Recenze Navee N65:  nový král městských koloběžek
i Zdroj: PCTuning.cz
Zábava Recenze Recenze Navee N65: nový král městských koloběžek

Recenze Navee N65: nový král městských koloběžek | Kapitola 3

Antonín Pánek

Antonín Pánek

6. 7. 2022 16:00 22

Seznam kapitol

1. Představení koloběžky 2. Doručení z čínského eshopu 3. Testovací jezdci a dojezd 4. Brzdný účinek
5. Možnosti nastavení 6. Jízdní vlastnosti a kopec 7. Hodnocení a závěr

Přichází léto, prázdniny a tradiční hardwarové a herní sucho. Málokterá firma si uvedení zajímavých produktových novinek časuje na dobu prázdnin a dovolených. A tak se v mezičase podíváme i na nějaký méně tradiční hardware, který třeba taky časem půjde potunit. Možná nalákáme nějaké hardcore nolifery k výletu ven, na sluníčko. Když nebude nutné tolik chodit po vlastních…

Reklama

Jelikož jsem elektrickým koloběžkám naprosto propadl, rád jsem se přihlásil jako dobrovolník. Pro testování něčeho menšího nemám, řekněme, tu správnou tělesnou konstituci, přeci jen jsem se svými 118 kilogramy na horní hraně nosnosti tohoto stroje. Řekl jsem si, že po delší době ježdění na výkonnějších mašinách opět vyzkouším slabší městský kus, a když to zvládne, o to více jí to bude ke cti. Navíc se mi podařilo přemluvit manželku, že bude celé dva dny testovat se mnou, abych mohl porovnat, jak si koloběžka vedla i s 55kilovým jezdcem.

Když se nám povedlo zařídit hlídání dětí, vyrazili jsme společně dvakrát na delší výlet. Stačilo si sbalit přilby, pití do batohu a s plně nabitými skútry v kufru auta jsme obráželi oblíbené cyklostezky v našem kraji. Testovaná koloběžka při skládání ukázala, že v jednoduchosti je její síla. Stačí přetočit páčku a můžete rotovat řídítka. Ta na sobě mají navíc kotvící prvek, který po sklopení řídící tyče k blatníku krásně zapadne do připraveného otvoru, čímž se zaaretuje a nic pak nebrání bezpečnému a snadnému přenášení. 

Navee N65 - kotvící prvek, kterým přichytíte řídítka k blatníku
i Zdroj: PCTuning.cz
Navee N65 - kotvící prvek, kterým přichytíte řídítka k blatníku

Do kufru čtyřkové Oktávky combi se vleze bez problému, avšak po přidání mého modelu Kaabo Mantis už bylo v kufru těsněji.
Ve srovnání s Mantisem se projevila jednoduchost skládacího mechanismu, kdy manželka už měla N65 složenou a naloženou v kufru a já stále ladil rychloupínací mechanismus na mé Mantis 8 Pro. Čas potřebný pro složení a rozložení testované koloběžky byl zhruba třikrát kratší a pohybuje se okolo 10–15 sekund dle šikovnosti uživatele. Zde si výrobce Navee zaslouží pochvalu.

Navee N65 v kufru auta
Navee N65 v kufru auta
Navee N65 a Kaabo Mantis 8 Pro v kufru Škody Octavia IV
i Zdroj: PCTuning.cz
Navee N65 a Kaabo Mantis 8 Pro v kufru Škody Octavia IV

Co se reálných dojezdů týká, tak se při konstantní jízdě průměrnou rychlostí 18 km/h po rovince podařilo manželce ujet krásných 57 kilometrů. Moje Kaabo Mantis s 24,5Ah baterií ukazovala ještě 11 % kapacity. Následující víkend jsme si koloběžky prohodili a na velmi podobné trase jsem se snažil jet téměř neustále maximální rychlostí. Nakonec se mi povedlo ujet průměrnou rychlostí 22 km/h s Navee N65 obstojných 34 kilometrů, než se vypnula. Slušný výsledek. Manželka na Mantisu měla v tu chvíli ještě 39 % baterie, Mantis však s touto obří baterií od Samsungu stojí přes 40 tisíc korun. Ve chvíli, kdy se mi N65 vypla, tak se mi náramně hodila její světlá výška cca 7 cm (bez započtení stojanu), jelikož jsem se ten zbývající kilometr dostrkal k autu klasicky, nohou. To u vyšších koloběžek taky zvládnete, ale už to není kvůli velkému výškovému rozdílu mezi deckem a zemí moc pohodlné.

Navee N65 a její nízká světlá výška
i Zdroj: PCTuning.cz
Navee N65 a její nízká světlá výška
Navee N65 a Kaabo Mantis 8 Pro u řeky
i Zdroj: PCTuning.cz
Navee N65 a Kaabo Mantis 8 Pro u řeky

N65 obsahuje 48V baterii s kapacitou 12,5 Ah a v kombinaci s výkonným, a přesto úsporným motorem tak dokáže nabídnout reálný dojezd, o kterém se může většině konkurence v této cenové hladině jen zdát. Sice jsme se ani já, ani o více než polovinu lehčí manželka nedostali na výrobcem udávaných 65 kilometrů na jedno nabití, avšak s lehčím jezdcem se mu dost přiblížíte. Snížením průměrné rychlosti a plynulejší jízdou ujede 80kilový jezdec 40 až 50 kilometrů.

Navee N65 je jedna z největších městských koloběžek
i Zdroj: PCTuning.cz
Navee N65 je jedna z největších městských koloběžek

Může za to i výkonný motor, který je v Evropské unii škrcen legislativou. Americká verze Navee N65, která se liší pouze softwarem, dokáže pelášit rychlostí až 35 km/h. Evropští zákazníci tak mají zatím smůlu, ale domnívám se, že je pouze otázkou času, kdy nějaký šikula vymyslí, jak toto omezení obejít. Motor umístěný v předním kole nabídne výkon 500 W v nominálu, což znamená, že dokáže svou práci odvádět bez většího zadýchání po delší dobu. Zatímco populární modely od značek typu Sencor, Lamax, Xiaomi a další nabídnou často 500 W v „peaku“ a nominál mají okolo 250 až 350 W, zde je těch 500 W startovací čarou. Když jsem koloběžku na pár minut půjčil kamarádovi, který jezdí pravidelně do práce na svojí Xiaomi Mi Pro 2, tak Navee chválil – údajně ve srovnání s jeho Šaomkou jede o dost svižněji a má i silnější brzdu.  

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama