Zpět na článek

Diskuze: „Už to bylo blbý“ aneb Apple mění uživatelské rozhraní

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
26. 6. 2025 20:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TL:DR tyhle grafomanie se fakt celý číst nedají.
Hlavním důvodem ustavičnýho překopávání rozhraní je, že to VYPADÁ, že se něco usilovně děje, a že tam nechrápou, hlavně teda management. Prostě banda trotlů nějak musí ospravedlnit svoji existenci, a platí to pro japko, platí to pro Redmond, platí to pro VWAG, platí to pro BMW, a koneckonců i pro dopravní odbor pražskýho magoše s atomovým hřibem v čele, a platí to i pro ten příšernej a vizuálně stealth "novej" design pražskejch autobusů.

Jinak zrovna mě design osmiček, resp 8.1/W2k12R2 vyloženě vyhovoval. Nebylo tam to zkriplený Nastavení, nýbrž celej ControlPanel, všechny informace tam byly, a nebyly tam zbytečný vizuální vopičárny zbytečně mařící procesorovej čas.

A co se týče slohu ... sorry, ale do kaldery aktivní sopky můžeš skočit s naprostým klidem, a to nejen v plavkách, nýbrž klidně úplně nahej. Stačí si zajet k Neapoli na Flegrejská pole nebo do Yellowstonu. Myslels asi kráter a sopky nikoli činný, nýbrž aktivně soptící.
Ne že by mi to vyloženě vadilo, ale když je to fakticky špatně, je to takový vyloženě blbý a říká si to o přerovnání vodíkovou bombou.

Bolek Stastny
Bolek Stastny
Level 2 Level 2
18. 6. 2025 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lepší je nepřítel dobře.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
16. 6. 2025 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přitom UI macOSu, zejména Finderu se od prvopočátků Masoxu nijak zvlášť nezměnilo. Někdo to považuje za zaostalost, ale znám lidi, kteří by ze změn typu Windows měli srdeční záchvat a ztrátu produktivity na dlouhé měsíce, protože prostě věci dělají furt stejně.

Na nacOSu se pomalilinku se tuní vzhled, ale ovládání a základní provky pořád ty samé, občas se přidá nějaká drobnost navíc. Jediná, zato krutá drada byla záměna nastavení z původního přehledného "šachovnicového" rozcestí (což převzala i spousta linuxových dister) na "seznamové" aka iOS a to je za trest. Bez vyhledávání tam nemůžu nic pořádně najít.

iOS také víceméně nezažívá dramatické změny v logice, spíše se vyvíjí vzhled.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
17. 6. 2025 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ybob @Ybob UI Mac OS se mění poměrně výrazně, a to i v případě, že ho omezíš na OS X, protože ten začínal tam, kde končil OS 9.

A co se týká logiky ovládání, tak to, že se moc nemění, to pokládám naopak za největší negativum tohoto OS. Co stačilo kdysi s primitivním OS 6, to dnes už rozhodně nestačí - od primitivismu a kolizí KEXTů (kde to matlaj roky furt stejně blbě) až po nevyhovující a vysoce neefektivní práci s GUI a absencí základních nastavovátek (např. rozumná, tj. s ostatním světem kompatibilní, akcelerace myši přibyla poměrně nedávno, do té doby bylo nutno štěrchat do systémových nastavení přes shell nebo pomocí 3rd party apps). I proto se nastavení "rozrůstá" a stává se "nepřehledným" - a je úplně jedno, o jaký OS jde.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
17. 6. 2025 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt No to nevím jestli jste někdy dělal na Classic macu, ale OSX byl úplně něco jiného. Totálně. Jiná filisofie desktopu i systému pod tím. Ani spustitelné binárky nebyly komaptibilní. Nic. To byl opravdu harcore přechod ze staré (a zastaralé) Applovské architektury na na unixu resp BSD stojící systém. Já jsem se k OSX dostal až kolem verze 5 a že by to byl nějaký drastický rozdíl proti současnému to není. Nikdy mi to nepřišlo zásadně problematické a chudé na fičury. Akceleraci myši, nevím, za dekády jsem si nevšiml, ani jsem neměl problémy s kexty. S těmy je problém spíše teď, protože apple z bezpečnostních důvodů nedovoluje kexty třetích stran, pokud se na tvrdo nezmění politika ochrany systému, kůli tomu, že běžící systém je teď nezapisovatelný a uživatelem neměnný snapshot se uživatelský kext musí potvrzovat po každé aktualizaci. Což je otravné. Na druhou stranu není od věci občasný přehled o tom co se nutí do jádra systému, protože rozšíření kernelu jsou nebezpečná cesta kolem bezpečnostních opatření OS.

Ale já jsem zase doma i na Linuxu, takže jsem tak nějak zvyklý na ledajaké ovládání. Popravdě nejméně snesitelné mi přijdou Windows od doby W8. Schizofrenický OS v praxi a umístění věcí se mění snad s každou verzí. Na W11 se alespoň už zase dá koukat, ale schizofrenik se ještě nevyléčil. :-)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
18. 6. 2025 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Ybob První Macy se kterými jsem dělal byly klasické Quadry + tehdejší PowerMac. První verze MacOS něco jako v5, pokud se dobře pamatuju. OS X si pamatuju, stejně jako přechod 68k ->PPC, ale bavíme se o GUI a způsobu, jakým si OS spravuje HW a SW třetí strany, a tam to je stále stejně naprd.

Problémy s myšmi zaznamená ten, kdo přechází mezi různými OS a prostě musím říct, že Mac má a měl nejhorší implementaci, která vadí skoro úplně každému. S KEXTy byly pak problémy vždy, dodnes se pamatuju, jak jsme bojovali s doplňky od iomega (bernoulli, poté zip/jaz), popř. scannerů a všeho toho harampádí kolem. Že to dnes dělají stále blbě (jinak blbě, ale stále blbě), to není nic nového, BFU to nezaznamená protože to je marginalita.

Jinak co se Windows týká, tak ty jsou (naštěstí) tak otevřené, jak to jen jde, a není problém si prošlapat vlastní cestičku, pokud default nevyhovuje - od customizace vzhledu, až po nahrazení nabídky Start, nebo rovnou celého explorer shellu... Že to Indové matlají jak je napadne, o tom však není sporu.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
27. 6. 2025 07:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt Na macku jsem poprvé dělal se System VII, a ten mi vyloženě seděl. Dokonce jsem si ve woknech přes WindowsBlinds nastavoval stejnej skin. Pak přišla desítka s barevnejma puntíkama místo ikon a vystředěným dokem ve kterým nikdy nic není na stejným místě, a na desktopovej macek od tý doby odmítám dobrovolně sáhnout, protože se mi z toho zvedá kýbl.
Fakt nechápu, co v MS museli nakoupit za fet, že se rozhodli že tuhle zrůdnost zkopírovat je dobrej nápad.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
16. 6. 2025 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dneska souhlas a ještě jsem se dost nasmál.

rewolwer
rewolwer
Level 2 Level 2
16. 6. 2025 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S hodnocením, jestli se nový design povedl nebo ne, bych rozhodně počkal na září a představení gold verze iOS 26.0. Stačí si dohledat jak se měnil design iOS 7 od první bety do vydání ostré verze 7.0. Je téměř jisté, že změny budou a všichni se tak točí na hlavě kvůli něčemu, co nikdy nepotká 99,999% běžných uživatelů a zákazníků Apple.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
15. 6. 2025 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S Rybkovými clánky jsem vypozoroval takový fenomén - nekdo něco představí a Rybka napíše článek jaká je to blbost, pak si to vyzkouší a napíše že je to vlastně hrozně fajn… a nakonec to se slzou v oku zmíní až to zrušej…

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 6. 2025 09:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyto věty z článku mi připadají poněkud nekonzistentní:

Na jedné straně:

Podobně přistupuji i k ovládacím rozhraním – je mi jedno jak vypadají, důležité je to, že slouží svému účelu a najdu v nich ty funkce, které potřebuji.

Na druhé straně:
O rok dříve ale Microsoft vydal absolutní hnusnoprdel ve formě rozhraní Metro u Windows 8, o kterých jsem tehdy psal i na PC Tuning ve smyslu, že si prostě musí dělat srandu, protože mi to přišlo jako největší civilizační revers od pádu Římské říše.

Když jsem viděl nové rozhraní Liquid Glass, tak se o mě opět pokoušely mrákoty, ale jenom trošičku, protože Liquid Glass nevypadá až tak ohavně a má za sebou designovou filozofii.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
20. 6. 2025 11:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Tak abych to vysvětlil - jde hlavně o to "... že slouží svému účelu a najdu v nich ty funkce, které potřebuji.". Nikoliv o to, jak vypadají. To znamená, že ty vámi zmíněné prostě vypadají tak, že to co potřebujete, V NICH SNADNO NENAJDETE! 😉

nemo
nemo
Level 20 Level 20
14. 6. 2025 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanok zaujimavy ale s niektorymi vecami by som uplne nesuhlasil. Autor dlhodobo "vykazuje" :-) urcitu averziu k Windows 8 a potrebe MS zjednotit mobile/tablet/desktop prostredie. Toto nasilne zjednocovanie bola sprostost ale zjednodusenie alebo zprehladnenie desktop GUI podla mna nebola zla myslienka. Ano spravit GUI na baze 8-10 desaturavanych farieb a stvrocov nie je zrovna idealna cesta, ale ani prehnane animovane filmove gui nepomaha zlepsit workflow (ostatne ako je aj napisane v clanku). Toto je ale celkovo asi zlozitejsia tema nez len samotne GUI a vzhlad ikoniek. Skor je problem ze MS k tomu nepristupil viac technickejsie a principialne. Bolo by fajn keby MS umoznil mat GUI ako samostatnu volitelnu komponentu nad systemom (ano niektore server edicie windows to umoznuju ale nie je to bezne a ani idealne). Co je ale daleko vecsi problem je aktualna nekonzistentnost v ramci Windowsu z pohladu api a aplikacii. Mame legacy nativne windows gui (WinAPI), ktore bohuzial ale obsahuje iba male mnozstvo komponent. Nad to s tlacenim .NETu spravili Windows Forms ale hlavne MS zacal pretlacat WPF co malo byt akcelerovane gui kde sa moholi designery vyblaznit lebo si v zasade mohli nakreslit co chceli (skvele, potom to aj tak vypada).Potom v ramci pretlacania Windows Store prisiel MS s modern aplikaciami, co je take WPF na druhu. Na to sa uz vecsina vykaslala kedze v zasade ten isty maglajz sa dosiahne aj s css/js v Electorne. Hurra. A sme tam kde sme necheli byt. Web designeri, ktory maju predstavu ze jednoducha a zrozumitelna aplikacia musi mat design GUI ako voladanie futuristickej scifi vesmirnej lode sa mozu realizovat uz aj na desktope. A to uz ani nehovorim o samotnom webe, ktory sa bohuzial dnes stal de facto standardom pre aplikacie (React etc.). MS by mal zahodit vsetky tie svoje nepodarky, rozsirit WinApi o dalsie komponteny aby boli standardne, a vytvorit nad tym rozumne a rychle api.

kocurstvo
kocurstvo
Level 10 Level 10
14. 6. 2025 23:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Návrh zdejším designérům: zrušte už proboha to opakování úvodu na každé stránce. Úplně to nesnáším. Například čtu tento článek o designu a proč mám po přechodu na další stranu začínat vždy slovy: Apple přichází s rozhraním Liquid Glass... hergot. Ať je to na první stránce a pak ať už mě to neotravuje....

KraboMotyl
KraboMotyl
Level 1 Level 1
16. 6. 2025 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo @kocurstvo možná by jsme jim mohli připomenout existenci <a name="..."> a vyznam # v URL...

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
27. 6. 2025 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo @kocurstvo Hehe, tohle jsem jim psal už před cca 3 lety. Buď to nečtou, nebo nechápou co to znamená.

kocurstvo
kocurstvo
Level 10 Level 10
14. 6. 2025 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně souhlasím s tím překopáváním fungujících věcí... Většinou to je vždycky k horšímu, protože na starost to dostane někdo, kdo za každou cenu do všeho chce vnést své já a předělá i to, co je vymyšleno dobře... Například staré Aukro kdysi, přehledné funkční... dnes, nepoužitelný bordel... ale takových bych mohl jmenovat. Heurece taky dlouho trvalo, než začala být po redesignu použitelná. A dodnes to není bůhvíco...

Nagger
Nagger
Level 27 Level 27
14. 6. 2025 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kazdy ma nejakou verzi OCD, lidstvo proste degeneruje, v dnesni dobe plastove/urazlive vyrazne rychleji. Android taky pravidelne meni ikonky, a pritom porad funkcne nedotahnul ani Symbian...

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
14. 6. 2025 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GUI od Apple bylo vždycky husný, hlavně ikony.

kocurstvo
kocurstvo
Level 10 Level 10
14. 6. 2025 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Apple je šit od podstaty... jednou jsem koupil Apple produkt, Apple tv4k a to žebractvo si zkrátka dělalo, co chtělo. I když jsem mu zakázal HDMI protokoly, tak na sebe přepínalo, kdy se mu chtělo a dokonce i po odpojení HDMi kabelu. Prostě se spojil bezdrátově s telkou, nebo receiverem a snažil se na sebe přepnout. Apple je pro mě virus, který mi nesmí do baráku

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
27. 6. 2025 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Poslední, co bylo designově dobrý, byl System VII. Minimalistický, přehledný, "no-nonsense" design, i když to mělo nějaký základní nevypnutelný animace, bylo to rychlý jako průjem, a mělo to "systemwide" jednotný klávesový zkratky. Přes WindowsBlinds jsem si to nastavoval i ve woknech, protože to prostě bylo lepší. A pak přišel System X a celý se to posralo. Místo ovládacích ikonek barevný puntíky a korálky, který měly význam ovšem proti windows zpřeházenej, asi aby všechny co nejvíc nasrali. A vystředěnej dok, kterej se ustavičně přerovnával, a nikdy nic nebylo tam kde to bylo před pár minutama. Od tý doby je pro mě macovskej desktop něco jako leprotickej penis.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

članek opět super a s vetsinou souhlasim..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 6. 2025 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Dneska nejses nejak ve forme Jenicku. Zadna odpoledni kavicka se zakuskem od maminky ani 3 korunky neposilas.... Co se stalo? Snad ti nechybi Lojzaodvedle. 🤣

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
14. 6. 2025 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ocekavam nejake klasicke svinstvo ve stylu "nove super duper UI potrebuje ke sve plynule funkcnosti instrukci co maji silicony od iPhone 15" a vsem ostatnim to telefon zpomali na polovinu ....

(mam iPhone a mam ho rad)

PHiLiPZ
PHiLiPZ
Level 44 Level 44
14. 6. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S takmer celym clankom som sublasil, ale vidina roznych GUI pre Windows ma vydesila. Rodicia nainstaluju kazdu pribalenu hovadinu co najdu a aspon konzistentne rozhranie u mna a u nich mi umozni odnavigovat ich k naprave. Rovnako je to s telefonmi, kde sa da sa snazim, aby mali rovnake telefony, tablety, hodinky… ako ja. Nechcem tym uberat moznost vyberu ostatnym, bolo to skor subjektivne zlaknutie nad tym, co by ma cakalo, ked dostanu prilezitost domrvit aj toto.

Michael S
Michael S
Level 2 Level 2
14. 6. 2025 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě přijdou změny UI vynucené tím, že frontend programátoři musí vykázat činnost a nadřazený management taky. "Udělejte něco nového, nebo nedostanete prémie a vedení nás seškrtá." A u windows je těch změn fakt nějak moc. 95/98/2000 byl fajn přehledný vzhled, XP vypadaly dobře a šel tam dát hezký MAC OS skin, Vista a 7 měly fakt hezké aero ale HW to trochu nedával, a pak přišlo období konstantního brodění v žumpě, 8, 10, 11, období barevného klaunovského a následně plochého šedého nihilismu a rostoucím schizofrenickým ovládáním s ořezáváním funkcí jak koleček salámu. Víte třeba, kde ve W10 a 11 nastavit wifi nebo zobrazit wifi heslo? Furt to googlim! U XP až 7 to prostě bylo v nastavení wifi. U Linuxu si alespoň můžu vybrat, jestli se chci blížit windows nebo zkusit něco nového. Když Gnome 3 rozbilo rozhraní oproti 2, tak hned vznikly další forky, co to napravovaly zpátky. To nové Aplle rozteklé sklo nedokážu hodnotit, zatím jsem to nemohl porovnat. Jsem zvědavý, jak se to přiblíží nihilistické korporátní šedi a jak moc rozhnojí nastavení.

veles
veles
Level 25 Level 25
15. 6. 2025 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michael S @Michael S A to se ještě občas zapomíná na neštěstí zvané Windows ME (Millennium).

Semik
Semik
Level 47 Level 47
17. 6. 2025 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@veles @veles Bože, to boli bláznivé, ale dobre časy... ach jo.

Ergo_sum
Ergo_sum
Level 32 Level 32
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: macOS
14. 6. 2025 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vždy jednoduchšie urobiť redizajn než skutočne priniesť niečo nové. A pritom si väčšina ľudí ani nevšimne rozdiel.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ergo_sum @Ergo_sum Většina lidí nic nového ani nechce...

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
14. 6. 2025 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kto nic nerobi, nic nepokazi ;-)

Vyhodou Microsoftu je, ze sa vedia aj poucit. Kazda druha verzia Windows je pokusna/zla, a kazda dalsia je vyladena/pouzitelna.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @AbcAbc Někteří s palci dolů nepoznají sarkasmus 😆

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
14. 6. 2025 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @AbcAbc první verze desítek byly strasny. Ale dali to dokupy. 11 to zase splachly do hajzlu.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 08:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velke zmeny UI su len marketing a mega biznis.

Marketing: aha mame ultra super duper nove vymakane UI co nikto iny nema!

Biznis: Mame super duper nove produkty, kupujte! (Pritom len prezleceny stary HW). A ak niekto nieco nevie zavola na podporu, ktora moze byt platena, cize dalsi biznis.

Posledne roky su zmeny v UI len horsie a horsie.

UI ma otrasne farby a tvary bez moznosti user zmeny, casto neergonomicke, nelogicke, miesto mrhajuce rozmiestnenie a usporiadanie, a casto nejde na UI nic zmenit bo ho upravit, alebo idu zmenit len nepodstatne kraviny

A uplne najhorsie je zamykanie a blokovanie moznosti zmeny UI k obrazu svojmu. Za to rovno ruky sekat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S hodnocením Liquid Glass bych ještě počkal alespoň do půlky léta, až to doladí. Betu jsem instaloval hned v pondělí a mně se ta změna docela líbí. Ale je tam tedy hodně bugů. Více než v minulosti. Dejme jim čas.

Jsem taky tak trochu ten typ lidí, co nevydrží dlouho u toho stejného a hledá změnu. Jsem teď ale na vážkách, jestli u jablka zůstanu i nadále, nebo se vrátím k androidu. Vadí mi, jak se velcí výrobci stále na něco vymlouvají jen proto, aby se nemuseli srát s nativní podporou češtiny. Získal jsem za směšnou cenu Fold 6 od Samsungu a to zařízení mně fakt baví (ne android). Spousta argumentů, proč je ekosystém Apple v mnohém lepší a provázanější už přestává platit a android společně s Windows ty rozdíly postupně smazávají. Dám si čas do září a pak to s příchodem nových iPhonů rozseknu. Nechci se iOS vzdát, ale už mně nebaví čekání, sliby a výmluvy na EU nařízení. Peněz i vývojářů mají dostatek i k letu na Mars, tak ať na nás přestanou srát.

Filip Římek
Filip Římek
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 taky musím říct že se mi to tak nějak líbí. A je pravdou že to rozhraní MacOs 18 už bylo tak troch staromódní ​

someguy
someguy
Level 21 Level 21
14. 6. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Suhlasim s autorom, zmeny ovladania len kvoli zmene samotnej su peklo.

Jednu vec ale Apple vo svojej genialite od windows phone nedokazal dodnes okopirovat - rozhranie “dialera”. Tu cast systemu zodpovednu za telefonovanie. WP, nech uz dizajn hodnotime ako chceme, ho mal vynikajuce. Maximalne intuitivne a jednoduche, bez zbytocneho preklikavania. Vyhladavacie okienko bolo sucastou historie. Stacilo zacat pisat a filtrovali sa mi kontakty, diakritiku v retazci ignoroval a hladal v celom adresari. Historia sa zobrazovala tak, ze ak som niekomu volal 28x a niekomu raz, obaja v nej vyzerali ako jeden zaznam (posledny telefonat, s detailom o ostatnych po rozkliknuti). Takze som vedel rychlo doskrolovat na jej uplny zaciatok. Apple - kym preskrolujem mesiac, trva to nekonecne dlho. Doteraz som z toho zufaly. Hovorim len o WP vs iPhone. PC s W8 som nezazil, zo 7 som skocil rovno na 10.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 08:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@someguy @someguy ako sak na androide stalicim telefon klavesnicu a rovno pisem pismenka z mena bo priezviska ako na starych tlacitkovych fonoch.

A vyhladavacie tlacitko ma android samizda odjakziva.

Na apple som to veru nikdy neskusal. Ked pride kolega skusim na jeho isrote

KraboMotyl
KraboMotyl
Level 1 Level 1
16. 6. 2025 11:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M iOS to neumí. A bylo mi vysvětleno, že to nepotřebuji. Stačí přeci otevřít spotlight a vyťukat to na QUERTY (což se dělá za pochodu strašně pohodlně...).

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 6. 2025 05:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @KraboMotyl tak hold sa stym musi clovel naucit zit bo vymenit znacku

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
20. 6. 2025 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Nebo si nejlépe takové značky vůbec NEPOŘIZOVAT.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co Apple dela, dobre dela.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox dobre je na 3. Apple ma jedinu fenomenalnu vec: marketing!

Dokaze predat aj ho*vno zabalene do natrhnuteho obalu...

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Tenhle plk ještě někoho baví? 🤦‍♂️

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 18:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @uni1 tak ma presvedc co ma apple "dobre"

Skusal WM, Symbian, MeeGo, Harmony OS, Sailfish OS, Android, BlackBerry, Tizen aj iOS. Aj ked najrychlejsi a najlepsie odladeny bol MeeGo na N9

Ostal som na Androide.

A ano bavi

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 20:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Jednoduše, abys pochopil :)
Laptopy - všichni kopírují formuli MacBook Air.
Mobily - všichni kopírují formuli iPhone.
Tablety - všichni kopírují formuli iPad.
mobilní OS - všichni kopírují formuli iOS (někteří až prakticky do pixelu).

Za tím vším je onen marketing, který umí lidem prodat chuť zkusit UX Apple. Proto mají (rostoucí) podíl, který mají.

Ještě otázky? :D

nemo
nemo
Level 20 Level 20
14. 6. 2025 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @uni1 A v com konkretne ? Vacsina brandov/znaciek by sa chcelo dostat tam kde je apple - za skoro nulovu inovaciu, kvalitne vyhotovenie, diskutabilny sw a pristup k zakaznikovy mat mega marzu/zisk. Ale nie kazdy nutne iba kopiruje, uz len z toho pohladu ze apple ma cely ekosystem - hw, sw, sluzby, kdezto pri ostatnych vyrobcoch kazdy ma nieco (snad jedine MS sa snazi mat svoj HW - Surface a zaroven k tomu aj OS a sluzby). Ake jed uz konrketne

Alienware, Razer a dalsie znacky alebo modely urcite nie su kopia MacBook Air,

Huawei - napriek polenam pod nohy su asi fakt jediny inovator v mobilnom sektore,

Tablety, tam asi jediny kto kopiruje Apple je Samsung, ktory celkovo by bol rad v pozicii Applu

Mobilne OS - to je taka zvlastna situacia. MS skusal vlastnu cestu a dost pohorel a pre ostatnych je to ako vystraha, preto moc neskusaju ale nemyslim si ze uplne kopiruju Apple.Respektive aj tak teraz mame iba Android s roznymi nadstavbami ako konkurenciu, aj ked Huawei ma vlastny OS a ostatny zacinaju vyvyjat tiez vlastne alternativy (hlavne po Trump/USA velkohubych vyhlaseniach a neistote).

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 6. 2025 06:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @uni1 jasne apple inovator.... https://ibb.co/chf8NyvG

Kazdy dnes kopiruje kazdeho, kazdy sa inspiruje kazdym.

Kazdy by chcel byt v pozici co ma apple, miliardy na uctoch, miliardove predaje, miliardove zisky rok co rok za minimum inovacii.

Apple je nalestena predrazena bieda, co sa tvari ako najvacsi inovator a co prinasa najvacsie "pokroky". Pritom je to len mam a klam a dobiehanie toho co maju aj 100e telefony uz roky.

A akykolvek apple os je (pre mna osobne a to na co potrebujem) absolutne nepouzitelny. Orem toho sa mi ani nepaci, ani jeden.

rewolwer
rewolwer
Level 2 Level 2
16. 6. 2025 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @uni1 Taky nechápu. Tenhle blábol si žije vlastním životem od představení iPhone, přitom ani jeden z těch volů, kteří si snad opravdu myslí, že za úspěchem Apple stojí marketing, netuší, co vlastně marketing je.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 6. 2025 05:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @rewolwer nemozem tu napisat ze za vsetkym je len je*blost userov co vidia: viac pasikov viac adidas...

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 6. 2025 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @nemo No, hodně textu, pseudofaktů a zmatení se. Na to se nějak ani nedá reagovat, vypíchnu jen to poslední.
Zde jsi nejvíce zmaten. Ne, MS nezkoušel "skusal vlastnu cestu". MS, spolu s Palm definovali trh - oni byly standard trhu. To Apple naopak přišel s vlastní cestou. A uspěl.
Už jen tady se krásně ukazuje, jak povrchně, jestli vůbec jsi v téma relevantní ;)

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
20. 6. 2025 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @uni1 A kdo říká, že je to DOBŘE? 🤔

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 6. 2025 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Oddělení UI od jádra zavedl unix a bůhví, jestli ne něco ještě předtím. Rozhodně to nevymysleli linuxáci.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
14. 6. 2025 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler no hlavne X protokol nevznikol ako potrebu oddelit GUI od systemu ale skor ako potreba spustat narocne gui aplikacia distribuovane, po sieti. Az na to ze dosledkami a nasledami "trpi" Linux do dnes.

Lukáš
Lukáš
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
15. 6. 2025 07:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @nemo Jake následky máš na mysli? Nějak jsem za těch pár let nevšiml, že bych měl nějaké problémy s GUI nadstavbou, jak na Debianu, tak na Linux Mintu.

Nehledě na to, že existuje už nějaký pátek i Wayland, který má za cíl X11 postupně nahradit, což už se děje.

Reklama
Reklama