Zpět na článek

Diskuze: Zadek v teple za paušál aneb když už vám nepatří ani sedačky v autě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
17. 8. 2022 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě větší prča nastane, když takový auto nabourá. Protože v tom momentě neopravuješ žebráka, nýbrž nadupanou voňavku. A bez tý opravy to fungovat nebude, protože počítač zjistí, že něco je wobitý a odmítne nastartovat. A opravíš to třeba jen v autorizáku, protože generickej servis nedostane díly, software, nástroje, nazdar šmytec.

kubele89
kubele89
Level 1 Level 1
1. 8. 2022 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to dobrý nápad. Bude zima zaplatím si výhřev apod. Navíc to sníží náklady na výrobu jelikož bude auto vše obsahovat. Otázkou je, jak to bude fungovat do budoucna jelikož obejít systém bude to nejmenší... Dnes je spousta možností ať výměnou jednotky nebo reflashem stávající takže odemčení funcí bude jen otázka času.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
20. 7. 2022 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem zvědavý, kdy se tam objeví nabídka: Aktivace motoru - počet válců. :-D

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 7. 2022 16:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nie celkom rozumiem vzrušeniu okolo.
Automobilka vyrobí auto. K nemu je zoznam príplatkovej výbavy. Chcem vyhrievané sedačky, masážne funkcie, navigáciu. Zaplatím za dané položky. Používam.
Nezaplatím za dané položky, nepoužívam.

Je to podobne ako napríklad so satelitnou tv, chcem športové programy, zaplatím, čumím.
Nezaplatím, nečumím. Aj keď tie jednotky a stále nuly prúdia do mojej tv.

doplnené z inej diskusie:

Je lacnejšie vyrobiť 30 kombinácií auta a niečo z toho tam nechať len tak, než vyrobiť 5000 kombinácií auta a montovať do auta len to čo zákazník zaplatil.
Ale to by redaktor musel rozumieť automotive aj viac, než len otvoriť a naštartovať auto.

Daniel K
Daniel K
Level 1 Level 1
19. 7. 2022 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko
satelit kupim od niekoho, ale od koho kupim programy si mozem vybrat. Pocitac kupim od niekoho, ale OS si taktiez vyberiem a mozem vyuzivat kazdu fyzicku suciastku v PC.
Servis je tiez mozne si vybrat.
Takze ocakavam, ze vyrobca nemoze blokovat konkurenciu a ze si mozem vybrat, u koho si ten softver aktivujem. Kto mi poskytne sluzbu na mojom vyhrievani sedadiel.
Ono je este otazne, co sa stane, ked sa neprenajima urcita cast a ta sa pokazi. Ci to nezablokuje kompletne auta, ze tu nevyuzivanu cast bude treba najskot opravit, aby sa to auto vobec pohlo :D

Blazej Sutovsky
Blazej Sutovsky
Level 2 Level 2
19. 7. 2022 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel K @Danielko Vyrobca moze blokovat konkurenciu. Nemoze, ak by mal dominantne postavenie na trhu. Ak su na trhu 3 majoritne OS, tak kvoli ochrane zakaznika a zneuzitiu monopolu sa im obmedzia prava na blokovanie. Ale inak?
Ked sme u SW, tiez nie je povolene zasahovat do neho bez suhlasu vyrobcu.
Cize ak zozeniete niekoho, kto ma suhlas na zapnutie sluzby vyhrievania, tak ok :)
V opacnom pripade porusujete podmienky. A ked to nazvete tak ako to ma byt nazyvane, okradate vyrobcu.
Podstatne je, aby ste v case nakupu vedeli, za co platite. A to v pripade BMW vsetci vedia.
Prepokladam, ze ak by vsetky BMW stali zrazu o 25000Kc (1000e) viac a mali by to automaticky, tak nikto nic nepovie...

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
19. 7. 2022 11:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel K @Danielko > "Pocitac kupim od niekoho, ale OS si taktiez vyberiem" ... no ... třeba na MacBooku s M2.

Prostě si představte, že BMW = Apple.

A pak zkuste ty argumenty použít znovu, jeslti budou pořád fungovat.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
20. 7. 2022 07:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel K @czhunter
Ano, to je právě ten případ, kdy to nefunguje. A taky proto si od Applu nikdy nic nekoupím. Nemluvě o tom, že to jsou neergonomické předražené šmejdy. :-D

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
20. 7. 2022 09:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel K @RomanL > To určitě Apple strašně moc mrzí, že si od něj nikdy nic nekoupíte. Nepochybně z toho CEO celé noci nespí a přemýšlí, jaké změny udělat, aby ztratil půl miliardy dobře platících zákazníků a místo nich získal právě Vás.

A BMW (a vlastně skoro každá firma na světě), když vidí, jak strašně špatně na tom Apple je, tak se ho vůbec nesnaží napodobit.

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 7. 2022 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel K @Danielko myslel som to tak, že kúpim povedzme skylink set, ale platím len markízu, bez športu, hbo, xxx, ale furt to tam je

Neg0
Neg0
Level 1 Level 1
26. 7. 2022 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel K @Danielko tak předpokládám, že když tady tuhle podivnost vymysleli, tak je v tom určitě i paušál na možné opravy s okamžitým servisem na místě - ať jsem kdekoliv a maximálně s dojezdem 15 minut 🤮

Blazej Sutovsky
Blazej Sutovsky
Level 2 Level 2
19. 7. 2022 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko Souhlasim s vama, taky nechapu proc to lidi tolik vzrusuje (rozrusuje). Proste pri koupi BMW platim zakladni cenu bez doplnku. Zakladni cena neni vyrobni cena, tak to je u vsech automobilu, a nakonec u vsech vyrobku. A kdyz chci neco navic, tak to zaplatim, je na mne, jestli to jen vyzkousim nebo si to rovno zakoupim. Ano, pro vyrobce je to pak primo zisk, ale to je jeho biznis. Uzivatel vozidla ma ale v podste to co doted, koupi auto zaklad a priplati si za doplnky.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 7. 2022 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blazej Sutovsky @BlazejS Ne, oni nejsou fakt tak pitomí, aby vám do auta namontovali něco na vlastní náklady.

Zaplatíte cenu s doplňky. Jenom je nemůžete používat, dokud nezaplatíte ještě víc.

Orgic
Orgic
Level 1 Level 1
19. 7. 2022 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blazej Sutovsky @Adam Vágner (pctuning.cz) Kdoví, klidně může být lacinější dělat celou sérii s jednou výbavou a odemykat doplňky softwarově, než řešit konfiguraci u každého kusu zvlášť.
Jako zákazníka mě to ale přeci nemusí až tolik zajímat, pořád si můžu spočítat, na kolik mě to vyjde s tím co potřebuji/chci. Naopak mi dává smysl dokoupit výbavu dodatečně, pokud jsem na ní zapomněl nebo se mi změnily preference.
Jinak to takhle funguje v omezenější míře už léta - funkci auto fyzicky má, ale je softwarově zamknutá.

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 7. 2022 14:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blazej Sutovsky @Adam Vágner (pctuning.cz) to asi nemáte pravdu, čo nebudem používať to mi nemôžu účtovať.
To nebudú montovať na svoje náklady, práveže znížením množstva komponentov a ich menšou možnou kombináciou znížia cenu logistiky, výroby ... atď

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 7. 2022 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blazej Sutovsky @Orgic Presne takto to je, výbava navyše stojí nula celá prd, ale sú to hlavne logistické a montážne náklady navyše.
Mnohé príplatkové výbavy sú dokonca lacnejšie než tie základné.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
17. 8. 2022 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blazej Sutovsky @BlazejS Hodně štěstí, až toho "žebráka" budeš opravovat. Protože opravovat budeš ve skutečnosti voňavku za úplně jiný peníze.

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 20 Level 20
19. 7. 2022 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko "Nezaplatím za dané položky, nepoužívam." - tohle tady zas tak uplne neplati, napr. pripad s "dokoupenim" adaptivniho podvozku.

I kdyz si "adaptivni podvozek" neaktivuju, fyzicky tam od vyroby bude. Automobilka samozrejme neproda auto tak, aby na nem tratila. Bude ho prodavat s urcitym ziskem = vsechny soucasti adaptivniho podvozku tam fyzicky budou a budou zaplacene. BMW ho proda jednou, a pak ho jeste na eshopu nabidne podruhe. S mizivymi naklady.

No a kdyz budu podvozek pouzivat (sic v "zakladnim" rezimu !), tim padem budu ho opotrebovavat, a nasledne ho budu muset servisovat. A nebo hur - muze se treba i poskodit pri nehode apod.
A kdo kdy servisoval za sve penize BMW rady e9x a novejsi, da mi jistojiste zapravdu, ze tady je docela velka sance, ze to udela majiteli docela solidni vitr v penezence i v pripade auta se zakladni vybavou :)

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 7. 2022 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ @BonfireCZ e9x a novší má 5r servisu v cene a keď mám dokúpenú 5r záruku, čo také tam budem prepánajána servisovať?

