Zpět na článek

Diskuze: Taktujeme ASUS TUF RX 9060 XT OC 16G. Nejtišší i nejdražší

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

FlashCV
FlashCV
Level 21 Level 21
4. 7. 2025 10:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja si ted vsiml jedne zajimave anomalie. Chtel jsem v akci koupit Sapphire Nitro Vapor-X RX7900XTX 24GB za 19200Kc, ale nevyhovoval mi vykon ve starych hrach jako Carmageddon 2 (ano,obcas si to proste zahraju), protoze ta AMD RX mela jen 10-15fps (coz je nehratelny), kdezto takova RTX5070Ti mela stabilnich 60fps v Carmageddonu, ale to jsou stare hry. V novych byla ta RX7900XTX znacne silnejsi, ale zase, jen bez RT. Kazdopadne vratil jsem obe. Potrebuju plynulost i ve starych hrach ale chci vetsi vykon v novych a ta RTX5070Ti je o dost slabsi jak ta RX7900XTX. Avsak co chci rict, obe grafiky jsem zkousel taktovat, 3D Mark Nomad vykazoval malinko lepsi vysledky nez nepretaktovane, ale...!!! Nastavil jsem otacky vetraku grafik na MAX a nepretaktovane to BOOSTovalo dal,nez jak to bylo pretaktovany. Takze ty MegaGigaTeraSuprDupr velky chladice co tam ted davaj drzi na minimalni hranici otacek a hlucnosti. Kdyz je da clovek na MAXimum (tedy na 100%), tak to sice docela huci (neni to mimochodem nic nesnesitelneho), ale grafiky i bez OC BOOSTujou mnohem dale,diky lepsim teplotam. Samosebou uplne nejvic jsem nameril s OC a vetrakama na MAX, pak to stabilne BOOSTovalo uplne nejvic. Takze pokud testujete vykon grafik,zkuste i s maximalnima otackama vetraku. Dost to zmeni vysledky.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 8. 2025 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FlashCV @FlashCV pravda je ze ja kdyz vzdycky hledal maximalni takty u grafiky, daval jsem automaticky vetraky na 100% nebo tam hodil vodni chlazeni.. proste abych mel 100% jistotu ze me proste neomezuji teploty.. pak se ciste hleda maximum jenom co jadro dokáze..

Semik
Semik
Level 47 Level 47
14. 6. 2025 01:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekná kartička, ale v tejto triede by som fakt toľko nechcel priplácať za chladič a značku.

Inak už by sa patrilo spraviť overclocking článok aj na nejaké nvidie, najlepšie 5070Ti či bežnú 5070 👍

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 6. 2025 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik Blbost, vzdy je lepsi si priplatit za kvalitu a je jedno, jestli je to karta za 10 nebo 30.

Semik
Semik
Level 47 Level 47
18. 6. 2025 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Keď sa toľko oplatí priplácať si si mal nechať kvalitnú TUFku a nie základný low cost model PRIME 🤔

A nezačni sa vyhovárať, že kvalitná TUFka pískala, alebo podobne keď sa vždy oplatí priplatiť 😂

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 6. 2025 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Semik nevíš, proto píšeš blbosti. Ta low coat Prime jak říkáš není vůbec nějaká osekaná, naopak, něco si o té kartě zjisti. A nechal jsem si ji právě proto, že byla tišší, než Tufka, která točila až 1300ot. Prime mi zatím přes 1150ot nešla. Nebo myslíš, že bych si nechal horší kartu? Jako fakt? :D Jestli je dražší o par tisic mi je uplne jedno. Taky jsem jako prvni zkusil Vanguarda nejdražšího:)) kteryho bych si klidně nechal, kdyby byl ok a nehucel a nepistel jak stekly.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vím, že už se to tady řešilo, ale stejně mě tenhle nadpis článku na jednom webu nenechá chladným 😀

"GPU za první čtvrtletí 2025: Nvidia vede s 92 %, AMD a Intel se hluboce propadají"

Vyjádřil se vůbec k tomu zdejší jasnovidec a odborník na procenta ? 😄

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 6. 2025 13:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Ne, klasicky to vymlčel. Což mu patrně nevadí a bude psát cosi o prodejních žebříčcích Alzy, Heureky, MF nebo čehokoliv, co bude zrovna po ruce.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 13:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 A jak jsme hned všichni tři nafasovali po mínusech 😂

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 6. 2025 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @casperrapid Všiml jsem si 😃. Já to od něj beru jako takové odfajfkováni: “četl jsem”.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Ne, už jsem četl výmluvu, 9xxx se prodávají rekorně, ale z trhu zmizely staré radeony, za které není náhrada a proto AMD ztratilo podíl na trhu..😁

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Ve výsledku ty jeho mínusy vlastně vychází jako potvzení reality.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 18:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Krejza Spíš mi vysvětli, jak je možné, že ten blbec je pořád první v žebříčku uživatelů. Ne, že by na tom záleželo, vůbec ne, ale z principu to je děs.

Mimochodem ten amd blb Lojzaodvedle je zabanovaný, to bylo zase nějaké alter ego toho blba?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 6. 2025 19:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @callisto To mě zajímá, v tom bude zase nějaká neprůstřelná logika 😃 Takže podle objektivního webu prý AMD nestačí pokrývat poptávku, protože Nvidia, která standardně obsluhovala cca 70 % trhu (sic!), vyklidila pole. K tomu přimícháme konec prodeje starých karet, což muselo pro AMD být zcela nečekané, a “enormní“ zásoby připravené na launch 9070/XT. Zamícháme, protřepeme a jsou z toho tržní podíly 92/8. Jak prosté, milý Watsone! 😃

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2025 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @LV426 Sám bych to chtěl vědět. Jestli je jediný, kterému se počítají body za každý příspěvěk?

Jo, to byl můj tip, že to byl jeho druhý účet.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2025 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Krejza Redakce mu to uměle nahazuje, to jinak není možné... a nebo jestli sbírá body za to že každého mínusuje tak to by pak taky dávalo smysl 😉

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2025 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Na objektivním webu se objevilo i toto:

AMD říká, že 8GB paměti na grafice stále mnoha hráčům stačí. Bohužel má pravdu. Jenže …

Už se snaží mírnit ten hejt bo už má 8GB grafiky i AMD... hej to se člověk fakt musí smát těm dvěma, to jinak nejde 😄

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
13. 6. 2025 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @casperrapid Tak nějaký smysl života mít musí, tak mu to přej. Je první ve sběru bodů, které jsou úplně k ničemu. Na základce byl určitě první ve sběru starého papíru. 🤣

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2025 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @maslovycroissant Však já mu to neberu, ať si to užije 😀 Nejspíš... a taky určitě nejednou vyhrál matematickou olympiádu 😄

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
13. 6. 2025 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @casperrapid Ono je hodně bodů jen za to, že se přihlašujete každý den. Pak se musí klikat na každý článek, něco okomentovat a dávat odměny autorům. Je to fuška, ale nahnat se ty body dají. Jen nevím, k čemu mu to je… 😃

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 05:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @casperrapid Matematickou olympiádu vyhrát nemohl. Aspoň doufám. Protože to, co tu předvádí s procenty a počty obecně...

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 6. 2025 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Krejza "Matematickou olympiádu vyhrát nemohl. Aspoň doufám. Protože to, co tu předvádí s procenty a počty obecně..."

Presne tak... mohol byť prvý, keby ho nepredbehli :-) (Jára Cimrman)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid On to nedává chudák :D od té doby se tomu raději vyhýbá. Měl velkou radost, když nvidia prohlásila, že něco zase uvolní do AI 🤣 Jen výsledky a čísla, kolik nvidia prodala do dGPU ukázala, že tam asi opravdu volno má, když se amd propadá k půl milionu za čtvrtletí.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Prý propad AMD, hahaha, to je naprosto nepodstatné co píšou kdekoliv na internetu. Důležité a jediné průkazné jsou prodeje na Mindfactory. A tam AMD jasně vede, takže vaše vylhané statistiky si můžete víte co? 😉

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2025 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 Beru to jako sarkasmus 😄

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2025 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Je zvláštní, že některé weby, namátkou diit.cz nebo ddw, se tomuto tématu vyhýbají jako čert kříži, ale nezapomenou zmínit, jak AMD roste v serverovém segmentu na úkor intelu. Jó být to naopak tak je to evergreen každého druhého článku a týden bysme nečetli nic jiného. Objektivita informování je důležitá a zejména v souvislostech, takže teď se asi ještě dolaďují ty souvislosti... Samozřejmě my sečtělí už dávno známe viníka všeho a tím je Nvidia.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 6. 2025 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 Oni ale právě snad už i věří tomu že jsou objektivní (aspoň teda garážník určitě)... asi něco jako naši politici, Ti lžou a kradou ostošest a ještě se veřejně vychvalují jak svou práci dělají skvěle 😉

CaesarF1CZ
CaesarF1CZ
Level 23 Level 23
11. 6. 2025 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na fullhd dobrá, i když to fullhd je tak nějak retro rozlišení. Můj 10let starej mobil má lepší displej.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CaesarF1CZ @CaesarF1CZ Proto je v nabídce suverénně nejvíc Fhd monitorů :)

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 takze i nabidka je retro😀 ale pak nekteri kňučí,ze hry vypadaj stejne a neni posun..kdyz hrajou na fhd a low endu..s low end nastavenim a navic hry o nekolik let zpet

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
12. 6. 2025 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @MrGodlike Hry vypadají stejně proto, že 9 z 10 vývojářů to uplácá v nějaké verzi unreal engine a hlavně se všichni zaměřují na nesmysly jako je vzhled hry, ale ne herní principy, takže do stromů můžeš řezat RPGčkem a nic se nestane, živý plot je neprůstřelný a ochrání tě před střepinami, atd. atd. S rozlišením to nemá nic společného, dokonce ani snahy o fotorealistické zobrazení hry.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 10:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @tynyt je pravda že fyzika u her je stale dosti opomijene téma a pritom plne znicitelne prostredi by dodalo hram mnohem vic zabavy.. Hlavně ze tu mame uz roky "uzasny" PhysX ale jeho pouzivani ve hrach je stale horsi a horsi.. Chtelo by to nejaky standart pro fyzikalni engine zakomponovany primo do DX knihoven a plne optimalizovany pro dnesni moderni procesory kde se pri hrani her proste stale dost jader flaka a neni pro ne ve hrách vyuziti..Treba Cyberpunk se soutsredil na Ray Tracing ale fyzika v nem byla naprosto ale naprosto priserna a na urovni 15 let starych her, i snad blba archajicka MAfia 2 mela lepsi fyziku nez Cyberpunk..

https://www.youtube.com/watch?v=aWwqcqxWaDM

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 10:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @MrGodlike No dovol, já na Fhd hraju :) A taky si dávám i s blbou 5070 vše na ultra a krásné fps. Kvalita (grafická) hry přeci není závislá od rozlišení, to je pouze "doplněk", který si každý zvolí podle potřeb. Mně to prostě stačí, raději Fhd na vysoké detaily/fps, než 4k na low nízké fps.

Navíc já nemám rád velkou obrazovku nalepenou na xichtu. Jsem z generace, kdy naši měli v obýváku 22" tv (55cm) a čumělo se na to ze tří metrů, takže momentální 24" a 60cm mi bohatě stačí :) Chci přejít na 27" QHD časem až usoudím, že se na oledech dá číst i text, ale víc fakt ne a má to čas.

Navíc jak píše tynyt. Rozlišení pro mě není omezující momentálně u hraní. Spíš mě sere obecná grafika her, stále debilní (ne)fyzika, neoriginalita, vychází samé kraviny, všechno doserou viz Doom, nová Mafia taky vypadá strašně. Snad se aspoň DL3 povede, na to se teď těším nejvíc. Samozřejmě tam ale taky musí vymýšlet píčoviny, že budeš nakažený Superman ...

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
12. 6. 2025 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos Ale tady nejde o žádný PhysX, ale o směr, kterým se PCMR hraní ubírá. Chápu že si chceš kopnout do nvidie, ale ta jen dělá práci vývojářů, kteří, místo toho aby sami vymýšleli a konali, tak čekají na "API", protože celý miliardový budget prožrali grafici a leveldesignéři. A logicky nvidia se bude snažit na svém úsilí taky něco vydělat, takže z toho vznikne uzavřený paskvil, který, až doslouží, bude jen další zátěž pro zpětnou kompatibilitu, až si tu hru budeš chtít po 10 letech znova zahrát.

Stejně tak nejde o to, jestli má či nemá hra dobrou fyziku (může mít třeba dobrý příběh), jde o to, že dnes je tvorba her tvrdý byznys, ve kterém se točí velké peníze, které nesmí selhat. Proto se dnes tvoří už prakticky jen pokračování známých titulů, proto hry vypadají jedna jako druhá, protože se každý bojí vybočit a udělat hru jinak.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @tynyt Občas to někdo zkusí nebo trefí určité aspekty správně a vyjde to. Zase bych úplně neházel flintu do žita. h

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
12. 6. 2025 16:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos "Chtelo by to nejaky standart pro fyzikalni engine" ... Jeníčku, myslíš že by to chtělo nějaký prapor jo? Hodinky nebo holínky viď, obojí se natahuje. 🤣 Možná jako redaktor pofidérního webového plátku bys mohl umět alespoň svůj mateřský jazyk, ty Floriane. 🤣

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 22:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 a tak to nebylo psáno na tebe :) i když to tvoje setrvání FHD chápu tak , že si zminoval nějaké kompetetivní hraní, kde chceš mít hodně FPS..

Já popisoval čistě vizuál..čím víc možných fyzických bodů na monitoru, tím lze mít víc detailů a ostrosti..třeba takový zaklínač 3 v next gen grafice strčí do kapsy spoustu nových her..

A pak je další věc a to technologie monitoru..oled,qd-oled dokáže s HDR úžasnou podívanou..nedávno jsem to viděl a prostě jsem si to musel nakonec taky pořídit 😂 Mnohem lepší než pár FPS navíc z nové grafiky...

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle jednotky OC procent vykonu vymenou casto za desitky procent spotreby jsou prakticke nesmysly (tedy jen takove hobby) a clanek to potvrzuje. Undervolting je dost zasadni a co jsem videl Derbauera, 9070 to vyslovene sedne.

Na 4080S se mi podarilo dosahnout krivky s min. 300 MHz navysenim, zastropoval jsem to na 2730 MHz uz na 950 mV (kde to je nejakych 230+ MHz). Hlavne u nizsich voltazi jede jadro stabilne i pri brutalnich navysenich 400+ MHz. Vysledky v benchmarcich jsou 80-100 W pod defaultem. Ve hrach to jde daleko niz, treba TLOU 2 mi jede ve 4K s DLSS (bez nej je to mazle) +/- 15 W kolem rovne stovky. Teploty doslova smesne kolem 46 na jadre a 49 hotspot. VRAM mam kolem 50 stupnu, ale pretaktovane o 10%.

Samozrejme s mym atypickym zastropovanim na 48 FPS, protoze to je minimum pro muj sync monitor a moje oci proste rozdil nepoznaji, vyzkouseno.

Kazdy to mame jinak, ale pointa je, ze casy benefitu OC jsou pryc, a undervolting hledani, kde ponechal vyrobce rezervu, mi prijde jako spravna cesta. Az my karte zacne dochazet dech, muzu zkusit honit vyssi frekvence pri uV. Ale co jsem si delal testy, tam "nahore" se to hybe v radu par procent vykonu vymenou za 340 W prikonu a vysokych teplot, tudiz zkracovani zivotnosti GPU.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 13:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik Naprostý souhlas. Undervolt moderních GPU je jediná správná cesta. 1. Významné snížení příkonu, 2. snížení teplot = tižší chod což se jistě pozitivně projeví na životnosti a výkon spadne o pár procent, někde dokonce vůbec. Moji Asus Tuf RX 9070 XT mám nastavenou momentálně UV -40mV, max boost clock -200MHZ a TDP limit na 230W z původních 330W. Momentálně hraju TLOU1 (mimochodem libová záležitost) na Ultra detaily ve Full HD bez FSR a bez generování snímků při cca +-130FPS, jako naprosté minimum jsem zatím viděl 96FPS. Jádro GPU v této hře s tímto nastavením boostuje těsně pod hranici 3200MHZ. S aktivním Fresync, který používám vždy a všude na mém Full hd 180Hz Freesync monitoru je hra takto skvěle plynulá. ( výsledky jsou pod CachyOS Linux a aktuální verzí GE-Proton, ovladače Mesa)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Něco máš špatně nebo to AMD je fakt strašná jebka, TLOU jsem na 4070tce měl cca 120-140fps, takže jako ty. Nebo tě brzdí procesor (já 7800x3D).

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 14:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 Já hraju v Linux pod proton a tam bývá ve většině případů ty FPS o pár % níže než pod nativním Windows, taky jsem si s nastavením u této hry ještě moc nehrál a je možné, že jde ta hra pro běh pod proton poladit líp.. Ano cpu ta hra taky ždímá slušně, takže i z jeho strany může být trochu limitace, mám Ryzen 7 5800X3D, curve -30 na všechny jádra, ppt/tdc/edc 100 70 100, DDR4 3600MHZ a s 7800X3D + ddr5 by byly FPS nejspíš o něco výš obzvlášť ve Full hd rozlišení, které používám. GPU mám taky přiškrcenou na 230W.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Tak já to hrál na ultra, ta 9070XT má být o velký kus silnější, než 4070. Jen mě to zarazilo, slušná bída teda.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 14:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 Není to žádná bída, hra běží naprosto skvěle, proto jsem další fígle ani nezkoušel. Vysvětlení je Linux + Proton, v některých hrách ty rozdíly oproti Windows jsou minimální, někde jsou větší je to hra od hry a taky jak už jsem psal jsem si zatím s tím moc nehrál a taky nezkoušel víc verzí proton, ono pod každou verzí budou výsledky jiné a doladit by to ještě určitě šlo, ale neřeším to, protože k tomu není důvod.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 14:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle to tě drží 5800x3d bohužel, taky ho mám 😅 Já to vyřešil u Single her prostě rozlišením, přeci jen 100-120 fps zní hůře v 1080, než 1440-4k., VSR v adrenalinu je na to super a snad jediná schopná věc v něm, klidně zkus, já si díky tomu forcuju 4k na 1440 monitoru.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 15:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 Koukám, že na 4070 se ve Full hd na ultra drží okolo 100 v tomto videu, CPU byl nějaký Ryzen 7, přesný typ tam nikde nevidím, u mě je to většinu času 130+ a nejmíň jsem zatím viděl 96.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 15:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Ale prosímtě ke 40 nikde nepadá, hru jsem hrál nedávno, běžně mí to lítalo i na 140 - 180fps, nejmíň jsem tam viděl cca 90 v nejnáročnější scéně, jinak stabilně těch 120-140. To má fakt smysl, koupil si kartu za 20 dneska, prcat se s UV a dalšíma kravinama a pak mít výkon jako o dost slabší, starší 4070. Sorry, ale tohle je fail.

PS: a naučte se už dávat odkazy proboha.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 15:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 Hned jsem ten komentář opravil, omylem jsem v tom videu skočil na vyšší rozlišení a všiml jsem si toho až jsem ten komentář odeslal. Dokážeš prosím tebe pochopit, že ty výsledky u mě jsou zkreslené tím, že nehraju pod Windows?! Už jsem to psal výše 2x. Pokud tě zajímají reálné výsledky pod win stačí použit google a ne jen plivat… Nebo to mám snad dělat za tebe? Vidím, že tebe vyndávat z bloku nemá smysl, takže tam jdeš znovu, taková diskuze je jen ztráta času.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Tak proč to sem teda pak vůbec cpeš takové výsledky?...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 15:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 A proč ne?! Třeba právě proto, že mě zajímá jak to běží nativně, když toto nemám vyjma videí na YT, které jsou ne vždy spolehlivé nebo max nějakých recenzím jak posoudit, ale rozhodně ne tvým stylem o takové poznatky nestojím. A poučuj si svoji manželku pokud nějakou máš a ne mě.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 16:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Darth36 Jojo, Ryzen 7 5800X3D už může být dnes v některých hrách zřejmě limitující + DDR4 a to obzvlášť ve Full Hd, které používám. S upgrade, ale spěchat nebudu, stále mi ten CPU naprosto dostačuje a jestli mám občas nějakou hru hrát například na 130FPS z důvodu CPU a s novým CPU by to bylo o něco více vůbec neřeším. Freesync se o tohle spolehlivě postará a honič FPS taky nejsem, takže všechno co se drží v minimech okolo té stovky je v mých očích naprosto plynulé.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle nadpis chudák nerozdejchá. 😂🤗 V mínusech "Vysoká cena" u AMD! spasitele všech hráčů. Jediná firma, která myslí víc na uživatele, než na svůj prospěch je "dražší" jak lepší konkurence.

(Cenově samozřejmě ne, ovšem pokud si shrneme co karta nabízí vs konkurence, je to skoro okrádání spotřebitele)

(Jedná se o joke, parafrázy na zdejšího klauna)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie viditelne ses nedival kolik stoji 5060TI 16GB TUF :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie Provedení karet TUF od Asus je snad nejdražší co na trhu je a stačí se podívat co stojí jiné GPU v tomto provedení…

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 6. 2025 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jsem to psal pod článkem o Gigabyte 9060 XT - ono se zdá, že 5060 Ti je jen nepatrně výkonnější, ale podívejte se na 1% minima fps. Hlavně ve hrách běžících na Unreal enginu 5 (Wukong) AMD dost zaostává. Tak aby se ten, kdo chce ušetřit pár korun, nedivil, že se mu hra občas zaškobrtne.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Ono obecně na AMD kartách UE5 nejede tak dobře

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 09:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid Ne honzíku, nezáleží, bohužel sis našel jeden test, co neodpovídá ostatním ue5 hrám. To je tak vtipný, jak si troubo mlčel celou dobu na všechny ue5 hry, a najednou vyšel jeden test tak píšeš "zaleží na hře"
https://en.gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/the-elder-scrolls-iv-oblivion-remasterd-test-gpu-cpu tady realita, no klasika, jako kdysi 7900 xtx silná jako 4080s, dnes okolo 4070tiS i v oblivionu, to by se člověk z amd zbláznil a 9070 xt čeká prostě zase stejný příběh.

Jak stárne AMD už díky minulé generaci víme. last of us 2 a 9070 xt na úrovni 4080.
Expedition 33, hra, která je velký goty kandidát, se samozřejmě neobtěžovala s nějakým fsr - má jen xess a dlss.

Že takový cyberpunk 2077, stále velmi oblibený, už půl roku na amd kartách padá a amd nic nedělá, nebo sutttering v druhém největším BR světa, warzonu a amd stále nic, jen ukazuje, jak moc amaterská společnost amd oproti nvidii je.

Naštěstí díky finančním výsledkům a poměrů trhu u grafických čípu dodáných striktně do dGPU víme, že méně a méně lidí se nechalo nachytat na AMD podvody a falešné sliby.

Děkujeme lise su, která ukazuje reálnou tvář amd.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
11. 6. 2025 10:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Darth36 Pri citani tohto musi zaboliet pri srdci aj najvacsieho amDD fanatika 😄

Inak problem s blackscreenmi ostava nadalej neevidovany zo strany amd a po vyse 3 mesiacoch od vydania karty je riesenie v nedohladne.

Postihlo to aj znameho, ktoremu Sapphire RX 9070 XT Pulse pada pri hrani WoW. Karta vyskusana v dvoch roznych zostavach s 265K a 7950X - rovnaky problem. Karta vyreklamovana a vymenena za novy kus. Problem aj s novou kartou pretrvava na oboch zostavach. Cize nejde o vadny kus ani o nejaku konkretnu nekompatibilitu, problem je v samotnej karte / software. Znamy ma tak 9070 XT odlozenu na policke a hrava na 7800 XT, na ktorej to nepada. Krasne 800 eurove tazitko na papier, pripadne zarazka pod dvere 🤣

Klobuk dole AMD, krasne myslite na gamerov, ako nam tu pravidelne cpe Belkossimo.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 6. 2025 10:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Darth36 Jste ošklivák, kdybyste odkazoval na objektivní recenze 9060 XT na nejobjektivnějším webu, dozvěděl byste se, že:

- 8 GB verze 9060 XT je fail, ale může za to Nvidia;

- vysoká MSRP je nepříjemná, ale může za to inflace a Nvidia;

- za nedodržování MSRP ceny můžou zlí obchodníci a Nvidia;

- karta sice má vyšší spotřebu než 5060 Ti a hotspoty jdou až na 90 stupňů, ale objektivně je mnohem lepší než 5060 Ti!

peno11
peno11
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2025 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Slusnak123 "za nedodržování MSRP ceny můžou zlí obchodníci a Nvidia"

Přitom Nvidia nemá problém své karty na MSRP, nebo alespoň blízko něj, držet, alespoň v Evropě ne (až na 4090, ale ta nepočítá, protože tu nikdo normální nekupuje, že ano 😅). AMD má s tímto mnohem větší problémy u této generace.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Nejede hra Black Myth Wukong pouze s aktivním RT, který nejde vypnout? Nemám tu hru, abych si to ověřil, ale pokud to tak je tak to bude také ten důvod proč má srovnatelná GPU od NV v této hře lepší výsledky, protože RT snad ve všech hrách běží lépe na NV kartách.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 6. 2025 14:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Také jsem ji nehrál, ale zde na PCT v příslušné kapitole tvrdí, že dělají jednu sadu testů bez RT a druhou s RT. Podobně na Techpowerup. A nejde jen o tuto hru, nýbrž obecně o všechny hry postavené na daném enginu.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 14:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Ve Wukongu si to můžeš zapnout nebo vypnout dle libosti. To si nejspíš pleteš s Dark Ages, tam je tuším nějaká forma RT natvrdo.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle No, wukong má myslim Lumen "furt" on, v uvozovkách raději, protože se hromada věcí v ue dá upravit pomocí configu. Na ten se bohužel amd nějak nepřipravila a 6000,7000 trpí, zatímco 9070 se s tím už dokáže vypořádat lépe.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co je s Asus? Tak silene nudnej a sedej design. Vedle Asrock a Palit ta karta vypada jak bezdomovec - dost chude. Na to, ze je to zase kvuli znacce pomalu to nejdrazsi ve svy tride a pozici, tak mi vychazi pomer cena/vykon(design) dost blbe.

Takze ne, diky.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Důležité snad je, jak karta funguje, ne jak vypadá, což je stejně individuální.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To sice ano ale od doby kdy se prodávají převážně prosklené skříně tak na desingu karty taky záleží,nebo si auto kupuješ jen podle motoru ?

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Martin C. Jen asi ne, ale určitě to je nejdůležitější faktor.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Martin C. Auto je snad něco jinýho, tohle ti stojí doma v pokoji, navíc časem třeba dospěješ i k tomu autu, že důležitější je spolehlivost, spotřeba atd. :)

Měl jsem doma nedávno všemožné karty, krásný Vanguard a nevím, co všechno, ale k čemu to je, když ty karty hučí, topí, vydávají zvláštní zvuky nebo třeba jdou blbě (pod)taktovat atd.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Auto řídím víc než 25 let,když ty karty hučí, topí, vydávají zvláštní zvuky nebo třeba jdou blbě (pod)taktovat atd. tak si kup takovou u které to nehrozí,jednoduché 👍.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Martin C. To ale nějak nekoresponduje s tím, co jsi psal před tím ohledně vzhledu.

Hele já zrovna minulý týden objednával auto a vzhled byl až někde na konci, kritéria byla trochu jiná od požadavku na nepřímo vstřik až po servisní náklady.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Ale ano karta může být tichá,chladná a nevydávat zvláštní zvuky,podívej se třeba na Powercolor Red Devil edice či ASUS TUF Gaming White edice prostě nádhera.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Jakoze cokoli jinyho krome Asus nefunguje? Ale prosim te. Navic mam sklenenou skrin, rgb, takze si tam chci dat neco peknyho, ne sedou mys. A co je na tom? Drahy je to jako svine, tak at to aspon i vypada. Coz tahle karta nevypada.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @mibfox Nevím, tohle je jak kdyby to psalo maly děcko, PC má snad hlavně fungovat, já nevím jak ty, ale já při hraní čumím do monitoru, ty asi do akvárka. Mě by to akorát sralo a rozptylovalo, dej pokoj s takovýma nesmyslama.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Někteří mají rádi to cirkusové představení (RGB) v PC bedně já osobně to nemusím protože mne to ruší.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 06:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obecne TUFka je dost draha u obou táborů..

RTX 5060 Ti 16GB TUF - 14 290,- s DPH

RX 9060 XT 16GB TUF - 11 999,- s DPH

Priplatek na verzi s čipem od Nvidie je tak 2300,- což je celkem dost.

Osobne bych se soustředil na RX 9060 XT Prime edici od ASUS, tu lze v 16GB edici sehnat už i pod 10 000,- s DPH, pak je poměr cena/vykon uplne jinde a stale se jedná o kvalitní třívětrákový chladič, který je pro tu spotrebu kolem 160-180W plne dostatecny.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos při používání karty 3 i více let je 2300,- zanedbatelný rozdíl. Vzhledem k historii, je lepší si připlatit a mít klid.

Drahé jsou obě, tak proč šetřit.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner proto pisu ze mi u teto kategorie grafik s tak malou spotrebou pride mnohem lepsi volba Sapphire Pure 9060XT nebo ASUS PRIME 9060XT 16GB ktery lze sehnat pod 10 000,- s DPH a pomer cena/vykon je pak uplne ale uplne jinde

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @humik i přes občasné zaškobrtnutí, je software od NV na míle daleko napřed před AMD. Kvůli software grafické karty AMD stárnou velmi rychle. Ještě před třemi měsíci jsem provozoval GTX 1070 a neměl jsem problém. RTX 5070 12GB mám zase na pět let klid.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @humik Historia a tragicky track record AMD ohladom ich ovladacov a podpory. Snad sa tu teraz nebudeme tvarit, ze na tom amd bolo historicky nejak dobre?

memro
memro
Level 12 Level 12
11. 6. 2025 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @StratoLZImo A ten několika-měsíční průser s ovladači nV z letoška se nepočítá ?

nV má "lepší ovladače" je oblíbená hláška rádoby PC chytráků, která už dávno neplatí.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 10:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @memro právě, že platí. Nynější zaškobrtnutí nás nechává klidným, alespoň se AMD fanoušci mají o co opřít.

Chyba to samozřejmě byla, u NV i šokující. U AMD tak běžná záležitost, že to NV fanoušek ani neřeší. Proč by.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 11:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @memro No vidíš, a nvidia za tu chvíli vydala více fixů a ovladačů, než amd stihne za rok, mezitím stejný problém na AMD straně 3 měsíce starý ještě ani nemá od AMD pozornost 🤣pane PC chytráku.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 12:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner No aktuálně spíše platí ušetřit a mít klid. nV nemá zrovna silné období...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 6. 2025 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @uni1 Ale člověk si většinou nekupuje kartu na “aktuálně”, ale tak na tři, čtyři roky…

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 13:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @memro Citanie s porozumenim nebude tvoja nasilnejsia disciplina. Jasne som napisal "historicky".

Prusery nvidie sa pocitaju. Aj za to schytavaju posmesky a kritiku z kazdej strany. A opravnene. Obe strany si v tomto momente nemaju co vycitat.

Aktualne oblubena hlaska radoby PC chytrakov naopak je, ze amd problemy s ovladacmi nema. Aku relevanciu maju problemy nvidie pri diskusii o problemoch amd? Mame z nejakeho dovodu ignorovat historiu amd v tomto ohlade alebo ich sucasne prusery a laxny pristup k rieseniu?

Uplne najlepsi je narativ radoby PC chytrakov, ze je samo o sebe zle, ked nvidia vydava rapidne hotfixy na riesenie existujucich problemov. Samozrejme nie je idealne, ked oprava trva. Ale za mna je to lepsie nez napr. 3 mesiace problem ignorovat a vobec neriesit.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
11. 6. 2025 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @uni1 Take nieco moze platit leda tak u kratkozrakeho amDDebilneho fanatika. Fakt len hlupak moze momentalne problemy nvidie uvadzat ako primarne hodnotiace kriterium pri vybere gpu.

A ta podprahova poznamka, ze mat amd gpu = mat klud, je tiez pekny stek. Vid moj prispevok vyssie ohladom znameho problemov s blackscreenmi u 9070XT. V jeho pripade neriesenie problemov zo strany amd efektivne robi z jeho karty predrazene tazitko na papier.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Já ještě v Březnu používal Radeon RX 6600XT 8GB a hrál jsem všechny mé hry, teď kartu zdědila dcera. Dokonce se na této GPU dal hrát i Indiana Jones and The Great Circle s nejnižším nastavením při slušných FPS, takže osobně bych to tak tragicky neviděl. Karta je stále bez problémů použitelná a to už v době nákupu byla takový slabší mainstream i, když za nesmyslnou cenu v době covidu.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @LojzaOdVedle tak co si mi dva budeme povídat. Nejsem hardcore hráči, hlavně, že se dobře bavíme. A těší mě, že na straně Linuxu má AMD takovou funkční podporu. Ať se daří :) (já už si na GTX1070 nového Indyho nezahrál :))

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 16:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Jojo, vzpomínám si jak jsme spolu diskutovali ještě v té době a u tebe už ta hra nejela na Gtx 1070 a vyhlížel jsi novou GPU tak jako já. Ono to je taky 1070 o dost starší karta než rx 6600 xt. Jojo, my v linux si na ovladače co se AMD GPU týče nestěžujeme, ale bude to hlavně tím, že ty ovladače jsou opensource a komunita potom už udělá svoje a AMD se tady ani nemusí tolik snažit jako v případě Windows.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @CertaVeritas No momentální, v podstatě od vydání RTX3000, více jak dva roky...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Oni už amd ultras neví, co dělat za komedii😁

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
12. 6. 2025 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @uni1 Od vydania RTX 3000 - Ampere uplynulo bezmala 5 rokov. Amd vtedy malo RX 6000 - RDNA2, ktore boli na svoju dobre a konkurencieschopne gpu.

Ty ale pises viac ako dva roky, cize skor si myslel obdobie suboja Ada vs RDNA3. Tvrdit, ze tragicka RDNA3 bola lepsia volba, nez Ada od nvidie, moze zas len amDD fanatik. Ada (RTX 4000) boli / su technicky skvele karty s neprijemne vysponovanymi cenami. Amd tomu domohlo tragickymi RX 7000, ktore este aj sialene nacenili. Tie gpu boli na svoj vykon extremne zrave, neefektivne, a technologicky nekonkurecne.

Chipletove riesenie malo byt lacnejsie na vyrobu a amd aj tak nacenilo svoje RDNA3 gpu vysoko. Ako dosledok pomer cena / vykon v rastri bol v horizonte jednotiek % voci porovnatelnym nvidiam a vo vsetkom ostatnom boli RDNA3 objektivne vyrazne horsie - vyssia spotreba, vratane sialenej idle / low load spotreby, horsie FSR, zasadne horsi RT vykon atd. RTX 4000 tak boli v danej dobe objektivne lepsie produkty a lepsia volba ako konkurencne RX 7000. To malo za nasledok totalny prepad trhoveho podielu amd gpu. Zahranicne media oznacili RDNA3 za katastrofu a najhorsie predavane amd gpu za poslednych 20 rokov.

Tragicka RDNA3 bola prepadak a vydanie RTX 4000 bolo objektivne silne obdobie nvidie, kedy konkurenciu doslova zadupala do zeme. Otrasne ceny nvidie su len smutnym dosledkom tejto situacie. Napriek tomu, ze multichip RDNA3 mali byt lacnejsie na vyrobu, amd nacenilo karty tak otrasne, ze boli nekonkurencne. Zlepsenie situacie s cenami gpu nemozme ocakavat, pokial nebude silna konkurencia za zmysluplne ceny. To rozhodne nebol pripad RDNA3 a ak nedojde k vyraznym zlavam, tak zatial ani RDNA4. RDNA4 su nastastie aspon technicky relativne solidne a maju co ponuknut.

Tvoje zbozne priania v tomto ohlade neprepisu historiu a nezmenia fakty.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
12. 6. 2025 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner To "občasné zaškobrtnutí" aktuálně trvá už 3 měsíce a stále všechno nvidia nevyřešila, to si vymýšlíš. AMD i nvidia mají v dlouhodobé statistice přibližně stejný počet průšvihů, co se driverů týká a pokud bych měl srovnávat všechny problémy, které jsem řešil na počítačích co jsem stavěl, tak ty se zelenými kartami byly horší.

Stejně tak blouzníš o tom, že AMD grafiky stárnou rychle, to také není pravda, dodnes lidi hrávají na RX480/580, to je 8 let starý model.

Nicméně s ohledem na toxicitu a neobjektivnost zdejších fandovských diskusí (a je jedno jestli jde o "stratos tým" nebo "zelenou gildu") nečekám žádnou rozumnou odpověď, jen jsem si tady trochu ublinknul nad schopností lidí bezuzdně lhát.

humik
humik
Level 23 Level 23
12. 6. 2025 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner lol .. měl jsem obě značky čipů +- na střídačku posledních 20 let, jako čistý gamer jsem měl větší trable s NV, ač tedy je to už pár let a asi spíš byla chyba v hw... nic z toho co píšeš jsem u amd nepozoroval a nepozoruji ani teď...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt obracíš se tu na objektivnost, ale soudíš evidentně ze své zkušenosti, tak to potom trochu nedává smysl :D
objektivní je, že obě firmy mají samozřejmě problémy
Objektivní také je, že jedna je řeší, zatímco druhá je schopná 3-6 měsíců dělat, že neexistují.

Starnutí AMD grafik není žádné blouznění a nemusíš pro to chodit tak daleko, jako je rx 580.
Stačí se podívat na 7900xtx, která při svém vydaní byla pravidelně v tehdy vydavaných hrách 10-15% nad obyčejnou 4080, zatímco dnes je pravidelně blíže k 4070tiS.

Vzhledem k potíži typu nemožnost rok instalovat čistě drivery v instalaci AMD z důvodů bricknutí win 11, nebo toho, že je windows často schopen obyčejným uživatelům jen tak přeinstalovat drivery už jen tohle značí, že to prostě nemá cenu doporučovat obyčejným lidem, co chtějí jen sednout a hrát.

Tohle jsou jen takové čisté kecy typu "já s amd problém neměl" a "mně to funguje lépe" což je sice fajn, ale neobjektivní :D

A to nezacházím ani do takových detailů, jako nemožnost hrát měsíc hry typu helldivers 2, když to mělo boom, protože to padalo na 7000 serii, nebo již 4 měsíce starý stuttering na warzonu, taky dost populární hře, kolik chudáků dostalo doporučení amd na COD, a pak se jim to trhá :D to je prostě vtip.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 6. 2025 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @tynyt inu dobrá, přece se nebudu hádat. Mně zase tolik o to nejde. Moje karta je plně funkční a to mi stačí

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 08:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Osobne by som sa sustredil na RTX 5060 Ti 16GB. Za priplatok pod 2000 Kc dostane kupujuci vykonnejsiu kartu, ktora je technologicky vo vsetkom napred: DLSS > FSR, lepsi RT, lepsie encodery nvenc, cuda ak sa chce clovek "pohrat" s produktivnymi / pracovnymi vecami... Objektivne je to technicky lepsia karta a v rozumnej miere stoji za priplatok.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @StratoLZImo Co jsem koukal u nás tak rozdíl v cenách je tak 1000-1500Kč, takže to mi jako nějaký velký příplatek nepřijde 😉 Když to vezmu objektivně a v souvislostech (😁) tak mi 5060Ti vychází jako lepší karta 😉 Tím netvrdím že 9060XT je špatná, naopak, kdyby AMD trochu hnulo s cenou dolů tak si myslím že by se prodávala dobře

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @casperrapid Jen by to chtělo, aby na pohyb s cenou mělo AMD koule. Žel bohu zatím nemá.

humik
humik
Level 23 Level 23
11. 6. 2025 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @StratoLZImo DLSS > FSR, lepsie RT - toto již neplatí, jen chybí zatím dostatečná podpora pro amd ....

lepsie encodery nvenc, cuda - pokud mě toto nezajímá, nemá to pro mě žádný přínos a nepotřebuji to...

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 6. 2025 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @casperrapid Souhlas. Krome pravdepodobne dotovaneho launche 9070 rady, ktery tezil z realne dostupnosti za MSRP, zatimco nV byly za docasne vyssi ceny, mi tu chybi agresivnejsi cenova politika. Zase je to cenove o fous pod nV, podobne jako vzdy predtim. Jestli to AMD chce zvratit, snad se u pristi generace povede dodavat vice za mene. Dnes stale jeste plati mirne nizsi cena a soucasne (nastesti uz take mirne) nizsi vybava. Kazdopadne FSR 4.0 vykrocilo spravnym smerem a jen potvrdilo, ze bez zmeny HW to zlepsit nepujde (tolik k hatu o nedostupnosti novejsiho DLSS na starsich generacich nV karet).

Jinak ty pravidelne launchove hysterie a narikani nad nedostupnosti za MSRP (par mesicu oblibeny sport na mnoha forech) jdou mimo me. Pokud cloveku vyslovene neodesla grafika a kupovat nemusi, vzdy staci vyckat pul roku a vse se usadi. Je to naprosto totozne u vsech novinek, ne jen u grafik. Nova telka ci lednicka je taky pri uvedeni napalena a mapuje si cenovy teren, aby se po chvili usadila na "normalnich" cenach. Osobne je mi sumak, jestli jsou vyssi uvodni ceny zpusobeny nenazranym distributorem/obchodnikem cilicim na early adoptery nebo scalpery. Vysledek je stejny - do pul roku je klid a ceny usazene. Vyjimkou byla covidova/tezebni situace.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @casperrapid Tiez nikde netvrdim ze 9060 XT je zla karta per se. Suhlasim so vsetkym co si napisal, 5060 Ti je objektivne lepsia karta a optimalne by bolo, keby amd zlacnilo a zacalo realnu cenovu vojnu s nvidiou.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
11. 6. 2025 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @humik jak neplatí rta fsr amd dotáhlo zatim na úroveň nvidie co už tu bylo dlls4 path je zase o krok dál nvidie je prostě v těchhlech věci furt napřed

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
11. 6. 2025 09:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @humik "DLSS > FSR, lepsie RT - toto již neplatí, jen chybí zatím dostatečná podpora pro amd ...."

Ano, stale to jednoznacne plati. DLSS 4 transformer je lepsie nez FSR 4 (ktore ma minimalne nateraz beztak mizernu podporu). Amd sa sice s RDNA 4 dotiahlo s vykonom v RT, ale nvidie su stale na tom vo vseobecnosti lepsie. To s podporou je co za neargument? To, ze "jen chybí zatím dostatečná podpora" je koho problem? Ze amd nieco ma, ale nikto to nepodporuje efektivne znamena, ze to co ma nvidia je v tomto momente objektivne lepsie.

"lepsie encodery nvenc, cuda - pokud mě toto nezajímá, nemá to pro mě žádný přínos a nepotřebuji to..."

Super argument. To, ze to subjektivne teba nezaujima je relevantna metrika pre porovnanie?

Neviem co si chcel svojim prispevkom vlastne dosiahnut. Snazil si sa mi vyvratit ze: DLSS > FSR a nvidia ma lepsie RT, co sa ti nepodarilo, lebo je to fakt. Este si pre istotu doplnil ze pre implementaciu amd nie je "dostatocna podpora" (v preklade co ma amd sa realne nevyuziva, minimalne nateraz). Ostatne plusy si odbil tym, ze teba nezaujimaju. Tiez velmi relevantny argument pre objektivizaciu plusov a minusov.

Spravil si tu nejaku sialenu rozcvicku z amd apologizmu, ktora ti nevysla. Cast si odbil nepravdou, ze nieco uz neplati, ked to jasne a jednoznacne plati. A navrch aj zlepsenia, ktore amd dosiahlo zatial podla teba sameho nie su "dostatocne podporovane". Zbytok si odbil tym, ze TEBA to nezaujima. Predstav si ze su ludia, ktorych to zaujima.

Suma sumarum tvoj pripevok isiel oponovat a vyvracat, co som napisal vyssie a podaril sa ti presny opak. 5060 Ti je vykonnejsia a objektivne technicky lepsie vybavena karta nez 9060 XT. Ci stoji za priplatok (a ako vysoky) vzhladom k vyssiemu vykonu a mnohym dalsim plusom je na zvazeni kazdeho. Zjednodusena odpoved ale je: ano stoji.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
11. 6. 2025 16:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @casperrapid Je to tak. Cena v případě RX 9600 XT by měla být o kousek níž a potom by se mohla i slušně prodávat, do té doby to prodejní trhák určitě nebude. Tak ono je to jako vždy se vším, je to nové tak se je potřeba nejdříve napakovat od prvního po posledního v řetězci a zákazník na konci to zaplatí. Za chvíli ta cena začne padat tak jako vždy, chce to jen chvíli počkat.

Reklama
Reklama