Zpět na článek

Diskuze: Pod bičem designéra, aneb uživatel až na posledním místě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

taita
taita
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V podstatě s autorem souhlasím. Jen bych dodal, že ty změny jsou kvůli penězům. Kolik by vydělal Microsoft, kdyby zůstal u Office 2003, které mám osobně stále nejraději?
Tedy neříkal bych, že designéři musí za každou cenu vymýšlet novoty, ale že designéři musí novoty vymýšlet, aby se uživili. Je to smutné, ale je to tak.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
24. 5. 2014 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Nevydělal by právě nic :lol:.

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Well neviem preco je to smutne?
To niehe smutne ale osudne!
Proste musi sa ist s dobou.. preca v roku 2014 nebude stale vyrobok z roku 2000 ? to by ludom vrtalo este viac hlavou ..
Bezny clovek si pivie "a preco je to take stare"
Ty nie lebo mas vyskusane setky vyrobky a je natebe ku ktoremu sa vratis .. kopa ludi to vobec neriesi
Vacsina ludi chce prave nove a nove veci ..
Ty si ten typ cloveka ktory urcite nema win 8 ale win 7 alebo xp ? :)
su mozno aj taky ktory maju win 98 stale....

Tipi
Tipi
Level 23 Level 23
23. 5. 2014 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Vždy som si dával otázku, prečo majú autori aplikácii to nepochopiteľné nutkanie zmeniť design a ovládanie aplikácii každou novou verziou. Prečo meniť to čo funguje, čo je praktické a ľudia si na to zvykli? Osobne som prišiel k záveru, že v tomto segmente zavládla určitá forma komunizmu/socializmu - "Je to dobré tak ako to je? je to funkčné tak ako to je? Áno?! To je síce pekné, ale čo potom bude robiť ten zástup programátorov a dizajnérov?!?! Pošleme ich na ulicu!? Nie! Musíme im zabezpečiť prácu! Tak ideme vymýšľať kraviny nech majú čo robiť!"

x3m
x3m
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tipi S tymto mozem len suhlasit. Niekedy mam pocit, ze kazdy SW vyvojar(firma) si mysli, ze z jedneho a toho isteho produktu dokaze prezit aj dinosaurov. A to len vdaka tomu, ze do jednoducheho a ucelneho SW, ktory na zaciatku vymysleli budu pridat dalsie a dalsie nepotrebne funkcie, prekopavat GUI a podobne excesy. Napriklad taky Nero vo verzii tusim 5 alebo 6 bol krasny uzitocny nastroj na napalovanie a teraz z toho vyrobili nieco, co uz ani neviem na co sluzi, ale napalovanie to rozhodne nie je. Alebo aj taky utorrent, posledna normalna verzia bola 2.nieco a potom do toho zacali tlacit blbosti, len aby mohla byt nova verzia. A o MS radsej pomlcim, z toho by bol hotovy sloh.

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
23. 5. 2014 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Jestli ti jde o zkradky příkazů v Acadu, tak si sežeň anglický acad.pgp a přepiš ten český ;-)

Jamil
Jamil
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita JJ, je to tak, po několika letech jsem byl nucen přejít z XP na nový stroj s W8. A samozřejmě že mi upgradovali office z 2003 na 2007. Ten kdo vymyslel to nové menu by neměl mít nikdy děti, aby se to nešířilo dál. MS mohl alespoň nechat volbu, jak to udělali v Autocadu. To mě přivádí k další myšlence, který vůl vymyslel překlad příkazu v Acadu. Anglická a česká verze používá jiné příkazy. :roll:

spc
spc
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jamil ten kdo je konkretne pani julka larson-green -> ta pizda poj...a na na svedomi tusim aj metro!!!!

nic proti revolucnym interfacom, pokial zostane zachovana moznost volby -nemam dovod odopierat tuto povznasajucu experience tym par nadsencom ktory sa idu pri nich spravit :D

btw. to prekladanie prikazov si kedysi vyskusal uz slaaavny MS!!!
Zda sa ze niekto sa nevie poucit na chybach inych.... :shock:

wonder
wonder
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jamil Zrovna menu ve formě ribbonu považuji za dobrý vynález. Office 2003 s desítkami nicneříkajících ikonek v plovoucích menu (a podobně řešené další softwary) byly mojí noční můrou už začátku Windows.

Ribbon je poměrně logicky uspořádán do souvisejících celků, používá názornější grafické prvky a hlavně jej lze velmi snadno kdykoliv skrýt nebo opětovně zobrazit (podle toho, jestli zrovna chci víc editovat nebo víc číst).

Vždy, když dneska musím otevřít OpenOffice na svém notebooku, tak si postesknu, o jak příjemnější je práce v novém Wordu (na PC mám MS Office 2013).

Ale zvyk je železná košile, každému vyhovuje něco jiného. :-)

jan2002
jan2002
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám autorovy články rád, ale přijde mi, že autor někdy přemýšlí v angličtině a píše česky. Např. "Znovuobjevování kola" aneb Reinventing the wheel. V češtině se říká objevit Ameriku. Navíc pozor na rozdíl mezi objevit a vynalézt. Objevit lze např. nějaký již platný (fyzikální) princip, vynalézt se dá např. nástroj.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
23. 5. 2014 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyborny clanok a uz druhy v kratkej dobe. P.Ryba chytil druhy dych?

Autor to vystihol presne. Dnes zabijam najviac casu zhananim alterantivnych OS a programov k programom, kde mi v novych verziach domrvili dizajn a ovladanie.

Na linuxe pouzivam Xfce, lebo "nerozumiem" tym novym rozhraniam a rad mam klasicke menu a ikony na ploche. Win8 sa tiez vyhybam. Strasne rad by som chcel pochopit myslenie ludi, co vymysleli napr. Gnome3 ale ine moderne rozhrania(Unity, metro,..).

Firefox pouzivam zasadne v ESR verzii aby ma neprekvapilo nieco ako Australis.
Dik za Pale Moon. Ja som skusal ako alternativu Midori.

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za výborný článek. Nemáte ani tušení jak jste se mi trefil do noty s tím Firefoxem. Když jsem po updatu na 29 viděl tu hrůzu, tak jsem málem dostal infark. Dočasně jsem to "vyřešil" tím, že jsem to sprostě přeinstaloval zpátky verzí 28 a zakázal update, což rozhodně není dobré řešení u prohlížeče. Bohužel jsem neměl čas/chuť si hrát s tou hromadou addonů, které by mi FF29 uvedly znovu do použitelného vzhledu. Proto jsem rád za tip na Pale Moon, určitě vyzkouším. A vývojářům z Mozilly přeju, aby chcípli v mukách.

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balrog Proc by bylo zakazani update spatne reseni? Ja zustal u 3.6.13 a zatim si nestezuju a nemam problemy (ty prijdou az se zacne ve vetsim rosirovat html5)

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva Kvůli bezpečnosti. Ony ty updaty prohlížečů nejsou pouze designové, ale dost často záplatují nějaké díry. Zrovna u prohlížeče bych tohle rozhodně nepodceňoval.

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva @Balrog: Na to poustim prohlizec v sandboxu.

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva @Tudva: oka ale to ti stejně na všechno nepomůže... viz třeba nedávná chyba s ssl šifrováním... :roll: :roll:

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva @Bumpkin: A aktualizovany prohlizec tomu zabranil? Spis se tou aktualizaci ta chyba tam zavedla 8) Takze cim jsem to ohrozen?

chose007
chose007
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva @Tudva: Heartbleed se netýkal klientů, ale serverů, takže tohle je trochu mimo.

Nicméně obecně zkrátka platí, že aktualizace prohlížečů přinášejí mimo jiné opravy bezpečnostních děr. Samozřejmě můžou zavádět nějaké nové, ale platí zřejmě, že čím starší díry v zabezpečení (a tuplem veřejně známé), tím měli potenciální útočníci více času na ni přijít a zneužít jí. Jak je vidět na tvém příkladu, živná půda pro útočníky vždycky zbývá i po vydání záplaty :) .
U prohlížeče bych tedy opravdu výrazně staré verze nepoužíval.

elcrys
elcrys
Level 1 Level 1
25. 5. 2014 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva @chose007: Článek mi naprosto mluví z duše. Zvláště pasáž s Firefoxem - vše, co řešil uživatel PD v přeloženém příspěvku, jsem řešil také a ještě mnohem víc. Většinu designových změn od verze 4 jsem se pokoušel vracet zpátky. Těch hodin, co na to padlo! Takto jsem to vydržel až do verze 26, kdy s definitivní platností přestal fungovat starý download manager. Výživná diskuze k tomuto tématu je zde - https://support.mozilla.org/cs/questions/980198 Přešel jsem zpět na verzi 24 ESR a koupil si tak další rok času, kdy se mohu rozhodnout, co dál. Pale Moon se zdá být dobrou volbou, ale jak se dívám, i on používá jako základ verzi 24 ESR, takže je otázka, co bude dál, až bude vydána za pár měsíců verze 31 ESR - přejde na ni kvůli bezpečnostním aktualizacím i Pale Moon?

Další epizodou jsou aktualizace zařízení s Androidem. Nedávno jsem si pořídil Nexus II a ač je už dostupných několik aktualizací samotného OS, stále zůstávám na původní verzi 4.3. Nové verze nepřinášejí prakticky nic nového a co dříve fungovalo, to rozbíjejí. Stejně tak SW - neustálé aktualizace k ničemu (vždy čtu release logy).

Já chápu toho spisovatele. Osobně aktualizuji OS/SW pouze kvůli bezpečnostním problémům a novým funkcím, které nutně potřebuji.

kris kros
kris kros
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balrog Aj ja ďakujem autorovi za tip, už so Pale Moon vyskúšal, všetky pluginy idú nainštalovať ako vo FF :) .
Som do budúcna hrozne rád, lebo Australis je hnus.

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kruci, už neumím ani psát. :roll:

* Výborný článek, infarkt.

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždy se to dá udělat tak, že k "novému hypersuperuberleet" designu je uživatelská volba k přepnutí do staršího. Až tohle budou vývojáři dělat, pak jim poděkuju za inovace. Ale do té doby žádné slitování.

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balrog taky si tohle říkám když se vydávají nové gui...

jenže to by přeci nešlo protože by pak třeba přišli na to že až 3 varianta bude optimální pro celou komunitu...

pochopil bych kdyby dělali evoluční skoky v gui a ne kotrmelce, udělám li nový vzhled a nové GUI vpořádku ale kurnik nechám tam to původní a volbu dam uživateli ať si vybere no a jako bonus tam nahodim možnost ohodnocení nového dizajnu/gui/vzhledu

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 5. 2014 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Generičtí vývojáři...

Naprosto souhlasím.

Vytvářím databáze na míru a není lepší pocit, než když vás zákazník (... a uživatel v jednom, pro zjednodušení budu psát již jen zákazník ) skoro nutí abyste pro něj dělal, protože se mu vaše práce líbí... no a líbí se zcela logicky proto, že dělám jen to, co si zákazník zadá a přesně tak jak si to zadá. No a když si už začíná vymýšlet hlouposti nebo nelogičnosti, tak jej na to upozorním a popovídáme si o tom. Zákazník hlavně nejvíc ocení upřímnost, například (a ne jednou) jsem říkal "Je to nesmysl, bude vás to zbytečně stát peníze, ale pokud si to opravdu tak přejete, já to naprogramuji." nebo "Doporučuji, aby jste to nechali naprogramovat v jiném prostředí / jazyce, který neumím.". Ještě víc mě pak potěší polechtá mé ego, když přesto všechno zákazník řekne, "Já to stejně chci tak a tak..." a následně, po nějaké době se na mě podívá a řekne mi "Já vím, já vím, teď řeknete 'Já jsem Vám to říkal.'"...

Takže jenom zopakuji souhlas s obsahem článku. Dnes se vytváří nesmysly ( a nejen ve světě programovém ), které nikdo nepotřebuje, jsou nepoužitelné a mnohdy i překáží či znepříjemňují život, místo aby jej usnadňovaly. Hesla jako "V jednoduchosti je krása." či ironické "Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě." jsou naprosto přiléhavá. Všichni lidé by si měli to první heslo opakovat každý den a hlavně se jím řídit...

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber souhlasím!!

ještě bych přidal heslo jako funkční design a podobně...

dyť přece vzhled může být hezký ale hlavně FUNKČNÍ!!

jasně to ukazuje průmyslový design věcí proboha proč tohle ještě nikdo v masévých programech nepochopil....

už vidím jak si takovéto přehmaty dovolý Airbus nebo Boing při návrhu letadel... OK tak já pilotovi odstraním tady na pravém křídle jeden motor no a ty ocasní křídla taky, teď to vypadá cool a stylově ale ono to nelétá O_O jak to? co se stalo?

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
23. 5. 2014 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Firefox sice změnil svuj vzhled k horšímu, ale nedá se to srovnat s tím co provedli opeře. Sice vyměnili jádro opery za chromium, ale defakto tak z opery udělali chrome. Z programu kde šlo nastavit vše, od gesta myší po ikonky kdesi v lištách udělali neco, kde nejde nastavit vůbec nic, absolutně se to nechová jako předchozí verze a dokonce ani nefunguje synchronizace uživatelských dat. Sebrali nám všechno proč jsme Operu milovali......

wonder
wonder
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos Já jsem Operu miloval hlavně kvůli gestům, speed dialu a rychlosti. Gesta fungují stále. Speed dial hodně vylepšili.
Rychlost byla ve verzi 12 občas už frustrující, to je v novějších verzích mnohem lepší, zvlášť se zapnutou akcelerací grafiky.
Přešel jsem na novější verzi postupně a i když míra nastavení je stále mizerná, s fungující synchronizací (ano, současná verze už to znovu umí) je to příjemný prohlížeč. S Chromem bych to neporovnával.

ttxman
ttxman
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wonder Jo ale jeste porad to ma vic spolecnyho s Chrome nez s puvodni Operou. A hlavne zrusili vsechny klavesovy zkratky z rady 8, zabili mail klienta a rss ctecku a vyvojarsky nastroje. Takze v podstate vsechny duvody proc jsem operu porad pouzival. Presel sem na firefox nedavno, protoze neexistoval ani naznak toho, ze se neco z tehlech vlastnosti vrati.

Liman
Liman
Level 6 Level 6
23. 5. 2014 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně to vidím u nás ve firmě. Protože jsme nadnárodní korporace, tak změny přicházejí bez varování. Najednou vyskočí okno s updatem a mám 4 hodiny na reset, jinak proběhne reset automaticky a je úplně jedno jestli mám něco otevřenýho nebo řeším akutní problém. Nejhorší, ale na těchto updatech je to, že nikdy nevím, co přinesou.

Poslední dobou se mě zdá, že spousta firem, ať už ty, co se zabývají profesionálním SW nebo ty, co se zabývají běžným SW, zapomněly co je hlavní myšlenka zavádění nových technologií to:
Ulehčení práce lidem

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
23. 5. 2014 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Liman To mas pravdu. Pracujem tiez v SW firme a clovek, ktory s programom pracuje a jeho potreby su na poslednych prieckach zaujmu.
Priority su vecsinou taketo -
1.Stihnut termin aby sa to dalo odfajfknut.
2.Aby to aj fungovalo v termine.

3.Ak to nejako funguje a uzivatelia sa extra neburia, tak sa do toho nesahat, lebo je to uz odfajfknute(hotove).
4.Ak sa buria, tak sa pokusit to urobit poriadne(ak to je vobec mozne)v nejakej nasledujucej verzii(lebo sa uz pracuje na dalsich upravach, kde horia terminy).

Libb
Libb
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už zkouším Pale Moon a připadám si jako na starém dobrém FF, ale jedna drobnost: jak je to se synchronizací? Jsem zvyklý, že se mi vše synchronizuje mezi domovem a prací, ale hlavně také s mobilem (Android), jde tohle nějak udělat i na Pale Moonu?

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb Tools, Set Up Sync... vypadá to, že by to fungovat mělo stejně jako u standardního FF.

djmiki
djmiki
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, takže Apple úmyslně kvůli designu vyrobil nefunkční anténu a FireFox řeší úbytek uživatelů tím, že na ně bude kašlat a nabídne jim něco, co nechtějí. Geniální podnikatelský plán. FireFox vypadá jako Chrome právě proto, že lidé přecházejí na Chrome, tudíž lidé chtějí prohlížeč jako Chrome. Jistě, je tu pár lidí, kteří jsou vystrašení ze změn nebo prostě mají jiné preference, ale svět se netočí jenom kolem vás. Firma se nemůže kvůli několika málo fandům, stát bezvýznamným nic pro 3 lidi, jenom proto, aby tyto 3 lidi nenaštvala. Realita je taková, že dnes se řeší UX víc než kdykoliv předtím...

chaler1
chaler1
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi před rokem a půl jsem byl donucen vyměnit svoje 2GHz jednojádro za něco trochu lepšího, jelikož už nedokázalo rozjet skoro ani prohlížeč a i psaní jednoduchých programů do školy ve visualku bylo naprosté utrpení.
S novým počítačem jsem zároveň vyměnil i OS a to z XP na 8. První týden jsem měl trochu problémy si zvyknout na ovládání metra a nové funkce, ale stačil týden a zjistil jsem, že se mi to vlastně líbí a ovládá se to naprosto jednoduše. Na nějakou nabídku start jsem si ani nevzpomněl. Stejně tak i nový Office, píšu v něm práce do školy, dělám tabulky, grafy a podobně a ovládání mi přijde tak nějak přirozenější než u starých office.
Osobně nevidím problém v tom, že se mění design programů a ovládání, ale v tom, že se verzi od verze zvyšuje jejich náročnost a vyžadují lepší a lepší HW a to i přes to, že nepřináší prakticky žádné nové funkce. To nutí lidi kupovat nové lepší počítače, tak jako v mojem případě jelikož některé aktualizace jsou třeba a například XP připojené k internetu prostě nejde provozovat bez aktuálního antiviru. :)
Ale všechno tohle je jen pohled obyčejného uživatele ne člověka, který využívá počítač každý den k práci. :)

oyza
oyza
Level 1 Level 1
29. 5. 2014 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chaler1 Právě, děláš na tom jen ten Office, tak to ti pak metro fakt stačí

wonder
wonder
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chaler1 Jsem na tom prakticky stejně. Ale protože jsme schopni adaptace na nový systém/SW, který náhodou vyhovuje našim požadavkům na funkce, které potřebujeme, a ve kterém se náhodou orientujeme lépe, než v šedivém prostředí W98, jsme považování za dlaždicové opice. Na hranici s námi. :-)

Články pana Rybky mám rád, i když třeba v tomto tématu s ním často nesouhlasím, ale potěšilo mě, že to celé nebyla óda na téma, jak je MUI strašné, ale objevily se zajímavé informace i o jiných systémech a softwarech.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wonder To byla jen nadsazka, at si kazdy pouziva co chce, ale ja nevidim nic v cem by byly lepsi 8ky nez Win7, to je cele. Mozna pro nejakou mamku co pouziva PC jen na FB jsou lepsi Win8.

kovarmichal
kovarmichal
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wonder @nostrom: V práci pendluju mezi několika pc: XP, Vista, 7. Office 2013, 2007, OpenLibre. Chrome, FF + pracovní SW, ale ten je všude stejný.
Doma W8.1, Office2007, FF.
Mě nějaký update na vyšší verzi nemůže rozhodit. :)

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chaler1 To ty "8ky" cpou uz i v McD k Happy Mealu? Kdyby sis koupil Windows 7, tak si nemusis ani na nic zvykat, jsou to porad stejne Windows. Ted jsi po zbytek zivota degradovan na dlazdicovou opici.

ttxman
ttxman
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Tenhle clanek je celej o tom, ze nam nekdo cpe novy veci misto tech, ktery nam vyhovujou. Chaler1 pise, ze mu 8 vyhovujou, nema s nima problemy a ty ho zacnes urazet? Uvedomujes si, ze ses prave zaradil do stejny skupiny ignorantu jako je Microsoft s Windows 8 a Mozilla s Australisem? :)

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom @ttxman: Ne on pise ze si zvykl, ale clovek si zvykne uplne na vsechno... Ja jezdil driv v Mercedesu, ktery jsem zrusil a byl jsem nuceny jezdit v Octavii a hadej co, jo take jsem si zvykl.

ttxman
ttxman
Level 1 Level 1
25. 5. 2014 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom @nostrom: A?
Tobe uplne nahodny lidi kolemjdouci nadavaj, kdyz se priznas, ze jezdis Octavii?

