Zadek v teple za paušál aneb když už vám nepatří ani sedačky v autě
i Zdroj: bmw.cz
Zábava Článek Zadek v teple za paušál aneb když už vám nepatří ani sedačky v autě

Zadek v teple za paušál aneb když už vám nepatří ani sedačky v autě

Michal Rybka

Michal Rybka

17. 7. 2022 12:30 32

Seznam kapitol

1. Platit jednou nestačí 2. Výbava v ceně, používání ne 3. Pronájem už neprodáte 4. Pod dozorem 5. Svět patří jim

Kdo od začátku návrhu nemyslí na monetizaci, je zk...rvený idiot – tak nám to vysvětlil John Riccitello, bývalý šéf Electronic Arts a současný CEO Unity. Svá slova později mírnil, což ale neznamená, že dnes myšlenka monetizace za každou cenu neovládá myšlení mnoha výrobců a vývojářů.

Reklama
Reklama

Riccitello se později omlouval, že jeho slova vytrhli z kontextu, ale ani v tom kontextu nevyznívají moc povzbudivě. „Ferrari a další výrobci špičkových aut stále používají modelovací hmotu a tvarovací nože. Podobným způsobem funguje jenom malá část herního průmyslu a někteří z těch lidí jsou ti, se kterými se rád hádám – jsou skvělí, nejkrásnější a nejčistší. Taky patří mezi největší zk*rvené idioty.“ („Ferrari and some of the other high-end car manufacturers still use clay and carving knives. It’s a very small portion of the gaming industry that works that way, and some of these people are my favourite people in the world to fight with--they’re the most beautiful and pure, brilliant people. They’re also some of the biggest f***ing idiots.“)

Nejsem si úplně jistý, proč si mistr světa v DLC bere do pusy zrovna Ferrari – je to brilantní automobilka, prodává auta za obrovské pálky a je o ně takový zájem, že si firma doslova lustruje, komu je prodá. Zbohatli jste na drogách a na obchodu se zbraněmi? Tak to si zajděte radši na zmrzlinu, my vám auto neprodáme! Ono vůbec stačí, abyste se něčím Ferrari nelíbili – a prostě vás jako zákazníka odmítnou. Stačí, když mají dojem, že se o značku dostatečně nezajímáte anebo získají podezření, že auto chcete koupit proto, abyste ho prostě přeprodali.

V případě většiny výrobců je problém jiný: Před jejich obchody obvykle fonty nestojí. Jejich cílem je prodávat co nejvíc a vyškrabat z toho co nejvíc, což nás dovedlo ke konceptu free to play, tedy hra je zdarma, platí se průběžně za boostery – tedy ke konceptu, ze kterého si South Park utahoval v šestém dílu osmnácté sezóny „Freemium není zdarma“.

Dřív bylo běžné to, že jste si koupili produkt – a byl váš. Dokupovali jste si případně nějaká rozšíření, datadisky a tak podobně – ale cena byla jasná, software jste měli navždy a mohli jste ho také prodávat. A potom se začalo laborovat, jak vydělat o něco více.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Pctuning