Zpět na článek

Diskuze: Vznikají obří továrny na AI aneb neutrhl se computing z řetězu?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

marwyn
marwyn
Level 2 Level 2
27. 2. 2026 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gigawattová žárovka na orbitě bude pěkně svítit. Astronomové budou jistě nadšení.

Roman Gujber
Roman Gujber
Level 1 Level 1
20. 2. 2026 02:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, že EU mešká nemusí byť prehra. Veľké firmy v USA možno iba "spália" obrovské finančné zdroje na datacentrá postavené na starých (súčasných) technológiách. Otázne je, z čoho to celé zaplatia? EU môže obmedziť zisky amerických firiem prechodom na iných poskytovateľov služieb. V EU sa AI datacentrá môžu stavať neskôr s lepšími čipmi a technológiami s nižšou spotrebou. Nie vždy je výhrou byť prvý.

Reklama
vapno93
vapno93
Level 1 Level 1
9. 2. 2026 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vec, ktorá ma pri tomto článku ABSOLÚTNE ZABÍJA je tá titulná fotka vygenerovaná s pomocou AI...

AndyF1
AndyF1
Level 11 Level 11
9. 2. 2026 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spolocnost vycerpala moznosti ekonomickeho rastu klasickymi metodami vymeny tovarov za peniaze a naspat. Tak sa muselo prejst na kreativne metody tvorenia HDP .Uvery, hypoteky, hedgove fondy, akciove trhy , trhy s emisnymi povolenkami , rozne medzibankove poistovacie nastroje ,bitcoin mining a jeho alternativy , mikro tranzakcie , pay-for-win , predplatne na rozne datove,herne,video sluzby az po aktualny AI hypertrain... Problem toho celeho je vo virtualnej povahe .vsetko u len rozne cisla v pocitacoch . Jeden vacsi blackout a je po ekonomike. ALebo ani nemusi byt blackout. Staci vyvolat paniku u investorov

Kornel Kadlubiak
Kornel Kadlubiak
Level 1 Level 1
14. 2. 2026 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AndyF1 Ekonomický rast v kapitalistickej spoločnosti nie je v konečnom dôsledku limitovaný peniazmi, ale fyzikálnymi a environmentálnymi parametrami planéty. Hospodárstvo môže expandovať len dovtedy, kým má k dispozícii energiu, suroviny a stabilné ekologické prostredie. Ekonomika je totiž podmnožinou biosféry, nie naopak.

Peniaze samy o sebe nepredstavujú zdroj. Sú informačným nástrojom – sprostredkovateľom výmeny medzi rôznymi typmi zdrojov. Umožňujú porovnávať neporovnateľné: čas, prácu, energiu, materiál, know-how. Ich funkciou je koordinovať tok zdrojov a vyjadrovať ich relatívnu vzácnosť prostredníctvom ceny.

Zdroje pritom nemusia byť len fyzické (ropa, voda, kovy, potraviny). V digitálnej ekonomike nadobúdajú hodnotu aj zdroje virtuálne – dáta, algoritmy, pozornosť či softvérové riešenia, alebo všetko to čo spomínate vy. Ich vzácnosť nie je absolútna, ale závisí od dopytu a kontextu. Rovnaký zdroj môže mať v rôznych podmienkach radikálne odlišnú hodnotu.

Moderná civilizácia je extrémne závislá od komplexnej energetickej a informačnej infraštruktúry. Rozsiahly a dlhodobý blackout by neznamenal iba dočasný ekonomický problém. Znamenal by narušenie logistických sietí, výrobných reťazcov, komunikácie aj distribúcie potravín. Inými slovami – kolaps civilizácie.

Takýto scenár by pravdepodobne neznamenal úplne vyhynutie ľudstva, ale určite by dramaticky redukoval populáciu. Viedol by k dramatickému návratu k lokálnym, nízkotechnologickým formám organizácie spoločnosti. Otázkou zostáva, či by sme po systémovom kolapse dokázali opätovne naštartovať technologický rozvoj.

Historicky sme prešli cestu od parného stroja k elektrifikácii a digitálnym technológiám. Táto trajektória však predpokladala akumuláciu kapitálu, znalostí, infraštruktúry a stabilných spoločenských štruktúr. Cesta od pary k elektrine je technicky možná. Napokon sme ňou prešli. Menej isté je, či by bola rovnako možná cesta od postkolapsového stavu späť k pare – teda k úrovni, ktorá si už vyžaduje sofistikovanú ťažbu, spracovanie kovov a organizovanú výrobu.

Moderná civilizácia je preto menej samozrejmá, než sa na prvý pohľad zdá. Je výsledkom jemne vyváženého prepojenia energie, zdrojov, technológií a dôvery v systém, ktorý ich koordinuje.

Drewo
Drewo
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja by som vsetky tieto AI zakazal...😁👽

Reklama
Marty
Marty
Level 31 Level 31
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborný článek pabe Rybka, plýtvání zdroji to je vcelku razantní, kdopak pamatuje projekty jako SETI home? Kdy uživatel pomáhal s výpočty doma? Ano, pokud by takové Faby sloužili ke kooperaci, aby výkon byl využíván efektivně i k jiným "vhodným" účelům, jako výpočty pro medicínu, výzkum, ale takto si každý platící uživatel bude financovat vlastní, oblbovací mašinu, která ho, promiňte mi přirovnání, za jeho finance, bude namotávat a generovat obsah produkující melatonin, což povede k vzniku závislosti a postupné degradaci inteligence všech dalších generací, nedávno sem přistihl chlapíka, jak se Ai ptá, jestli plyn může vybuchnout.....! Ve 42. Letech, tohle nevědět je opravdu známka toho, že je něco špatně... A pak mějte v paneláku souseda s takovým povědomím, kdy vlastně nevíte, kdy vyletíte do povětří 😤🫣

TomášMarný
TomášMarný
Level 32 Level 32
8. 2. 2026 09:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marty docela výstižné, naopak si myslím že pan Rybka se trefil. Beru to že ai pomáhá korporacím atd. pojišťovnám prochází miliony případů a zjišťuje zda už nebyl zdroj jednou použit atd. Jinak třeba musk dělá pro peníze naprosto vše a lidi to žerou a navíc platí, tak se mu datacentrum ai vyplatí narychlo provozovat i z mobilních plynových turbín,. "Ve 42. Letech, tohle nevědět je opravdu známka toho, že je něco špatně" něco je špatně ale některým vůbec nebylo dáno. Takové usa má zrovna dle mě za prezidenta idiota, a nevím o tom že by šlo volit a nemít občanství příslušného státu?

ps: asi jste myslel serotonin=hormon štěstí, melatonin=hormon zodpovědný za spánek

RedRaven赤烏
RedRaven赤烏
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marty SETIhome a spousta dalších stále probíhá. BOINC stále funguje.

Jsem toho součástí. Není třeba si něco pamatovat.

DiegoCZ
DiegoCZ
Level 24 Level 24
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2026 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RedRaven赤烏 Tak zrovna SETI@home byl už ukončen. Byl to můj oblíbený projekt. Jinak souhlas, taky počítám 😉

RedRaven赤烏
RedRaven赤烏
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 4. 2026 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DiegoCZ Máš pravdu, pletu si to s Einstein@Home.
Když má člověk dlouho otevřený nějaký projekt, tak to vypadne z hlavy. :D

MartinM
MartinM
Level 29 Level 29
8. 2. 2026 13:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marty Tak to asi záleží na jaký plyn se ptal. Propan-butan jistě může, helium jistě nemůže ... ale popravdě u tak 99 % plynů nemám tušení (ani že existují, natož jestli můžou vybouchnout)

Ale je mi teprv 40, třeba se za dva roky těch plynu naučím víc.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
13. 2. 2026 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marty Setihome, foldinghome .. zname ale komu ten vas vykon a s cim pomahal to uz nevime, jasne ze udelali nejake promo aby nalakali donatory vykonu ale ve skutecnosti to podle me tezilo krypto, stejne jako vetsina vykonu ted udajne AI.

TomášMarný
TomášMarný
Level 32 Level 32
13. 2. 2026 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 než bych tomu věnoval strojový čas zjistil bych si na co ho mají, a Setihome byl pod záštitou Kalifornské univerzity v Berkeley. Což se zdá dost důvěryhodné

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
13. 2. 2026 13:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomášMarný nemas sanci zjistit jak se doopravdy ten vykon vyuziva, oni jsou sikovni aby nalakali lidi na kterych pak vydelavaji, jsem presvedcen o tom ze to pro zadny vyzkum neslouzi. Proste je to jen dalsi z podvodu.

TomášMarný
TomášMarný
Level 32 Level 32
13. 2. 2026 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 a to já si říkám že jsem někdy paranoidní, někdy když si něco ověřím tak tomu věřím a nepotřebuji lidskou oběť abych tomu věřil, jak koukám jsem na tom s paranoiou dobře. 😆někteří jsou na tom mnohem hůře.

Siemens portál, není tu pravděpodobnost zneužití. Můžete si stáhnout aplikace na programování na které musíte mít licenční klíč, nebo si stáhnout free aplikace

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
13. 2. 2026 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomášMarný ale to neni paranoia, ja ten mining jedu mnoho let a neco o tom vim. Jestli si nekdo mysli ze jsem paranoidni, tak at si to klidne mysli ja si zas myslim ze nekteri pravdu neuvidi i kdyz ji budou mit pred ocima.

Bertram
Bertram
Level 34 Level 34
7. 2. 2026 13:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtělo by to smysluplnější využití AI než meme a video odpad na youtube a soc. sítích.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram souhlasim to je vyslovene plytvani energiemi

RedRaven赤烏
RedRaven赤烏
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Co jsou ty disliky? To na sobě máte vyvěšené boty, co vás disují na každém kroku?

Nebo dementy.. protože jinak si to nedokážu vysvětlit. 😅

To co jste napsal je přeci pravda. 💁

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RedRaven赤烏 hele to ze jsou to boti rizenou AI me uz taky napadlo protoze neco napisu a do minuty uz sou tam minusy a to v jakykoli cas behem dne :) ze by nekdo by az takovej "blazen" mi taky pride hodne "uchylne" :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
8. 2. 2026 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Ja si pamatuji, že když jste měl ještě viditelné detaily svého profilu (než jste zjistil, že se to po změně v redakčním systému otevřelo), tak jste během chvilky nasázel třeba 20 mínusů, tak si nechte ty řečičky.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 42 Level 42
8. 2. 2026 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Od blazna a amd uchyla, co minuskuje z viacerych uctov, to je vtipne.

Hell is other people
Hell is other people
Level 36 Level 36
8. 2. 2026 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Tak hlavne ze ty nerozdavas minusy jak nebezicim pase ze svych multacku vid. 🤣🤣🤣

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
8. 2. 2026 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Máme takové hezké české přísloví: "Čím kdo zachází, tím také schází." Tak jednoduché to je.

TheCenda
TheCenda
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 14:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Jo, ten problém není ten, že jsi opakovaně v komentářích usvědčený lhář. Ten problém není že děláš fanouškům AMD akorát ostudu. Ten problém není že žiješ ve svojí pomatené alternativní dimenzi, kde jsi nejlepší recenzent a DDworld je relevantní medium. Ten problém je AI... Kápl jsi na to... A platí ho minimálně sama nvidia, viď.

Těch asi 73 banů a červených karet na místním foru má na svědomí taky AI bot zaměřenej na tebe, viď?

Hell is other people
Hell is other people
Level 36 Level 36
8. 2. 2026 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RedRaven赤烏 On je Honzik mistni lhar a udavac co ma permaban tady na foru. Sam tady ma nekolik uctu ze kterych dislikuje vsechny kdo mu pripomenou, jakej to je vocas.

Takova lehka ukazka jeho bananu z fora pro nove prichozi aby se nedivili:

Stratos - CvK + snizeni uzivatelske hodnosti - za opakovane OT, po nekolika varovanich a predchozich ZK
StratosCZ - CK + nasledne smazani - vicenasobna registrace uzivatele Stratos
Stratos - z důvodu opakujících se zavadějících odpovědí byl rozšířen zákaz přispívat i na sekci Počítačové sestavy, vč. podsekcí -> do odvolání
Stratos - CvK (na 3 mesice) + zakaz editovani a mazani prispevku (do odvolani)- za lhani a zpetne upravovani prispevku
Stratos - NNN - na jeden měsíc za opakované psaní OT a zavádějících příspěvků i přes mnoho trestů z minula + zákaz přispívat do sekce Grafických karet a Notebooků po skončení NNN -> do odvolání

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 11:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RedRaven赤烏 Obhajovat dementa který ze 100 lží napíše sem tam pravdu dokáže jen stejný dement jako Belka 🙄 a takových tady je 🤣 Ban přišel rychle, takže Belka bonzoval a samozřejmě redakce si svého miláčka hned zastala 😂

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Ono se to děje, ale obávám se, že v celkovém energetickém mixu to bude marginální, i když s daleko zásadnějším celospolečenským dopadem. Připomíná to jiný průmysl na p, který tvoří značnou část internetového trafficu :). A zrovna tento p-průmysl zřejmě taky ukrojí značnou část dostupného LLM výkonu.

Tom Radon
Tom Radon
Level 22 Level 22
7. 2. 2026 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Na něčem se to učit musí a na to že před pár lety to nebylo a dnes právní nebo programátorské týmy propouštějí juniory je jasné, kam to směřuje. Bohaté státy jsou bohaté díky svým patentum a komplikovaným výrobkum. Jejich počet závisí na školství produkujícím skvěle mozky. Více mozku, více patentu. No a teď co se stane, když nějaký stát najednou nabere tisíce špičkových mozku pracujících 24/7. Bez nároku na plat, dovolenou, sociálku. Zlepšujících se každý týden jako člověk za rok.

Třeba to nevyjde, ale jestli ano, tak USA a Čína odskočí světu o parník. Z Evropy bude Afrika z doby kolonií.

MartinM
MartinM
Level 29 Level 29
7. 2. 2026 23:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom Radon "USA a Čína odskočí světu o parník" - ve skutečnosti to takhle jasně nebude, protože AI není žádným "majetkem amerického lidu"

Ono je to vidět už dnes - HDP USA roste proti Evropě giganticky.
Ale američané proti evropanům v mediánu rozhodně giganticky nebohatnou.
Proč? Protože to bohatství koncetruje několik málo lidí, kteří se o něj v žádném případě nehodlají s nikým dělit - jasně že ne s Evropany a Afričany, ale dokonce ani se svými "americkými spoluobčany"

To co se ale v této pro Evropu distopické budoucnosti stane ale je také to, že USA a Čína dostanou první facku všech negativ s AI spojených.
Čína to zvládne, protože má silnou přerozdělovací tradici, nebojí se toho a není to tam sprosté slovo.
Pro USA to bude velmi kruté, protože budou nuceni v nějaké podobě zavést ten nenáviděný socialismus.
Stát, kde většinu práce která za něco stojí dělají stroje musí být nutně ten nejlevicovějsí na světě, jinak hodně špatně dopadne.

Tom Radon
Tom Radon
Level 22 Level 22
9. 2. 2026 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM tak ono bude jedno, že v USA (možná i v Číně) se díky AI bude koncentrovat peníze a moc jen u pár jednotlivců, podstatné bude že dík AI budou schopni vyvínout komplexní věci jako třeba vesmírnou stanici, magnetické dělo nebo chrlit nové modely aut rychleji a levněji, třeba 4x rychleji. Evropa úplně ztratí konkurenceschopnost. A oni posílí (i když budou ulice plné nezaměstnaných).

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 01:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom Radon EU stanovila cíl, mít 60 % populace s VŠ vzděláním. Bohužel to znamená, že část nových vysokoškoláků bude mít IQ pod 100 bodů. Vysokoškoláci nebudou chtít pracovat manuálně, takže bude sílit tlak na zaměstnávání v neproduktivních profesích, kdy se úřaduje jen proto, aby se úřadovalo.
Pouhé absolvování VŠ z nikoho, kdo na to nemá předpoklady génia neudělá. Je to hned čtvero plýtvání. Jednak zbytečně vymýšlíme studijní obory, pro které nemáme uplatnění, zároveň snižujeme úroveň i části studentů, kteří by na náročnějších oborech výrazněji zvýšili svoji produktivitu a v neposlední řadě našemu pracovnímu trhu budou scházet kvalifikovaní dělníci a místo nich dostaneme spoustu úředníků navíc.

Elevea
Elevea
Level 11 Level 11
7. 2. 2026 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Továrna na absolutno.

kelley
kelley
Level 28 Level 28
7. 2. 2026 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Už to v zásadě funguje jako Trurlův elektrobard (Stanislaw Lem - Kyberiáda). A nakonec z toho bude Golem XIV (rovněž S. Lem).

Reklama
Nedos
Nedos
Level 39 Level 39
7. 2. 2026 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě je vrchol evropskýho zelenýho kretenismu jaderná elektrárna Zwentendorf.

Karel Endler
Karel Endler
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OZE = Občasné Zdroje Energie

kocurstvo
kocurstvo
Level 15 Level 15
6. 2. 2026 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak důležité je, že si skopčáci vypli 17 jaderek :)))) bude to jistě AI velmoc 😁😁😁

Reklama
Lukáš Cee
Lukáš Cee
Level 25 Level 25
6. 2. 2026 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorryjako, ale bude mít pan Rybka ještě jiný téma než nadávání na AI?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
6. 2. 2026 19:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen je otazka jestli vetsina vykonu opradu resi tu slavnou AI a ne neco jineho, jako za me je to sikovny zastiraci manevr aby se retail nezajimal o tezbu, mezi nama jen tezba BTC je asi 15-20 GW, celkove vsech kryptomen muze byt klidne ke 100 GW z toho bude mit AI nejaky dost maly podil. S poklesem kurzu altcoinu nejak vsichni zapomeli na tezebni manii z roku 2017 a 2021, ale ona jede porad a graduje jen retail to nevidi protoze kurs je zatim drzen dole, retailu se tlaci do hlavy kazdy den ze vsech stran AI, ale za me je to jen zastiraci manevr, proto soucasne AI neni nic moc prevratneho.

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 A co když je celá těžba coinů jen zastírací manévr a počítáte nějaká data pro čínskou armádu?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
6. 2. 2026 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Spis je to naopak si myslim, ale je asi zbytecne se o tom hadat, jen pisu svuj nazor, myslim ze AI je precenovana vec a ve skutecnosti ty stroje pocitaji neco jineho, nebo aspon vetsina znich. Ze by tezba coinu mohla byt zastiraci manevr pro vytvoreni decentralizovaneho super pocitace obrovskeho vykonu ktery je vyuzivan na dekryptovani rozvedkou odposlechnutych dat - jo to bych klidne veril.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
7. 2. 2026 06:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Na základě čeho si to myslíš? AI je dost omezená tokenama kvůli nedostatečnému výkonu, hlavně co se týče programování (Claude, Codex) a agentů, firmy investují obří sumy do výstavby datacenter, protože nové modely jsou náročnější, je potřeba škálovat, ale počítá se něco jiného?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
7. 2. 2026 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista No je to dost mozne ze se pocita neco jineho ;)

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
7. 2. 2026 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Taky je dost možný, že se nic jinýho nepočítá 😁👌

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
7. 2. 2026 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista jisty je podle hashrate siti a odhadu techniky na ktere to bezi na 100% ze kolem 50 GW svetove pocita kryptomeny mozna i vice z toho 15-20 GW jen BTC a to minimalne kolik GW pocita AI tot dobra otazka, za me je to minorita z teto hodnoty.

Marty
Marty
Level 31 Level 31
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista Chlape, kdykoliv se objevila technologie pro budoucnost, vždy byla i zneužita, ať už vyzdvihnu štěpení jádra, nebo internet.... A co jako s tím výkonem navíc, který zrovna nikdo nepoužívá.... ČEZ by ti mohl vyprávět, kam všude teče elektřina mimo republiku ;) a i kdyby to nebyl výkon použity na černotu, může si Musk klidně těžit bitcoiny a uživatelé či firmy platící předplatné, mu to prostě zafinancují "legálně"

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
9. 2. 2026 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marty Já teda nežiju ve světě Mirků Dušínů. Netuším, co má být zneužitý internet 😁👌 Jednoduše ho každý využívá pro své potřeby jako cokoliv jiného.

V současné době se podle mě datacentra neflákají, to se možná stane až skokově navýší kapacity a nebude dostatečné vytížení AI. Vzhledem k tomu, že AI proniká do podnikání, průmyslu, státní správy (u nás asi těžko no), lékařstí .. je i tohle nejspíše nepravděpodobný.

karelll
karelll
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 😂👍

Karel Endler
Karel Endler
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Bitcoin právě spadl o 50%. Zbývá jen doufat, že ČNB nestihla do něj uložit naše aktiva...

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
7. 2. 2026 12:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler CNB vzdy kupuje top ta ma jiste nakoupenej balik za 100k a az bude BTC za 13k na dne tohoto cyklu tak prijde z US hezke pozadani "prodejte" i takhle se vyvadi kapital z kolonie do US. To samy bylo zlato kdyz bylo cenou dole tak CNB prodala a kdyz bylo ted na topu tak nakupovala.. proste cilem je udelat nam ztratu a panickum zisky.

Reklama
Reklama