Marzo
Marzo
Level 1 Level 1
25. 7. 2022 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko
Presne tak, tiez nechapem ten hejt okolo BMW, pri Tesle to nikomu doteraz nevadilo?
Proste ked si pri kupe zadavam vybavu a vyhrievanie sedadiel si tam dam a zaplatim, tak ju tam budem mat a nic si dokupovat nemusim, je to blbost, ze v clanku sa tvrdi ze sa za to plati vzdy. Ked si to potom niekto rozmysli, tak si to aktivuje, nemusi menit sedacku alebo hladat auto ktore to ma, podla mna je to skor plus. CarPlay je zdarma od rokov vyroby 2020.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
17. 8. 2022 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marzo @Marzo Jenomže místo žebráka vždycky servisuješ a opravuješ voňavku v plný palbě. Tu bouračku třeba nezaviníš, ale budeš kvůli tomu platit podstatně vyšší pojištění a dražší pravidelnej servis.

vr43x3m
vr43x3m
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 7. 2022 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz cakam kedy sa objavia hackerske skupiny pre auta :)

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
18. 7. 2022 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vr43x3m @vr43x3m > takové skupiny už víc než čtvrt století existují ...

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
18. 7. 2022 09:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Když něco není vaše, nemůžete to legálně prodat, což u klasického krabicového softwaru šlo."

To není tak úplně pravda - krabicové produkty od Autodesku nešlo legálně prodat (respektive šlo - ale nešlo je legálně provozovat po "bazarové" koupi) už před 30 lety.
Pak sice později došlo k nějakému tomu rozhodnutí EU soudu, že to možné je, ale ve skutenčosti tam bylo tak 20 let okno, kde přeprodej krabicových sw zakazovala jak EULA, tak soudy.

A ohledně BMW - jejich výhoda je, že nic neriskují.
Když to nebude fungovat, tak to zruší a převedou na jednou platbu při koupi (vy už mnoho let vůbec nevíte, jestli vám novém autě nějaká věc úplně chybí, nebo ji jen nemáte zapnutou - hodně funkcí se zapíná při aktivaci řídí jednotky na lince - klidně včetně nastavení výkonu motoru).
Když to fungovat bude => profit.

Cena a způsob platby je totiž to, co jde u hotové auta (ale i u her) změnit nejjednodušeji a nejlevněji. Zatímco i změna tvaru krytu zrcátka stojí miliony Eur.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
17. 7. 2022 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi by měli rozhodovat svojí peněženkou. Ale ne kupovat tyhle nesmysly, ale nekupovat tyhle nesmysly. Jenže blbů co tyhle věci kupujou a ještě hýkají nadšením jakou m ají kvělou věc je mnoho... viz Immortal.

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 20 Level 20
18. 7. 2022 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos Tohle "hlasování peněženkou" - jsem si všiml, že v hodně případech kazí firemní nákupy. A to jsem zastáncem hlasování peněženkou a opravdu velmi často to praktikuju.
Jenže příklad - u nás ve firmě mi nabízeli dock k laptopu, stál nějakých 6000 bez DPH ! a prakticky by to znamenalo akorát to, že bych ráno místo 4 konektorů zapojil jeden. Vážně nic víc. Za 6000. No naprosto vyhozené peníze, říkal jsem kolegům že tohle nechci, že je to vyhazování peněz, ale oni, že to je jedno, že já nic neplatím a že to jsou firemní peníze.

A to je podle mě velký problém - běžný člověk by si poklepal na hlavu a nic takového si nekoupil, a výrobce by časem musel přijít s jiným, případně levnějším řešením. Takhle se ten předražený krám prodá - a výrobce nemá vůbec potřebu něco měnit.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
18. 7. 2022 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ @BonfireCZ
Já jsem též zastánce hlasování peněženkou a praktikuji ho jak osobně, tak ve své společnosti.

K BMW:
Ono strašně záleží na konkrétních částkách.
Pokud mě plně "doživotně aktivované" auto stojí to samé co plně "vybavené" auto tak je jedno, pokud to budou účtovat jinak. Samozřejmě, POKUD to není nepřenosná licence jen na prvního majitele nebo to nemá nějakou jinou možnost zániku funkčnosti.
Pro typická fleetová firemní auta to taky může být bonus, auto může mít teoreticky levnější nákupní cenu a místo měsíční splátky 50k se bude platit třeba 70, což může být výrazně lepší pro účetnictví a může být třeba pak i levnější pojistka. Třeba. Dá se s tím kouzlit.

Zásadní problém ale bude mít ten, kdo si auto koupí a bude ho chtít provozovat déle než 5 let. Tam ekonomika pronájmu zcela nedává smysl.

Nechci to nijak obhajovat, tyhle moresy se mi vůbec nelíbí a jsem zastáncem toho, že když si něco koupím, tak je to moje a můžu si s tím nakládat v plném rozsahu dle svého uvážení. Jen si říkám, že to může za nějakých podmínek mít pro někoho (vyjma prodejce) i benefity.

destare
destare
Level 1 Level 1
17. 7. 2022 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro BMW má tohle ještě jednu obrovskou výhodu. Odpadne starost s úpravou linky pro různé konfigurace. Prostě pojedou jednu konfiguraci, která má vše. A než aby nastavili jednu příliš vysokou cenu pro všechny, tak dají možnost mít nižší cenu lidem, kteří všechny funkce nevyužijí. Navíc si myslím, že to bude výhoda i pro hodně lidí, kteří si to odemknutí funkcí dokáže obstarat jinak, než oficiální cestou za peníze.

destare
destare
Level 1 Level 1
17. 7. 2022 21:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@destare "Trvalé připojení znamená možnost trvalé telemetrie – výrobce může sledovat kdy a jak zařízení používáte – a může ho ovládat, případně sebrané znalosti použít k tomu, aby si naplánoval, co zpoplatní u další generace produktů. Je to svého druhu gamifikace používání výrobků, přechod na mikroplatby – a také potenciální otevřené dveře k tomu, aby vám zamítal reklamace proto, že nepoužíváte věc v souladu s jejich normami anebo dokonce vzdáleně řízené produktové obsolescence."

A za tohle btw "neděkujme" výrobcům aut, ale EU, která tohle sledování dat vyžaduje (konkrétněji tedy celkovou spotřebu, průtoky paliva motorem, rychlost, atd.)

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 7. 2022 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice nechápu lidi, kteří bez problémů na mobilu používají účet Googlu, který nestydatě obchoduje s jejich daty, a na Facebooku na sebe vykecají dobrovolně úplně všechno, ale používat MS Access se brání zuby nehty, přestože má své výhody - ale článek jinak dobrý.
BMW nekupovat - ani v bazaru. Vlastně tam už vůbec ne.

SanyaJuutilainen
SanyaJuutilainen
Level 1 Level 1
17. 7. 2022 14:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Anebo si pořídit Libre Office, kde neřešíte nic, ale to je jen taková poznámka na okraj."

Jen malá poznámka, že kdyby tomu tak bylo doopravdy, používají LO všichni. Ale ono tomu tak není - za software zdarma platíte svým časem (zatímco u placeného softwaru platíte za čas vývojáře). Všelijakých nekompatibilit a problémů je prostě u LO více než když dáváte dohromady jen Word-to-Word (a ano, spousta z nich vychází z toho, že Word je moloch kompatibilní zpět asi do roku 91, ale to je problém vývojářů LO, já ho řešit nechci). Určitě bychom byli rádi, aby tomu tak nebylo, ale je.

Anekdotická zkušenost - po několik odpolednech s RawTherapee (volná alternativa k placeným Lightroomu, ON1 a dalším) jsem ho vzdal a zaplatil si měsíční předplatné ON1. Stébélko, které velbloudovi zlomilo vaz? RawTherapee zahazovalo při exportu RAW => JPG exif data! Protože člověk, který na tom exif exportu open source pracoval prostě pracovat přestal (nic proti tomu, je to jeho čas), přišla nová verze a ostatním bude trvat týdny, možná měsíce se na to ve volném čase podívat nebo sehnat náhradu - zatímco u placeného softwaru by to šéf někomu zadal, aby to do týdne implementoval, pokud to nedá, ať si k ruce vezme další lidi, že to je kritická priorita (a pokud to je dobrá práce, tak na to dokonce mají dokumentaci).

Samozřejmě jsem se mohl haštěřit s betou, počkat, a tak dále... ale za můj čas to nestojí. Jsem doma, exportuju fotky, nechci čekat měsíc na open source opravu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
20. 7. 2022 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SanyaJuutilainen @SanyaJuutilainen Na druhou stranu je tu software zdarma, který je použitelný. Ovšem často si musel projít onu obskurní etapu vývoje kdy si někdo myslel, že věci jako zcela debilní interface a vládání jsou super. Dobrým případem je Blender. Založení nadace, placení vývojářů je cesta jak bořit monopoly Autodesku, Microsoftu a dalších společností za zenitem.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
17. 7. 2022 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnešní svět je tak doslova ujetý, že regulérně věřím, ano má to reálnou šanci na úspěch. I když každý normální jedinec si hlubším zamyšlení prostě musí klepat na čelo

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
18. 7. 2022 03:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @genserak80
Co tak sleduju okolí tak slovní spojení „normální jedinec“ brzy nabude hanlivého smyslu, protože hlubší myšlení mnohých končí v žumpě, respektive nevidí za špičku svého nosu.

Reálnou šanci na úspěch to bohužel opravdu má pokud se toho chytí všechny automobilky napříč spektrem prodávaných tříd vozů, nicméně si myslím že je to nereálné, tedy spíš v to naivně doufám.

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 7. 2022 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Amen

Reklama
Reklama