Test MSI RTX 3080 Suprim X 12G LHR: Pro blázny do hardwaru
i Zdroj: PCTuning.cz
Grafické karty Článek Test MSI RTX 3080 Suprim X 12G LHR: Pro blázny do hardwaru

Test MSI RTX 3080 Suprim X 12G LHR: Pro blázny do hardwaru | Kapitola 10

Adam Vágner

Adam Vágner

15. 3. 2022 19:32 19

Seznam kapitol

1. Představení karty 2. Konstrukce karty, konektory 3. Testovací sestava 4. Aliens vs. Predator 5. Death Stranding (TAA, DLSS) 6. F1 2020 (TAA, DLSS) 7. Far Cry New Dawn 8. GTA V 9. Metro Exodus, bez ray tracingu 10. Metro Exodus, ray tracing, DLSS 11. Shadow of the Tomb Raider, DXR, DLSS 12. The Division 2 13. The Witcher 3 14. World of Tanks 15. Chování boost v AvP – silent
16. Chování boost v AvP - performance 17. Chování boost v F1 2020 - quiet 18. Boost v Metro Exodus 19. Boost v Metro Exodus – gaming 20. Boost ve World of Tanks – silent 21. Boost ve World of Tanks - performance 22. Spotřeba sestavy 23. Poměr výkon/watt, náklady na provoz 24. Chování ventilátorů 25. Hlučnost 26. Teplota GPU 27. Průměrný výkon 28. Cena, poměr cena/výkon 29. Závěrečné shrnutí

Nová 12GB varianta RTX 3080 má ve většině ohledů blíže k RTX 3080 Ti než k původní RTX 3080 s 10 GB paměti. Karta z prémiové řady Suprim od MSI k tomu přidává vysoké tovární přetaktování a extrémně výkonný chladič, ovšem za prémiovou cenu.

Reklama

Metro Exodus, ray tracing, DLSS

Ultra + Ray tracing

Pro testy s ray tracingem využívám rovněž nastavení ultra s deaktivovaným hairworks, liší se jen tím, že je navíc zapnutý i ray tracing s nastavením high.

Test MSI RTX 3080 Suprim X 12G LHR: Pro blázny do hardwaru
i Zdroj: PCTuning.cz
Test MSI RTX 3080 Suprim X 12G LHR: Pro blázny do hardwaru
i Zdroj: PCTuning.cz
Test MSI RTX 3080 Suprim X 12G LHR: Pro blázny do hardwaru
i Zdroj: PCTuning.cz

Ray tracing + DLSS

Ve hře je ještě implementovaná nejstarší varianta DLSS, nikoliv DLSS 2.0. Výkon s aktivním DLSS měřím pouze v rozlišení 2560 × 1440, protože u rozlišení 1920 × 1080 není možné DLSS zapnout na výkonnějších kartách a u 3840 × 2160 jej naopak nelze aktivovat u RTX 2060.

Test MSI RTX 3080 Suprim X 12G LHR: Pro blázny do hardwaru
i Zdroj: PCTuning.cz

Maximální detaily a ray tracing

Poslední je maximální kvalita detailů s nastavením Quality na Extreme a aktivním hairworks coby nejvyšší kvalitou detailů. Jediná položka, která není na maximu, je shading rate – ten je nastavený na 100 %, takže se hra renderuje v nativním rozlišení a ne se super samplingem na 200%, jak je tomu u předvoleného profilu „Extreme“.

Test MSI RTX 3080 Suprim X 12G LHR: Pro blázny do hardwaru
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama