Zpět na článek

Diskuze: Průvodce taktováním GeForce GTX 1080 Founders Edition

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

marseille
marseille
Level 13 Level 13
14. 6. 2016 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By tohle monstrum někdo taktoval? Aby získal max. 6 procent výkonu navíc? Nebo v zimě na přitápění? Naprostá blbost a PC obdoba hry na to, kdo ho má většího. (O půl milimetru)

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marseille Toto nieje monstrum, ma len jeden napajaci kabel nie dva, a ma len 256bit zbernicu a nie 512 ci 4096. Obycajne GDDR5. Proste chladenie je odflaknute preto tie teploty.

survivor2000
survivor2000
Level 20 Level 20
17. 6. 2016 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Jenom dotaz točí se větrák v klidovém režimu na ploše Windows nebo netočí ? Např u Msi 980 se netočí a je to paráda. Díky za info

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @survivor2000: U těhle typů chlazení se větráky točí... 1100 otáček v idle a o kartě nevíte. V zátěži už se to projevuje. Osobně jsem byl ale "tichostí" docela překvapený, 980 Gaming dokázala vyloudit podobný zvuk, když se jí dal čoud a OC.

Tady je výhoda že v náročných titulech které hraju (s Vsync) karta neběží často na 100% výkonu, stejně tak její spotřeba je nižší, cca 150W (kolem 85% TDP), ta 980 žrala s přetaktem i 200W. To potvrzují jak hodnoty využití power limitu tak i monitoring zdroje. V průměru jsem na 300W za sestavu, býval jsem na 350W.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nereferencnu urcite ano, nizsia teplota (dlhsia zivotnost), nizsia hlucnost su dost podstatne veci, pri nocnom hrani. Cena 20k-25k je proste sialena, za strednu triedu. Ale za blbost sa plati.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Odkedy patrí najvýkonnejšia jednojadrová GPU na trhu do strednej triedy?

michalos
michalos
Level 20 Level 20
14. 6. 2016 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Od kdy? Od té doby, co jí tam řadí značení, tedy GP104 (viz GK104, GM104...) a hlavně tedy s tím spojená velikost jádra 314mm2 :) High end chipy mají okolo 500-600mm2 :)

To, že je nvidia nemá v tuhle chvilku na trhu žádnou konkurenci, jí dovoluje prodávat střední třídu za cenu high endu, stejně tomu bylo i v době GTX980... GTX680 nepočítám, protože ta stála ,,docela´´ normál peníze mám dojem, 12-13 tisíc :) GTX980 byla za 15-17....

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @michalos: 15-17 stávala až když se objevily první 980Ti, jinak stávala spíše 18-20

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @michalos: My sa ale nebavíme o čipe na karte ale o GPU ako takej. Aj keď má čip strednej triedy, aktuálne má výkon high end-u. A tomu zodpovedá aj cena.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Podla tvojej logiky, ked CPU 286 stala 40 000 dolarov, tak CPU i7 by mala stat 40 milionov dolarov? Podla mojej logiky ked vykobne naklady na 980Ti su dajme tomu 200dolarov a stoji 600€, a vyrobne naklady na 1080 su 50 dolarov by nemala stat 800€. Ak nevies co znamena monopolne okradanie zakaznika, si najdi na wikipedii.

IIIII
IIIII
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zajímavé , ale radši bych uvítal test karty pro normální lidi . 20K za kartu je fakt mazec to už si z lidí dělají p**el. Ale nepochybuju že se blázni najdou viz Apple

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IIIII za chvíli bude venku rx480, to snad bude pro podle tebe normální lidi ...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 je to jiný segment trhu, pokud člověk chce výrazně přemýšlet nad omezováním detailů na FHD, je to dobrá karta.

Kdo si chce ve FHD užít maxedout při 60FPS, může ostrouhat i na 1080. žádná hra co vyšla od vánoc mi na 1080 neběží tak aby min FPS byly 60+ v maxed out nastavení. Všechny ale žádají více než 4GB VRAM. Nejvíc bere RotTR, ten si pápne přes 7GB paměti na kartě Division asi 5,2GB, AC:Syndicate 5,5GB

Pokud člověk cílí na vyšší rozlišení, nebo vysoké detaily včetně AA... 480 pro něj není řešení

johnn
johnn
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 pro me bude hodne zajimava RX460 / nejsem hrac /

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @johnn: Taky mám v hledáčku p11, ale chci 8GB VRAM - jsem zvědavý jestli tuhle kapacitu nabídnou i ve spotřebitelském segmentu, nebo až u FirePro variant. A s nákupem nespěchám - všechno se totiž odvíjí od toho co nabídne svět sw opory - AMDGPU, Wayland a Vulkan.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @johnn: jistě, proč ne

Gembler23
Gembler23
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @Xcute: u RX470 možná 8GB bude

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @Xcute: tam bude počítám 4GB max

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @Gembler23: 4GB

komplik
komplik
Level 21 Level 21
22. 6. 2016 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @komplik: avizovány byly 2GB s 128bit sběrnicí

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek se mi líbí, ale těch 20 minut nebo půl hodiny to je fakt slabota, to chce nechat běžet pár hodin, by mě zajímalo jestli i po takové běžné hrací době to udrží, kdo hraje 20minut???

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč jen herní tragéd a zoufalec si myslí, že referenční karty vydané výrobcem, jsou určené jen pro hry. Existují i nadšenci co uvítají odvod tepla z karty rovnou ven a ne do skříně. Protože jejich počítače nejsou určeny na tragické a zoufalé hry, ale pro non-stop počítání smysluplnějších projektů a výpočtů vědeckých prací. Herním tragédům a zoufalcům ZDAR

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hell Kitty Pro herní tragédy a zoufalce, slovo BOINC nic neříká, v tomto případě neznalost OMLOUVÁ. FE edice karet je pro tuhle činnost naprosto ideální a tyto karty často jedou 24hod/denně na plný výkon. To dřív odejdou větráky nereferenční a úplně zbytečně nereferenční karty ohřívají vnitřek skříně.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hell Kitty na tohle si ale nikdo nebude kupovat vyloženě herní kartu ...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč ta karta už se dál nezahřeje.

Stačí aby se stabilizovala teplota, což je většinou do pár minut, pak už je jedno jestli skončíte nebo hrajete týden.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 6. 2016 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Po té půlhodině je to ale každopádně už celkem ustálený stav, kdy jsou prohřáté plechy na kartě i v počítači.
Po několika hodinách té kartě takty spadnou... po několika hodinách zátěže už totiž highendový počítač a monitor přitopí v menší místnosti o několik stupňů. :)

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner spíš myslím že tohle byl problém skříní se zdrojem nahoře, kde koncepce byla na co nejlepší odvádění tepla od žhavých procesorů. Nyní je nejžhavější komponentou v hráčském pc grafická karta takže skříň se zdrojem dole kdy jde horký vzduch rovnou ven je mnohem lepší řešení, které zabraňuje zmíněnému prohřívání díky pomalejší cirkulaci.
Také je lepší řešení mít bednu na podlaze kde je nejchladnější vzduch.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner No nevím, aspoň jednou to mohl nechat běžet pár hodin, aby se opravdu vidělo. Tohle je takové asi jako když testuješ hru někde na začátku, pak člověk popojde dál do náročnější lokace a nestačí se divit.

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 6. 2016 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @PC-hráč: tak tak, to slyším i na mé R9 380, když přijde "více akce" tak najednou dostává počadit víc otáček i ventilátor v case + ventilátor ve zdroji

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč pokud má karta nějaké blokování, nebo problém, spadne i po pěti minutách, pokud drží všechny grafy 20 minut, udrží je i 5 hodin ... ale do referenční bych rozhodně nešel. Každá nereferenční má lepší napájení, o cca 15 stupňů nižší teploty v zátěži, tím pádem menší riziko nestability

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 6. 2016 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 ale to je FOUNDER more rozumíš jo ?? ! za kilo navíc víc muziky a nápis exkluzív ... navíc to máš první neee

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @humik: já rozumím :D a nemám ji, čekám na nerefenční o 3K levnější

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč vsetci s FE ediciou? :lol:

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 6. 2016 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 pak už je zápach tavícího se plastu :D

ne dělám si prdelky... ale faktem je, že těch 20min v grafu mě taky zaujalo...

mě přijde, že tato karta je snad dělaná, jen pro tyhlety honiče taktů apod. kteří jen projedou bench... a už je samozřejmě nezajímá jak se chová v PC u někoho kdo paří 2+ hodiny v kuse...

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 6. 2016 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @humik: *jen

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

btw, to nikomu tu nevadi, ze karta nieje v skrinke ale vonku na cerstvom vzduchu?
este by som sa necudoval, keby Obr na nu fukal studeny vzduch :roll:

CNN
CNN
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 O bocnici s ventilatorom si nepocul? Kvalitne high endove skrine skutocne na karty vzduch fukaju. ;-)

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Není třeba na to foukat z boku, stačí mít dobře větranou skříň auž jen otevření bočnice jedině naruší proudění vzduchu...

Navíc blower chlazení je pro bednu to nejlepší, ohřátý vzduch rovnou fouká ven, nezůstává v bedně

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Open case je pro GK to nejhorší, zvláště pro blower, který ve skříni podá nejlepší výsledky.

https://www.youtube.com/watch?v=Jb6C6fd8tGc

V zavřené skříni to mělo asi o 2°C lepší teplotu.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 6. 2016 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Jo, vadí. Testování na frikulíngýk openbenchích mi speciálně u highendových karet vadí, a dost. Proto to zásadně testuju ve skříni.

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 6. 2016 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner přesně.."normální hráč" má komponenty v bedně... aby se mu doma na ně neprášilo že...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner no simulují tím horší podmínky než ve skříni, což není úplně od věci.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 jsem zvědavý na tvoje komentáře, když se něco po... s rx480 ... komu to má vadit?

Možná foukal, pointa byla jinde ...

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 kde bola pointa? ze ani s moznym ofukavanim to OC nedava?
ked sa nieco poserie rx480, budem nasrany
ked sa to zisti skor ako si ju kupim, budem menej nasrany :)

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @skaven321: FA OC nedává, Nv se o to postarala ... co na tom nechápeš?

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 @gogo1963: ja to viem od casu, ked FE vysla(a vysli prve recenzie), obracias sa na nespravnu stranu, kto to nechapal, je Obr(v bleskovke tvrdil, ze OC na FE funguje)

partizann
partizann
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:shock: Akosi v tom clanku chyba meranie spotreby karty, a v podstate aj meranie hlucnosti adekvatnym meracim zariadenim a nie len videokamerou. A tiez by som sa necudoval keby tie pady taktov zacali prave ked sa ta karta zatvori do bedne, kde spravidla nema az tak dobre chladenie ako len tak na stole...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@partizann v bedně funguje líp než na stole

partizann
partizann
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Ano prietok vzduchu sa v bedni zlepsi, ale treba brat aj to ze spravidla ked tie komponenty v bedni idu niekolko hodin, teplota vzduchu v bedni je uz o dost vyssia ako teplota vzduchu vonka.
Tym padom ta teplota GPU zacne celkom dost stupat.
Alebo je samozrejme mozne bednu prespikovat ventilatormi, ale potom uz bedna vobec netlmi hlucnost komponent ako disky, GPU, CPU a je to potom celkom "rachot".

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik To neni vzdycky pravda. Zalezi jakou mate skrin a taky jak si to chlazeni "poskladate". Pokud nebudete mit dobry airflow, potazmo mate malou skrin, kde ostatni komponenty zvysuji v malem prostoru lehce teplotu, tak naopak, to bude ve skrini daleko horsi.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: V malé skříni jde pořád udělat průvan.

Navíc myslíte si že 1080 půjde do nějaké mini bedny a nebude končit ve vyšším segmentu, zvlášť reference budou velice často končit na vodě (moje 1080 vodní blok dostala před třema hodinama :) ).

Osobně beru velikost jako Fractal Designe Define R5/S jako základ pro výkonnější sestavy, jako ideál pak považuji Obsidian 900D, kde se i dvě karty krásně ztratí, vejde se tam 2x480 a 2x240/360 RADiátor, dá se tam snadno udělat zvlášť okruh na CPU/desku/RAM a zvlášť na GPU a pořád je tam spousty místa.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @partizann: A chcete klid nebo chcete výkon? Ultra tiché PC nemůže být ultra výkonné. Může mít průměrné komponenty a nadprůměrné odhlučnění.

Max. výkon s nízkou hlučností je možný leda s vodou a tam se nemusíte bát toho že v bedně máte teplo. Moje typická inside teplota při 24 stupních okolí je v idle pod 30, v max. výkonu leze na neuvěřitelných 32-33. a chladící kapalina má 36-38 stupňů, grafika do 50, CPU dle náročnosti 40-75 (Haswell, teplota jader) ventilátory krásných 700 otáček.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 00:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik: Souhlasim, vykony HW vyzaduje adekvatni postavenou skrin. Ale..
Kolik lidi ma doma vodni chlazeni? Vy, Vas kamarad a kdo jeste? Ja mam aspon dobre skrine ;)
Vetsina lidi, kdyz si chce poridit pocitac, tak prvni kde setri je zdroj a druhe je bedna. Oboji je spatne.
Mne osobne chytl trend mensich skrini a u lidi kolem sebe pozoruji to stejne uATX a dokonce mnATX a to zvlaste u lidi co maji rodiny atd.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik: S tim se uz da souhlasit, ale je to o dost neco jineho nez jste napsal prvne "v bedně funguje líp než na stole".
Ano, v nekterych bednach a pokud tomu jeste i dam vodnika, tak tam to muze byt lepsi.
Ale psat, ze karta jede obecne v bednach lip, je proste zavadejici, jelikoz vetsina beden co jsem u lidi videl (a to i presto, ze to stalo 35k), tak ja bych teda nechtel a v tech to urcite nepojede lip :)

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 6. 2016 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: Tady ale nejde přece o vodu. Když je člověk prase a zazdí si větrání skříně, tak s tím nejde nic udělat.

Když budou testy dělané v dobře větrané skříni, budou vycházet lépe než těm co komponenty v bedně pečou a budou se divit. Ale jak jsem už napsal, on ten rozdíl nebude velký, zvláště u referenčních blower chladičů.

Cílovka vámi uvedených skříní si do toho kupuje enthusiast 1080?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 6. 2016 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: Ano, ale předpokládám že kdo koupí 1080 má alespoň marginální znalosti o tom jak udělat airflow a má alespo%n trošku vzdušnou skříň.

Pro testování v dobře větrané skříni pak budou lidi nadávat, proč mají horší teploty a naopak, když to bude testované v špatně větrané skříni, lidi se budou divit jak to mohlo mít tak vysoké teploty... I když... ten rozdíl nakonec bude max pár stupňů.

Nicméně u bloweru to není takový problém, protože i z nevětrané skříně se stane skříň větraná. Rozdíl teploty uvnitř skříně s FE chlazením a vodním blokem jsou +- 3°C ve prospěch vody. Tzn 32 vs 35°

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 03:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik: Pokud mate male skrine, tam se to projevuje vzdycky vice, prave diky teplu ostatnich komponent.
Ja vodnika nemam, takze nemuzu mluvit s vlastni zkusenosti.
A jinak proc by dotycny kupec mel? Tech fandu co si stavi pocitace dnes uz moc neni. A bud maji stesti a trefi na lepsi sestavu a nebo taky ne.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 02:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik: Tak ono nejde ani konkretne o 1080, spis o TDP (nebo co ta hodnota predstavuje :)) ), ktere ta karta ma. A ta se u vykonejsich karet moc nemeni, spis byla i vyssi. A ano, mel jsem k cisteni prodavane sestavy ve skrinich za 1000,- s 2 ventialtory, kde byli karty okolo 180W... typicky nejaky levny CM..nad tim stoji rozum
Ja mam treba uATX skrin a mam v tom stejne zravou grafiku bez vody. Ano neni to optimalni, ale ta skrin a airflow je aspon ok. a i tak se ta skrin opravdu zahriva kdyz hraju. Tudiz verim, ze v jinych "kombinacich" to vede k throtlingu.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 05:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: já bych to viděl spíše opačně, že těch, co kupují hotové sestavy, dnes už moc není ... meznám statistiky, můžu se mýlit

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 03:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: chtel jsem napsat 180W a vice... konkretne jedna treba byla Gefroce 770 na kterou si pamatuji..

partizann
partizann
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: Tak ako sa tu uz spominalo, 180W nie je nic extremne. Ja mam MSI R9 285 ktora ma TDP 190W, a max teploty na nej mam 72 stupnov po hodinach hrania... (vnutro bedne 30-32) Samozrejme mam to v relativne slusnej iked uz starsej bedni FR Design Define R2 zo 4 ventilatormi (2 vpredu, 1 vzadu a na grafiku fuka ventilator co rovno nasava zo spodku bedne), takze celkom slusny air flow. Ale ked necham bednu otvorenu, teplota grafiky ide dole o 5-7 stupnov. Takze pokial tam nie je vodnik, alebo ze by som osadil vsetkych 7 pozicii ventilatormi, tak nie je realne dosiahnut lepsie teploty vo vnutri bedne.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @gogo1963: ja taky neznam statistiky, on kazdy shop ma svoje sestavy.
Vychazim spise z toho, ze doba "hobby PC" je docela pryc, kdy se tunilo a byla to zabava.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @partizann: Souhlasim :)

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @tombomino: v době internetu si snad každý nechá postavit počítač někým známým, nebo za pár korun lidmi, kteří se tím zabývají ... kupovat předražený osahaný krám někde z Electroworldu, nebo v lepším případě montovaný v e-shopu mě přijde zbytečné ...navíc každý solidní e-shop poskytuje službu složit comp z vybraných komponentů za pár šupek ...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @gogo1963: no vsak prave..ze jej skladaji za par supek a v oblibe jsou prave levne skrine a zdroje, protoze se na tom "usetri".

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdenku,

tu kartu mam doma a ona na auto otacky skutocne v W3 pada na 1608 MHz!
Boosti pritom na 1880 - 1911 MHz.... Ked si clovek upravi rucne otacky, vykon je zrazu uplne inde...

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
14. 6. 2016 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CageJ a to te nenapadlo, ze samply od nvidie mohou mit cipy z první serie, mozna třeba i risk-waffer a jsou proste horsi? Ty i Adam mate takovou kartu, ja mam novjesi jadro z retailu ... ono i par wattu muze znamenat velky rozdil

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Zdenku,

ale to ja viem..
To tvrdim uz dva dni, ze sample od nVidie skutocne padaju, ale tak tvrdit, ze sa tak nedeje, je hlupost....

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CageJ silicon lotery...

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CageJ jj o 2% vacsi :) A to ti nevadi ze si vysolil za kartu s 256bit zbernicou GDDR5 pamatami jednim napajacim konektorom, odflaknutym chladenim a hlavne hlucnym cez 20 000Kč. Co si mal v pocitacu integrovanu kartu, ze si uz nevydrzal na GTX 1080Ti? ktora bude podstatne kvalitnejsia a vykonejsia.

Eddward
Eddward
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik ak si si nevsimol, on za tu kartu nevysolil nic, dostal ju na recenziu :)

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik zřejemě 256bit sběrinice stačí, GR5 to nemá má to 5x paměti, jeden napájecí konektor tomu stačí, chlazení je nejpovedenější za posledních pár let (referenční chladiče)...

To pochopilo i AMD a nový RX480 má 256bit a ne 512 jako předchozí generace, používá jen G5R ne HBM jak si všichli přáli... kupodivu to bude mít stejný typ chlazení...

Dzambor
Dzambor
Level 20 Level 20
14. 6. 2016 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Keď teda vyšla GTX480, žrala relatívne dosť, topila dosť tak tu AMDfans vrieskalo že je to radiátor a karta na ho*no. Keď nVidia vydá kartu ktorá je výkonovo na špici s jedným napájacím konektorom tak vám to zase vadí. A čo, že má karta 256bit zbernicu? a GDDR5? Ono high end určuje zbernica? alebo použité pamäte? To je odkedy tak? Vám fanATIkom stále niečo na tej nVidii vadí.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Nejak mam pocit, ze to tebe vadi ovela viac, nez jemu. ;-)

CNN
CNN
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @Dzambor: Horuci chladic je znak kvalitneho kontaktu s cipom, nie je nic horsieho ako studeny chladic a cip na 100 stupnoch. ;-)

Dzambor
Dzambor
Level 20 Level 20
14. 6. 2016 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @CNN: To je pravda. No ja som skôr za zásadu vlažný chladič a aj čip, pri maximálnej zátaži :D

CNN
CNN
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @Dzambor: Iste, ale 180W je 180W. Proste 180 wattova karta nemoze z principu "topit" viac, nez 250 wattova. Nanajvys neizoluje teplo az tak dobre vo vnutri chladica. Co ma jednak vyhodu - lahsie sa uchladi i s nizssimi otackami ventilatora a jednak nevyhodu - viac ohrieva vzduch vo vnutri skrine. Imho je to irrelevantne, dolezite je aby nebol extremne horuci samotny cip. 60 stupnov je sakra "hot" na prst, ale pre cip je to naprosto pohodova teplota.

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CageJ Zatial preview:

http://pc.zoznam.sk/novinka/testujeme-najvykonnejsiu-hernu-jedno-cipovu-kartu-na-planete-test-preview

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak já se už těším na Vágnera, až nám řekne, zda teda GTX 1080 rozjede World of Tanks nebo ne.... to jsou nervy

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 6. 2016 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi No určitě jsou to větší nervy než zjišťovat, jak na tom běhá Doom.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 03:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner To WOTko by jste opravdu spolu s tim leteckym simulatorem mohli vynechat a to rikam jako nekdo kdo to WOTko hral intenzivne 2 roky.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhladom na "public feedback" som nejak rozmyslal, preco mi takty vo W3 (4k) fakt nejdu pod 1900MHz, v skutocnosti sa drzia konstantne tesne pod 2000, niekedy i chvilu nad, co uz je vlasne limit boostu co pouzivam. Vzhladom na feeback som to vcera sledoval i po asi dvoch hodinach hrania a nemenilo sa. Mam sice dobre chladenu skrinu a pouzivam trochu hlucnejsi custom profil ventilatorov, plus samozrejme VSync, ale i tak. Myslim, ze viem. Je to SLI. Karty proste pod SLI (vo W3 skaluje perfektne) nie su vytazene naplno, ani v 4K, pretoze 60Hz udrzia v pohode a maju cas medzi snimkami na oddych. Uvidime v 5k, zatial bohuzial na trhu nie je vhodny monitor, i ked Asus ProArt 5k vyzera ideal.

Niznansky
Niznansky
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Ty mas zapnutej vsync a je pro tebe desna zahada, jak je to mozny ze ti to drzi takovy takty :-D Ty jsi fakt expert!

CNN
CNN
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niznansky Iste, v hrach ma zaujima plynulost a kvalita vystupu, nie honenie maximalnych fps za hranicami zobrazitelnosti. Ostatne, prakticky zmysel boostu je prave v tom - poskytnut (a mat k dispozicii) maximalny kratkodoby vykon ked treba - to jest vo vynimocne narocnych momentoch, ktore vsak pri hrani pridu a odidu.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niznansky @CNN: Vsync = OFF, vždycky. Pokud máš tearing nebo 60hz only monitor, dej si fps limiter. Ale hrát se zapnutým Vsync může jen pako, protože ŠÍLENÝ inputlag, tak se nedá absolutně hrát, ty reakce na ovládání jsou tragické.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 6. 2016 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niznansky @PC-hráč: A čemu to vadí? Ne každý je profi hráč jako vy.

Valná část hráčů nepozná rozdíl, valná část hraje na nevýkonných grafikách a na FPS alespoň rovné refresh rate nedosáhne a odezvy budou ještě pomalejší, nezřídka lidi hrají s bezdrátovými zařízeními, kde je potřeba přičíst i nějakou tu latenci přenosu, nezřídka lidi nemají takové hráčské schopnosti aby je to jakkoli ovlivnilo, jsou hry, kde to není důležité - říkejte hráči hearthstone nebo různých tahovek něco o input lagu :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fajn clanok, skoda, ze to netestoval v normalnej PC skrini.

Ja vsak stale budem cakat na recenzie EVGA FTW alebo GIGABYTE G1, ktore budu mat "vymazlenu" napajacu kaskadu a postelovany powerlimit. Stale chovam nadej, ze tento cip dokaze viac, len je pribrzdeny konstrukciou karty.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel MSI Gaming nešla taktovat tak dobře jako Founders Edition... napájecí kaskáda ani chlazení nemá takový vliv jako to na jaký čip člověk narazí.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel výsledek by byl pravděpodobně lepší

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vesměs se závěry jako majitel 1080 souhlasím... U toho taktování je to také loterie závislá na čipu.

Třeba JayZ testoval MSI Gaming 8G. Tichá, relativně chladná karta, ale přetaktovat šla lépe Founders Edition... Aneb jak se už dnes všude píše/mluví silicon lotery.

Jinak vidím dost nepřesné údaje o prodeji FE...

"Founders Edition je referenční karta a až dojdou, už žádné neseženete. Bude to v podstate taková rarita. Vše ostatní bude v návrzích výrobcu."

NVIDIA sama řekla že FE není limitovaná a bude k dispozici po celou dobu živata té karty. Cena by měla být neměnná. Nechtějí lézt AIB do zelí tím že sami kartu retailově prodávají.

Je možné že obchodníci si sníží marží a budou FE prodávat levněji, dolarová cena bude ale stejná. U mironetu to beru jako self promo a kartu prodávají na hranici nákladů, možná i pod. Dolarová cena FE zůstala stejná, vzhledem ke kurz dph a clu není ani přehnaná.

Eddward
Eddward
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik myslim ze sa mylis... Nvidia praveze povedala ze FE nebude dlhodoba zalezitost

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 6. 2016 01:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eddward zdroj té informace?

mé zdroje hovoří jinak... jeden pro příklad:

"What's particularly interesting is that while NVIDIA always provided premium cooling on their reference boards, they did so at great expense. This was one of the reasons why they used to only do a limited run on the reference boards. By charging a premium price, the company said that they will now be able to offer these Founder's Edition cards for the life of the product, rather than just for a short while."

http://www.slashgear.com/nvidia-gtx-1080-founders-edition-what-you-need-to-know-11439681/

A to i kdyby ji měli prodávat jen sami (což je mimochodem další důvod vyšší ceny FE - protože prodávají i retail zákazníkům, nelezou vyšší cenou do zelí AIB)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to k uzoufání nudná karta. Jasně že v současnosti nejvýkonnější a nejefektivnější, ale je to prostě nudný patron.

Hlavně, připlácet si 50-150USD oproti předchozí generaci? Proti gustu...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 6. 2016 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Připlatit si třetinu ceny za 70 procent výkonu? Fér deal

Niznansky
Niznansky
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Muzu se zeptat v jakym vesmiru je rozdil mezi 980 a 1080 tretina ceny a 70% vykonu?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 6. 2016 01:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Niznansky: GTX980 - 550 USD ůvodní cena
GTX1080 - 600 USD za AIB nejlevnější modely (jen 9% navíc), ale jsem fér, počítám FE za 700 - 27,3% navýšení ceny oproti 980, tedy ani ne třetina.
Pro zajímavost GTX980Ti se prodávala za 650USD.

GTX980 je na 59% výkonu 1080 (dokazuje to spousta testů), aby dosáhla 100% výkonu 1080 potřebuje 980 navýšit svůj výkon o 69,5 procenta, zaokrouhleně 70%.

Pokud se vám nezdá ten rozdíl - jednou 41 podruhé 70, tak si procenta vyměťe třeba za FPS ať je to pochopitelnější.

Když máte kartu co dělá 59 FPS a přidáte 41%, dostanete číslo 83,19, ne 100. Na to abyste dosáhl 100FPS musíte přidat těch 69,5 procenta.

V podstatě identický rozdíl výkonu je pak i mezi GTX970 a GTX1070. Stejně tak ten rozdíl ceny - 50 USD navíc oproti 970.

Pokud to ale srovnáme se starší 7xx řadou, zjistíme, že 780Ti se začala prodávat za 699 dolarů, 780 za 649 a 770 se prodávala za 399 dolarů... a to měly méně paměti než Maxwelly a o Pascalu ani nemluvě... Tzn z dlouhodobého pohledu na ceny NV není cena 1070 a 1080 ničím závratná, byly tu karty ve stejné kategorii s vyšší cenou.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Niznansky: přesnější to bude - 35% ceny za 70% výkonu ... stačí jednoduchá matematika a stovky benchmarků jsou k dispozici

laginoo
laginoo
Level 25 Level 25
14. 6. 2016 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podobna perlicka se najde dost casto mezi +-
Zdejsi redaktori maji celkem hodne zvlastni pohled na vyhody a nevyhody, treba kdyz napisou "+ chladic je relativne tichy a kvalitne vyrobeny, - ne zcelatichy chladic" tak je nebo neni ten chladic tichy? Ste tady opravdu banda komediantu.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 6. 2016 01:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@laginoo Je tichší než dřívější ref. chladiče, je to dáno hlavně tím, že křivka je laděná na hluk, nikoli na výkon. S fanem na 100% můžete teploty držet někde kolem 70 stupňů, ale je to vysavač. V defaultu je v idle de facto neslyšná a v herní zátěži není nijak výrazněji slyšitelná, než tomu třeba bylo u TwinFrozr na GTX980... on ten MSI chladič když se roztočí tak umí být taky slyšet...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 6. 2016 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@laginoo No ono to totiž není jednoduché. Ta karta není nějak zvlášť hlučná, v rámci své kategorie a ve srovnání s dosavadním highendem, kde byl obvyklý příkon 250-350W, je tichá, oproti takovým Radeonům 390X je to ticho vysloveně absolutní. Pak je také výkonnější než ref. Titan X a přitom je tišší. A také je tišší než některé mainstreamové karty. Ale i když je tišší, pořád bude hlučnější než některé jiné nereferenční GTX 1080 (o špičkových mainstreamových grafikách, které prakticky není slyšet, nemluvě). Pokud byste to chtěli rozlišovat absolutně, tak se dá říct, že cokoliv od GTX 960 Gaming a Strix GTX 960 nahoru není tiché, cokoliv z grafik nad 150 W je více či méně hlučné, nad 250 W velmi hlučné, a když to má vykradený chladič anebo vysokou spotřebu (příkon >300 W), tak extrémně hlučné.

Gembler23
Gembler23
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Tak to né tohleto. Já si Vás fakt vážim, ale nebudete mi tu tvrdit, že Sapphire Fury Tri-X je hlučná, nebo dokonce extrémně hlučná karta :evil:

NewScream
NewScream
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Nejlepší je mít menší ztrátu sluchu do 20 % jako třeba já a hlučnost větráků (zase vocaď pocaď) mě nezajímá :D

CNN
CNN
Level 0 Level 0
14. 6. 2016 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @NewScream: Este lepsie byt slepy a vobec nepotrebujes graficku kartu. ;-)

iddqd.ouje
iddqd.ouje
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@laginoo se mi asi tady ty lidi zdají... prosím Vás..a to upřímně... kdo z vás má GTX 1080 FE doma v PC ??? strašně mě to zajímá...Podle komentů a hlavně hodnocení cca 40 lidí... to znamená, že je tu 40 nespokojenejch zákazníků NV. resp. 40+ idiotů, nebo se mýlím ? 8)

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 6. 2016 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iddqd.ouje hlásím se k majitelům 1080 FE a několik hodin zpět dostala slušivý full cover vodní blok a backplate.

laginoo
laginoo
Level 25 Level 25
14. 6. 2016 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iddqd.ouje Prave proto, ze kartu nemam a koukam na nejakou recenzi jako potencialniho zajemce se udivuji nad tim, ze jako plus i minus se da vlastne jedna a tataz vlastnost, jednou jako dobra a pak jako spatna. To je jak kdybych napsal u uzivatele iddqd.ouje je plus to ze jeho iq dosahuje hodnoty 59 a hned bych jako minus uvedl to ze je skoda, ze jeho iq neni vyssi.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 05:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iddqd.ouje @komplik: na kolik tě vyšel? 5K +-?

iddqd.ouje
iddqd.ouje
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iddqd.ouje @laginoo: Ale kuš... to neměla být reakce na Tebe (s tím co si napsal souhlasím) měl to být další koment...

laginoo
laginoo
Level 25 Level 25
14. 6. 2016 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iddqd.ouje @iddqd.ouje: :lol: v tom pripade beru zpet

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
14. 6. 2016 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iddqd.ouje @laginoo: v tom případě jeden z vás je zoufalec a druhý je tragéd. Výběr nechám na Vás. 8)

jirka64
jirka64
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 03:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak můžete napsat do kladů toto:
1.Žádné propady při hraní - to je snad samozřejmost - ne klad
2. 2GB stabilně... - i Vy píšete, že nemá cenu taktovat, složité taktování...- není to klad
3. Chladič je relativně tichý a zároveň v záporech ne zcela tichý chladič??? - není to tedy klad.
4.Žádný problém s ventilátorem - tak je nebo není tichý - není to klad
A hlavně doporučit kartu "z pohledu hledisek, kterými se zabýval tento článek" to je totální nesmysl. To bych raději z hlediska NEJLEVNĚJŠÍ CENY" doporučil R9 295X2, ale až po poklesu ceny na 5000,-Kč.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 05:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka64 doporučuj co chceš ... ve vlastní recenzi ... ty klady a zápory byly psány v souvislosti s předchozími negativními zkušenostmi o throttlingu, kolísání otáček větráku bez příčiny atd ... já bych to tak nedramatizoval ...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 05:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim si ze autor ten test opravdu zbytecne degradoval tim, ze nepouzil kartu v uzavrene skrini, tak jak to napriklad udelali na CB. Tak by se to alespon dalo srovnavat a mozna by i to avizovani jine serie chipu mohlo davat smysl. Takhle je to akorat "synteticky" test diky optimalnim podminkam, ve kterych probihal.
Skoda.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino myslím, že je to úplně jedno, kdo doteď FA nekoupil, už ji nekoupí ... řešíme tady recenze a benchmarky ze zahraničních webů pomalu měsíc a kdo ví, jak a v jakých podmínkách ty testy dělají ... hlavně že řešíme ...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 Ale jinak ano, FE uz si ted snad nikdo nekoupi :)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
15. 6. 2016 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 Jen tak pro srovnani, treba u CB to vime presne..Fractal R5. A jsou zde dopodrobna popsany vsechny nastaveni a testy, ktere delaji
http://www.computerbase.de/2016-05/grafikkarten-testsystem-2016/

jedine co jsem nenasel je okolni teplota :( coz trochu kazi dojem, ale mozna jsem jen blbe hledal :))

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
21. 6. 2016 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, karta méně žere, ale co se týče výkonu byla jen nepatrně silnější oproti GTX980Ti. Co se týče teplot, normální klasika všech top karet co jsem doteď měl k dispozici. Hral jsem to na 4K a všechno OK. Nijak nehučela, nic nepadalo, žádné propady...nechápu co je tolik povyku ohledně nové karty. Každopádně se mi absolutně nevyplatí, tak šla zpět.

Reklama
Reklama