Zpět na článek

Diskuze: ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

marek p
marek p
Level 26 Level 26
14. 1. 2010 04:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obraz je u některých her v okrajích deformován proto,že engine používá výřez "kamery" s extrémě krátkým ohniskem.Částečně se dá kompenzovat větším sklonem postranních panelů.

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
15. 1. 2010 01:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek p Je to uplne k nicomu ..
Jedine co sa mi vidi je ze na 24'' monitoroch si otocim monitor o 96 stupnov a nemusim skoro scrolovat webove stranky ..
Vobec sa mi nechce pozerat a hrat rozsekanu hru ...

Aros
Aros
Level 1 Level 1
15. 1. 2010 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek p Jo, ale stejně si moc nepomůžeš... Když posuneš ohnisko, tak budeš mít zase hrozně úzký pohled, něco jako v tom Far Cry a to je taky nepoužitelné... Aby ten obraz nebyl na bocích roztáhlý, museli byste už vidět za sebe, to si pište, že by to vypadalo ještě divněji... Prostě jde o to, že lidské oči prostě mají ten radius něco nmálo přes 180° ale vy ty monitory máte předsebou tak asi v 60° když hodně. To jak píšeš - větší sklon - stejně bude vypadat blbě, musel by to být kruhový oblouk(jakože jsou i takové), který bude ale opravdu ohlý až do těch 180°. Zároveň ale musí být dost velký, abyste se do něj celí vešli a to i tak, ať máte ještě pořád koukatelnou vzdálenost...

dejf cl
dejf cl
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 06:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Paráda,opravdu pěkný článek.Věřim,že některé hry na tom vypadají úžasně a taky bych si to rád zkusil.Moc se mi to líbí.Snad se tahle parádička uchytí a dočkáme se nějakých optimalizovaných her.Každopádně pro někoho to může být přínos i po pracovní stránce.

kalamera
kalamera
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

když si člověk spočte s jakým rozlišením obrazu grafická karta při 4xAA a výstupu 5760×1200 pracuje, tak ten výkon je úžasný...
děkuji za pěkný článek ;)

LoPiO
LoPiO
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalamera Tuto technologiu som privital velmi rad. Hlavne v praci pouzivam uz dlhsi cas 3x17". Musim mat dve grafiky aby som mal tri vystupy. Takto mi staci jedna a hlavne nemusim sa to vysolit vela ako za matrox. Este keby spravili niaku low end kartu zo 6 vystupmi tak by to bolo super. Na 2D to bohate staci a takto by to nemalo konkurenciu.

Uz len keby spravili monitory bez ramceku :)

JonnyRobbie
JonnyRobbie
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"divný roztáhnutí" na stranách je způsobený rectlineárním mapováním. Takový jsou už zákony optiky....řešení by bylo, aby hra podporovala cirkulární mapování...tzn začala prohýbat obraz na způsob rybího oka...

Vencall
Vencall
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektní článek! ATI GO!

eXistenZ
eXistenZ
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obraz v HAWX pri 5760x1200 je po okrajoch roztiahnutý približne rovnako ako napr. HL2:EP2 - treba si monitory viac naklopiť. Keby okraje zostali neroztiahnuté do proporcií akejsi perspektívy, bolo by to horšie a divné na pohľad...

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi pěkný článek, ale tahle technologie je dobrá tak na demonstraci výkonu nových Radeonů. V praxi si to moc neumím představit, možná to někdy použije nejaký ATi onanista. Zásadní problém co nikdy nepřekousnu jsou mezery ve středu obrazovky. Ty "nudlovité" rozlišení úplně o ničem. Prostě mám pocit, že jen někdo chtěl najít způsob jak zadýchat nové R5970. Což se poradoxně daří velmi dobře, protože téměř nikde nefunguje CF.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, pěkný vážně, ale nebylo by zajímavé použití 20" monitorů s rozlišením [b]1650x1080[/b]? Nebylo by to tak náročné a snad by to mohl splnit kýžený účel :)
- QproTest

greybear
greybear
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vola sa to Field Of View a vacsinou sa to da vyriesiť nastavenim parametra FOV niekde v ini subore hry. Podrobne sa tym zaobera widescreengamingforum.com, tam sa riesila podpora extremnych rozliseni. Hlavne pre Matrix Triple Head co bolo vlastne velmi podobne riesenie vo vysledku ako Infinity už pred pár rokmi. Akurát to stálo tolko ako jeden dnešný radeon. Ešte niečo, ideálne by na takého hranie boli napríklad 3x19 LCD 4:3 s celkový rozlíšením 3840x1024, zohnat 3xLCD s 1600x1200 uz nevidím reálne.

Olda_rab1
Olda_rab1
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co treba supreme commander? hra pro vice monitoru jak delana ;)

pekacko
pekacko
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc nechápu proč je dobré spojovat 3LCD s ramečky a s cenou 30 000,-, když si mohu propojit PC např 125cm LCD TV ?

Joe-cz
Joe-cz
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pekacko Pokud budeš na ty 3 monitory poušťed jen klasický výhled dopředu pak samozřejmě stačí jen jedna rovná obrazovka. Ale když budeš chtít třeba výhled z bočních okýnek auta. Pořád lepší než ten monitor do půlkruhu.

pekacko
pekacko
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joe-cz Pokud budu chtít trochu prostorového zobrazení nepořídím si tři monitory, ale Nvidia 3D Vision.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joe-cz @pekacko: Zamenujes iluzi 3D obrazu za prostorovy vyhled. Jablka a hrusky.

pekacko
pekacko
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joe-cz @pekacko: Panebože až teď jsem si všiml té ankety. Takže podle vás je lepší tři monitory min za 30 000,- než Nvidia 3D Vision za 11 000,- (brýle a monitor). 3D Vision jsem na vlastní oči neviděl (zkoušel jsem VIDIA 3D Vision™ Discover), ale chodím do Cinestaru na 3D filmy, a jestli se 3D Vision trochu přiblíží tomu kinu, tak nechápu jak můžete tak blbě hlasovat. Až se začnou prodávat 120Hz LCD TV s úhlopříčkou 105cm a více tak to teprve bude to pravé. Ale tři monitory jsem si k PC mohl připojit už min. 3-4 roky zpět.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 1. 2010 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pekacko Protože na TV máš obvykle 1920*1080 a takhle uvidíš 3x tolik pixelů.

pekacko
pekacko
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb A na co ti 3x tolik pixelů? Kromě toho že to je náročné na grafiku? 1920x1080 4AA nebo 8AA, musí být obraz kvalitnější než 3x tolik pixelů?

pekacko
pekacko
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @pekacko: Jediné využití vidím na práci CAD, atd.. Kde si na jeden monitor dám výkres, na drůhý panel s nástroji a třetí třeba Outlook nebo firefox, nebo když budu potřebovat roztáhnu si výkres na tři nebo více monitorů. Ale na hry, nechapu přoc? I když se budou výrabět monitory bez rámečku.

AL_
AL_
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @pekacko: presny, a na to Ti staci druha grafika byt treba do PCIcka...a nemusi se to uvadet jako hustodemonska technologie, tak jak je tohle vsude propagovano :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @AL_: No a takhle ti staci jedna, a az bude na trhu Six Eyefinity, tak ti na 6 monitoru bude stacit stale jedna grafika... uz vidis ten rozdil? 2 grafiky x 1 grafika (tj. nizsi cena a nizsi spotreba). Tahle hustodemonska technologie je z jednou velkych prednosti drahych profi Matrox grafickych karet, to ze to ATI bude nabizet za lidskou cenu je ohromne plus, to ze ty to nechapes z toho nedela o nic mensi vec.

AL_
AL_
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Solitary: chapu, a stojim si za tim ze je to prehypovano, 3-6 monitoru vyuzije jeden clovek z tisicovky, z ktery si o tom ovsem kazdej nepovinne precte z kazdyho druhyho slajdu k petkovejm radeonum. Dve grafiky nemusej byt nutne drazsi ani s vyssim odberem nez jedna. tot vse

pekacko
pekacko
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pekacko Myslím Full HD 1920x1080. Nebo třeba plazmu 106cm fullHD Panasonic, která stojí 16500,-.

AL_
AL_
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pekacko ja obecne nechapu v cem je eyefinity ci jak odlisny od zavedenyho reseni se SLI/CF, ty snad neumi provozovat 3 monitory naraz?

jumpEEEr
jumpEEEr
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pekacko přesně proto u mě Eyefinity ztrácí smysl...dokud tu nebudou monitory bez rámečků tak pro mě furt bude lepší koupit 108' telku za 20k než 3 monitory za 80k

x2um
x2um
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda ze widescreengaming tu testovane este nebolo predtym (mozno ze si to iba nepamatam).
Su tu aj ine varianty. Mohli by ste pripravit clanok a +/- vsetkych.

Ja mam doma HD5750 s GF7300(pciex1 mod) na 2x17"CRT a 1x24"LCD. Pouzivam to na LFS a RBR. Nepouzivam Eyefinity. Bolo lahsie si kupit este jeden stary monitor a pohrat si s softth od kegetys. Lacne a sikovne riesenie.

Pcie1x mod: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=88791

Bezy
Bezy
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahle věta mě dostala:
"Myslím, že by si Radeon a tři monitory poté mohl koupit i Radek Hulán, typický to zástupce cílové skupiny pro Eyefinity."

Myslím že zmíněný člověk považuje produkty AMD za vhodné pro uhrovité puberťáky, takže to s tou cílovou skoupinou nebude tak horké :D

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 1. 2010 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Umí Eyefinity kompenzovat rámečky LCD tak, že by prostě kus obrazu vynechalo a obraz by pak byl jako kdybych se díval přes mříže ? Zvláště do her by to bylo takhle vhodnější, protože by se nenarušoval prostor.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Umi nebo by melo umet (mozna na tom teprve pracujou v driverech) ted si nejsem uplne jisty, ale jinak ano... je to vec, ktera se k Eyefinity vaze.

JonnyRobbie
JonnyRobbie
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=rnb]Umí Eyefinity kompenzovat rámečky LCD tak, že by prostě kus obrazu vynechalo a obraz by pak byl jako kdybych se díval přes mříže ? Zvláště do her by to bylo takhle vhodnější, protože by se nenarušoval prostor.[/quote]
nebo naopak....by ti to uřízlo mušku atp...a pak bys netrefil ani vrata od stodoly ;-)(v případě FPS)...tadyto řešení by podle mě nebylo ideální....zvlášť, když to není zas tak výrazné "narušení prostoru" a je spousta jinejch vlivů, které zkreslujou ten obraz víc ... ;-)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 1. 2010 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonnyRobbie V mé oblíbené hře je muška přesně uprostřed obrazu :) a dále jsou hry, kde muška není vůbec.

x2um
x2um
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=rnb]Umí Eyefinity kompenzovat rámečky LCD tak, že by prostě kus obrazu vynechalo a obraz by pak byl jako kdybych se díval přes mříže ? Zvláště do her by to bylo takhle vhodnější, protože by se nenarušoval prostor.[/quote]

Ty asi mas na mysli "bezel management". Nuz zatial toto Eyefinity nevie, ale maju to plane riesit. Bezel management funguje na digital th2go od matroxu a na SoftTH od Kegetys.

check: youtube.com/watch?v=ZxRRA-aGHBI

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 1. 2010 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@x2um Jo to je přesně ono, díky.

Teh Goat
Teh Goat
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tom výčtu testovanejch her se mi fakt líbí ten Fallout 2 :lol: Nevím, jestli bych to chtěl vůbec vidět.

grol2
grol2
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jumpEEEr]přesně proto u mě Eyefinity ztrácí smysl...dokud tu nebudou monitory bez rámečků tak pro mě furt bude lepší koupit 108' telku za 20k než 3 monitory za 80k[/quote]

U her to tak samozrejme je. Ikdyz i tady si dokazu predstavit vyjimky. Na praci je to ale jednoznacne skvele reseni. Obrovske tabulky, spousty otevrenych dokumentu vedle sebe. Kdo jednou zkusi, nechce jinak. Ani ty ramecky moc neprekazi. Na praci neni televize uplne vhodna z duvodu rozliseni. Ty pixely jsou proste obrovske a navic tu televizi clovek neohne, kdezto monitory lze natocit tak, aby vsechny smerovali k uzivateli.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
14. 1. 2010 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nepaci sa mi ako ATI (AMD) mierne zavadza s tymi prezentacnymi screenmi, kde maju ramceky v mieste stratu monitorov sirku 1x (akoby ramceky splynuli). Ako je vsak na realnej fotke vidiet (napr. ta s Flashpointom), ramceky zaberaju sirku 2x, co je naozaj hnusne. Keby naozaj zaberali iba 1x ako napr. na tom screene s DIRTom, bolo by to uz velmi prijatelne.

RoPo
RoPo
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=greybear]Vola sa to Field Of View a vacsinou sa to da vyriesiť nastavenim parametra FOV niekde v ini subore hry. Podrobne sa tym zaobera widescreengamingforum.com, tam sa riesila podpora extremnych rozliseni. Hlavne pre Matrix Triple Head co bolo vlastne velmi podobne riesenie vo vysledku ako Infinity už pred pár rokmi. Akurát to stálo tolko ako jeden dnešný radeon. Ešte niečo, ideálne by na takého hranie boli napríklad 3x19 LCD 4:3 s celkový rozlíšením 3840x1024, zohnat 3xLCD s 1600x1200 uz nevidím reálne.[/quote]

Přesně tak. Toto mě napadlo hned při dementování recenzentem špatného širokoúhlého vzhledu. Po změně rozlišení to chtělo také upravit FOV v dané hře. Na to recenzent asi ani nepomyslel.

karf
karf
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám v pc ATI v5700 fireGL s jedním DVI a 2 DisplayPort tak mi to nedá. Podporuje také Eyeinfinity?

supec
supec
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]"Ačkoliv se s Eyefinity kvůli rámečkům v praxi nedá pracovat jako s jedním velkým panelem, jsou jeho možnosti obrovské."[/quote]
Ale dá. Já používám běžně Excelovou tabulku roztáhlou na 2 monitory. Chce to jen udržovat kraj buněk na přechodu rámečků.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@supec Já dva monitory využívám bez nějakého Eyefinity :roll:
A tedy spojovat je na jeden vy se mi nechtělo...ty rámečky jsou hrozná prasárna i na ploše a v Excelu nebo Wordu...ve hrách a filmech budou ještě větší...je dobře, že s tím AMD přišlo, a nyní i že nVidia bude podporovat 3D na třech monitorech, ale dokud se nebudou dělat hry, které se s tím poperou a potřebné monitory, tak je to skoro k ničemu a všechno kolem je jen neskutečný hype.
Až bude u her si člověk moci zadat jaký chce FOV, poměr strana a rozlišení, poštelovat 3D nastavení a nebudou mu překážet rámečky, tak pak budu souhlasit, že to jsou revoluční technologie, zatím je to jen takový prototyp :lol:

s.e.t.y
s.e.t.y
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak je možné, že Nova má ve svém newsroomu stěnu o desítkách lcd /či plazma?/ pamelů bez rámečků :?: Případně jakou technologii používali dosavaď když Eyefinity neexistovalo :?: :!: Dík :idea:

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s.e.t.y Mají rámečky, ale jsou jenom pár milimetrů široký. Oni totiž používají průmyslové LCD PANELY. Je to to samý jako LCD monitor, akorát si ho představte bez toho fajnovýho plastu okolo a přizpůsobenou skořepinu kolem LCD.

Alu
Alu
Level 1 Level 1
15. 1. 2010 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mne, jak by tato technilogie vypadala za pomocí projektorů. Eliminace rámečků by byla úplná

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
18. 1. 2010 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alu no tak jeste sehnat projektor na takovyhle rozliseni, nejsem si jistej ale videl sem zatim nejvic fullHD a vic ani tuk :confused:

Alu
Alu
Level 1 Level 1
15. 1. 2010 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mne, jak by tato technilogie vypadala za pomocí projektorů. Eliminace rámečků by byla úplná, a úhlopříčka se spotřebou obrovské :) Pokud by se někdo pustil do podobného projektu, 3, 6 či 24 projektorů, jistě by byla spousta zájemců ohledně výsledků. Už aby byly levné a dostupné OLED.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
15. 1. 2010 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alu Myslím, že něco podobného prezentovala nVidia na to své 3D Vision Surround, nebo jak tomu nadává, na třech projektorech, byl tam docela problém s překryvem okrajů...
Bude to chtít nějaké rozkládací a skládácí obrazovky, pak to bude vypadat jako jedna velká:-)

Reklama
Reklama