Zpět na článek

Diskuze: Česká pošta: Drtivá prohra, která měla být jasným vítězstvím

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

thomasos
thomasos
Level 19 Level 19
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 4. 2023 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém ČP je, že je to státní moloch, kterému je nadřízený jiný státní moloch (tj. ministerstvo). Neznám poměry a strukturu ČP, znám jiný státní podnik. Vyšší vedení si nechce moc vyskakovat, aby nepřišli o teplé místečko, nižší vedení je odpálkováno a bez vůle shora nic nezmohou. Plníte jen předepsané úkoly, a pokud nějaký audit nedá nějaké doporučení (třeba aby měl podnik a každý jeho závod vlastní oddělení systému jakosti, jehož funkci jinde zajišťuje jeden externí pracovník pro všechny pobočky všude po světě), nic moc se samo nezmění. Hlavní je plnit účel, ne generovat zisk. Do inovací se nikdo moc nehrne, protože to stojí prachy a dosud to přeci fungovalo. Pro správu IT se nenajde schopný odborník, protože tabulkový plat není konkurenceschopný a práce pro ČP se v životopise moc nevyjímá. Krom toho schopnější lidi státní podnik odrazuje, protože v životopise naopak působí jako cejch. Pokračuje se tedy konzervativně, ručně, s minimem automatizace či inovací. Na jedné straně se zaměstnávají neschopní lidé, co nic nedělají, na straně druhé není možné posílit pozice, kde lidé neví, kam se dříve otočit.
ČP sice inovuje, příkladem budiž Balíkovna nebo možnost platit kartou, ale jaksi s křížkem po funuse… I když Balíkovnu jsem minimálně do příchodu Z-Boxu využíval asi nejradši.
Asi (určitě) se ČP dala vést lépe, ale to chtělo začít alespoň tak před 10-20 lety. Dnes… nejsem zastáncem takových řešení, takže to říkám nerad, ale jediná možnost, jak ČP zachránit, je asi ji privatizovat. Dokud zůstane státním molochem, bude stále roky pozadu za konkurencí bez potenciálu významněji inovovat.

kychtax
kychtax
Level 1 Level 1
9. 4. 2023 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady pan Rybka nemá moc informací. Z mého pohledu je problémem CP zkamenele IT a chybějící strategie. Čp ještě dnes používá nebo donedávna používala core systém pro poštovní služby IS Apost, který je napsaný v DOS a veškerý vývoj probíhal ve Vítkově na Moravě týmem apostaku. Jakákoliv úprava byla velmi bolestivá a nemožná, bez podpory výrobce atd. Pak o nějaké modernizaci na pobočkách nemůže být řeč a je prakticky nemožná. Vendorlock/ technologicky lock velký. Druhým systémem je SAP, kde bezi ekonomika a personální systém, ten se v průběhu let vylepšovat, ale SAP není vhodný jako core systém pro poštovní služby. Velkým problémem všech systému je/byla integrace. Prakticky nemožná díky apost. Vlastně to IT a jejich obneni se vůči změnám a modernizaci podle mne stojí za velkou části neúspěchu a nemožnosti poštu postavit na nohy. Poštu sleduji léta jako dodavatel.

MaaRA 111
MaaRA 111
Level 1 Level 1
11. 4. 2023 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kychtax @kychtax ten starý APOST, běžel na DOSU a pod DOSEm do roku cca 2004, pak se jelo na SUSE Linuxu ano ve Vítkově jsem několikrát byl, a už asi 5 let beží APOST na CENTOsu....takže máte špatné info....:) Úpravy byly velice jednoduché...a vím o čem mluvím :) Spíš byl problém s drivery grafik a tískáren na LPT ale to jsme taky vyřešili :)

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
9. 4. 2023 11:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rusenie pobociek je vcelku logicky krok.
Posta plnila v minulosti ulohy, ktore sa uz dnes robia inak, to je proste evolucia.
Listy sa uz tolko neposielaju, mame email (aj pre oficialnu komunikaciu napr. s poistovnou a pod.), statne datove schranky (pre firmy aj pre obcanov - osobne vyuzivam obe (na slovensku)).
Penazne sluzby (platenie sekov a vyber penazi/dochodkov) presli hlavne na banky a internet/smart banking.
Takze im realne ostalo uz len dorucovanie balikov a v tom im konkuruju aj komerncne sluzby (kuriery, zasielkovna/packeta, ...). Napr. vydajne miesta zasielkovne su zrejme efektivnejsie vyuzite, lebo personal sa tam primarne venuje svojmu biznisu (napr. blizko pri nas lekaren) a obcas vydaju nejaky balik. Este lepsie riesenie su balikove automaty (zbox, alzabox, ... a pod.), ktore su dostupne 24/7. Ale v ich budovani posta dost zaostava. Takze vyzera to na ustup z trhu a prenechanie majoritnej casti komercnemu sektoru. Nie je dovod na to aby to vo velkom formate riesil stat a konkuroval trhu, ked to riesi trh sam.

MaaRA 111
MaaRA 111
Level 1 Level 1
8. 4. 2023 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen by mě zajímalo kdo přebere tu mezistátní dopravu....balíčky z celého světa atd....pak se budete divit až to bude 3x dražší........běžte se podívat v noci na nějaké větší třídící centrum ČP, v noci vyjíždí třeba 150 Kamionů.....to bude dělat zásilkovna toto???? Autor je úplně mimo :)

MaaRA 111
MaaRA 111
Level 1 Level 1
8. 4. 2023 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych chtěl mít odvahu a koule autora napsat článek o problematice o, které nevím absolutně nic krom toho co jsem nevyčetl z bulváru :) Ale baví mě to číst, i když tam není skoro nic pravda :) S tím clem souhlasím, nemělo se to snižovat....:) A vyhodit pár manažerů místo uzavření 300 poboček? To jako vážně? :) Co měl autor z matematiky??? Rušení poboček je nelogické to ano....hlavně ten výběr, ale oni tu poštu likvidují přece záměrně a řízeně, jak jinak ji mají položit když ne bankrotem??? Zákon nikdo nezmění, a ano něco o tom vím a pracoval jsem tam 8 let :) Kdysi dávno a to už
tenkrát nefungovalo :)

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
7. 4. 2023 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem včera byl nucen použit poštu a naše pobočka na Vinohradech určená ke zrušení. Čeká tam 25 lidí, za 15 min odbaví dva lidi, jeden si 10 minut nedokáže vybrat los. Kdo takovou poštu chce? Pokud nemusím a fakt doufám, že po mě dlouho nikdo nebude chtít papírové doklady, tak ani náhodou. Doporučený dopis po Praze 65 Kč... Příště to na tu Radlickou dovezu osobně metrem. Bude to rychlejší, levnější a bez stresu.

quincycz
quincycz
Level 1 Level 1
5. 4. 2023 18:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bydlím v malé obci a i kdybych chtěl poštu využívat, tak to nejde. Otvírací doba 8-11:30 a 13-15 je mimo se rozvrh většiny lidí co vydělávají a rádi by tam utratili peníze. Pošta funguje úplně stejně jako ostatní státní instituce, neřeší co chce zákazník, ale nabízí to co sama chce a ve formátu jakém chce. Pošta je stejně odsouzena do záhuby, důchodců co si tam chodí vybrat důchod a pokecat bude ubývat a zbytek normálních lidí si vyberu v obchodě přes cashback a balík odešle 24/7 přes Zbox.

Přirovnání k pobočce Praha 120 je dokonalé, jako student jsem měl málo peněz ale hodne času, takže jsem si chodil vyřizovat celní řízení osobně. Vždycky při vstupu do budovy na mě dýchl duch starých časů a nechápal jsem jak takové mauzoleum může fungovat.

David
David
Level 1 Level 1
4. 4. 2023 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ČP velmi dlouho žila v blažené nevědomosti, protože měla jistotu i z jiného zdroje. Všechny úřady, ať už obce nebo státní, všechno zasílají jen přes ČP. S přechodem na datovky se i tenhle zdroj přesměroval do digitálního prostředí a nepotřebuje pobočky na každé vesnici. A zmiňovaný CzechPOINT nenabízí jen ČP, ale právě i úřady, které zatím nikdo neruší :-)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
4. 4. 2023 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen bych si dovolil podotknout, že rušení poboček má ještě jeden efekt. Ve velkém se ruší pobočky, kde pošta byla majitelem budovy a pozemku. Často zůstávají pobočky, které jsou někde v nájmu. Bude hodně zajímavé, jak se s majetkem bude nakládat, protože ceny budov a pozemků v centrech měst jsou hodně vysoko. Někdo hodně vydělá. Jako že fakt hodně. A nemyslím si, že by se za utržené peníze začaly objevovat výdejní samoobslužné boxy balíkovny, to si opravdu nemyslím.

Jinak si nemyslím, že pošta měla bůhvíjak skvělou výchozí pozici. Desítky let fungovala v módu veřejné služby. Tedy maximálně roztažená, aby i v nejzapadlejší vísce pošťačka donesla nějaké stařence důchod nebo pohled od vnoučat a to zcela bez ohledů na ekonomičnost daného úkonu. Samozřejmě, měla monopol na pohyb listovních psaní a balíků, ale zároveň plnila mnoho úkonů bezplatně.
No a pak přišla změna. Na trh mohli vstoupit nové subjekty a nabídnout svoje služby. Tam, kde pošta musela stále zajišťovat obslužnost pro 10milionů lidí za korunové úplaty, tam to nové hráče nezajímalo a začali řešit jen lukrativní zakázky. Balíky (protože v ceně zboží se poštovní poplatek lépe schová) a do velkých měst. Nejdřív bojovali rychlostí, pak pohodlností (dovoz kamkoliv si řeknete), pak už mohli i cenou. Poště ale stále zbyla povinnost řešit s každým starouškem jeho složenky, vyplácet mu důchody a obecně trávit čas úkony s lidmi, z kterých nemá žádný zisk. To je samozřejmě neomlouvá. Nechápu, proč nemůžu na webu pošty vyplnit adresáta a odesílatele, vytisknout si štítek, dojít na poštu a po prostém převážení jen zaplatit nějakou taxu. Operace na minutu max. Misto toho to pracovník za přepážkou vyždycy opisuje, tedy minimálně polovinu, pokud máte zákaznickou kartičku. Tohle je nomluvitelné.
Takže dle mého zbyla poště spousta povinností a lukrativní business převzala konkurence. A to co poště zbylo, to není ani omylem rentabilní. Vždyť kdo bly na poště, musí to vidět. Řeší se tam sipo (to je zisk asi 10kč měsíčně), řeší se důchody, řeší se czechpoint, řeší se ověřování. Tyhle úkony má pošta ohodnocené platbou v rozmezí nula až dejme tomu stokoruny a trvají dlouho. Na to se tam plýtvá časem a prostředky. Kvůli tomuhle tam někdo sedí a drží se velká pobočka. Ne kvůli výdeji balíčků, které zvládne automat nebo jedno okénko kdekoliv. Takže naprosto chápu racionalitu toho, že se pošta těchto míst chce zbavit. Kde není pobočka, tam je nebudou otravovat s "nepoštovními" záležitostmi.
Neomlouvám je. Chápu je. Podle mě sice měli šanci, ale to by to byla bývala musela být soukromá firma s prozíravým vedením.
Co jsem viděl, tak velmi dobře fungují "minimpošty" zřizované vesnicemi. Většinou jedna paní na obecním úřadě. Jedna místnost, kde je uloženka, ppl point, czech point, pošta.. vše dohromady. Takže paní zastává cca 4 zaměstnání, ale díky tomu se velmi dobře uživí a občané jsou spokojeni. Rozhodně lepší, než "velké" pobočky pro okresní město nebo sídliště. A rozhodně životaschopnější.

MaaRA 111
MaaRA 111
Level 1 Level 1
8. 4. 2023 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @830 přesně....vezměte si že ta listonoška bere 16-18 hrubého a nachodí denně 20km....ať napíše pan Rybka kdo to z konkurence převezme.....jak toto měl manažer třeba vyřešit :) Pošta doručuje úplně jiné objemy....a další služby....konkurence dělá jen na čem je zisk :)

smDv
smDv
Level 1 Level 1
4. 4. 2023 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nějak se jim spolehlivě daří, člověka který přijde naštvat. Například balíky pokud, nemáte kodem pro spěšný výběr, kdy předběhnete ostatní strávíte tam zbytečně hodinu čekání aby vás někde během minuty odbavil. I když máte kod musíte ho vyťukat. To je tak těžké v dnešní době kdy každý lístek ten kod ma ho nechat načíst a připravit. Jinak co se týká rušení poboček vidím v tom záměr jediný, někdo chce pobočky o které je zájem prodat a navíc dojit otevřenou ruku státu.

entes
entes
Level 11 Level 11
3. 4. 2023 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedna ze služeb státu, a možná nejpodstatnější kterou ČP plnila, byla služba umělé zaměstnanosti.
Takže mi rušení poboček dává smysl.

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
3. 4. 2023 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na druhou stranu. Kde jinde ještě dnes uvidíte jehhlickovou tiskárnu značky Olivetti? Zajímalo by mě, kde do toho shání spotřební materiál.

VlahosVonRosret
VlahosVonRosret
Level 1 Level 1
5. 4. 2023 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Uvidíte jí na poštách, protože na rozdíl od novějších modelů a značek jsou relativně málo poruchové a snadno opravitelné. Spotřebáku se zatím zdá dost, na rozdíl od další legendy, kterou je OKI 320 FB (to je ta, o které zpívá Pokáč, že je z první války světové ;))

MaaRA 111
MaaRA 111
Level 1 Level 1
14. 4. 2023 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak mají nejmenší spotřebu pásek a nejsou tak poruchové, ale už tady ty kulatý PR2 nejsou tak dobrý jak ty hranatý před tím PR50.....už to taky nedělají tak dobře. Pásku seženeš ale už nestojí 80Kč ale 320 :) Jinak ta jehličková tiskárna přežije 10x Laserovku....a Laserovka ti neotiskne vkladní knížky....

JaneCk
JaneCk
Level 20 Level 20
3. 4. 2023 14:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No... já v podstatě jsem opatrný na všechny společnosti, které mají v názvu slovo Český(á)(é)... Většinou to za moc nestojí...

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
3. 4. 2023 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JaneCk @JaneCk Šabata slova. V minulosti jsem byl nespokojeným zákazníkem například: Česky trelekom, Česka Spořitelna, Česka pojišťovna, Česke Energetické závody (ČEZ). V nedávné dobe jsem například koupil nejodpornější brambůrky svého života - Česka chuť. Uznavam, specificka chuť českého spotřebitele mi měla být varováním.

Potkan007
Potkan007
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
3. 4. 2023 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Největší koule na koze Pošty? Dlouhá historie fungování, provázanost na stát (doručování obálek k volbám, ...). Ano, spousta toho jde dělat jinak a efektivněji, ano, mohli jít s dobou. Problém s věkem je, že balíkáři PPL/DPD fungují jako reakce na potřebu doručovat balíčky z místa A do místa B. To je všechno, víc nedělají. Zásilkovna přišla jako reakce na potřebu eshopů doručovat balíčky lidem za nižší cenu. Vznikli v "moderní době", takže mají od úplného začátku moderní technologie a postupy.
Pošta je tu dlouho, historicky zatížená tisícem a jednou službou pro dva lidi za měsíc a tím, že provozuje i prodělečné pobočky, kam si chodí tři babky za měsíc pro důchod a popovídat si, provozuje služby jako třeba to historické SIPO - v podstatě zátěž, kterou aktuálně používá pár důchodců, ale drží ji. Aniž bych je chtěl obhajovat, mají podobně náročnou situaci, jako České dráhy. Takový Regiojet jezdí Prahu-Brno a vydělává na tom, dráhy provozují i linky z Horní Dolní na Konec Světa, kde jezdí Franta ráno s kozou na vodítku a večer zpátky, ta linka si nevydělá ani na svůj provoz, ale jezdí a kdyby ji zrušili, začne Franta hulákat.

Spytihněv Kvasnica
Spytihněv Kvasnica
Level 1 Level 1
4. 4. 2023 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Potkan007 @Potkan007 Co se týká těch Českých drah, tak tam to takhle nefunguje, třeba v naší vesnici vyměnili ČD za nějakou německou firmu Landerbahn (tuším v italském soukromém vlastnictví) s tím, že jí Liberecký kraj platí za to, že tam tu linku vůbec provozuje, ale míň, než platil Českým dráhám. S poštou by to šlo udělat obdobně, už dnes se to tak leckde děje s vesnickými obchůdky, ale jestli by to bylo pro stát a pro občany výhodnější než současný stav, kdy má všechno pod kontrolou, nevím.

Ybob
Ybob
Level 10 Level 10
7. 4. 2023 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Potkan007 @Potkan007 No vidíte. A přitom to porovnání s ČD ukazuje, jak se liší deklarovaná složitost a reálná složitost. ČD totiž do těch kotěhůlek jezdí v objednávce, to znamená, že za každý km jízdu dostanou 120 - 200 Kč. A je to zlatý důl, do kterého chce kdejaký soukromník.

RegioJet u kterého se za někdejších ředitelů ČD pouštěli "rozinkové fámy" naopak sice mohl jezdit kdy a jak chtěl, ale na plné komerční riziko. není zákazník, nejsou prachy. ČD se do tohoto byznysu nikdy moc nechtělo, přitom jim nic nebrání. Riziko je sviňa.

A s poštou to máte to samé. Sice mají služby a pobočky co vypadají komerčně na houby, ale zase od státu dostanou miliardové kompenzace. Jistě by to dokázali zaonačit, aby to spolu s ne zrovna levnými službami fungovalo. Pak mají služby co by mohly komerčně fungovat a přinést tržby, ale ne, raději klienty vypruzují a ti jdou jinam, k té "nezávislé konkukurenci", které by to s dokonalou poštou jinak měla dost těžké. Ale pošta není dokonalá, je prohnilá.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
2. 4. 2023 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesouhlasím s článkem. Pošta měla nejhorší startovní pozici. Kolik doručovacích společností má takové množství poboček a zaměstnanců? Dnes se všechno doručuje co nejblíž do různých obchodů, které to mají jako doplněk svých služeb, nebo výdejních automatů. Plno věcí se taky dělá jen elektronicky.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 4. 2023 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesmyslne zdrazovani sluzeb, zavirani pobocek, rozprodavani majetku, ktery by mohl dlouhodobe vydelavat atd. Uz par let rikam, ze to podle me neni jen tak, ze nekdo chysta CP na levnou privatizaci a az k tomu dojde, tak vetsina lidi, bude tomu monstroznimu rozkradeni statniho majetku este tleskat.... :(

greensmile
greensmile
Level 1 Level 1
2. 4. 2023 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Česká pošta nabízí služby 19. století, prováděné s mentalitou 20. století v 21. století.

