PCTuning Článek

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš
Petr Diviš
22. 12. 2015 02:00 12 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Tahle vypadá hvězdná optimalizace 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – FOV, rozmazání pohybu, textury 5. Vliv nastavení – AF, kvalita světel a stínů, efekty
6. Vliv nastavení – post-processing, krajina, modely 7. Vliv nastavení – Vyhlazování hran, AO 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Síla se probouzí a s ní přišla na naše monitory i další hra ze série Star Wars. Ať už se v multiplayerové akci Battlefront postavíte za stranu Galaktického Impéria nebo Rebelů, bude vaši úspešnost v boji ovlivňovat i síla grafické karty. Náročnost hry a jaké detaily se v případě slabší grafické karty vyplatí snížit, vám odhalí tento rozbor.

Reklama
Reklama

Tahle vypadá hvězdná optimalizace

Star Wars Battlefront byl vytvořen vývojáři ze studia DICE pod vydavatelem Electronic Arts. Není proto překvapením, že hru pohání Frostbite engine ve verzi 3. Tento velice povedený engine ve starších verzích již využívaly hry ze série Battlefield. Ve čtvrtém díle jako jeden z prvních herních enginů implementoval i nové API Mantle.

Ve Star Wars Battlefront API Mantle použito není a hra běží na běžném DX11. Původně se spekulovalo i o podpoře DX12, ale ani to ve hře zatím není přítomno. To ale neznamená, že hra není dobře optimalizovaná. Jak uvidíte dále, hra vypadá skvěle a běží naprosto plynule – skvělá kombinace.

Instalace hry na disku zabere 30 GB, což je po zjištění herního obsahu trochu šok. Hra totiž obsahuje jen multiplayer ve čtyřech prostředích. V rozboru se nebudeme věnovat slabému obsahu hry (prostě se jedná „přeskinovaný Battlefield“), ale pouze grafické stránce hry. Jak můžete vidět z obrázků, grafika je světlá strana hry.

Hru jsem tentokrát poprvé nezkoušel na Imperiální GeForce GTX 980 Ti, ale do testovacího PC byl osazen rebelský Radeon R9 290 OC, který nám na rozbory her nově zapůjčil ASUS. Nastavení detailů samozřejmě jako vždy nastavuji na maximum. V obyčejném rozlišení 1920×1080 rozlišení se „rychlometr“ pohyboval kolem 100 fps při hraní Walker Assault na vulkanickém Sullustu.

Po dohrání Sullustu se nahrál souboj v zajímavějším prostředí – lesy na Endoru. Ani zde Radeon R9 290 nepadal pod 80 fps a držel se kolem 100 fps. Co ale padalo téměř na zem, byla moje čelist, když sem při pohledu na fps ukazatel sledoval grafiku této mapy. Detailní vegetace a úžasné stínování vypadalo opravdu filmově.

Grafická karta GTX 670 také nasadila laťku vysoko. Souboj na planetě Tatooine se odehrával na 60 a více fps. Jen při explozích a náročnějších akcích se výkon propadl na stále solidních 50 fps. To vše za doprovodu neuvěřitelně detailní grafiky z velice propracovanými modely. Ty díky využití fotogrammetrie vypadají přesně tak, jak je známe z filmů.

Jediné, co kazilo dojem, byl hodně viditelný aliasing hran v pohybu. Hra totiž neumí vyhlazování MSAA a spoléhá jen na post-processing FXAA a TAA. A jak uvidíte dále v rozboru jednotlivých detailů, TAA zde moc dobře nefunguje. Proto i při nastavení Ultra je stále nastaveno jen FXAA. Tahle nepodpora MSAA v nových „next-gen“ hrách už opravdu není normální. Hra běží na stejném základu (Frostbite 3) jako dříve testovaný Battlefield Hardline, který MSAA bez problémů podporoval.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning