V recenzi ovladačů pro GeForce 6800 jsem slíbil připravit podobný test ForceWare pro GeForce FX. Jaké výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou, se můžete dočíst v dnešním článku.
Reklama
Unreal Tournament 2004
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
UT2004
Rozhraní
DirectX 8
Heslovitý popis
multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení
1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat
Bench Em All, mapy primeval a bench3
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Barevně: bez FSAA / tmavě: s FSAA + AF. Ovladače 65.73 nedokázaly test dokončit.
Stencil test - X2: The Threat Rolling demo
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
X2 Rolling Demo
Rozhraní
DirectX 8
Heslovitý popis
stencil shadows, bump mapping
Nastavení
1024x768x32bit auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Přestože na GF6 docházelo k nárůstu výkonu při FSAA s ovladači 66.81, je situace na GF-FX trošku odlišná. 70.40 a 65.73 poskytují o 7-8% lepší výsledek.
Přes limitaci CPU jsou i v druhém testu výsledky obdobné. Staré 61.77 jsou pro použití AntiAliasingu velmi nevhodné.
FarCry
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
FarCry 1.1
Rozhraní
DirectX 8/9
Heslovitý popis
Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení
max. quality
Návod jak testovat
Bench Em All
iZdroj: PCTuning.cz
Vzkaz pro nejmenovaného čtenáře, který se stále v diskuzích ptá, proč nepoužíváme patch 1.3: Protože způsobuje více chyb, než jich řeší. Doporučuji přečíst oficiální specifikace ("Users with ATI Catalyst 4.9 drivers may experience some graphical anomalies when lighting quality is set to high.", "Non NV40 nVdia graphics cards display a water reflection bug when water details are set to Ultra High"), popř. reakce hráčů na diskusních fórech. Možná by neškodilo pár ukázek od různých uživatelů: , nebo z , kteří s patchem 1.1 podobné problémy neměli. Rozhodně není dobré za každou cenu instalovat update, s kterým jsou problémy. Už bylo mnohokrát dokázáno, že novější neznamená lepší. Patch 1.3 přijde na řadu pouze pokud s ním nové ovladače budou počítat a vymizí artefakty, kterými 1.1 netrpěl.
Zajímaly by mě názory ostatních uživatelů ohledně p1.1 vs. p1.3...
Herní testy - OpenGL
Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
RtCW: ET
Rozhraní
OpenGL
Heslovitý popis
Quake III engine, multi-texturing
Nastavení
1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit Max Details (high), timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovat
Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli ~ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps
iZdroj: PCTuning.cz
Propad necelých 10% zaznamenaly nejstarší testované ovladače. Při vyšším rozlišení jsou už výsledky srovnatelné:
Doom III nijak z nových ovladačů neprofituje, alespoň při nižším rozlišení a kvalitě.
Reklama
Reklama
Pravidelný přehled novinek
Věděl(a) jsi, že pravidelně odesíláme přehled nejzajímavějších článků a novinek? Přihlas se k odběru mailového newsletteru ve svém profilu.
Více informací najdeš
zde.
Podívej se na
ukázku.