Ks96
Ks96
Level 1 Level 1
1. 4. 2023 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělý článek pane Rybko.Tentokrát opravdu skvělá práce. Bohužel je potřeba říci, že většina lidí na ČP nemyslí jako většina čtenářů tohoto webu ( jak co inovovat a potřebu něco zefektivnit). Já si myslím, že nejlepší by pro nás bylo, aby to na nějakou dobu převzal střední manager z Amazonu, to by se nestačili divit ( nejlépe bych nahradil managementem Amazonu celý parlament). Dobrou noc všem

gepard
gepard
Level 26 Level 26
2. 4. 2023 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ks96 @Ks96 to nejde, ten management, který chceš vyměnit, by o té výměně rozhodoval.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 4. 2023 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ks96 @Ks96 Myslíte z toho Amazonu, co právě propouští 27 000 lidí a ruší nejlepší web o fotografické technice?

zhever
zhever
Level 31 Level 31
1. 4. 2023 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to skvělé, misto 200 m, budu chodit na postu ktera je 2,5 km a to se prece vyplati, protoze to clovek bude delat pro sve zdravi.

gepard
gepard
Level 26 Level 26
2. 4. 2023 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zhever @zhever Já myslím, že to bude v pohodě, prostě zásilkovna přebere také i listovní službu a budete to mít v nejbližším obchodě. Problém je akorát s úřady, ty to budou stále posílat českou poštou. A pak aby si člověl vzal alespoň půlden dovolenou jen proto, že musí na poštu.

Daniel Ševčík
Daniel Ševčík
Level 1 Level 1
6. 4. 2023 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard @gepard Tak tím bych si nebyl tak jistý. Minulý rok byla zase výběrovka na poštovní služku a Zásilkovna se nepřihlásila. Proč asi?

Spytihněv Kvasnica
Spytihněv Kvasnica
Level 1 Level 1
4. 4. 2023 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zhever @zhever Je to tak, 2,5 kilometrů jsou zdravé, i těm důchodcům, kteří si tam chodí za měsíc pri důchod, by pohyb prospěl. Svět se nezhroutí. Měšťané na tom budou s docházkovou vzdáleností stejně jako venkované.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
1. 4. 2023 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co ma ceska posta spolecneho s Pctuningem ?

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 4. 2023 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 Doručuje hardware?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
2. 4. 2023 10:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito @danito tak tim se relevance clanku vysvetluje.. Spis si Rybka spletl tema tohle melo byt pro novinky.cz ne sem :-D

gepard
gepard
Level 26 Level 26
2. 4. 2023 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 Co má společného? No... nezvládla vzestup technologií a počítačů. A nezvládla proměnu doby. Funguje na principech z roku 1918. Tehdy to bylo super, ale dneska to je zastaralé.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
7. 4. 2023 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard @gepard ja bych rekl ze techniky posty byly zastarale uz na prelomu tisicileti ted mam leta pane 2023 tvl .. to musela byt cerna dira na prachy ze statniho .. a takovych der tam bude

stese1954
stese1954
Level 20 Level 20
1. 4. 2023 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už chápem prečo Česi vybehli minule na Václavák.Každý mal na vec názor ,ale buhužiaľ len ten svoj.

Preto
Preto
Level 1 Level 1
1. 4. 2023 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na místo aby se vyházeli lidé z vedení kteří to vedou směrem do pekla tak zavřou pobočky popřípadě vyhází lidi na přepážkách. Potom samozřejmě bude zase problém na přepážkách a s obslužností. Ostatně takto je veden celý aparát ČR.

