Zpět na článek

Diskuze: Až když uvidíte víc, pochopíte, proč je kvalitní monitor důležitější, než si myslíte

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2025 07:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud jde o rozlišení, tak pro mne zásadní je 1600 pixelů na výšku a více. Těší mne, že už i u NTB se začíná prosazovat poměr stran 16:10.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 11. 2025 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy 16:10 by mi také vyhovoval, ale třeba na Alze je největší monitor 25". Nejaký větší, použitelný na hry se najde?

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2025 01:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Monitor je jediné vybavení, u kterého se mi vyplatilo si připlatit za prodlouženou záruku. U Dellu bývala perfektní služba NBD (Next Business Day), kdy stačilo nahlásit závadu v záruce a hned příští pracovní den mi přivezli nový monitor a odvezli starý.
Případně mi odešla elektronika monitoru 1 měsíc před koncem záruky na 3 roky u jinak vynikajícího 10bitového 4K BenQ a dostal jsem zpět plnou cenu, potože můj model se už nevyráběl a jeho nástupce byl o pár tisíc dražší.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2025 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy zdá se, že se vyplatí vždy tam, kde se něco pokazí. Já už na to kašlu, protože tam kde si za ní připlatím, tam se nic neděje. Jasně, je to loterie.

Kdyby to bylo výhodné pro zákazníka, tak to neexistuje.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2025 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Je fakt, že si kupuji drahé monitory a u nich bývá prodloužená záruka (3 roky) už v ceně. Před více, než 15 lety jsem si koupil 30" Dell 2560×1600 a používám ho jako druhý monitor dodnes. S jednou NBD výměnou zdarma a jednou placenou servisní opravou po cca 8 letech. Oprava nebyla levná, ale servisní technik mne přemlouval, abych mu ten monitor prodal 😉

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 11. 2025 11:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @JiVy se ani nedivím, když takový monitor se už nedá sehnat. Nebo hledám špatně. Nemyslím, z druhé ruky.

Sorry, že reaguji až nyní, ale mně chodí upozornění tak na jedno z třiceti príspěvků.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2025 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Já dostal u Alzy z reklamace o generaci novější monitor, kterej stál aktuálně o 9000,- víc :)

KocickaPeTe
KocickaPeTe
Level 1 Level 1
6. 11. 2025 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co DP 2.1 u verze UCDMR, v Alze o 10K vic??? na Amazonu skoro stejna cena... Ma to cenu, pozna ten rozdil vubec nekdo?

smDv
smDv
Level 1 Level 1
6. 11. 2025 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako vážně se tu lidi diví že jejich starý vysvícený lcd věkem v důchodu zobrazuje hůř jak nový?
Poslední roky jedu mod posouvání o staršího na druhou pozici, dám ho jako primár a druhý mám vedle na výšku, na věci typu kecálek, fb atp.

vr43x3m
vr43x3m
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebolo zvykom reklamy oznacovat "komercni sdeleni"? A to autor vazne robil profesionalnu grafiku na nejakom obycajnom VA paneli?

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vr43x3m @vr43x3m Na konci článku je napáno "Sponzorovaný redakční článek"

FAJKO
FAJKO
Level 4 Level 4
6. 11. 2025 04:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten clanok mi pripada ako reklama by ASUS, ale inak suhlasim z clankom, a ASUS preferujem cele desatrocia

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FAJKO @FAJKO Doby, kdy měl ASUS kvalitní věci, jsou už dávno pryč 😉

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid hele jak co, asi jako každá firma. Taky Asus nijak nemusím, jediný co od nich vlastně aktuálně mám je grafika, ale to neznamená, že vše maji špatné.

kidal7
kidal7
Level 10 Level 10
5. 11. 2025 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pracuju převážně na TN 34" panelu a vedle mám noťas s OLED. Ten rozdíl je vidět. Ale to je asi tak všecko. Spotřeba OLED je vysoká, pro noťas nevhodná. Příště už bych šel do obyčejnýho. O stolním monitoru bych přemýšlel, ale rozhodně bych za ty barvy nedal třikrát víc :)

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Potvrzuji, ačkoliv jsem si za posledích 10 let udělal radost pár novýma sestavama, či upgrady na nové komponenty, nic nemělo na to, když jsem přešel na alienware uwqhd oled. Je to úplně jiný zážitek z hraní a multimédií...Budu ho mí třetím rokem a žádné vypalování a nějaké horší vlastnosti se nedějí :) Jediné mínus je to, že člověk už na to musí mít výkonější grafiku.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas Taky jsem na něj chtěl přejít. Ale odradil mě údajný hluk ventilátoru. Co je na tom pravdy? Pokud se teda bavíme o AW3423DW.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 08:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe ja jsem kvuli tomu a kvuli snazsi aktualizaci firmware zvolil variantu bez GSync AW3423DWF. Ten je naprosto neslysny. A souhlasim s predrecnikem. Predchozi monitor bylo IPSko. Po prvnim spusteni dellu jsem ziral s otevrenou pusou a jak malej kluk volal manzelku, at se prijde podivat na ty barvy, sytost a kontrast. Coz uznala i ona, a to je co rict. Byl to propastny rozdil ve vsem, co jsem zapnul, i staricky HL2. Asi jako kdyz cloveku s prvni barevnou Nokii date do ruky Samsung Ultra poslednich generaci. Zmenilo to vnimani vseho nejvice ze vsech upgradu.

Jinak prvni mesic si oci zvykaly a byly dost krvave, na coz male procento lidi trpi. Zvazoval jsem vraceni, ale pak se docetl, ze to odezni - a skutecne. Podobne, kdyz pocatkem devadesatek rodice poridili Tesla Color 437, tam me az bolela hlava. Ale jsem vyjimka.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @cztajtrlik Já mám Právě IPS verzi. AW3420DW. Jsem s ním spokojen. A chtěl jsem právě verzi s Gsync. Ale ten ventilátor mě odradil. Na druhou stranu nemám uplně potřebu měnit. Spíš to byl takový chtíč :)

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe mám ten model bez gsync modulu a hluku si teda nevšímám vůbec. To spíš slyším pc, kde mam nastaveno větráky na 400 otáček, které jdou sotva slyšet :)

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @cztajtrlik já právě před tím měl VA, pak zkusil prémiovej IPS, ale tam hraní večer nepřipadlo v úvahu, žádná černá, žádný zážitek z hororovek :D..pak jsem teda připlatil za ten alienware a jako do teď si nad tím obrazem chrochtam blahem :) a na oči za mě to je uplně naopak, dokážu do něj zírat bez únavy mnohem déle. Navíc oled jsem někde četl vyzařuje méně modrého světla, tak pak nemam ani problémy hned usnout večer. :)

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @chadimatomas tak ted uz to mam taky tak, jak jsem psal, oci si zvykly (bez ztraty dioptrie, zatim stale 0). A ano, kdykoliv prejedu neco delat k mame ci jinam, vyslovene ty rozdily biji do oci. Jsem OLED fetak (do prichodu MicroLED).

To modre svetlo bych jen podotknul, ze je absolutni marketingova chimera, ktere se s radosti chytili vsichni vyrobci unisono. Syn na to skocil a cuci do te zlutovyblite nechutnosti po vecerech, vysvetlit si to nenechal. Modre svetlo nas jen udrzuje vzhuru... Zadnou skodlivost nema a nikdy nemelo. Ten, kdo ma v planu neco na PC delat/hrat, by ho naopak nemel tlumit vubec. Je to takovy kec - i s udajnou nespavosti s tim spojenou. Telo funguje na soumrak, ktery u nas nastava kazdy pulrok velmi rychle. Takze do pul hodiny po vypnuti zdroje toho strasliveho, smrticiho a vse niciciho modreho svetla mozek stejne da telu signal, ze ma padla (pokud je to v noci) 😊.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe ja bych to s tim chticem nevzdaval. V tomto pripade je opravneny. Prijdou jine, lepsi, bez zbytecnyho hluku. Oh wait, bavime se jeste o monitorech? 😃

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @cztajtrlik No říkal jsem si, že počkám na další generaci. Možná to příjde ještě později, až budu, možná, někdy upgradovat PC.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
5. 11. 2025 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak už jsem tu několikrát psal. 34" UW 1440p oled 175hz byl nejlepší upgrade PC za posledních 10 let. S původním starým TN 27" 1440p 144hz se to absolutně nedá srovnávat.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
5. 11. 2025 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"proč je kvalitní monitor důležitější, než si myslíte"

To je sdělení typu "Věděli jste, že voda je mokrá?" 😂😂😂

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SoongVilda @SoongVilda ako pre koho. Je dost velke percento uzivatelov, ktori uvazuju tak, ze si predstavia PC napr. za 50 000 Kč, tak si drzia v hlave pocit, ze musia z toho vymackat co najviac vykonu a na monitor si potom nevyhradia nic navyse a casto si povedia, ze 3000 Kč im bude stacit, nebudu sa predsa ukracovat na grafike, alebo procesore. Pred cca 15 rokmi som uvazoval podobne. Podobne ako u monitoru to byva u klavesnice, ci mysi. Pritom to su veci, ktore vzdy drzime v ruke a na monitor sa vzdy pozerame.

Tebe je to zrejme jasne, no treba otvorit oci aj dalsim, ze ak je dobra herna zostava napr. s RTX 5070/Ti/5080, mal by monitor byt v cene okolo tej 1/3 celkoveho PC.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan Jinými slovy (z mého pohledu) gpu + monitor by měly být dvě nejdražší věci v sestavě.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @LV426 pokud tedy GPU neni v provedeni 5060 8GB. Pak se to trochu promicha no 😁

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
16. 11. 2025 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan Ano, je dost velké procenot uživatelů, co by ani nemelo mít přístup na internet, protože mají totální brainrot. To je taky informace typu "Voda je mokrá". 😀😀

Jan
Jan
Level 24 Level 24
5. 11. 2025 07:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doporučovat oled pro práci je nesmysl. Ano, jsou lidi jež při práci využijí (a zaplatí) uváděné vlastnosti jako neustále donekonečna omílaný barevný rozsah apod, ale těch je naprosté minimum, pokud tedy za práci nepovažujem točení přiblblých videí na výšku pro tiktok.

99,5% uživatelů je u pracovních monitorů barevné podání úplně ukradené, zajímají je zcela jiné věci, jež ale náctiletý youtuber který psal tento reklamní článek zatím nepochopí.

OLED se samozřejmě vypaluje. A nejde jen o lišty, ikony apod. ale i například fakt, že nejvíc opotřebené bývají pixely při středu monitoru, protože tam se toho nejvíc děje i když se snažíš používat tmavý reřim. Nejsou to ale takové ostré kontury jako například u lišty, je to spíš postupný pokles, takže to není příliš vidět i když je rozdíl třeba 15%. Tady mne fascinuje hon za každým procentíčkem barevného rozsahu a rovnoměrného podsvětlení a pak tu doporučí oled panel kde se to za pár měsíců rozjede tak, jako u IPS za deset let :-)

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
5. 11. 2025 07:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @Pre autora clanku:

Kapitola 1.: nieco si pri praci prehliadol - a nebolo to tym ze si si nedal svetelnost a kontrast na starom LCD monitore na vyssie hodnoty?

Kapitola 2.: ...Pyšní se extrémním kontrastem, přesným podáním barev, bleskovou odezvou... no to je vlastnost OLED technologie, nie firmy ASUS a obchodnej znacky ROG

@Jan:
Jo mam podobny nazor, uz mi lasko neni 20 let, ani 25 ani 35 ani 45 .... mam uplne ine preferencvie na monitor a to take ze dnes si monitor voooooobec neviem kupit

Samozrejme musi mat isty kontrast a cim vacsi tym lepsi (VA bezne 1:3000 a TN/IPS max do 1:2000, OLED 1: miliony), musi mat farebne podanie, musi myt istu obnovovaciu frekv. (60-75 Hz moze byt malo aj na kancel, ale 100-120 Hz uplne staci, netreba 144-165 Hz a vyssie bludy), konstrukcne ficury, ALE HLAVNE: patricnu velkost okolo 37-39 palcov a cca 90-100 PPI (Pixel Per Inch) a sucasne rozlisenie vacsie ako QHD 2560x1440 a pomer stran klasika 16:9, ziadne 21:9 a uz vooooooooooooobec nie 29:9 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mne totiz voooooooooobec nevadi vidiet pixelovy raster, prave naopak. Ja potrebujem aby prvky vo Win GUI mali istu velkost a nie aby 12-tka pismo bola pri 100% iba milimeter hruba ciarka. Ano, mozem si nastavit vo Win softverove DPI pre OS GUI napr. na 125% a velksot pisma Metro/Modern UI na bars aj 137%. To posledne mi ale neriesi velkost prvkov stareho desktop (non Metro/Moder) GUI, pretoze napr. absolutna velksot wokna ADUC (Active Directory Users and Computers), t.j. kolko to ma na monitore cm, ten posledny setting neovplyvni.

No a kto ma troska v hlave mozockovej sedej hmoty tak zisti, ze na trhu prakticky NEEXISTUJU (este raz NEEXISTUJU) monitory, ktore by splnali VSETKY STYRI moje poziadavky:

a) mali velkost 37-39 palcov

b) cca 90-100 PPI

c) rozlisenie vacsie ako 2560x1440

d) pomer stran 16:9

Samozrejme su na trhu monitory splnujuce a) c) d) ale nesplnuju b) - inymi slovami UHD (so called 4K) je PRE MNA na 37-cke prilis velke rozlisenie, idelane PPI by UHD malo na 42,5-43 palcoch ale to zas uuuplne pada podmienka a)

Bohuzial medzi QHD (2560x1440) a UHD (3840x2160) neexistuje nic, je tam medzera aho hovado !!!!!!!!!!! A to je chore.

Nechapem kde su 16:9 monitory s rozlisenim 3200x1800 - to by mi na 37-cku este celkom sedelo. Alebo napr. 2880x1620 pre 35-tku .... Ako ja toto fakt NECHAPEM!

HUMUS!

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
5. 11. 2025 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Pjetro de No ty vole, uvědomuješ si že každý máme odlišné požadavky jak na rozlišení a uhlopříčku? Zatímco já, si plnohodnotně vystačím s 300hz 24-25" fhd, kde prim hrají barvy s odezvou kvůli tomu že mi vadí rozmazávání obrazu za pohybu, dělám na tom fotky i grafiku s A4 tabletem, tak známý pro změnu frflá u 4K 32" oled, ale zase mu stačí tablet s velikostí A6. A umí na tom kreslit tak, že se můžu jít klouzat.

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 10:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Pjetro de 40" 4k ma 102ppi 16:9 mensie rozliseniaby boli qhd 75ppi. takze sa zmier, ze taku kravinu , aku si si ty vymyslel, skoro nikdo nepotrebuje, preto ju nerobia.

kedze taky monitor nieje,povedz nam , aky monitor teraz pouzivas, aby sme vedeli,ako vrlmi trpis.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
5. 11. 2025 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @PanBoh 31,5 palec QHD z coho matematikou 7. tiedy ZŠ plynie 93,2 PPI ... tuzim po niecom vacsom (ako uhlopriecka tak rozlisenie, ale trh je tak nacisto pridrbany, ze 90-100 PPI sa uz pri klasike 16:9 nesleduje a pri 31,5 palec QHD to proste konci - mam konecnu a vacsi monitor a vacsou uhloprieckou a 16:9 a ktory si zachova PPI, taky proste uz asi nezozeniem)

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
5. 11. 2025 12:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @PanBoh 40" 4k ma 102ppi .... a na ste ako prisli sudruhu?

podla 7. triedy ZŠ je to 110,2 PPI co je oproti 93,2 kur3vsky rozdiel

a najdi mi prosim 40-tku UHD, idelane LCD VA (nie TN), 16:9, 100-120 Hz a aj keby si ju nasiel, je to 110 PPI a nie 93 PPI

Marty
Marty
Level 28 Level 28
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Pjetro de Ty jsi blud a pokud nějaké 144hz ++ nepotřebuješ, tak si je nekupuj, nikdo tě nenutí 😅 já pod již nikdy nepůjdu, kdo má oči v pořádku blikání pozná ;)

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 22:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Pjetro de PpiDie Pixeldichte (PPI) wird mit der im Bild gezeigten Formel berechnet: (PPI=\frac{\sqrt{\text{Breite}^{2}+\text{Höhe}^{2}}}{\text{Diagonale}}) Für einen 40-Zoll-Monitor mit 4K-Auflösung (3840 x 2160 Pixel) ergibt sich die folgende Berechnung: Schritt 1: Einsetzen der Werte in die Formel Die Breite beträgt 3840 Pixel und die Höhe 2160 Pixel. Die Diagonale beträgt 40 Zoll. (PPI=\frac{\sqrt{3840^{2}+2160^{2}}}{40}) Schritt 2: Berechnung des Zählers Zuerst werden die Quadrate der Breite und Höhe berechnet und addiert. (3840^{2}=14.745.600) (2160^{2}=4.665.600) (14.745.600+4.665.600=19.411.200) Anschließend wird die Wurzel aus der Summe gezogen: (\sqrt{19.411.200}\approx 4405,81) Schritt 3: Berechnung des PPI-Wertes Nun wird das Ergebnis aus Schritt 2 durch die Diagonale (40 Zoll) geteilt: (PPI=\frac{4405,81}{40}\approx 110,145) Antwort: Der berechnete PPI-Wert für einen 40-Zoll-Monitor mit 4K-Auflösung beträgt ungefähr 110 PPI.

Scorpio256
Scorpio256
Level 11 Level 11
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Pjetro de Opravdu lehce šedé prvky nebyli vidět. Na notebooku jsem to pak viděl ale na mém pracovním to nebylo. Grafiku většinou nedělám až v poslední době mám více a více csska. K druhé otázce je asi patrné že se jedná o spolupráci s Asus a mě přistála na stole protože shodou okolností doma oled od nich mám. Jinak si ale stojím za vším co jsem napsal ten rozdíl od obyčejného displeje za pár tisíc a kvalitního OLED je obrovský. A i na programování kdy mám velké množství kódu ten oled i když ho ztmavim tak je krásně kontrastní a čitelný oproti ips kde při malém jasu už bylo hůře čitelné.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @Jan OLED se samozřejmě už dávno nevypaluje, chápu, že mluvíte z pozice někoho, kdo měl jeden, možná ani to ne.

Jako porovnávat IPSko s OLEDem po pár měsících, to jste si vlastně prostřelil koleno, ani o tom nevíte. Furt je to nebe a dudy.

Ano, možná není OLED nejlepší na tabulkovou práci v Excelu, ale je to čistě kvůli bílé barvě na pozadí.

Long-story short - máme doma OLED televizi, Dva OLED monitory a jeden je tuším QD-OLED. Nemluvě o tom, že OLED má vlastně i většina mobilu a v životě jsem za ty roky neviděl žádné vypálené pixely, zhoršenou kvalitu obrazu ve středové části ani jiné pohádky, co jste zmínil. Ty monitory se už nepřehřívají, jako tomu bylo v počátcích, což mělo největší vliv na to, proč docházelo k tomu Burn-Inu.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 12:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie To rozhodně není jen o bílé, mel jsem doma 2gen oled, katastrofa, tak hnusne rozplizle pismo jsem snad jeste nevidel. 3gen uz je na tom líp, ale furt to nema na ips a ty barvy byly presaturovany bordel i po nastaveni. Az ted 4gen by se tomu mohl priblizit. Cekam na rtings recenzi te eldžiny...

Jan
Jan
Level 24 Level 24
6. 11. 2025 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie Oled se vypaluje. Ono je taky rozdíl jestli ho máš zaplý 3 hodiny denně, nebo 12 hodin. Jde to změřit, pokud máš vybavení a garantuji ti, že tam rozdíly naměříš i po několika měsících intenzivního používání. Okem to na běžném zobrazení nepoznáš. Mám asi rok 83" oled, měřil jsem to po koupi a pak po roce a rozdíly jsou jednoznačné. A to tv používám jen na hraní, filmy a gaučing.

Na práci mám DELL U4323QE UltraSharp 43" LED 16:9 3840x2160. Rozdíl je to diametrální, ale na cad, psaní softu, návrhy elektroniky apod mi je oled k hovnu. Potřebuji velkou plochu, velké pozorovací úhly protože na to čumím z půl metru a co nejvíc pixelů na výšku, žádné nudle. Dpi neřeším protože mám hw antialiasing v očích. Bohužel v této velikosti se nevyrábí panely s klasickým rgb rozložením subpixelů. Měl jsem z bgr trochu strach, ale podařilo se mi to nastavením vyladit do pro můj ůčel použitelného stavu.

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
5. 11. 2025 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @Jan Já se teda bojím OLED i pro hraní a běžné používání PC 12 hodin v kuse. Některé ikonky léta tvrdnou na stejných místech, dole taskbar, ... Televize mám například většinu OLED, ale tam žádné ikonky nejsou. Monitory jsem před pár lety raději vybral s klasickým posvícením. Když se zamyslím nad minulostí, střídám monitor po asi 8 letech. Máte na to někdo další nějaký názor? Díky.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
5. 11. 2025 18:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 @lukecz123 já měl léta 24" WUXGA asuse. Nedávno jsem kupoval 32" 4k monitor se 160 Hz a nedá se to popsat jinými slovy než naprostá bomba. Jenže oni jako naprostá bomba proti mymu starymu monitoru vypadaly i nový levný monitory jako bomba. Takže podobnej článek by šel napsat pomalu o jakýkoliv výměně monitoru. Co vám ale nikdo nepoví jsou ty kraviny s nastavováním 160 Hz monitoru, 4k ve hrách, citlivost na kvalitu kabelu, nastavení HDR a podobně. V tomhle byl ten starej naprosto bezudrzbovej :-)

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 @lukecz123 Ja se prechodu na OLED bal uplne ze stejnych duvodu jako Vy. Precetl jsem stohy textu, ale rozhodne nejsem odbornik ani grafik. Dulezita je podle meho funkce pixel shifting. A pak jsem take nevypnul doporuceni na preventivni obnovu pixelu na mem AW3423DWF, coz v praxi kazde 4 hodiny zhruba na 7 minut monitor osetri. Nekteri si reknou, ze jsem otrokem monitoru. Kaslu na to - vic jak 4 hodinky v kuse u PC stejne nejsou moc zdrave. Odskocim si, nez si donesu svacinu / udelam kafe je vse ready. Po dvou letech nevnimam zadnou zmenu v obrazu.

Jeste pred OLEDem jsem mel rad cistou cernou plochu. Asi nejaka uchylka, zadne pozadi. Kvuli osobni preferenci mam uz roky add-ony translucent taskbar a taskbar groups. To prvni umi kompletne zpruhlednit pozadi taskbaru (vypada to fakt cool cele ty roky), navic mam zapnute skryvani. To druhe vytvori skupiny odkazu pod jednou ikonou primo na liste. Takze kliknu na vlastni ikonku a pod ni mam treba vsechny herni klienty, u druhe nastroje typu hwinfo, u dalsi pracovni nastroje atd.. Do startu tak prakticky nelezu, misto na start kliknu na dedikovanou ikonku podle typu aplikaci. A ted diky ultrawidu je na taskbaru porad tuna mista. To jsou vlastne pixel chranici featurky.

Jsem si jisty, ze nekdy koncem teto dekady dojde k prulomu v MicroLED technologii (levna masova vyroba) a to i u malych uhlopricek. To bude zrejme konecna i pro OLED, vlastne vse - protoze uz nebude co resit. Zlomek spotreby pri lepsich parametrech a ani teoreticky burn-in. Jen budeme resit, zda vsechny LEDky pod pixely vydrzi svitit celou dobu zivotnosti. Aby nedochazelo k temnym pixelum - ale to urcite vychytaji. Z principu nejsem early adopter, tento extremne drahy beta-testing prenechavam jinym.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
5. 11. 2025 06:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čekal jsem nějaký, řekněme hlubší rozbor, byť je to sponzorovaný článek a vono nic. Místo toho čtu a nezlobte se na mě, plky o tom že někdo měl monitor nevhodný na práci s grafikou, pak pohádka o LCD s odezvou 0,3ms a nakonec že na práci potřebuji asus pro art. Hezky se dalo pracovat už na Philips 246E7QDSW, pak tu bylo AOC 24G2U s nadstandardním kontrastem(na ips) 1500:1, pak je tu třeba AOC 25G4SXU, ten má jak dobrý kontrast 1400:1, tak i odezvu a konečně mám něco co připomíná CRT v tom, že se obraz za pohybu nemaže. Všechny tyto monitory jsou za pár šušňů na to co umí a mají delta E pod 2. Mé kusy dokonce neměli problémy s průsvity podsvícení a na to že je to IPS mají solidní podání černé.

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
5. 11. 2025 05:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Web, kde na normálním monitoru nejsou vidět důležité prvky je prostě blbě navržený web. Nikoli důvod k pořizování nového monitoru.

>> Především při stylování webů a grafických úpravách jsem opakovaně narážel na problém, že některé prvky a detaily na mém starém monitoru doslova mizely, barvy se slévaly a kontrast nebyl dost silný, což vedlo k přehlédnutí podstatných částí.

Scorpio256
Scorpio256
Level 11 Level 11
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2025 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gilhad @gilhad s tím souhlasím, nicméně já musel dodržet grafický návrh jak si přáli. Samozřejmě že jsem rozporoval zpracování ale než se to zpracovalo tak to bylo potřeba udělat dle původního navrhnu...

kazdyden vtip
kazdyden vtip
Level 2 Level 2
4. 11. 2025 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych tedy zvolil za stejnou cenu 32" Dell Alienware AW3225QF s víc jak dvojnásobným jasem 1 000 cd/m2 vs. 450 cd/m2 😄

Ergo_sum
Ergo_sum
Level 32 Level 32
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: macOS
4. 11. 2025 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako je to realne z vypalovanim pixelov na OLED monitoroch. Pri TV sa nebojim lebo tam je malo kedy staticky obraz dlhsiu dobu ale desktop a ikony sa vypaluju cele dni na presne rovnakom mieste. Dokonca aj IPS monitory po rokoch pouzivania maju jemne vypaleny desktop.

Jan Mach
Jan Mach
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ergo_sum @Ergo_sum Proto mam cerne pozadi a schovavaci listu startu :-D..a zadne ikony na plose :-P

Tom Radon
Tom Radon
Level 20 Level 20
5. 11. 2025 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach @Jan Mach já ještě používám černé písmo na černé ploše a také spokojenost ...😁

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
5. 11. 2025 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach @Tom Radon Já bych šel ještě dál, monitor ani nezapínat ať se šetří a místo něj použít třeba tablet a nebo patlafoun. 😄

Tripe
Tripe
Level 28 Level 28
5. 11. 2025 01:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ergo_sum @Ergo_sum Uvádí se že první známky vypálení (respektive i degradaci barev) u běžného používání (do osmi hodin denně) jsou vidět asi za 5 let, při intenzivnějším používání samozřejmě dříve.

Je s tím hold třeba počítat, Oled se prostě vypaluje, ale dnes ty Oled TV a monitory mají různé funkce jak ten dopad omezují.

Například u Oled televize lg c4 (kterou používám místo monitoru) je několik funkcí které se tomu snaží zabránit: průběžné jemné posouvání pixelů (obrazu), automatické snížení jasu u statických ikon (třeba hud ve hře nebo ikon na ploše) a nebo automatické snižování jasu když zrovna monitor (tv) nepoužíváte.

Plus se doporučuje mít ve Windows nastavený tmavý režim, nechat automaticky schovávat spodní lištu nebo občas měnit tapetu plochy.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 08:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tripe @Tripe ja treb tohle neresim, bezny herni 27 oled stojí cca 15tis, pokid do toho cumis tisice hodin za tech x let, tak si to svoje odslouzilo a koupis zase dalsi. Neni to moc eko, ale co dnes je.

PS: proč bych měl schovávat lištu, až si ten oled koupím, určitě nebudu nic schovávat a podobné blbiny. Buď to funguje nebo ne, jestli je to nějaký krám, kde musíš schovávat lišty a další hovadiny, tak bohužel..

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
5. 11. 2025 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tripe @Tripe LG není zrovna etalon kvality. Televizím po pár letech odcházelo podsvícení, monitorům taky. Většinou to odešlo dřív, než by se stihl vypálit OLED.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 09:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tripe @LV426 proti gustu... Ja jsem z Tvyho pohledu magor, co ma zcela pruhledny pozadi listy (navic skryvane), cernou plochu a appky misto ve startu sdruzene na ikonkach na liste podle typu. Coz je pro OLED bonus. Prijdu, cumim do dokonale cerne plochy a pak sjedu mysi dolu a z temneho vesmiru se vznesou ikony ("bez" listy, protoze pruhledna), pak hra - anebo holt facha. Prijde mi to ciste - a hned mi pomuze v soustredeni na to, co jdu zrovna delat. Ano, i takovi jsme mezi Vami 😃.

Corey Sailor (b06uS)
Corey Sailor (b06uS)
Level 2 Level 2
4. 11. 2025 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pry 4k a 240Hz :-D :-D a k cemu ti to tak asi bude? To aby sis jeste koupil alespon 4 RTX 5090 a spojil si je mustkem pro Nvidia SLI :-D a pak zapoj 4 kabely naraz do toho monitoru pro lepsi zazitek :-D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 19:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corey Sailor (b06uS) @Corey Sailor (b06uS) Jako jasný, na druhou stranu 240Hz je příjemných i na ploše. Navíc některé míň náročné hry to využijí a taky, monitor máš většinou dost dlouho, takže za pár let může být situace zase jiná a je lepší mít rezervu, pořád raději 4k 240hz, než 4k 100hz. Těch 240hz mi přijde takový sweetspot dneska.

Corey Sailor (b06uS)
Corey Sailor (b06uS)
Level 2 Level 2
4. 11. 2025 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 jj tak urcite - hlavne kdyz udelas prudky pohyb mysi co ma 8000hz a tri miliony DPI - to pak diky 240Hz vidis tu sipku asi 30x :-D

Corey Sailor (b06uS)
Corey Sailor (b06uS)
Level 2 Level 2
4. 11. 2025 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 to neni vlastne vubec spatny dotaz - kdopak vi, proc vidi na plose pri rychlem pohybu mysi vice sipek - obecne plati vic Hz vic sipek :-D

Corey Sailor (b06uS)
Corey Sailor (b06uS)
Level 2 Level 2
4. 11. 2025 20:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 To jebu, se mi to nechce vysvetlovat pak

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
5. 11. 2025 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier jj, když jde o číslíčka k ničemu, tak se to takto dá určitě brát. Ale hráč, který chce něco i vidět a hlavně potřebuje v poměrně rychlém BF6 reagovat, si tyhle hovadiny zvyšující latence a zkreslující detaily obrazu zcela určitě nezapne.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @tynyt Ono navíc bf6 je na tom tak dobře, že i ve 4k competitivní nastavení jen s dlss kvalitkou dokáže jet klidně 240-280 :) viděl jsem už i 600-700 fps pro srandu s 4x fg co lidi měli, pak to samozřejmě vypnou.

Jan Mach
Jan Mach
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corey Sailor (b06uS) @Corey Sailor (b06uS) Je videt ze nemas oled monitor...nejde jen o hz ale je hrozne znat rychlost zmeny pixelu ze je hrozne rychla...takze i hra na 120hz v 4k je mnohem plynulejsi zazitek bez rozmazani a duchu...Chapu kritiku nekoho kdo oled nema ale kritizoval bych az bych si ho aleson par dni vytkousel...

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Mach @Jan Mach presne. Krome te sytosti barev a dokonale cerne, co vdechne zivot i starym vykopavkam, jsou to prave ty ostre kontury. Dokud nevychytaji MicroLED na masovou cili levnejsi vyrobu, zustanu na OLEDu. Nic lepsiho pro moje oci a vnimani nemam. Samozrejme ostatni to muzou mit jinak, i podle typu vyuziti monitoru.

Ján Tkáč
Ján Tkáč
Level 21 Level 21
4. 11. 2025 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vacsina oled su 4k a na hranie v 4k uz treba inu masinu ja mam rx 9070xt ale na 4k by som si netrufal hrat hru a nehovoriac ze keby bol 4k oled 240hz by sa ani nevyuzilo nakolko by hry isli max mozno na 70 fps. A aby som si vzdy kupoval najvykonenjsiu grafiku aby so mohol hrat na oled 4k aspon na 100fps keby robili 32" 1440p monitory . Podla mna ceny pojdu este dole mozno sa este objavia micro led monitory

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ján Tkáč @Ján Tkáč To není pravda. Máš hromadu Oledů v QHD.

Ján Tkáč
Ján Tkáč
Level 21 Level 21
5. 11. 2025 06:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 no neskutocne alza v uhlopriecke 30-32 quad hd ani jeden v olede, sam mam 32" a mensi by som nechcel uz a sirokouhli ultrawide urcite nie. Ale ani nekupujem mam gigabyte gs32q staci mi to mal som lenovo ips 75hz 32"

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 pošli odkaz, už rok volám po 32" OLED monitoru s QuadHD a nic. Vždy to je 4K

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Lukáš Meistner Já se ale bavím o monitorech, ne o televizich 😃 32" qhd by nejspíš nevypadalo úplně dobře.

Ján Tkáč
Ján Tkáč
Level 21 Level 21
5. 11. 2025 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 uz par rokov fungujem na 32 quad hd a vyzera to dobre ked raz prejdes na 32 uz nechces nic mensie uz aj 32 mi pride maly 27 mi pride ako notebook

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 08:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Ján Tkáč mne vadi zorny uhel, nesnasim svidrat do kraju :) To uz je moc velke. Asi jsem vyjimka, ale mam 25" fhd 360hz a zvazuju prechod na 26,5" 280hz tandem, pokud bude mit citelnost textu stejnou nebo aspon hodne se blizici memu ips co mam ted. A pokud to bude mit rozumne natural barvy, zadny omalovankovy bordel.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 10:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 pro mě by to bylo skvělé. Lepší jak FullHD, ale méně nenažraný jako 4K.

32" je už TV? Takovou TV jsem měl před 15 lety a už tehdy byla malá.

Ale to je debata o ničem. Každý svému. Zatím mi monitor vyhovuje, ale kdyby mi někdo splnil mou představu, zlobit se nebudu. Ale chápu, že to je okrajová záležitost. Alespoň 32" 4K s nativní podporou QuadHD rozlišení. 4K + FullHD tu už máme.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 11:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 QHD na 32" ma stejny pocet pixelu na plochu, jako FHD na 24", takze co se tyka "jemnosti" obrazu, jsou na tom tydle dve moznosti uplne stejne. Ale jinak souhlasim s tim, ze 32" je pri bezne vzdalenosti, pri ktere clovek sedi u pc, uz moc (tedy aspon pro me). Za me je ideal 27" QHD, dostatecne velka uhlopricka, vetsi jemnost obrazu (vice pixelu na plochu), nez kolik ma FHD na 24" a QHD "nezere" tolik vykonu, jako 4K. Pro me je tak momentalni favorit Xiaomi Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i , QHD 27", 180Hz, sice "jenom" IPS, ale miniLED a celkove si podle recenzi nevede vubec spatne, zvlast, kdyz se da sehnat za cca 7000Kc.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 12:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Grew Tak tady bych řekl kvalita odpovídá ceně. Já čekám na recenze tady té mršky 27" QHD 280hz 4gen ,papírově ideální monitor pro mě a je MATNÝ. Nesnáším podělané odlesky na lesklých monitorech.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 hmm, vypadá to vážně dobře. Uznávám, že QHD na 27 palcích může být dobrý. Cena je přijatelná. Matná úprava je super.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Lukáš Meistner Za mě jedině matná, pak rožneš světlo, zasvítí slunko, cokoli a si v prdeli.

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Lukáš Meistnza mě je qhd na 32 málo, měl jsem to doma a obraz není jemný, stejně jsem pak hry hrál dowscale ze 4k, pač to bylo v nativu mázlé :) Takže jestli budeš hrát 4k s dlss upscale z qhd je už jedno celkem....

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2025 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @chadimatomas dobře dobře, vzdávám to. Zůstanu u svého 27" IPS modelu z FullHD a 165Hz

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2025 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Lukáš Meistner Tož to je snad nejblbější kombinace, co může být:)

Martin MATYNIKY
Martin MATYNIKY
Level 20 Level 20
4. 11. 2025 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je fakt. Koupě 4K Oled monitoru je pro mě jeden z nejlepších upgradu PC za poslední roky. Ani RTX 5080 mi takovou radost neudělala

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2025 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin MATYNIKY presne tak, ten skok je obrovsky.
ked je v hre dobre HDR tak ten obraz spieva.... skratka nadhera.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Má někdo zkušenosti s novýma tandem oledama? Na rtings se teprv recenze chystá, ale prý je tam slušný posun v čitelnosti textu a kontrastu i ve dne.

Mám chuť dát OLEDu další šanci, pokud budou recenze solidni. Ten Gigabyte za 13tis vypadá solidně.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to je za sračka článek, autor nejdřív napíše, jaká je lama, že nezná nic jiného, než jeden VA monitor, aby v zápětí začal chrlit reklamní bordel na Asus monitory 😃🙃

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
4. 11. 2025 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Srajdy od Asusu a podobných firem nemají s kvalitním monitorem nic společného.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 14:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista PG27UCDM náhodou super, měl jsem ho týden na porovnání s MSI MPG 272URX a oba dva parádní.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
4. 11. 2025 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Šmarjá to je vošklivý.

Kvalitní monitory má například EIZO, protože tam je úplně jiná kontrola kvality, zaměření na detaily a podobně.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Kryptofasista Eizo to snad ještě jedeš na CRT ne ? Až bude mít Eizo třeba nějaký OLED pro normální lidi tak napiš 😆

deasuncz
deasuncz
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Kryptofasista EIZO jsou snad jen IPS panely, takže to je kvalitou úplně jinde... :D

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 47 Level 47
4. 11. 2025 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 A i text a tenke cary nebo to ma furt rozmazany podklad? Ja se OLED vyhybam do doby, nez tyhle veci budou vypadat stejne dobre jako na kvalitnim IPS.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Kryptofasista On je celkem podstatnej rozdil v tom, na co ma byt monitor primarne urcen. Kvalitni monitor na hrani bude mit jine vlastnosti, nez kvalitni monitor na upravu fotek napr.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 02:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @maslovycroissant Text mi přišel koukatelný, nic hrozného jako první generace :)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 11. 2025 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @maslovycroissant Právě, proto jsem zvědavý na tandemy ted (4gen), protože 3gen současné žádná sláva, současné ips co mám je znatelne lepší, ten oled mi přišel jen prebarvickovany, ale text bída.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
5. 11. 2025 20:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Grew Kvalitní monitor je něco, na čem si někdo dal záležet a zároveň daná firma má nějaké know-how. A kupodivu klidně ve stejné nebo podobné cenové hladině jako jsou mainstreamové výrobky. Firmy jako Asus, Gigabyte, MSI, které vyrábějí a nebo si nechávají vyrábět všechno možný tohle vůbec nesplňují. Úplně to samé je třeba v audio světě.

V článku je profesionální monitor na grafiku ASUS ProArt Display OLED PA32UCDM a samozřejmě to je marketingová srajda za 40k s černou černější než Kunta Kinte, která ovšem nemá žádnou podporu a nejde to reklamovat, když se vypálí obraz

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 47 Level 47
5. 11. 2025 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LV426 To ja taky, vektorova grafika na OLEDu delat zatim fakt nejde. Tak jak ty musis mit hodne Hz tak ja zas nesnesu neostry obraz. Tak uvidime.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Rog Swift Oled PG27UCDM - po vypnuti vsech EKO a setricich sracek, jsem s monitorem max spokojeny.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

intenzita sponzorovanych clanku je tu posledni dobou brutalni :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Aspoň tu je nějaký obsah, který se dá číst. Znám i weby, kde se jen pomlouvá a píšou lži.

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 11. 2025 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos su weby, kde velke znacky chcu inzerovat a su weby, kde nechce inzerovat nikto, ako napriklad ten vas ;) a do tunajsej redakcie o teba nemaju zaujem.

Reklama
Reklama