Zpět na článek

Diskuze: Pohled na nejšílenější grafiky minulosti!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

nagger
nagger
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no zajímavé ohlédnutí do minulosti, nicméně v kategorii Novinky to vypadá poměrně zvláštně :wink: Co to trochu více rozepsat a udělat delší článek ?

raym0n
raym0n
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak tohle by me zajimalo, par starych silenosti a porovnat s par soucasnyma, ja jsme pro, vynikajici napad, paradni osvezeni

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, že jsem pro retroTest. Nejvíc by se mi líbilo porovnání s aktuálníma lowend grafikama, integrovanejma grafikama a porovnání herního výkonu např. dnešního netbooku a nějaké šílenosti od 3dfx.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chroustostroj To není reálné. Starší hry vypadají na voodoo mnohem lépe než na dnešních kartách. Kor pokud beru v potaz Voodoo5 čili i s FSAA. Dnešní karty neuměj zdaleka tak kvalitně 16-bit rendering, nepodporujou API glide ani nejsou 100% kompatibilní se staršími direct X. Jako retro test bych spíš postavil starší high-endy proti tomu co je dnes, ala 8800Ultra a HD2900XT VS dnešní karty, nebo také Radeon X1950XTX, geforce 7950GX2. Atd.

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH I kdyby to bylo s kvalitou jak říkáš, moc bych se s tím nezaobíral. Ty karty ještě neměly ani dvi a všechno jelo přes převodníky (kde záleželo dost na výrobci), takže kvalita výstupu obrazu byla vesměs horší než je tomu dnes.
Ještě k tomu porovnání, voodoo5000 by asi od dnešních integrovaných dostalo pěkně na prdel, ale co třeba takový radeon 8500, nebo 9800 pro ? Taky bych řekl, že ve své době dost oblíbené a kvalitní grafiky.

Petr Kuběna
Petr Kuběna
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH dnešní grafiky umí lépe 16-ti bitový rendering, protože to stejně počítají ve 32 bitech a maximálně to uloží na 16 bitů. glide byl přežitek už i v době voodoo 3, takže s testy grafik éry TNT2 a novější není sebemenší problém. Jinak kde jsi se setkal s nekompatibilitou nových karet se starším DX? Semtam pustím něco staršího a ani na nejnovějších grafikách jsem nikdy problém neměl.

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Napad moc zajimavy a premyslim o nem. Jenze je tu problem, kde sehnat tyto starsi karty. V redakci je uz bohuzel nemame.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @Chroustostroj: Ano a právě proto posledí Voodoo co 3DFX vydalo ve spolupráci s OEM bylo Voodo2. Pak rozvázali smlouvy a vydávali karty jen sami pod sebou protože výrobci Typu Inno3D, Powercolor, Asus, atd. Tam dávali levné součástky, nekvalitní výstupy a kazily pověst firmy. Proto na voodoočkách jsou zpravidla vždy jen ty nejlepší součástky. Dokonce se tradovalo, že jeden kondík na Voodoo3 má větší hodnotu než celý PCB Rivy TNT2. Dále pak já tu mluvimo kvalitě v 3D ala texture filtering, 16-bit dithering, atd. Kdežto ty mluvíš o kvalitě VGA výstupu což je něco úplně jiného a niak to spolu nesouvisí. A Vooodoo renderovaly interně 24-bit ne 32. Protože lidské oko jaksi rozezná 24-bit ne 32, to je overkill a ve své době to bylo jen hezké marketingové číslo, proto i bitmapy, atd jsou uloženy jako 24-bit.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @ptipi: Voodoo grafiky počítaly veškerou grafiku interně ve 32bit, pouze výstup byl 16bit do Voodoo 4/5 :wink:
- del42sa

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @ptipi: To jsi naprosto mimo. Na NV je 16-bit rendering hnus k nepozání od Geforce 6. FXka byly ještě ok. U ATI to pak šlo ještě na Radeonech X19XXX. Od té doby taky humus. Glide jako API bylo nejlepší a nejrychlejší API své doby. Všechny hry a že jich bylo hodně, co měly v repertoáru Glide, tak jely s glide jednozančně nejlépe a i nejlépe vypadaly. (všechny hry s Uneal 1 enginem třeba) Samo 3DFX jej chtělo odstranit a přejít na OGL přes glide3x knihovnu protože klasická Glide2x knihovna neuměla 32-bit rendering, atd. Dnešní karty ale nedělají vše 32-bit, zkus si třeba Q3A na 32-bit a pak na 16-bit a uvidíš ten humus. To se ti s Voodoo5 nestane.

Jinak Naposledy Geforce 7900 byla plně zpětně kompatibilní s DX6 a stašími. Geforce 8 a dále, (u ATI obdobně) již nejsou 100% kompatibilní s DX pod verzí 8 maj občas problémy. Jediný co je 100% zpětně kompatibilní je OpenGL.

Petr Kuběna
Petr Kuběna
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @Tomáš Šulc: Dost starších grafik bych klidně i půjčil. Sbírám starší highend grafiky, takže karty jako 850XT, 1950XTX, 2900XT, 7950GX2, 8800GTX, 9800GX2 případně prakticky všechny starší highend geforce a tnt (včetně například 5800Ultra), voodoo 1-5, ale i rage fury maxx bych po dohodě mohl poskytnout.
Chtělo by to doplnit odjinud, protože mi pár věcí schází, ale to by se snad dalo.

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @Tomáš Šulc: Jak kdo. :)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @DOC_ZENITH: nemáš pravdu interně to bylo 32-bit!

