Zpět na článek

Diskuze: Velký srovnávací test pevných disků klasické konstrukce

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

mailer
mailer
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:( no to davate ten test teraz!? :D
Som uz v piatok kupil WD Black, este som ho nestihol ani nainstalovat... Ale nevadi, nekupil som az tak zle :D

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
15. 9. 2009 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mailer seagate - najlepsie hardisky takisto 2.5
ved su to vyvojari hdd ako takeho ..

MMaara
MMaara
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Výrazněji pomalejší je pouze Samsung EcoGreen F2, který má zase nejlepší spotřebu ze všech testovaných." Podle grafu má ale nejnižší spotřebu WD Caviar Green (pokud nepočítám SSD)

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MMaara Ah, toho jsem si nevsiml, diky za upozorneni

vlko
vlko
Level 1 Level 1
15. 9. 2009 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc Pan Sulc, preco nikdy nereagujete na komentar tykajuci sa pristupovej doby SDD.
ako v kazdom clanku o diskoch, aj v tomto pisete (mozno inokedy to nie ste Vy osobne) ze SSD ma pristupovu dobu 50ns :)))

medzi 50us a 50ns je milion nasobny rozdiel!!!

uz by ste konecne mohli prestat sirit nepravdive udaje alebo aspon napisat v komentari ako to vlastne myslite.

matysbrno
matysbrno
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za supr článek a zajímalo by mě, kde se dá v čr koupit ten SSD INTEL X25 34nm? Jestli jsem se díval dobře, tak všichni prodávají jen starou verzi na 50nm. Myslím, že pro lidi kteří nejsou socky je SSD jako systémový disk jednoznačná volba + klasický jako datové úložiště. :)

Vetrelec
Vetrelec
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matysbrno Daji se koupit treba pres distributora Intelu spolecnost ASBIS ktera ma skladem vzdy par kusu jak 80GB tak 160GB G2 34nm verze.

sanoo
sanoo
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matysbrno intel druhu generaciu diskov stahoval z predaja, lebo sa objavila chyba vo firmwari, ktora v pripade zaheslovania biosu sposobovala vazne problemy (neviem teraz uz presne, ale popisalo sa o tom na zahranicnych strankach dost). myslim, ze hlavne preto sa este 34nm generacia poriadne nepredava.

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sanoo jj, i to je mozne. Ale ke stazeni uverejnil novy firmware, ktery lze snadno nahrat i doma, takze pokud ma nekdo takovy disk, nemel by byt problem to opravit

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matysbrno Zatim bohuzel nejsou dostupne a to ani v zahranici. Intel zrejme vyckava az se doprodaji zasoby starych 50nm SSD, pripadne ma nejake problemy s masovou vyrobou...

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel se jedná pouze o syntetické testy, u kterých se už mnohokrát ukázalo, že jsou naprosto nepoužitelné u disků. Typickým příkladem jsou disky Seagate v posledních dvou letech. V syntetických testech excelují, přenosové rychlosti mají prakticky nejlepší, ale jak dojde na praktický test, kdy skutečně zkusíte reálný zápis, čtení nebo kombinaci, tak jsou výsledky zcela odlišné a výkon jde dolů. Hustota zápisu není všechno, Western v black verzi je rychlý například i proto, že má dvojitý řadič, coč se projevuje právě při zpracování většího množství souborů.

Tenhle test je polovičatý na dnešní poměry a nemá přílišnou vypovídací hodnotu bohužel. Je to jako posuzovat výkon grafických karet pouze pomocí benchmarků.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 9. 2009 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Tak tak, když přijde na normální práci, třeba rozbalení raru s tisícovkou .doc a .xls spouborů, jsou výsledky dost jiné. Je to tím, že někteří výrobci se honí za syntetickými testy a jiní výrobci se specializují na normální práci.

Kynio
Kynio
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já asi před měsícem sáhnul po samsungu F2, používám ho jako úložiště filmů, fotek, prostě všeho jen ne systém. WD Green jsem nebral kvůli jeho funkci parkování hlaviček při nečinnosti, údajně to není dobrý a disk se tím ničí. Za tu cenu si myslím, že je F2 super kousek a hlavně úspornej a tichej!

bazen
bazen
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kynio [quote=hekrhy]mám technickou připomínku, kterou jsem psal už i u recenze intel SSD a objevuje se to i tady - a to že 0,05ms je 50 mikrosekund a ne 50 nanosekund...
disk přece nemůže mít zhruba stejnou latenci jako operační paměť :)[/quote]

To je pěkná blbost, běž do školy a douč se to :D
Předpony do plusu: kilo, mega, giga, tera, peta.
Předpony do mínusu: mili, mikro, nano, piko.
Vždy jde o násobky tisíce.
0,05 sekundy je teda 5 setin sekundy, případně 50 tisícin = 50 milisekund !!!

bazen
bazen
Level 1 Level 1
15. 9. 2009 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kynio Na 100% souhlasím, vyzkoušel jsem Seagaty, WD, Maxtory, ale absolutně nejlepší disk co sem měl a momentálně mám ve sbírce 17 disků různých značek, je Samsung 1,5TB s 5400ot. je tichoučkej, chladnej, poměr cena/výkon bez konkurenční.
Jak zhruba před dvouma rokama odcházeli Seagaty, některý jsem koupil vadný už nový, ztratil jsem k nim důvěru. Z 6 disků odešlo 6, vadná elektronika vždycky za měsíc totálně rozhodila windows.

radik79
radik79
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cekam na OCZ Vertex Turbo 120GB, ale nedam za nej vic jak 6.000,- pred tremi mesici jsem stavel comp a sel tam WD Black, uz tedhdy jsem uvazoval, ze k nemu poridim casem rychlejsiho SSD brasku, ale zatim jsou porad jeste ceny moc vysoko.

ASUS-TeK
ASUS-TeK
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radik79 Jestli OCZ má ty SSD tak kvalitní, jako jejich flashky, tak ti moc nezávidím a budu rád za moje X let staré Hitachi disky, které stále fungují bez problémů... jejich flashka mi umřela do půl roka a na CZC má poruchovost: 17,14%... děs a hrůza! :-(

radik79
radik79
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ASUS-TeK Je na nej dva roky zaruka a kdyz budu mit stesti tak vydrzi tri (az ctyri), v te dobe to uz bude stejne zarizeni tak leda k smichu. Netvarte se ze stavite neco pro pristi generace. Muj predchozi komp byl starej ctyri roky a kdyz mi odesla deska krome vypalovacky putoval na sberny dvur. (...jo, vyndal jsem jeste WD 80GB a ted se mi vali v supliku
:)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, mně nedávno odešly dva WD disky. Jeden 160 GB odešel po asi 6 letech, ale ten druhý, 250 GB, odešel už po dvou. Byla to řada KS (bez AA), která měla více ploten, než by bylo pro tak "malý" disk zdrávo. Ale už jsem radši WD opustil a pořídil Seagate 7200.12 500GB a ten maká velmi dobře. Hřeje o hodně moc méně, je tišší a rychlejší. Koukám ale, že testován byl asi 1TB model, který je podle mých informací o něco málo pomalejší. No každopádně do WD už nepůjdu, Seagate měl sice také nějaké vážné problémy, ale tahle nová řada se zdá být velmi povedená. Myslel jsem si, že když mi WD disk vydržel 6 let, že ty nové budou ještě lepší, ale asi to tak není. Naproti tomu tu mám Seagate disky, které mají i 15 let a pořád bezvadně šlapou, takže nevím, záleží to asi na řadě a konkrétním kusu.
- Jindřich Pirner

JoHnY2
JoHnY2
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace WDcko melo spatny i dobry casy pokud jde o zivotnost a poruchovost. Spatny casy byly podle me v dobe s diskama o velikosti 80 - 160GB. Od doby kdy WD zacal (jako posledni) pouzivat fluidni loziska jim sla spolehlivost hodne nahoru a podle me dneska patrej v desktopu na uplnou spicku.

U disku je zivotnost vzdycky tak trochu loterie i kdyz nektery rady proste drzej a jiny ne.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 9. 2009 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Každý výrobce sem tam udělá chybu, mám na polici WD z roku 1996 a jede dodnes bez problémů.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Jj, ja vim. Ale znas to, kdyz ti odejde po sobe par WD disku, tezko s radosti koupis dalsi WD disk. Beztak jsem u toho posledniho WD udelal chybu ja, protoze jsem mel vzit AAKS radu a ne KS. Jenze AAKS tehdy zrovna nebyla na sklade, tak ja vul vzal tu horsi. Rikal jsem si, ze to snad bude nejakou dobu fungovat, ale nefungovalo.
- Jindřich Pirner

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 9. 2009 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Jindřich Pirner: A proč kupuješ hardware podle toho co je na skladu ? Nejlevnější modely mají mušky u všech výrobců.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @rnb: Ja kupuju vzdycky co je na sklade, protoze jsem nedockavej (ale samozrejme ctu pred koupi testy). Krome toho, co se tyce disku, tak potrebuji pracovat a nemuzu jet na nejakem provizoriu. Tehdy u toho WD to ale nebylo o penezich, ten disk stal pres 2000,- a kdyz to porovnam s dnesnimi cenami, tak to je strasne drahe. Ten predtim mel asi 5 ploten a tenhle ma jednu, je dvakrat vetsi a navic ma tusim kolmy zapis - ja bych si drazsi disk klidne koupil, ale proc, kdyz ten novy Seagate mi uplne vyhovuje. Stejne je to o stesti...ja ho moc nemam, odesly mi 4 vypalovacky behem dvou let, kazda od jineho vyrobce a to vypaluji tak 1DVD za mesic.
- Jindřich Pirner

georgis
georgis
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U Samsungu SpinPoint F1, bylo AAM při testu seeku zaplé na tiché, nebo rychlé(hlučnější)?

díky

vmlich
vmlich
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mne je zakladni kriterium hluk a jako druhe pracovni teplota - at se neprehriva. Uplne nejdulezitejsi je samozrejme spolehlivost, ale tu nezaruci nikdo, k cemu mi je zaruka, kdyz prijdu o data.

radik79
radik79
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vmlich No jestli nezalohujes, tak prijdes o data pouze vlastni vinou a zaruka ti pochopitelne zaruci jen to, ze po urcitou dobu neprijdes o svoje penize.

Vetrelec
Vetrelec
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Tomáš Šulc]Zatim bohuzel nejsou dostupne a to ani v zahranici. Intel zrejme vyckava az se doprodaji zasoby starych 50nm SSD, pripadne ma nejake problemy s masovou vyrobou...[/quote]
Daji se koupit treba pres distributora Intelu spolecnost ASBIS ktera ma skladem vzdy par kusu jak 80GB tak 160GB G2 34nm verze.

Vetrelec
Vetrelec
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor pise "Velmi příjemně jsem byl například překvapen 5900ot./min diskem Seagate Barracuda LP, který se svým výkonem vyrovnal 7200ot./min modelům"
A ja dodavam jeste aby neprekvapil kdyz tento disk se chova stejne jako WD Green disky 5400RPM a to tak,ze pokud je potreba roztoci se na 7200RRPM a pak zcela logicky podava vykon disku s 7200RPM.Jakmile neni potreba tak si zase otacky snizi.WD to nazyva intellidrive tusim,Seagate jelikoz moc dobre jeho marketing vi ze vyssi cislo znamena pro lidi lepsi vyrobek tak potreboval se odlisit od WD a tak udava 5900RPM ktere udajne namerili.Takze bezny clovek pak ma dojem ze WD green 5400RPM je horsi disk nez Seagate s 5900RPM.Jenze oba tyto disky se dle potreby roztaceji na 7200RPM:-)

nx99
nx99
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vetrelec To je naprostý nemsysl. U disků WD Caviar Green již bylo prokázáno, že Intellidrive je marketigový krasožvást a plotny se točí [b]konstantní rychlostí 5400RPM[/b].

Modely Seagate LP nemají s těmito pohádkami od WD nic společného a rychlost otáčení ploeten je u nich i dle výrobce [b]konstantních 5900RPM.[/b]

Vetrelec
Vetrelec
Level 1 Level 1
15. 9. 2009 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nx99 Aha a proto na Anadtechu ten disk otevreli a merili otacky a dospeli k tomu ze ten disk opravdu meni otacky od 5400RPM do 7200RPM.Navic i testy stejnych disku WD green vs black prokazali ze se otacky meni az do 7200RPM.kdyby byly konstantni jakoze nejsou tak by byl ten 5400RPM meritelne pomelejsi ve vsem.Jelikoz neni a existuje dukaz v podobe mereni otacek je jasne ze sve tvrzeni mate vycucane z prstu a nebo z nejakeho moudreho fora:-)

Caderom
Caderom
Level 22 Level 22
14. 9. 2009 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nx99 Co vím, tak IntelliPower nemusí znamenat nutně 5400rpm, ale rychlost je nastavena u jednotlivých typů disků různě a tak, aby podaly vyvážený poměr výkon/spotřeba. Každopádně máš pravdu s tím, že rychlost je konstantní.

nx99
nx99
Level 1 Level 1
16. 9. 2009 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nx99 @Vetrelec: To byj tse musel vědět jak funguje HDD, protože vyšší otáčky neznamenají automaticky vyšší výkon. Tech důležitých parametrů je tam celá řada.

A na závěr bych vás požádal o ten link na zmíněný článek na Anandtechu :lol: :lol:

deletemp
deletemp
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokial je mi zname, tak prave tieto disky maju konstatnu rychlost a to prave tu najnizsu aku vyrobca udava, a prave marketingovo maju tie premenlive otacky.

Icik3
Icik3
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento test má opravdu minimální vypovídací hodnotu. Bohužel. Autor by měl do testů zařadit například reálnou dekomprimaci xxGB souborů, kopírování xx množství souborů a časové údaje by si myslím vydaly za 10 takových testů. Mám starý disk Seagate 500GB a podle syntetických testů mám zřejmě pomalu WD Black. Zkrátka tohle mě vůbec netěší, protože nevidím důvod kupovat si třeba Samsu F3, i když uvažuji o novém disku. Prosím o zařazení REÁLNÝCH testů, které doma dělá většina z nás každý den.

hekrhy
hekrhy
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám technickou připomínku, kterou jsem psal už i u recenze intel SSD a objevuje se to i tady - a to že 0,05ms je 50 mikrosekund a ne 50 nanosekund...
disk přece nemůže mít zhruba stejnou latenci jako operační paměť :)

xtas
xtas
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=bazen][quote=hekrhy]mám technickou připomínku, kterou jsem psal už i u recenze intel SSD a objevuje se to i tady - a to že 0,05ms je 50 mikrosekund a ne 50 nanosekund...
disk přece nemůže mít zhruba stejnou latenci jako operační paměť :)[/quote]

To je pěkná blbost, běž do školy a douč se to :D
Předpony do plusu: kilo, mega, giga, tera, peta.
Předpony do mínusu: mili, mikro, nano, piko.
Vždy jde o násobky tisíce.
0,05 sekundy je teda 5 setin sekundy, případně 50 tisícin = 50 milisekund !!![/quote]

lol tak to se do ty skoly vrat taky ale pro zmenu na cteni :) on pise 0,05ms (coz je 50 mikrosekund) a ty reagujes na 0,05s (coz je, jak pises, 50 milisekund)

bazen
bazen
Level 1 Level 1
15. 9. 2009 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xtas I mistr tesař se někdy utne :oops:

georgis
georgis
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkusím se zeptat ještě jednou: Mohl by mi pan Šulc odpovědět, jestli u Samsungu SpinPoint F1, bylo AAM při testu seeku zaplé na tiché, nebo rychlé(hlučnější)?

děkuji

555E
555E
Level 1 Level 1
14. 9. 2009 23:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trosku ma prekvapilo, ze sa tam nedostal HE502IJ, ktory je z rodiny F1 to najlepsie, co sa da kupit. Obzvlast, ked som ho na pockanie zohnal len v Alze, ktora toto sponzoruje.
RAID oznacenie je skor o komercii, zaujimave je odstranenie kompromisov v prospech rychlosti a zlepsena zivotnost.
2x*500GB v RAID0 na X38 doske davaju priem.176,6MB/s v HDtach.

Denkez
Denkez
Level 1 Level 1
15. 9. 2009 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nějak se mně nezdá tvrzení o tom, že disk Barracuda LP pracuje s proměnnými otáčkami. A to z těchto důvodů:
1. Roztočení disku z 5400 na 7200 zabere nějaký čas a energii. Aby se to vyplatilo, musí o tom řadič disku kvalifikovaně rozhodnout. Nějak si to neumím představit, na základě jakého algoritmu předvídání by řadič toto rozhodování prováděl.
2. Je možné, aby disk četl/zapisoval i v době, kdy se otáčky mění a nejsou synchronní? Pokud ne, tak by to znamenlo významné zdržení pro disk právě v přechodové fázi a celý proces by byl kontraproduktivní.
Mohl by mně to někdo vysvětlit? Díky.
PS. Bylo by možné hodit sem zmiňovaný link na měření/test otáčení disku?

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
17. 9. 2009 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

skoda jen, ze autor nepockal na nove WD Black na 500GB plotnach...ty me momentalne zajimaji nejvice a jsem si jist, ze natrhnou prdel vsem ostatnim...

Sal
Sal
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 9. 2009 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

wrote:"Typickým příkladem jsou disky Seagate v posledních dvou letech. V syntetických testech excelují, přenosové rychlosti mají prakticky nejlepší, ale jak dojde na praktický test, kdy skutečně zkusíte reálný zápis, čtení nebo kombinaci"-----------------------------

starsi postreh...jedna se o starsi verze Seagate
a myslim ze 90MB/s neni zas az tak spatny na NEsyntetickej test

navic jsem od ty doby dokoupil prave onu 12ctkovou verzi..a stabilne prenos vetsich souboru nesel pod 90MBps (prumer97MBps max 105MBps)

http://www.youtube.com/watch?v=X_qSWSqzHOM

Reklama
Reklama