme to ale maji vsechny GPU, pak staci ubytek na 1 pinu treba jen mastnosta z prstu a pres ty dalsi koliky vali vetsi proud a jelikoz je cely ten konektor bez rezervy tak to pak shori, navic se zvysilo TDP, no myslim ze s 5090 bude jeste zabava.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
13. 2. 2025 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @somnio ja bych byl pro aby se za osobni vylevy daval BAN, to by tady moc diskuteru asi nezustalo.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Maximumspeed77 som za perm ban pre vsetkych dezolatov vratane teba

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
13. 2. 2025 12:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @somnio to je pro me pocta ze me nazyvas dezolatem, to je pro me nekdo kdo prezentuje jiny nazor nez je ten "jediny spravny" mainstreamovy ;) Tohle je technicka diskuse nejake osobni urazeni sem nepatri, pouze ukazuje ze nekteri diskuteri maji nevalnou elementarni slusnost a inteligenci .. coz bych u ajtaku necekal.. bohuzel je to tak.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @somnio pozor hlavně před ním neříkej že sis dovolil koupit nějakou highend kartu a ještě od nVidia a hraješ na ni hry nedejboze,budeš označen za idiota 😁 Tím totiž konci veškerá rádoby objektivita a tolerance těchhle individuí.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperrapid obsese je vážné onemocnění

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Maximumspeed77 Prispevky dezolata su casto manipulativne, vytrhnute z kontextu, plne argumentacnych faulov, klamlive... a je uplne jedno, ze neobsahuju vulgarizmy. Takze by si nemal byt pocteny, navyse od ne-ajtaka.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @somnio to mě taky vždycky pobaví, člověk se baví o faktech a amd ultras se brání tím, že je to o "názoru" :D je to čistě pouze o tom, který produkt je lepší, a trh už dávno rozhodl, kdo nabízí více i za vyšší cenu..

iSheepTM
iSheepTM
Level 44 Level 44
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
13. 2. 2025 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Příští čtvrtek mají v Lidlu akci na Floriany. Já jenom tak…

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
13. 2. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @iSheepTM I Understood That Reference 😁

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @iSheepTM aha tak tím se vysvětlí případná absence pana B. tady v diskuzi.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ano a proč tohle má řešit karta a ne zdroj, zdroje už dlouho umí monitorovat proud a mají OCP klidně uživatelsky nastavený pro každý konektor zdroje, takže to může být rozštěpené až na jednotlivé vodiče.

Sice je to téma že něco hoří kvůli různým odporům, ale to hořely i osmipiny. Člověk po netu najde spousty případů, kdy ty tavily osmipinové konetory ať na straně kabelu, zdroje nebo hw komponent. Jen to nevzbuzovalo tolik kontroverze, jako hate 16 pin konetorů už z principu. Přitom stejné 16 piny Intel používá v serverových grafikách a stejné 16piny jsou i na AMD grafikách od Asrocku.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 13:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @komplik 8 piny se nejvic tavily co ja vim v odbach prvnich redukci ze 6pinů.. dost lidi tehda zapojovalo prvni 8piny do redukce 1x6pin>1x8pin coz byla silenost, kvalitni redukce meliy 2x6pin>1x8pin a ty celkem drzely.. Taky jsem videl par blaznu co pouzivaly redukci ze 2x SATA molexu na 1x8pin :) jako videl sem tehle silenosti celkem dost, vetsinou levny cinsky reudkce za 20,- to byly extremni pripady obcas, co byli lidi schopny ve svych pocitacich provozovat, kolikrat jeste na nakym OEM neznackovym 350W zdroji..

Ovsem roztavenej nativniho 8pinu primo ze zdroje jsem snad jeste nevidel a to mi prislo rukama opravdu hodne HW..

ohledne serverovych 16pinu, tam jsou uplne jiny zdroje, taky chlazeni je brutalni protoze ty kabely jsou chlazeny primo v racku opravdu masivnim tokem vzduchu ktery v normalnim PC nikdy mit nemuzes, stal si nekdy u nakyho takovyho serveru? ten pruvan je tam opravdu brutalni... takze kdyz se ti tam zacne nakej kabel prehrivat tak to vetsinou proste uchladi ten pruvan, nehlede na to ze kvalita komponent je vetsinou u serveru na naprosti jiny urovni, taky tomu odpovida kolikrat cena, ktera je 10x nasobna vuci tomu co stoji slusnejsi HW v normalnim PC.. nehlede na to ze vsechno se testuje desitky, kolikrat stovky hodin nez se to preda zakaznikovi, takze pripadna chyba/problem se odhali vcas a sjedná se naprava/vymena daneho HW apod..

