Zpět na článek

Diskuze: RTX 5080 má oproti RTX 5070 Ti jen 17% náskok, říkají testy z 3D Mark

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 15:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, že asi 5070ti dobrá karta, když už místní stratusek nejen lže, ale zase si plete i procenta 😁'

Jak si vede 5070ti v KCD2 - to by trolla mělo odradit 😂

Techpowerup to má takto v mixu nových a starých her (s hezkým nadpisem "beating 7900xtx")

Oc potenciál lehce přes 10%, takže jakmile padne hype cena v obchodech, dá se celkem snadno udělat slabší 5080 za už hezké peníze 😉

Urahara NewGeneration
Urahara NewGeneration
Level 1 Level 1
18. 2. 2025 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže mi chcete říct, že Gainward Phoenix 5080, která mě stala 31k včetně DPH je v podstatě o 1000 Kč dražší, než o 17% slabší 5070 Ti? Docela dobrý Kauf.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 05:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Urahara NewGeneration @Urahara NewGeneration nebojsa bude tam vetsi rozdiel ;) nvidia novu radu nezdrazila, narozdiel od amd kde rx7700xt vydaju nasledovnika rx9070xt za dvojnasobnu cenu a s obrovskou spotrebou. amd si dovolilo cenu zvysit o 100% najlepsi amd web dd to potvrdil.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 07:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor jelikoz bude 9070XT konkuirovat zrejme asi RTX 5070Ti, tak to je spise nastupce 7900XT ktera zas konkurovala ve svy dobe 4070Ti.. 7700XT byla vykonem ale i cenou pod RTX 4070, tj uplne jina vykonnostní a cenová trida grafik, mas v tom opravdu celkem gulas :) AMD totiz uplne prekopalo znacena grafik s touhle generaci a na to si jaksi pozapomel..

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos Hlavně zase nezačínej, co by PODLE TEBE, mělo konkurovat čemu. Ty šmudlo. 😂

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 2. 2025 09:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos Tohle píše váš objektivní kolega v diskusi ke článku, kde pomlouvá RTX 5070Ti:

“9070 XT není nástupce 7800 XT to zaprvé, technicky je o třídu níže, také se nejmenuje 9080 XT ale 9070 XT, takže je tak maximálně nástupcem 7700 XT”

Tak si vyberte. Buď 9070 XT bude nástupcem 7700 XT s mezigeneračně zvýšenou cenou z 450 USD na (asi) 650 USD, nebo je to jen malinko vylepšená 7800 XT s cenou zvednutou z 500 USD na (asi) 650 USD a výkonovým posunem o cca 25 %, což bylo Nvidii vytýkáno jako nevýrazný posun. Obě varianty zní dost bídně, co? Ale chápu, že v rámci damage control je lepší tvrdit variantu o 7700 XT, protože tam se alespoň může prodat to, že se jakoby hodně mezigeneračně zvednul výkon 😃

gfjhgj hgkjmhgm
gfjhgj hgkjmhgm
Level 26 Level 26
19. 2. 2025 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 Pekne napsane! Chtel jsem napsat neco podobneho, furt tvrdi neco jinyho, podle toho, jak mu to vyhovuje. A jestli bude cena takova, jak uvadis, tak to je za me stejnej propadak jako NV.

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 tam nevi co dělá leva a pravá ruka.

ty leaky o nutnosti 900w zdroje jsou taky boží😂

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 2. 2025 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @n3v3r3k “tam nevi co dělá leva a pravá ruka.”

To je proto, že pan objektivní vždy vymyslí nějaký pseudoargument, kterým “zazáplatuje” nejakou pro AMD nepříznivou situaci. Ale protože to vymýšlí ad hoc, tak ty jednotlivé argumenty netvoří jednotnou logickou řadu. A ještě zapomíná dávat správné instrukce svému kamarádovi, takže občas každý tvrdí něco jiného. Často se to projevuje právě u toho, čeho je která karta nástupcem. Už u 7800 XT se rozcházeli. Já si tyto detaily celkem pamatuji, tak mě to vždy pobaví. Další taková věc, co mě v minulosti hodně rozesmála, byly takové ty limity TDP u grafických karet, kdy už se nedá vydržet v herní místnosti. Nejdříve to bylo 300 W, ale když přišla 7900 XTX, tak se nám to nějak záhadně posunulo na 350 W, to aby se XTX do limitu ještě vešla, ale 4090 už ne 😃

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 Šach mat pro toho blba... tím tady pro něj tohle vlákno skončilo 😀 Ale on si zase stejně pojede jinde svou... jak zaseklý gramofon 😁

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždycky se rozbrečím, když mi to napíše.. další komentáře už nemáme 😁

Tripe
Tripe
Level 28 Level 28
18. 2. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že by nejlepší karta v cena/výkon ze zatím ne příliš povedené páté řady?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tripe @Tripe To asi ne, 5070 na tom bude jistě lépe. Stejně jako na tom byla 4000 řada. 4070Ti a Ti Super rozhodně nebyly výhodnější

Michal Černík
Michal Černík
Level 20 Level 20
18. 2. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se tam nelíbí ty ceny, mělo to být za 750$ + daň, tak by to bylo fajn.

Ale takhle to bude za 1000$ a najednou jsme na 30k czk…

To jw fakticky stejna cena (i vykon) jako měla 4080 super…

Holt počkám ještě pár měsíců než se naplní skld a uvidím jak dopadne 9070xt, amd jsem pár let neměl ale asi mu dám znova šanci…

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 14:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Černík @Michal Černík ty ceny se nelibi asi nikomu, nejvetsi sranda je sledovat lidi co pisou na oficialnim facebooku Nvidie, to jsou fakt "bomby".. 90% prispevku jsou lidi nasrany na ceny a minimalni posun ve vykonu.. Nejvetsi sranda je, ze nvidia na tyto prispevky vubec ale vubec nereaguje a dela ze tam nejsou :) zbytek lidi je zas nasranejch ze to nejde nikde poradne koupit..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos tak ako sa ludom nepaci ze rx 7700xt vydana ako 9070xt zdrazie o 100%

Thymallus
Thymallus
Level 40 Level 40
18. 2. 2025 16:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos lidé jsou naštvaní, jak je to drahá a slabá karta a zároveň je štve, že jí není kde koupit. Divný, co?

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Největší sranda by byla sledovat jak Ti lidi nakládají na to Tvém FB... to by jsi je ale nesměl banovat a mazat komentáře. Zameť si prvně před svým vlastním prahem než začneš někoho kritizovat...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos největší sranda byla sledovat blbečka, co nvidii neustale pomlouva, ale prosi na facebooku o free podepsanou nvidia kartu :D :D
https://i.ibb.co/60PjVHY9/debilek.jpg

Urahara NewGeneration
Urahara NewGeneration
Level 1 Level 1
19. 2. 2025 00:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Černík @Michal Černík za 31k jsem koupil svou Gainward Phoenix 5080 z Alzy... Dnes vidím 5070 Ti startovat na 30k. Docela mě to hřeje u srdce, hehe. Ale cena mi přijde adekvátní. Upgrade po 6 letech z 1080 a nejspíš nebudu muset upgradovat dalších 10 let. Když to přepočtu, tak to je 260 Kč měsíčně za kartu i s tím, že jsem přidal 1000 Kč na výměnu ventilátorů a nepočítám prodejní cenu. Měsíčně platím více za mobil, tarif, nebo dokonce Netflix / Ytb​

Michal Černík
Michal Černík
Level 20 Level 20
19. 2. 2025 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Urahara NewGeneration @Urahara NewGeneration kdyz ja nejak nejsou fanousek gainwadu (palitu a zotacu), a tech nejnižších edic obecne, realně zase tak moc nepotrebuju vykon jako spise aby karta nebyla hlucna (uznavam ze jsem v tom asi specifickej)…

prepocitavat to na dobu uzivani radeji nebudu, realne posledni dobou skoro nejrhraju s nejsem ai jistej ze to nova grafika zmeni (ona ta 3070 na uwfhd porad docela staci, takze to chce i novej monitor)…

satanxerxes
satanxerxes
Level 25 Level 25
18. 2. 2025 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nějak jsem tušil, když jsem kupoval 4090, že to bude zase nadčasovej model, pokud ji softwarově na něčem nezaříznou. A je to tady, 5090 řádnej zázrak, hlavně tedy kvůli provozním vlastnostem, ale budiž, +30%...Ale 5080/70Ti ji nedotahujou o docela znatelnej kus a to je pro její majitele fajn, prtože to znamená, že další 2-4 roky bude v pohodě, protože hry se budou optimalizovat na karty, který jsou slabší a mají míň VRAM... A MFG to nezkomplikuje, protože k použitelnosti potřebuje stejnou base frekvenci, jako základní FG, takže pokud člověku stačí 60fps a nehraje kompetitivní barvičkový blbiny, tak dokud bude stačit RTX50, bude stačit RTX40 taky...

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 12:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes @satanxerxes Píšeš bludy. 60fps je out. Zahrej si někdy 150+ 200+ fps a 60 už nebudeš chtít vidět. To není o nějakých online barvičkových blbinách. I v singleplayeru víc fps sakra poznáš a je to o kus lepší hratelnostní zážitek, než při mrzkých 60fps. Ta nádherná plynulost a nízká latence je silně návyková, extra na myši samozřejmě. To už se pak pod 100fps nechceš vracet.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 12:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 60fps je out možná pro tebe. Možná máš 4x rychlejší palici než v roce 2012 kdy bylo 60fps v klidu pro každého a nikoho nenapadlo mrčet že to snad málo.

Najednou je to out. Měj si klidně 1500fps, ale nevnucuj ostatním co je a není použitelné.

Nehledě na to, že ten koho reaguješ jen zmínil že pro ty MFG grcky bez kterých se ty evidentně neobejdeš potřebuješ alespoň 60fps normálních - takových kdy karta ještě počítala a ne odhadovala.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Frankhorigan Co to meleš. Hrej si ve svých 60fps a neotravuj.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Melu relativně konstruktivní reakci, nebo jsi hrál ve 400fps i "zamlada"?? Hrej si ve svých nedosažitelných hodnotách a rovněž netroll.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Frankhorigan Zase meleš. Co sem taháš jak se hrálo dřív, co to s tím má společné. Já ti jen říkám, že 60 a třeba 160 fps je sakra rozdíl při hraní. Pokud to nechápeš nebo ten rozdíl nevidíš, to je tvůj problém. Hrej si třeba na 30fps, tvoje minus.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Frankhorigan za mlada jsem si kupoval 3dfx abych si hezky zahrál, ta stála zhruba tolik co stál měsíční plat, počítače stály několik měsičních platů. Dnes je všechno levné, kdyby to bylo drahé tak to lidi nekupují a jsou toho plné krámy, ale opak je pravdou, počítač koupíš za pár šupů. Stačí méně brečet a víc se snažit, pak ti ty karty za 30K budou možná také připadat jako cenově dostupná záležitost.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 No je to rozdíl, hlavně ve velikosti křemíku co na to potřebuješ. I když vlastně,,, už existují hry co bez fejkování neupočítáš pořádně na ničem ani v těch prašivých 160...

To pak už musíš jít na zoufale nebohé "kilo", kde si to vlastně vůbec neužíváš protože je to prostě katastrofálně trhané... a čekáš na novou grafiku.... 6xxx bude umět 5x multiFG.. Podle mě to bude překvapení roku.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 13:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @seltino V dobách 3Dfx jsme byli za prapodivné nerdy koukající do té divné bílé krabice a mluvící cizí řečí.. Dnes to spotřebák mainstream pro každého. Hrajou 50letí fotři, je to všude.

Domluvme se tak, až vyjde nová Geforcka a její hrubý výkon bude ve stejném poměru jako měla 3Dfx1 a 3Dfx2 (připomenu 90-100%), tak potom já osobně dám za kartu taky dva platy.

A obloukem se vracíme zpět, dnes lidi cpou mraky peněz za něco, co je mezigeneračně O 10-20% dál a ještě se tím prsí, protože tu výkonnost nové karty počítají na utracené peníze.. Já říkám blbci, prostě se minuli dobou...

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 13:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Frankhorigan Zase meleš. Všechny hry na ultra.. Division 2 teď hraju cca 140-240fps, Last of Us 1 cca 120-180fps, Callisto Protocol jsem hrál nějakých 120fps, Forza Horizon 240fps, Days Gone cca 170fps.. to jen namátkou co si pamatuju hry z poslední doby a to mám blbou 4070 (+ 7800x3D) ...

Celkově tvoje příspěvky moc nechápu, píšeš jak nějaká pepíkovská obdoba Sailora.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 No a když jsi přepnul z Forzy na Callisto, nedělalo se ti blbě? 😂

Jak říkám, jdi si za svým snem, zcela v pohodě. (a vyměň si ten prastarý CPU za něco pořádného, už je o 15% lepší).

Jen obecně lidem nedefinuj míru zábavy v počítačové hře počtem framů nebo rozlišením ve kterém ji vidíš, takhle to opravdu nefunguje . Koukni třeba na Tears Of the Kingdom, mnohými médii vyhlášena hrou desetiletí.. A jediné rozlišení na kterém ji můžeš legálně hrát je 900p a 30fps.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 14:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Frankhorigan Neměj obavy, já se dokážu královsky pobavit i u Tetrisu, ale když tu možnost mám, rozdíl vidím, tak nebudu jak dement hrát hru v málo fps, když si ju můžu užít krásně plynule, to je celá pointa. Když tě třeba baví auta, a máš tu možnost, tak taky nebudeš jezdit ve Fabii, ale koupíš si třeba toho Civica, chápeš?

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 14:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Takže všichni majitelé Switche jsou opravdu dement? Pozor aby tě nějaký neslyšel, je jich 140milionů.. A jedou na 30fps :) Věřím že se dokážeš bavit u tetrisu, ale pouze pokud ti jede ve 200fps. A to je celý ten problém, nebaví tě hry jako takové ale vlastnit křemíky a číslíčka v rohu obrazovky.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Frankhorigan Proboha, proč sem taháš nějaký pochcaný mobil. Ty celkově působíš, že jsi odsouzený hrát na nějakém křápu a kdo si chce užít plynulejší obraz nebo obecně lepší grafiku, tak je podle tebe blázen, který se honí jen za tím a hry ho nebaví :D Naopak mě ty hry baví, takže si je chci užít co nejlíp (vysoké detaily, vysoké fps) = protože mi to dělá ještě lepší zážitek.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 15:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Zase zase a zase veškeré okolí utvrzuješ pouze o tom, že tě baví vlastnit, nakupovat a následně poměřovat vocasy.. Nic víc.

Switch je aktuálně druhá nejprodávanější konzole historie, opravdu dost lidí se přesvědčilo, že to fakt stojí za to. Není to mobil, pravděpodobně cynicky naznačuješ přenositelnost. 90% odehraného času bývá konzole zadokována u televize - jako playstation.

Ne, celý ten post úplně strší tím, že jsi homoděj, jinak to asi definovat nelze. "Hru mě mě baví užít si ji co nejlépe" - polož si otázku, baví tě vůbec hra jako taková?, dyť ty rovnou říkáš že na té hře tě baví ty čísla v rohu obrazu.

Já třeba hry hraju ve stereoskopickém 3D, a vylévám se tady tím, že ty vidíš jen placku vůbec nemáš potuchy jak ten obsah "MÁ" vypadat.. Je to úplně jinde, framy neframy rozlišení nerozlišení.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 16:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Frankhorigan promiň ale meleš děsné sračky, on si chce koupit střední třídu 5070ti a ty mu tady vykládáš hovna o tom že ho baví vlastnit, nakupovat a poměřovat ocasy.... To je hodně mimo teda...... Já si koupím 5090 a koupím si ji proto protože 4090tka byla slabá na highend VR headset a nazývat si to můžeš jak chceš. Lidi kteří diktují jiným co by si měli koupit za jejich peníze a hodnotit toho,je podle to je hrozná diagnóza...... Ty si hrej klidně na kalkulačce když budeš spokojený, nikomu to vadit nebude....

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Frankhorigan "A obloukem se vracíme zpět, dnes lidi cpou mraky peněz za něco, co je mezigeneračně O 10-20% dál a ještě se tím prsí, protože tu výkonnost nové karty počítají na utracené peníze.. Já říkám blbci, prostě se minuli dobou..."

Tebe musí neskutečně štvát dnešní doba, kdy se točí auta co pár let (někdo každoročně, přitom nemají výkon ani o těch 10-20% větší oproti předchozímu modelu. Nebo jízdní kola - o pár převodů více, o pár gramů lehčí komponenty, o zanedbatelná procenta lepší brzdy atd. za cenu proporcionálně mnohem vyšší.
Žijeme v kapitalismu. Nemusí se ti to líbit, ale asi se nemáme tak špatně, když můžeme přemýšlet, diskutovat a kupovat takovéto věci, ne?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Já lockuju na 60FPS i když grafika by někde dala 200+ FPS a monitor taky zvládne více, ale při 60FPS ta grafika žere třetinu a nevím o ni, to je pro mě klíč k úspěchu, už se těším až j nahradím novou 5070, při skoro stejné spotřebě skoro 2x vyšší výkon, když se ji dá 60FPS lock, bude žrát ještě méně než současná grafika a za pár W navíc si nakrmím přes FG i monitor na jeho maximum.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @seltino Přesně tak sice necílím na grafiku za 30k, ale když už nějakou dobu používám mobily které stojí víc, tak nevidím problém. Však ona i kvalitní židle k pracovnímu stolu snadno vyjde dráž než 30k

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 19:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @komplik :)))))))) to me poser.....

Takze kupujes si drahe telefony za 30, pak si koupis drazsi grafiku, kterou priskrtis na srackove fps, aby ti zrala min...

Hosi vy tu nekteri mate dost :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 tak oni na tom jsou technicky dobře - na 60 fps se prostě zvyknout dá, a jestli s tím nemají problém a nevadí jim to, tak jim vlastně PC vydrží 2-3x déle, než těm, co potřebují více fps :D
já mam taky svoje hranice trochu jinde, např. na obrovské příběhovky a singleplayer hry mi nevadí mít těch 90, competitive samozřejmě 200+, ale těch 90 např v RDR 2 atd mi přišlo ok 🤗 60 už nedávám, to se mi prostě v očích "seká".

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Darth36 samozrejme vic fps je vzdycky lepsi, hodne zalezi na hre, nicmene kdyz jsem ted po prodeji bez 4090tky a cekam na 5090tku jsem odkazany na krmeni monitoru notasem s 3070tkou a musim rict ze KDC2 ve full HD na nejakych 60fps je pro me taky uplne v pohode zazitek na hrani.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 4070 a takovy housenumera..to hraješ na low a FHD ne?😂

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Darth36 Nejen v očích, ale na pohybu to hrozně cítíš. Žijeme jen jednou a když v nějaké hře strávím desítky nebo stovky hodin, tak si ji sakra chci užít co to jde, když ten rozdíl vidím, tak proč bych se měl spokojit s horším zážitkem ze hraní, když můžu mít lepší. Když jím, tak taky nejím horší jídlo, když můžu jíst lepší. Někdo si jde koupit pseudojogurt v plastu za 7 korun (mimochodem tady kousek v Olmě ho mívají i za 3kč na podnikové prodejně) a někdo si holt koupí něco, co se dá už nazvat jogurt.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 21:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @MrGodlike Proč? Normálně vše hraju na max (Fhd 360hz monitor).

Akorát teda to Rainbow, tam samozřejmě mám vše na low kvůli "viditelnosti", cca 550fps (locknuto na 240).

Jakub Bačovský
Jakub Bačovský
Level 20 Level 20
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 ja bych ho neřešil, to bude nějaký důchodce, a ten zvládne už jen těch 60fps 😁😁

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 no to rozlišení hraje dost roli..takže už pak ty čísla chápu.

Nic , ja jen že mě třeba příjde zas FHD jako hnus oproti QDH nebo 4K😂

Jedna věc je tedy single( tam mít high nastavení a tech 60-100 je v poho ) a pak kompetetivní hry ( tak chápu low pro viditelnost) tam ideálně co nejvíc FPS

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes @satanxerxes souhlas :)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ježiš, zase se tu brečí, furt dokola, to nekupujte., nikdo vás nenutí. Já se těším, 5070Ti je černý kůň pětkové řady. A jestli to nějaký blb označuje nebo neoznačuje za nějaký mainstream je mi uplně u prdele. Situace je jaká je, stojí to co stojí, má to výkon jaký má, ber nebo nech být, jednoduchy. Nebo si běž vyrobit svoji kartu a neotravuj, bože...

Taky bych rád, aby to stálo polovinu, ale nestojí. Stejně tak si už nekoupím toho novýho Civica za 400 ještě jako pár let zpět, ale už dvojnásobek, brečet ale kvůli tomu snad nebudeme ne?

Takže máte hošani dvě možnosti, dál a zase brečet jak dementi a nebo se sami sebe zeptejte co udělám pro to, abych brečet nemusel a kartu si prostě koupil, když budu chtít.

PS: 25tis je vlhký sen si myslím, možná tak za nějakou základní mrdku. Použitelný chladič typu TrioX vidím okolo 30tis, ale samozřejmě vím hovno, jako všichni tady, jen tip.

edit: tak je to tak, Datart už upravil ceny u některých karet, TrioX, TuF .. všecko se to motá 30tis https://www.datart.cz/graficke-karty-nvidia-geforce/filter/o:3/v:2454:40457

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 přesně tak v brečení jsou češi přeborníci hlavně na diskuzích. 5070 a 5070ti budou skvěle prodávané karty, bude sice trvat nějaký čas až se poptávka uspokojí a zboží bude normálně skladem, ale tohle se děje přece s každou řadou ať to byla 30,40 nebo 50, pořád stejná písnička dokola. Vyrobit miliony karet na launch aby se pokryla poptávka je nemožná věc. Dnes musí mít každý všechno, hned a nejlépe zadarmo...

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino Vidím to deno denně jak jsou lidi vymletí. Já chápu, že tu máme menší platy, že je vše dražší, že co není v akci je hrozně drahé a milion dalších důvodů, ale tím, že budu furt jen brečet nic nezměním, akorát promrdám život. A pak takové pako jde a utratí 30 litrů ročně za cigarety nebo za něco. Ale ta grafika je hrozně drahá. Kua dyť u toho počítače, u těch her, tráví lidi hodiny a hodiny času.. vždycky je potřeba brát poměr užitná hodnota (čas) x peníze. Která jiná věc těm lidem v životě dá stovky a tisíce hodin zábavy za takové peníze? Vždyť je to vlastně hrozně levné na to, kolik u toho člověk stráví času/zábavy.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 12:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @LV426 jo já tomu rozumím, v tomhle jsme spolu za jedno, taky utratím balík za 5090tku až mi ji někdo dodá, je to hromada peněz, ale z dlouhodobého hlediska to pro mě smysl má.... Se 4090tkou to bylo podobné, taky jsem za ni tehdá dával 50K, ale po dvou letech sla do světa za 40K, tedy 10K uletet za 2 roky na nejvýkonější kartě co jsem mohl mít je směšná částka. Na rx 6950xt toxic vodníku jsem uletěl víc za 3 měsíce co jsem ji měl....

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino Buďte za jedno, proveďte honitbu do kříže.

Nevím na co boha vyhlížíte jak šáhlí 5070ti, když je lautr stejné jak 4080/4080S která už leží 1-2roky na pultě… V čem je to jako jiné???

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Frankhorigan tak to je snad normální koloběh, že nová generace karet slabší modelová řada dohání výkonově vyšší modelovou řadu generace předchozí ne? třeba máš nižší TDP na 5070ti, máš novější jádra nové generace. Že ty nejsi cílovka tak nebud, prostě si ji nekup a nepruď furt s těmi pláči okolo jak je to všechno špatné. Je nějaká konkurence? Dělá někdo lepší karty za podobný peníz nedělá, tak přijmi skutečnost, kup nebo nech být, ale hlavně furt nevyplakávej jak všechno stojí za starou belu. Nikdo nikoho nenutí hrát na 2K,4K, na Full HD si zahraješ pěkně s 4060tkou za pár kaček se směšným TDP. Není chyba NVIDIE že málo vyděláváš, kdyby tomu bylo naopak tak nějakých usmrkaných 30K za kartu v dnešní době vůbec neřešíš, to nejsou žádné peníze.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 13:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino S kartama s TSMC i NVIDIÍ vlastně nic špatně není. Je to logické vyústění vývoje, který prostě nemůže pokračovat furt stejným tempem a razantně naráží na fyzikální strop..

Vtipné ale je, jak někteří nadšenci vytvářejíc kolem "nové" stejné karty jakousi auru "prémiovosti" a luxusu poštěkávají na ty "marketingové neznabohy" co v tom zas tak nic nevidí.

RTX5xxx je regulérně řada jedné karty - 5090, jo možná 5080 je očesaná 4090 pro chudé... Zbytek jsou to normální karty shodné se "starými" 4xxx a daly by se maximálně nazvat "4xxx super duper".

To že vyšly je v pořádku, ale je to zoufale málo, posun je na to jaká se kolem toho mele šaškárna prakticky neznatelný.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Frankhorigan Tady souhlas, bohužel 4xxx řada zmizela z obchodů a co chceš jiného koupit, vše se soustředí na 5xxx.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 14:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @LV426 Chtěl jsi asi říct časem zmizí... Rozhodně nezmizí ty karty, se kterýma se nepřekrývá 5xxx..

https://www.alza.cz/msi-geforce-rtx-4070-ventus-2x-e1-12g-oc-gddr6-d12581767.htm?kampan=adwkom_komponenty_pla_all_sfbo_sfbo-a_c_9048111___EFr47v2e2g_640243424118_~148142312630~&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA_NC9BhCkARIsABSnSTb-8PnYUmKB_EkUe7OXcBDEp0mJujFNRTlQv7ywTW5hqJKTmy701IsaApFXEALw_wcB

A samozřejmě budeme nuceni kupovat 5xxx, což je +/- 4xxx za větší peníze.. no co už 😀 Já dokud to jde koupil 4xxx protože 5xxx už jde fakt mimo mě a vzhledem k tomu, že se v tom vyznám - vím co kupuju, tak i cenovkou. Ty karty prostě takovou cenu nemají.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Frankhorigan A Co AI výkon, co programovatelné shadery s AI akcelerací? Co lepší encodéry, nové Tensor cores, MFG ... nové technologie, pokud je to stejné jako stará generace za stejné peníze, proč kupovat starší výběhový model s méně featurami? Naopak pokud by to nebylo moc, tak si klidně připlatím za větší feature set.

Samozřejmě když je to někomu u zadele nebo chce ušetřit pár kaček, je jeho volba, ale 4000 řada už v podstatě není, já už si 4070S koupit nemůžu, nejsou a pokud náhodou něco je tak je to v pro mě nevyhovujícím (hlučném) provedení.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
19. 2. 2025 14:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @komplik Ty woe komplik, to je jako přínos nové generace? Lepší encodéry v čem? Co nedokáže 4xxx co 5xxx dokáže.. AI výkon?? Co? Nechceš náhodou hrát hry? MFG?? Nemělo se to jmenovat OMG?

To mi chceš z klidným svědomím říct, že na tuto "featurku" jsi 2roky čekal?? No asi vlasy.

maniac-1
maniac-1
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 tvl jak to s tema cenama cachruji na tom Datartu? Prej 5070 TI ASUS TUF je sleva z 36490 and 29490 Kc. Jak to muze byt sleva, kdyz to nikdy neprodavali? Tim chci rict, ze ani tohle nemusi byt konecne ceny.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maniac-1 @maniac-1 Nemusí samozřejmě, ale nasvědčuje to tomu, že možná budou. A tyhle čachry jsou naprosto normální.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 za 28-30K o ničem ..karta co už tu byla, 4080(s) je i možná trochu výkonnější a stála tak 28-30K ... uvidíme zítra u recenzí 5070 TI

23-25K až se ustane cena bude zajímavější...o trochu

maniac-1
maniac-1
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen mi neni moc jasna poznamka, ze karta stoji o 33% mene oproti 5080. 750 vs 1000 dolaru neni prece o 33% mene.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maniac-1 @maniac-1 Pokud počítáme procenta, záleží na tom, co bereme jako 100 %. Pokud vyjdeme z ceny 5070Ti tak je 5080 o 33 % dražší a v průměru o 17 % výkonnější.

Matematika pro ZŠ.

maniac-1
maniac-1
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy presne tak zalezi co bereme jako zaklad. A jestli jsou ceny 750 USD za 5070 a 1000 USD za 5080, tak nelze rict ze 5070 je o 33% levnejsi nez 5080, protoze to neni pravda, je o 25% levnejsi. V poradku by bylo rict, ze 5080 je o 33% drazsi nez 5070.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @maniac-1 No, vzhledem k tomu, že se srovnávalo o kolik procent je 5080 výkonnější a základ byl výkon 5070Ti, tak dává smysl brát jako základ i cenu 5070Ti.

maniac-1
maniac-1
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy srovnava se cena: "Nová RTX 5070 Ti se tak ukazuje jako poměrně výhodná volba, protože stojí o skoro 33 % méně než RTX 5080...", nestoji o 33% mene, stoji o 25% mene!

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mindfactory nedává moc šanci novým AMD kartám co se týče ceny, to asi není moc příjemné 🤔

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 no nasledovatel rx7700xt rx9070xt zdrazil o 100% a i spotreba o tolko stupne. co si amd myslela, ked tak 7700xt podrazila nastupcu.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Zatím se objevily nějaké zalistované s nastřelenými cenami kde to bylo řádově od 600 do bezmála 900 dolarů dle provedení, ale tyhle nástřely na nepředstavené karty a modely nemá smysl brát vážně, až AMD příští týden představí a uvede ceny, tak se můžeme začít bavit.
Pokud ty karty budou výkonem podobné 5070Ti tak ta cena +- odpovídá.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Stratosův shop nr.1 je teď Datart 😁

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FridayManul @FridayManul kup si RX 9070 XT, dezolat

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FridayManul @FridayManul To je fajn, 5080 vydržela na Alze asi 20 minut, když jsem naposledy kupoval NV grafiku na launch na Alze ani nebyly, zřejmě dostali VIP zákazníci, známí, prodavači... na TSB jsem sehnal poslední kus skladem, 5 minut po launchi...

Uvidím zda mě nějaká 5070Ti nezaujme, že bych ji koupil, mám spíše v merku 5070. Ale kdyby byla pro mě zajímavá edice za nepřiměřeně nízkou cenu, tak neodolám. Ve čtvrtek v 15:00 budu připraven.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik to ano, ale diky tomu, že mindfactory je historicky snad jedinej obchod, co prodává nějaké decentní množství amd karet, tak už asi vědí, s čím počítat 😁

FridayManul
FridayManul
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik To byste měl dobrý, ale bude to boj, tím spíš, když se 5070Ti jeví jako nejlepší koupě z téhle generace.

Nechápejte mě špatně, ono to možná vyznělo škodolibě, ale z toho nedostatku karet při launchi jsem stejně rozmrzelý jako všichni ostatní.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta karta mala stat maximalne 650usd s danou a nie zacinat o 100 vyssie bez nej...

Vykonom je to stale len a len stredna trieda. Masaker co su ludia ochotny platit za nalestenu biedu...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M stoji tolko , kolko ma stat a za kolko sa bude predavat. ak sa predavat nebude , znizia cenu. zaklady ekonomiky, nastavis vyssiu cenu a zlacnujes,nie naopak....

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor u Ngreedia zabudni na zaklady ekonomiky. To radsej obmedzi vyrobu a dodavky ako by mala zlacniet.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @M Nebo naopak moc dobře znají ekonomiku, ví kolik křemíku mohou od výrobce dostat a ví že za H200 dostanou mnohonásobně více než za 5090 natož slabší karty.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M mas to jednoduché, kup si RX 9070 XT alebo nejake stare AMD z bazosa, dezolat

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 16:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @somnio keby na tom bazosi nieco normalne bolo a za normalnu cenu...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @M však tam bude karet za 650 hromada. Můžeš si vybírat i výrazně levnější. Holt to ale nebude 5070Ti... a zřejmě to bude tím, že ta karta bude mít pro zájemce, kteří si ji koupí vyšší hodnotu.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 2. 2025 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @M aktualne tam je treba 3070FE za 6k (250Eur)

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Tak si kup tobě adekvátní kartu za 650 a tu za 750 nech těm, kteří se toho neštítí, problem solved. Nemáš zač :)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O tu 5070ti se teprve strhne přeprodávací mela 😀

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tzn. to vypada, ze se rtx 5070 Ti bude pohybovat nekde kolem vykonu rtx 4070 Ti Super...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 09:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výkon 5070Ti podle TPU +9% na 4070Ti S a -4% na tragickú 7900XTX shit+ 436W 😂😂

https://iili.io/2yKAGVa.png

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro Neumíš počítat, pokud 4070Ti S je 74% a 5070Ti je 83%, pak je 5070Ti + 12,1% na 4070 Ti S, ne 9%
Na 7900XTX to pak bude ztrácet 4,8%, tzn 5% při zaokrouhlování na celá procenta. Ty procenta výknu jsou vůči výkonu 5080,

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos stejně, jako si posílal 5080 za 50 tisic na datartu? to ti to nestacilo tehda? :D
4080s taky byla drahá na začátku vydání, tak to vypadá, když je o něco zájem a obchodník nad tím může ještě více vydělat, to je jasný, že to jako místní amd onanovač neznáš u červených karet :D :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 2. 2025 10:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Hlavně pokud ještě zboží není naskladněno, tak ta cena je taková velice hrubě orientační. Všimněte si, že e-shopy, pokud zboží (jakékoliv) není skladem, tak cenu buď neuvádějí, nebo ji dají nesmyslně vysokou. Oni to dělají proto, aby se chránili proti růstu ceny - tj. aby se nestala situace, že si někdo objedná zboží, které v okamžiku objednávky není skladem, a do doby naskladnění podraží. Tedy aby obchod zboží neprodal zbytečně levně a nepřicházel o zisk.

iSheepTM
iSheepTM
Level 44 Level 44
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
18. 2. 2025 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Páne jo, za to by bylo moooc Floriánků, že?

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tohle jako mainstream fakt moc nevypadá. Určitě ne spotřebou a cenou.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 10:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan a jaké jsou tedy definice spotřeby a ceny Mainstreamu?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 2. 2025 10:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @seltino Pokud bychom brali jako mainstream to, čeho se prodá nejvíce, tak by to byly integrované GPU 😃

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 10:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @seltino NVIDIA to prezentuje na svých stránkách jako 1440p kartu sedmdesátkové řady. Je to prostě "uprostřed"..

Momentálně 4070/4070super. Cena (teď už bohužel) okolo 15tis+ spotřeba okolo 200W. S pětkovou "inovací" se to zase posouvá do ještě debilnější roviny. Jak už řekl nejeden člověk, NVIDIA už dávno není o tom, že by měla být levná - je to životní styl 😂

Ale chápu, že žijeme v přeliberalizované společnosti kde má každý v kapse metr, ale "jinak dlouhý".. Takže fakt existují lidi, pro které je mainstream všechno kromě 5090 😉

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan já nerozporuju to že 5070, 5070ti je mainstream to jednoznačně za mě je, mě zajímají ty hodnoty TDP a cena, na základě čeho jsi definoval že to na mainstream nevypadá. Pokud se neměnil výrobní proces, tak musíš očekávat že při zvýšení výkonu, větším čipu že poroste i spotřeba a pokud má absolutní highend 600W, tak 300W spotřeba je přesně uprostřed. Bez změny výrobního porcesu se s efektivitou nikam neposuneš a to není vina výrobců GPU.

FridayManul
FridayManul
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @seltino Ano, otázkou pak ale je, proč vůbec vydávat novou řadu, když nemá co nového nabídnout...

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 11:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @seltino Pokud se nezměnil výrobní proces, tak v první řadě nevydávám po dvou letech s velkým haló v podstatě tu samou kartu znova jako zcela novou generaci (plus tedy SW kouzelnictví jako bonus) Čí je to vina se teď neřeší.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 11:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @FridayManul protože primárním cílem firmy je generovat zisk a bez generování zisku by se firma nikam dál neposouvala? Jak je vidět o tyhle karty zájem je a není malý, pro lidi kteří mají generace karet 30 a nižší je to hezký upgrade. Prodávaním 4 roky starých modelů by opravdu nevydělali vůbec nic. Každá ta karta nabízí větší výkon, 5090tka třeba přináší obrovský nárust výkonu ve VR na headsetech s vysokým rozlišením, u některých titulů výkon narostl díky vyšší propustnosti pamětí i o 100procent.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan vidis, ty by si nevyrabal, tak ani novu radu vyrabat nemusis, nikdo ta nenuti vydavat grafiky. a vidno, ze nikdo ju nechce a nekupuje :)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Slusnak123 “”””Pokud bychom brali jako mainstream to, čeho se prodá nejvíce, tak by to byly integrované GPU””””

Nejsi daleko od pravdy, jen z toho vynech iGPU a soustřeď se na dedikované karty…

Budeš čučet co je vlastně medián nově prodaných karet

4060 a u AMD 7600 v desktopu a 4x více pleček jako 4050 a 4060 v noteboocích.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 2. 2025 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan Já bych řekl, že je to ještě horší, pořád vidím (v zahraničí) v nabídce karty jako RTX 3060 nebo dokonce RX 5700 XT apod. 😲

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 13:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Slusnak123 jj 3060 není již nejprodávanější na světě - v absolutní prodejnosti se úspěšně downgradovalo na 4060... 😃 Ale 3060 je stále nejpoužívanější na světě. A nemyslím si, že se to bude v brzké době měnit. Levná 4xxx kromě 4060 neexistuje a Blackwell už vůbec ne.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 2. 2025 17:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan Kdybych si měl vybrat, zda si koupím 3060 za sedm, nebo 7600 také za sedm, anebo 4060 za osm, tak se skřípějícími zuby koupím 4060 nebo spíše budu úpěnlivě čekat, co nabídne nová generace obou výrobců. Přesto ta 4060 celkem válcovala prodeje 7600. Že by to byl ten OEM efekt, o kterém hovořil pan Stratos? 🤔

FridayManul
FridayManul
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @seltino To je samozřejmé, ale ona by se 4000 řada neprodávala, kdyby nebyla 5000, na tom by nevydělali? Vždyť stojí podobně jako předešlá řada, resp. by měla, ale z důvodu nedostatku nestojí.

Ten zájem si nemyslím, že můžeme teď objektivně posoudit, ono je jasné, že když bylo dostupné tak malé množství, tak se všechny karty hned vyprodaly. Ale taky je pravda, že high end je v tomhle specifický. Kupující těchto karet. jako třeba Vy, prostě chce maximální výkon a nezáleží až tak moc na ceně, nebo k jak velkému nárůstu výkonu došlo, popř. čím ho docílili, prostě max výkon je max výkon. A zrovna 5090 je v tomhle v rámci generace výjimečná, protože fakt jako nárůst výkonu nabídla, za cenu, pravda, ale nabídla. Jenže to Vás nejspíš nebude trápit, jestli jste měl na 4090, tak nejspíš budete mít i na 5090.

Ale jak se přesuneme k nižším třídám, tak se pomalu zjištuje, že výkonově jsou na úrovní předešlých Super modelů. Takže karty s obdobným výkonem a cenou už tady jsou, co teda dostaneme navíc s novou generací? Je tam vylepšení napříč technologiemi, to je fajn, zejména třeba Ray Reconstruction, ale.. to dostanou všechny RTX karty, to není důvod si pořizovat nejnovější generaci. Takže jediné, co zůstalo, je MFG, ale to je problematické, protože, jak už tu někdo zmiňoval, input lag není vyřešen, takže je třeba aspoň 60-80 baseline fps, aby se z toho daly generovat snímky a zároveň byla hra pořád responzivní. A nad to, pokud vezmeme v potaz tohle pravidlo, tak musí člověk vlastnit ještě alespoň 240Hz monitor, aby vůbec všechny ty snímky navíc zužitkoval. Pokud by se podařila vyřešit latence , tak by bylo mnohem blíž pravdě Huangovo 5070 = 4090, protože by se MFG dal použít i při nižších snímcích a ten surový výkon tím opravdu nahradit. Možná s tím pohne Reflex 2, ale to je otázka, kolik her bude podporovat a za jako "cenu", tj. jaké artefakty a nestabilitu to přinese do obrazu.

Takže nechápejte mě zle, pro Vás to je určitě upgrade, nehledě na cenu, ale pokud se budu snažit objektivně zhodnotit tuhle generaci (z toho teda, co víme doteď), tak ve mě nezanechává moc dobrý dojem.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
19. 2. 2025 14:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Slusnak123 Vůbec, 3060-12GB je nakonec lepší low-end karta než 4060.. A paradoxně i do budoucna. 4060 je nebetyčně očesaná na všech frontách

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Vždyť ty si o tu bídu v diskuzi říkáš sám. Nech ceník Datartu být a počkej si až budou skladem a pak teprv piš nějaký moudra.

petr.hw
petr.hw
Level 23 Level 23
18. 2. 2025 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Já jsem koupil Palit RTX 5080 OC za 29900,-Kč. Chladič na 5080 overkill....a když mi došla MSI RTX 5090 Suprim za 70000,- (anglickej eshop) tak jsem 5080 prodal obratem za 33000,- a to jsem byl na bazoši nejlevnější....Lžeš tu soustavně o cenách....RTX 5080 i 5090 jsou báječné karty. Škoda jen omezené dostupnosti.

petr.hw
petr.hw
Level 23 Level 23
18. 2. 2025 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr.hw @petr.hw Soustavně jen lžeš. Měl jsem několikrát Radeony a jejich ovladače, nestabilita, padání her, nefungující funkce v ovladačích....Větší tragédii jsem nezažil....A ty tu máš tu drzost psát o černejch obrazovkách, padání ovladačů na Nvidia kartách. Už konečně napiš co máš za tu propagandu AMD. Jsi placenej troll.

petr.hw
petr.hw
Level 23 Level 23
18. 2. 2025 10:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr.hw @petr.hw

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 10:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr.hw @petr.hw Měl jsem mnoho Radeonů a je pravda, že "větší tragédií" bych to nenazval (to dělaljí jen lidé co neznají nic jen "0" a "1"), ale ovladače se tam restartovaly/padaly poměrně nezřídka 😌

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 2. 2025 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr.hw @petr.hw nemusel jsi platit nějaké dodatečné poplatky, když je Anglie mimo EU? jak to máš s případnou zárukou,kdyby se nedejbože něco během záruky pokazilo? Záruku na kartu máš také 3 roky jako bys ji zakoupil tady v CZ?

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos S tím Datartem jsi tady ze sebe už jednou udělal vola... ale očividně Ti to nestačilo 😁

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
18. 2. 2025 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid jj ať tu dá ještě Kaufland blbeček 😂

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid on to potřebuje k zivotu delat ze sebe vola.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @n3v3r3k Je to holt masochista 😀

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 2. 2025 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Datard podle vzoru retard?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 2. 2025 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak holt si ji lidi nemusí kupovat na Datartu, za 30k byly na Alze 5080 a docela dlouho, mohl jsem si objednat kterýkoli z 10 modelů a měl jsem na to dost času než se vyprodaly.

Reklama
Reklama