Zpět na článek

Diskuze: Too much innovation error: Předběhli svou dobu a dojeli na to

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
7. 8. 2015 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako obvykle velice hezka uvaha od pana Rybky.
Jen mne dojima ta jeho vira v remote computing, ktery se nem znovu a znovu vraci (dnes uz desitky let), aby zase z praxe temer vysumel. A v cloud, se kterym to podle vseho bude stejne..

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
15. 8. 2015 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 No zas tak nic převratnýho to není, obvykle shrnutí faktů který vnímavější člověk stejně zná/vidí, ale jo, když to nikde jinej neudělá, tak tady to je aspoň na jednom místě…

Ovšem jakmile má jít o vlastní invenci, zejména předvídání budoucnosti, tak je fakt mimo.
Takže ano, herní streaming (a obecně remote computing) je příkladem technologie, která přišla s OnLive předčasně. Špatná myšlenka to ale v principu není.
Jak strašně blbá myšlenka to je ukazuje naprosto jasně, pomalu a srozumitelně na mnoha případech v posledních několika dílech Game Dungeon Ross Scott. Ale těch příkladů jsou už možná tisíce a stejně další nejsou s to to pobrat a stále znovu navlíkají hlavu do oprátky. Tak pro ty pomalejší: dáte svoje prachy za produkt, a jakmile někdo usoudí že už to pro něj není zajímavý, tak zmáčkne tlačítko a máte smůlu, už nikdy v životě to nebudete moc použít. To je ta "špatná myšlenka to v principu není". Nebo vzpomeňme na Megaupload, jak dopadly miliony lidí se svými osobními daty.

Třesu se dne kdy díky takovejm chytrákům a sociálnímu, pardon socialistickýmu státu už nebude alternativa (dneska vždycky někdo zvládne napsat alternativu více či méně na koleně) než klaudy od megakorporací. To je podobně černá vyhlídka jako den kdy volant nebude pevně spojen s koly aut - u Jeepu ještě je a jak snadno jde auto nahackovat a např. vypnout brzdu je krásně vidět http://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/

T_xy
T_xy
Level 1 Level 1
23. 8. 2015 01:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Nevýhody tam jsou. Ale i výhody, zejména pro multiplayer. Odpadá nutnost silného hardwaru, může to renderovat kilowatová bestie a hrát to můžete na tabletu. Další výhoda je, že nemusíte hru kupovat. V pěti lidech si něco pustíte a když vás to po půl hodině přestane bavit, dáte něco jiného. Žádná instalace, žádné problémy s kompatibilitou, prostě pustíte a hrajete.

davkol
davkol
Level 1 Level 1
8. 8. 2015 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Rybka okázale ignoruje MULTICS a řadu dalších projektů.

svopex
svopex
Level 2 Level 2
7. 8. 2015 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Cloud že vyšumí? Tak to si rozhodně nemyslím...

Arp
Arp
Level 1 Level 1
7. 8. 2015 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Také bych tu "víru" rád zavrhl, ale nejsem si jist zda náhodou není opodstatněná.

Pokud zvítězí konkurence a zájem zákazníka, tak remote computing chcípne a cloud skončí omezen jen na aplikace kde je skutečně potřebný. V době kdy se cena za výkon snižuje nemá jeho sdílení valný smysl. Tedy smysl technický, protože ten obchodní je jasný - jde o dokonalý nástroj kontroly, který zákazníka (ovci) pěkně chytne pod krkem a dostane z něho celkově mnohem víc peněz než starý obchodní model. Příklad Applu je vlhký sen všech nenažranců vč. Microsoftu.

Aleš Kaňák
Aleš Kaňák
Level 1 Level 1
7. 8. 2015 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych jenom dodal, že sice máme 4K zobrazovací zařízení, které jsou schopny zobrazit statický obraz ve 4K. Nicméně se 4K v pohybu, to ještě není zcela to pravé ořechové zejména u levnějších televizí. Chce to ještě zapracovat na elektronice.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
7. 8. 2015 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Kaňák Ona je to i otazka kvalitnich zdroju videa. Odstrasujicim prikladem budiz treba ceske DVB-T vcetne "HD".

zspasitel
zspasitel
Level 1 Level 1
7. 8. 2015 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tedy nevím jestli je to dnes o pokroku, ale spíše o to jak vytřískat z těch lidí prachy, proto tu máme cloudy (dokonalý nástroj to předplatné), stále nové hračičky s jepičí životností atd.. Myslím si, že dříve byla touha usnadnit život člověku, dát mu do ruk pomocný nástroj, ale dnes se to zvrhlo na navalte prachy, další funkci dostanete v novém typu :)

petr_
petr_
Level 1 Level 1
8. 8. 2015 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zspasitel Ale tak to bylo vždycky, bylo sice pár lidí, kteří chtěli "zlepšit svět", ale bez těch, co uměli přijít, prodat to a vytřískat z toho spoustu peněz pro další expanzi a ještě víc peněz, by jsme neměli nic. To je také důvod, proč byl celý výhodní blok nekonkurenceschopný. Prostě chyběla ta individuální, malá osobní sobeckost, která většinu lidí nějak motivuje (obecně - vyplatí se zamakat, budeš se mít líp než soused - který to ovšem udělá taky, takže bohatnou nakonec všichni). Problémy tohle má dva - jednak to vede k velké koncentraci peněz a ta už má negativní zpětnou vazbu, druhak tohle dost zabíjí velký nástup sociálního státu.

t117
t117
Level 1 Level 1
7. 8. 2015 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vzpomel jsem si na intel Timma
https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Timna
tehda to dali k ledu...
a ikdyz soucasne APU porad jeste nejsou uplne "Fusion", rozhodne dnes smysl maji..

a jinak u McAfeeho videa jsem se skvele pobavil :-)

palqo
palqo
Level 23 Level 23
9. 8. 2015 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problémom virtuálnej reality je chýbajúca kompletná simulácia reality. Celý reálny pohyb človeka a orientácia v priestore závisí od porovnania zrakového zmyslu s rovnovážnym zmyslom, čiže bez simulácie gravitácie/preťaženia to nebude "realita". Viď kinetóza. Bez čuchu a chuti by to ušlo, hmat by to drasticky vylepšil, ale bez zvyšných troch to nejde. A potom ešte chýba realistická grafika typu ray tracing pre zobrazenie obsahu.

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
19. 8. 2015 01:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo Ta gravitace/pretizeni myslim neni nezbytna pro spoustu VR aplikaci, jen je potreba o trochu lepsi zobrazeni a o dost lepsi reakcni doba, aby to na otoceni/nakloneni hlavy reagovalo "hned" a ne "se zpozdenim", ktere by clovek dokazal zaznamenat.

Akceleraci potrebujes az u vyssi pilotaze, jinak si vystacis s tim, ze kdyz se podivas nahoru, uvidis strop a kdyz dolu, tak podlahu a ne ze tam jeste chvili bude stena pred tebou, nez se to prepocte a prekrasli - pak ti zmizi kinetoza, protoze co uvidis bude v souladu s tim co ucitis, a to ze na strope jsou krapniky, nebo hvezdy nebo hladina bude z pohledu vnimani polohy bezpredmetne a v poradku.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
10. 8. 2015 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo Ještě jsme se ani nedohrabali k akcelerované fyzice, i když se s tím sem tam laškuje, takže k VR podle mně ještě hodně daleko.

Reklama
Reklama