Krtek_no1
Krtek_no1
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 4. 2023 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po pravdě už dlouho nechápu význam pošty. Stačilo by 500 doručovatelů na dopisy s modrym pruhem azbytek obstará kmerční sektor. balíky stejně v 90% poštu obchází. Pohledy a dopisy zmizely snad před 15 lety s nástupem mobilů. A těch 500 doručovatelů by stát v pohodě zadotoval aby nosily zásilky s pruhem až domu.
Nebo to udělat formou zážitku - cena balíku 2 tisíce ale doeze ho dostavník a kurýr zahraje na trubku. Jinak fakt nevidim už několik let důvod, proč poštu nezavřít úplně.

micek
micek
Level 1 Level 1
1. 4. 2023 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Rybka vy jste nepopsal jen poštu, ale celý český státní aparát. Tohle je na všech úřadech, státní firmách, atd.
Problém je ten, že český člověk=piča. Dosaďte do této rovnice cokoliv, co se děje v této republice, a vždy tato rovnost bude platit.

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 4. 2023 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím nenadávejte mi! :-) Mám na ČP prostě svůj názor. Souhlaste, nesouhlaste, ale neříkejte mi, proč si to nemám myslet. ČP je stejně jako ČT stát ve státě. Byznys 30 let pilovaný k dokonalosti a bez ohledu na lidi. Přečetl jsem si úvod a nasr... jsem se. Je to pravda. Nicméně je to v podstatě geniálně vymyšlené. Nahážou vám klacky pod nohy tak, abyste raději zaplatili, protože jinak vás čeká martyrium, kde si v půlce řeknete, že don Quijotte byl proti vám břídil. Přijde zboží a vy máte 30 dní na vyzkoušení. Ale než to vůbec vyzkoušíte, musíte platit clo a poplatek. Když to zaplatíte a reklamujete, Číňan vrátí peníze do deseti dnů, pošta vůbec a celní správa se kroutí jak dvojka plech. Je to o vlivu, o nitkách, za který tahají lobbysté a o ochotě státních úředníků se nechat zkorumpovat. ČP je jen kasička pro vyvolené. Stejně jako ČT. Prachy sype stát. Ale dělají byznys. Taková malá Čína a mix socialismu a kapitalismu, kdy stát dotuje ztráty a zisky z byznysu zůstávají mimo stát. Příklad: V jednom dni přijely k sousedce 3 různý auta ČP. Jedno přivezlo letáky, druhý balíček, třetí papírek, že adresát nebyl zastižen. Vyhodí 500 zaměstnanců, což je fakticky 500x odvod do státní kasy. Ale přikoupí 200 aut na leasing a to jsou pro změnu odpisy a ztráta na příjmech státu. Malá, ale když se to sečte... Zruší se pracovní místa a místo doručovatelek budou dovozovatelky. Má to dopad i ekologický. Pošťačka si cestou možná párkrát prdne, ale dopis do schránky hodí. Jakou uhlíkovou stopu má dopis dovezený autem? Má to širší kontext. Dělají z nás pitomce. Pokud jsem zopakoval něco z článku, tak sorry. Trochu se mi ulevilo. :-)

polodebil
polodebil
Level 16 Level 16
1. 4. 2023 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito @danito Na uhlíkovou stopu sere pes. Stejně je to jenom ideologie, která nemá s vědou nic společnýho.
Ale fór je v tom, že pošta zkrátka platí svoje lidi mizerně a proto u ní nikdo nechce dělat. Kdokoli má jinou možnost, brzo jde jinam. Dřít se na pobočce jak idiot s balíkama a pytlema nebo roznášet bez ohledu na počasí? K tomu všemu ještě pošta nutí svoje lidi, aby dělali dealery pro bankovní "produkty" ČSOB a prodávali píčoviny od losů po hasicí přístroje. Kdo neudělá dost produktů, může si o prémiích nechat zdát. A tohle všechno je důvodem toho, proč všichni nalézají ve schránkách obligátní lístečky o nezastižení. Řidičů je málo, doručovatelů je málo a lidí na pobočkách taky, protože kdo může, ten zdrhne. Když vyhází ten zbytek lidí, ušetří ve finále prd.

Reklama
Reklama