Recenze HyperX Cloud Stinger 2: Sluchátka bez příkras
i Zdroj: PCTuning.cz
Herní příslušenství Recenze Recenze HyperX Cloud Stinger 2: Sluchátka bez příkras

Recenze HyperX Cloud Stinger 2: Sluchátka bez příkras | Kapitola 3

Michal Maňák

Michal Maňák

16. 12. 2022 08:00 2

Seznam kapitol

1. Parametry, obsah balení 2. Konstrukce, kvalita provedení 3. Zvuk 4. Závěr, hodnocení

Je super mít okolo počítače systém domácího kina s prostorovým zvukem. Ale ne každý ocení zvuk explozí po večerce, odpolední přestřelky nebo víkendovou návštěvu letadlové lodě po ránu. Pokud chcete mít se sousedy nebo rodinou aspoň trochu korektní vztahy a neodpírat si patřičné akustické pohlcení, bez sluchátek se neobejdete. Měly by to být ale právě HyperX Cloud Stinger 2?

Reklama

Zvuk: na hry dobré, u hudby polojasno

Testování zvukových kvalit sluchátek HyperX Cloud Stinger 2 jsem rozdělil do dvou proudů. Ten první se opírá o hudbu, ten druhý o hry. V první části proto můžu lépe srovnávat s jinými sluchátky, když porovnávám skladby, které mám naslouchané na různém hardwaru, ve druhém segmentu se zase může projevit prostorový zvuk.

Neměnnou trojicí v mém testovacím playlistu je Be quiet and drive od Deftones, píseň Before I ever met you od Banks a soundtrack k filmu Blade Runner 2049. První track má odhalit, jak si sluchátka poradí se stěnou zvuku, která útočí svou mohutností, aniž by spoléhala na elektroniku. Banks je naopak vzorkem, který má ukázat vrstvení hudby, kdy basový podkres by měl být trochu oddělený od vokálů. A Blade Runner má blízko k orchestrálním produkcím, tolik typických pro epické herní momenty – třeba když po grindování XP vstoupíte do závěrečné zóny, která otevírá prostor pro další grind 🙂

Kabel vypadá, jako kdyby šel od sluchátek odpojit. Pokud se vám to ale podaří, blahopřeji vám k veliké síle a kondoluji k rozbitým sluchátkům.
i Zdroj: PCTuning.cz
Kabel vypadá, jako kdyby šel od sluchátek odpojit. Pokud se vám to ale podaří, blahopřeji vám k veliké síle a kondoluji k rozbitým sluchátkům.

Deftones: ačkoli první akordy patrně nejslavnějšího songu kapely zní slibně, následná rána už tak velký rachot neudělá. Oceňuji, že zpěv je krásně zřetelný, v zásadě ani s kytarou nemám problém, vrzá tak, jak se sluší a patří, ale vyšší oblast zvukového spektra je slitá na můj vkus příliš dohromady. Těžko se takový detail popisuje, zvlášť když k absolutnímu sluchu mám daleko, ale pamatuji si, že na jiných sluchátkách jsem se dokázal dopracovat zřetelnějšího podání.

Banks: zvuk ze Stingerů se line přehledný, bublání basů je zřetelné, ale nepřeháněné, lidský hlas vyvážený. Celkový přednes bych bez uzardění prohlásil za standard, který se nepokouší zalíbit, ale dokonalý také není. Zvlášť u vysokých frekvencí, typicky u činelů, se nemůžu zbavit dojmu, jako kdyby zněly o zlomek sekundy déle, než by měly.

Blade Runner a Flight to LAPD: tady se mohly Stingery projevit v celé své kráse. Je vidět, že orchestrální produkce jim sluší, ony válečné bubny doprovázené elektronickým duněním a výhružným hučením perfektně podtrhnuly atmosféru filmu.

Právě poslední vzorek mi vnuknul myšlenku poslat do recenze ještě jednu skladbu: Entropyyy od Lorn. Jedná se o skladbu kdesi mezi elektronikou a soundtrackem, nebo si ji minimálně dokážu v soundtracku nějaké post-apo sci-fi představit. Agresivní a syntetický sound této skladby se trefil do možností sluchátek HyperX asi nejlépe. Ono charakteristické tepání vám třese hlavou, bzučení cítíte lépe než komára v létě u ucha a konečně se dostavuje ten slastný pocit, že posloucháte celým tělem.

Co z těchto ukázek vyvodit? HyperX Cloud Stinger 2 mají raději umělou produkci, dokážou podpořit dojmy z her, nechybí jim ani potenciál vás ohlušit basy a udupat vibracemi. Ale buď jim musíte pomoci výběrem vhodné skladby, nebo si pomáhat ekvalizérem – zvlášť živé produkci nedokážou dát tu správnou šťávu.

Neberte to však jako jednoznačnou chybu. Pořád se bavíme primárně o herních sluchátkách, která by mohla posloužit i v civilním provozu, nikoli o civilních sluchátkách, která se hodí trochu i na hry.

Co se týče her, prostorový zvuk se hodí, ale nedokážu s čistým svědomím konstatovat, že vám Stinger 2 poskytnou převahu vůči oponentům. Ano, pokud budete pozorně naslouchat, mohou prozradit, že za rohem kdosi právě mění zásobník, ale jen zřídka jsem se dostal do situací, kdy bych něco takového stihnul. Možná je to moje vizitka, ale sluchátka pro mě byla přínosem ve hrách hlavně kvůli komunikaci. Druhá strana mi perfektně rozumněla, já slyšel velmi dobře ji, zároveň jsem aspoň trochu měl povědomí i o tom, co se děje v domácnosti.

Asi nejzábavnější legrácka DTS Headphone: X Spatial Audio – hýbete puntíkem a sluchátka vám přehrávají zvuk, jako kdyby právě z něj vycházel.
i Zdroj: PCTuning.cz
Asi nejzábavnější legrácka DTS Headphone: X Spatial Audio – hýbete puntíkem a sluchátka vám přehrávají zvuk, jako kdyby právě z něj vycházel.

Jako bonus ke sluchátkům dostanete dva roky předplatné na aplikaci DTS Headphone: X Spatial Audio, která by měla podpořit lepší, více pohlcující, věrnější, přesnější a kdo ví jakými adjektivy ještě oplývající zvuková vylepšení v ceně 20 $ (569 Kč dle českého Microsoft Store). Vadí mi obchodní model „kup si sluchátka a pak plať ještě za software”, ale i jeho samotný přístup je diskutabilní. Ano, je hezké si v software jezdit tečkou okolo postavičky a sledovat, jak blíž k ní zvuk zesiluje a s rostoucí vzdáleností ztišuje, stejně jako se přelévá z levého ucha do pravého, ale ve hře jsem jakýkoli efekt ani nezaznamenal. Suma sumárum, instalaci zkuste, ale přidanou hodnotu DTS znamenat na 90 % nebude.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama