Zpět na článek

Diskuze: Test NVMe SSD, SATA SSD a HDD ve 20 reálných aplikacích

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

racecar
racecar
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

NVMe all the way. 8)

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racecar osobme mam v kompu 500G samsung960evo, nemam co vytknout snad az na cenu. Kdyz srovnam sviznost nabehu a chodu systemu a nacitani programu a her na Nvme disku a na levnym treba intelu m2 sata tak tam neni skoro zadny rozdil.. takze za me do herniho kompu vetsi ssd obycejny idealne m2, pripadne i na ksande 2.5", vetsina lidi Nvme nevyuzije a obyc disk jim poslouzi stejne dobre s tim ze za min penez bude vyssi kapacita. S tim ze pouzivat na primar obycejnej plotnak je masichismus plne souhlasim.. nesnasim instalovat kompy bez ssd :-D

stavi
stavi
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můj osobní názor je, ve srovnání ceny vzhledem k času (kap. Shrnutí výkonu) by měl autor nejspíš počítat se stejnou kapacitou všech disků (1TB) pro přímé srovnání všech disků a nepočítat cenu 3TB HDD.

Mno a ještě drobnost, bylo by záhodno uvést, jestli testovací sestava používá BIOS, který opravuje Spectre, zdroje na Internetu uvádějí perf. dopad právě na NVMe disky.

Kuprt
Kuprt
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Včera jsem zrovna objednal 960Evo... zrovna klesla cena na 5300 za 500Gb. Což si myslím už vcelku jde. Před týdnem byla ještě za 6k teda aspoň v krámě u nás. Alza je mimo.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A 600GB 15k Enterprise SAS disk je kde? V bazaru se nechá koupit za pár šupů a HBAčko ještě levněj. Moje 4 disky v multizátěži překonávají cokoli, úhrnem mám (reálných) 700 GB a přišlo mě to kompletně na zlomek ceny SSD. Nevim proč se toho lidi tak bojej…

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Zlomek ceny? Jakože opravdu? Kupováno ale v bazaru ne? Nový SAS řadič 4000 Kč nový 600GB 15k SAS 4000 Kč/ks. Ať počítám jak počítám, vaše sestava v novém vychází na 5x 4000 = 20 000 Kč. To mi jako zlomek nepřijde. Možná se dá ušetřit 1500 Kč na SAS řadiči z bazaru, ale furt nejsme na zlomku ceny. Intel Pro NVMe 2TB 20000 Kč(DC 25000 Kč). Kupovat z druhé ruky 600GB SAS disk, který je stále žádaný bych nechtěl. Buť je kradený a nebo vyřazený protože se blíží konec životnosti. Na Kecy typu vyřazen upgradem nehraju. Dalším prvkem je nastavení a udržování radiu. O tom co umí aktualizace Windows nemluvě (na kecy o zakázaných aktualizacích taky nehraju). O již zmíněném spínacím rachotu ploten a chlazení nemluvě. Ne každý trpý hluchotou nebo má pc ve sklepě.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Tak hlavně kdybych to náhodou nepsal, žejo :lol: :lol:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
29. 3. 2018 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Zřejmě má zdroj vyřazených serverů, takoví admini skutečně přehazují SAS disky vidlema a věřím mu. Kupovat SAS v krámě nové samozřejmě smysl nemá.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Za testy zdrojů si vás vážím, i když mám pocit z náklonosti k corsairu, ale co se týče HDD, jestli váš příspěvek nebyl ironie, tak to jste u mě docela klesnul.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx * Raidu mělo být, příspěvky ale bohužel nejde opravit.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx @rnb: to jem ožné. Kolik ale takových dalších lidí se bude číst tento článek. Nehledě na to že stránky jako pctuning nemohou doporučovat bazarové koupě a stavět na nich recenze.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx @kazaxx: Proč by jako ne? Bazary sou toho plný a takový 300GB modely ještě docela drží. U 600vek už to začíná bejt tragédie, velká hustota dat a hodně toho padá na sektory. I když, když to člověk těma vidlema přebere a vybere si ty dobrý, tak cajk. Kam se pamatuju, disky už byly na odpis když sem je dostal, nebo šlapou doteď, nějakou tu desítku tisíc hodin.

Teď sem zíral jak sou sakra levný že nový 6TB SAS disky vedle u německých soudruhů. No asi se časem plácnem přes kapsu a uděláme si to pole, 90 TB RAW v redundantní storage za 50k, to je jak zadarmo.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Pokud je nějak zásadně nevylepšili, tak dělaj docela kravál, teda minimálně můj high speed do SAS dělá. :D Zatímco SSD maximálně cvrliká.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Cheetah byly dycky docela rozumný, dost to pak záleží na skříni.

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
28. 3. 2018 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Me se treba 4 SAS disky do 12,5" notebooku nevejdou :D

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zivan Tak hlavně že ten 3TB sráč se tam vejde, co? Koukám na ty zástupy prudce inteligentních soudruhů kam až oko dohlédne :lol:

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
16. 4. 2018 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zivan @Pavel Boček: Kliid, jen jsem poukazal na jeden z problemu ctyr SAS disku. 3,5" 3TB disk se mi tam samozrejme nevejde, ale 2TB 2,5" Samsung na data jo a k tomu i mSata SSD.

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za dlhé mesiace, nie na tuningu ale celkovo na CZ/SK webe pre mňa suverénne najlepší test s veľmi dobrou výpovednou hodnotou.

Veľká pochvala !

A inak, pre bežného užívateľa ktorí len štartuje PC a niečo si zahrá je očividne klasické SATA SSD dostačujúca a cenovo dostupná voľba 8)

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 jakože instalace 33GB hry na HDD trvá 125 minut? Dvě hodiny?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
28. 3. 2018 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test v podstatě dokazuje již známé fakta.

HDD je utopie a pokud opravdu není pádný důvod nemít místo něj jakékoli SSD tak je vhodný tak na odkládání nepotřebných dat o velkých objemech.

Otázkou je pak zda SATA nebo NVME... Pro běžného Frantu uživatele je NVME disk zbytečný luxus, což prokazuje i test. Rychlé SSD uvítají power useři ale i zde občas vítěží ekonomika. Třeba mé oblíbené letecké simulátory, pokud jeho uživatel používá detailnější satelitní fotky, může se taková instalace vyšplhat až na desítky TB. Pak je otázka zda koupit třeba 5-6ks 4TB SSD nebo 2-3 plotnové disky. Simulátor v jednu chvíli čte poměrně malý objem dat, z pohledu přenosové rychlosti to jde bez problémů tahat i z nějakého NASu (to se hodí v případě kdy simulátor běží na více počítačích které ale musí mít dostupné stejné data = odpadne potřeba duplicitních dat)

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 23:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Já si s dovolením nechám svoje enterprise disky, mezi tím randálem už si jich nevšimnu, ve více kusech za cenu jednoho toho vašeho křemíkovýho bazmeku mám násobně vyšší kapacitu, rychlost i o vesmír jinde spolehlivost. Se můžete jít zeptat do krámu jak si lidi pochvalují ty mylyjóny papírovejch hodin MTBF, v praxi kdy padaj celá šarže vadnejch křemíkáčů jak hrušky :D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
30. 3. 2018 04:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček A já si zase s dovolením nechám ten křemík. Letos je to pět let, co jsem na něj plně přešel. Zálohuju, ale zatím jen sichr, problém se za celou dobu ještě nevyskytnul. Jednak si potrpím na absolutní ticho, druhak netuším, co bych skladoval na takovém prostoru. Na NVMe přestoupím s w10 (že hodláš setrvat na w7 a uzpůsobuješ tomu částečně výběr komponent, bazar, docela dobře chápu; dost dobře ale nechápu, proč se pak v tom kraválu honíš za Noctuou).

Jednoznačně souhlas, že v testu 12Gb SAS plotna pro ilustraci chybí. Á propós s rychlostí můžeš machrovat jen do chvíle, než dojde na seek, tam ti nepomůže ani svěcená voda.

petrik_fm
petrik_fm
Level 17 Level 17
28. 3. 2018 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že je to jeden z najprospešnejších článkov tu za poslednú dobu.

Pre mňa platia 2 časti
- práca kde budem onedlho kupovať nový NTB (na starom mám štandardné SSD) a aj vďaka tomuto asi budem pozerať po niečom, čo bude mať čo najrýchlejší disk
- stolný PC, kde mám teraz 512GB SSD (Samsung 850 EVO), ktorý síce nie je extrémne rýchly, no keďže na tom PC nepracujem, tak je to plne postačujúce

Vďaka za článok ;)

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
28. 3. 2018 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) Osobně jsem pevně přesvědčen, že nikdo dnes už HDD jako systémový disk nepoužívá --- zasmiali sa zbrojnosi. Pan autor asi zabudol na 1/2 podnikovej sfery kde co sa tyka stolovych PC este ficia na Core2Duo a Core2Quad a vymena bola alebo bude v tychto rokoch, ako aj na signifikantnu cast domacnosti kde okrem notebooka (mozno aj s tym SSD) maju este starsi PC :confused:

2) hned v prvej kapitole ma neskutocne v kontexte kapacit 1 TB a 3 TB pobavilo uvadzanie rychslsoti SATA 6 GB/s ... hned potom mi svitlo co za disky su tie s rychlostou 1 GB/s a 3 GB/s (NVMe s teoretickym maximom necelych 32 Gbit/s cez 4x PCIe v3 ma potom v tomto kontexte asi 26-27 GB/s ze pan autor) :shock:

viperman
viperman
Level 1 Level 1
31. 3. 2018 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de ja pouzivam klasicky HDD 320 GB este, nemam dovod menit pokial neskape..pocitac takmer nevypinam, takze prebudenie zo spanku je rychle a tam ma disk nespomaluje...hry takmer nehravam uz...

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de 775ky už docela přestávaj jezdit, vyřazují se už Nehalemy, SB, IV. Ale na všem jsou magnetický disky, 120ky, 160ky. Pokud něco lepšího, tak si to tam nechaj a vyřaděj bez toho :lol:

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de S tou podnikovou sférou souhlasím. V mé sféře (tiskárna) je SSD jen na DTP. Dalších 100 počítačů má plotny a brzká aktulaizace počítačů bude opět na plotnách. SSD je neekonomické a v případě průseru neopravitelné. Hodněkrát jsem zažil že bylo levnější si nechat obnovit porouchaný disk na nový, než dělat kolečko instalací a nastavení systému (sít, podnikove Inf. systémy, účty atp.). Autor ale asi myslel domácí počítače... no v mém "domácím" okolí asi 10 PC máme SD jen dva. Tedy 2k10. Ostatní jsou více na mobilu a tak je nějaká plotna fakt netrápí. :wink:

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de sata 3 ma sbernici 6gbit = cca 600MB/s max realna bude tak 550 coz ty disky v testech vykazuji zhruba. NVme pokud ma 4 linky 3.0 tedy 32gbit = 4 GB/s coz opet vychazi, samsungy 960 maji read asi 3.2 GB/s

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik tak sata3 je cca 750MB/s teoreticky prakticky do 600 :) Uz ani delit 8 neumim :-D

rnb
rnb
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @Maxik: SATA 3 má maximum 6 miliard symbolů za sekundu, 8 bitů dat se kóduje jako 10 symbolů, teoretické maximum je 600 MB/sec. S režií a řízením half-duplex se reálně málokdy dostaneš přes 500 MB/sec.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @Maxik: U pcie linek bych jeste dodal ze pcie 3.0 x4 ma 4GB/s obema smery zaroven !

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @rnb: Samsung i OZC (zem jim budiž lehká) jeli v benchmarku normálně přes 500MB zápis. To že při zapisování(kopírování) reálných věcí, jako třeba filmy nebo rozbalováni 1 GB zipu, nedosáhli ani 300MB je už věc jiná. Od té doby nějaké papírově-techncké rychlosti ignoruji.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @rnb: v tom pripade tech 550 MB/s u sata ssd celkem odpovida.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
28. 3. 2018 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takze si to zhrnieme:

REALITA a sumarny cas:
HDD vs. NVMe SSD 178 vs. 37 (cca 5 nasobok)

PAPIER A PARAMETRE:
kontinualny pristup: 14-18-nasobok
nahodny pristup a IOPSy: 1000–3333-nasobok

clovek by cakal ze realita bude niekte v rozmedzi teorie a parametrov, t.j. niekde na urovni napr. 100-nasobku a wono realita neni v hrubom priemere ani 5-nasobok

ZAUJIMVE ZE? :shock:

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Váš příspěvek nedává ani hlavu, ani patu... nebo jste článek nečetl.

Ten váš čas "178 vs. 37" představuje dobu, kterou potřebujete pro vykonání předem daných úloh. HDD vs. SSD vs. NVMe + PC jako celek. (CPU, paměti, optimalizace softwaru, atd.)
Tedy IOPS disku vám nezrychlí odezvu celého PC, a neoptimalizuje použitý software.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
28. 3. 2018 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy opat musim konstatovat: to malo byt ironicke konstatovanie, nie naivna otazka

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Moje prvni auto melo vykon ~60kW. Moje aktualni 118kW. Svete div se, ale Praha-Brno nedam za polovinu casu...

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
28. 3. 2018 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N_o_c_l_a_f to malo byt ironicke konstatovanie, nie naivna otazka :idea:

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
28. 3. 2018 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosíme přepočíst poměr úspora času / cena disku pro mě, jelikož na domácím komplu jsem dejme tomu 2 hod. denně, nikoliv 24 hod.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
28. 3. 2018 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek nevies delit dvanastimi?

rnb
rnb
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SSD určitě ano, ale jsou i výjimky.
Jeden nejmenovaný hojně rozšířený emailový klient, který dodnes používají desetitisíce lidí, se s levným SSD oproti HDD zpomalí a to až tak že se periodicky zakousává na pět až deset sekund. Důvodem je tragický výkon levných SSD v oblasti 4 B random write (4 byte, ne 4096 byte), který daleko zaostává za HDD 7k2.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
3. 4. 2018 03:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Tak už tady prošlo 23 osob, které vůbec ničemu nerozumí, natož že by si přečetlo odkaz :-)

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
16. 4. 2018 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Na tom odkazu mas nepomalejsi SSD s 512B ctenim 2,4MB/s a zapisem 4,46MB/s. Ve 4kB testu je to cteni 49,3MB/s a zapis 16,4MB/s.

No a klasicky HDD ma tady v testu ve 4k cca 1MB/s, tedy 16x pomalejsi nahodny zapis. A v 512B testu co? Zrychli proti 4k testu? Protoze i kdyby nastal zazrak a ten HDD zustal na stejnych hodnotach, tak by byl porad pomalejsi...

Richi
Richi
Level 25 Level 25
28. 3. 2018 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ok, ale jak jsou na tom ty mazlíci s životností?
Trapný a pomalý HDD může v pohodě vrčet zatraceně hodně let.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Richi nevím za co máš ty mínusy. Já už několik let zálohuji na 2,5" HDD. Volba na 2,5" padla kvůli napájení z USB. Zaplním, uložím a sem tam občas (podle chuti) zapojím a zkontroluji obsah. Všechny disky (8 kusů) jsem kupoval z druhé ruky, mají nalítáno od 500 až po nejstarší se skoro 17000 a 21000 hodin (160 a 80 GB). 160GB je 11 let a 80 GB už bude pomálu 16 let (IDE disk). Fungují bez problémů bez jediného vadného sektoru. Ostatní archivační kousky jsou mladší (1-3 roky) ale také jsou bez problémů. :wink:

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Richi beznej pc uzivatel nemusi zivotnost resit protoze dost pravdepodobne presahne moralni zivotnost pc.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
28. 3. 2018 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Richi Životnost v notebooku a domácím PC již je dostatečná, počáteční problémy již jsou překonány a SSD samy umějí hlásit včas opotřebení. To neplatí pro servery.

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jsem tátovi vyměnil v notebooku HDD za SSD, nainstaloval Linux a to vše spustil. Nevěřil, že jsem něco nepředělal i s jiným HW, než pouze s diskem. ;-) Práce mu ze začátku ale i tak šla pomaleji, protože si musel zvyknout na jinačejší ikonky a prostředí.:D Takže někdy ani rychlejší disk a svižnější OS nepomůže. :lol: Dnes stále jede na starém Core2Duo procesoru, 4GB RAM a SSD a je plně spokojen. Jak s rychlostí, tak se systémem. ;-)
PS: Redakci - "vůbec by nevadil náhled komentáře před odesláním". :wink:

tuvy
tuvy
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KwazzyGT Pan redaktor i moho z Vás zde v diskusi žije ve své bublině, kde počítač je něco, co má i "uvnitř" a ne jen ta blbá krabice pod stolem. Pro ty staticíce pracovnic státu i soukr. firem, které na počítači děnně dělají administrativu na C2D, 1GB RAM, je HDD zcela samozřejmá věc a v jejich výkonnosti je nijak neomezuje. Mj. proto, že i pokud by jim někdo vysvětlil, jak výše uvedené úkoly dle "pracovní jednotky" udělat, trvaly by jim, nehledě na "železo, na němž je dělají" tak dva a půl dne (z nichž by beztak čtyři hodiny prokecaly u kafe). Pokud IT v takové firmě tlačí lidem do počítačů (desetinásobně dražší) SSD, je to ekonomické diletantství jen pro uspokojení netrpělivosti dotyčnému IT.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
28. 3. 2018 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tuvy v podstatě souhlas i v naší firmě to funguje podobně :) a navíc rodiče mají C2D s HDD a při surfování čučení na YT nebo jednodušší úkony naprosto v pohodě a SSD by tomu nepomohl až na mírně rychlejší start OS a nutnost vyšší investice :)

takže se zajisté s autorem minimálně v tomhle bodě neshodnu a považuji to v podstatě za přehnané tvrzení protože i v práci čekám spíše na server než na HDD :) (jen podotýkám že jsem vlastník EVO i PRO verze od SMG a k tomu i nějaký ten crucial a HDD v desktopu vůbec nevedu už nějaký ten pátek...)
"Jistě se v závěru shodneme, že používání HDD v počítači, kde to není bezpodmínečně nutné, je prostě masochismus. Výkon je žalostný, a neustálé čekání vás přivede do hrobu. Osobně věřím, že tohle už všichni vědí, a nikdo jako hlavní disk, mechanický HDD nepoužívá. Jako úložiště, nebo druhý disk budiž, ale jako systémový je dnes desítky let za zenitem."

ještě bych chtěl rozporovat i tento výrok >> " ale jako systémový je dnes desítky let za zenitem"

Vetrelec
Vetrelec
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tuvy @blackbox: Uvedu realnou zkusenost.Kancelarske PC,Pentium,8GB RAM,Win 10 Pro a 500GB 7200 HDD.Od zapnuti do stavu mam otevreny a mohu pracovat v IS,Outlook,prohlizec,Skype "krasnych" 20minut.Ano 20minut!§.Vymena za 256GB Adata obycejne SSD a z 20 minut sou 3minuty.Tolik k vhodnosti HDD na system.Takze ano HDD na system je masochismus nejhrubsiho zrna.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tuvy @blackbox: to je jak na TV Nova, desítky let... SSD je tady masově asi teprve těch deset let, ale autor už má desítky let :-D Tyhle nadnesená čísla asi odpovídají 125 minutám instalece 33GB hry.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
29. 3. 2018 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tuvy @Vetrelec: na horším PC s HDD a 4GB RAM podobná skladba programů plus nějaké interní app apod. max do 3 minut s tím že se na něm dá pracovat po cca 1 minutě >>> někde máš problém/bordel a takové časy bych chápal max s +- 1GB RAM ;)
masochismum nejhrubsiho zrna je mit OS v takovém stavu ;)
btw v práci máme ještě plno horších PC i s méně RAM s plotnovými disky a taková katastrofa kterou popisuješ se opravdu nekoná :)

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
29. 3. 2018 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tuvy @Vetrelec: Jednalo sa o znackove PC alebo skaldacku?
Mam sksuenosti,ze znackove PC(DELL a pod.) su podstatne pomalsie ako skladacky s rovnakym zelezom.
Za druhe to poukazuje na nejaky problem. 20 minut nabeh je vela a niekde problem. S SSD si poriesil problem, nie vyriesil.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tuvy @odb: To znám, já měl náběh Win10 na SSD přes 7 minut. Hrál sem si s Biosem, SATA kabely měnil, reinstloval intel chipset, včt extra SATA AHCI driverů, hledal na netu a nic, nic, nic, už jsem chtěl reklamovat SSD i když na macu problém nebyl. Nakonec na to přišla přítelkyně ....náhodou ...říká, když vyndáš ten IR dongle Myši z USB, Windows naběhnout do 10s .... no napadlo by tě to? :shock:

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tuvy @kazaxx: Ne, nejsem idiot a v životě nehodlám používat nic než sedmičky, snad někdy jedenáctky :lol: Zas je fakt, že člověk je ochuzen o tolik „zážitků“. No ale mě by z toho spíš hrozilo srdeční selhání, to není na vlastní kůži taková sranda, jako se smát ichtylům, co tendle mrkvo$oftí odpad dobrovolně používají…

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další generace nejvyšších řad spotřebitelských desek (X490, Z390) by mohla přijít s širší a propracovanější podporou NVMe, docenil bych.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
28. 3. 2018 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Erratum (X470)

ryohazuki007
ryohazuki007
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobry test :idea:

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
29. 3. 2018 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

33GB hra se instalovala 125 minut? Co to bylo za hru? Nemáte tam nějakou chybu? Já instaloval TW3 z DVD na 2,5" SSHDD (5400ot) do 30 minut, natož 125 minut :shock: Je vám jasné že 125 minut je něco málo přes dvě hodiny?

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
29. 3. 2018 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Necakal som takyto test, hoci som po nom volal.

Skoda, ze autor netestoval trochu sirsie spektrum diskov.
Jeden klasicky HDD ok, chcelo to este jeden slabsi NVMe a jeden lepsi SATA SSD.

Krtek_no1
Krtek_no1
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 3. 2018 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Né že by to nešlo vygooglit ale v testu bych očekával uvedení otáček a velikosti cache u plotnovýho disku. Kor v dnešní době kdy se disky jmenujou často stejně a možná už převládaji pomalý 5400ot disky do NASů atd. Já pamatuju Barracudu jako SCSI zabijáka.. Škoda že jí tak degradovali :-(
Do dnes nemam nikde v kompu SSD disk a plotňáky mi stačej. Jestli mi startuje OS 10 vteřin nebo minutu je mi šumák. Kapku pokory lidi. Až někdo napíše 1GB textu, pak ať hodnotí přenosovou rychlost 33 GB souboru. U instalace takovýhle hry to stejně bude běžně váznout i jinde. Odkud se bere ? Z netu to tak rychle tahat nebude asi nikdo aby disk nestíhal, stejně tak někde z USB disku, Blueray mechaniky atd. A instalace z jednoho SSDčka na druhý mi nějak nepřijde logická.
Než takovýhle zrychlování disků by mi přišlo lepší optimalizovat naší spotřebu dat která je šílená :-( OS by si měl vystačit s pár MB a né GB, nechápu proč blbej kecálek zabere desítky až stovky MB. Ale to je bohužel o dnešnim přístupu celý "informační společnosti":-(

polohňup
polohňup
Level 1 Level 1
31. 3. 2018 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předražený flešky. Nic víc :D

Ripper6
Ripper6
Level 1 Level 1
31. 3. 2018 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja bych zas chtel casem sehnat ramecek pro takovy SSD co cte a zapisuje i rychle 4K soubory a bezne umi 800MB/s +.
Jenze problem je ze je to sice pro m.2 to delaj ano ale nemaj zadnej co umi PCIe m.2 aby tam sel i takovy rychlejsi.

grol2
grol2
Level 1 Level 1
31. 3. 2018 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cituji:"Osobně věřím, že tohle už všichni vědí, a nikdo jako hlavní disk, mechanický HDD nepoužívá. Jako úložiště, nebo druhý disk budiž, ale jako systémový je dnes desítky let za zenitem."

1, Desítky let(je tam množné číslo) určitě ne. V roce 1998 jsme o SSD neměli ani páru...
2, Není to pravda. Uživatelů, kteří rozdíl využijí je naopak minimum. Čtenáři pctuningu nejsou úplně reprezentativní vzorek a tvoří (odhaduji) tak deset procent populace. Většině lidí je ale úplně ukradené, jestli jim ksichtbook najede za sekundu nebo tři. SSD je zajímavé pro dvě skupiny lidí - pto ty, kteří na PC pracují a potřebují rychlý přístup k datům, a pro hráče a hračičky, kteří ho prostě chtějí...

Ewil
Ewil
Level 1 Level 1
3. 4. 2018 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč se testuje nejrychlejší NVMe vs průměrný SSD od WD? Nebylo by lepší otestovat 850 Evo? Takhle totiž pravděpodobně vyhrálo NVMe jen díky tomu, že je to prostě rychlejší disk, a ne díky rozhraní. Někde jsem takový test viděl a rozdíl v nahrávacích časech byl prakticky nulový (brzdou nebyl SSD, ale pravděpodobně CPU).

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 4. 2018 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ewil Presne to me napadlo, sotva jsem videl vyber.
Je to trochu matouci test, protoze mene pozorni lide z toho mohou nabyt dojmu, ze nvme ssd je brutalne rychlejsi, nez sata ssd.
Nicmene zde jsou ty velke rozdily proste dany pomalym sata ssd diskem.
Delate v tom zbyteceny chaos.

Reklama
Reklama