DOD, Mio a TrueCam: Tři autokamery s perfektním obrazem
Článek DOD, Mio a TrueCam: Tři autokamery s perfektním obrazem

DOD, Mio a TrueCam: Tři autokamery s perfektním obrazem

Daniel Wojtěch

Daniel Wojtěch

22. 9. 2014 03:00 25

Seznam kapitol

1. Co budeme testovat? 2. DOD LS460W 3. MIO MiVue 568 Touch 4. TrueCam A7
5. Denní videa a fotografie 6. Noční videa a fotografie 7. Shrnutí

Nedávno jsme dostali nabídku na otestování highendové autokamery a zároveň novinky společnosti DOD. Tato značka není u nás v segmentu autokamer až tak známá, ale vzhledem k jejím kvalitám stojí za to si ji představit. Spolu s ní se podíváme na další modely z vyšší třídy – A7 od TrueCam a MiVue 586 Touch od Mio.

Reklama
Reklama

Na trhu s autokamerami to vypadá, jako kdyby se s nimi roztrhl pytel. Výrobci přicházejí s novými, stále lepšími modely, jejichž funkce akorát zvedají cenu. Když zabrousím do minulosti, první kamery začínaly na rozlišení VGA, kde o nějaké kvalitě záběru a rozpoznávací schopnosti nemohla být řeč. Kamery byly poměrně velké, celkově ne moc kvalitní a neměly funkce jako GPS, ukládání důležitých záběrů, dotykovou obrazovku a mnohé další. A když už měly, tak nebyly běžnému smrtelníkovi dostupné.

Dnes už kamery dospěly do fáze, že si i ten kvalitnější model může pořídit téměř kdokoliv a za přijatelný obnos. Nestojí sice tisícovku, ale ani pět. Většina lepších kamer má již dnes běžně rozlišení fullHD, které (pokud není pouze papírovým tahákem) nabídne slušný obraz s veškerými detaily. Pokud se však jedná pouze o interpolované rozlišení, jeho kvalita zdaleka není taková a klesá s ní i úhel záběru. GPS má již téměř každá kamera s cenou nad 3000 korun a většinou se jedná o renomované výrobce, jako je MIO, TrueCam a další. Jeho výhoda spočívá v možnosti zaměstnavatele sledovat trasu zaměstnance a jeho rychlost, je to ale trochu krkolomné řešení, a proto se GPS používá především pro zobrazení aktuální rychlosti v záznamu. Některé kamery ale neumí integrovat údaje z GPS do záznamu a přehrávají je pouze v přiloženém software. Od těchto ruce pryč.

DOD, Mio a TrueCam: Tři autokamery s perfektním obrazem

Když se podívám na aktuální nabídku trhu, pozastavuji se nad stále se zvyšujícím rozlišením autokamer a také například nad dotykovým displejem. Osobně si myslím, že kamery obrazově dosáhly určité laťky, která je pro daný účel zcela ideální a není zapotřebí se s ostatními výrobci předhánět, a to nejen kvůli tomu, že to značně zvyšuje nároky na paměťovou kartu, ale také proto, že by výrobci měli více času věnovat neměnícím se „obalům“ a jejich velikosti. Řidič v autě nepotřebuje vozit kameru, kterou využije i pro natáčení rodinné dovolené. Zaměřte se prosím raději na kompaktnost a spolehlivost při provozu v těžkých podmínkách vládnoucím za čelním sklem. Není nad to pobavit se nad parametry, kde výrobce udává rozsah pracovních teplot od -20 °C do 50 °C.

Dotykový displej není také nejlepší nápad vzhledem k tomu, že se řidič za jízdy potřebuje soustředit a ne hledat místo pro klepnutí. Je sice hezké, že při zapnutí kamery MIO na vás vyskočí otravná a nevypínatelná informace o tom, že je ovládání za jízdy zakázáno, ale v tom případě mi vysvětlete jak mám přepnout do SOS modu pokud nezareagoval G-Sensor a kamera si ho nezapla sama či jak vytvořit fotografii bez toho, abych musel zastavit a onen děj, který stál za fotografii by byl nenávratně pryč? Hardwarová tlačítka se přeci jen nahmatají lépe.

A co vy od kamery očekáváte a jaké funkce vám v nich chybí?

