Zpět na článek

Diskuze: Přijde po letošní E3 konec herních konzolí?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

babayagafans
babayagafans
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Celý tento příběh o zvedání výkonu a nutnosti upgradu není o ničem jiném, než o lenosti vývojářů pořádně optimalizovat hru pro danou konzoli." Toto bohužiaľ nieje iba problém konzol. To čo predvádzajú vývojári a štúdiá posledné 2-3 roky hraničí s ignorantstvom.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@babayagafans Souhlas. Podívej se na novýho Hitmana, má grafiku jako 10 let stará hra, ale před 10 lety by na to stačila Pentium 4ka a GF 7600 nebo tak něco. Dokonce tam v některejch místech jsou i 2D atrapy místo opravdovejch 3D modelů. A to je prosím hra kde někdy FPS bezdůvodně spadne třeba až na 30 když mam normálně kolem 70.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Dělal jsem pokusy s natavením grafiky v Hitmanovi a ta hra je tak retardovaná že renderuje i něco co vubec nevidim díky postprocessingu. I když to by ten postprocessing musel asi z budoucnosti posílat hře info že tohle a tohle nebude vidět aby to hra zbytečně nerenderovala. :-) Je tam extrémní kontrast mezi světlem a tmou, takže když z venku koukam do tunelu kde je tma tak tam nevidim nic než černou tmu, ale to světlo a stíny na konci tunelu (který já nevidim) stejně snižujou FPS.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 5. 2016 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@babayagafans A já si to zase nemyslím. Tak to možná je u indie, jinak vývojář většinou nerozhoduje, ale udělá to, na co shora dostane prachy.
Všechno se dá udělat líp, a člověk by to obvykle dokázal i líp. Ale pak to vyžaduje víc času, a ten mu musí někdo zaplatit, pokud to člověk nedělá jen pro zábavu.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner A jo, takze cely ten pruser s GTA4 (napriklad) vyvojarum usetril prachy. :o))))
Mozna usetril, ale ty z trzeb..

montr
montr
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Mysel_1: A co s tim ma spolecneho vyvojar? Udela to za co mu zaplati.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @montr: Vy si pod tim slovem "vyvojar" furt neduvodne predstavujete programatora. Pro pochopeni problemu si ho interne nahradte slovem "vydavatel". Docvaklo?

jegros
jegros
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja si PS4 koupil 2 tydny pred tim, nez se objevily prvni spekulace o neo (a jeste s triletou zarukou) ...
v te dobe sem si chtel zahrat bloodborne, ma vyjit uncharted + levnejsi zpusob jak vyzkouset VR, proste same plusy :D
jestli to skutecne vyjde, tak to bude pruser, proda se toho malo a vyvojari budou optimalizovat furt na PS4, pricemz pridaji par efektu do te nove
zkraceni cyklu vitam, ale 3 roky je velkej skok oproti zabehle politice a takhle bez upozorneni to docela vnimam jako podraz, uvidime (kazdopadne 35m nas*anych uzivatelu, to asi nechce zadna firma)

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ono je to blbost zvalovat na vyvojarov kedze to plati vzdy vydavatel a preco by sa tym mali zaoberat ked ludia to aj tak kupuju lebo sa spoliehaju ze to casom opravia....ku konzolam to bol pruser uz od vydania, slaby HW a tuna je vysledok. Tam aj keby sa nvm ako snazia tak z toho zazraky nedostanu nie to este dake lenive prasata v ubisofte :D:D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, tvrdit o předchozích generacích (ps3, x360), že měly rezervy výkonu je absolutní neznalost věci - zkuste se zeptat libovolného vývojáře, jak byl (již v době vydání) spokojen s kapacitou operační paměti.

Sony dost možná hledá nový byznys model - já bych se tomu nebránil a počkal jak trh zareaguje. Je dost dobře možné, že častější a levná aktualizace hw padne na úrodnou půdu.

Kladu si ovšem otázku jak do toho všeho zapadá model streamovaného hraní - odhadoval jsem totiž, že se vývojáři ze Sony, MS pod narůstajícím tlakem Nvidie vydají právě touhle cestou a z ps4/xone se v průběhu pár let stanou stanou (i díky miniaturizaci a revizím) jen klientská zařízení, potažmo z hraní se stane spíše služba.