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Michal "flank3r" Šimonek: "12 pinový high power kabel a RTX 5090

Od včerejšího dne velké téma, ukázalo se, že Nvidia nesmyslně osadila napájecí okruh jen dvěma nízkoodporovými rezistory. Founders edice prý dokonce jen pouhý jeden

To znamená, že v ideálním případě všech 550+W jde přes 6 tenkých kabelů ze zdroje. Zbytek jsou většinou zemnící. POkud však nastane situace, že se někde spoj v kabelu přeruší (překroutí se, utrhne apod), může v extrému jít i skrze jeden kablík šílená distribuce proudu.

Der8auer naměřil na své RTX 5090 šílenou teplotu již po pár minutách zátěžového testu. Na vstupu ze zdroje 150 C Na vstupu do karty to bylo o pár desítek stupnů méně, stále však příliš na to,aby člověk byl v klidu

Buldzoid pak ukázal, jak se standardizace napájení osekávala a to zlváště nyní. Ještě s RTX 3090/3090Ti jste byly v bezpečí (v katastrofálním scénaři s kabely max propustnost 3x 200W na kabely, v optimu však 6x 100W). Už inovovaný design highpower konektoru a napájení ze strany RTX 4090 a nereferenční RTX 5090 může být nebezpečný. Ve standardu je tro znovu 6x 100W, ale pokud se něco podělá co může, pak vlastně skrze jeden tenký kabel může jít oněch 600W, což je cca v teorii 50A (např OC RTX 5090). Pochopitelně, zde je jistota zapálení

Founders edice je na tom ještě hůře u RTX 5090. má sice 6x 100W, ale pouhý jedne rezistor řízení napájení. A ví houby, pokud dojde k rpoblému a do karyt by zas mohlo jít až 600W skrze jeden drát v kabelu".

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Grew presne tak, uz se vi ze Nvidia to proste s tim svym 16pinem totalne posrala.. Konektor co mozna nejvic ojebala jak na kvalite provedeni tak i na kvalite jeho jisteni a rizeni a spoluprace se zdrojem... Vice mene ten konektor je jeste mene kvalitni nez u RTX 4000 nedej boze u RTX 3000.. Neni divu ze INTEL i AMD od tohoto konektoru davaji ruce pryc..

Ale podle zdejsi party "Hic" za vsechny problemy muzou jenom uzivatele co neumej zasunout kabel do konektoru :) Pritom s 8pinem nikdy takovy problemy nebyly.. a to ani s dvoucipovejma monstrama od Nvidie/AMD co taky kdysi zraly jako primotop...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Stratos "Neni divu ze INTEL i AMD od tohoto konektoru davaji ruce pryc" lež,
A co s tím udeláš honzíku? i když nvidii udajně " hoří" konektory, i když těch testů je ted vsude hromada a většina nedokáže problém zreplikovat, tak i tak je to pořád lepší produkt, než amd, a to tě musí bolet u srdíčka :D už ať tu jsou q1 2025 výsledky, bude zase legrace, jak amd bude na dně.

Raiden J.
Raiden J.
Level 20 Level 20
13. 2. 2025 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Darth36 pouze pokud předpokládáš že uživatel bude mít Windows tak ano v opačném případě ne.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Raiden J. to je pravda, na linux amd rozhodně, ale preci jen tech uzivatelu je oproti W takové mnozství, ze to clovek zminovat ani nemusi, tim samozrejme nechci krivdit linux uzivatelum.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Stratos Docela mne zajímá, jak si představuješ spolupráci konektoru se zdrojem.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 10:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Oggy71 od toho tam mas ty 4 piny navic, plni jenom ucel prenos dat mezi grafikou a zdrojem a ne elektriny, od toho je tam dalsich 12 pinů. Skrze ne tedy muze klidne probihat komunikace mezi GPU a zdrojem a pokud GPU zjistit ze tece pres jeden vodic vic nez je zdravo rekne o tom zdroji a ten se tomu prizpusobi nebo to proste cely vypne nez dojde k poskozeni.. Bohuzel 5090 nema zadnou HW kontrolu toho konektoru a to opravdu zadnou :) Nvidia se na to uplne vybodla.. takze grafika ani netusi ze se na tom konektoru deje neco spatnyho, defakto to funguje jako dvoulinka, protoze na strane grafiky jsou vsechny konektory spojeny zas do jednoho bez zadnyho HW co by to kontroloval.. Uz to zde bylo napsano nekolikrat.. Ten konektor je totali bulshit a na 5090 FE dvojnasob..

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Stratos Zdroj nemá nezávislé řízení proudu na jednotlivých pinech konektoru, tak se moc nemá čemu přizpůsobit. Vyrovnání odběru mezi jednotlivými vodiči musí být v režii zařízení a v tomhle souhlasím, protože tohle NV zdá se odrbala.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
14. 2. 2025 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Stratos Zdroj pouze pustí to, co si komponenta žádá. Dovedeno ad absurdum, nechceš snad, aby dodrbaný rozvody někde v bytě, kvůli kterým vyhořela nějaká zásuvka, řešila elektrárna?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Grew NVIDIA nic neosadila. NVIDIA si nechala osadit u Founders Edice jeden, jiní výrobci to mohou mít jinak pokud nezvolí vlastní design.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Oggy71 Konektor ne, ale zdroj má OCP, jenže v lepším případě to umí zdroje řešit pro každý konektor který na zdroji mají, už to neřeší pro každý vodič kabelu, Pak, když by teklo na 16pinu přes jeden vodič víc než 9,5A, OCP by zabrala a zdroj vypla. Sice to nevyřeší nerovnoměrnou distribuci proudu, ale k žádnému poškozování HW by nedocházelo, a to tak nějak očekávám že má zdroj dělat, chranit HW před takovými věcmi jako nadměrný proudový odběr, přepětí...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @komplik zdroj ale nemuze za to ze je na grafice spatne napajeny konektor a proste proud tece nejmensim odporem, tohle by si zas mela resit grafika na svy strane a nepustit na jedny vetvi 200W.. vsak to jde osetrit celkem jednoduse a stalo by to par dolaru, ovsem to by musela mit Nvidia nakou vuli. Vsak se psallo ze na strane 5090Fe se vsechny ty piny sjednocui do jenoho, grafika funguje defakto na 2 kabelech ve finale, takze samotny zdroj ani nema sanci tohle poznat kdyz mu to druha strana nerekne.. tohle je proste cele jako celek udelany uplne naho.. a Nvidia si je toho moc dobre vedoma.. proste zas se snazili usetrit..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @komplik pokud tam Nvidia z vlasnti vule dala jenom jeden, udelala to spatne a spatne to cele navrhla a poradne to ani neotestovala.. Vsak ty jednotlivy piny jsou na strane grafiky na hulvata spojeny do jednoho kabelu, tj zdroj ani nema sanci poznat ze se naka jedna vetev pretezuje, grafika o tom nevi a zdroj se to taky nema jak dozvedet.. tohle cely je proste totalne ojebany aby se usetrilo co nejvic penez, klidne to tam mohli do ty karty poslat vsechno jenom po 2 tlustsích vodicich a vyslo by to uplne nastejno..

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @komplik Řekl bych, že většina zdrojů má jednu 12v větev. A tu tak leda při přetížení OCP zdroje vypne. Ale nejsem odborník na zdroje, možná je to jinak.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Stratos Tak piny jsou na hulváta spojený i na straně zdroje. Tady je, řekl bych, zcela jasně míč na hřišti NV.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2025 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Oggy71 A co výrobce kabelu/konektoru, ten nic? Všechny možné kabely k mobilním nabíječkám mají všelijaké čipy. Tak proč nedat něco sem?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 2. 2025 13:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Slusnak123 za tohle kabel nemuze ten 2 roky normalne fungoval s jinou kartou.. tohle je cely koncepcne spatne uz na samotny grafice a shodli se na tom vsichni kdo to zatim zkoumali... proste nvidia zas chtela usetrit. ovsem proc na TOP grafice za TOP cenu, kde by se z logiky veci nemelo setrit vubec na nicem..

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasne, nV s 90% trhu, ktera odkryla karty minuly mesic, je cela posrana z Amd. Debilni clanky na klikani, aby se nějaký postiženec rozjel a autor měl kliky, odteď všude, kde uvidím toho blba dávám -2kč.

maniac-1
maniac-1
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 od ted budu vzdy davat +3Kc, at vyvazi tvuj minus.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maniac-1 @maniac-1 Jj a ještě si dávej svýho kašpárka do něj ať to vyváží jeho samotu.

maniac-1
maniac-1
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 15:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maniac-1 @LV426 nejsem tvuj fotr.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maniac-1 @maniac-1 Naštěstí ne, snad nejsi ničí.

maniac-1
maniac-1
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maniac-1 @LV426 u tebe je to 100% jiste.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 05:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Nic netrvá věčně. viz Nokia (RIP), Intel (na prodej), Huawei (BAN) atd. atd. atd.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Proč pokaděná? Je zcela běžná marketingová strategie ve chvíli kdy konkurence přichází s nějakým ohlášením apod. přijít s vlastním a tím mediální zájem o konkurenci rozmělnit. Navíc odklad nejlevnějšího a tedy i prodávanějšího modelu umožní mít v distribuci více karet.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nvidia ma viditelne z novych RX 9070 celkem vítr :) Jelikoz se ukazalo ze maji asi vetsi vykon nez se cekalo a bohuzel RTX 5000 rada obecne vyssi vykon vuci 4000 rade neprinasi skoro vubec.. Ovsem tohle je celkem pozitivni pro zakazniky, protoze to je sance k tomu ze by se AMD i Nvidia mohli v mainstremu celkem "poprat" a ceny by mohly jit dolů a tim padem by se znacne zlepsil pomer cena/vykon.. Protoze co predvadi Nvidia s cenama 5070Ti/5080 a 5090 je nehoraznost.. Uz ted jsou zalistovane 5070Ti na Datardu za 35tis+ v tech lepsich edicich, coz je celkem brutalita pokud ty ceny vydrzi, coz vypada ze asi zrejme ano..

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Nvidia má z AMD asi takový vítr jako Starbucks z prodavače kávy na nádraží... 😁 Už několikrát se Vám s garážníkem ta Vaše křišťálová koule asi porouchala takže bych mírnil to nadšení a prognózy 😉

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 09:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid kdyby nemeli vitr, tak nic odkladat nebudou a nebudou cekat na AMD, zemysli se trosku... Kdyby si Nvidia byla tak brutalne jista v kranflecich, proc by to odkladali a cekali na AMD? zvlast kdyz uz mely oznameny termin vydani i cenu karet a vsechno je uz na launch pripraveny.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos a co ten vítr z ledna ? kdy amd radši nic nevydalo a neukázalo ?😂

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos Necháme se překvapit 😉

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @MrGodlike To si byla zase jista v kramflecích AMD 😃

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @MrGodlike AMD zadny oficialni termin ani cenu karet v Prosinci ani v Lednu neuvedlo jako to udelala Nvidia, tj nemeli ani co oficialne odkladat.. V prosinci jasne AMD pouze oficialne uvedlo ze vydani je naplanovane na Q1 to bylo vsechno, viditelne to ale chteli uvezt na konci Ledna, to je klidne mozny, ale kdyz videli jak je 5000 rada uboha vuci 4000 rade a ze 5070/5070Ti nakonec vyjdou o dost pozdeji, tak se jenom prizpusobili konkurenci, dalsim duvodem bylo aby meli na launch vic karet a nestalo se tak stejne fiasko jako u 5080/5090, kde karty zmizely do par vterin a dalsi budou az za nekolik tydnu ci mesicu a taky proto aby odladili lepe drivery a pripravili FSR4.0 do vic her..

Ono problemy s drivery ma Nvidia aktualne celkem brutalni a 5000 karty trpi na "black screeny" a dost karet uz umrelo uplne.. aktualni seznam "know issue" je snad nejdelsi za posledni 2 roky.. Lidi totalne nechapou co se v Nvidii deje, ze to tak "posrali"

https://www.techpowerup.com/332383/nvidia-investigating-reported-geforce-rtx-5090-5080-black-screen-stability-issues

Za me osobne zcela logicke duvody pro to AMD udelalo..

Ted zas viditelne dostala Nvidia vitr z toho ze budou 9070 mnohem lepsi nez cekali a tak to odlozili taky a vyckaji co se bude dit.. maximalne karty na posledni chvili trosku zrychli vyssima frekvencema formou upravu BIOSU, nebo proste zlevni a prizpusobi cenu AMD...

Tohle je ovsem zcela normalni chovani konkurencnich firem z mnoha odvetvi na trhu, ne jenom HW apod.. Aspon je to dobra znamka toho ze tu jeste nejaka konkurence opravdu je, pokud by nebyla, bylo by to Nvidii uplne putna a proste by jeli podle plánu, který si nastavili z kraje Ledna.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos keci, měli uvést na cesu a ztáhly katě... to neokecáš, i když z nějakého důvodu ( jo asi protože si PR AMD :D ) chceš..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos Nvidia mohla odložit vydání klidně kvůli dozásobení. Nebo kvůli úplně něčemu jinému. Ale že by to mělo být kvůli tomu, aby věděli, za jaké ceny a s jakým výkonem bude prodávat AMD? To mi příjde u NV silně nepravděpodobné. Ti si jedou svoje nehledě na konkurenci.

Zubik1000CZ
Zubik1000CZ
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos nVidia chytila manýry Intelu a dělá to samý... Zvyšuje spotřebu, výkon jako takový pouze kosmeticky a zamrzají kvůli absenci konkurence... Mezitím se AMD jakože plácá v hovnech a kuje plány na dobití dalšího trhu. 🤣

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos Zajímavé, když Nvidia něco odloží tak to je najednou konspirací... jakmile to udělá AMD je to nejchytřejší tah za poslední dekádu 😀

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @MrGodlike stáhli, ne ztáhli :) Budeme se spolu učit česky, jo?

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 21:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Zubik1000CZ Pobavilo, díky. 😁👍

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2025 18:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Oggy71 Hlavně když pan Zubik napíše “dobití” namísto “dobytí”, tak to má úplně jinou konotaci 😃

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Slusnak123 Vždyť jenom napsal pravdu. Sice chtěl sdělit pravý opak, ale naprosto přesně trefil skutečnost.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2025 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Krejza 👍

Ondřej
Ondřej
Level 29 Level 29
13. 2. 2025 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ,,bohuzel RTX 5000 rada obecne vyssi vykon vuci 4000 rade neprinasi skoro vubec.."

Jasně, a jaký výkon přinesla 7800XT oproti 6800XT. Žádný...

Zubik1000CZ
Zubik1000CZ
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Ondřej 7800XT není nástupce 6800XT

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Zubik1000CZ dle označní by měl být.. nebo už AMD neumí ani značit karty..😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Ondřej 7800XT prinesla narust vykonu zhruba 10% (lepsi RT jednotky) ovsem zlevnila o 150 dolarů, pomer cena/vykon se tedy znacne zlepsil, na tohle zapominas.. AMD si bylo vedomo toho ze narust je maly a tomu prizpusobila i cenovku aby byl pomer cena/vykon nez u predchozi generace... Na tohle se ovsem Nvidia totalne vysrala a cenu vyslovene spise navysila.. protoze se podivej na ceny 5070Ti a ceny 5080, je to vyslovene "nechutny"

Ondřej
Ondřej
Level 29 Level 29
13. 2. 2025 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Stratos nVidia si je toho taky vědoma a zlepšila poměr cena/výkon oproti minulé generaci. 5080 vůči 4080 šla s cenou o 200$ dolů. Na tohle nezapomínej jen proto, že to je nVidia. Takže nic nenavýšila jak tady říkáš.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Stratos 10 %..ještě horší než 5080 vs 4080 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @MrGodlike stale mela lepsi pomer cena/vykon nez konurencni 4070 a to klidne i o 20-30% v lepsi edici.. takze nvidii v tomto celkem zesmesnila..

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
13. 2. 2025 12:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Stratos Naco mi je pomer cena/vykon, ak to neuspokoji moju potrebu? NV je technologicky vyspelejsia, ratam, ze AMD este vyda 1-2 generacie dedikovanych GPU, a potom........ zavries konecne chrap, ale nebojim sa o to, ze si najdes inu vec do ktorej kopnut.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Stratos A já myslel že je pro Tebe důležitější výkon v nativu a ne nějaké RT 😀

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Stratos A stejně se RTX4070 prodalo daleko více než 7800XT, tak by mě zajímalo kde udělali v AMD chybu... a prosím hoď mi tu statistiky z MindFactory 😃

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
13. 2. 2025 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Ondřej Žádný? 5% je žádný? No.... vlastně... no nic.

Thymallus
Thymallus
Level 40 Level 40
13. 2. 2025 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Jak muzes behem dvou dni napsat?

1.Viditelne Nvidii zadna cenova valka nezajima a pokud je AMD v pomeru cena/vykon klidne i o 20-30% vyhodnejsi je jim to proste putna..

2.Nvidia ma viditelne z novych RX 9070 celkem vítr 😌 Jelikoz se ukazalo ze maji asi vetsi vykon nez se cekalo a bohuzel RTX 5000 rada obecne vyssi vykon vuci 4000 rade neprinasi skoro vubec..

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 11:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thymallus @Thymallus protože není tak bystrý a je takové to PR(del) AMD 😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thymallus @Thymallus kaBELKA je klasicky vymlety rudy demagog... a ako napisal jeden clen redakcie pctuningu, je to dement

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
13. 2. 2025 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos to sis dovolil dost pohanet detem novou modlu, primo na diskusi NVkultu :-D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 a proc nejdea na ddement web za ostatnima ddementama teda a brecis furt tady? Ja treba taky nechodim psat na ten komousky odporny ddement web vytvoreny v malovani.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @LV426 To bys ani nemohl, bo by jsi letěl dříve než by jsi dopsal koment, taková tam je svoboda projevu 😃 Viz. jako ten poslední po kterém se už slehla zem 😁

https://postimg.cc/PLHLGp3h

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
17. 2. 2025 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @LV426 ale ja nebrecim ja se bavim hlouposti nekterych diskuteru :-D Na DD si obcas neco prectu ale nemam tam ani registraci a ani na to nejak nemam chut, tady taky napisu sem tam kdyz se chci pobavit.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Větší výkon než se čekal? Kdo čekal? Pár fandů? Pár leakerů? Zatím víme úplné kulové jaký to bude mít výkon, co ty karty nabídnou nového, natož jak to bude s cenou, resp nějakou výhodností.

Já třeba nečekal vůbec nic, tedy čekám že ty karty budou výkonnější než současné které startovaly na stejné ceně na které budou startovat nové. Ale to je obecné očekávání asi od každého HW.
jestli ta karta bude mít výkon 5070 nebo 5080 nebo zcela jiný je úplně jedno. Pokud to bude výkon 5070 za cenu 5070Ti tak to bude propadák, pokud to bude výkon 5070 za 300 dolarů bude to bestseller.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 13:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik pokud bude stat 5070 kolem 500 dolaru, nemuze stejny vykon s vetsi VRAM prodavat AMD za skoro 1/2, zas neblazni.. Byla by to ekonomicka sebevrazda. AMD nasadi treba o 10-30% lepsi cenu a bude cekat co Nvidia, pokud Nvidia zlevni, muze zlevnit i AMD, pokud Nvidia hozenou rukavici nezvedne a nezlevni, jaky duvod pak ma AMD nadale zlevnovat? kdyz se karta bude dobre prodavat... Vice mene tohle je stejny ve vsech oborech, kdyz jeden pekar udela chleba za 100,- proc by jinej pekar delal vetsi chleba za 50,-? pokud chce produkt dobre uvezt proda ten vetsi chleba treba za 80,- i tak tu konkurenci doslova prevalcuje kdyz bude mit vetsi chleba s cenou o 20% dole.. to tem lidem bude bohate stacit, proc by zlevnoval jeste vic?

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Stratos Jenže AMD ten chleba větší mít nebude. Možná bude mít silnější kůrku, ale tím to hasne. O 10% procent nžší cena to fakt nezachrání.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Krejza u 7800XT vs 4070 byl cenovy rozdil klidne i 30% u tech TOP edici a to byla jeste 7800XT o cca 10-15% vykonnejsi a mela o 4GB vetsi VRAM..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Stratos Očividně NV cekat na nic nebude. Karty vydá před AMD ještě. A co se těch cen týče.... krásně sis odpověděl na ceny NV. Proč by měla NV zpevňovat, když se prodává tak dobře?

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Stratos Tak určitě. Teď mi řekni tu o Karkulce.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
13. 2. 2025 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Nvidia stanovila předběžnou cenu 5070 na 549 dolarů"

Ako tych "reklamnych" 999 USD pri 5080 z ktorych je dnes realnych a tvrdych minimalne 1199 USD ?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK tyhle ceny jsou jenom pro launch a prvni recenze... vsechny dalsi varky uz jsou pak za vyssi ceny.. tohle je bezna praxe Nvidie a jejich marketingoveho oddeleni.. proto sou na ne taky vsichni nasrany, celkem doporucuji cist ty komentare na Nvidia oficialnich strankach na Facebooku, lidi jim to tam davaj neskutecne ale neskutecne sezrat..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
13. 2. 2025 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos .. pozeram ze 5090 sa opat pecie a posiela 24 amper na jeden kontakt a ten ide na 150 st celzia, asi bude zvolavacka do servisu, chyba je asi v logike GPU, nie v konektore .. kto to kupil je blazon po tom co sme videli minule s 4090.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 09:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Sailor SVK uz se to rozebiralo zde na foru PCT.. prislo se na to ze RTX 5090 FE nema vubec HW kontrolu toho kolik amper muze jit jednotlivym vodicem, jako to maji nereferencky.. Nvidia proste opet setrila na karte za 70tis s DPH na jednom debilnim obvodu za par centů.. Nikdo to nechape proc tuhle debilitu udelali.. proud pak tece samovolne tim dratem ktery je nejlepe napajeny na PCB tj cestou nejmensiho odboru takzvane a pak vznikaji tyhle problemy.. Proste tuto vadu maji vsechny RTX 5090 Fe a mozna i naky hodne levny nereferencky, to se jeste nevi protoze tech karet je v obehu naprosty minimum v tech levnejsich nereferencich..

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos přeci si psal ,že tyto karty nikoho nezajímají, většina chce maximálně 7900XT/4070TI.. takže nikoho nezajímá ani tento problém přece😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MrGodlike zajimá to ty lidi, kterym to umrelo :) to oni vysolili 80tis a ted maji doma spaleny težitko.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a ty jsi nějaká svatá Matka Tereza v GPU ? seš jeden z těch lidí, co jim to zhořelo ? nebo plánuješ koupit 5090FE místo své 4090 ?

Já nepíšu smutníky o lidech co jim začlo hořet ferrari/podobný vůz za jízdy, taky se to stalo..tak jen abych věděl proč tebe to zajimá

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
13. 2. 2025 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MrGodlike Podle toho, co jde ven, tak to vypadá, že 5090 jsou defakto všechny "jednofázové". Někdo tam sice předřazuje pro jednotlivé vodiče jakousi ochranu, která hlídá kolik toho jde po jednotlivém kabelu, ale nějaký power balance ty karty vůbec nemají, protože se to v tom konektoru stejně spojuje v jeden. Klidně by k té kartě mohla vést dvojlinka. A pak stačí jen ošoupaný konektor, který někdo použil na své předchozí kartě a změna v přechodových odporech stačí na to, aby jedním drátem teklo 20 ampér a vedlejším 2. Tohle je mizerný design. Víc proužků (kablíků) není víc adidas, ale větší průser. Se 4090 to nebylo tak jasné, ale u 5090 která má nárazové odběry přes 600watt se to hodně projevuje. A taky je jasné, že házení viny an uživatele, že to blbě zapojili nebylo na místě a je to od začátku průser nvidie a výrobci jako cablemod a pod jsou ve všem nevinně.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @fgfc830 proste opet chteli usetrit a zvysit si marze... ja tu Nvidii fakt uz nechapu, delat tohle na grafice za 5000,- chapu, ale na TOP highendu? jaky to ma proboha smysl..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos protoze muzou tupelo, konkurence nic neumi :(

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 konkurenci se opravdu napajeci konektory netaví, to mas pravdu, na tohle je expert jenom Nvidia :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos konkurenci se tavi jen financni vysledky, kde to bohuzel hori vice, nez nvidia konektory :(

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 2. 2025 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Sailor SVK Jaká svolávačka, problém může být pájení zdroje, grafiky, chyba pinů ve zdroji, v grafice, na kabelu, může být problém v kontaktu některých pinů, může být problém ve vodiči.

Někdo naměřil obří teploty a naměřil výrazně větší tok proudu přes jeden vodič, jiní naměřili několik různých FE karet, různých kabelů a zdrojů a nenašli nic co by nebylo nominální. Teploty vodičů i konetorů na všech místech kolem 40 stupňů v close case měření, kde to odpovídá teplotě vzduchu vevnitř.

Ano osazení více a případně silnějších rezistorů pro každý z pinů na FE by asi zlepšilo rozložení proudové zátěže, protože teď v tom hraje roli v podstatě jen to propojení a menší odporový rozdíl jednotlivých vodičů může způsobit větší imbalanci. Na druhou stranu rozdílný odpor by v ideálním případě neměl vůbec být.

Tak jak tak pokud někdo bude mít problém, tak to holt pošle NV a ta to vymění, jestli případně udělají nebo už dokonce udělali novou revizi, kde to mají pořešené pro nové zákazníky, něco jako hromadná výměna karet se konat nebude. Konec konců ani těch 4090 bylo dokumentováno vyšší desítky možná nižší stovky případů, přitom takových karet se prodají jednotky milionů. Takže reklamace se evidentně vyplatí

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 13:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @komplik zorvna u 5090 Fe to prave skoro nikdo jeste takto podrobne nemeril.. Derb8uer byl zatim skoro jedinej kdo se tim zabejval. Ovsem jasne ukazal na fakt, ze to jak je to reseny ted u 5090Fe je proste spatne a "az moc" levne na to jaka je celkova cena grafiky.. Horsi jisteni snad nemaji ani levny grafiky za 8tis..

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Zas a znova. Jeden případ na jedné GPU a ty z toho hned děláš precedens. Počkáme, až se ten samý konektor bude tavit i na 9070. Budeš mít stejné kecy?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 14:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza tento pripad ale po prozkoumani ukazal ze je ten konektor resen proste spatne a nema zadny ale naprosto zadny zapezpeceni proti tomuto stavu a to je obrovska chyba ze strany Nvidie, zvlast kdyz by to zabezpecit slo a stalo by to par dolarů, a karta za takto vysokou cenu by si takove poradne zabezpeceni rozhodne zaslouzila zvlast s touto obrovskou spotrebou, ktera zene moznosti tohoto konektoru skoro do maxima.. nebo tam meli dat ty konektory rovnou dva aby se zatez co nejvic rozdelila..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2025 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos A neměl by výrobce dávat i nějaké čipy do jogurtů Florian, aby se hned v obchodě poznalo, že se třeba nějaký zkazil?

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2025 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK dědo, už sis dnes zapl něco na voodoo2 nebo PS2 ? Chce to nějaký relax na stáří , místo mouder o highend kartách z obrázku😉

maniac-1
maniac-1
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2025 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK souhlas, a pritom by clovek rekl ze MSRP nema byt jen na launch.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
14. 2. 2025 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maniac-1 @maniac-1 .. to je tak primitivna "metodika" a loz, zavadzanie zo strany Nv. Barnumská reklama je slabe slovo. Strasne detinske a primitivne. Som uplne presvedceny, ze cela AMD taktika okolo 9070 je postavena na predvidani tychto Nv kopancov.

Reklama
Reklama