Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů
Hry Článek Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů

Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 4. 2015 06:00 15

1. Nový Battlefield prvním pohledem 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení na hru I: rozlišení, měřítko rozlišení, FOV 4. Závěr

Battlefield Hardline běží stejně jako předchozí díl Battlefield 4 na enginu Frostbite 3 s mírnými vylepšeními a nativní podporou API Mantle. Optimalizace hry je vynikající a není problém si hru užít i na slabších sestavách. Jaký je ale rozdíl ve výkonu jednotlivých nastavení a jaké detaily se vyplatí snížit? Pojďme se na to podívat.

Závěr

Battlefield Hardline nepatří mezi hry, které by se mohly chlubit špičkovou next-gen grafikou. Naopak mi připadá, že autoři proti předchozímu dílu Battlefield 4 udělali snad i krok zpět. Kvalita modelů je sice na vysoké úrovni, ale prostředí hry místy velmi pokulhává. Hlavně venkovní lokace se moc nepovedly a působily na mě, jako kdyby se jednalo o hru výrazně staršího data. Naopak městské části a interiéry na tom až tak špatně nejsou. Hlavně noční mise, jako třeba hned ta první, vypadají dost dobře. Multiplayerové úrovně jsou při porovnání s Battlefield 4 také spíše slabší. Rozhodně v grafice nějaký skok proti Battlefieldu 4 nečekejte. Něco se vám bude líbit více, něco méně, ale ze hry je jasně vidět, že jde o tentýž engine se stejnými efekty.

Hra potěší majitele slabších PC, protože je stejně jako předchozí díl velice dobře optimalizovaná a snižování detailů i rozlišení přináší výrazné navýšení výkonu. Jediné, čemu se doporučuji vyvarovat, je nastavení detailů na nejnižší úroveň. Při takovém nastavení již hra vypadá opravdu špatně, hlavně stíny držte minimálně na střední úrovni. Také filtrování textur si zaslouží něco lepšího než minimální nastavení, kdy je anizotropní filtrování deaktivováné úplně textury zobrazené pod úhlem jsou tak velice rozmazané. Toho si hlavně v multiplayeru na venkovních mapách všimnete velice snadno.

Speciálně ve spojení s Battlefieldem a jeho podporou Mantle mě mrzí, že jsou komponenty AMD teprve na cestě a neměl jsem je už při ruce, rád bych porovnal kvalitu obrazu a vyzkoušel vliv Mantle na výkon. Na Mantle se určitě podíváme, uvidíme, při jaké příležitosti. U Battlefield Hardline každopádně výkonnější procesory AMD netrpí nedostatkem výkonu ani pod DX11, hra je dobře optimalizovaná, umí pracovat ve více vláknech a zátěž na procesorová jádra dobře rozkládá. Vícejádrové procesory by tedy i při slabším výkonu na jádro neměly hru výrazně limitovat.