Recenze Navee N65:  nový král městských koloběžek
i Zdroj: PCTuning.cz
Zábava Recenze Recenze Navee N65: nový král městských koloběžek

Recenze Navee N65: nový král městských koloběžek | Kapitola 4

Antonín Pánek

Antonín Pánek

6. 7. 2022 16:00 22

Seznam kapitol

1. Představení koloběžky 2. Doručení z čínského eshopu 3. Testovací jezdci a dojezd 4. Brzdný účinek
5. Možnosti nastavení 6. Jízdní vlastnosti a kopec 7. Hodnocení a závěr

Přichází léto, prázdniny a tradiční hardwarové a herní sucho. Málokterá firma si uvedení zajímavých produktových novinek časuje na dobu prázdnin a dovolených. A tak se v mezičase podíváme i na nějaký méně tradiční hardware, který třeba taky časem půjde potunit. Možná nalákáme nějaké hardcore nolifery k výletu ven, na sluníčko. Když nebude nutné tolik chodit po vlastních…

Reklama

Jelikož už jsem více než rok primárně zaměřený na podstatně dražší a hlavně výkonnější stroje, tak se mi hůře srovnává výkon a brzdný účinek městské koloběžky. Když Navee N65 porovnám s mým 1600W Mantisem s plně hydraulickýma brzdama, tak je N65 logicky o dost pomalejší a také jí déle trvá úplné zastavení. Přihlédneme-li však ke kategorii, s níž srovnáváme, tak si Navee nevede nijak špatně. Brzda je jednoduše úměrná výkonu, respektive maximální rychlosti, kterou dokáže koloběžka vyvinout.

Navee N65 - pohled na páčku brzdy a zadní kotouč
i Zdroj: PCTuning.cz
Navee N65 - pohled na páčku brzdy a zadní kotouč

Brzdnou dráhu jsme opět testovali oba. Ano, takhle mám ochotnou ženu, která se mnou o víkendu testuje, zatímco chudák babička se „musí“ věnovat vnoučatům. Při maximální rychlosti 25 km/h zabrzdila moje drahá polovička po 4,25 metrech. Mých necelých 120 kg pak koloběžka brzdila 5,75 metrů, což je o cca metr více, než jak to při stejné rychlosti zvládnu s Mantisem. Naměřené údaje bych označil za průměrné. V případě nouze se tak u Navee N65 kombinuje účinek brždění elektromotorem vpředu a velkým 140mm kotoučem vzadu. Podobně velký kotouč mají mimochodem i pětkrát dražší koloběžky, například Vsett 10, zde tedy výrobce nešetřil, což v krizových situacích oceníte.

Navee N65 - brzdový kotouč o velikosti 140 mm
i Zdroj: PCTuning.cz
Navee N65 - brzdový kotouč o velikosti 140 mm

Dávkování brzdové páčky, která je umístěna na řídítkách vlevo, je příkladné. Když si potřebujete pouze mírně přibrzdit, tak se po menším zmáčknutí aktivuje rekuperace motorem. Rekuperaci bohužel nelze nijak nastavit a buď tuto funkci máte zapnutou, nebo vypnutou. Jiná volba není, což je velká škoda. U jiných koloběžek je běžné, že lze určit jak moc chcete, aby koloběžka brzdila motorem a kolik energie chcete uložit zpět do baterie. 
V případě, že potřebujete s koloběžkou zastavit, zatáhnete za páčku trochu silněji a v tu chvíli už cítíte zapojení kotoučové brzdy spolu s plynulým nástupem větší decelerace. Je nutno zmínit, že umístění kotoučové brzdy pouze na zadním kole má jednu zásadní výhodu. Nestane se vám, že když bude nejhůř, zazmatkujete a místo zadní, použijete naplno přední brzdu a přepadnete přes řídítka. U Navee N65 vám to prostě nehrozí.

Navee N65 - ilustrace od výrobce, systém brždění
i Zdroj: navee.eu
Navee N65 - ilustrace od výrobce, systém brždění
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama