Mobilní zařízení Recenze Recenze Asus ROG Phone 6 Pro: nejlepší volba pro zapálené hráče

Recenze Asus ROG Phone 6 Pro: nejlepší volba pro zapálené hráče | Kapitola 7

Jakub Fišer

Jakub Fišer

14. 7. 2022 11:30 3

1. Úvod a obsah balení 2. Design a zpracování 3. Displej a reproduktor 4. Výkon, výbava a baterie
5. Jak se na telefonu hraje? 6. Příslušenství 7. Fotoaparát a video 8. Hodnocení a závěr

Jak se ukazuje, přívlastek „herní“ už zdaleka nepatří jenom počítačům a jejich příslušenství. Vcelku důležitou roli začínají hrát také herní telefony, které zosobňuje zejména série ROG Phone tchajwanského výrobce Asus. A obligátní letní hardwarové sucho přeťala premiéra právě 6. generace těchto herních mašin do kapsy. Jak se povedl nový Asus ROG Phone 6 Pro?

Fotoaparát

Pořizování fotek určitě není hlavní náplní práce ROG Phonu 6 Pro, zájemci o nákup této herní bestie se však jistě rádi dozvědí, jak vlastně novinka od Asusu fotí. Na zádech se nachází trojice snímačů: hlavní 50Mpx s clonou f/1.9 a fázovým ostřením, 13Mpx širokoúhlý s clonou f/2,2 a nakonec doplňkový pro makro s rozlišením 5 Mpx. Tandem dotváří ještě selfie kamerka na přední straně s rozlišením 12 Mpx.

i Zdroj: Jakub Fišer

Hlavní kamera fotí snímky v rozlišení 12,5 Mpx (v nastavení fotoaplikace lze aktivovat plnohodnotné rozlišením 50 Mpx, musíte však počítat s nárůstem velikosti jednotlivých souborů) a chybí jim detailnější hloubka ostrosti a koneckonců i věrnost barev. Běžná modrá mi častokrát přišla tmavší než ve skutečnosti. Dobře na tom není ani práce se světlem a stínem.

Podobně polovičatě řeší herní přístroj i portrétní snímky, u kterých sice pěkně odkrajuje pozadí od popředí (tzv. bokeh efekt), avšak nepochopitelně rastruje detaily obličeje. Skoro to vypadá, jako by si umělá inteligence nesprávně domýšlela obsah fotky. Širokoúhlé snímky s rozlišením 13 Mpx pak zase orientují veškerou svou pozornost na střed snímku, zatímco okraje jsou velmi často rozmazané a těžko se v nich hledá jakýkoliv detail. Na vině může být i celková absence optické stabilizace.

Jistou záchranu tak představuje pouze selfie kamera, která plodí velmi ostré fotky, a pak makroobjektiv. Rozlišení je dostačující, chybí mu však stabilizace, takže abyste měli krásnou makrofotku, museli byste fotit se stativem. Kromě dalších režimů zvládá ROG Phone i noční snímky. V tmavém prostředí dokáže zachytit více světla, opět ale musíte počítat s šumem.

Video

Alespoň u videa se snaží výrobce excelovat. Kromě klasik typu HD, Full HD i 4K, vždy ve 30 i 60 FPS umí novinka i 8K videa při 24snímkové frekvenci. Kvalita videa je však notně ovlivněna absencí optické stabilizace, stejně jako fotky.