Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází! | Kapitola 12
Seznam kapitol
Naše prvotní "preview" výkonu Radeonu HD4850 vás mělo navnadit na doplněnou druhou část článku. Dnes je oficiální datum uvedení nových karet, a proto vám slíbené pokračování právě nabízíme. V testu se nově podíváme na technologické novinky, a na závěr také na výkon dvojice Radeonů v zapojení CrossFire.
Testování v této hře bylo prováděno hraním hry od úplného počátku, z uložené pozice po ztroskotání letadla, kdy se hráč ocitne na hladině, mezi plameny. Herní doba byla ve všech případech asi 2 minuty, do nástupu do batysféry. Celý průběh jsem zaznamenával programem Fraps. Nastavení kvality zobrazení bylo ve hře na úplné maximum.
Ve všech testech bez vyhlazování, je Radeon HD4850 stejně výkonný jako GeForce 9800 GTX (někde jej o pár fps překoná, někde naopak). Rozdíly jsou malé a verdikt zní - remíza.
S vyhlazováním je to v unreal3 enginu ale bída. V této hře se mi nepodařilo kartě "vnutit" vyhlazování 4AA za žádnou cenu, hrany byly stále zubaté. Aby vyhlazování skutečně fungovalo bzlo nutné zapnout 8AA, které fungovalo. Na výkon to ovšem mělo velmi negativní vliv. Výkon Radeonu HD4850 je roven GeForce 8800 GT.