Zpět na článek

Diskuze: „Věci, co skoro fungují“ jsou ze všech nejzákeřnější

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Michal Škvor
Michal Škvor
Level 3 Level 3
24. 1. 2025 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten Axagon jenom poškodí tabulku partitionů. CHKDSK <písmeno disku> /F /R /X to opraví, většinou i bez ztráty nějakých dat. Už se mi to stalo mnohokrát.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
21. 1. 2025 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po vlastní zkušenosti, kdy jsem uložil zánovní a bezproblémově funkční SSD, které jsem používal na testování, do šuplíku a po měsíci jsem ho vytáhl, načež zjistil, že je kaput, bych tenhle druh zařízení nedoporučil ani na cold storage.

perforex
perforex
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 1. 2025 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus To by mě zajímalo od jakého roku jí máte? Podle lidí tady snad úplně všem dělá problémy. Já jsem asi jediný komu funguje na 100%.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
21. 1. 2025 13:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@perforex @perforex Klonovací jednotku nemám, jen jsem reagoval na to, že by cold storage mělo nějak prodloužit životnost uložiště nějakého média. Někdy to tak uplně nefunguje.

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
22. 1. 2025 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus To ja pred lety presunul 2,5" 80GB SSD Intel z Thinkpadu T61 do noveho Thinkpadu X220, udelal si zalohu dat, reinstaloval Windows, doinstaloval programy, nastavil...cely den prace a skoncil jsem okolo pulnoci. Druhy den rano zapnu novy notebook a ... on zahlasil, ze nema z ceho bootovat. A SSD kompletne mrtve, nebylo videt ani v BIOSu.

Nastesti bylo jeste v zaruce, zadost o vymenu za mSata verzi prodejce pri reklamaci odmitnul s tim, ze na takovou vymenu nemam ze zakona narok. Kdyz mi po mesici chteli vrazit do ruky jiny typ SSD, tak jsem zas ja rekl, ze mi nemohou nutit jine zbozi. Dost prskali, kdyz mi vraceli penize. Za vracene penize jsem si koupit to mSata SSD a jeste mi skoro polovina penez zbyla.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
22. 1. 2025 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zivan @Zivan No, to je prakticky stejný případ. Docela mě to překvapilo. Od té doby mám ve Win nastaveno automatické zálohování dokumentů na druhý (plotnový) disk, odkud to po měsíci zálohuju na jiný plotnový disk.

satanxerxes
satanxerxes
Level 25 Level 25
20. 1. 2025 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Coz o to, kdyz levnej kram obcas nefunguje, pruser je, kdyz nahodne aktivne pacha skodu...

perforex
perforex
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2025 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, přidám taky pár zkušeností s touto Axagon klonovací stanicí. A ještě bych taky rád zmínil že výrobky značky Axagon spadají do kategorie levné periferie pro příležitostné použití. Takže koupit si klonovací stanici v mém případě cca před deseti lety tehdy bratru za 700Kč a spoléhat se na ní na zálohování 1:1...... Teda nevím nevím pane Rybko.

No a mé zkušenosti jsou takové z používání této stanice že, za celou dobu co jí mám nenastala jediná chyba. Funguje bezvadně už dlouhá léta jak na klonování tak i přenos dat z PC do stanice a obráceně. Co opravdu dodržuji je odhlášení usb zařízení v PC následně počkám až zhasnou modré led na stanici (svítí když je ve stanici přítomen disk-y) a poté vypnu tlačítkem ze zadu na stanici její vlastní napájení a nakonec vyjmu disk-y. Jediné na co jsem narazil tak občas některé pravděpodobně levné ssd disky stanice nevidí, neinicializuje je (konkrétně A-Data). Logicky nejde spustit klonování ani nic nevidí operační systém.

Taky mám odzkoušené fungování stanice při obnově systému pomocí nabůtování z flash disku pomocí nástroje Acronis. taky bez problémů.

snejdy88
snejdy88
Level 20 Level 20
19. 1. 2025 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cítím, že se mi poškozují soubory… poškozují se… Ááno, to je nádhera… :-D

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
22. 1. 2025 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snejdy88 @Jakub Šnejdar Jsem zpátky a jsem zlobivej... :D

DiegoCZ
DiegoCZ
Level 24 Level 24
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 1. 2025 05:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus samozřejmě v rámci jistých nastavených parametrů..😀

Ladislav Hoza
Ladislav Hoza
Level 7 Level 7
19. 1. 2025 01:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem takový to udělátko USB-SATA na kabelu, když chci něco jen rychle přetáhnout na disk bez rámečku. Pár měsíců v poho a pak mi to zrušilo SSD. Už se mi ho nepodařilo rozjet.

Taky bych ještě upozornil, že může u nějakých čínských výrobků být zaměněn napájecí drátek 12 a 5 voltů u konektoru a to zničí dva disky, než si toho všimnete...

Daniel Demeter
Daniel Demeter
Level 1 Level 1
18. 1. 2025 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stalo se mi to stejné s tím Axagonem, dokonce dvakrát. Měl jsem důležitá data na disku, disk jsem bezpečně odpojil, vypnul box a po opětovném zapnutí disk nenaformátovaný. Naštěstí jsem data obnovil přes nějaký sw, ale byl to šok.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2025 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podrazem jsou často USB porty na levných PC skříních. Připojíte na to USB disk a kopírujete na něj a ono se to třeba po pár desítkách GB sekne. Řeknete si, že ten disk stojí za prd, připojíte jiný a ono to udělá zase, ale v jiném souboru. Připojíte ho zezadu na desku a ono to vždycky projde.

Měl jsem mobil, u kterého jsem si odemknul bootloader a nahrál tam jiný systém (Pixel Experience). Všechno spokojeně fungovalo, až na to, že ten bootloader už nešel zamknout a tím pádem jsem byl v háji s Google Pay. Lezl jsem po tom jak beruška několik dní, na to zamknutí byl vcelku jednoduchý příkaz pro fastboot - jenže pokaždé mi ten mobil přestal reagovat. Až jsem našel takovou nenápadnou zmínku v jedné diskusi - radši to připojte přes napájený USB hub. A na hubu to okamžitě fungovalo - a to mi to předtím nešlo na PC, ani na noťasu. Zjevně je obsluha USB na mobilu v režimu fastboot poněkud pochybná.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
18. 1. 2025 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me treba domrdali win10 partition na disku co jsem chtěl zalohovat, prvni připojení disku pres usb ramecek do funkcniho PC, abych si zazalohoval plochu dokumenty a fotky, ty debilní windows tam neco zapisuji takze z prace na 10minut obnova KO partition na cely den,po souborech bez struktury...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
17. 1. 2025 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle neplatí jen o komponentech ale i o lidech - třeba funguje když Rybka píše eseje o počítačích ale jak začne psát o politice nebo umění tak to fungovat přestane… 😉

Alex Blood
Alex Blood
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 1. 2025 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk Jak začne jakákoli autorita z jiného oboru psát o politice, tak to fungovat přestane naprosto spolehlivě. 😏

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2025 09:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alex Blood @Alex Blood: Ono to přestane fungovat jen pro část čtenářů. V případě pana Rybky pro ty zblblé oficiální propagandou, pro ty, kteří například věří tomu, že se v únoru 2022 Putin jednou probudil a řekl si, že dnes by bylo fajn napadnout Ukrajinu, nebo třeba pro ty, kdo věří, že Čína je zaostalá země pod diktaturou komunistů. Případně pro ty, kdo věří, že demokracii je třeba šířit po celém světě jakýmkoliv způsobem, nebo pro ty kdo si myslí, že Kosovo má nárok na sebeurčení, kdežto Krym v žádném případě.

Alex Blood
Alex Blood
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 1. 2025 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alex Blood @Karel Endler Obsah je v tomto případě zcela irelevantní. Jde o efekt mediální hvězdy, která uspěla v jednom oboru, má příznivce a tak si automaticky myslí, že může "kecat" do všeho. Věříte panu profesorovi Klausovi, když mluví o ekonomii, z níž má vědecké tituly? Já třeba ano, přinejmenším je to pro mě relevantní názor. A o klimatické změně? A tak je to se všemi. Vůbec nej chucpe je, když vám své politikum cpe třeba vysloužilý hokejista nebo zpěvačka 😆

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
18. 1. 2025 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alex Blood @Karel Endler Je zajímavý že ruská propaganda ti očividně nevadí :-D

Alex Blood
Alex Blood
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 1. 2025 13:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alex Blood @Mmchk @Karel Endler No jistě 👌 vzájemný urážení a dehonestace kvůli politickým názorům. Ve skutečnosti nejde o nic jiného, než honění ega (já nejsem takový jako ty, jsem lepší) a ventilaci frustrace všeho druhu. Základní filozofickou otázku zůstává, jak moc politici můžou nebo nemůžou za "náš posraný život". Odpovídat už nebudu, ja v tom mám jasno.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 1. 2025 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alex Blood @Alex Blood A co takhle jméno George (Jiří) Kukla?
Pokud to někomu nic neříká, tak je to jeho chyba. S klimatem Václavu Klausovi radil právě on. Mimojiné vysvětlil mechanismus vzniku dob ledových a po své emigraci do USA vedl klimatický výzkum na Kolumbijské univerzitě.
https://www.idnes.cz/technet/veda/dr-george-jiri-kukla-cesky-geochemik.A140602_163303_veda_kuz

Alex Blood
Alex Blood
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2025 03:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alex Blood @JiVy Děkuji za doplnění info, nicméně moje pointa byla, že Klaus je ekonom a ne ekolog. On mluví o měně, Kukla o změně. Jestli si rozumíme. Opačně to sice může taky fungovat, ale nejde se na to 100% spolehnout v důležitých věcech.

Martin Malý
Martin Malý
Level 1 Level 1
21. 1. 2025 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alex Blood @Karel Endler Naprostý souhlas...

Martin Malý
Martin Malý
Level 1 Level 1
21. 1. 2025 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alex Blood @Mmchk Ta americká je na tom jak? Nebo pouze ta má právo na život?

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
18. 1. 2025 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk Tohle vadí snad jen lidem, kteří nesnesou odlišný názor a mají dost omezené myšlení.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
21. 1. 2025 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Mě jsou jinýnázoři celkem ukradení. Tedy do chvíle, než mě začnou krmit ruskejma bajkama. Člověk žijící v zemi, která si s ruskou ideologií užívala 40 let svoje, a který věří žvástům z Kremlu je jasnej lobotomita.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
21. 1. 2025 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Hajčus 1) Takže nejde o to, jestli je něco pravda, ale o to, kdo to říká? 2) Tímhle se asi nejvíc ohánějí lidi, kteří sami nepokrytě věří úplným hovadinám, akorát z druhé strany.

Martin Malý
Martin Malý
Level 1 Level 1
21. 1. 2025 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Hajčus A jak je na tom americká propaganda? Tví milovaní mírotvorcové "šíří demokracii" opravdu velice pečlivě a intenzivně: https://www.denik.cz/ze_sveta/masakr-my-lai-valka-ve-vietnamu-1968.html https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-trauma-valky-ve-vietnamu-trva-americane-po-sobe-nechali-deti-i-otravenou-pudu-261646 https://www.csfd.cz/film/295806-zabijte-je-vsechny-americke-valecne-zlociny-v-koreji/prehled/

Martin Malý
Martin Malý
Level 1 Level 1
21. 1. 2025 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk Proč? Protože má jiný názor na dění kolem sebe než mainstreamovými médii zmanipulovaná většina?

abgx1
abgx1
Level 1 Level 1
17. 1. 2025 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mal som ramku ktora bezchybne fungovala vo vsetkych testoch, vsetkych programoch, vsetkych hrach... Problem sa ukazoval len v age of empires 2, len v multiplayerovej hre pri 8 hracoch, len po 40-50minutach hry, len ak na seba hraci predtym nejak aktivne neutocili a mali v hre vela unitov.

Vtedy hra zacala nahodne spomalovat, zastavovat a zase zrychlovat. Trvalo pol roka kym som na to prisiel.

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
17. 1. 2025 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Este pridam jeden nedavny pripad. Testoval som ramku v notebooku cez memtest_x86. Prvy test skoncil s failom na 1 adrese (14 subtestov, 4 passy, spolu ~3h testovania). Zopakoval som test pre istotu este 2x, stale fail. Zaujimave bolo, ze chyba bola vzdy v 2.passe so 4. Pamat som vybral von. O par dni som ju este dal pretestovat, ze ci naozaj a ci ju mam vyhodit. A prvy test zbehol bez chyby. Zopakoval som to este 3x (~12h testovania) a ziadne chyby ?!?!

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2025 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @AbcAbc Možná jste tam měl dva SODIMM moduly a prohodil jste je. To totiž dost často pomáhá.

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
18. 1. 2025 11:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler Nie, notebook ma 8GB pripajkovane na doske a 1 slot sodimm. Tych pripajkovanych 8GB som testoval osobitne bez inych modulov a testy presli viackrat v poriadku.

Este doplnim, ze som v tom ntb testoval aj par dalsich modulov a ich testy prebehli v poriadku.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2025 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @AbcAbc V tom případě byl špatný kontakt ve slotu a rozhýbal jste ho.

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
17. 1. 2025 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne sa podobny problem so zlym prenosom suborov vyskytol na telefone (Oneplus 6, 256GB, Android 10).

Ked som sa snazil preniest vacsie fajly z pc do druheho pc, pomocou telefonu (spakovane rary, viac ako 2GB subory), tak po stiahnuti z telefonu do pc boli pokazene. Dokonca to bolo deterministicke. Spocital som checksum na prvom pc. Nahral fajly do telefonu, skontroloval checksumy v telefone (appkou v telefone), tam boli ok. Nahral fajly z telefonu do druheho pc a checksumy uz nesedeli, archivy sa nedali rozbalit. Keby to neboli archivy ale napr. ine data (napr. velke videa), tak by som si tu chybu nevsimol.

Uz sa mi stalo aj, ze som mal zle stiahnute torrenty. Torrent obsahuje checksumy blokov, ktore ma stahovac skontrolovat. Ale niekde zrejme nastala chyba a subory neboli ok. Spravil som si script na kontrolu stiahnuteho torrentu a ten potvrdil chybu. Torrent som dal stiahnut znovu a na druhy pokus uz bol ok. Odvtedy si vsetky stiahnute torrenty kontrolujem aj scriptom.

Po par takychto neblahych skusenostiach sa vo mne vybudovala nedovera voci hardveru. Vzdy ked kopiruje/prenasam vacsie alebo dolezite data, tak si spravim a skontrolujem checksumy. Az potom zmazem zdrojove subory.

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
17. 1. 2025 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tiez sa mi par krat stala nemila udalost, ze filesystem na disku sa nejak pokazil. Vacsinou sa mi podarilo obnovit prakticky skoro vsetko z disku. Musim pochvalit recovery soft GetDataBack (for NTFS), ktory ma uz viackrat podrzal. Vie prehladat cely obsah disku, najs NTFS struktury adresarov a suborov, dokonca aj starsie trvalo zmazane subory.

Iba raz sa mi data scasti realne pokazili. Disk bol tiez v USB docking station (tusim nejaky Sharkoon), vyhodilo to nejaku chybu pri citani disku, a ked som sa siel pozret na subory tak mali nezmyselny obsah (same nuly, alebo textaky mali binarne data, ...). Neviem co sa stalo ale nejaka cast obsahu disku sa prepisala nezmyslami. Z toho stavu sa mi podarilo obnovit len cast. Nastastie velku cast sa mi podarilo znovu potahat z netu.

Ten isty docking station sa neskor tiez dostal do stavu "obcas nefunguje". Casom sa stavalo, ze diskom asi nedaval dost stavy, nechceli nabehnut, a tvarili sa ako pred smrtou. Ale ked som ich zapojil inde tak isli dobre. Jeden disk ma kvoli tomuto problemu trvaly zapis v SMART datach o zlom starte a programy na neho stale upozornuju ako na chybny, aj ked ide ok.

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
17. 1. 2025 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som na cold/offline backup postavil davnejsie lacne PC. Lacna doska Asrock s 8x SATA, Celeron, 4GB RAM, skrinka na vela diskov (spolu to bolo ~120 eur). Davam tam starsie disky, ktore uz nepouzivam. Mam tam teraz spolu ~20TB zalozneho miesta. Je to podstatne lacnejsie ako 8 diskove NAS. Da sa to pripadne este rozsirit o nejaky SATA adapter, ktory prida dalsie porty. Takisto sa tam da pridat rychlejsia sietovka alebo wifi. Obcas to zapnem a updatnem zalohy.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
17. 1. 2025 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor aktualne objavil teplu vodu.
Vsetky zlozitejsie veci "skoro funguji". Preto pri kritickych veciach su uplne ine pzoiadavky na kvalitu a su tam este aj zdvojene/zalohovane systemy a ani to nestaci na 100% fungovanie.
Veci sa zjednodusuju hlavne kvoli komfortu a jendoduchsoti pouzivania ale zvysuju vnutornu zlozitst a riziko nefunkcnosti/nasledkov pri nefunkcnosti. Ked sa nieco pokazi, tak sa pokazi cele zariadenie a nielen jeho cast.

Preto napriklad niesom fanusikom trendov v automobilizme. Jeden tablet na ovladanie a dost.
Pokazi sa mi tablet/rozbijem ho a som viac-menej skoncil. Pri klasickom aute/ovladani mi prestane fungovat len ta jedna vec. Kludne s nou viem prezit do konca zivotnosti auta ak to nieje nic kriticke.

Michal
Michal
Level 37 Level 37
17. 1. 2025 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten problem s VIA chipsetom a nahodnym poskodzovanim suborov si zivo pamatam u kamarata. Zaboha nemohol prist na to, co a preco sa to deje. Esteze si poctivo pri zalohovani kontroloval CRCka.

A ano preto su tieto veci najskodlivejsie nasmu psyche, lebo su zaclenene do procesu uloh a spoliehame sa na vysledok. Zlu vec clovek proste hned vyradi a prekvapenie sa nekona. Zatial co v tomto pripade prichadza zarmutok, zdesenie, emocne vzplanutie, panika ci nebodaj srdcova prihoda.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
17. 1. 2025 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Externí boxy na plotnové disky jsou extrémní šunty. Neměl jsem jediný, který by dlouhodobě fungoval. Takže teď už jenom kabelama z desky.

czchip
czchip
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 1. 2025 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Icy Box je bez problemu, a vlastne jsem s externim boxem co ma problemy nesetkal, jo externi disky od vyrobcu jsou pekny kram a nejlepe kdyz jsou v n2m disky s usb rozhranim (nemai prevodni sata/usb).

regine
regine
Level 9 Level 9
17. 1. 2025 15:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @czchip Souhlas, mám Icy Box skoro desítku roků, užíván bez problémů. V podstatě mne ani nenapadlo, že může být s Icy boxem problém.

Když už jsme u zoufalých udělátek: diskety (zlatý ZipDrive), první USB-flešky a USB-rozhraní, prvotní vypalovačky (to bývalo testů v časopisech) a vypalování CD-ROM v devadesátkách, pokračováno s DVD-RAM (ty snad nefungovaly vůbec), inkoustové tiskárny na občasné užití doma (dnes už trochu bez problémů, ale diskuse to nepotvrzují). Internetové služby Telecom-u. Brrrrr.

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
17. 1. 2025 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @regine Mam a stale obcas pouzivam staru 256MB USB flashku (Apacer), ktora uz ma viac ako 20 rokov.

Michal
Michal
Level 37 Level 37
17. 1. 2025 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @AbcAbc

A na co? Na zalohu ikon z pochy?

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
18. 1. 2025 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @Michal může mít na přenos dokumentů, když funguje... Doma máme nejstarší reklamní Verbatim tak už řádka let ale 8GB.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2025 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @AbcAbc Souhlas - mám taky jednu dvacetiletou a jednu osmnáctiletou, obě fungují. Fleška mi zatím vlastně žádná nikdy neselhala, ani noname Čína. Zato SD a microSD karet jsem vyhodil snad pět nebo šest, nejrůznějších značek.

czchip
czchip
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2025 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @Karel Endler Me teda Flash disky umiraji dost casto bez ohledu na znacku.

regine
regine
Level 9 Level 9
19. 1. 2025 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @czchip Mluvil jsem o prvotních imlepemtacích USB, více jak 25 let. Zasunula se fleška>nakopírovalo>programově řádně se odpojila > OK, ale náhle se na ni nekopírovalo, jen ke čtení. Vynikaly v tom laptopy. Nebo jen se otevřel na ní soubor Word a celý soubor pak již nebyl dostupný. Nebo připojila se tiskárna, jednou vytiskla a pak již bez odinstalace USB ovladačů netiskla (ano tenkrát se USB drivery instalovaly).

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 1. 2025 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @regine USB porty ve starších Windows trpěly často tím, že se ovladače jednotlivých (alespoň jedenkrát) připojených zařízení praly mezi sebou. Na to existuje utilitka USBdeview od Nirsoftu.

Reklama
Reklama