Andor ukazuje, že inteligentní zábava pro dospělé existuje
i Zdroj: PCTuning s pomoví DALL-E
Zábava Článek Andor ukazuje, že inteligentní zábava pro dospělé existuje

Andor ukazuje, že inteligentní zábava pro dospělé existuje | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

46

Seznam kapitol

1. Pro všechny a pro nikoho 2. Propadáky a hity historie 3. Pekárna na hračky 4. Výjimečnost Andora
5. Spálit novou trilogii a začít znova 6. Publikum dospělo, ale co filmaři? 7. Chceme lidské příběhy

Po konci druhé série Andoru se ukazuje, čím se mohly Star Wars stát, kdyby je dělal někdo, kdo ten svět chápe a má jej rád. Je vůbec možné, že stejný Disney, který doslova zničil celý brand Star Wars tragickou novou trilogií, má ve svých řadách tvůrce, kteří umí udělat opravdu kvalitní zábavu pro dospělé?

Reklama

A to mě vrací k myšlence, proč je většina historických vyprávění určena spíš odrostlým.

Je to vidět na Oceánu příběhů od Sómadévy, je to vidět na Tisíc a jedné. Nachází se tam spousta příběhů, které jsou o sexu, je tam spousta příběhů, které jsou o násilí, nejenom o tom světlém, ale taky o tom temném. Jsou to příběhy pro dospělé a taky pro ty děti, které se to snaží pochopit.

Ty příběhy jsou ze života, kopírují ho a nepřikrášlují. Nelžou. Vypráví věci tak, jak jsou: Že ne každý hrdina je ve skutečnosti hrdinský a že ne každý temný je ve skutečnosti zlý. Že ne každý přítel je upřímný a že jsou protivníci, se kterými se přece jenom dokážete dohodnout. Ukazují postavy zbabělé a postavy váhavé, každá z nich má svůj smysl, svoji roli. 

Tím, že ukážete dospělému publiku celou tuhle škálu, každý může najít kus něčeho, co je v něm samotném nebo co sám zná. Zbabělce, který se hrbí před mašinérií a věří, že když bude dlouho užitečný, tak ho nakonec odmění, a nakonec přece jenom pochopí, že je pouhým otrokem. Cynického amorálního solitéra, který nakonec pochopí, že mu na něčem přece jenom opravdu záleží – a pro to se nakonec obětuje. Směšného pozéra, který si neuvědomuje, že z něj mají všichni dobrý den – až se najednou ocitne v situaci, kdy se vzepře své vlastní podstatě a stane hrdinou. 

Matku, která cepuje své děti, žene je dál a dál – až je najednou ztratí, najednou už nejsou – a ona konečně pochopí, o co vlastně přišla. Hrdinu, který pochopí, že pokud se vzepře moci, pokud něco řekne nahlas, bude muset utíkat – anebo být zničen. Znuděného partnera, kterého roky přehlížíte – než vám konečně dojde, že on vás přes to všechno, co na vás ví, pořád kryje a pořád vás podporuje. Mstitele, který se dostal na konec své cesty, za ním je všechno zničeno – a on vlastně neví, kam se má vydat dál: Najednou je prázdný, bez cíle.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama