Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: AMD v krizi – černá budoucnost IT průmyslu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bross
Bross
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=ch3vr0n]technologicke akcie je sakra hazard...[/quote]

Proto tam mám jen pár tisíc.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
18. 10. 2012 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bross ja se mu vyhybam jak cert krizi.... na "hazard" mam forex :D

Bross
Bross
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Rajnoha]

Evidentne nemas presnu predstavu ako to so vstupom investorov chodi.

Bla bla bla...
[/quote]

Kolik ty mas nainvestovano a v jakych sektorech?

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"I když se nové procesory prodávaly celkem krátkou část roku 2013, v"....několikrát zmíněna neexistující platforma mini-ATX :wink:

CNN
CNN
Level 0 Level 0
18. 10. 2012 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel by mal bez AMD monopol na x86 architekturu, v ziadnom pripade nie na procesory. A kedze vyznam x86 vytrvalo klesa, myslim, ze by to mozno nikoho uz ani ani prilis moc nezaujimalo. ;-)

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
18. 10. 2012 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN taky si myslim, ze za soucasneho stavu x86 ma odpiskano

skoda, ze nemaj alespon koule aby to osekaly o kraviny z duvodu spetne kompatibility..myslim, ze by usetrili slusnou plochu cipu... cest vyjimkam ITANIUM ...bohuzel prislo prilis brzy

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n 99 % počítačů běží na x86 procesorech, ročně se prodá 350 milionů dalších, ale podle vás má x86 "odpískáno".
Můžete mi říci, co podle vás nahradí ty x86 procesory ve stolních počítačích? Nebo myslíte, že vyhodíme stolní počítače a budeme internetovat na tabletech a v mobilech?

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
26. 10. 2012 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @taita: ano, budeme.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
18. 10. 2012 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @taita: ARM

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @ch3vr0n: ARM stěží, vše je založeno na operačním systému až bude SW odladěno tak že bude jedno kterou archytekturu má kdo v PC tak se o tom můžeme bavit to je ale hudba hodně dalekej budoucnosti, o nových win nemá cenu mluvit jsou to dva odlišné systémy....

následně na něčem se musí ten SW pro arm psát a zatím to budou stále PCčka a v nich X86 a jak píše taita, vlna přečůrávání se s tablety nemůže vymítit PC a jeho X86 z kanceláří, domácnosti nikdy netvořili hlavní prodej!!! to si uvědomte ale firemní klientela tady vede Dell, HP a jiní kteří nabízejí celá řešení a servis

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
19. 10. 2012 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @Bumpkin: nikdo netvrdi, ze to bude ze dne na den... ARM miri smele do serveru a odtud je jen kousek do domacnosti.. a linux ti pobezi na vsem... uz ted pripojis k tabletu klavesnici a mas z toho notas a rozchodis na tom kde co... chce to jen cas.. netbooky na ARM jsou jiz v prodeji.. je to jen otazka casu..

Slizoplaz
Slizoplaz
Level 1 Level 1
19. 10. 2012 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @ch3vr0n: A se vším HW funguje linux naprosto bezchybně a je zcela skvěle odladěný napříč vším že ano?
Pochopte, že armáda Gentooistů v podstatě už neexistuje.

mik.y
mik.y
Level 0 Level 0
18. 10. 2012 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale pripada mi to jako pekna snuska kecu,autor se ani neobtezovat trosku se zamyslet

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mik.y Tak čo keby si nám odprezentoval tvoje myšlienky? Možno by sme sa mohli niečo naučiť.

morke
morke
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady jde vidět, že pokud se napíše se všemi souvislostmi a fakty a je spojitá s povahou webu, je opravdu hodnotná. Možná kdyby se AMD začalo soustředit na konkurenceschopné produkty a upustilo od všech těch FX procesorů a neprodejných profi grafik, tak by se jich nějaký investor ujal a mohli by být třeba v APU nejlepším výrobcem.

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke no všechny fakta řečený nebyli, v článku je o hlavním vyrovnání jen suchá zmíňka ale že to mělo šílený dopad na trh už autor nezmiňu

druhý problém je že tam právě chybí analíza trhu byl by krásně vidět nepřímí důkaz v letech kdy AMD vládlo výkonem a drtilo itel a přesto se nedokázalo v komerční sféře prosadit, chybí tam i analíza několika vrchních dodavatelů intelovských produktů, nemám tu na mysli domácnosti ale firmy, tam by bylo jasně vidět jak i přes krásnou výkonovou převahu a víc než slušný poměr cena/výkon jde na dračku intel kvůli takzvaným nabídkám 10 cpu za cenu 1

pokud tedy chci bylancovat o těchto 4 společnostech měl bych okomentovat i poměry na trhu :wink:

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=ch3vr0n]jsou investori a investori... nemuzes to takhle pausalizovat[/quote]

Ano, ale kazdemu investorovi ide o zhodnotenie, ziaden investor nie je charita.

Aj ked samozrejme rozne akvizie, vstupy, odkupenie podielov a podobne nemusi byt vzdy za ucelom prosperovania danej spolocnosti do ktorej sa vstupuje.

Prikladov je viacero, kedy firma vstupi do spolocnosti a nasledne ju necha padnut (zbavi sa konkurencie) alebo vstupi do spolocnosti, aby inym sposobom zabezpecila svoj vlastny rast (ako tu spominana hrozba zo strany antimonopolneho uradu pre Intel).

Ale pointa je vzdy ta ista, nikto nikam nevstupi bez toho, aby z toho nieco mal. O tom je obchod.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
18. 10. 2012 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rajnoha jenze jsou taky lidi/investori co uz maj "nahrabano" a muzou to pojmout jako vyzvu/seberealizaci...

"Ale pointa je vzdy ta ista, nikto nikam nevstupi bez toho, aby z toho nieco mal."
ano ano .. ne vsak nezbytne to musi byti penize.... ikdyz je snad jasny ze takovych investoru je silna mesina.. spis me slo o to poukazat na to ze to nemusi byt tak cernobile jak to vidis...

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor píše že by vláda USA zřejmě nedopustila prodej AMD a nebo vstup investora z Číny protože je AMD národní klenot.Ujišťuji autora že na to se v dnešní těžké době pro USA ale i valnou část světa už nehraje.Jsem přesvědčen že vstup Čínského nebo Korejského investora jako nejpravděpodobnější a vysvětlím i proč.Napadlo někoho ze zdejších čtenářů jak je možné že i když se v USA tisknou dolary jak The New York Times tak se dolar drží a o žádné výrazném poklesu se mluvit nedá?Vysvětlení je zjednodušeně poměrně jednoduché.USA platí vytištěnými dolary Číně a ta je uloží do rezerv a tedy je prakticky stáhne z oběhu a tím drží kurz dolaru tam kde je.Každý člověk se selským rozumem chápe že je to bublina kterou není možné dlouhodobě udržet.Každý ví že peníze které leží bez toho aby vydělávali jsou mrtvé peníze. Abych byl přesný tak tento luxus si Čína může dovolit do okamžiku pokud její ekonomika rostla jako dosud ale noční můra všech finačníků a ekonomů je že Čína aby povzbudila klesající růst ekonomiky začne tyto rezervy pouštět do oběhu.Jediná šance je že tyto doláče budou investovány spět do ekonomiky USA a tedy amerických firem které jsou návazné na další firmy USA a pomohou rozjet ekonomiku USA a pozvolna tyto dolary stáhnout z trhu americkou vládou.

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
19. 10. 2012 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan Dobrý den,
zřejmě nesledujete mezinárodní politiku, pokud ano věděl by jste o správě amerického sněmovního výboru pro zpravodajské služby kde konkrétně odsuzují čínské společnosti kvůli neprůkaznému financování a vazbám na vysokou čínskou politiku~~! Americký kongres dokonce vede seznam společností které jsou nežádoucí a kterým akvizice amerických firem nepovolí naposledy byla dost přetřásaná kauza se ZTE a Huawei obě společnosti jsou na daném seznamu~~

jako příklad může také posloužit i ropný průmysl a doporučoval bych ještě podařený dokument USA vs Čína :wink:

každopádně s popsanou tržní politikou musím souhlasit, bohužel amerika je plná lobistů a nadnárodních záměrů a tak bude akvizice s čínskou či korejskou společností dost těžká :(

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
18. 10. 2012 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan na kazdou bublinu tu mas reseni v podobe hyperinflace... neni jednodussi zpusob jak zaplacnout dluhy :)

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n Ano to máte pravdu to je také možný scénář :D .Problém je že v době recese je obtížné někde investovat volné finance kde vám něco vydělají a tak se mnoha fondům a firmám jako je Apple,MS,Intel + mnoho finačních skupin,bank atd.A tak by stát vydělal ale výše zmiňovaným by znehodnotil peníze uložené na účtech a prakticky je okradl.Nejsem si jist jestli by toto jakékoli vládě USA prošlo. :evil:

vixl
vixl
Level 1 Level 1
19. 10. 2012 01:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @Rafan: Prakticky je okrádá už tím, že tiskne ničím nekryté peníze.
Myslím že jsme v současnosti svědky destrukce USA.
Každá bublina jednou praskne. Vždyť už ty bubliny praskají pěkně dlouho, ale pokaždé je ta rána nějak překřičena, to nejde donekonečna. A jestli vyhraje Obama podruhé, tak to bude peklo pro celý svět. Černý muslim prezidentem USA.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
19. 10. 2012 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @vixl: v soucasnem stavu stejne neni mozne menu kryt zlatem...

Richelieu
Richelieu
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Treba nakonec Qualcomm koupi AMD a predela ho k obrazu svemu a bude tu jedna z nejvetsich firem na produkci super micro uspornych zarizeni.

supervisor
supervisor
Level 22 Level 22
18. 10. 2012 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jsem viděl v nadpisu úvaha zhrozil jsem se, když jsem viděl Z. Obermaier polil mě pot, ale nakonec to rozhodně není žádná Rybkovina a má to hlavu a patu. Takže palec nahoru pro Obra.

Braňo1977
Braňo1977
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super článok.Ale ak sa chcete pobaviť,tak pozrite si DveDé.

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Braňo1977 A v čem by jako měl člověka pobavit? Podle mě má pravdu (v tomhle, jinak s ním moc nesouhlasím).

neygee
neygee
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obávám se, že autorovi není toto pole uplně vlastní. AMD například nikdy Intelu "nezatopilo", na to bylo vždycky moc malé. Občs si vezme kus segmentu, ale to je tak všechno. Stejně tak je diskutabilní názor, že AMD "tu určitě bude" - osobně se s ním nestotožňuji a nejsem rozhodně sám. Problémy se spolehlivostí AMD nikdy nevyřešilo a pověsti "levné náhražky Intelu" se nikdy nedokázalo uplně zbavit. Největším problémem AMD taky rozhodně není odměňování vedení, problém je mnohem hlubší a delší, což ve výsledku vede k tomu, že konec AMD už je vpodstatě jistý. Pravděpodobně si zachrání segment grafických karet a některé další, ale konkurencí Intelu už nebude ani v náznaku. Bohužel.

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Bross][quote=Rajnoha]

Evidentne nemas presnu predstavu ako to so vstupom investorov chodi.

Bla bla bla...
[/quote]

Kolik ty mas nainvestovano a v jakych sektorech?[/quote]

Nehnutelnosti, to su moje investicie. Preto mam aj cas na vypisovanie a nemusim riesit existenciu.

Ak si na tom rovnako, akceptujem. Ak tu stracas cas namiesto toho, aby si sa mal lepsie tak moje komentare neries.

Verim, ze sme sa pochopili.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
18. 10. 2012 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

potřebují výkoná koncová zařízení. Tzn o výkon bych se nebál.
Teď je díky krizi chaos ve všem i v plánování budoucnosti. Ale ta je jasná, cloudový streamování to nebude jak ukázalo OnLive. Spíše bych to viděl u domácností k nějaký větší integraci do něčeho čemu se říká chytrá domácnost.
Jeden výkonej stroj co obslouží jak TV , tak IT všeho druhu. Vice méně se to všechno scucne do jednoho. A tablet a mobil tím získá svůj status mobilního zařízeni. Používanej primárně na mobilní funkce.
3D je finál, nic lepšího než 3D zobrazování nebylo vymyšleno a na popis reálnýho světa je to nejvhodnější platforma. Tzn 3D a jeho rozvoj se dá očekávat, proto bych se nebál o firmy jako AMD, ani o početně výkoné čipy.
A ještě co hovoří pro AMD je to , že to je německá firma.

Maor
Maor
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1.Udržet a zvyšovat náskok v GPU, tady se čekání AMD vyplatí, Open source komunita potřebuje čas, aby udělala dostatek dobrých aplikací pro GPGPU.
2.Vzít bobcat/trinity vyštelovat na úroveň intel ULV, popohnat grafiku nad úroveň intelu a hlavně to začít masově vyrábět!!! Od vydání trinity lačním po téhle AMD platformě, ale na trhu jsou tak 2 hnusné modely notebooku.
--
případně přejít na styl ARM a jen poskytovat návrhy cpu

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nějak se pan Autor zamotal v těch číslech? Ne? Když už máte počet zaměstnanců u AMD jen 11000 a u Intel 100000, jak vám proboha vyšly ty nesmyslná čísla? To ani nemusíte počítat a selským rozumem vidíte, že Intel nemůže mít takový zisk na hlavu zaměstnance??? Celou dobu píšete o zisku, akcii, ztrátě a pak uděláte blbinu se zaměstnanci??? Ano AMD se drží díky tomu, že má jen 11000 zaměstnanců a umí si pohlídat marketing a trh.Jejda co ten Intel, tos te mu tu ale udělal ostudu, haha... No raději pište úvahu bez čísel , to Vám půjde líp a motejte se kolem HW a SW a do tohodle nešťourejte a nebo si dejte lekci ekonomiky ...
Na závěr, firmu, která má 11000 zaměstnanců, jen tak někdo jako Intel neporazí a eště dlouho tu bude. Spíše bych napsal, že by právě Intel měl být ten, co se má bát! Nevěříte? Vraťte se k tý vaší analýze a uvědomte si, jaké firmy dnes na trhu vyrábí a nabízí procesory... tedy APU, ARM a jim podobné... Intel při tak velkém počtu zaměstnanců je možná v Desktop procesorech první ale jak si můžete být jist, když mají 20druhů procesorů? Už v předešlé úvaze o Per2Pay ste psal o tom, když někdo nabízí 10 produktů a nebo 3, tak kdo na tom bude lépe? No asi ten se třemi, když pokryjou ten větší počet poptávky... tím narážím na ARM Cortex jako příklad, kolik ta firma vyrábí procesorů byť jen do mobilní sféry. A jak je ta firma veliká? tak nevím kde je asi ta pravda o tom kdo bude králem?
eště si matně pamatuju, když nVidia začala vyrábět svůj vícejádrový procesor, kdo měl o něj zájem? Nebyl to Intel, a proč asi... protože nic takového neměl. A proti Intelu stála nVidia a AMD se svými APU/ARM procesory a to eště nějaký Cortex nebyl ani tak známý... podle mne je Intel teď už jen poslední hráč a snažíse svámy zázračnými desktoppprocesory udržet na trhu, než doladí své APU. V tu chvíli se nedivím AMD, že si v klidu vyčkává a vydává takové nemastné procesory, teda pro některé nezajímavé ale to je o objektivitě. Nikdy není pozdě, jak se říká a kdo si počká se i dočká... :-)

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldrick S počtem zaměstnanců jste se v tom zamotal spíše vy. 13 miliard děleno 100 tisíc je opravdu těch 130 tisíc na jednoho.
Intel se zatím bát nemusí, protože negeneruje ztrátu, ale pěkný zisk (za poslední 3 měsíce čisté 3 miliardy). Navíc Intel nedělá zdaleka jen procesory.

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=oldrick]No nějak se pan Autor zamotal v těch číslech? Ne? Když už máte počet zaměstnanců u AMD jen 11000 a u Intel 100000, jak vám proboha vyšly ty nesmyslná čísla? To ani nemusíte počítat a selským rozumem vidíte, že Intel nemůže mít takový zisk na hlavu zaměstnance??? Celou dobu píšete o zisku, akcii, ztrátě a pak uděláte blbinu se zaměstnanci??? Ano AMD se drží díky tomu, že má jen 11000 zaměstnanců a umí si pohlídat marketing a trh.Jejda co ten Intel, tos te mu tu ale udělal ostudu, haha... No raději pište úvahu bez čísel , to Vám půjde líp a motejte se kolem HW a SW a do tohodle nešťourejte a nebo si dejte lekci ekonomiky ...
Na závěr, firmu, která má 11000 zaměstnanců, jen tak někdo jako Intel neporazí a eště dlouho tu bude. Spíše bych napsal, že by právě Intel měl být ten, co se má bát! Nevěříte? Vraťte se k tý vaší analýze a uvědomte si, jaké firmy dnes na trhu vyrábí a nabízí procesory... tedy APU, ARM a jim podobné... Intel při tak velkém počtu zaměstnanců je možná v Desktop procesorech první ale jak si můžete být jist, když mají 20druhů procesorů? Už v předešlé úvaze o Per2Pay ste psal o tom, když někdo nabízí 10 produktů a nebo 3, tak kdo na tom bude lépe? No asi ten se třemi, když pokryjou ten větší počet poptávky... tím narážím na ARM Cortex jako příklad, kolik ta firma vyrábí procesorů byť jen do mobilní sféry. A jak je ta firma veliká? tak nevím kde je asi ta pravda o tom kdo bude králem?
eště si matně pamatuju, když nVidia začala vyrábět svůj vícejádrový procesor, kdo měl o něj zájem? Nebyl to Intel, a proč asi... protože nic takového neměl. A proti Intelu stála nVidia a AMD se svými APU/ARM procesory a to eště nějaký Cortex nebyl ani tak známý... podle mne je Intel teď už jen poslední hráč a snažíse svámy zázračnými desktoppprocesory udržet na trhu, než doladí své APU. V tu chvíli se nedivím AMD, že si v klidu vyčkává a vydává takové nemastné procesory, teda pro některé nezajímavé ale to je o objektivitě. Nikdy není pozdě, jak se říká a kdo si počká se i dočká... :-)[/quote]
tedy když AMD se sloučilo s ATI kvůli APU. Tak to samé chtěl Intel s nVidia ale nVidia, řekla ne, proč asi :-)

shipo
shipo
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD potřevuje další revoluční "Athlon XP", stačí jenom přidat vývoji nových technologii

smejky-js
smejky-js
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za článek, jsem rád že se Obr dostal na neutrální úroveň článků.

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Maťko911]1. Super článok, tu nie čo dodať 2. troška z iného súdka, ako som tak čítal tú poslednú stránku o možných katastrofických dôsledkoch krachu AMD/Ati spomenul som si na nedávnu krízu HDD a padajúce akcie Facebooku. Ako to spolu súvisí ??? Len ma napadlo, či skôr som sa zase uistil v tom že žijeme v neskutočne chorom a na hlavu postavenom svete keď je možné že jediný dvaja výrobcovia x86 procesorov + dvaja najväčší HDD producenti - WD a Seagate - mali istý čas menšiu trhovú hodnotu než Facebook - svojho času cez 100 miliárd USD !!! Facebook ktorí nič reálne a fyzické neprodukuje a bez ktorého svet aj tak fungoval mal väčšiu hodnotu ako výrobcovia CPU a HDD na ktorých je už postavený celí svet :confused: . Nepochopím...[/quote]
No to je kravina, co to tu plácáš???

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Walltr]Já mám pocit, že z těch tabletů se dělá svatý grál a kdo je nemá, jako by skončil. A i tak končí, nebo jediný co jede je Ipad1234.... z mnoha důvodů a Kindle (což je vlastně čtečka)...z mnoha důvodů...ostatní paběrkují. Poslední dobou mi připadá že to vše chodí ve vlnách. Všechna ta spotřební elektronika. A ta doba klidu a doba vlny je vždy kratší a kratší....První vlna byla notebooky. Pamatuji si kdy stávali 200 000,-!!!! Ale jejich cena klesla pod psychologickou hranici a najendou je kazdy chtel...trh se pomalu saturuje a najednou netbook...znova šílenství...saturace proběhla ještě rychlejí...nyní ultrabook a saturace ani nezačala... Analogie u telefonu. Jak prestali stat ranec a priblizili se opet te hranici, kdy to lidi akceptovali (spolu s poklesem ceny sluzeb), tak opet obri vlna ˇ(pamatuji si, jak na KVFF snad 33 ročník byla jedna dlouhá stěna na Termálu plná vzkazů)...další rok již při náběhu dobíjecích karet pro mobily, jich tam bylo pár...zase ta vlna. A tak se vesele zlevnovalo az najendou se prosadili Smartphony...a dalsi vlna. Ale vše se pomaličku zase saturuje a teď co dál. Dřívě měl každý sotva televizi. U našich blahé paměti to bylo video, televize a fantastické Atari 130XE a jeden vytáčecí telefon...A výrobci se snaží, že potřebujeme další cosi, ne jen PC (to už mají dnes podle marketingových oddělení jen pošuci), ale notebook (staré funkční telefony v šuplíku pro strýčka příhodu nepočítám),netbook, smartphone, čtečku, pak i tablet je šikovný...to všechny ty věci jsou...ale???. Nestálo by to taky za úvahu pane Obermaier nebo pane Rybka? Sám mám zlomek z toho seznamu a to na PC makám a o železo se zajímám, ale už toho je nějak moc....Ta neustálá potřeba něco prodat... Nedávno jsem našim upgradeoval obstarožní, no 4 roky starý (už jsem trochu postižený i já :-DDD ) SSD diskem, přikoupil pamět na 2GB a ono je jako pokropený živou vodou! Tak nějak mi připadlo blbé vyhazovat věc co v té době byla super a stála 30 tisíc....No každopádně jsem se po těch tabletech nějak rozepsal. Sám nyní musím koupit počítač na Renderování a musím říci, že absence konkurence od AMD je znát. Od určité hladiny si Intel robí co chce a jsem odkázán jen na jeho řadu v Socketu LGA2011. Celou dekádu jsem jel na AMD (Duron, Athlon, X2, Phenom X4...), ale nyní bohužel jim došel dech a přecházím nerad na Intel.[/quote]
Přejdi na Ta Blet !

jutes
jutes
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Rajnoha][quote=Bross][quote=Rajnoha]

Evidentne nemas presnu predstavu ako to so vstupom investorov chodi.

Bla bla bla...
[/quote]
kto dalej došťi[/quote]

Nehnutelnosti, to su moje investicie. Preto mam aj cas na vypisovanie a nemusim riesit existenciu.

Ak si na tom rovnako, akceptujem. Ak tu stracas cas namiesto toho, aby si sa mal lepsie tak moje komentare neries.

Verim, ze sme sa pochopili.[/quote] Mocna myšlienka, klobuk dole a ja ch.j tu stracam čas... myslim to vážne.

straks
straks
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OBR je prostě bůh! A ten part s outsourcingem mu klidně podepíšu vlastní krví.

vladocop
vladocop
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také maličkosti ako je odmeňovanie CEO u AMD určite nie je podstatné. Takisto finančné ukazovatele sú síce fajn, ale to nie je príčina toho, kde je AMD teraz, to sú až následky. Z toho článku sa vôbec nedá zorientovať, a niekto by si myslel, že azda vysoké odmeňovanie je príčinou toho, že AMD krachuje. Dôležité je to, že AMD nikdy nebolo rovnocenným súperom Intelu. Intel je technologický gigant, tržby niečo cez 50 mld. USD, je 10x väčší ako AMD. AMD nikdy nemalo šancu, napokon Intel si AMD vybral sám ako 2. výrobcu cpu, keď is IBM dal podmienku 2 výrobcov. AMD sa z času na čas podarí ukrojiť kus koláča, keď vyrobia dobrú generáciu čipov a Intel sa vydá nesprávnym smerom, ako to bolo napr. s P4. Ale Intel si stále uvedomí chybu, zorientuje sa a vydá správnym smerom a tam už AMD prevalcuje cenami, kapacitami aj výskumom. Technologické firmy to majú ťažké, niekedy to je aj o šťastí, 5 rokov vyvíjať produkt a ukáže sa, že trh ide iným smerom, to je aj príčina tých skokových vln AMD, Intel sa proste vydal zlým smerom, časom sa to napraví. Intel sa samozrejme nehanbí využívať rozne triky, napr. kauza DELL, keď podplácal = dával zľavy, aby DELL nemontoval AMD cpu do zostáv. Je to súboj goliáša s davidom

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vladocop že by konečně ten správný nadhled??

AMD by mohlo konkurovat minimálně kdyby sehnalo odběratele jako je HP či Dell

jinak aféra byla i se softem ale to se 100% nepodařilo u soudu prokázat bohužel

každopádně oba vírobci maj do kanceláří stejně výkoné procesory ale je divné že se stále prodávají jen ty intelovské :D stále mi u něco smrdí :D další věc je že intel má dodnes velice úzké vazby na velké odběratele a to mi tu taky smrdí :D

vladocop
vladocop
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vladocop Navyše AMD sa nikdy nepodarilo odstrániť nálepku ´Low budget´ zo svojich procesov, konzumenti stále považovali AMD za lacnú a menej výkonnú náhradu Intelu a Intel inside sa im nikdy nepodarilo poraziť.

alica
alica
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podľa mňa článok oničom.
Len v smere videnia autora ako doteraz. Ako je na tom AMD zle a ako bude na tom ešte horšie.

Vôbec si to o AMD nemyslím :-).
Okrem toho, že vypadne z boja s Intelom v high/ende CPU, sa firme môže kľudne dariť lepšie ako doteraz.

Ten boj ju totiž vyčerpával a vzhľadom na finančné možnosti AMD a Intelu nemal zmysel. Proti vyváženosti APU AMD nemá Intel nič. Vládne výkonu CPU ale výkon GPU má niekoľko tried pozadu za AMD.

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
18. 10. 2012 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alica jak jsem popisoval již několikrát AMD nemá špatná řešení a již několikrát přišlo s řešením který předběhlo dobu!!

teď tu je APU který již nyní používá hybridní instrukce a to co CPU prostě nezpracuje tak dobře přenechává GPU části

souhlasím že APU je mnohem lepší řešení jak intelovské přílepky pseudo grafických karet... :)

Reklama
Reklama