Zpět na článek

Diskuze: Palit GeForce RTX 4080 Gamerock v testu: Patří k nejlevnějším, ale chlazení má špičkové

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

seltino
seltino
Level 37 Level 37
31. 12. 2022 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedna z veci o kterych se moc nemluvi a maloktera recenze karet se na toto tema zameruji je vykon ve VR hrach, ktery je pro hrace VR velmi dulezity, zvlaste u zavodnich her pro simracing, kde karty dostavaji opravdu zahul a snad jedina karta ktera rozjede vse na plne rozliseni kvalitni nahlavni soupravy na 100 procent rozliseni v plnych detailech na stabilnich 90 fps je rtx 4090 a i ta toto nezvladne treba u asetto forza competitione, je treba snizovat detaily.Proc tohle pisu RX7900XTX ma v prumeru o 30 procent nizsi vykon ve VR nez RTX 4080 coz neni malo a pro hodne lidi stejne jako pro me to muze byt rozhodujici faktor ( jeden z duvodu proc jsem si koupil RTX 4080 aorus extreme waterforce)

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
31. 12. 2022 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino pošli odkaz, jinak je úroveň tvého příspěvku jedna paní povídala...

seltino
seltino
Level 37 Level 37
31. 12. 2022 09:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa kdyz neumis pohledat na google tak tady mas odkaz. Proste AMD na VR neni dobra volba, sam jsem mel rx 6950 xt toxic le a ve VR byl vykon v porovnani s 30tkovou radou nvidie spatny (prechazel jsem s rtx 3070 a ten narust vykonu ve VR byl daleko za ocekavanim), nyni mam RTX 4080 a vykonem ve VR jsem si pomohl a to vyrazne. Rx 7900xtx je s VR vykonem na podobne urovni jako rx 6900 xt, rx 6950xt.
Co se tyce 4090tky se VR tak ta si jede uplne vlastni ligu.
Co se tyxe efektivity karet, tak rx 7900 ytx je za rtx 4080, 4090 v pomeru snimek na watt spotreby.

https://babeltechreviews.com/hellhound-rx-7900-xtx-vs-rtx-4080-50-games-vr/5/

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
31. 12. 2022 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @seltino tak jsem pouzil google a jsi další člověk co baziruje na bugu v driverech, jo a uprav si příspěvek nemáš tam napsanou velkou spotrebu u 7900xxx s použitím vice monitorů a vysokými hz

seltino
seltino
Level 37 Level 37
31. 12. 2022 20:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa nikde nemas jistotu jestli je to bug v driverech, kdyz jsem kupoval rx 6950xt v edici toxic vodniku od sapphire kdyz byla vydana tak byl vykon ve VR zalostny, trvalo skoro pul roku nez se ten vykon nejak zvednul, ale porad neni tak velky jako u rady rtx 3080 a vys, proste je to horsi karta na VR nez Nvidia, rx 7900xt opet vykon ve VR nic moc, pripada ti ze tohle je vec akceptovatelna u karty za 30 000kc ja myslim ze ne. Clovek ktery chce hrat ve VR opravdu nebude utracet tolik penez za horsi kartu ve VR a doufat jestli se ten vykon nekdy nejak zvedne a o kolik. Kazdy at si za sve penize koupi co uzna za vhodne ikdyz jsem fanda AMD, tak soucasna generace karet je pro me nezajimava prave kvuli tomu VR prootze hraju z 90 procent jen simracing hry.

seltino
seltino
Level 37 Level 37
31. 12. 2022 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa koukam ze ty mas asi problem pochopit psane slovo..... psal jsem ze kdyz vysla ze byl vykon zalostny ve VR, prechazel jsem a rtx 3070 a posun k lepsinu se proste nekonal v takove mire jaky by mel byt. Trvalo jim skoro pul roku nez to vyladili k lepsimu a vykon se zvednul. Jako berlicku behem te doby udelali v ovladaci bug, kdy vam ve steam vr obrazovka zcernala a neslo hrat nic, trvalo to nekolik revizi ovladacu nez to odstranili. Ne tohle opravdu znovu podstupovat u karty za 35K nehodlam. Koupil jsem si rtx 4080 aorus extreme a vse frci paradne podle predstav a o tom to ma byt, uzivat si a neresit. ;-)

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
1. 1. 2023 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @seltino a ty jenom plácáš kraviny o žalostném vykonu 69xx ve VR koncim tuhle debatu a pak z tebe vypadne pouze nějaká černá obrazovka..

seltino
seltino
Level 37 Level 37
2. 1. 2023 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa dobra volba kdyz nezvladate pobrat fakta nic jineho nezbyva debata je opravdu zbytecna. Jiste bug u nekolik revizi ovladacu ktery Vam znemozni hrat na VR je opravdu zanedbatelny pro nekoho kdo hraje jen VR. Ano muzete jet na starych ovladacich, ale jak jsem rikal na tech vykon chybi. Proste u karet za tolik penez se tohle dit nesmi. Auto kde nejde zaradit 6ty rychlostni stupen, nebo jede treba na 70 procent vykonu a zere o litr vic by jste si taky nekoupil stim ze se to nekdy aktualizaci odstrani..... tak hezky den

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 1. 2023 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @seltino v klasické recenzi se nikdo s VR zabejvat nebude proc? 1) slusnou testovaci VR sestavu v CR nikdo nema, proste ti to nikdo nezaplati nebo ti to nikdo dlouhodobe nepujci.. za 2) zadna redakce ti nenakoupi hodne testovacich her a zadnej redaktor to nebude kupovat z vlastniho za 3) tohle zajima tak jednoho hráce z tisice mozna i z 10 000.. takze je to vice mene v nasich ceskych podminkach zhola zbytecne se timto zabejvat proste se to nevyplati..

seltino
seltino
Level 37 Level 37
2. 1. 2023 20:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo vr soupravu koupite od nejakych 13tisic oculus, nebo hp reverb g2 ( tyhle maji jedny z nejostrejsich obrazu na trhu) se da nove sehnat od 15ti tisic, pripada vam to jako velka castka kdyz se testuji graficke karty v cenovce 3x vyssi?me teda ne... Ano hodne lidi to nezajima, lidi ktere to zajima tech je opravdu podstatne mene, proto jsem zde prispevek ohledne VR vykonu napsal, ale nekdo si to vylozil jak si to vylozil a bylo to slapnuti AMD do kuriho oka.... Protoze ceske weby to netestuji a nekomu by se ta informace hodit mohla, treba nevyhodi tolik penez za grafiku jako ja kdyz jsem si koupil na VR rx6950xt v nejlepsi toxic le edici, kdy jsem zil v domeni ze si kupuju to nejlepsi co AMD kdy udelalo a bohuzel pro VR to neplatilo... Jinak simracing je celosvetove hodne popularni ( a nejen sinracing ale i letecke simulatory), jsou to lide kteri do konicku nasypali desitky,stovky tisic korun a tihle lidi si opravdu radeji priplati par tisic za to aby jim vse fungovalo a rozhodne to neni maly trh, vyrobcu simracingoveho vybaveni je hromada, neni to levne vybaveni pokud chce mit clovek neco slusneho a svete div se vsichni se uzivi a pekne vydelavaji, rozhodne v celosvetovem meritku je to pro vyrobce karet zajimavy trh, protoze tihle lidi proste ty penize za to nejlepsi pro jejich vyuziti zaplati a to ne jen kvuli VR ale treba kvuli hrani na triple 4k setupu..... vzhledem k tomu ze jste asi nemel moznost si nikdy vyzkouset o cem to je tak chapu ze na to mate pohled jaky mate. Celou tuhle diskuzi nechapu, net je toho plny ze rx 7900xtx nema vykon ve VR jaky by ta karta mit mela, ze zere vic nez rtx 4080 v zatizeni a ze ve 4k je vykon podobny, vsechno to jsou overitelne fakta ale pprad se to bude rozporovat. Uz si tady pripadam jako na strankach ddworld, ktery svymi recenzemi a hejtovanim na nvidik pusobi jako by byl vylozene placeny AMD....

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 1. 2023 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @seltino grafickou kartu ale nemusis jako recenzent kupovat tu ti nekdo pujci, obcas ti ji i nekdo necha zadarmo.. VR set nikoliv ten si proste musis koupit a jelikoz se za recenzovani neplati vubec nic nebo nakej "baksis" nikdo to v CR delat nebude.. Vice mene v CR recenze na plnej uvazek nikdo uz nedela proste se to nezaplati... A jak rikam VR set ma doma tak jeden clovek z 1000 spise z 10 000 a to se proste v ceskejch úpodminkach nevyplati.. VR recenze proste jenom zahranicni anglicky mluvici tam je mnohonasobne vetsi navstevnost a vyplati se to delat

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 1. 2023 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo boze dd magor absolutne nepochpil o com pise....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 1. 2023 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @seltino ser na tych zufalcov. na dd im nikdo uz nechodi, lebo kazdeho zabanovali, tak teraz strasia po inych weboch zo zufalstva.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 1. 2023 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @mhmiro spis si to nepochopil ty.. proc myslis ze testy grafiky pod VR nikdo v CR nedela? rekni mi teda duvod

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 1. 2023 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @mhmiro no dle statistik na DD chodi stale hodne lidi neboj :) jinak by tam neposilalo HW pres 100 firem co vyrabi herni HW..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 1. 2023 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo hej , chodime sa tam zabavat na tych kravinach :D

seltino
seltino
Level 37 Level 37
3. 1. 2023 20:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo pokud delas recenze a chces je delat kvalitne a jit s modernimi technologiemi, tak investice 15K neni zadna velka investice ( hp reverb g2 v cenovce od 15k, v plnem potencialu jsou schopny vyuzivat az karty letosni generace rtx 4080 a 4090 a to ten VR set he zde uz peknych par let), zvlaste kdyz jako recenzent mas moznost oslovit vyrobce VR souprav o zapujceni na recenzi ci koupe vyhodnejsi cenu, nebo i zadara pokud budes na jejich setu delat recenze grafickych karet, to je proste reklama ktera se vzdycky hodi. Tak ci tak ohledne toho VR narozdil od tebe hovorim z vlastni zkusenosti a nepotrebuju tady presvedcovat nekoho kdo je mylne presvedceny o opaku a pomiji zkusenosti jinych uzivatelu a recenzentu na netu. A ohledne toho radoby sranda profi testovacu karet ddworld, kdy kazda recenze je 1/3 ve stylu ctrl +c ctrl +v hejtu na spotrebu, velikost chlazeni, vykon nvidii ktwre se objevuji v kazde recenzi karet od AMD to je proste k smichu, zvlaste kdyz spotreba u rx 7900 xtx je ve 4k hrani o nejakych 10-20procent vyssi nez u rtx 4080tky pri podobnem vykonu ve 4k. Pomer snimek na watt spotreby je u 4080tky ale i u 4090tky mnohem lepsi nez u rx 7900xtx,xt. O zkreslene ceny karet v dobe recenze na CZ trhu ani nemluve. Ddworld je stranka kde se clovek fakt muze chodit jen zasmat, stranka zamerena na AMD produkty, ale o problemech s referencimi kartami a vapor chamber se tam zaryte mlci.....
Tak edit: uz ten clanek tam je, ale trvalo jim to, kazdopadne si nezapomneli kopnout do konektoru nvidie:-)

iTonglik
iTonglik
Level 25 Level 25
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan Belka a Stach jsou ostudou ceskeho webu a recenzi. Jeden neumi udelat ani poradnou recenzi na monitor a pise nepravdivé informace a druhy si vymysli vysledky, tak aby vypadaly AMD produkty lepe. Prave mám doma Gainward RTX 4090 a XFX Radeon RX 7900XTX. Nainstaloval jsem hry co testuje ,,DD´´ a svete div se, me to ukazuje jine cisla :-). A to nemluvim o spotrebe, ktera je nizsí u NVIDIA nez u AMD.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 12. 2022 17:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iTonglik @iTonglik Souhlasím hlavně pan Bělka prodává z recenzí (otestovaný HW) bez záruky jako za cenu nového. To je pro koncového zákazníka hodně nevýhodné. Nemá nejen na pevný disk žádnou záruku, ale je to otestovaný disk bez jakékoliv záruky za cenu nového! Mnohdy dokonce dražší. Když jsem mu před lety psal na komponenty ze skříně jako koš na disky tak mi nabídl cenu 2000,- Kč nakonec jsem to objednal z německa za poloviční cenu.

Recenze dělá ve stylu: "Nvidia je v tomhle lepší, ale napíšu to ve prospěch AMD...stejně to nikdo nebude testovat... tak já mam stejně pravdu..."

Pan Bělka tohle dělá od roku 2008 ale né všude mu tohle chování prošlo a na některých diskuzních fórech má PERMABAN!

iTonglik
iTonglik
Level 25 Level 25
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @honza9800
Ver mi, ze ty co hardwaru rozumi, tak chodi na stranky DDWORLD jen z duvodu, aby se pobavili. Bohuzel je to smutny, ze nezkuseny ctenar pak dostava nepravdive informace. Premyslím, ze bych se domluvil s PCTUNING a zverejnil moje testy, které bych mohl ukazat formou videa, aby vsichni videli jak je PC nastaveny a jake jsou vysledky vcetne spotreby.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @iTonglik Tak ne že by se sem chodilo pro informace. Ono je jedno, jestli se jdeš pobavit tam nebo sem...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2023 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @uni hlavne ze recenze Obra nejsou k pobaveni, obcas mele paty presd devaty a jeho vety ani nedavaj smysl..

Reklama
Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 3 Level 3
30. 12. 2022 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je jako levna karta? Kdysi 15 000 byla draha karta :D Levna se rikalo kdyz se kupovala za 4 000czk! :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miroslav Heranowitz @JackRipper levna moc neni no, 7900XTX je levnejsi, vykonejsi ma o 8GB vic VRAM ale zde se ani neobtezovali ji otestovat :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 15:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Tak když se AMD neobtěžuje to poslat. Jestli to o něčem vypovídá, tak o tom, jak té kartě sami věří, že to pošlou jenom na DDWorld.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo vdaka ludom, co su zklamany z 7900xtx , som vcera prisiel za 450e ku rtx 3080 founder, ked uprgradoval typek na 4080 :) vynikajuco nahradila 6700xt. founderka na 0,85v 1950mhz a taha ako diva

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 12. 2022 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Přesně tak...lidi nejsou úplně blbí a už si toho všímají, že vychvalují AMD. Je to nadržování značky až o 80%...což takové testování, benche se nezakládají na pravdě...když jim to napíšete tak dělal test podle nějaké "rovnice" v neprospěch nvidie. Jako chodit si přečíst recenze na DD je jako chodit se dívat ve 4hodiny ráno na teleshoping kde vám budou tvrdit, že se jedná o dobrý produkt, který si MUSÍTE, OPAKUJI MUSÍTE KOUPIT. O konkurenčních značkách nic, žádné porovnání.

Prostě tvrdit od roku 2008, že nvidia je mnohonásobně horší je naprostá hloupost.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 12. 2022 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @honza9800 Tím nechci říct, že AMD je špatné...sám jsem měl desítky karet od AMD...jenže nvidia byla vždy o krok napřed. AMD zase na druhou stranu vždy měla super karty za pěkné ceny...ale srovnávat provozní vlastnosti třeba s GTX 970 MSI GAMMING s R9 290x od Saphire se nedá prostě...

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 31 Level 31
30. 12. 2022 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Když jsem se díval na testy tak 7900XTX měla zhruba o 20% víc zaplněnou VRAM než 4080. Někde jsem četl o lepším využití VRAM. Možná potřebují Radeony více paměti. V čem se ta výhoda 24GB pamětí projevuje v praxi?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik84 pokud hra muze ulozit vice do VRAM udela to.. logicky karta s vice Vram bude vic zaplnena.. nemusi to pak tolik cachovat a je lepsi vykon... za mensi prachy se mi zda 24GB VRAM super nabidka 16GB je proste dneska LOW na grafiku za skoro 40tis..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo stratoDDimo, co takto si ist trollit na svoju domovsku stranku?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik84 RT nikoho nezajima to ve 4K neutahne plne ani 4090.. vetsina lidi to vypina stejne..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo hovor za seba len

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mhmiro tak pokud kupuju 4090 za 50-60tis asi mam doma nabusenej 4K monitor s 144Hz a chci teda mit vsechno na max idealne ve 144Fps.. a tohle ti proste ani tahle karta neudela pokud zapnes RT na max.. bohuzel RT je stale jenom doplnek ale rozhodne to neni stezejni featura pri vybirani graficky karty..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo pokial ludia niesu blby ako ty, rozumne si to nastavia, aby to bolo i pekne a i plynule. pokial mas viac ako jednu mozgovu bunku , to zvladnes.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 09:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mhmiro Plynulé je i pomalých 60fps. Ale moc se na to koukat nedá. Takže 120fps+. A to s RT nedá nic, takže si tak 😉

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 31 Level 31
31. 12. 2022 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Bavíme se tady pořád o velikosti VRAM, ne? Tvrdíš, že je 16 málo, a že s 24 "nemusi tolik cachovat a je lepsi vykon "
Tak házím odkaz na benchmark v UHD kde karta nevyužije ani polovinu VRAM a má +- stejný výkon jako 4080 a ty odpovíš, že RT nikdo nepoužívá?:D To je už trochu jiné téma ne?

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 31 Level 31
31. 12. 2022 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Proč pořád měníš téma? Začali jsme srovnávat 4080 a 7900XTX ne?
A co je teda stěžejní při nákupu karty za více než 30K? Ať vím.

Pro mě je třeba RT důležitý. Třeba u Zaklínače vypadá suprově. Jak si jednou zvykneš, že slunce nesvítí skrz trávu, nebo keř a i trs trávy, nebo kámen, má svůj stín, tak už pak scéna s vypnutým RT vypadá divně.
Tady hezké porovnání. https://webshare.cz/#/group/Yl7uVAC0li/
Nebo Dying Light 2..krásný příklad
https://youtu.be/lWFBchtnbDM?t=92
warhammer 40k: darktide, Crysis 3 remastered..všechno vypadá dobře. A ty hry budou přibývat dál a dál. Proto AMD v prezentacích ukazoval, lepší výkon v RT. Proč? Když si to káždý vypína?
Proč by si člověk měl vypínat RT? To si dáváš stíny na medium, místo na ultra?
To si radši připlatíš za 24 GB VRAM, který jsou momentálně k prdu, ale dobře to vypadá na papíře:) Titan a 3090 mají taky 24GB a už jsou mimo hru. A jaké byly:D
Když měla 6950 16GB VRAM tak tech 24 na 3090 bylo zbytečných, že? To byla nejlepší grafika:)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik84 16GB RAM za 40tis+ je malo ano... tohle mely karty predchozi generace za 1/2.. Nvidia opet setrila.. stejne jako setrila na VRAM u predchozi generace kde mela RTX 3080 jenom 10GB..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik84 u zaklinace sice RT vypada dobre ale zpusobuje brutalni poklesy FPS a tol i na RTX 4080 ze se to neda hrát.. k cemu to tam pak je kdyz to neuthane ani karta za 40tis?

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 31 Level 31
31. 12. 2022 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Já to normálně dohrál na RTX 4080, kterou jsem koupil za 32,5. Takže 4080 to utáhne. Žádne FPS dropy jsem neměl. FPS bylo s DLSS3 50-80.
https://youtu.be/mV6pwDjjX4s?t=389

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 31 Level 31
31. 12. 2022 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Na 8K rozlišení je 16GB málo. Ale na 4K teda žádný přínos nevidím. Klidně uveď nějaký příklad, kde je 16 nedostatečných.
Ale souhlas, že více, je lépe.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik84 S DLSS, aha. O M G...

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 17:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik84 nonsens test. Je třeba pohyb, aby DLSS dělalo ghosting, z kterého se zvedá kufr 😉
A další problémy, které se mohou ukázat v závislosti na scéně.

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 31 Level 31
31. 12. 2022 18:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni Mně to nemusíš vysvětlovat, já to hraju. A vsadím se, že bys poznal za pohybu leda prd.
Nahraj mi teda video, nebo hoď screen. Když je to tak hrozné, tak je to jednoduché to zachytit, ne? Ze Zaklínače samozřejmě.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2023 13:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik84 ve 4K? a bez DLSS? asi ne vid? :) a to se bavime o prehistoricky hre ktera nema kvodijakou uzasnou grafiku.. a ona to neutahne ani karta za 40tis bez toho abych si zapinal naky udelatka co mi budou hru pocitac v nizsim rozliseni a pak dopocitavat do 4K.. takovou zoufalost bych si zapinal na mainstremu tam bych to chapal ale u totalniho ihighendu za 40tis? To je pro Nvidii tezkej FAIL

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2023 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik84 proc mit 16GB kdyz muzu mit 24GB za mene penez s vetsim vykonem? to prece nedava zadnou logiku

Havoc
Havoc
Level 1 Level 1
30. 12. 2022 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi, musím říct že ty chladiče obecně u těch RTX 4080 jsou moc povedené. Osobně jsem čekal na RX 7900 XTX ale byl jsem docela zklamaný - už mě nebaví to že to bude časem s novými drivery lepší a lepší ... nakonec jsem vzal RTX 4080 od Gainwardu a musím říct, že super. Ano je to drahá karta, ale ty vlastnosti jsou neskutečné. V CS GO na max při 2K to chladí pasivně a žere to jen cca 130W při cca 300fps. V single player hrách když zapnu při 2K VSync na 60Hz tak jsem se z toho co jsem testoval nikdy nedostal na max spotřebu krom next gen zaklínače se zapnutým RT na max (a tam šly otáčky větráků na 1600, ale mám malou skříň - karta je přes celou délku a cca 4cm od bočnice). Než jsem ji koupil tak jsem to chvíli sledoval a karty které se objevily na různých eshopech v akci nebo rozbalené kusy tak okamžitě mizely... a o tom že cena půjde dolů už se toho napsalo dost (podle leakerů to mělo být v polovině prosince), ale zatím se nic neděje .. a naopak ty karty začali po uvedení radeonů 7000 mizet rychleji (proto jsem nakonec už nečekal a bral)

Bzuco
Bzuco
Level 1 Level 1
30. 12. 2022 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Havoc @Havoc Dobre si urobil, ze si ju zobral, tisko zavidim :D .
4080 je zatial absolutny top v rebricku nizkej spotreby s vsync. Je mozne, ze ju este prekona 4070ti o par jednotiek watov, som zvedavy.
U predchadzajucich generacii kariet by som sa trochu obaval Gainwardu, ale u tychto super vykonnych kariet(kedze viem, ze by som ju neprevadzkoval pri 100% spotrebe), tak je Gainward absolutne v pohode a nema zmysel velmi priplacat za drahsie varianty.

Havoc
Havoc
Level 1 Level 1
30. 12. 2022 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Bzuco ono já původně kartu kupoval už v říjnu, koupil jsem XFX Radeon RX 6900 XT. Parádní karta co se týče provozních vlastností (otáčky větráku max 1200 při max zátěži), problém byl v tom, že jsem měl různé jiné problémy. Dostalo mě třeba CS GO které v benchmarcích jelo super (lépe jak na Geforce), ale realita byla taková že to padalo ke 100fps (vytížení karty ani CPU nebylo nikdy 100%) což bylo horší než s GTX 1080. Kamarádovi co měl lepší CPU a taky RX 6900 XT jiného výrobce to dělalo taky. Bohužel řešení jsem nenašel (zkusil jsem všechno možné), řešili to i lidé na fóru AMD a někteří si stěžovali že to je problém kombinace driverů chipsetu a grafiky a že to AMD neřeší. Mě ani reinstal systému nepomohl (ani různé verze driverů). Do toho se přidaly občasné pády her (toto mohlo být vadou grafiky), tak jsem kartu ještě ve 14 denní lhůtě vrátil. Vrátil jsem zpět původní Geforce GTX 1060 a vše šlapalo jak hodinky. Nakonec jsem počkal a vrátil se k nVidii a vzal PNY Geforce RTX 3080 12GB Uprising, ta měla ale zase pro změnu hlučný chladič (i když dlouhý a 3 slotový) ale zase jelo všechno jak mělo (včetně CS GO - dropy max ku 200fps což už koresponduje s mým CPU). Říkal jsem si že když už to stojí takové prachy tak to musí stát za to a ne že to bude mít takové nedostatky. Hlavně na ty karty nikde nebyly a nejsou do teď pořádné recenze. Všude recenzují jen zavedené značky, které se už nedaly nikde koupit. Takže opět vrácení ve 14 denní lhůtě no tak jsem počkal ještě měsíc a koupit RTX 4080 a nelituji, konečně to pravé a tiché. Musím říct že to bylo vůbec poprvé co jsem využil 14 denní lhůty na vrácení peněz, ale jinak to nešlo když to stojí takové prachy.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Havoc kupovat na CS GO 4080 je celkem overkill :)

Havoc
Havoc
Level 1 Level 1
31. 12. 2022 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Stratossimo Nekupoval jsem to kvůli CS GO, ale je to jedna z her které si občas zahraji a chci aby fungovala normálně :-) jinak jedu single player hry (aktuálně Red dead redemption 2 - 2K na max s Vsync a spotřeba 115-230W podle náročnosti scény). Jinak proti AMD nic nemám, ale když vezmu cenu 7900 XTX a mizerný referenční chladič (který je opravdu oproti referenčním RX 6900 hlučný) tak si raději připlatím za skvělý a tichý chladič a kvalitní drivery.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Bzuco VSync, lol 🤦‍♂️

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Havoc a proc nepockas na edice jako treba NITRO+? to bejvaj uz roky dozadu nejlepsi chladice na trhu co se tyce karet od AMD.. sam jsem nekolik Nitro+ karet vystridal a nikdy problem, stale mam doma 6800XT Nitro+ a slape jak hodinky

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 12. 2022 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Stratossimo akurat dnes vysli clanky na igorslab a dalsie, aky ma amd pruser s 7900xt a 7900xtx . problemy su s hotspotmi a pastou a pri 3d scannoch zistili, ze karty sa nerovnomerne roztahuju. este par mesiacov a sa uvidi...

Havoc
Havoc
Level 1 Level 1
31. 12. 2022 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Stratossimo Ano nitro série je luxusní, ale stejně luxusní bude i cena, která se už určitě k RTX 4080 přiblíží. Takže za mě určitě raději RTX 4080, už jen kvůli odladěným driverům a lepší spotřebě. Ale samozřejmě komu vyhovuje raději Radeon protože např. hraje hry které na něm běží lépe tak proč ne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 1. 2023 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Havoc prave ze NITRO+ patri obecne k tem levnejsim vuci treba AORUS ediucim nebo STRIX edicim od ASUS.. v tom prave ktví to kouzlo Sapphire nikdy nebyval predrazeny

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 12. 2022 01:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že se tak směle ptám, proč v grafech není nikde uvedena XTX? Přitom to dle závěru vypadá, že byla testována taky...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 07:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @830 Není, a jelikož má dostupnost, jakou má, ani výrobci vzorky nemají, a AMD má důvody, aby nebyla jinde než na DDworldu, asi hned tak nebude. Až to zase půjde normálně koupit, zkusíme CZC.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 40 Level 40
30. 12. 2022 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) spis neni chut ukazovat ze karta ktera stoji o 10-15k min ma velmi podobne vykony jako ta vase modla 4080, pripadne by vas za to zeleny sponzor nepochvalil a museli byste jit fachcit do fabriky aby nebyl hlad, tohle co tady predvadite vas nikdy nemuze uzivit a jestli jo tak jste fakt supermani.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 09:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Maximumspeed77 Sežeňte, pošlete, milerád to přednostně otestuju, za tři dny to máte zpátky.

BTW, kde se to prodává za 20–25 klacků? Beru rovnou deset. A jestli myslíte, že v Nvidii mají obavy z toho, jak bude RX 7900 XTX ohrožovat prodeje RTX 4080, tak vězte, že nemají.

Petr Sehnal
Petr Sehnal
Level 1 Level 1
30. 12. 2022 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) zjevně, proto taky 4080 nacenili jak ji nacenili.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 12. 2022 09:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)
Aha, myslel jsem, že ji máte otestovanou a jen z grafů vypadla.
Mimochodem, kde máte kancelář (nebo kde by se dala předat)? Dopravci kartu nesvěřím, ale kdyby to bylo v nějaké rozumné vzdálenosti, tak vám ji dovezu.

Ono já bych ji v grafech uvítal, protože si myslím, že nereference budou mít tentokrát asi výrazně jiné vlastnosti.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 10:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @830 „Testlab“ mám doma, dvacet kiláků na jih od Brna.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Nemají. 4080 se neprodává sama o sobě.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 10:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @uni Jojo, všichni čekají, až budou moct pořídit Radeon, takový je to kauf.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 12. 2022 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)
Ah, tak to je daleko, nevím proč jsem si myslel, že jste někde od Příbrami. Já jsem dvacet kiláku jižně od Prahy, tak jsem si říkal, že bych tam i dojel.
Na to posílat kartu tam a zpět teď po té vánoční balíkové apokalypse nějak nemám koule.

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Má pravdu ale. 4080 opravdu nikdo nechce a 7900 xtx zmizí kdekoliv se ve světe objeví. Dokonce je scalpuji u hranice 1600$, za které je rovnou ref. 4090, stejně to lidé koupí, to se ovšem nedá říct o 4080, kterých je i v Čr plno:)))

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 11:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 Tak s tím, jaké dodávky zmiňovaly obchody, je to na rozdíl od těch RTX 4080 v podstatě sběratelský kousek, že jo. Ty jdou vždycky na dračku.

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Kedlubna graf plny naskladnovani a preskladnovani, nice :D

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 11:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) To samozrejme, jen je treba take rict, nvidia poslala do sveta 3-4x mene 4080, než 4090, a i v launch day zustaly skladem :) První karta od Mining krize, co se nevyprodala, proc asi..

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 12. 2022 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 Za tu cenu se nikdo nedivi, nebo divi? Zajem o ne prisel az s poklesem ceny a po prichodu Raeonu ...

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Z. Obermaier Cena klesla malinko, a zprava o zajem 4080 byl jen z jednoho storu, gamers nexus ten zajem ukazal pak v realite :)
Dokud nvidia nesnizi cenu aspon na 1k, tak budou skladem furt i pres malou vyrobu.
Uprimne i za 1K nejsou oboje karty vubec zajimave, ale ze spadne cena dolu je spis pravdepodobnejsi u AMD, kdyz si vzpomenu, kolik par mesicu dozadu stali 6900xt/6950xt

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 Tak Nvidii asi těch 85 % trhu stačí, tak už ceny moc nehrotí.

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) tak uz jsme presli z karty na trh, zajimave :)) to se rovnou amd muze vykaslat na pc GPU sekci, vše nechat rozpustit a jen si rict, ze jsou vsude po svete v konzolich a ostatni je zajimat nemusí :D
Nvidia si zaslouzi jen bash po tom, co děla s cenama, a je celkem fajn, ze je za to lidi zacinaji posilat někam s 4080, 4070 ti, to bude ta samá písnička..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
30. 12. 2022 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 Ne to je, přehled, který vyvrátil tvé pohádky o tom jak se to neprodává :)

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) no tak super, snad jeste horsi karta 7900 xt je top 4 a nechala za sebou nekolik 4080/4090 :DD gratulka, porovnavat par prodanych kusů na alze je opravdu profesionalni:) ve svete se samozrejme 4090 prodává mnohem více, tohle ukazuje max to, jak jsou češi hloupý a chudy zároveň :D

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Kedlubna presne tak, proto ta cena pada tak dolu, protoze se prodava :( :D amd je nvidii u prdele, u 4080 snizuji a budou snizovat cenu hlavne proto, ze se prodava bidne, tak to proste je, je mi lito.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 12:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 Mno, když je tam v první dvanáctce osmkrát RTX 4080 a jedenkrát RX 7900 XT, tak to fakt neznamená, že RX 7900 XT jsou třetí nejprodávanější. :)

A jak tak koukám, tak se prodalo víc quader za 180 tisíc než Radeonů RX 7900 XTX. Tolik k tomu, proč nejsou dostupné.

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) jedenkrát je tam proč, možná proto ze tam je kolik 7900xt? Jedna, možná nová přibyla? :)

to jen krásně vypovídá, jak české shopy s pár kousky prodaných nesedí se světem :))
4080 slouží jen jako důvod pro koupi 4090, a 7900xt zas pro koupi 7900xtx, ale v Česku to klasický Pepa prostě koupí:D

To opravdu nic nemění na celosvětové situaci 4080. Kolik, ze to nVidia poslala pri launchy do světa 4080? 30 tisíc oproti 160k 4090, a 4080 zůstali skladem po celém světě:D to je prostě ostuda,kterou se k memu nepochopení snažíte ignorovat, narozdíl od všech velkých hw tvůrců.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 12. 2022 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 Jestli nebude spíš problém v tom, že venku nemají s trojnásobnými platy potíž koupit o pár set dolarů dražší karty.

Že se navezlo jen třicet tisíc kusů říká kdo? Nvidia?

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 12. 2022 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) můj zdroj: hardwaretimes, ale dá se to prakticky najít na vicero stránkách a přijmi karet v usa a Kanadě oproti 4090 tak odpovídají. Ale ono to je celkem jedno, stačí si vygooglit "4080 sales" a hned se ta paráda rozjede, včetně několika reportů, kolik různým shopum zůstalo po launchy skladem.

Reklama
Reklama
Reklama