Vodoo 2 faq: 24 bit rendering? Yes. [b]All rendering is calculated internally at 32-bit RGBA or higher precision[/b], but all writes to the frame buffer at 16-bits, and the frame buffer only displays 16-bits worth of data. More than 3 frame buffers? No. Bump mapping? Yes, through texture mapping. Not "true" phong bump mapping, but virtually indistinguishable. Edge anti-aliasing? Yes. Anisotropic filtering? No, but single pass trilinear filtering is supported. Multipass environmental effects (e.g. shadows and reflections)? Yes, actually many of those multipass effects can now be done in a single pass with the 2 texture per pixel functionality.
- del42sa

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @DOC_ZENITH: ne nemáš právdu , interně voodo karty počítaly s 32bitovou barevnou hloubkou,od Voodoo 3 byl k dispozici 22-bit post filter, který byl k nerozeznání od 32 bitů.Voodoo 4/5 už uměly i 32bit výstup.

http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/video/3dfx_3500/

3D Feature Set

# 8 million triangles per second
# 366 megatexels per second fill rate
# 100 billion operations per second
# 128-bit 3D acceleration
[b]# Dual, 32-bit texture rendering architecture[/b]
# True multi-texture support (2 textures per-pixel, per-clock)
# Full hardware triangle setup
# Single pass, Single-cycle Bump mapping
# Single pass, Single-cycle trilinear filtering
# Sub-pixel, Sub-texel correction w/ 0.4x0.04 resolution
# Per-pixel atmospheric for with programmable fog zones
# Floating point Z buffer (W buffer)
# True per-pixel LOD MIP mapping w/ biasing and clamping
# Texture compositing for multi-texture and special FX
# 8-bit palletized textures w/ full bilinear filtering
# Texture compression through narrow channel YAB format
- del42sa

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @DOC_ZENITH: To jsi mně asi nepochopil. Já se o tom zmínil, protože každá karta má své výhody/nevýhody. Ty jsi zamítal test voodoo karet, protože by prý nebyl objektivní, když dnešní grafiky podle tebe nemají oproti voodoo dost kvalitní render, já zas tvrdím, že nemají kvalitní ramdac. To jsou prostě věci s kterými se nemá cenu zaobírat a je třeba se zaměřit jen a pouze na porovnání výkonu.

havli
havli
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @Jan Černý: Test cca 60ti grafik z roku 1998 - 2001 (riva TNT az GF2 ultra) bude nekdy letos na podzim. Mensi ochutnavka: http://www.abload.de/img/q3a642x.png

Petr Kuběna
Petr Kuběna
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @DOC_ZENITH: Teď jsem si spustil SC2 v 16-ti bitech a pokud je to "hnus k nerozeznání", tak leda k nerozeznání od 32-bitů. Q3A je poněkud špatný příklad. U něj byl od začátku známý problém s 16-ti bitovým vykreslováním. Ad glide - nejrychlejší ano(těžko říct ale jestli to bylo samotným rozhraním nebo jednoduše faktem, že hry dělané primárně pro glide na něm samozřejmě lépe běhaly a voodoo byly právě odladěny pro něj...nebo spíše naopak glide pro voodoo). Nejlepší? Podle čeho? DX své doby samozřejmě byl na začátku, ale OGL bylo plnohodnotné rozhraní, které snad ve všem (krom rychlosti u 3dfx) glide předčilo. Každopádně jak jsem napsal - už v době voodoo 3 byl glide přežitek, který se dával maximálně jako druhé rozhraní. Ad nekompatibilita se starým dx - napiš konkrétní příklad co nefunguje plz(třeba kombinace hra-karta). Rád odzkouším. Každopádně nic zde napsané nemění to, že by bylo možné otestovat historické karty od začátku (voodoo) do dneška - i když někde se slovním doplněním nebo s obrázky.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @del42sa: navíc Vodood 5 už bylo i s DVI výstupem (pro Mac) jednoduchým flashem biosu šlo předělat na PC verzi
- del42sa

orange.
orange.
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @Jan Černý: jop, pokud vydržíte pár let než otestuju všechny své grafiky 8) , tak takovej total retro test bude zde [url]www.valkov.ic.cz[/url] Není to nic profi, jenom když už ty grafiky testuju, tak je škoda výsledky alespoň takto nezveřejnit...

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @del42sa: Ale pouze PCI verze. Voodoo4 na tom byla lépe.

S.M-A-RT
S.M-A-RT
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná že 4x7950GX2 je topný systém, ale já mám doma 7600GT s pasivním chlazením, na které by se dali i smažit vajíčka. Teplota v záteži letěla klidně na 95-100°C, v klidu 60°C a ničemu to nevadilo, protože karta padala až na 130°C a to bylo teprve topení. :D

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PCT by mohl nasadit nejaky inteligentni system zobrazovani obrazku
- Seikos

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace O chybě víme a pracujeme na opravě, momentálně jsou náhledy kvůli chybě v Opeře úplně vypnuté.

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Černý Nepsal jste včera novinku o bezchybnosti nove opery ? :)

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Černý @Chroustostroj: No ano psal. :D Ale tady byla chyba na naší straně, která se projevovila od updatetu našeho systému a to jenom v Opeře. :lol:

Joe-cz
Joe-cz
Level 1 Level 1
7. 7. 2010 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Škoda že se nevyráběly redukce AGP PCIe jak je to u karty Albatron GeForce 6200 jedna by se mi hodila.

Koleno
Koleno
Level 1 Level 1
8. 7. 2010 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

molhi byste podrobne otestovat vsechny 3dfx karty, to by se me fakt libilo

Reklama
Reklama