Nebo z toho jako mam vyvozovat, ze Mercedes je lepsi a zvykl sis na horsi?

Nebo ze bys tim naprosto neurcitym Mercedesem jezdil dalsich 30 let, protoze ti vyhovoval? (a mozna spis vic, kdyz jde o prirovnani techniky, ktera se vyvyji uplne jinak rychle)

Nebo ted browsis po internetovych diskuzich a siris jak je Octavie naprosto debilni auto a jdes reinstalovat zpatky na Mercedes? (U cehoz by si mel u me plus, protoze si ji aspon vyzkousel)

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
26. 5. 2014 02:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom @ttxman: :lol:

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
23. 5. 2014 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Firefox updatován o classic theme restorer asi jednu minutu po australisu. Nyní mi běží tak, jak chci já - záložky dole, adresní řádek přes celou obrazovku a vlevo vedle něj navigace. Velikost stáhnutá na minimum a vše v kabátku win98 stylu.

Když tak nad tím přemýšlím... Kterej vůl vymyslel tabulátory nad adresním řádkem? A proč? Vždyť je to neergonomické.

ttxman
ttxman
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Integrace zalozek melo podle me velice rozumnej duvod. Setri to tak asi 30px vejsky monitoru a stim jak hlavne 15" noteboky degenerovali z 4:3 (1280:1024) na 16:10 (1200:800) na 16:9 (1366:768) Tech 30px navic je dost znat.

Paia
Paia
Level 1 Level 1
3. 6. 2014 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman pozor! 1280×1024 je poměr 5:4, kdybys to chtěl v 4:3, tak dostaneš 1280×960

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman Navíc to místo na vejšku nám krade už samotnej OS, protože skoro každej BFU má hlavní panel nastavenej na defaultní rozlišení po instalaci kdy to vypadá designově asi jako noha hrocha a je to i nepraktický (ikonky místo textu, člověk neví co tam vlastně má)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman přesně tak, integrace panelů do hlavní lišty na hoře je podle mě jedena z nejlepších designovejch a funkčních inovací všech dob. Vypadá to dokonale a je to praktický. Samozřejmě by měli nechat možnost volby, někomu to tak vyhovovat nemusí.

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Je to neergonomicke, zavazi to, ale da se to pochopit. Pro laika vice spojuje adresni radek s danym tabem - prakticky pro nej ma kazdy tab vlastni adresni radek s jinou adresou. Pokud je adresa mimo tab mohlo to byt pro nekoho matouci.

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Taky používám taby dole. Nerozumím tomu proč někdo navrhl taby nahoře. Když se přepínám mezi programy dole, tak pak rozhodně nechci jezdit přes celou obrazovku nahoru, abych přepnul tab.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balrog v době kdy nejčastější vertikální rozlišení je 768 bych fakt vzdálenost mezi dolem a horem neřešil. :lol:

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balrog taby nahoře přímo v hlavní liště (kde je tlačítko křížek a podobně) naopak považuju za nejlepší designovej prvek Firefoxu protože to přidává celej 1 řádek kterej by jinak ubíral plochu prohlížeče. Jinak by tam byla jenom jednobarevná Windowsácká lišta - zbytečně nevyužitý volný místo. Tak nastavení tlačítek na menší velikost je něco co mam fakt na FF rád. Žádnej jinej prohlážeč nejde nastavit tak aby nekradl zbytečně pracovní plochu.... teda až do teď, Chrome je z hlediska ergonomie a využitelnosti pracovního prostoru asi největší ohavnost co jsem kdy viděl. Já miluju funkcionalismus, ale pozor nelpést s dnešnim minimalismem!!! Funkcionalismus je předevšim funkční a starší FF byl funkcionalistickej prohlížeč. Muj FF třeba vypadá takhle http://www.imghosting.cz/images/63FF.jpg a je to přesně to co chci a to co u nový verze už mít nemůžu (bez doplňků). Nekamenujte mě za to jak to mam nastavený ale já prostě nic víc nepotřebuju, jsem běžnehj uživatel. nepotřebuju stovky záložek a panelů a různý blbiny. Navíc ten design chromu je neestetickej, linie nenavazujou, je to nepraktický (proč by měly mít panely zkosený hrany proboha???)........... fuj chrome design, já snad přejdu na IE nebo co. :lol: :lol:

wonder
wonder
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balrog No vidíte, právě proto, že většina ovládacích prvků v různých aplikacích je nahoře, přesunul jsem nahoru i hlavní lištu Windows a tyto otázky si nemusím pokládat. :-)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balrog @abubaga: http://www.imghosting.cz/images/63FF.jpg

spc
spc
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Jamil]JJ, je to tak, po několika letech jsem byl nucen přejít z XP na nový stroj s W8. A samozřejmě že mi upgradovali office z 2003 na 2007. Ten kdo vymyslel to nové menu by neměl mít nikdy děti, aby se to nešířilo dál. MS mohl alespoň nechat volbu, jak to udělali v Autocadu. To mě přivádí k další myšlence, který vůl vymyslel překlad příkazu v Acadu. Anglická a česká verze používá jiné příkazy. :roll:[/quote]

ten kdo je konkretne pani julka larson-green -> ta pizda poj...a na na svedomi tusim aj metro!!!!

nic proti revolucnym interfacom, pokial zostane zachovana moznost volby -nemam dovod odopierat tuto povznasajucu experience tym par nadsencom ktory sa idu pri nich spravit :D

btw. to prekladanie prikazov si kedysi vyskusal uz slaaavny MS!!!
Zda sa ze niekto sa nevie poucit na chybach inych.... :shock:

ICEBRETON
ICEBRETON
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemám rád designery. Kazí nám konstruktérům práci. Mě nezajímá, že zaoblené tvary se lépe prodávají, mě zajímá to, aby se daný výrobek snadno a levně vyráběl...Jenže designér má jasno, a proto se objevují aerodinamická popelářská auta a podobné nesmysly. Design vše zbytečně prodražuje, v jednoduchosti je síla a na to se zapomíná.

Asi jsem stará škola, ale já prostě budu svůj Word a Excel 2003 používat navěky. Jejich moderní verze jsou svým přepracovaným menu neuvěřitelně nepřehledné a dokonce na širokoúhlých monitorech nepraktické. Nechápu, proč se teď každý snaží tento typ menu napodobovat. V práci jsme používali ProE wildfire 4.0, super systém, ale pak se přešlo z mně nepochopitelných důvodů na 5.0 a wordovské menu se natlačilo i sem. Já potřebuji co nejvíce místa na výšku, ne aby mi menu ubíralo pracovní okno...Prostě designeři jsou kkti.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBRETON Přesně tak. Ať žije funkcionalismus z 1. republiky - funkční, vkusný a designově dokonale sladěný výrobky. Dnešní doba je doba nevkusu. Stačí se podívat jak vypadaj dnešní auta nebo architektura (podnikatelský baroko).

ICEBRETON
ICEBRETON
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obyčejné malování ve windows...Jaký je rozdíl mezi malováním ve winXP a win7?

každý z nás tento primitivní nástroj občas použije, ať už pro típnutí obrazovky nebo pro cokoli dalšího...

Která verze vám připadá více userfriendly?

Mně rozhodně ta ve winXP. Ve Win7 je už domrdané menu a najít tam rychle nějakej nástroj zdržuje...

ugh
ugh
Level 1 Level 1
28. 5. 2014 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBRETON To z Win98!

Pokud byl vkládaný obrázek větší než kreslící plocha, zeptalo se to, zda zvětšit - novější automaticky zvětší.

Tlačítky +/- se dala upravovat velikost štětce/tloušťka čáry. A to NEOMEZENĚ, takže se daly jednoduše kreslit hodně tlusté čáry.

Nové malování je nic moc. Nepřišel jsem na způsob, jak nakreslit šipku (nebo podobný tvar pomocí čar. Po nakreslení je čára upravitelný objekt a když chci začít kreslit další od konce předešlé, tak místo kreslení chytnu tu editační tečku předchozí... Musím nejdřív kliknout jinam, aby se čára vykreslila a potom teprve můžu začít kreslit další. Opruz

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBRETON Malování ve Win7 je naprosto v pohodě, na to jsem si zvyknul rychle. Ale to nic nemění na faktu že ta změna byla naprosto zbytečná.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 v době 16:9 monitorů je ale ten XP design rozhodně praktičtější

chaler1
chaler1
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=nostrom]To ty "8ky" cpou uz i v McD k Happy Mealu? Kdyby sis koupil Windows 7, tak si nemusis ani na nic zvykat, jsou to porad stejne Windows. Ted jsi po zbytek zivota degradovan na dlazdicovou opici.[/quote]
Dobře asi jsem měl dopsat jednu zásadní věc a to tu, že mám licence od školy takže jsem měl možnost si vyzkoušet a vybrat mezi Vistou, 7, 8 a teď k tomu přibyla 8.1. Stejně tak nabézí Microsoft naši škole i licence na Office 365. Takže jsem neplatil nic a zvolil si to co mi prostě sedlo nejvíce :)
A jen tak okrajově do McD nechodím ty blivajzy se nedají jíst :)

davkol
davkol
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Elevea]Když tak nad tím přemýšlím... Kterej vůl vymyslel tabulátory nad adresním řádkem? A proč? Vždyť je to neergonomické.[/quote]
Spíš by mě zajímal důvod nepoužívání vertikálních panelů apod. v době širokoúhlých displejů. Takže používám Tree Style Tab.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
23. 5. 2014 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..je bohužel dost slušnej problém i u her. UI v TESO by zasloužilo autory minimálně přizabít (konzolovitost ftw.).

Jinak Pale Moon je docela fajn. Připoměl mi starší verzi Opery. Ta mimochodem taky těžce utrpěla přechodem na Chromium.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Že jim chybí kontakt s realitou, že jim chybí zkušenost s hektickou prací pod tlakem na pracovištích, kde lidi nejsou odměňováni za to, že si hrají, ale že něco doopravdy realizují."

Naprosto souhlasím...

romanz
romanz
Level 1 Level 1
23. 5. 2014 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak dneska se vším 100% souhlasím a přešel jsem na Pale Moon, který jsem doteď neznal.
Firefox půjde do hajzlu.

Mám pocit že máme takové pocity z novinek protože stárneme :wink: děda taky pořád nadával na změny, nebyly sice počítače, ale v tomhle to bylo stejné :idea:

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
24. 5. 2014 02:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

s clankem souhlasim. myslim celkove v teto spolecnosti chybi jakesi vzdelani v oblasti vypocetni techniky a uzivatelskych rozhrani... na skolach se to pred deseti lety nijak neprobiralo a dnes se vzhledem k urovni vzdelani mladych lidi s pocitacem to zrejme stale neprobira. je imho potreba vest na toto tema dialog mezi uzivateli (temer vsichni) a navrhari, kategorizovat tridy techto rozhrani (podle stroju, oboru, ucelu programu) a vytvorit jejich uzivatelsky prijatelne vnimani a uvazovani o nich - jejich pojeti jakoby, zavest predstavu o jasnem rozhrani, ze ktere pak firmy budou vychazet.. ta by se budovala ve spolupraci univerzit, praktickych pracovist a uzivatelskych spolku. designy programu by tak mohly klidne byt dale unikatni, prizpusobene atd., ale vychazely by z verejne znamych pravidel a principu, popr. by dovolovaly ruzne moznosti rozhrani, napr. velka/mala pismena, okna/taby/seznamy, a blablablabla.. proste prece spoustu programu ma v dnesni dobe dilci podproblemy resene perfektne a kdyby lidi dali hlavy dohromady a dohodli se, ktery moznosti se jim libi a ktery ne a tim by se designeri ridili. :P

ale teda ta citace toho nastvaneho cloveka na firefox mi prijde opravdu velice smesna...
jediny realny problem v tom jeho seznamu neduhu vidim ve stavovem radku, jinak ostatni veci jsou bud snadno resitelne a nebo pitomost (pouzivani search boxu? to jako power useri delaj? pitomost. staci pripsat pismenko pro vyhledavac, coz je asi 100x rychlejsi - mereno v laboratori neasi)
typek by mel dostat poradnou ledovou sprchu, prechod ze stare opery 12 na novou operu 15, to opravdu duvod k roztrzeni, protoze nova opera opravdu nic neumela! viz napr. http://jonathonvs.com/database/twenty-fiv-reasons-opera-15-is-a-downgrade/ uzivatel stezujici si na absenci search boxu, kombinovane tlacitko stop/reload, zmensene menu nebo taby jenom nahore je proste ufnukanej prudas! (btw ve firefoxu pouzivam zasadne treetab plugin po strane, ktery v nove verzi funguje uplne normalne)

jinak by me zajimalo, co ve firefoxu doopravdy tak prestalo fungovat, ze je na to vice lidi nastvanych. pouzivam ho spise na vyvoj, protoze jsem po verzi 2 presel na operu a od te doby ho mam jako zalozni prohlizec a prislo mi, ze behem let akorat tloustnul a prave ted s australisem vypada zas lehci :P

orinoko
orinoko
Level 1 Level 1
24. 5. 2014 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanok od srdca. Jednine co mam pripomienku:
"Fašismus je totiž také založen na předpokladu, že masa je hloupá... Vsak na tom su zalozene hadam vsetky vladne systemy. Potrebuju Vas len pri volbach, potom ste postaveny do role nekompetetneho (doslova na uroven otroka - drz hudu a pracuj). Mimochodom Fasizmus mal u vecsiny nemcov podporu a s tou mensinou sa dokazali rychlo vysporiadat.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
26. 5. 2014 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@orinoko Taka blba poznamka.
Nemci boli nacisti,nie fasisti. V takom taliansku a spanielsku bol fasizmus.

Mal u vecsiny podporu a s tou mensinou sa nevysporiadali(bola len snaha o to, najdi si aky mali s tym problem to vyriesit). Ta vecsina ten system podporovala vdaka tomu, ze bola zmanipulovana. O par rokov prislo vytriezvenie.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
27. 5. 2014 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Nacismus je v podstatě jenom lokální německá odnož fašismu s vyšším důrazem na rasovou čistotu a antisemitismus, jinak je to lautr to samé. Blbost je to právě vydávat za něco jiné.

Guest007
Guest007
Level 1 Level 1
24. 5. 2014 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z článkem nemůžu souhlasit (aspoň ne se vším). Windows 8 například beru jako dobrý krok vpřed ikdyž má nepochybně spousty chyb. Například můj tata, kterej spaqdá do té kategorie "prostých gruntů" sám řekl, že windows 8 sou jednoduší a lepší než předchoozí windows. Mě se líbí odstranění startu - větší zbytečnost ve windows snad není. Výrok že se ios 7 podobá metru je na štřelu mezi oči. S ios mě napadla ještě jedna věc. Autor (a spousta lidí v komentářích) si stěžuje že proč někdo mění něco co funguje? Proč teda ti samí lidi (počítám že tady moc "iovcí" není) hulákali do světa jak se ios od svyho uvedení skoro nezměnílo? Teď když přišla změna v podobě ios 7 tak ti samí lidi (kterých se to mimo jíné ani netýká) si stěžujou na změnu? Fuck logic. Dál si autor stěžuje, že frčí minimalismus a v podstatě na to, že zůstávají důležity funkce a ty zbytečny se hází do koše. Potom vyšvihne nějakej prohlížeč, co má míň funkcí než firefox (o ty zbytečny) a říká jak je to super.

ugh
ugh
Level 1 Level 1
28. 5. 2014 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Guest007 Záleží, co na tom počítači děláš...

Já třeba pracuji (ano pracuji) s větším množstvím otevřených oken a dost často jich potřebuji mít zobrazených víc naráz (přichytávací kraje a zratky WIN+šipky jsou fajn). A taky používám drobné programy, které v spouštím k řešení částí větších úkonů. Přičemž nechci ztratit „kontakt“ s úkolem, pod který to všechno spadá. Tady je celoobrazovková nabídka naprostá zrůdnost.

Příklad: Otevřené okno s Excelem, kde jsou nějaké výpočty, k tomu PDF se požadavky a nad tím okno s textovým editorem, kde kombinuji dlouhé vzorce z Excelu. Přičemž potřebuju vidět tabulku, abych měl na očích vstupní hodnoty, PDKo, abych viděl, co mám vlastně dělat, a samotný text v editoru. V hlavě mám rozmyšlený a potřebuji vložit nějaký divný znak z mapy znaků (nebo spustit nějakou utilitu). Ve staré nabídce start je to celkem v pohodě, ale když na mě vybafne cosi přes celou obrazovku, v tu ránu ztrácím kontakt s rozpracovaným úkolem a můžu to vymýšlet znovu od začátku.

Guest007
Guest007
Level 1 Level 1
24. 5. 2014 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Guest007 Jo a ještě mě pobavilo jak tady každej kdo pochvali w8 dostava palce dolu už jen z principu.Třeba typek nahoře co řekl že mu vyhovujou. Jo musel si zvyknout ale co je na tom tak hrozně překvapivyho když je to ovladani jiny? To ho měl jako okamžitě začit použivat jak kdyby na něm dělal odkajživa? Když sem si koupil mac tak taky sem se s ním musel nejprve naučit protože je to prostě jiny než windows a hadejte co, sem s nim nesrovnatelne spokojenejsi. Mate to trochu popleteny. Ano clovek si zvykne temer na vse ale je rozdil zvykani si na neco co je spatny nebo horsi nez predtim a uceni se neceho novyho ktery mu, kdyz se to nauci, bude treba vyhovovat vice. Vytahnete si hlavy z prdeli. Zmeny nejsou zlo a jine neznamena horsi. To ze nakej ocas nahore rika jak si musel zvyknout z mercedesu na oktávku.. Jo zvykl, nic jinyho ti taky nezbylo ze? Ale určitě taky s odstupem času víš že to nebyla změna k lepšímu. MS chtel proste zkusit zmenu. Start byla zbytečnost tak ji dal holt pryč. Neni to nic bez čeho by se nedalo žít. Jestli je w8 zmenou k lepsimu nebo ne je otazka casu a asi pro kazdyaho individualni ale co se divam okolo tak podle lidi je to zmenou k lepsimu. A rikaji to i programatori, designeri a lidi podobneho zamereni (vcetne me). Par jich uz zdrhlo k macu ale uznali ze w8 je krok spravnym smerem. Jenom tady na pct vidim furt jak nekdo brble.

majkl_sk
majkl_sk
Level 1 Level 1
24. 5. 2014 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Najhoršie sú tzv. módne trendy, keď všetci začnú vyrábať to isté a končí akákoľvek možnosť voľby. Napr. mám telefón s vysúvacou hardvérovou klávesnicou, dotykovým displejom a stylusom. Ďalší si nekúpim, lebo nie je aký. Múdri rozhodli, že mechanické tlačidlá sú nanič a všetci musia ťapkať prstom po displeji. To isté bolo pri lesklých monitoroch, TV, pri pomere strán displejov na notebookoch, atď. Trhnutý trhový mechanizmus. :evil:

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
30. 9. 2014 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@majkl_sk displaye u NB je neco jineho, tam jde o to ze u sirokouhleho 16:9 rozliseni vyrobis mensi panel na stejne uhlopricce nez pro pomer 4:3. At uz ti nakecaji jakekoliv duvody tak tenhle je primarni :arrow: naklady na vyrobu, protoze kdyz mas 24" monitor v pomeru 16:9 vychazi ti plocha 1588 cm2 ale pokud bys mel to same vyrobit v pomeru 4:3, tak mas plochu 1813 cm2 coz dela o cca 14% vice a to rozhodne neni zanedbatelny :!: :idea:

Reklama
Reklama