Před nedávnem (krátce po uvedení série "X") ohlásila kanadská společnost ATi dvě novinky. První byla nazvána Radeon 9250 a tou druhou je Radeon 9550, se kterým už jste se v našich recenzích mohli setkat. Tato karta má bezesporu vynikající poměr cena výkon a patří k těm nejprodávanějším v segmentu vyššího low-endu. V dnešním testu najdete srovnání tří velmi odlišných a zajímavých verzí "9550".
Reklama
Unreal Tournament 2003
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
UT2003 v2299
Rozhraní
DirectX 8
Heslovitý popis
multi-texturing, bump mapping
Nastavení
1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení
1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat
Bench Em All, mapy primeval a bench3
iZdroj: PCTuning.cz
Test "bench3" probíhá v interiéru, kdežto při demu "primeval" jsou vykreslovány vnější prostory, náročnější efekty a větší množství objektů (hráčů) zároveň.
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Stencil test - X2: The Threat Rolling demo
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
X2 Rolling Demo
Rozhraní
DirectX 8
Heslovitý popis
stencil shadows, bump mapping
Nastavení
1024x768x32bit auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Dungeon Siege standardně podporuje jako maximální rozlišení 1024*768. To je i při zapnutém FSAA na dnešní grafické karty trochu málo, neboť díky přílišné závislosti na CPU (v tomto rozlišení obzvlášť patrné), nedokáže karty dostatečně rozdělit. Benchmark ale (více-méně neoficiálně) podporuje i vyšší rozlišení. Pro jeho dosažení je nutné upravit parametr následným způsobem:
Po spuštění je nutné odkliknout varovnou hlášku, ale poté již test v požadovaném rozlišení proběhne:
iZdroj: PCTuning.cz
Nyní už jsou rozdíly poněkud vyšší a lze pozorovat, že limitujícím faktorem je propustnost paměťové sběrnice: 64-bitová 9550SE propadá velmi výrazně, zatímco XT verze (o 50MHz rychlejší na pamětech) oproti ostatním povyskočila o 12-22%, což krásně kopíruje zmíněnou situaci na sběrnici. Karty s 200MHz pamětmi mají totožné výsledky.
konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!
V nedávné době se objevila opět nová verze - 1.35. Ta by ale oproti verzi 1.31 neměla nijak měnit výsledky testu (oproti 1.30 ovšem rozdíly možné jsou). Původní verze nepodporovala rozlišení 1280*1024 (jen 1280*960). S 1.3x není ani 1280*1024 problém.
Test 2 je sice výrazně náročnější, ale původní (c5l1) grafické karty lépe škáluje. Je vidět, že závislost na CPU je poměrně vysoká, což ukazuje na softwarové zpracování fyziky (velké množství odletujících a bortících se objektů)
FarCry
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
FarCry 1.1
Rozhraní
DirectX 8/9
Heslovitý popis
Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení
max. quality
Návod jak testovat
Bench Em All
iZdroj: PCTuning.cz
Reklama
Reklama
Pravidelný přehled novinek
Věděl(a) jsi, že pravidelně odesíláme přehled nejzajímavějších článků a novinek? Přihlas se k odběru mailového newsletteru ve svém profilu.
Více informací najdeš
zde.
Podívej se na
ukázku.