Článek, ač se mnohde mýlí a lecco nedomýšlí, jen potvrzuje, že jsme na křižovatce - možných scénářů vývoje je docela hodně a samozřejmě s každým jsou spjata zásadní rizika - a obecně vzrůstají obavy o budoucnost.

VoDaCZ
VoDaCZ
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tva uvaha je krasna, bohuzel jses trosku mimo... Za tenhle humbuk si vesmes thrh muze zcela sam. Vsichni rvali a nadavali, ze se dlouho nic na trhu s konzolema nedeje a ze jsou oproti PC pozadu a brzdi vyvoj... Tak oba vyrobci sli a vytvorili dva bazmeky, ktery byli na limitech vyrobnich moznosti sve doby a od posledni generace neprinaseji nic moc navic i co se vykonu tyka. 28nm vyroba ma sve limity, a bohuzel u konzoli i diky zkusenosti z predchozi generace, vedeli, ze nemohou tu relativne malou krabici predimenzovat, neb uchladit za normalnich zbvukovych podminek je to zcela nemozne. Tak vytvorili zcela zbytecnou generaci, jen aby uklidnili trh... A svorne cekali na to, az prijde na trh generace cipu okolo 15nm ktera smete hlavni nedostatky, a to nenazranost a teplotni vykon. Ta doba nastala. Bohuzel na nynejsi generaci se mohli vyprdnout a drzet starou, neb treba presne posledni Tomb Raider dokazal, ze kdyz se umi vysledek na deset let stare X360 muze byt famozni a zcela porovnatelny s nynejsi generaci... A je jedno jestli to bezi v nativnim 720p nebo 900p vysledek uz je stejne mizivy... A to same je jak pises Halo 4... Na PS3 hry jako Heavy Rain nebo Two Souls a jine... meli nechat starou generaci hezky dozit, vykon an to jeste mela, a ted vydat novou generaci jak se ostatne stejne stane... Jelikoz zacne konecne porovnavani prirozeni a ze nyni ho ma MS hodne posramocene, tak verim ze bude chtit ukazat Sony svoje zada a vyda monstrum, ktery se opet bude varit a ladit se bude dalsich x let... Smirme se ze s nynejsi generaci do konce roku 2017 koncime a mame dalsi krap na nanos prachu... :)

Meridius
Meridius
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

""Pokud skutečně dojde k vydání Playstation 4 „Neo“, který bude o nějakých 120-130 % výkonější než jeho starší bráška"" To je info odkud? Žádná specifikace nepotvrzuje, že by mělo jít o takový nárůst.

Pak si taky nemyslím, že by stávající PS4 musela zákonitě výrazně zlevnit. Nová konzole má být za nějakých minimálně 11k.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
11. 5. 2016 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Náhodou upgrade konzolí je geniální tah. BFU to může být jedno a ti co ví si to užijí. Každopádně současný konzole jsou ostuda, na tom se musíme shodnout.

forjoyrider
forjoyrider
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobře optimalizovaná hra je pro výrobce HW ta nejhorší věc. Oni potřebují ne prodat, ale prodávat. Ostatně jako všichni výrobci. Takže HW nestíhá? No to je přece to nejlepší co se mohlo přihodit. Kupte si od nás zase nový HW. A tak pořád dokola. Kdo chce koupí, kdo nechce tak často investovat, ať si zahraje 10 let starou hru, tak mu pojede 60FPS na maximální detaily. A takto starých kvalitních her je spousta. Samozřejmě kdo má přebytek volného času a prošel už všechno 3 krát, musí investovat do nového HW.

humik
humik
Level 23 Level 23
12. 5. 2016 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@forjoyrider to je trochu blbost ne ? když je hra neoptimalizovana, tak ti ani lepší HW moc nepomůže... jede to furt na vyližzádel ne ?

Survivor80
Survivor80
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik Určitě pojede na výkonném HW lépe než na nevýkonném. Kdyby byly všechny hry výborně optimalizované, tak pojede většina i na starém nevýkonném HW a co to znamená pro výrobce HW? Že zákazník nemusí nic kupovat. A ukaž mi výrobce HW, který nepotřebuje prodávat svoje výrobky.

humik
humik
Level 23 Level 23
12. 5. 2016 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik @Survivor80: a tím že to běží na vyližzádel myslím chyby v grafice a především fps dropy apod.

Samozřejmně že výrobci HW chtějí prodávat, ale jak zmiňuji výše, zákazníka by k tomu mělo dohnat to, že chce lepší zážitek a né to, aby mu neoptimalizovaná hra běžela líp ... protože mi vysvětli jak je možné, že určité hry mají stejný fps dropy, lagy, glitche apod. když dám nejnižší nastavení a stejně je má i na high+ultra nastavení a to se stejnou grafikou... prostě zprasená optimalizace...

humik
humik
Level 23 Level 23
12. 5. 2016 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik @Survivor80: však pokud to pojede na starším HW dobře na nastavení low a snížením jiných detailů, tak to má přeci být ne a tak to je správně.. výkonnější karta ti pak má poskytnout lepší zážitek tím, že ty detaily můžeš zvýšit se zachováním dobrého běhu hry... a o tom to je.
Čili zákazník, který chce mít fajnovější zážitek si koupí lepší HW a ten kdo chce ušetřit a spokojí se s horšími detaily a horší grafikou (NIKOLIV HORŠÍM CHODEM HRY - NEOPTIMALIZACÍ) si koupí levnější HW...

Rozhodně by to nemělo být tak, že honíš vyšší fps lepším HW u neodladěný hry (ač se to bohužel děje).. a takové vývojáře rozhodně nebudu podporovat... např. UBi a některé jejich hry...

humik
humik
Level 23 Level 23
12. 5. 2016 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik @humik: né "karta" ale *HW

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak od Sony je to nakonec logický krok. PS4 byla omezena dostupným HW, který v tu chvíli na trhu byl. S ohledem na cenu a spotřebu nebyla jiná možnost jak APU od AMD. Jiná kombinace CPU+GPU by byla drahá. Power architektura je drahá a problematická pro vývojáře. Takže v PS4 ani nemohlo být nic lepšího než ono APU od AMD a nezbývalo jim nic jiného než čekat na další generaci. Tedy hlavní problém byl v zamrznutí na 28nm výrobním procesu.
Nyní se situace mění. Nová APU budou na 14mm a proto budou nabízet při podobné velikosti i spotřebě čipu podstatně větší výkon. A proto má smysl toho využít a vydat novou verzi konzole, která umožní hráčům na konzoli VR a umožní jim hrát v 1080p při 60 snímcích a hlavně při solidní obrazové kvalitě.
A smysl to má z jiného pohledu. Oba výrobci si zachovávali ne jeden, ale dva produkty na trhu. Aktuální a k tomu tomu levnou předchozí generaci konzole. V případě PS3 a PS4 to byly dva naprosto odlišné kusy HW s naprosto odlišnou architekturou. Byl ten problém vydat hru, která by běžela jak na PS3 tak na PS4. Nyní budou mít na trhu PS4 a PS4 Neo. Kdy obě konzole budou založené na stejné architektuře, budou mít stejné možnosti. Pouze ta dražší bude schopná rozjet hry v lepší kvalitě a ta druhá v horší. Tedy podobně jako PS3 a PS4. Nyní ale nově bude jedna hra běhat na obou konzolích, což v době PS3 a PS4 nefungovalo. A bude to samozřejmě výrazně jednodušší pro vývojáře.

K podobnému kroku podle mne dojde i u MS, který ukončil produkci X360 a ke XONE podle mne přibude silnější bratříček založený na podobném řešení.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tam na tom srovnávacim videu se StarWars je krásně vidět jak je to na Xboxu všechno upscalovaný, má to prostě takovej konzolovej look, jak starý hry na PS2 který byly celý takový zrnící a vlnící díky tomu malýmu rozlišení na tehdejších CRT TV. :wink:

CNN
CNN
Level 0 Level 0
11. 5. 2016 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To pisal Dede? Neexistuje nic ako "lenost vyvojarov" (btw. nejaky pisalek by si to raz mal skusit, keby pravda mal na to aspon stotinove znalosti, ze). Existuje len cas, ktory ma vyvojar na vyvoj titulu. Ak optimalizacia sposobi, ze vyvoj trva 3x dlhsie bude i hra stat zakonite 3x viac. A od urciteho okamziku je preto (i pre zakaznika!) vyhodnejsie investovat do noveho hardware. Ostatne... da sa to otocit. Naco nakladne optimalizovat? To mame platit za "lenost navrharov hardware"?

humik
humik
Level 23 Level 23
12. 5. 2016 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN to jako vyvojar je dokonaly zamestnanec, který nemůže byt linej, flákat to a něco podcenit ? wtf

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Jak jinak (než leností) vysvětlíš třeba, že hra se skoro stejnou grafikou jako před 10 lety, má 10x vyšší nároky než stejně vypadající hra tenkrát? A to ještě tenkrát na těch hrách dělalo nesrovnatelně míň lidí než dnes. Jeslti ono to nebude právě tim, že hlava neví co dělá pata. Taky to používání nejmodernějších efektů a DIrectů za každou cenu je strašá pitomost. Pokud využívaj nejnovější efekty, ale implementujou je tak že hra stejně vypadá ohavně, tak by bylo lepší kdyby jí rovnou udělali jako čistě DX9 hru a zajistili aspoň aby to běželo na všem. A to mluvim jenom o grafice, bugy jsou kapitola sama pro sebe. Já vim že za to třeba nemůžou vývojáři, že je nutí vydavatel k nereálnejm termínům a tak podobně, ale je to k pláči, že dneska neni snad jediná hra, která by v den vydání fungovala tak jak má. Když jsem ještě neměl internet (jsem na netu od roku 2007) tak jsem běžně hry hrál ve verzi 1.0 a patche jsem neřešil. Nepamatuju si snad žádnou hru (snad možná Gothic 3 a pár glitchů v Oblivionu, ale to už je doba skoro internetová) kde bych něco třeba nemohl dohrát nebo tak. Dneska je to uplně normální. Třeba ve Falloutu 4 je potřeba občas použít cheaty aby se ňákej bug quest dal dokončit.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 5. 2016 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 A teď zpátky na zem. Před podobným komentářem bych doporučoval si ty deset let staré hry pustit a chvíli koukat a srovnávat, jak to bylo doopravdy.

https://www.youtube.com/watch?v=skdiYlQ4gDw

LOD jinde, textury jinde, nasvícení jinde, samotná komplexnost scén naprosto jinde. Z her se stávají komplikovaná nezvládnutelná monstra, celkem chápu, že jsou s tím problémy, jaké jsou, nemůže být sranda to všechno ukočírovat. Co nechápu, je, že to vydavatelé v takovém stavu pouštějí ven s tím, že to projde.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Já mam takovou konspirační teorii že zabugovanost dnešních her je další forma protipirátský ochrany, že prostě sázej na to že někoho nebude bavit každej tejden pirátit další patch aby mu hra šla dohrát. :wink:

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN NA vyvojare bych to opravdu nehazel. To spis na cele herni spolecnosti. Ti urcuji kolik penez/casu vyvojari ja optimalizaci daji (pokud vubec). A pak jim nekdo jako sony hodi klacky pod nohy a do projektu ktery je rozplanovan jim par mesicu pred dokoncenim (kdy je nejvic chaos) prida dalsi praci s nutnosti delat druhou verzi a prispusobit se dalsimu HW jinak jim ji nepovoli vydat. Myslim ze diky tomu dost her kolem prechodu bude dost odfklaklych protoze ta neplanovana prace navic se musi projevit nedodelky jinde.

kocourmikes1
kocourmikes1
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zadna skoda, konzol kur*i pc hry, cim driv tyhle sranda krabicky skonci, tim lip...nejlepsi to bylo kdyz neexistovala multiplatforma, zlaty casy pc hrani

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocourmikes1 Ty časy se už ale asi bohužel nevrátěj. Kdyby se furt nevymlouvali na pirátství a jiný kraviny a dělali radši pořádný PC hry a ne porty, tak by udělali líp. By mě zajímalo jestli tomu o tom pirátství sami vydavatelé a vývojáři věřej nebo je to jenom taková póza jak si obhájit všechny ty otravný DRM, steam a podobně. Proti steamu bych nic neměl kdyby šla hra nainstalovat i bez něj, ale všechny ty krabicovky jsou vlastně bezcený pokud jednou steam jako služba přestane fungovat. To je to co zabíjí herní průmysl, ta nejistota, člověk prostě furt jenom vyhazuje prachy za hry který jsou pak zabugovaný že se nedaj hrát a tak....
Kdyby se kvalita (jak technická, tak obsahová) her vrátila na úroveň roku 2004 tak by nikdo neměl moc důvod kupovat konzole.

Ripper6
Ripper6
Level 1 Level 1
17. 5. 2016 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Jak to? Ted moc tomu nerozumim, to je mysleno ciste pro online hrani? Prece kazda hra jde instalovat a pokud by napr nesla overit, lze snad pouzit crack? Tedy nainstaluji original hru, bude problem, stahnu crack ne? :) I kdyz je to divny reseni u koupene hry.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tato situace her je složitá ale na jednu věc všichni zapomínáte.
To je skutečný programátor a jeho vztah ke grafikovi.
Spousta her se dělá bez skutečných programátorů protože dnes jsou devkity a herní enginy tak uživatelsky propracované že tvorba hry jde doslova samá od ruky oproti jak tomu bylo do roku 2005. Každá lama dnes je vývojář. At to doslova. Díky lepším vývojářským nástrojům šla úroveň vývojářů rychle z kopce. Hlavně na konzolách díky jejích uzavřenosti.
Tohle je prostě naprostý průser protože se tu potom vyskytnou ze škol mladí ostřílení vývojáři co jsou level úplně někde jinde jenže u mnich je problém zase v tom že to nejsou hráči nebo prostě nerozumí hrám. Ano umí perfektně své řemeslo programovat apod. ale prostě neumí dělat hru.
Další průměr je že tihle si naprosto nerozumí mezi sebou. Tedy grafik a programátor. Jenže na tomhle je postaven úspěch celého studia. Pokud si nerozumí grafiky s programátorem tak to prostě nemůže dopadnout dobře.
To je dnes běžná praxe že každý ve studiu dostane přesně zadanou práci ale bez kontextu. Tedy když to přeženu tak grafik co dělal tuhle popelnici tak ani nevěděl že ji dělá do hry Deus Ex. Nikdo prostě neví nic krom toho svého. Potom ale se diví že hra nefunguje. Aby taky jo když je to slepenej kočkomrd :lol:
Bez dobrého teamu není dobrá hra a to nehledě na vydavatele protože team táhne za jeden provaz a pošle vydavatele dořitě. Jako např Bungie.
OutSourcing je prostě naprostá pííííííííčččč... Potom tu máme ty Batmany apod. katastrofy

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo Na dnešních hrách snad ani grafici nedělaj. Stačí se podívat na to jak používaj post processing, všude samá chromatická vada, brutální hloubka ostrosti, přehnanej motion blur, naprosto pekelný kontrasty mezi světlem a stínem až z toho bolej oči, extrémně nízkej fov v některejch hrách....... to jsou všechno věci který by grafici nedopustili pokud by v tom studiu měli aspoň ňáký slovo. Já znam pár fotografů a grafiků a všichni z nich maj na ty uměly vady obrazu a podobný zvěrstva stejnej názor jako já - že to těm hrám graficky ubližuje a nemá to tam co dělat. Hru která je rozmazaná a nejde v ní vypnout chromatická vada pravděpodobně ani nikdy nebudu hrát znova protože je pro mě prostě graficky odpudivá a obtěžující. 10 let starý hry i přes svojí zastaralou grafiku se mi líběj a hraju je i dneska a vubec mi nevadí zastaralá grafika, naopak, líbí se mi ta ostrost všeho i v dálce. Hry například kolem roku 2010 mě většinou graficky tak obtěžujou že je prostě znova nikdy hrát nebudu.

kolibrik
kolibrik
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 04:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 100% souhlas

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Abych demonstroval jak to myslim, tak jsem udělal tenhle krásnej obrázek. To si myslim o dnešní grafice ve hrách.

http://postimg.org/image/pbf6qj081/full/

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Pěkné :lol: ano next-gen prostě nezastavíš. :lol:

humik
humik
Level 23 Level 23
12. 5. 2016 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: přesně.. me třeba fascinovalo, jak všude psali o Division jak to má imba grafiku a pak kouknu na screeny a tam zaplý všechny ty crapy (aberace, lens apod.) a nedalo se na to koukat.. hnus prostě... nepopírám ze to má hezkou grafiku, ale rozhodne ne na nastavení vše ON a full...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Ještě jsem tam v tom porovnání zapomněl udělat výřez abych simuloval nízkej FOV v dnešních hrách :wink:

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: A takhle vypadá FarCry na plný detajly s 8x SSAA. http://postimg.org/image/qh8y25ri9/full/

Jentak mezi náma, dnešní "next gen" hry většinou reálnej antialiasing vubec nepodporujou takže na celistvý kabely, větve a sloupy v dálce můžeme u moderních her zapomenout.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @humik: Uz delsi dobu je treba nektere konkretni efekty nejdriv vypnout a pak teprve hrat. Zacalo to uz davno plosnym zneuzivanim lens flare..

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Mysel_1: PS: Pricemz nejde o vykon. Jde o to, aby to nevypadalo (uplne zbytecne) extremne hnusne.

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
11. 5. 2016 23:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

„Osmijádrový processor a 8 GB DDR5 RAM“ sice na E3 vypadalo jako „raketová věda“, ale stačilo se podívat blíže, a každému muselo být jasné, že APU založeném na jádru Jaguar musí dojít dech během několika měsíců. A bohužel to byla pravda. Playstation 4 si sice dokázal s většinou exkluzivních her poradit v rozlišení 1080p, ale u third party titulů se i on začal čím dál tím více uchylovat k upscalování.

Najväčší problém konzoláckych SoC nie je CPU časť Jaguár, ale práve GPU časť SoC, ktorá pri PS4 má:
1 152SPs / 72TMUs / 32ROPs pri 800MHz (8GB 5500MHz GDDR5) 1.84 TFLOPS

a

pri XBO len:
768SPs / 48TMUs / 16 ROPs pri 853MHz (8GB 2133MHz DDR3 /32MB eSRAM/) 1.23 TFLOPS

Ak si odmyslíme slabší semi-custom SoC v XB0 tak je nemysliteľné hrať s 1 152SPs / 72TMUs / 32ROPs pri 800MHz (8GB 5500MHz GDDR5) 1.84 TFLOPS plynule pod 1080p so 60FPS.

Už aj tá diskrétna dGPU AMD Radeon R9 270X čo sa spomína má
1 280SPs / 80TMUs / 32ROPs pri 1 050MHz s (max. Boost) @ 1400 MHz (2-4GB 5600MHz GDDR5) DirectX 12 (FL 11_1) a tiež to nieje žiadne terno na 1080p pri Max detailoch.

Tých 2 304SPs / 160TMUs / 64ROPs pri 911MHz ruku v ruke s 2.1GHz OctaCorom bude značný skok voči PS4.

M-M-X
M-M-X
Level 1 Level 1
12. 5. 2016 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To co jsem jiz nekolik let rikal s trochou nadsazky se ted vice-mene potvrdilo:
1. Herni konzoly jsou pro lidi kteri si nemuzou dovolit herni PC.
2. S kazdym dalsim upgradem se konzole vic a vic podobaji na PC (prvni konzole namely ani HDD a hru slo hrat bez nutnosti instalace, coz bylo uvadeno jako jedna z nejvetsich vyhod konzole).

Jestli konzole zustanou, v podstate se po dlouhych letech dominance x86 desktop s Windows vratime do stavu z 80. let, kdy bude na trhu nekolik podobnych ale navzajem nekompatibilnich ekosystemu, tvorenych hlavni "krabici" a prislusenstvim (mys, klavesnice, ovladace, pohybovy senzor, VR headset...).

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
12. 5. 2016 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je o dalším pokusu protlačit VR do obejváků. Renderuju 2 obrázky, potřebuju 2x takovej výkon.

kocurstvo
kocurstvo
Level 10 Level 10
13. 5. 2016 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už nadpis je hoden idnesu či blesku... O konci konzolí už léta píšou vždycky jen mamlasi z master race. Další věc, co je nesmysl je, že sedmá generace byla zpočátku silnější, než PC a že to byla anomálie. Buď má pisatel slabou paměť, nebo je zastřena fanboyovstvím, nebo je tuze mlád... Skoro každá generace konzolí byla vždy silnější, než PC. Ano, možná se našly sestavy, co by byly silnější, ale to byly sestavy v cenách 50-100 tisíc, takže nic pro uhrovitého člena master race. A paradoxně právě ta minulá výkonnější než PC nebyla :-)
Dodneška si vzpomínám, jak mi PCčkáři záviděli megadrive, pak PlyStation 1 a 2... samozřejmě po pár letech už ze mě dělali jelito, že už jsou sestavy, které jsou mnohem lepší. Máchali Scorečkem, ať se podívám, co za grafika už je na PC, ačkoli měli furt tu svojí starou ludru, kterou moje konzole pokořila. Vrchol PCčkářské stupidity pak vždycky byl v tom, jak mě přesvědčovali, že NHL, Fifa a Need For Speed se nejlépe hraj na klávesnici. Dnes už to jsou dospělí a vyspělí lidi a všichni mají konzole :-) Jinak osobně mám všechny konzole a velmi výkonné PC (GTX970) a hraju na všem, takže fanboy nejsem, jen nesnáším zavádějící plky. Pisateli článku, můžu tě ujistit, že konec konzolí se opět konat nebude :-) Jediné v čem máš pravdu je, že současná generace konzolí je neúměrně slabá. To už ale byla i ta minulá (původně měly hry běhat v 1080p) a jak byla úspěšná.

FAJKO
FAJKO
Level 4 Level 4
19. 5. 2016 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo GTX 970 rozhodne neni high end ale mainstream

Ripper6
Ripper6
Level 1 Level 1
17. 5. 2016 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasne a lidi maj na novy iPhony tak muzou i kupovat kazdy 3 roky konzole :P To se tu dela jaky to jsou chudaci co nebudou mit na novou konzoly.

FAJKO
FAJKO
Level 4 Level 4
19. 5. 2016 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 Autor - Sedmá generace konzolí tady s náma byla neuvěřitelných 10 let, s tím, že Xboxu 360 a PS3 začal docházet dech až někdy kolem roku 2011! Při vydání dokonce herním PC trvalo několik let, než vůbec s konzolemi srovnaly krok - co to tu zas debil trepe za kktiny, este pred vydanim ps3 a xbo360 som stal hrdym majitelom grafickej karty 8800GTX na ktorej som si obstojne zahral crysis1. PS3 a xbox360 mali grafiku na urovni cca 7900GTX. Kazdy kdo sa trochu vyzna vie ze 8800GTX a 8800GTS totalne zvalcovali predoslu generaciu vykonovym narastom okolo 150 az 200% takze neviem o tom ze by som niekolko rokov(let) zrovnaval krok z posranimi konzolami. Skor mam pocit ze tie stare konzole boli hned po vydani zastarale

FAJKO
FAJKO
Level 4 Level 4
19. 5. 2016 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po docitani celeho tohto vylozene debilneho clanku musim napisat este toto - SONY pripravuje konzolu 4,5 pre jednu jedinu vec - VR. VR ktore potrebuje vykreslovat scenu 2x (pre kazde oko zvlast) preto ak SONY chce aby si hrac zahral rovnake hry ako na PS4 a to aj v rovnakej kvalite ako na PS4 ale v stereoskopickom rezime potrebuje proste dvojnasobny vykon. Nic viac ani nic menej v tom neni. To ze pojde hrat tie iste hry na PS 4.5 v dvojnasobnom framerate alebo vo vyssej kvalite ak vypnete VR je proste logicke ale kvoli tomu SONY PS4,5 rozhodne nevyda. Kto si mysli cokolvek ine je KKT. BODKA. autor tu place podla mna dat tym ze jeho konzola zastara skor ako cakal. Obavat sa ze koli autorovej dedukci tu uz dlho konzole nebudu je ultra mega kktina na entu. PS4,5 rozhodne SONY vyda, tym si mozu byt vsetci isty. Alebo si nejaky superKKT mysli ze VR by bolo pouzitelne zo sucasnimi PS4 a teda este s polovicnim framerate oproti tym chabym 25fps co su teraz?

Reklama
Reklama