DOD, Mio a TrueCam: Tři autokamery s perfektním obrazem

Své očekávání jsem zmínil v jedné ze starších recenzí ve znění:

„Ideální kamera by měla vypadat tak, aby v autě nebyla takřka vidět – nejlépe po připnutí za zrcátko či sluneční clonu. Měla by mít minimum tlačítek, stačilo by dokonce snad jen tlačítko zapínací a tlačítko emergency pro ukládání zajímavých videí. Displej bych z kamerek vyřadil úplně, takže by to vypadalo tak, že by výrobce kameru nastavil do optimálního stavu, jako jsem to udělal já a poté už na nastavení nesáhl.

Displej je na kamerách takřka k ničemu, na místě nehody a při následné konzultaci s orgány vám stejně nepomůže a k dalšímu řízení si jej můžete bez problému zkopírovat na jiné přenosné medium. Výrazné plus by to mělo ve snížené spotřebě. Senzor pohybu jednoznačně ano, ale v kamerce bez displeje, tak aby se nespouštěl při každém pohybu a zbytečně nezatěžoval baterii. Měla by mít takovou funkci, aby nahrávala nepřetržitě, ale začala ukládat až při zjištěném pohybu se záznamem pořízeným třeba třicet sekund před událostí, která vedla k ukládání záznamu. Takovou funkci má již mnoho kamer v emergency modu. Stejně tak bych u kamery namísto displeje viděl radeji ještě jedno oko sledující posádku během jízdy (což by ale třeba u taxikářů bylo protiprávní). A teď to nejdůležitější. Baterii ano, ale jen nějakou záložní pro výpadky energie, ale jinak napájení pouze kabelem. Takovou spotřebu kamera nemá, aby vám i při odstaveném vozidle na více než týden vyřadila baterii z provozu a konečně by byla detekce pohybu k něčemu, ne jen na rychlý nákup v Kauflandu a v ideálním případě bez front."

A stále to platí. Tento týden jsem na internetu narazil na autokameru od českého výrobce – Eltrinex LS400W, u které mě zcela fascinoval magnetický držák, skrz který je vyvedené i napájení. Takže každodenní modelová situace vypadá následovně – vezmete kameru z domova či vyndáte z kastlíku u spolujezdce a pouze ji nacvaknete bez nějakého aranžování do držáku, což v tomto případě není nic otravného. Když se ale podíváme na držáky většiny dnešních kamer, kameru musíte vytáhnout z plastového držáku, u kterého kvůli pevnému spojení si většinou rozladíte i jeho nastavení a ráno musíte vše znova upravovat a ve většině případů připojovat napájecí kabel. Je to otravné a nadšení z nové autokamery kvůli tomu brzy vyprchá.

DOD, Mio a TrueCam: Tři autokamery s perfektním obrazem

 

Představení testovaných kamer

Jak jsem již psal v úvodu, na českém trhu a především v populárních internetových obchodech, jakým je Alza.cz, CZC a spol. seženete autokamery od renomovaných výrobců Gembird, MIO, TrueCam, Genius. V jejich nabídce si vybere jistě každý a jejich ceny dnes ani u většiny highendovýho modelů nepřekračují pět tisíc korun.

Když ale tyto obchody vynecháme a podíváme se k méně známým prodejcům, náhle objevíme kamery nevídaných značek, které mnohdy nabídnou víc než modely renomovaných výrobců. Může se ale stát, že si za ně příplatíte o pár tisíc navíc, stejně jako v dnešním případě.

Bohužel se o nich mnoho nepíše, a tak se jim každý snaží spíše vyhýbat. Do dnešního testu nám dorazila autokamera DOD LS460W, což je horká novinka společnosti DOD. V českých končinách není značka příliš známá, ale přesto se jedná o špičku, jejíž dnes testovaný model se ale vymyká z cenové kategorie do pěti tisíc. Pořídit lze od 7000 korun.

DOD, Mio a TrueCam: Tři autokamery s perfektním obrazem

Zbylí dva konkurenti jsou od společnosti MIO a TrueCam. V poslední době jsme testovali právě model TrueCam A5, nyní přišel na trh model A7, který je v dnešní recenzi. Značka MIO si stále drží svůj design a vylepšuje jen vnitřnosti. Nyní se jedná o dotykový displej. Zda se jedná o nějaké vylepšení či je lepší spoléhat na tlačítka, se v recenzi dozvíme.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning