profile-image

Ybob

547 bodů
Zbývá 3 bodů do dalšího levelu
500 550
9. 11. 2025 11:35 Denní návštěva
4 b
4. 11. 2025 13:11 Denní návštěva
4 b
1. 11. 2025 18:15 Denní návštěva
4 b
30. 10. 2025 14:22 Přečtení článku
2 b
30. 10. 2025 14:22 Denní návštěva
4 b
28. 10. 2025 11:46 Přečtení článku
0 b
Obsah příliš starý
28. 10. 2025 11:45 Denní návštěva
4 b
17. 10. 2025 14:34 Denní návštěva
4 b
13. 10. 2025 09:04 Denní návštěva
4 b
11. 10. 2025 09:20 Denní návštěva
4 b
8. 10. 2025 19:40 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
7. 10. 2025 14:33 Přečtení článku
2 b
7. 10. 2025 14:33 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
6. 10. 2025 13:16 Denní návštěva
4 b
5. 10. 2025 16:28 Přečtení článku
0 b
Obsah příliš starý
5. 10. 2025 16:28 Denní návštěva
4 b
29. 9. 2025 10:34 Denní návštěva
4 b
26. 9. 2025 19:36 Denní návštěva
4 b
15. 9. 2025 19:31 Přečtení článku
2 b
15. 9. 2025 10:03 Denní návštěva
4 b
13. 9. 2025 18:33 Denní návštěva
4 b
12. 9. 2025 17:01 Denní návštěva
4 b
10. 9. 2025 11:17 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
9. 9. 2025 12:27 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
8. 9. 2025 11:13 Denní návštěva
4 b

Komentáře

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
24. 7. 2025 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Němec @Abby No že by Darktable nebo Rawthrepee nebyly alternativa, s tím tedy nesouhlasím. Co je u nich problém, je poněkud náročná učicí křivka, ale výsledků lze dosáhnout špičkových, pokud člověk víc co dělat. Pokud někdo hodlá zůstat na Linuxu, tak to za přeučení stojí.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
19. 7. 2025 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Zima @Abby Není pravda, že je pro běžného uživatele Linux problém. Běžný uživatel si vystačí s prohlížečem, většinou ani pošťáka nezná. Steam jej asi herně uspokojí. Fotky vyvolá, zesvětlit tmavou forku zvládne kopec programů.

Linux desktop není pro lidi se specifickými potřebami. Zejména pokud nutně potřebují provozovat specifický software, který není portovaný na Linux. Zdůrazňuji potřebují. Nutnost přeučit se nějaké věci beru jako samozřejmost, to platí o přesování mezi jakýmikoliv platformami, spousta programů má alternativu. Otázka je jestli člověk chce změnu, nebo chce Windows bez Microsoftu. Ta druhá volba nefunguje (ani v případě Macu, který se software problém nemá).

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
19. 7. 2025 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@regine @regine Taková rejpavá. Nevím jestli je rozumné používat TrueCrypt nebo jakou má vůbec logiku šifrovat (tedy zřejmě něco co za to stojí) léta neudržovaným programem (zatímco Veracrypt patchuje nalezené slabiny).

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
14. 7. 2025 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom k tomu, že Apple to dělá stejně (to s povinným přihlášením), tak nedělá (zatím stále). Apple dělá spoustu věcí, která si za rámeček nedá, ale v prvospouštěcí proceduře (vytvoření uživatele a a tak), je u přihlášení do iCloudu pořád možnost "Později" a pokud to uživatel udělá, tak není přihlášen nikam a v nastavení je sice odznáček "možnost přihlášení", ale jinak to nijak neotravuje. A systém funguje bez omezení, jen nejde používat online služby systému, logicky.

Na druhou stranu s ukončováním podpory macOS se nemažou, každá verze macOS 3 roky, stroj od stroje to dává obecně tak 6 - 8 let podpory...

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
17. 6. 2025 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt No to nevím jestli jste někdy dělal na Classic macu, ale OSX byl úplně něco jiného. Totálně. Jiná filisofie desktopu i systému pod tím. Ani spustitelné binárky nebyly komaptibilní. Nic. To byl opravdu harcore přechod ze staré (a zastaralé) Applovské architektury na na unixu resp BSD stojící systém. Já jsem se k OSX dostal až kolem verze 5 a že by to byl nějaký drastický rozdíl proti současnému to není. Nikdy mi to nepřišlo zásadně problematické a chudé na fičury. Akceleraci myši, nevím, za dekády jsem si nevšiml, ani jsem neměl problémy s kexty. S těmy je problém spíše teď, protože apple z bezpečnostních důvodů nedovoluje kexty třetích stran, pokud se na tvrdo nezmění politika ochrany systému, kůli tomu, že běžící systém je teď nezapisovatelný a uživatelem neměnný snapshot se uživatelský kext musí potvrzovat po každé aktualizaci. Což je otravné. Na druhou stranu není od věci občasný přehled o tom co se nutí do jádra systému, protože rozšíření kernelu jsou nebezpečná cesta kolem bezpečnostních opatření OS.

Ale já jsem zase doma i na Linuxu, takže jsem tak nějak zvyklý na ledajaké ovládání. Popravdě nejméně snesitelné mi přijdou Windows od doby W8. Schizofrenický OS v praxi a umístění věcí se mění snad s každou verzí. Na W11 se alespoň už zase dá koukat, ale schizofrenik se ještě nevyléčil. :-)

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
16. 6. 2025 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přitom UI macOSu, zejména Finderu se od prvopočátků Masoxu nijak zvlášť nezměnilo. Někdo to považuje za zaostalost, ale znám lidi, kteří by ze změn typu Windows měli srdeční záchvat a ztrátu produktivity na dlouhé měsíce, protože prostě věci dělají furt stejně.

Na nacOSu se pomalilinku se tuní vzhled, ale ovládání a základní provky pořád ty samé, občas se přidá nějaká drobnost navíc. Jediná, zato krutá drada byla záměna nastavení z původního přehledného "šachovnicového" rozcestí (což převzala i spousta linuxových dister) na "seznamové" aka iOS a to je za trest. Bez vyhledávání tam nemůžu nic pořádně najít.

iOS také víceméně nezažívá dramatické změny v logice, spíše se vyvíjí vzhled.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
1. 1. 2025 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Berzeger @mibfox Jo, tomu tam věřím, 😂 když slyším výhružky lidí používajících Win11, jaké ošklivě sadistické věci by provedli těm v Microsoftu, kteří tam v různých releasech prosazují či páchají zvěrstva na uživatelích. On je to tak trochu stockholmský syndrom 😂 protože když vám něco nevyhovuje, můžete si stěžovat tak maximálně na lampárně.

Jinak nikdo nebude tvrdit, že to jsou Windows nepoužitelný systém, to by byla kravina. Nicméně je to systém, který nemáte pod kontrolou a tím nemyslím nějaké hloubkové šťourání. Prostě vám tam narvou cokoliv co jim vydělá peníze, prosadí AI analýzu činnosti, i když vás nezajímá a nechcete větší účet za elektriku.

Můj základní desktop fakt nevyžaduje žádné šťourání a ladění. Za 10 min je nainstalovaný (už jsem to teda pár let nedělal) a za 10 min pak všechny aplikace z repozitářů jedním příkazem a to je celé. Drivery jsou v systému. Něříkám, že se nikdy ničemu není potřeba podívat na zub, to bych lhal, taky nehraju hry kromě občas vytažených asi dvou kusů na Steamu, ale moc dobře si vzpomínám na život s Windows a ten také rozhodně nebyl bez škobrtanců a zápasu o život (počítače). Jak ten systém jednou člověk chápe, tak to není odlišně složité. Prostě člověk ví, kam se podívat, ví co ty věci dělají, stejně jako windowsáci vědí (nebo tuší) co to je registr a podobná tajemná místa.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
1. 1. 2025 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joeqr @Joeqr To ovšem není legální aplikace zdarma pro potřeby pár desítek stran za rok. Abbyy Fine reader stojí to 2500 Kč za rok (předplatné).

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
1. 1. 2025 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @Jan Nevím proč si to vykládáte tak divně. Nic z uvedeného není profesionální nasazení, naopak autor velice specificky deklaroval, že to musí být zadarmo pro občasné využití, tedy opak profesionálního nasazení. Existují i placené aplikace, ale to není co autor zkoušel a hledal. Jako by takové situace na Windows neexistovaly (vyhýbáme-li se pirátství).

Osobně macOS a Linux používám na vše i na profesionální práci, Windows vůbec. Na Linuxu chybí zejména profesionální grafické aplikace, ty na macOS rozhodně nechybí, většina tam byla dříve než na Windows.

Takže je spíše chyba se utvrzovat, že bez Windows nic neuděláte. Naopak je to pravda čím dál méně, popravdě hlavně mobily kradou tuto pozici. Nikomu nebudu nutit, aby Windows opustil, to je každého věc, ale fakt je to někdy jako když amík, co nikdy nevytáhl paty dál než do sousedního státu mluví o jiných zemích. :-) Velmi zkreslené představy o dokonalosti vlastní země a nemožnosti a nekvalitách těch ostatních.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
23. 12. 2024 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ladislav Hoza @Ladislav Hoza Pokud se nad tím zamyslíte, tak je to dost nesmyslné srovnání. Za jednu linku a skříň zákazník platí plné náklady + zisk pro vás. Asi nečekáte, že cena CDčka nebo skladby v prodeji kryje všechny náklady, co její vznik přinesl. Musí se prodat hodně kopií, aby se to rentovalo.

To ovšem nemá nic společného s poplatkem OSA, který stejně dost pravděpodobně nepůjde žádnému autorovi, kterého posloucháte. Je to taková daň soukromé organizace.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
14. 6. 2024 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ybob @QproTestCzech "Nebaví" je zajímavý pohled. :-)

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
14. 6. 2024 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ybob @PavelPe Přesně, mé vkročení do světa Linuxu byl onehdy také zmatek, tak jsem stáhl asi pět obrazů z těch obecně doporučovaných, hodil je postupně na fešku, nabootoval a chvíli se v tom brodil. Jednak si to člověk trochu osahá a zorientuje se v tom, co jsou ty divné pojmy (GNOME, Cinnamon, KDE) a hlavně zjistí co mu padne do ruky a co se mu líbí, což bych řekl je základ pro to aby byl potenciál se usadit.

A opravdu tím jak jsem si ti zkusil to vše začalo dávat smysl, že dnes člověk musí myslet na to, že začátečním musí tímto projít na prvním místě.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
13. 6. 2024 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Richardsson @davidrichardssonn Jak již psali ostatní. Linux je široký název. Co Vás zajímá je Linuxová distribuce (distro). Což je de-facto skupinou lidí nebo firem udržovaný konkrétní systém s linuxovým jádrem a nějakým grafickým prostředím, definovaný jménem (Debian, Ubuntu, Mint, Arch PopOs atp). Některá dostra mají volitelná grafická prostředí. Distribuce existují pro nejrůznější účely s různou úrovní složitosti a přátelskosti k začátečníkům a s různou "agresivitou" aktualizací, což je pro první výběr trochu náročné, ale zase máte právě ten výběr.

Takže si nejdříve podle nějakých nasměrování na internetu (těch rozumnějších a vyargumentovaných) vyberete distro s prostředím co se vám líbí. Stáhnete si obraz, dáte na flasku a zkusíte nabootovat a můžete to zkusit "na sucho". I nady na PCtuningu jsou tomu věnované články. Pokud vám sedne do ruky můžete ho instalovat na disk, pokud ne, zkusíte jiné. Linux Mint s prostředím Cinnamon je dobrá volba pro začátečníky, velmi pěkně vedené distro, ale může se vám líbit něco jiného, za vyzkoušení nic než kromě pár minut "výroby" bootovací flashky nedáte.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
14. 6. 2024 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ybob @PavelPe Přesně, mé vkročení do světa Linuxu byl onehdy také zmatek, tak jsem stáhl asi pět obrazů z těch obecně doporučovaných, hodil je postupně na fešku, nabootoval a chvíli se v tom brodil. Jednak si to člověk trochu osahá a zorientuje se v tom, co jsou ty divné pojmy (GNOME, Cinnamon, KDE) a hlavně zjistí co mu padne do ruky a co se mu líbí, což bych řekl je základ pro to aby byl potenciál se usadit.

A opravdu tím jak jsem si ti zkusil to vše začalo dávat smysl, že dnes člověk musí myslet na to, že začátečním musí tímto projít na prvním místě.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
13. 6. 2024 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @QproTestCzech Nevím, kliknu na Správce softvéru, vyťukám ve vyhledávání nebo vyberu z ikonek co chci a zmáčknu nainstalovat (jak z Deb tak Faltpak). A je to. Nepřijde mi to jako raketová věda.

To že existuje tucet dalších způsobů je možnost, ne nutnost. Ani přes APT v terminálu to není raketová věda a má to tu výhodu, že lze nainstalovat libolně aplikací najednou, což se třeba hodí při zavádění nového systému, člověk nekliká jak šílenec, takové to: doubleckick, potvrdit zvýšení práv, next, agree, next, next, next, next, next.... a další aplikace zase. :-D

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
14. 6. 2024 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ybob @QproTestCzech "Nebaví" je zajímavý pohled. :-)

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
9. 5. 2024 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Mmchk No tohle je naivní poznámka. Jistě spousta jablečných uživatelů ví houby o HW, ale to platí pod Windows úplně stejně.

Nicméně se prostě ví jak si vedou generace a úpadek Intelu byl u MacBooků sakra znát (teda něco zpresil i Apple, třeba klávesnici). Ale thtrottlující i9 MBP jsou pověstné a Intel prostě neměl procesor přiměřeně výkonný a zároveň uchladitelný bez toho aby NTB vypadal jako aerodynamický tunel s proudovým moroem na konci.

Eliminace marže Intelu při zajištění vlastního CPU jistě působila vábivě, ale hlavní moment podle mě byl ten, že si ARM vypiplali pro iOS a ipadOS, jádro systému je stejné a tak bylo jen otázkou času zkusit jestli by to neutáhlo emulaci, protože jinak překompilovat systém evidentně nebylo nic světoborného, změnu platformy to v genech má.

Takže lidi možná neznají detaily, ale těchlo rodílů si všimnou (fučení, hmotost, teplota těla, výdrž) a věřte, že si jich všímají i jableční zákazníci.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
16. 4. 2024 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@littleon @littleon Zajímavý úhel pohledu. Něco na tom je. Já uvažoval v tom směru, že pokud si někdo zahrává s myšlenkou Linuxu, asi jej baví zkoušet nevé věci a poznat počítače více do šířky. Ale je fakt, že motivací může být mnohem více (ehm systém zadarmo, něco jaké jiné Windows) a s tím se pak asi brzy narazí. To se týká nejen Linuxu, ale i třeba uživatelů macOS vs Windows. Tady souhlasím s vyřčeným, že nejčastěji uživatelé prostě opakují naučené vzorce a pak je pro ně jakákoliv změna systému katastrofální, i když jde vlastně jen o přeučení se pár návyků (či zlozvyků :-), což je tak otázka týdne.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
14. 4. 2024 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Štos @mpstros1 Smysl to nedává někomu, kdo je tomu odevzdaný. Což je jistě legitimní přístup, ale ne nutně logický (pro každého).

Mnoha lidem nevyhovuje to v co se Windows proměňují, tedy místo kde si vás Microsoft ochočuje, tlačí vám služby a monitoring vašší činnosti, to není zrovna pěkné. A spousta lidí chce mít OS poněkud více pod kontrolou a poněkud více k sobě přátelský.

Další lidi nemají nejnovější komp a ani ho nechtějí, W11 už na tom nepojedou a nebo ne ideálně. 10 - 15 let staré stroje jsou výkonově více než způsobilé a proč jimi krmit elektroodpad, když na mnoho věcí poslouží.

Důvodů je zkrátka spousta.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
12. 4. 2024 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pa3ck @Pitcha Já myslel, že FLAC se dá přehrát všude. :-) Teda alespoň jsem s tím nikdy problém neměl. Na Linuxu používám Audacilous

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
12. 4. 2024 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkně shrnuto. Osobně si myslím, že použití Linuxu jako běžného desktopu je dávno bez problémů (běžným je myšleno, prohlížeč, maily, programování, přiměřené hraní, běžné officování) a rozhodně by to měli i třeba ve virtuálce zkusit lidi co se o počítače zajímají, ne že bych to někomu nutil, ale určitě si tím rozšíří obzory a jsou to hodnotné znalosti, protože na Linuxu běží většina služeb, NASů, takže se jeden neztratí. Ono je, co se týče desktopu, stejně nejhorší ten první výběr distra, přitom to není zase tak těžké stáhnout pár live obrazů, vyzkoušet co je podle gusta a co ne...

Naopak bohužel stále to není OS pro profesionál grafiku (nicméně běžná i náročnější práce s fotkami problém není), sazbu. A pro totální hráče. Ti ať na Linux zapomenou. Nicméně to jsou vše poměrně vymezené skupiny.

Co se týče problémů a řešení problémů, tak ty jsou na každém OS, na každém svým způsobem specifické a člověk se holt musí něco naučit a učení bolí. :-) Asi děkuji tomu, že jsem začínal na Amize a tak jsem nikdy do Windows nezapustil kořen nějak hluboko a nemám problém s ničím, macOS, Linux, Windows.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
12. 4. 2024 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @theyarealldeaddave To není nadsázka, to je ukázka ignorace. macOS evidentně nemáte a neznáte jeho základ (BSD), Linux asi taky ne, ale vyvolává to ve vás záchvaty smíchu a infantilní humory, které nemají pointu, což vám asi uniklo. Smutné.

Nikdo vás nenutí Linux používat, nikdo vám Windows nebere, tak trochu nechápu proč ty výpady. Přitom moc dobře vím, kolika lidem jsem resuscitoval Windows a kolik času to zabralo, to bych fakt raději kompiloval kernel linuxu, což jsem mimochodem nikdy neměl za potřebí.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
19. 11. 2023 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos Článek neřeší problém, ale ukazuje možnosti a přístup. Chceš mít úplně standardní distro s úplně nestandardním desktopem? To jde a můžeš si to zkusit. Začátečníkům navyklým na logiku Windows nebo macOS to může otevřít oči.

Nikdo to dělat nemusí, ale někdo něco takového může chtít (vlastní kombinaci distribuce a desktopu dle chuti). Rozhodně to je tunění PC, hračičkování si s počítačem, hlavní téma tohoto webu.

Já chápu, že na Windows to není moc k pochopení, protože co Microsoft v UI změní, to musí uživatel zkousnout (ač často nerad jak dobře víme), kdyby šel do Win11 dostat jiný desktop, byly by toho články plné, protože co clověk to jiný vkus a potřeby, ale nejde to (až na nějaké to nevýznamné polaďovaní).

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
10. 11. 2023 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaneCk @JaneCk Předně ohledně disků si myslím, že je chyba (na Linuxu) používat NTFS. Malý výkon, nedokonalá podpora. Setkávám se s tím opakovaně s chybnou představou, že by se na ně pak nebylo možno z Windows (nebo macOS) dostat. NTFS není filesystém ideální pro Linux a je v tomto případě úplně zbytečný. Použitelný, ale ne vhodný. Předpokládám, že se sdílí přes Sambu (SMB/CIFS server), takže je jedno na co jsou disky naformátované v Linuxu, jestli EXT4, BTRFS nebo něco jiného, na Windows budou jejeich soubory a složky vždy dostupné, je to síťový protokol, nečtou se sektory disku.

Sekání fakt nevím, to může být lecos. Rozhodně bych zkusil primitivnější spojení (SSH) a díval se jím co se na tom počítači děje při odhlášení (třeba příkazem "dmesg") nebo logy zmíněné v článku. Typoval bych že se tam něco (co zřejmě používáte ke komunikaci) zacyklí nebo tak něco a začne požírat paměť a počítač přestane reagovat na vnější podněty. Že by se systém fakt rafnul se na Linuxu až tak nestává. Musí se prostě začít u nalezení nějakých nestandardních hlášek a odtud stopovat jetli to souvisí nebo ne.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
15. 5. 2023 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady se nám v článku sešla fakta, popis jistého slunečního fenoménu a jeho překvapivá aplikace jen jedním směrem, což mě zaráží, protože problém je spíše v elektronizaci (už dnes) než v elektro-budoucnosti. Jakkoliv nesouhlasím se vším co dokáže blekotat zelené PR, oni jen neomaleně interpretují věc co je jasná. Současné nakládání s energiemi je neudržitelné, zejména stran mobility. To znamená, že dnešní mlaďoši zažijí svět který se BUDE mezitím MUSET změnit i kdyby se na nějaký CO2 a oteplování planety zvysoka... prostě některé dost zásadní zdroje dojdou (nedojdou úplně, ale budou pekelně drahé), resp jeden, tekuté zlato. Takže je pěkné říct, že jsou to zelené výmysly, ale zdroje se musí najít rychle, průchodně a finančně únosně (což je třeba problém s jadernou energií - vypadá tak super, ale je to neuvěřitelně nákladné, furt si nevíme rady s odpadem, což je taky "trochu" problém, někam zakopávat statisíce let smrtelně zářící poklady pro nadcházející civilizace - to k porovnání s trably a s různými podivínskými pokusy o akumulaci, ale já bych se nesmál, ono se to filtruje poměrně rychle).

Za druhé, závislost na dodávkách elektrické energie je už teď totální, je úplně jedno, že používáme i spalitelné zdroje, bez funkční rozvodné sítě nejsou dostupné. Paradoxně už dnes lze použit elektromobil jako nouzový zdroj energie při nešetření na několik dní, při šetření mnohem déle. Pochopitelně to je pro lidi co mají vlastní barák. V bytovce nám to může být jedno, ta je bez energie neobyvatelná a zelené hnutí s tím fakt nemá nic společného.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
7. 4. 2023 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem včera byl nucen použit poštu a naše pobočka na Vinohradech určená ke zrušení. Čeká tam 25 lidí, za 15 min odbaví dva lidi, jeden si 10 minut nedokáže vybrat los. Kdo takovou poštu chce? Pokud nemusím a fakt doufám, že po mě dlouho nikdo nebude chtít papírové doklady, tak ani náhodou. Doporučený dopis po Praze 65 Kč... Příště to na tu Radlickou dovezu osobně metrem. Bude to rychlejší, levnější a bez stresu.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
7. 4. 2023 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Potkan007 @Potkan007 No vidíte. A přitom to porovnání s ČD ukazuje, jak se liší deklarovaná složitost a reálná složitost. ČD totiž do těch kotěhůlek jezdí v objednávce, to znamená, že za každý km jízdu dostanou 120 - 200 Kč. A je to zlatý důl, do kterého chce kdejaký soukromník.

RegioJet u kterého se za někdejších ředitelů ČD pouštěli "rozinkové fámy" naopak sice mohl jezdit kdy a jak chtěl, ale na plné komerční riziko. není zákazník, nejsou prachy. ČD se do tohoto byznysu nikdy moc nechtělo, přitom jim nic nebrání. Riziko je sviňa.

A s poštou to máte to samé. Sice mají služby a pobočky co vypadají komerčně na houby, ale zase od státu dostanou miliardové kompenzace. Jistě by to dokázali zaonačit, aby to spolu s ne zrovna levnými službami fungovalo. Pak mají služby co by mohly komerčně fungovat a přinést tržby, ale ne, raději klienty vypruzují a ti jdou jinam, k té "nezávislé konkukurenci", které by to s dokonalou poštou jinak měla dost těžké. Ale pošta není dokonalá, je prohnilá.

Reklama
Reklama