Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

22. 12. 2015 03:00 12

Seznam kapitol

1. Tahle vypadá hvězdná optimalizace 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – FOV, rozmazání pohybu, textury 5. Vliv nastavení – AF, kvalita světel a stínů, efekty
6. Vliv nastavení – post-processing, krajina, modely 7. Vliv nastavení – Vyhlazování hran, AO 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Síla se probouzí a s ní přišla na naše monitory i další hra ze série Star Wars. Ať už se v multiplayerové akci Battlefront postavíte za stranu Galaktického Impéria nebo Rebelů, bude vaši úspešnost v boji ovlivňovat i síla grafické karty. Náročnost hry a jaké detaily se v případě slabší grafické karty vyplatí snížit, vám odhalí tento rozbor.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Graphics Quality. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. To je pohodlné a rychlé, ale snížíte si tím i kvalitu detailů co více ovlivní obraz než výkon – například AF.

Jakých rozdílů v obraze a výkonu se dočkáte při jednotlivých úrovních nastavení, si opět ukážeme na dvou odlišných scénách.

Šílenství má mnoho podob. Jednou z nich je detailní testování vlivu rozdílů detailů na výkon a obraz v online souboji Walker Assault. To bylo opravdu provedeno v testované scéně 1. Scéna 2 už je jen obyčejný a snadno opakovatelný survival režim na pusté Tatooine.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – nejrychlejší je kliknout na obrázek kolečkem myši.

Scéna 1

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

V prvním testu, který byl proveden v on-line Walker Assault režimu, se snížením detailů na minimum dostanete na přibližně 1,7x vyšší výkon. Takže hra se velkou rezervou bude hratelná i na výrazně slabší grafice než je GeForce GTX 670. Na minimální detaily hra vypadá špatně hlavně v pohybu kvůli agresivnímu LOD objektů.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra Vysoké po Nízká:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Jako druhá testovací scéna posloužil survival na Tatooine. I když na první pohled by každý řekl, že poběží plynuleji díky pustému prostředí, tak svým vzhledem velice klame. Mapa je to pěkná s detailně propracovaným okolím, takže nároky má podobné jako Endor. Ale po snížení detailů se dočkáte mírně vyššího škálování výkonu. Zde se výkon zvýšil 1,9x.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra Vysoké po Nízká:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

V Star Wars Battlefront je k dispozici hodně nastavení detailů, ale výraznější vliv na výkon jich má menšina. V případě této hry bych řekl, že snižování detailů pomocí položky Graphics Quality dává větší smysl, než ladění jednotlivých detailů. Akorát filtraci textur se vyplatí nastavit na maximum, protože výkon moc neovlivní, ale vzhled textur ano – jsou v dálce více rozmazané.

Otázka je, zda vůbec budete muset detaily snižovat, protože hra běžela i na staré GTX 670 krásně plynule.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama