Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: PC vlastně nepotřebujeme. Co je nahradí?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

lukueasasa
lukueasasa
Level 1 Level 1
9. 10. 2015 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak po 2 letech sem objevil tento článek, no větší blbost sem ještě neviděl, android je shit a tablet za 3 000, ani za 10 000 s androidem se nevyrovná surfacu, ani mu nemůže šlapat na paty, android je jen na hraní a možná tak na internet, tam končí

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
23. 6. 2018 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukueasasa Po dalsich 3 letech tvuj komentar a i ten clanek zni jako nesmysl, android dominuje trhu s mobilama a PC prodeje opet stoupaji, protoze tu mame inovaci mezi AMD a intelem.

a4000
a4000
Level 1 Level 1
30. 4. 2013 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=PachezZ]četl jste ten článek vůbec?[/quote]

alebo Chicony KB-2971 :wink:

TNT WagonInPentagon (°,°)
TNT WagonInPentagon (°,°)
Level 1 Level 1
7. 5. 2013 03:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyrobila se jich spousta, tak se musí prodat.

KVBF
KVBF
Level 6 Level 6
19. 4. 2013 06:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

autor vychazi z toho ze kazdy ma nebo bude mit pristup k cenove dostupnemu rychlemu internetu a nebude potrebovat mit vykon doma a budou to resit lidi pres internet. Na okraji desetitisicoveho mesta je propustnost kabelu 3,2 mega, to neni zadna slava. Na slavnych konzolich koupim hru ajak ji donesu z kramu tak vypada az do doby nez ji hodim do police. Zadny fanouskovsky doplnky, zadny novy skiny, maximalne to co mi nabidne oficialni distributor a jeste navic za penize. Na fimy staci normalnimu cloveku velky externi disk a na DVD nebo podobny placky uz ani nevzdechne. Tech co pocitaj filmovym hrdinum vlasy pri prumerne delce strihu 1,5s asi nebude moc. Prenositelnost? Pochybuju ze v kolbence u pasu nebo za kasou se budu mit cas hrabat ve svym uzasnym tabletu a autobusy skoro nejezdi takze cestou domu se musim venovat rizeni a ne sledovani filmu.
Mate vymysleny hezky fiktivni svet pane Rybko, mozna jednou budete konkurovat Stredozemi, ale realita je jina

Null
Null
Level 1 Level 1
20. 4. 2013 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KVBF Osobne nedam na PC dopustit. Bezne prehliadanie wbu je na PC najpohodlnejsie.
Mam jeden slusny desktop. Nemam ziadny notebook, smartphone, tablet a ostatny vystrelky poslednej doby.
Vsetko robim na PC.

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
28. 6. 2018 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Null no a kdyby to tvé PC mělo všechny současné konektory, větší výkon a velikost tabletu, jen navíc baterku a displej ... co by ti na něm vadilo? :-)
Klidně to tak může dopadnout, akorát displej a klávesnici budeš mít připojené bezdrátově.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KVBF Přístup k rychlýmu a stabilnímu internetu je mimo velký města naprostý sci-fi. Už asi 3 měsíce bydlim mymo Prahu a jsem z toho naprosto na prášky. Ping 2 vteřiny je tady uplně normální.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 *mimo :roll:

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
26. 4. 2013 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Myslím ze PC prežijú ale budu musieť zlacnieť . Nebudú také objemy predaných PC a budu musieť ponúknuť viac "DDR4 a množstvo nových inštrukčných sad + lepši výkon /Wat"
Ale zlate časí PC sú ta tam

CNN
CNN
Level 0 Level 0
15. 11. 2015 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @xfce4: Lol, PC samozrejme preziju, ale naopak zdrazia. Lebo sa vratia tam, kam mimochodom patria - do priemyselnej sfery, pre vyvojarov (ono totiz na tych super duper mobiloch clovek bez PC nevytvori ani "Hello Wolrd" ;-)) a snad nadsencov. To vsak znamena mensi objem vyroby a predaj zakaznikom, kde sa na cenu az tak nehladi. Imho je to spravne, PC v kazdej domacnosti bola zvratenost doby, to zariadenjie nie je a nikdy nebolo navrhnute pre Fera z Brezovej, co si chce pozriet noviny. A tato zvratenost zacala skodit predovsetkym PC, pretoze priniesla "zdebilnovanie" systemu do miery, ktora kulminuje v najnovsich Widlach, ked uz clovek nema pod kontrolou prakticky nic.

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KVBF Nahradia ich vymakane mobily ..

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
19. 4. 2013 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím říct, že si nedokážu představit život bez PC. Mám velký kvalitní monitor, velkou klávesnici s normálním vysokým zdvihem, oddělenými šipkami a numpadem, kvalitní myš a hlavně a co je nejdůležitější pořádnou grafickou kartu a procesor na pořádné hraní. To do notebooku opravdu nedáte. Běžně cestuji jenom pěškobusem do práce a zpět a v práci mám taky stolní PC, notebook nepotřebuji. Smysl tabletu jsem doteď nepochopil, asi se zeptám doma manželky, tu možná něco napadne. Na čtení mailů a krátkodobé mrknutí na net mám SGS3. Pro mě PC zdaleka nekončí :-)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 nejlepší v současnosti prodávaná klávesnice je stejně K120 za pár korun :D

PachezZ
PachezZ
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 četl jste ten článek vůbec?

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
19. 4. 2013 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslel som, ze najhoria uvaha p. Rybu uz je za nami a ono nie.
Toto povazujem za najslabsiu uvahu p. Rybu.

6 stran o nicom. Pripomina mi to PR clanok firmy, ktora ponuka Cloudove sluzby.

p.s. Posledna veta. Ako sa moze hranie hier na konzole porovnavat s hranim na PC? Tu nejde o to ci vyzeraju lepsie. To uz sa na konzolach ovladaju hry mysou a klavesnicou? Ak nie, tak konzola nikdy neponukne take moznosti ako PC s klavesnicou a mysou. Mam nocu moru napr. z hry FPS na konzole.

spc
spc
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Ano, ta uvaha je fakt biedna - napr. ta cast s rozvojovymi krajinami je uzasna -> no tak male kybliky rastu, pretoze si ich kupia cernoskovia - klasicke PC by si aj tak nekupili, takze ak jeden trh rastie tak to nemusi byt zaroven na ukor druheho...

Analogicky by sme mohli argumentovat, ze auta koncia - pretoze predaj stagnuje a v rozvojovych krajinach sa predavaju motorky!

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
22. 4. 2013 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spc heh a ja myslel ze prave auta v poslednich letech zazivaji boom, prave diky Cine a tomu ze tamni lide si konecne mohou poridit auto. A taky jejich spotreba ropy rok od roku stoupa (jasne ze to nerafinujou jen na benal) a podle me to Rybka zas docela vystihuje, protoze tam jasne uvadi ze jako jedinej duvod silneho PC jsou prave hry a na ostatni denni cinnosti neni potreba tolik vykonu (ted nepocitam ty co doma strihaji video z dovoleny apod.)

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvahy o konci resp. o nahradení PC niečím iným, lepším sú tu už v podstate od vzniku osobných PC - teda desaťročia. A čuduj sa svete, napriek konzolám, notebookom, lacným netbookom - ktoré svojho času boli in asi ako dnes tablety, smartphonom a tabletom... kde nič tu nič, žiadne vymieranie PC sa nekoná. Že ich predaj klesá a tablety rastú ? No to je ozaj šokujúce ak si vezmete že PC je v prakticky každej rodine a tablet možno v každej 10tej... trh je PC nasýtený, tablety ho ešte len zaplavujú, nič čo by sa vymykalo štandardom. Takže čo PC nahradí ? Nič ! Najbližších xy rokov vôbec ale vôbec nič.

x3m
x3m
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Predaje PC klesaju hlavne preto, lebo teraz uz staci na vsetku pracu aj niekolkorocny PC. Volakedy znamenalo kazde zvysenie frekvencie alebo kapacity realne zrychlenie. Teraz je pomaly jedno ci ma clovek 2Ghz alebo 3Ghz, alebo 4 ci 8GB RAM. Sam si pametam dobu, kedy som obmienal komponenty v PC skoro kazdeho pol roka, a teraz som po prvykrat po dvoch rokoch vymienal grafiku (a to som hrac).

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
22. 4. 2013 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 nj jenze za ty tvoje zminovane desetileti "nahrazovani" PC necim jinym ani nebylo mozne ale dnesni vykon dejme tomu mobilu je dohani i kdyz nepredezene, tak v nasledujicich letech mohou suplovat HTPC nebo jsou nahradit smart TV!

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já myslím, že pan Rybka to tentokrát vzal ze špatného konce...

Tím kritériem už zdaleka není výkon, ale ergonomie. Mám smartphone, tablet, notebook i desktop. A otevřeně přiznávám, že nejčasteji používám smartphone a desktop.

Jak tablet, tak notebook znamená spoustu kompromisů, které mi za to nestojí. A nejčastěji jsou to kompromisy ergonomické, nikoliv výkonové. Smartphonu díky jeho všudypřítomnosti a super poměru velikost/mobilita a výkon některé ergonomické nevýhody odpustím.. ale nedává mi pak smysl s sebou tahat ještě tablet. I smartphone můžu připojit přes HDMI k televizi, k tomu přes BT klávesnici a myš a mám desktop, to není výsada tabletu.

A stejné je to u notebooku, výkonově sice zaostává, ale to bych mu odpustil, jenomže se na něm špatně pracuje. Horší klávesnice, horší display velikostí i rozlišením... bolí od něj záda a když toho člověk dělá víc, tak to prostě poněkud vázne, protože všechny ty dokumenty a aplikace neskutečně bobtnají... typickým příkladem je outlook a jeho pst soubor... kde dříve stačily megabajty, loni to byly gigabajty a letos už jsou to desítky gigabajtů. Stačí otevřít 2 20GB velké PST soubory na notebooku a je konec.

Kupovat nový notebook je aktuálně naprostý nesmysl, výkonem je pokrok proti 3-4 roky starým kusům minimální, jen to víc a víc plastovatí, na normální úkony člověk rozdíl nepozná.

Notebook využívá manželka, když vaří a tak tak na tom hledá recepty a chatuje :)
Ja a tablet nejvíc ocení děti, protože se jim na tom dobře hrají auťáky :)))))

tws1978
tws1978
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale nedovedu si představit, že bych měl jenom tablet. Je hezký, že to zapnu a hned můžu serfovat nebo koukat na film, ale pořád je to kompromis. Film si raději pustím se sdíleného úložiště přímo na TV nebo projektor a nevím, proč bych měl mžourat na 7" nebo 10" LCD a držet ten krám celou dobu v ruce, když se můžu pohodlně roztáhnout do křesla a koukat na 23"+ monitor. A to nemluvím o běžném workflow, kde mám na PC pořád k dispozici stovky výborných a schopných aplikací, zatímco na tabletu jsou jich sice k dispozici milióny, ale většinu času strávíte tím hledáním nějakých aspoň trochu schopných.

Je možný, že někde v rozvojových zemích si možná nic jiného, než ten noname tablet nebudou moc dovolit. Ale ve většině světa není důvod, proč nemít PC a k tomu tablet. Což je situace, jaká panuje teď a protože tu není žádný tlak na upgrade (díky konzolím hardwarové nároky her už pár let stagnují), putují peníze z rozpočtu do populárních hraček typu tablet nebo smartphone. Až se trh nasytí, přijde zas řada na dědečka PC.

alica
alica
Level 1 Level 1
20. 4. 2013 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tws1978 Moja reč :-) ....úplne s tebou súhlasím.

fortress
fortress
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zánik PC už byl předpovídán nesčetněkrát, navíc tady o tom má jen pan Rybka 3 články. Je to stejná písnička jako o tom jak konzole nahradí PC. Nakonec dnešní a budoucí konzole připomínají PC více než kdykoliv předtím. Současný propad PC trhu má více důvodu : už neexistující konkurence na poli procesorů (AMD out), nízký generační růst výkonu počítačů, oligopol NVIDIA/ATI který zvýšil nereálně ceny grafických karet nebo stále ještě probíhající krize kdy neutrácíme za nic co skutečně nepotřebujeme. Tablet chápu jen jako doplněk pro konzumaci (nikoliv vytváření) obsahu, tam má svoje místo. Ostatně tablet nenahradí ani muj kindle - je to takové SUV ve světě počítačů.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejde o to, co ho nahradí, ale o to, co ho doplní. Jinak terminály (klienty) nejsou žádné vítězství a když jich je moc, tak položí sebevýkonnější server. PC prostě nesadne a bude fungovat pořád, byť off-line. Zálohovat každý terminál PC smysl nemá a je otáka, zda je lepší jeden výkonný počítač na čtyři terminály nebo čtyři méně výkonné počítače. Zásadní výhoda Pc je ale svoboda uživatele na něm. Ne každému vyhovuje nebo ji potřebuje...

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 4. 2013 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přiznám se, že nedokážu souhlasit téměř s ničím co v "úvaze" zaznělo. Snad s tím, že drtivá většina uživatelů používá počítače a tablety stejně jako topinkovač - tj. na triviální úkony typu komunikace na FB, hraní jednoduchých hříček apod.

Jenže tohle přece není jádro ICT! Jádro, ač možná malé, je přece o něčem jiném, než prostém konzumu již hotových technologií. Jako taková pěkná analogie poslouží pekárna - proč bychom měli udržovat pekárny, když přece téměř všichni nakupují chleba a rohlíky v obchodě! Jenže PRINCIPIÁLNĚ ony rohlíky vznikají právě v pekárnách, i když si to ta (hloupá) většina nikdy neuvědomí.

A je to ještě "zajímavější:" tablety, konzole, mobily - všechno tohle "smetí" je (a bude) přímo závislé na PC, protože obsah je tvořen právě na oněch PC. Navíc i ten tablet, v porovnání s efektivitou a ergonomií PC, je takový chudý příbuzný. Jeho síla tkví pouze v možnosti vzít si jej pohodlně do postele a na cesty, kde jeho rozměry a váha přebijí výhody klasických PC či notebooků.

Zkuste si ale na tabletu něco vytvářet, byť i jen napsat delší text doplněný pár obrázky (tj. úlohu, kterou zvládaly už 8-bity v roce 1984 a plně, na úrovni domácího DTP pak 16-bity v roce 1986). V roce 2013, i přes zásadnější výkonovou převahu, to bude s tabletem boj. Zčásti proto, že s malým displejem a dotykovou klávesnicí, kombinovaný s "cloudovým" editorem to bude dobrodružství. A zčásti proto, že, jak už jsem napsal kousek výše, drtivá většina uživatelů jen konzumuje, nic nevytváří. A to je, mimochodem, příznakem těžkého úpadku.

Ještě bych se rád vyjádřil ke cloudům. Nevím jak ostatní, ale mně se opravdu hodně ekluje "vlastnost" cloudu, která zpřístupňuje má data vlastníkovi cloudu. Mám rád své soukromí a nevěřím tomu, že vždy a za všech okolností bude cloudová služba bezpečná - je to totiž tzv. "velký cíl", na který se mohou (a budou) útočníci zaměřovat. Spolehlivost, životnost (viz. mazání dat provozovatelem na skydrive) a dosažitelnost cloudových služeb je další věc, kterou málokdo "řeší," dokud není mléko rozlito..

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
22. 4. 2013 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt cloud ktery je provozovany v USA nebude NIKDY bezpecny http://www.vlastnihlavou.cz/cloudove-servery-firem-v-usa-jsou-plne-pristupne-pro-cia/. Jedinou nadeji bych vkladal do Dotcoma, ktery chce svoji veskerou komunikaci i uloziste sifrovat a jemu verim vic nez kdejaky populisticky vlade

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=net.Xtreme]Nejde o to, co ho nahradí, ale o to, co ho doplní. Jinak terminály (klienty) nejsou žádné vítězství a když jich je moc, tak položí sebevýkonnější server. PC prostě nesadne a bude fungovat pořád, byť off-line. Zálohovat každý terminál PC smysl nemá a je otáka, zda je lepší jeden výkonný počítač na čtyři terminály nebo čtyři méně výkonné počítače. Zásadní výhoda Pc je ale svoboda uživatele na něm. Ne každému vyhovuje nebo ji potřebuje...[/quote]

Naprosto souhlasím, pro jakéhokoliv tvůrčího člověka je tablet naprosto nedostatečný a i notebook je dost kompromis. Teď se samozřejmě bavím o lidech, kteří skutečně tvoří, ne o lidech typu "fotka s filtrem na instagramu je umění".
Ať už je to tvorba her, stříhání videí, tvorba grafiky, dělání v 3D, tak desktop (případně +tablet - ten grafický) je jasně nejlepší volba. Tablet přenosný je konzumní volba fungující v ideálních podmínkách.

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
28. 6. 2018 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii v březnu 2018 plný souhlas. V červnu 2018 po pořízení Sony XZ2C musím lehce poopravit. Videa točí hezká, z legrace jsem si během nějakého pořadu v TV z gauče nainstaloval InShot, sestříhal záběry, doplnil titulky, vytvořil video ...zrovna když pořad skončil bylo hotové, tak jsem ho přímo z mobilu pustil na TV a vypadalo perfektně :-) No dobře, ještě nesmažu z PC Cyberlink Power Director, ale ta doba se blíží a někteří už by s tím řešením byli spokojeni už dnes.

snejdy
snejdy
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak tomuhle řikam hromada keců... určitě jsou všichni celý žhavý aby měli všechno v cloudu kde musej měsíčně platit za prostor a musej mít brutálně rychlej net kdekoli a kdykoli, aby věšinu času klikali na malou softwarovou klávesnici na tabletu, a i kdyby už si pořídili nějakej dock tak aby mohli mít otevřený vždy jen jedno okno. Já když se běžně bavim u pc tak mam otevřenej zároveň web, zároveň si píšu na skype s několika lidma a zároveň třeba koukam na seriál v okně. Myslim že takhle je na to zvyklá většina lidí že dělá víc věcí najednou a že chce mít klasickou klávesnici a monitor (je jedno jestli notebook nebo stolní PC). Ještě jsem nikdy neviděl člověka co by měl jako jediný a hlavní "pc" tablet nebo mobil.

Mirek
Mirek
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co tu posledni vetu obratit ? "Něco, v čem je nenahraditelné a nejde o práci a nebo špičkové hraní těch několika málo her, které na PC vypadají pořád lépe než na konzolích?"
Tedy v cem je tablet tak nenahraditelny, abych o nem mel i jen na chvilicku uvazovat ? Nebo je to jen dalsi kram do baraku, ktery po prvnim tydnu nadseni zustane odlozen v supliku ? :D
Popravde receno, neumim si predstavit, ze bych treba BF3 hral na konzoli.
Jiste, tablet nekdo kupuje kvuli cestovani, ale to muj pripad rozhodne neni, protoze nerad taham cokoliv navic o co se musim starat, tedy preferuju max.flesku do kapsy a jinak prazdne ruce. :wink:

morke
morke
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O této úvaze a jeho autorovi se vyjadřovat nebudu, nestojím o opětovný BAN. Ale jednu zajímavost musím zmínit, za celý týden byla jen jedna recenze HW a to jen myši. Nestává se z PCT druhý Instinkt?

Sallvator
Sallvator
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me 90% cinosti s pc plne nahradil ipad (jediny tablet toho schopny) a na hard work ma macbooka

Kdbych byl jeste ve veku hrani tak si doma chovam konzoli pripadne nakej stredni deskop only game... Windows jako system je pouzitelny maximalne tak na hrani her

Mirek
Mirek
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sallvator "Kdbych byl jeste ve veku hrani..."
A ten vek konci kdy ? V IT delam poslednich cca 20 let a stale jsem ve veku hrani. :D

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirek Věk na hraní her začíná až v důchodu:) Do té doby člověk nemá na hraní čas.

Mirek
Mirek
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirek @net.Xtreme: Omyl, chlap si hraje celej zivot. :D

Twan
Twan
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

není to tak špatný článek, pan Rybka myslí nadčasově a deme tomu že další generace už tak smýšlet bude. Ale to bude jiná doba. Zároveň mě pobavila pasáž kde se řekne že pc je zbytečnost a pak se k chudákovu tabletovy začne připojovat monitor a klávesnice :D :D

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzdyt vubec nejde o to jak bude hw v budoucnu vypadat. Uz dnes vetsina nepotrebuje velkou krabici a delaji se mensi a mensi protoze to cemu rikame pc se do toho vejde. Mobilnim zarizenim zase pomalu narusta vykon. Nahradi jeden druhy? Ne, splynou na HW urovni nekde uprostred.

Mnohem dulezitejsi je jaky system na tom hw bezi, aby se dal pohodlne jak ve forme tabletu tak jako multimonitorova pracovni stanice. Dnes se vsechny systemy spise zjednodusuji s ohledem na mobilni system, a "pc" systemy stagnuji. Az to prekona tuto slepou vyvojovou vetev (spolecne s vykonnym hw) pak teprve bude stacit jedno zarizeni ktere se da pouzit jako tablet i jako pracovni stanice.

Takze ano uvaha je spravna ale hodne predcasna. Tohle nenastane po nejblizsich 5 let. Nejdrive tak za 10-15let.

crashPC
crashPC
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva Jistě. Existovalo plno uživatelů, kteří PC vlastně nikdy nechtěli, a nyní mají tu možnost odejít jinam. Nebude jich málo. Že by to ale otřáslo se samotnou platformou PC, to se následujících pět let vůbec nebojím.
Další důvod proč nákupy stagnují je ten, že PC již není za tři roky zralý do konťáku, ale morálně umí sloužit déle. Tak se kupuje méně, a trh to brzdí. Chyba výrobců. Pokládají "to" sami...

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
19. 4. 2013 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě to je cokoli k čemu můžu připojit klávesnici, myš a monitor. Je mi jedno jestli to bude velká bedna, notebook, tablet nebo mobil. Jediný požadavek je, aby to mělo pro mě dostatečný výkon.
Pracovat jen na notebooku, tabletu nebo nedejbože mobilu je nepohodlné a nepraktické. Bez vhodných periferií je to prostě k ničemu.

czatlantis
czatlantis
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Dnes je naopak divné, že když se chcete podívat na nějakou informaci, tak byste vůbec zapínali PC. Mobilní zařízení je o tolik rychlejší!"

Tak tohle se teda musím smát...ano, pokud někdo považuje PC za starou krávu, která se normálně vypíná a pak bootuje 5minut. Jenže já mám PC nebo notebook jen uspanej a od zmáčknutí tlačítka jde za 5sekund fungovat....no a dál na PC udělám všechno mnohem rychleji než na nějakým tabletu kde musím patlat rukama....nehledě na to že sednout si hezky k PC s klávesnicí a kvalitní myší je mnohem příjemnější než mžourat do tabletu

crashPC
crashPC
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czatlantis Přesně tak. Psát mail s přílohami na tabletu, zároveň koukat na YT a platit přes e-banking se sklenicí džusu s ledem před sebou, zatímco se mi stahuje a komprimuje hudba zároveň, to asi s tabletem tak snadno nepůjde. Jasně, také tolik lidí co tohle potřebují není, ale pořád jich je a bude dost.

Routh
Routh
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano opravdu hezká úvaha. Vemte to ale tak, že mobilní a bezdrátové sítě jsou v ČR na takové úrovni, že jsem rád za načtení mailu nebo "rychlého" vygooglení na ulici (klidně i v Praze). S výdrží to taky moc dobré není, takže neustále tasíte kabel a hledáte se po zásuvkách stejně jako na dovolené po WC. Office pracovníci ve firmách ještě hezkou řádku let budou využívat NB va v práci to připíchnout k monitoru a klávesnici. Nebo jak už je dnes velice rozšířeno i u nás používat AllInOne (většina státních firem). Pohodlné, rychlé a bezchybné psaní opravdu na mobilních zařízení není. Mobilní zařízení si kupuji proto že je mobilní a né abych to strkal do HUBu s miliardou přípojek. Já si hezky sednu k PC, zapnu a o nic se nestarám, žádné kabely. Multimediální PC s velkým výkonem i na hry dnes se všemi moznými periferiemi seženete za 20kb a vydrží vám 2 roky. Ano vaše vize je sice pěkná, ale né v dohledné době v našich podmínkách. Ideální kombinace by byla pro normálního uživatele co si občas zahraje nebo mu postačí mobilní hry tak zrhuba toto: obdoba Macbooku Air, malý, lehký, výkonný, jen pořešit tu cenu (případně na místě pracoviště mít monitor s klávesnicí kdo potřebuje.) + chytrý telefon s adroidem na lehkou kancl práci typu mail, cloud apod. Ano PC by potřeboval změnu, ale jen v podobě minimalizace a vyřešení ATX formátu. V pracovním segmentu IT firem (největší podíl) je zatím nenahraditelný.

steve721
steve721
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý vývoj technológii v každej oblasti poháňajú výkonné počítače.Je to ako nástroj bez, ktorého nemôžete vytvoriť iné veci.A výkonu pri vyvíjaní technológii nie je nikdy dosť pretože technológie sú čím ďalej komplexnejšie a problémy treba riešiť v reálnom čase. Však to by bolo kontraproduktívne zrazu presedlať na pomalší systém.Neviem si predstaviť u nás vo firme, že by konštruktéri pracujúci s 3D CAD softom presedlali na nejaké mobilné riešenie, ktoré by malo 1/10 výkon oproti pracovnej stanici. Však už teraz im nestíha to pc pri komplexných dieloch a to nemajú žiadne orezávatka. Proste mobilné riešenie nikdy nebude mať výkon rovnaký ako plnohodnotný systém. Keby sme začali všetci zmýšľať štýlom, že stačí nám výkon tabletov tak sa čoskoro vrátime do doby kamennej a môžeme dať zbohom vývoju.

T_xy
T_xy
Level 1 Level 1
30. 4. 2013 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@steve721 Naprosto tomu rozumím. S odstupem je ovšem třeba přiznat, že větší smysl by dávalo mít nabušený server a terminály. Problém je zatím v technologii, hlavně sw. Zkoušeli jsme ve firmě terminal server a i na gigabitu je ta odezva prostě nepříjemná, scrollování už není plynulé atp. Prostě to ještě není dotažené.

davison_bg
davison_bg
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OMG, stále to isté dokola...

S poľutovaním oznamujem, že som prvýkrát v mojej prispievateľskej histórii dal autorovi -0,30 Kč. Nie som na to hrdý a nezvyknem to robiť ani keď mi článok nereže, lebo si cením každú prácu a snažím sa rešpektovať aj mne nepríjemné názory, ale čo je veľa to je veľa.

Je toľko vecí v rámci IT nad ktorými sa dá zamyslieť a "zúvahovať" ich a my tu každý týždeň dostávame na striedačku servírované dve recyklované témy:
1. Windows 8 je zlý
2. Tablety/mobily prevalcujú všetko

Mal som za to, že táto stránka sa volá PCtuning a čakal by som, že tu budú články korešpondujúce s týmto názvom. Ak vynechám nejaké tie Stoobiho občasné kreácie, tak si tu už PC nadšenec pomaly nemá čo prečítať.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
24. 4. 2013 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@davison_bg no abych ti rekl pravdu tak pravej pctuning to byl tak 5let zpatky, pak to koupil tyden a stava se z toho pomalu IT bulvar (viz novinky o tom kdo si jaky telefon koupil). Nejvetsi plus zde pokladam prave Michalovi uvahy, ktere prave nekoresponduji s vseobecnym verejnym minenim ale jsou vysledkem jeho myslenkovych pochodu (alespon doufam). A pak chapu ze plno pubescentnich (nevztahovat prosim na sebe ale je to mineno spis tak vseobecne) individui namastrovanych kdekoliv v diskuzich a nemajici vseobecny prehled podporeny lety zkusenosti. Kdyz se nad tim tak zamyslim tak si Michal frci v IT/hrach dele nez tihle machirci pobihaji po svete

rybajda
rybajda
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kafemlejnek zase mele....nebudu to číst,protože bych se jenom nasr...

Reklama
Reklama